abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 03:48:59 #1
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_22483166
Hoi! Ik wil binnenkort salpeter maken, maar ik weet niet zeker hoe...
Ik heb al een hoop research gedaan op internet alleen ik ben er nog niet helemaal uit.

Ik heb al enkele pogingen gedaan door BV koeienstront te filteren met water, en er alcohol bij te gooien en dat af te laten koelen tot monder dan 10 graden celcius, maar zonder effect.

Later heb ik ergens in een tunneltje witte kristal achtige aanslag opgevangen waarvan ik dacht dat het KNO3 was maar dat was dus niet zo..

Afijn, ik heb dus op internet gelezen op verschillende forums en sites dat je KNO3 kan maken uit KCl+NH4NO3 (resp. 74,45 en 80gr). Is dit waar?

KCl kan ik zo kopen bij de appie, een busje Lo-Salt (KCl 66,6% + NaCl 33,3%) voor een euro..
NH4NO3 is wat lastiger..
Voor AmmoniumNitraat heb ik gelezen dat dat in KalkAmmonSalpeter zit.
Dat kan je dan weer kopen bij de plaatselijke tuincentrum in 25Kg zakken voor 8 euro
Om de AN uit de KAS te halen moet je de bolletjes fijn malen, in warm water oplossen en dan een zelfde hoeveelheid alcohol er bij doen, af laten koelen tot minder dan 10 graden en er zouden kristallen vormen..

Enfin, zodra je de twee stoffen heb zou je ze alle twee moeten oplossen in warm water en het zelfde doen als de manier waarop je AN klust..

Weet iemand nog een andere manier om AN te maken? Ik las ook dat ik ipv AN ook ammoniumcarbonaat kan gebruiken..

Weet iemand of ik juist zit, of kan iemand mij op mn fouten wijzen?
Andere manieren om salpeter te maken mag je ook toevoegen..

Ik dank u hartelijk

Grtzz Mod
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 08:16:43 #2
58633 McAppel
Just listen to the radio
pi_22483623
Wat moet je in vredesnaam met salpeter?
En ammoniumnitraat zit idd veel in kunstmest geloof ik.
En hoe wil je de NaCl scheiden van de KCl? Alle Na en K zouten zijn goed oplosbaar, dus dat gaat niet zomaar..
De chloride ionen zou je kunnen laten neer slaan met bijvoorbeeld een goed oplosbaar zilverzout (als je dat kan vinden..... )
Thunderlizards rule
pi_22484031
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 08:16 schreef McAppel het volgende:
Wat moet je in vredesnaam met salpeter?
Ja dat dacht ik dus ook.
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 08:16 schreef McAppel het volgende:
De chloride ionen zou je kunnen laten neer slaan met bijvoorbeeld een goed oplosbaar zilverzout (als je dat kan vinden..... )
Zit dat niet in zuiveringstabletten voor het water?
Iemand die nooit van mening is veranderd heeft waarschijnlijk niets geleerd.
pi_22498285
psssst....
de AIVD kijkt ook mee op deze site.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_22500140
Kaliumnitraat kun je gewoon bij de apotheker kopen.

Als je het eet krijg je heel snel diarree.
Wat wil jij met Kaliumnitraat?
De bloemetjes besprenkelen in de herfst?
Om het vlees te zouten, het is een conserveringsmiddel?
Om rook te maken (met suiker)?
Of als onderdeel van het buskruit? KNO3 zorgt voor de zuurstof van de boem.

In het engels is kalium: potassium. Kun je nog een heleboel sites bezoeken.
  zondag 10 oktober 2004 @ 00:25:56 #6
16442 Dutchman77
Wat krijgen we #$%^& nou?
pi_22523767
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 03:48 schreef MOD het volgende:
Later heb ik ergens in een tunneltje witte kristal achtige aanslag opgevangen waarvan ik dacht dat het KNO3 was maar dat was dus niet zo..
Hmm, je ziet ergens in een tunneltje een witte kristalachtige aanslag liggen en denkt meteen: "dat zou wel eens KNO3 kunnen zijn"? Misschien was het wel suiker, keukenzout, of ammoniumheptamolybdaat
quote:
Weet iemand nog een andere manier om AN te maken? Ik las ook dat ik ipv AN ook ammoniumcarbonaat kan gebruiken..
Geconcentreerd salpeterzuur en ammoniak bij elkaar gooien en je krijgt een ammoniumnitraatoplossing. Even indampen en klaar.

Overigens kan ammoniumnitraat als een tamelijk heftige springstof gebruikt worden (en dan bedoel ik ook echt tamelijk heftig), het detoneert weliswaar lastig maar als een aantal grammen ontploft hebben we het waarschijnlijk niet meer alleen over een paar missende vingers.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dutchman77 op 10-10-2004 00:28:46 (typo) ]
The Dude: "Yeah, well, that's just, like, your opinion, man."
pi_22551307
Het makkelijkst kan je Kaliumnitraat maken door KCl op te lossen on water en er vervolgens Zilvernitraa tin oplossing bij te gooien. Het Zilverchloride slaat neer. Even filtreren en de oplossing indampen. bijde stoffen zijn vrij verkrijgbaar.
pi_22556469
Hier is Zilvernitraat oplossing (poedervorm) - voor 50ml - 19,83 EUR. En 50 ml is niet veel.
pi_22559660
TS wil vast een rookbom maken van kaliumnitraat en suiker Kruit uit rotjes schijnt ook voor een groot deel uit kaliumnitraat te bestaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')