abonnement Unibet Coolblue
pi_22778898
Ik zag dit toevallig staan en wil mijn advies dan ook wel even kwijt. Heb het op mn 15e een tijdje gebruikt nadat ik bij een huidarts ben geweest en wou dat ik het nooooit gedaan had. Tijden lang last van droge lippen en ongeveer 2 jaar na een half jaar behandeling nog steeds heel erg last van een droge huid die rood begon te kleuren als het koud was, puur omdat mn huid er zo gigantisch droog van werd. Wat bij mij wel goed werkte was absoluut niet snoepen, geen sterek drank, geen chocolade e.d., geen caffeine en voor de rest alles waar vet in zit vermijden...En veel sporten. Had op mn 17e nergens last meer van, nu net als iedereen heel af en toe eens een keer een pukkel maar goed wie heeft dat niet...Ben happy en gelukkig is er niks meer van te zien aan mn huid..
  donderdag 21 oktober 2004 @ 20:29:42 #77
75823 PiM87
Radboud Nijmegen Student
pi_22779385
Was ik op mijn 15e maar al naar de huidarts geweest, dan was ik er nu waarschijnlijk ook vanaf
Ik ben tot 2 maanden terug alleen bij de huisarts geweest voor mijn huid, en die schreef alleen maar middelen als Inderm voor die bijna niet hielpen.
Nog iemand uit Nijmegen hier?
  donderdag 21 oktober 2004 @ 20:33:07 #78
37508 dunc
Serve Extra Cold
pi_22779466
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 17:29 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
Ik merk dat bijna iedereen na 1-2 maanden nog geen bevredigend resultaat heeft bereikt. Gelukkig, ben ik nie de enige. Lijkt me ook normaal dat het wat langer duurt. Nog ff volhouden jongens
Zoals ik al zei, het duurde bij mij meer dan een jaar
Het leek zo'n goed idee...
pi_22781108
@PGA

Als jij op je 15e erge acne had en je toen niet aan Roa was gegaan, had je nu op je 17e elk ongezond stukje voeding kunnen mijden en jezelf helemaal gek kunnen sporten, maar dan had je nu nog steeds acne gehad. Daar durf ik heel veel op te zetten. Dankzij die Roa-kuur volstaat een gezonde voeding misschien, maar zonder die kuur had je nog steeds met acne gezeten.....
pi_22781645
Guitar, denk wel dat PGA ergens gelijk heeft, eerlijk gezegd zie ik tussen mensen die echt veel sporten niet veel mensen met acné... maar toch zal het niet dé oplossing zijn.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_22782172
P4nic, mensen die veel sporten ( bodybuilding dan ) hebben veel eiwitten nodig en spiergroei veroorzaakt door een hormoon ook een vettere huid. Moet je bij ons eens op de sportschool kijken. Brede jongens, heel mooi, maar een rug of gezicht vol met pukkels. Ik moet zeggen dat toen ik begon met bodybuilding, ik weinig last had van acne. Nu ik anderhalf jaar bezig ben, heb ik Roa nodig. Kun je nagaan. En nee, ik slik geen steroiden Ik weet trouwens niet zeker of het daar mee te maken heeft. Kan ook toeval zijn.....
pi_22782657
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 22:17 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
P4nic, mensen die veel sporten ( bodybuilding dan ) hebben veel eiwitten nodig en spiergroei veroorzaakt door een hormoon ook een vettere huid. Moet je bij ons eens op de sportschool kijken. Brede jongens, heel mooi, maar een rug of gezicht vol met pukkels. Ik moet zeggen dat toen ik begon met bodybuilding, ik weinig last had van acne. Nu ik anderhalf jaar bezig ben, heb ik Roa nodig. Kun je nagaan. En nee, ik slik geen steroiden Ik weet trouwens niet zeker of het daar mee te maken heeft. Kan ook toeval zijn.....
Ok, daar gaat een ideetje, maar eigenlijk doelde ik vooral op voetballers,wielrenners enzo
Pain is weakness leaving the brain !
pi_22783130
Ik doe ook veel aan hardlopen en fietsen, maar heb nooit veel verschil gemerkt. Maarja, sporten blijft hoe dan ook gezond
pi_22784499
Ja Sporten blijft zeker gezond maar toch is naar voeding kijken zoals ik zei ook belangrijk. Ik weet dat iedereen zegt dat het nooit bewezen is en dat is ook zo daar ben ik het helemaal mee eens. Toch weet ik bijna 100% zeker dat als je zo weinig mogelijk vet eet, niet snoept op biscuitjes enzo na je er ook minder last van hebt. Heb zelf 2 jaar lang vrij spartaans gegeten maar het leverde wel vrij veel resultaat op. Zon is trouwens ook een goeie.....Heb het voorrecht gehad 3 maanden lang in arizona waar het elke dag tussen de 35 en de 40 graden was te mogen vertoeven. Daar had een klagenoot van mij die er ook erg last van heeft ook amper meer last van acne. Dus wie weet is een zonnebankje 1x per week ook wel optie ofzo, zolang je geen nina brink wordt
pi_22784555
(dit was ik even vergeten) @ Guitarmaistro1:

Weet niet zeker of het waar is wat je zegt, kreeg zelf op mn 13e er al last van en bij de een begint het vroeg en is het vroeg weg, bij de ander begint het laat en is het ook weer snel weg enz enz Het verschilt toch van persoon tot persoon
pi_22790498
"spiergroei veroorzaakt door een hormoon ook een vettere huid" >>> welke is dat dan?? testosteron??

Hoeveel moet je sporten om last van acne te krijgen??? Ik ben namelijk van plan te gaan fitnessen 2 keer per week (krachtttraining dus) maar als ik daar veel meer puisten van krijg is dat van de baan....
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 22:17 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
P4nic, mensen die veel sporten ( bodybuilding dan ) hebben veel eiwitten nodig en spiergroei veroorzaakt door een hormoon ook een vettere huid. Moet je bij ons eens op de sportschool kijken. Brede jongens, heel mooi, maar een rug of gezicht vol met pukkels. Ik moet zeggen dat toen ik begon met bodybuilding, ik weinig last had van acne. Nu ik anderhalf jaar bezig ben, heb ik Roa nodig. Kun je nagaan. En nee, ik slik geen steroiden Ik weet trouwens niet zeker of het daar mee te maken heeft. Kan ook toeval zijn.....
This is the day that you will always remember as the day that you almost caught captain Jack Sparrow.
pi_22790517
Na hoeveel weken na de laatste pil gaat komt de acne alsie weer terugkomt ongeveer terug??

Na hoeveel weken kun je zeggen dat het nooit meer terugkomt???
This is the day that you will always remember as the day that you almost caught captain Jack Sparrow.
pi_22792608
Jullie blijven elkaar echt trauma's aanpraten he..... wat voor de 1 geldt hoeft niet voor de ander zo te zijn!! Van fitnessen krijg je puistjes? wat is dat nou weer voor onzin, ik geloof er echt geen bal van.
Gewoon sporten zoals voetballen, hardlopen, wielrennen of tennis... daardoor stroomt je bloed gewoon lekker door en wordt deze dus ook meer gezuiverd. Dit resulteert waarschijnlijk in een kleine vermindering van je acne en helpt vooral je huid soepel en gezond te houden.

Of het voor iedereen zo uitpakt is natuurlijk weer de vraag maar het lijkt mij een logische verklaring. Verder kan je de ervaringen van mensen hier gewoon meenemen in beslissingen die je maakt t.o.v. je atkies tegen acne maar het gaat vooral om je eigen ervaring.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 13:31:07 #89
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_22794268
Bodybuilding KAN een negatieve invloed hebben op acne. Dat weet ik zeker. Je maakt inderdaad meer testosteron aan, en groei veroorzaakt pukkels. Of dat bij iedereen zo is zal wel niet. Het zal verschillen van persoon tot persoon. Daarnaast komt dat je voor spierbouw een grote hoeveelheid eiwit nodig hebt. Eiwit zorgt ook voor een vettere huid. Dat heb ik laatst gelezen. Daarnaast het feit dat bij bodybuilding natuurlijke sterioden aangemaakt worden, voornamelijk de eerste 25 minuten van krachttraining. Steroiden veroorzaken acne, kijk maar bij de neveneffecten van anabole-steroide gebruikers ( te vinden op bodybuilding sites ). Natuurlijk wil het niet zeggen dat als je 2x per week lekker gaat pompen met gewichten je ook gelijk een acneexplosie krijgt. Maar sommigen zijn er gevoelig voor.....
pi_22795378
Nou, lekker is dat.......

Ik denk dat ik het er maar gewoon op waag. Moch ik inderdaad ineens acne explosie kijken stop ik er gelijk mee. Ik zal alleen moeilijk vast kunnen stellen dat het aan fitness ligt, want in de tijd dat ik ga beginnen met fitness stop ik ook met roaccutane.
This is the day that you will always remember as the day that you almost caught captain Jack Sparrow.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 14:29:43 #91
105943 vanilleVla
www.ctgmusic.com
pi_22795466
ik kan bijna gaan overnachten op de voetbal zo vaak moet ik trainen (al 5 jaar lang).... maar tog heb ik er last van (na bijna 2 maanden roa gaat het overigens wel goed, all1 de roodheid is egt zwaar klote).
Ik weet niet of veel sporten helpt.... ik heb 1x een uitbarsting gehad rond kerst vorig jaar (ik vermoedt zelf het vette eten van toen), want daarvoor had ik het niet erg.. af en toe een puistje. En daarna ook niet zo erg meer (wel heeeeeeel erg rood) Dus ik denk zelf dat als je er 'gevoelig' voor bent, je het tog wel zal krijgen. Zon is trouwens ook wel goed.. maar niet teveel, na die warme zomer van vorig jaar had ik in de vakantie geen puisten meer maar aan het eind van de vakantie kwam het stukken erger terug.
pi_22798078
Zon is op lange termijn helemaal niet goed. Je huid wordt er dikker van, waardoor talgkliertjes sneller verstoppen, en je dus meer kans op puisten heb.

Maar mijn vraag: welk hormoon zorgt voor acne??? testosteron?? (dat lijkt me niet want vrouwen hebben ook acne en die hebben geen testosteron). Toevallig kwam ik vandaag in m'n bioboek FSH en LH tegen, is het 1 van die 2??

Is er toevallig een student biologie ofzo????
This is the day that you will always remember as the day that you almost caught captain Jack Sparrow.
pi_22798254
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 16:17 schreef duuuuus het volgende:
[...]Maar mijn vraag: welk hormoon zorgt voor acne??? testosteron??[...]
Vraag gaat niet echt over Isotretinoine, dus kan je in Het middel tegen puistjes (Deel 15) stellen.

Het hormoon is voornamelijk dihydrotestosteron (DHT). Zie http://edrv.endojournals.org/cgi/content/full/21/4/363
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 17:07:05 #94
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_22799186
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 14:26 schreef duuuuus het volgende:
Nou, lekker is dat.......

Ik denk dat ik het er maar gewoon op waag. Moch ik inderdaad ineens acne explosie kijken stop ik er gelijk mee. Ik zal alleen moeilijk vast kunnen stellen dat het aan fitness ligt, want in de tijd dat ik ga beginnen met fitness stop ik ook met roaccutane.
Als je Roa slikt is er toch niks aan de hand?? In 95% van de gevallen treed verbetering/genezing op. Dan zal die 2x per week fitness echt niet uitmaken hoor
En daarbij, 2x per week veroorzaakt geen spectaculaire spiergroei. Ik denk dat het pas opgaat als je echt wilt groeien en je 3-5x per week gaat
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 18:14:01 #95
75823 PiM87
Radboud Nijmegen Student
pi_22800448
Ben nu een maand bezig met mijn kuur van 20mg/dag.
En ik ben net naar mijn dermatholoog geweest, voor de controlle.
Bloedresultaten waren in orde, dus vond ze het goed dat ik de dosering verdubbelde naar 2x20mg/dag! Hopelijk ga ik nu sneller resultaat zien, want ik ben nogal ongeduldig, voorals als ik iedere m'n pil moet nemen en geen verbetering zie!
Ze (dermatholoog) blijft trouwens maar zeuren dat ik moet stoppen met gebruik van haargel/wax! Omdat dit volgens haar ook een slechte invloed heeft op mijn huid, en het haar behandeling tegenwerkt, yeah right! Volgens mij valt het wel mee! En ik was m'n haar iedere avond, dus het is ook niet zo dat het op mijn hoofdkussen terecht komt, en dus in aanraking komt met m'n gezicht! No way dat ik iedere dag gelloos naar school ga. Hoort nou eenmaal bij me :S Ik weiger het dus ook, en daar is ze echt niet blij mee. Maarja hebben jullie er ooit iets over gehoord, is het echt zo dat haargel een slechte invloed heeft op je huid?
Nog iemand uit Nijmegen hier?
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 19:08:14 #96
105943 vanilleVla
www.ctgmusic.com
pi_22801472
i herken het... maar wax is egt klerespul.. het is bijna niet der uit te wassen, zelfs met shampoo!!.. en wat de gel betreft ik was mn haar altijd voordat ik ga slapen (niet perse met shampoo), en voordat ik ga voetballen was ik ook altijd mn haar.... naar school doe ik wel mn haar, maar ik besteed er niet zo veel aandacht aan (wat heeft het voor nut vraag ik mezelf af), maar ik probeer zoveel mogelijk het contact met mn voorhoofd te vermijden (zo'n beetje het enige gedeelte waar ik nooit puisten heb gehad). Je derma heeft wel gelijk, gel/wax is gewoon klerespul voor je huid, dus daar moet je wel mee oppassen, voor de rest.. Succ6 met je kuur. ( en natuurlijk gewoon gel blijven gebruiken )
pi_22802308
Hoe ziet die dermatoloog dat voor zich dan? alleen dat die gel in je kussen gaat zitten? of heeft het te maken met puisten bovenop je hoofd?
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 20:21:54 #98
75823 PiM87
Radboud Nijmegen Student
pi_22803009
Ze had het er vooral over dat als je met je handen in aanraking komt met je haar en daarna met je gezicht. Maar dat vond ik zelf nogal een zwak iets, want dat gebeurt ook zelden tot nooit..
En vooral over dat als je gaat slapen met gel in je haar: gel gaat in je kussen zitten en daar komt je gezicht dan weer mee in aanraking. Maar dat gaat voor mij niet op omdat ik iedere avond de gel uit m'n haar was... Heb ik haar ook verteld, maarja toch vond ze dat gel een negatief effect op mijn huid had. Toen ik zei dat ik er niet veel in zag, en dat ik het gevoel had dat het nix zou helpen zei ze dat ze het zeker wist omdat ze dat bij andere patiënten had gezien...
Maar mij houdt ze echt niet van de gel af, ik heb genoeg vertrouwen in Roaccutane eerlijk gezegd..
Nog iemand uit Nijmegen hier?
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 20:38:12 #99
105943 vanilleVla
www.ctgmusic.com
pi_22803319
gewoon je handen wassen nadat je je haar heb gedaan tog??... ik zit verder nooit in mn haar ofsow.. dus het lijkt me een beetje sterk wat ze verteld... ( ik heb er nix over gehoord en mijn derma is een pro )
pi_22805556
nog eens een vraag trouwens....wat is de mening van mensen over het feit dat je van alles wat met snoep/vet en wat dan ook te maken heeft af moet blijven? Hebben jullie daar ook verbeteringen door gekregen of ben ik de enige mafkees die zichzelf dat heeft aangedaan (gelukkig kan ik nu weer frikandellen/frikadellen (net wat je wilt) bij het leven eten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')