abonnement Unibet Coolblue
pi_22478872
Een van de oudste profclubs van Nederland heeft niet eens een eigen topic. Schande

Het logo:


Het team:


De inmense Adelaarshorst:


De website


Recent nieuws over de club, het gaat niet echt goed.
quote:
Acute geldproblemen Go Ahead Eagles

DEVENTER (ANP) - Eerstedivisieclub Go Ahead Eagles verkeert in acute financiële nood. De club heeft onder meer een liquiditeitstekort van 300.000 euro; schulden die direct op te eisen zijn. Dat bevestigde algemeen directeur Chris Jansen vandaag.

De financiële problemen worden mede veroorzaakt door een claim van de aannemer die het nieuwe stadion van de club uit Deventer zou bouwen. De ondernemer stopte ruim zes ton in de club. Nu de club heeft afgezien van een nieuw stadion, wil de bouwer zijn geld terug.

Go Ahead heeft al langere tijd moeite om de eindjes aan elkaar te knopen. Twee seizoenen terug redde de gemeente Deventer de club van de ondergang door een lening van 1,5 miljoen euro te verstrekken.

Juist vanwege de slechte financiële situatie koos Go Ahead ervoor om niet een nieuw stadion te laten bouwen, maar het huidige onderkomen De Adelaarshorst te renoveren. De gemeente Deventer, eigenaar van het stadion, toonde zich onlangs bereid 4,8 miljoen euro te investeren in het ruim tachtig jaar oude stadion.

(7 oktober 2004)
...drop it like it's hot...
pi_22480122
Erg triest deze situatie, Go Ahead mag niet verloren gaan.
That's all folks!
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 00:01:26 #3
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_22480234
Volgens mij gaat het daar al jaren financieel niet zo geweldig, zou zonde zijn als hierdoor GAE verdwijnt. al denk (en hoop) ik niet dat het zo ver zal komen .
pi_22480285
Het zou zeker zonde zijn. Ik weet niet veel van die club maar op de een of andere manier hebben ze altijd mijn sympathie gehad.
...drop it like it's hot...
pi_22480386
*Proud to be an Eagle*

"Zwollenaren k*n*e*j*d*n hé hé" "Zwollenaren k*n*e*j*d*n hé hé"

Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_22480557
Ik heb trouwens met aardig wat jongens in de jeugd gespeeld en bij KNVB-selecties.
Leuk dat Ceriel Oosthout nu ook doorbreekt, wij speelden samen in de jeugdelftallen bij s.v. Colmschate '33.


Colmschate lijkt trouwens bijna hofleverancier voor GAE wat betreft keepers. 3 keepers uit de Colmschater jeugd maakten al de overstap.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_22480630
Meer over de financiele situatie op Vi.nl :
quote:
Acute geldnood voor Go Ahead Eagles

7/10/2004 13:06

Bouwbedrijf Van Wijnen vordert bijna zeven ton van Go Ahead Eagles. Het reddingsplan, en daarmee het voortbestaan, van de in financieel zwaar weer verkerende club komt daardoor in gevaar.
Nog los van een acuut tekort van 600.000 euro als gevolg van onder meer tegenvallende sponsoropbrengsten ligt er bij Go Ahead Eagles een claim van bijna zeven ton. Bouwbedrijf Van Wijnen eist dat bedrag op, omdat met het afblazen van de bouw van het nieuwe stadion de voorwaarde van het voorschot is vervallen. Vooruitlopend op de verhuizing en bouw van het nieuwe stadion gaf Van Wijnen Go Ahead Eagles in totaal 680.000 euro. De Deventer club bestrijdt dat het geld een voorschot was en ziet daarom geen reden het bedrag terug te betalen.

De vordering van Van Wijnen kan het reddingsplan van Go Ahead Eagles frustreren. De club uit Deventer heeft de plannen opgevat om via een aandelenplan de financiële problemen het hoofd te bieden. 'We hebben nog een keer een financiële injectie nodig om de problemen van nu het hoofd te bieden en tegelijkertijd een buffer op te bouwen voor de komende jaren', zei voorzitter Hans de Vroome in De Stentor.

Volgens De Vroome bedreigt het conflict Go Ahead Eagles in z'n voortbestaan. 'Als we Van Wijnen alsnog het geld moeten terugbetalen is het afgelopen met deze club. Dat geld is er niet. En ik kan me niet voorstellen dat mensen aandelen willen kopen om Van Wijnen terug te betalen. Sterker nog, het conflict moet uit de wereld zijn, voordat de aandelenuitgifte kan beginnen.'

De Vroome heeft zijn lot als preses verbonden aan de aandelenuitgifte. 'Als het niet slaagt, zie ik geen uitweg meer voor de club en hou ik het voor gezien. Dan moeten anderen het maar doen.'

De financiële zorgen zijn een erfenis van enkele jaren terug toen onder algemeen directeur Martien Vreijsen de schulden zijn opgelopen. De huidige clubleiding is vooral bezig de puinhopen op te ruimen. Met die reden is afgelopen seizoen al ruim één miljoen euro bezuinigd.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 01:21:32 #8
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_22482060
GAE,de club met het mooiste stadion van Nederland
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_22483512
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 00:12 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik heb trouwens met aardig wat jongens in de jeugd gespeeld en bij KNVB-selecties.
Leuk dat Ceriel Oosthout nu ook doorbreekt, wij speelden samen in de jeugdelftallen bij s.v. Colmschate '33.
[afbeelding]

Colmschate lijkt trouwens bijna hofleverancier voor GAE wat betreft keepers. 3 keepers uit de Colmschater jeugd maakten al de overstap.
Chima! Laatst nog gescoord tegen de Graafschap toch? Is die kleine Tim al een keer doorgebroken? Of dinges Hoogeboom? Ook al ex-colmschate
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 08:14:36 #10
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_22483610
En dan heb je nog hoe Zwollenaren met een Eagle fan omgaan...
quote:
Vijftien supporters van FC Zwolle waren er nodig om één meisje van 17 jaar in elkaar te slaan. Het meisje is supporter van Go Ahead Eagles. Ze was rustig aan het wachten op de trein naar Deventer, toen ze werd lastig gevallen door de fans van Zwolle. Ze eisten dat ze fan zou worden van hun club. Toen de jongedame weigerde, kreeg ze een serieus pak rammel. Ze kwam er van af met twee gebroken ribben, schedelbeschadiging en een hersenschudding. De laffe groep mannen zal zich nu waarschijnlijk heel stoer voelen.

Bron: Voetbalkrant.com
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 08:46:14 #11
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_22483818
vanavond....

OJAAJOH?
pi_22484260
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 07:52 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Chima! Laatst nog gescoord tegen de Graafschap toch? Is die kleine Tim al een keer doorgebroken? Of dinges Hoogeboom? Ook al ex-colmschate
Jeffrey zit inmiddels al weer bij Colmschate
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_22484945
ga altijd graag naar GAE, doet me een beetje aan de Baandert tijd herinneren, mooi herinneringen dus.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 10:45:05 #14
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_22485398
Sommigen kunnen het stadion van de Eagles wel het mooiste vinden, maar juist dat stadion (en het veel te lange verblijf daarin) zal ongetwijfeld mede veroorzaker zijn van de problemen.
Geen sponsorloges, of mooie plek waar bedrijven na de wedstrijd informeel kunnen netwerken (waarvoor de meeste clubs immers sponsor zijn). Maar 2 op elkaar gestapelde containers vormen de businessruimte. Dat kost je pieken.

Eindverantwoordelijke is natuurlijk wel diegene die meer geld uitgeeft dan er binnenkomt. Maar met de Adelaarshorst valt er amper sponsorgeld te verdienen.
pi_22485482
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 10:45 schreef Stpan het volgende:
Sommigen kunnen het stadion van de Eagles wel het mooiste vinden, maar juist dat stadion (en het veel te lange verblijf daarin) zal ongetwijfeld mede veroorzaker zijn van de problemen.
Geen sponsorloges, of mooie plek waar bedrijven na de wedstrijd informeel kunnen netwerken (waarvoor de meeste clubs immers sponsor zijn). Maar 2 op elkaar gestapelde containers vormen de businessruimte. Dat kost je pieken.

Eindverantwoordelijke is natuurlijk wel diegene die meer geld uitgeeft dan er binnenkomt. Maar met de Adelaarshorst valt er amper sponsorgeld te verdienen.
helemaal waar, maar ook met een nieuw stadion kun je jezelf grondig overschatten.....

zie de schuldenlasten van Fortuna.....
pi_22487291
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 00:12 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik heb trouwens met aardig wat jongens in de jeugd gespeeld en bij KNVB-selecties.
Leuk dat Ceriel Oosthout nu ook doorbreekt, wij speelden samen in de jeugdelftallen bij s.v. Colmschate '33.
[afbeelding]

Colmschate lijkt trouwens bijna hofleverancier voor GAE wat betreft keepers. 3 keepers uit de Colmschater jeugd maakten al de overstap.
Bij ons komen jongens terug van Go Ahead. Veel Excelsior'31 spelers hebben het in de jeugd van GAE geprobeerd, nog niet een doorgebroken helaas. Hopen dat er het er ooit nog van kan komen.
That's all folks!
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 12:34:10 #17
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_22487539
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 08:14 schreef DarkShine het volgende:
En dan heb je nog hoe Zwollenaren met een Eagle fan omgaan...
[..]
Geloof er geen ene fuck van om eerlijk te zijn.

Teveel dingen waar ik me vraagtekens bij zet
NAAR HET ANDERE FORUM!
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 17:44:19 #18
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_22494102
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 12:34 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Geloof er geen ene fuck van om eerlijk te zijn.

Teveel dingen waar ik me vraagtekens bij zet
Tsja staat toch in het nieuws, dus dacht post het hier ff.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_22494200
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 12:34 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Geloof er geen ene fuck van om eerlijk te zijn.

Teveel dingen waar ik me vraagtekens bij zet
Toch is het waar en het is schandalig.
Maar Zwolle hoort er nog van denk ik
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_22494260
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 17:49 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]


Maar Zwolle hoort er nog van denk ik
oeh

[ Bericht 0% gewijzigd door mat_herben op 08-10-2004 17:58:13 ]
Borsato!! ♪♥
AC Sparta Praha!
pi_22494555
Go Ahead, altijd sympathie voor gehad.

Ik hoop dat ze de Eredivisie weer eens halen.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_22494633
Ben zelf Apeldoorner en AGOVV fan maar zou het zonde vinden als GAE pleite zou gaan.
pi_22495123
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:11 schreef Apie74 het volgende:
Ben zelf Apeldoorner en AGOVV fan maar zou het zonde vinden als GAE pleite zou gaan.
Er zijn ook veel Apeldoorners GAE fan. Daarom is er denk ik ook minder amok tussen GAEfans een AGOVV-ers, dan tussen GAE en Zwolle
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_22495212
Go Ahead Eagles is trouwens maarliefst 4x landskampioen geweest.
Quizvraag:
Welke jaren?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_22509849
1917, 1922, 1930 en 1933.

Go Ahead, club waar ik als klein kind naar toe ging. Helaas spelen ze al jaren slecht.
Terug gaan naar de eredivisie zal denk ik niet meer lukken. Mede omdat er jaren geleden besloten was om te bezuinigen op de jeugdopleiding.

De Adelaarshorst, prachtig stadion, alleen sterk verouderd. Ik meen me te herrineren dat ze besloten hadden het te 'renoveren. Omdat het nieuwe stadion niet doorging. Maar door die financiele 'tegenslag', zal dat ook wel niet doorgaan.

Ik zie het somber in voor de Eagels.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 23:47:31 #26
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_22808515
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 08:14 schreef DarkShine het volgende:
En dan heb je nog hoe Zwollenaren met een Eagle fan omgaan...
[..]
En dit meisje bleek dus een grote leugenaar te zijn zoals ik al dacht
NAAR HET ANDERE FORUM!
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 23:48:08 #27
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_22808537
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 17:49 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Toch is het waar en het is schandalig.
Maar Zwolle hoort er nog van denk ik
Het was waar zei je?
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_22808576
nog een paar weekjes
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
pi_22808605
Vroeger had je nog Cees Marbus...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_22808619
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 23:48 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Het was waar zei je?
bron?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_22808761
quote:
Ingezonden brief

Het verhaal zo als het twee weken in de wereld is gebracht klopt helemaal.
Ik ben al 26 jaar Feyenoorder maar ik keek op van het verhaal dat jullie zo makkelijk de Zwolle fanclub gelijk geven.

De politie was met het onderzoek bezig en vroeg ons langs te komen om dat ze nog een aantal vragen hadden. Toen wij daar kwamen waren er twee agente die naar ons toe kwamen, die begonnen al gelijk tegen ons zo van: weet je wel zeker dat je de aanklacht wil laten staan want hier komen veel problemen van tussen de supporters. Je kunt hem beter intrekken anders gebeurd er van alles. Ze probeerden meteen al op mijn dochter in te praten en wilden haar alleen in een kamertje spreken met een aantal agenten. Ik zei dat gebeurd alleen als ik erbij mag zijn anders weet ik wel wat er gebeurd dan word ze zo onder druk gezet dat ze breekt want alles bij elkaar heeft ze al genoeg gekregen nu dacht ik zo.

Toen wilde de politie niet meer meewerken en werden we weggestuurd dus toen vroeg ik naar hun baas,toen kwam er een hulpofficier bij en die begon met de woorden tegen mijn dochter"ik ken jou wel en je familie dus we doen wat wij willen anders niet". Hij duid op een geval van twee jaar terug toen haar moeder een agent heeft aangeklaagd wegens seksueel misbruik dus de agenten hier wilden ook eigenlijk niks doen. Ze wilden dus niet meewerken integendeel tot wat er geschreven staan in het persbericht dat wij dat niet wilden.
Zelfs in het persbericht staan niet de dingen van de aangifte, de persvoorlichter heeft op internet gezegd dat onze dochter alles verzonnen heeft maar niks is minder waar. De politie heeft zelfs een getuige gehoord maar die wilde zijn maten niet verlinken. De politie heeft geen enkele getuige gehoord,er was iemand op het station die onze dochter opving daar,en op het Deventer station werd ze opgehaald door vrienden van de Eagles die haar met bloedend gezicht uit de trein zagen komen. Die zijn met haar naar de clubarts geweest die haar behandeld heeft.

Er zijn zelfs al een aantal van de daders te grazen genomen door anderen die weten wie het zijn. Ze wilden ons de namen niet geven ondanks dat wij daar om verzocht hebben. Hun antwoord was wij lossen dit zelf wel op! Wat dan ook gebeurd is ondertussen.
De Zwolle supporters doen nu net alsof er niks gebeurd is maar het verhaal is wel degelijk waar en de verwondingen ook,het is zelfs door een politie arts geconstateerd. Alleen kwam deze tot de conclusie dat er niet twee ribben gebroken waren maar 4 ribben zwaar gekneusd en de wonden in haar gezicht en de hersenschudding kloppen ook.
Dus wat er nu gebeurd is dat de Zwolle supporters denken dat het nu van de wereld is,maar het feit is dat de politie te bang is voor rellen in deze regio dat ze niet verder willen met het onderzoek.

Dat is de waarheid wat er gebeurd is, dus zomaar mijn dochter voor fantast uitmaken schoot mij als vader en Feyenoorder even in het verkeerde keelgat. Vandaar deze mail.
Het is wel degelijk waar allemaal!!En dit alles heeft nog wel een staartje zelfs de VI hebben we aan de telefoon gehad en die weten nu ook ons verhaal en die weten nog niet wat ze gaan doen.

Andre van K.
En hier staat dit weer.
Het lijkt mij trouwens een erg sterk verhaal. Wat vrij simpel te controleren moet zijn. Je gaat je eigen geen gebroken ribben slaan.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 00:01:14 #32
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_22808957
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 23:51 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

bron?
http://www.lunaticnews.net/scripts/internet/nieuws.asp?ID=3644&loadMenu=No
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_22809450
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 00:01 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

http://www.lunaticnews.ne(...)?ID=3644&loadMenu=No
Jij hebt het Feyenoord-virus wel te pakken he
zwolle thuis is 28 november toch? Kan sowieso wel een interessante wedstrijd worden.
pi_22809549
Gelogen dus.

Ik snap niet dat iemand zoiets kan verzinnen.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 00:21:20 #35
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_22809644
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 00:15 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Jij hebt het Feyenoord-virus wel te pakken he
zwolle thuis is 28 november toch? Kan sowieso wel een interessante wedstrijd worden.
Pleur op
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_22810749
Mooie overwinning hoor, jammer dat ze er (financieel) zo weinig aan hebben.
That's all folks!
pi_22817160
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 00:54 schreef -Vaduz- het volgende:
Mooie overwinning hoor, jammer dat ze er (financieel) zo weinig aan hebben.
Ze hebben verloren hoor.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_22885262
quote:
Go Ahead Eagles huurt Twente-middenvelder

26/10/2004 11:27

Nelson Goncalves Da Costa maakt het seizoen af bij Go Ahead Eagles. De middenvelder wordt gehuurd van FC Twente.
Da Costa (21) heeft bij FC Twente de stap naar de hoofdmacht niet kunnen maken. Afgelopen seizoen maakte de in Duitsland geboren Portugees zes keer zijn opwachting in de hoofdmacht, dit jaar is het beperkt gebleven tot een invalbeurt in het Amstel Cup-duel tegen Sparta Nijkerk.
wie
pi_22885356
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 14:48 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

wie
mooie naam
pi_22945410
Het heeft niet echt geholpen. Plekkie 19 komt in zicht...
pi_22945731
Mijn Eagles
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_22945891
over een maand tegen zwolle.

die overigens vanavond verloren hebben.
pi_22956097
quote:
Cambuurfans in 'Paard van Troje' op oorlogspad

Hoe kom je als Cambuursupporter buiten de gangbare wegen om in het kamp van Go Ahead Eagles in Deventer? Op die vraag had de harde kern van de MI-Side een lumineus antwoord: als in de mythe over het Paard van Troje smokkelden ze zichzelf de stad in. Niet in een houten paard. maar in een gesloten vrachtauto. Het lukte het stadion te bereiken, maar een enorme politiemacht voorkwam een treffen met de supporters van de Deventer club.

Als vuur en water. Zo is de verhouding tussen beide supportersgroepen van de clubs te betitelen. Even elkaar flink uitdagen. laten zien dat je er bent, stevig knokken en weer nar huis. Voetbal lijkt op de tweede plaats te komen.

Dat is zeker het geval voor de 54 Leeuwarders, die gister in huurbusjes naar Vaassen togen om daar over te stappen in de gesloten laadbak van een gehuurde vrachtwagen. Drank en Cocaine maken de reis aanvaardbaar. De belangstelling voor voetal is sterk verminderd door de tegenvallende resultaten van Cambuur. maar ze willen toch bij zijn, zonder zo'n suffe combi kaart.

In Deventer, waar Cambuur de eerste uitzege sinds 18 februari 2003 boekt, is een grote politiemacht op de been. Maar de truc lukt. De vrachtwagen rijdt door alle cordons heen en rijdt demonstratief twee rondjes rond het voetbalstadion. Ondertussen rinkelt de mobiele telefoon. Een Go-Aheadsupporter wil weten waar ze blijven. ,,We komen vanavond niet'', luidt het antwoord van de leeuwarders. Het moet een verrassingsaanval worden.

De vrachtauto stopt.De achterklep gaat open. De Leeuwarders springen naar buiten en ontwaren hun opponenten. Bierflesjes gaan in hun richting. Maar tussen de Go Aheadfans zitten veel agenten die al snel ingrijpen, gesteund door de ME. De Cambuursupporters die weten te ontsnappen, lopen in groepjes door de stad. in afwachting van een kameraad die ze oppikt voor de terug weg.
Maar goed dat oom agent niet met hooivorken ging prikken om te checken of er iemand inzat...
Paar jaar geleden zaten ze ook al met een mannetje of 20 los op de IJsseltribune.
Toch leuk dat ze voor het eerst in 18 maanden weer eens een uitwedstrijd winnen
pi_23123632
En opeens een 4-0 overwinning op Haarlem.
  dinsdag 9 november 2004 @ 14:41:42 #45
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_23191537
Tot vanavond!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_23192085
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 14:41 schreef DarkShine het volgende:
Tot vanavond!
GAE - Roda?

Een 1 - 3 overwinning voor Roda moet geen probleem zijn.
pi_23203984
De Eagles laten weer van zich spreken. Roda verslagen voor de Amstel Cup, 2-0. Fantastisch
...drop it like it's hot...
pi_23204019
Whehehe!!!

2-0 voor GAE!

GAE cupfighters!
Borsato!! ♪♥
AC Sparta Praha!
pi_23204199
feli voor Go Ahead

ik ga wel even uithuilen nu
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
  dinsdag 9 november 2004 @ 22:27:05 #50
74737 NeoGenic1982
Welcome back Mr. Anderson
pi_23204398
SUPER om de moffen uit limburg af te maken.


De Kots van het Zuiden...


SITTARD 4 EVER
  woensdag 10 november 2004 @ 02:05:51 #51
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_23209783
Volkomen terechte overwinning. Als je een buitenstaander zou zeggen dat 1 van beide ploegen een subtopper is en de andere de nummer 1nalaatst in de GGD zou hij GAE deze wedstrijd als de subtoppber hebben gezien...

WILJAN ROT OP!
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 22:27 schreef NeoGenic1982 het volgende:
SUPER om de moffen uit limburg af te maken.


De Kots van het Zuiden...


SITTARD 4 EVER
Hey kansloos figuur, tegen wie spelen jullie eigenlijk deze bekerronde?
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_23211641
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 22:27 schreef NeoGenic1982 het volgende:
SUPER om de moffen uit limburg af te maken.


De Kots van het Zuiden...


SITTARD 4 EVER
dit vind ik ook een beetje overdreven om hier neer te zetten

alhoewel ik GAE natuurlijk wel feliciteer met deze meer dan schitterende overwinning.
pi_23215775
Mooie overwinning hoor! Leuk om Roda zo af te zien gaan. Ik hoop dat Go Ahead de volgende ronde weer thuis moet. Als er een mooie tegestander uitrolt ga ik wel even kijken.
That's all folks!
pi_23216035
zozo netjes gedaan van de Eagels.
Heb de wedstrijd nog niet gezien, maar klasse.
  woensdag 10 november 2004 @ 13:06:03 #55
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_23216311
GAE gaat europa in.
pi_23216888
Volgende wedstrijd joden thuis
De 4e ronde is toch eind januari pas?
pi_23217111
8e finales zijn idd 25,26 of 27 januari.
pi_23220821
Misschien staan ze dr weer zo bij...

Wel bizar, zo'n kutseizoen en dan in de belangrijke wedstrijden wel winnen (Graafschap, agovv, Roda). Nu nog ff Zwolle pakken
pi_23221526
Inderdaad een briljante avond gisteravond.

Toch een lichtpuntje in deze sombere tijden.
quote:
GA Eagles elimineert opnieuw eredivisionist uit cup

GA Eagles - Roda JC (Amstel Cup) 2-0 (1-0)
GA Eagles hervond in het afgelopen weekend net op het juiste moment de "winning mood" voorafgaand aan het bekertreffen met Roda JC in eigen huis. Net als in de met 0-4 gewonnen wedstrijd bij Haarlem kon Libregts vanavond voor de 2e keer met de standaard basiself ten strijde trekken. De Adelaarshorst was voor een doordeweeks bekerduel relatief goed gevuld met 1600 supporters die allen lawaai maakten voor twee, dus effectief 3.000 fans als "12e man" om GA Eagles na de bekerstunt tegen De Graafschap opnieuw een bekerronde verder te helpen...


De wedstrijd

In de eerste 15 minuten had het sterkere Roda JC meerdere grote kansen om al vroeg de wedstrijd naar de hand te zetten. Na 8 minuten slalomde Sergio door de defensie maar werd door de goed keepende Rahkamaa naar de zijkant gedreven waardoor hij slechts het zijnet wist te vinden. Even later moest de eveneens sterk acterende routinier Hulshoff de bal van de lijn koppen na een kopbal van Vicelich.

Toen daarna nog een inzet van Kone door Rahkamaa gestopt werd was de toon gezet. Een sterker Roda zette alles op de eerste treffer en tegelijkertijd beet GA Eagles zich vast en liet het de Limburgers komen om zelf op een countertje te loeren. De defensie van de Deventernaren maakte een zeer solide indruk. Na 23 minuten verdween een vrije trap van Gregor van Dijk over het doel van Rahkamaa en even later zorgde Kokmeijer na een assist van Tuhuteru voor het eerste Eagles gevaar en geheel onverwacht ook gelijk voor de openingstreffer: 1-0.

Hierna zag Sergio een schot door Rahkamaa gepakt worden. Trainer Vloet besloot nog voor rust Filipovic op te offeren en Sonko in het veld te brengen. Op slag van rust was GA Eagles nog tweemaal in de buurt van een 2-0 voorsprong na tweemaal een voorzet van Van den Herik welke door Marbus overgekopt respectievelijk overgeschoten werd. Zo werd met een verrassende 1-0 voorsprong de rust bereikt en dacht een ieder "we hebben in ieder geval één helft gewonnen van Roda"....


Na de rust was er globaal hetzelfde spelbeeld met een sterker Roda en een afwachtend Go Ahead. Een groot verschil was wel dat Roda nauwelijks meer tot uitgespeelde kansen wist te komen en bij de spaarzame echte kansen het te mooi en te moeilijk wilde doen voorin. Kort na rust werd een voorzet van Van den Herik door Kokmeijer ingekopt en door Kujovic uit de hoek gehaald. Aan de andere kant miste Rahkamaa toch eenmaal een Roda voorzet maar schoot Christiano van dichtbij over.

Halverwege de tweede helft bracht Vloet Cissé in voor Van Dessel met beide invallers nog maar eens onderstrepend hoe groot het verschil tussen beide clubs feitelijk is. In de 74e minuut sloeg GA Eagles opnieuw heel efficiënt toe en bleek het de genadeklap uit te delen aan de stroef draaiende Limburgers. Een geweldige ontlading in het stadion en aan de zijlijn was het gevolg toen Demy de Zeeuw, die na enkele moeizame weken ineens weer de vorm te pakken had, Tuhuteru diep stuurde vanaf de middenlijn. De snelle aanvaller liep de Roda verdedigers eruit en faalde niet oog in oog met Kujovic: 2-0 een nieuwe bekerstunt in de maak.

In de 84e minuut werd een inzet van Kokmeijer na assist van de Zeeuw tot corner verwerkt door Kujovic. Vlak voor tijd bracht Libregts nog Zwollo in voor Tuhuteru. Roda wist niet meer terug te komen en zo stootte GA Eagles opnieuw een eredivisionist uit het Amstel Cup toernooi. De spelers maakten een ereronde langs het uitgelaten thuispubliek en mogen voor het eerst sinds 2000 overwinteren met GA Eagles in het bekertoernooi. De 1/8 finales staan voor 25 januari 2005 op het programma. De loting van de "laatste 16" vindt woensdagavond plaats. Hopelijk voor GA Eagles opnieuw een mooi duel uit de koker.


De reacties

Raymond Libregts (GA Eagles)
"Ik ben heel bij, dit hadden we aan het begin van de competitie niet verwacht dat we zo ver zouden komen in de beker. Afgelopen weekend hadden we met deze formatie al meer automatismen in de ploeg, als we deze spelers bij elkaar kunnen houden kunnen we tot redelijke prestaties komen. Het inpassen van jeugd kost tijd en leidt tot nogal grillige resultaten. We hebben een lastige week met achtereenvolgens Haarlem, Roda JC en Volendam als opponenten. We besloten weer compact te spelen en hebben dat goed uitgevoerd met onze defensie en de middenvelders. Voorin hebben we genoeg snelheid en individuele klasse om gevaar te stichten uit de counter. Aan de 2e helft zijn we nog scherper begonnen en we kregen zelf ook enkele kansen. De 2-0 viel op het juiste moment. Demy hebben we nogal vervloekt om deze loting maar na vanavond mag hij van ons ook de volgende tegenstander uit de koker trekken..."

Wiljan Vloet (Roda JC)
"Ik ben des duivels. WE waren hierheen gekomen om weer de juiste sfeer te kweken na de afgelopen weken. We hebben de Eagles 4 keer aan het werk gezien en dit duel was van groot belang voor Roda JC. Vooral omdat het in de competitie niet loopt zoals we willen. In het begin misten we enorme kansen en maakten ze ook niet simpel genoeg af. Je moet continu scherp zijn maar dat was er al snel vanaf vanavond. De 1-0 na slap verdedigen was een breekpunt, want daarna waren we helemaal geen ploeg meer. Na rust zag ik louter solisten. Met alle respect voor de Eagles maar wij moeten zo'n duel met een GGD club gewoon winnen. Dit is een absolute vernedering, niet eens zozeer naar mij, maar naar de supporters van Roda JC, schandalig gewoon."
Bron: www.ga-eagles.nl

[ Bericht 92% gewijzigd door Sassie op 10-11-2004 17:48:53 ]
pi_23221892
quote:
Op woensdag 10 november 2004 17:02 schreef Erasmusch het volgende:
Nu nog ff Zwolle pakken
Een Deventernaar wel niets liever
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_23437708
4 zeges op rij en 4x nul tegengoals! goede voortekenen...
Hoe lang is het ook weer geleden dat Eagles wist te winnen van Zwolle? 1992 ofzo?
  donderdag 25 november 2004 @ 15:51:24 #62
74737 NeoGenic1982
Welcome back Mr. Anderson
pi_23567703
quote:
Op woensdag 10 november 2004 02:05 schreef DarkShine het volgende:
Volkomen terechte overwinning. Als je een buitenstaander zou zeggen dat 1 van beide ploegen een subtopper is en de andere de nummer 1nalaatst in de GGD zou hij GAE deze wedstrijd als de subtoppber hebben gezien...

WILJAN ROT OP!
[..]

Hey kansloos figuur, tegen wie spelen jullie eigenlijk deze bekerronde?
Ik weet niet ben nog helemaal in de wolken van de overwinning die wij hadden geboekt op Go Ahead 3-0 dacht ik... net zo mooi als die wedstrijd tegen de Baronie een aantal jaar geleden 6-0 voor ons...
  donderdag 25 november 2004 @ 18:51:43 #63
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_23571737
quote:
Op donderdag 25 november 2004 15:51 schreef NeoGenic1982 het volgende:

[..]

Ik weet niet ben nog helemaal in de wolken van de overwinning die wij hadden geboekt op Go Ahead 3-0 dacht ik... net zo mooi als die wedstrijd tegen de Baronie een aantal jaar geleden 6-0 voor ons...
Liever uit de beker dan een kansloze club uit de GGD te zijn!

Supps als jou gun ik nu echt niks, dankzij gasten als jou word mijn hoop op jullie faillisement alleen maar groter! Alhoewel ik niets liever zie dan 'onze' derby's!!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_23574470
hey Limbo's, vecht die stammenoorlog eens ergens anders uit alstublieft.

Ik woon nu 5 jaar in Groningen, maar ben maar 2 keer naar het Oosterpark geweest. Waarom? Ik ben verwend door het hogeschoolvoetbal van de Eagles. Altijd verzorgd en aanvallend. Dan kan ik niet naar Groningen kijken zonder me stierlijk te vervelen, ook al is het in de eredivisie.

Het enige vreemde bij Go Ahead heb ik altijd gevonden dat eigen spelers ook vaak de lul zijn. Ik noem Jan Bos, Toine Rorije en Jochem de Weerdt.
  donderdag 25 november 2004 @ 20:59:23 #65
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_23574896
quote:
Op donderdag 25 november 2004 20:40 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
hey Limbo's, vecht die stammenoorlog eens ergens anders uit alstublieft.

Ik woon nu 5 jaar in Groningen, maar ben maar 2 keer naar het Oosterpark geweest. Waarom? Ik ben verwend door het hogeschoolvoetbal van de Eagles. Altijd verzorgd en aanvallend. Dan kan ik niet naar Groningen kijken zonder me stierlijk te vervelen, ook al is het in de eredivisie.

Het enige vreemde bij Go Ahead heb ik altijd gevonden dat eigen spelers ook vaak de lul zijn. Ik noem Jan Bos, Toine Rorije en Jochem de Weerdt.
Bij ons loopt ook wel iedere keer een speler rond die alles verkeerd doet in de ogen van het publiek...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  donderdag 25 november 2004 @ 21:18:35 #66
74737 NeoGenic1982
Welcome back Mr. Anderson
pi_23575333
quote:
Op donderdag 25 november 2004 18:51 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Liever uit de beker dan een kansloze club uit de GGD te zijn!

Supps als jou gun ik nu echt niks, dankzij gasten als jou word mijn hoop op jullie faillisement alleen maar groter! Alhoewel ik niets liever zie dan 'onze' derby's!!
Ach kom op beetje leedvermaak moet kunnen

Hebben nog 40 GB vol gastenboeken van toen Fortuna degradeerde of bijna failliet was, waren de Roda supporters er ook als de kippen bij. Als ouwehoeren niet meer kunt
pi_23576304
Ik denk dat de Eagles in jaren niet meer zo dicht bij een kans geweest dat ze Zwolle kunnen verslaan. Nu moet het maar weer eens beginnen.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_23579204
Ex-Eagle Yildirim scoort tegen Stuttgart voor Heerenveen
Jammer dat ie weg is
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_23601584
quote:
Op donderdag 25 november 2004 21:52 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik denk dat de Eagles in jaren niet meer zo dicht bij een kans geweest dat ze Zwolle kunnen verslaan. Nu moet het maar weer eens beginnen.
Dat roept men al jaren in Deventer. Laat ze het nu maar eens bewijzen.
pi_23604973
Ik ben benieuwd. Jammer dat TV Oost de wedstrijd niet uitzend. Ik denk zelf dat FC Zwolle wint.
That's all folks!
pi_23608353
Er is wel een uitgebreide samenvatting (tenminste dat vond ik op de website van tvoost).
Helaas zit ik in Wageningen, en dus geen tvoost op de kabel hier dus. Dan maar op internet kijken.
pi_23609548
Goed dat je het zegt, dan neem ik het vanavond wel even op.
That's all folks!
pi_23609604
een vriend , Daniel donkers die voetbalt daar ook, in de eredivisie volgensmij.. kent iemand hier die?
pi_23609680
Daniel Donkers zegt me helemaal niets, waar voetbalt ie volgens jou?

edit: bij Jong Eagles dus
That's all folks!
pi_23613565
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 16:54 schreef -Vaduz- het volgende:
Goed dat je het zegt, dan neem ik het vanavond wel even op.
Ze spelen morgen, zondag
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_23627854
Supporters FC Zwolle aangehouden

Uitgegeven: 28 november 2004 08:54

DEVENTER - Een groep van dertig voetbalsupporters van FC Zwolle is zaterdagavond aangehouden op De Brink in het centrum van Deventer. De supportersgroep zocht de confrontatie met de politie en met supporters van Go Ahead Eagles, de club waartegen FC Zwolle zondagmiddag speelt. Dit meldde de politie IJsselland zondag.

De politie besloot zaterdagavond in totaal vijftig agenten van de korpsen Deventer, Twente en Zwolle in te zetten in Deventer toen bleek dat dertig supporters van FC Zwolle amok maakten in het centrum van de stad.

Toen de groep stenen gooide naar agenten en rivaliserende supporters van Go Ahead Eagles besloot de politie met enkele charges in te grijpen en de groep aan te houden. Tot vechtpartijen tussen supporters kwam het niet, aldus een politiewoordvoerder.

De supportersgroep zit nog steeds vast. Eerder werd al om veiligheidsredenen het besluit genomen het aanvangstijdstip van de wedstrijd Go Ahead Eagles - FC Zwolle op zondagmiddag te vervroegen van 14.30 naar 13.00 uur. Door de beide supportersgroepen bij daglicht na de wedstrijd te kunnen afvoeren, hopen politie en clubs de openbare orde rond de risicowedstrijd beter in de hand te kunnen houden.


EAGLES - ZWOLLE 4-2
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_23628160
kut zwollenaren en deventernaren weer gister in de stad, lekker de sfeer voor het normale uitgaans publiek verzieken. kunnen die lui de confrontatie niet aangaan op een boeren akker buiten de stad ofzo



voetbal is leuk, maar gedraag je ook als en supporter met een hoger iq dan een visstick
pi_23628214
Jahoor weer eens winst voor de Eagles op Zwolle
pi_23628217
quote:
Op zondag 28 november 2004 16:05 schreef Dennism het volgende:
kut zwollenaren en deventernaren weer gister in de stad, lekker de sfeer voor het normale uitgaans publiek verzieken. kunnen die lui de confrontatie niet aangaan op een boeren akker buiten de stad ofzo



voetbal is leuk, maar gedraag je ook als en supporter met een hoger iq dan een visstick
Ik zat op dat moment te poolen in de Murphy's, daarna naar de Joffer. Maar heb niks van de rellen gemerkt.. Laat staan dat ik 1 politieagent gezien heb
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  zondag 28 november 2004 @ 16:11:01 #81
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_23628256
voor een keer ben ik blij voor de eagles
OJAAJOH?
pi_23628564
De KNVB had een felle strijd voorzien en hadden Dick Jol naar Deventer gestuurd.
Er zijn 'slechts' 4 gele kaarten uitgedeeld. Zegt denk ik wat over de klasse van de scheids.
Zometeen om 17:21 een uitgebreide samenvatting op RtvOost.
Ook via internet te volgen: RtvOost.nl
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_23628709
quote:
Op zondag 28 november 2004 16:29 schreef Kluupkluup het volgende:
De KNVB had een felle strijd voorzien en hadden Dick Jol naar Deventer gestuurd.
Er zijn 'slechts' 4 gele kaarten uitgedeeld. Zegt denk ik wat over de klasse van de scheids.
Zometeen om 17:21 een uitgebreide samenvatting op RtvOost.
Ook via internet te volgen: RtvOost.nl
Goed gedaan Eagels. Had het niet verwacht.

En volgens mij vloot Jol de laaste wedstrijd tussen GAE en Zwolle ook.
pi_23629893
quote:
Op zondag 28 november 2004 16:09 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Ik zat op dat moment te poolen in de Murphy's, daarna naar de Joffer. Maar heb niks van de rellen gemerkt.. Laat staan dat ik 1 politieagent gezien heb
ik fietste op dat moment net vanaf de bergkerk door dat steegje voor de luxor langs toen de GAE "supporters" het cafe waar de zwolle aanhang binnen zat wilde "bestormen" naar de marmaris. op dat moment kwam ook de politie in actie die een cordonnetje maakten tussen de GAE supporters en het cafe. dit alles uiteraard precies toen ik er tussen in fietste. daarna nog wat spreekkoren en toen werd het weer wat rustiger. dit alles rond half 12
pi_23630754
Heb net even snel de doelpunten gezien op rtvOost..
Wat een beladen sfeer in het stadion, prachtig
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  zondag 28 november 2004 @ 19:33:21 #86
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_23631568
net ook even gekeken, wat een derby zeg! hoop dat zwolle vrijdag ook zo slecht is
OJAAJOH?
pi_23665152
Bij die een na laatste wedstrijd werden we wel flink genaaid met penalties, wel en niet gegeven. Staan die beelden ook op rtvoost.nl?
pi_24795444
Go Ahead is Hulshoff dit seizoen ook al kwijt

28/1/2005 11:28

Het zit Go Ahead Eagles niet mee. Na eerder al Niels Kokmeijer, Martijn Kuiper en Jesse Schotman voor langere tijd te zijn kwijtgeraakt, zal ook Dennis Hulshoff dit seizoen niet meer in actie komen voor de Deventer club.
Hulshoff kampt met een knieblessure, die hij al op 24 november 2004 opliep in de wedstrijd tegen FC Zwolle. Bij een duel met Tjeerd Korf verdraaide hij zijn rechterknie. Donderdag kreeg hij te horen hoe ernstig de kwetsuur is. Hij blijkt een gescheurde achterste kruisband, een scheurtje in een meniscus en speling op een binnenste knieband te hebben.

De 35-jarige verdediger wil zich echter niet laten opereren. 'Het herstel van een operatie gaat zeven tot negen maanden duren. Dat zie ik niet meer zitten', laat Hulshoff aan VI.nl weten. 'Ik kan alleen krachttraining doen, maar door de botkneuzing gaat dat ook moeilijk. Het is afwachten, maar dit seizoen kan ik waarschijnlijk wel vergeten.'

De in Deventer geboren speler is bezig aan zijn zestiende seizoen in het betaalde voetbal, waarvan hij er vijf bij FC Twente en elf bij Go Ahead speelde. Hulshoffs contract loopt aan het einde van dit seizoen af en door de blessure dubt hij over het voortzetten van zijn loopbaan.

'Dat ga ik de komende weken voor mezelf op een rijtje zetten. Ik heb gehoord dat je met deze blessure alleen na een operatie weer op niveau kan voetballen. Maar ik ga de komende tijd eerst kijken hoe mijn knie aanvoelt.'


vi.nl
pi_24795538
Was wel treurig, de nederlaag deze week in de beker
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_24795685
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 11:48 schreef Erasmusch het volgende:
Bij die een na laatste wedstrijd werden we wel flink genaaid met penalties, wel en niet gegeven. Staan die beelden ook op rtvoost.nl?
Nee, helaas niet.
That's all folks!
pi_24796483
Shit zeg, dat schiet niet op zo.
Aan de andere kant: zo krijgt jong talent wel een kans natuurlijk voor de rest van het seizoen. Dennis kan ook niet eeuwig blijven spelen idd.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 13:58:20 #92
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_24797739
Gobel kan hem vervangen. Geen probleem.
pi_24922382
quote:
31-01-2005: Kaartverkoop agovv-uit loopt in Deventer én Apeldoorn
Zondag 13 februari wordt de derby agovv-Go Ahead Eagles weer gespeeld. Vorig seizoen ging er al een hele soap aan vooraf en ook nu zal dat wel weer gebeuren. Tot nu toe is het nog redelijk rustig. Er is alleen bekend dat de wedstrijd dus nu op zondag gespeeld wordt en vorig seizoen nog op vrijdag. Dat is ze in Apeldoorn niet zo goed bevallen blijkbaar. Die dag werden er onder andere twee bussen vol supporters van GAE teruggestuurd naar Deventer, omdat zij geen kaartje voor de wedstrijd hadden.

De kaartverkoop loopt inmiddels. Voor GAE-fans geldt een verplichte combi. De kaartverkoop is in het supportershome tijdens de reguliere openingstijden (clubcard en legitimatie verplicht) en rondom de wedstrijd tegen Telstar aanstaande vrijdag bij de dames van het Promoteam. Ook bij agovv zelf is de kaartverkoop begonnen. Daar kan je kaartjes kopen zonder clubcard, want dat kennen ze in Apeldoorn nog niet…

Ook GAE fans kunnen daar dus kaarten kopen. Go Ahead Eagles waarschuwt haar fans echter wel:

Aangezien AGOVV geen clubcardverplichting heeft, bestaat de kans dat supporters van Go Ahead Eagles buiten de buscombi om naar dit duel gaan. Supporters die zich herkenbaar als Eaglesfans zullen melden of laten merken dat ze voor Go Ahead Eagles zijn, zullen niet worden toegelaten of uit het stadion worden verwijderd. Daarnaast lopen ze het risico een stadionverbod te krijgen.

Dan is dat in ieder geval duidelijk.
Aan de voorzorgsmaatregelen zal het iig niet hebben gelegen...
pi_24926975
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 15:35 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Aan de voorzorgsmaatregelen zal het iig niet hebben gelegen...
Oja vorig jaar, haha.. was lachen.. op vrijdag.
Werden 2 van mijn teamgenoten tegen de supportersbus aangedrukt door de ME, keken ze net allebei in de camera. Volgende zaterdag had iedereen dus de krant mee naar de voetbal: Ze stonden met een grote foto op de voorpagina. Werden ze in het bijschrift ook nog eens Apeldoornse supporters genoemd
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_24934893
Kan me ook nog zo'n leuke foto van Dordt uit een paar jaar geleden herinneren. Trainer was er niet zo blij mee.
pi_24971608
Demy de Zeeuw is opgeroepen voor Jong Oranje:
quote:
Demy de Zeeuw met Jong Oranje naar Engeland
Bondscoach Foppe de Haan van Jong Oranje heeft Demy de Zeeuw zondag opgeroepen voor de interland Jong Engeland-Jong Oranje. Deze wedstrijd wordt dinsdag gespeeld in het nagenoeg uitverkochte Pride Park, de thuishaven van Derby County. Als toetje is hij met de andere spelers van Jong Oranje een dag later toeschouwer bij de interland Engeland-Nederland in Birmingham.
Eind vorige week had Demy de Zeeuw al gehoord dat hij op de reservelijst stond en door een aantal blessures schoof hij door naar de selectie. ‘Zondagochtend werd ik gebeld door Remy Reynierse van de KNVB. Hij vertelde me dat ik me maandag moet melden op Schiphol. Heel mooi, ik kijk er echt naar uit. Natuurlijk hoop ik dat ik speelminuten krijg, maar met de uitverkiezing op zich al ben ik heel blij.’

De Zeeuw (21) speelde als junior voor diverse vertegenwoordigende jeugdelftallen. Ruim twee jaar geleden was hij er voor het laatst bij. Een dubbele beenbreuk in augustus 2003 wierp hem terug, maar hij kwam sterk terug en heeft in het afgelopen jaar veel vooruitgang geboekt.

Bron: www.ga-eagles.nl
  maandag 7 februari 2005 @ 15:19:10 #97
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_24971792
De Zeeuw een van de weinige lichtpuntjes de laatste tijd.
pi_25015445
En natuurlijk Ugur en Jantje in het 'volwassen' oranje...
pi_25069572
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 23:56 schreef Erasmusch het volgende:
En natuurlijk Ugur en Jantje in het 'volwassen' oranje...
2 Apeldoorners
Borsato!! ♪♥
AC Sparta Praha!
pi_25077838
was een leuk streekderby middagje vanmiddag. Maarliefst 4-0 voor AGOVV
  maandag 14 februari 2005 @ 13:45:45 #101
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25085649
pijnlijk. Een aloude kwaal van de gebrekkige instelling steekt weer de kop op.
pi_25192551
Hoe gaat het inmiddels met de Go Ahead? Ik heb gehoord dat er deze week duidelijkheid komt over de toekomst van de club.
pi_25192608
Overmars steekt er 100.000 euro in.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_25192860
Het wordt vandaag een spannende dag....
quote:
Go Ahead Eagles in gevaar
20 FEBRUARI 2005 - DEVENTER (ANP) - De raad van commissarissen van Go Ahead Eagles vreest voor het voortbestaan van de eerstedivisieclub uit Deventer. De clubleiding heeft geen vertrouwen in het reddingsvoorstel dat het college van B en W heeft opgesteld en waarover de gemeenteraad zich morgen uitspreekt.

Het gemeentebestuur verbindt een aantal voorwaarden aan het recht van opstal dat Deventer aan de club voor de accommodatie De Adelaarshorst wil verlenen. Volgens de commissarissen leiden die voorwaarden er echter niet toe dat particulieren geld in de Eagles zullen steken.

De raad van commissarissen deed vandaag een dringend beroep op de gemeenteraad om 'de zaken netjes te regelen'. ,,Lukt dat niet dan is surseance van betaling heel dichtbij en daarmee het einde van deze roemruchte club. Dat is de realiteit. Het is inmiddels twee minuten voor twaalf'', aldus Hans de Vroome, voorzitter van de raad van commissarissen.

Het struikelblok voor de Eagles is dat de gemeente wil proberen te regelen dat de accommodatie van de club bij een eventueel faillissement niets waard is. Er zijn volgens De Vroome particulieren die ongeveer 800.000 euro in de formatie willen steken, maar in deze constructie is hun investering niks waard.

,,Wij verwachten een gezonde langetermijnvisie, niet een ad hoc-beleid dat alleen is gebasseerd op het beperken van de kortetermijnrisico's. De gemeente kijkt alleen naar de doemscenario's en wil elk risico uitsluiten. Daarbij wordt vergeten dat de gemeente deze risico's de afgelopen jaren al is aangegaan. Dan mag je ook ruimhartige nakoming verwachten in het belang van Deventer en Go Ahead Eagles. Particulieren hoeven deze risico's niet te lopen met nieuw geld. Dat willen zij toch doen, maar niet op deze manier. Als de club de komende 100 jaar blijft bestaan is dit dood geld voor deze mensen'', zei De Vroome.

Om de zorg over hun club te uiten zal de supportersvereniging van Go Ahead morgen voorafgaand aan de gemeenteraadsvergadering een mars vanaf het stadion naar het stadhuis houden. De fans zullen de vergadering ook bijwonen.
quote:
Marc Overmars steunt GA Eagles
door HARRY HEKKERT

21 FEBRUARI 2005 - DEVENTER - Marc Overmars heeft wèl vertrouwen in GA Eagles. De vermogend topvoetballer in ruste stopt graag wat van spaarcentjes in zijn noodlijdende oude club. Niet om er zelf beter van te worden, zegt hij. Maar hij koopt een aandeel om te helpen Go Ahead te laten voortbestaan.

Over geld praat hij niet. Maar de oud-international stopt de Deventer profclub hoogstwaarschijnlijk 100.000 euro toe, goed voor één aandeel. Overmars is één van de investeerders, die samen een minderheidsbelang in GA Eagles verkrijgen. De club wordt daardoor 800.000 rijker. Het geld dient overigens meteen om het tekort voor dit seizoen (300.000 euro) af te dekken en snel schulden (nog eens 300.000 euro) af te lossen.

Waar GA Eagles het geld aan besteed maakt Overmars niet uit. ‘Ik weet dat dit bestuur van GA Eagles niet op nul is begonnen, maar op min één’, zegt Overmars. ‘Er zijn schulden uit het verleden. Dit bestuur werkt hard om de problemen op te lossen. En daar wil ik graag mijn steentje aan bijdragen. Daarnaast probeer ik ook anderen over te halen erin te stappen.’

Overmars weet dat door het beschikbaar stellen van geld alleen, de club niet geholpen is. ‘Eerst moet de gemeenteraad het recht van opstal goed regelen. Dan speelt er nog de zaak met Van Wijnen en dreigt de KNVB de club punten af te trekken. De club heeft één geluk; dat je niet uit de eerste divisie kunt degraderen.’

Scheidend directeur Chris Jansen haalde Overmars weer bij de club. ‘Via Chris kwam ik weer in contact. Bij GA Eagles heb ik de jeugdopleiding doorlopen en debuteerde ik in het profvoetbal. Die band die blijft. GA Eagles moet ook absoluut behouden blijven. Sommige mensen zeggen wel eens ‘aan alles komt een eind’. Maar het einde van GA Eagles zou heel erg jammer zijn. Deventer heeft zijn koek en de boekenmarkt, maar voor een heel groot publiek is Deventer toch vooral Go Ahead. Ik hoop dat de gemeente Deventer daar voldoende bij stil staat.’

Hans de Vroome, voorzitter van de Raad van Commissarissen, wil niet zeggen wie er naast Overmars nog meer geld in de club steekt. Zeker is wel dat de preses zelf ook één van de investeerders is.
quote:
Actie Eagles verbaast de politiek
door MINKE SCHUTHOF

21 FEBRUARI 2005 - DEVENTER - Vanuit de Deventer politiek is verbaasd gereageerd op de plotselinge ophef van Go Ahead Eagles rond het recht van opstal voor het stadion. Van aanvullende voorwaarden of een soort wurgconstructie is volgens diverse fracties geen sprake. Het ziet ernaar uit dat de gekozen formule kan rekenen op brede steun van de gemeenteraad.

In de aanloop naar de raadsvergadering van vanavond zette Eaglesvoorzitter Hans de Vroome gistermiddag de zaak op scherp. Hij voorspelde het faillissement van GA Eagles. De club zegt zich overvallen te voelen door voorwaarden die nu gesteld worden aan het recht van opstal. Deze zouden het onmogelijk maken geldschieters te vinden.

De risico-analyse die het gemeentebestuur liet opstellen, gaat ervan uit dat het stadion niets waard is bij een faillissement van de voetbalclub. Maar die risicoanalyse is geen onderdeel van de overeenkomst, zegt Marc Jan Ahne (D66). ‘In het contract zelf staat dat de club recht heeft op vergoeding als zij zelf waarde aan het stadion toevoegt. Bijvoorbeeld door het stadion multifunctioneel te maken.’ D66 kan zich vinden in het collegevoorstel.

Een aantal fracties wist niets van de gistermiddag inderhaast belegde persconferentie van de club. Jos Pierey (PvdA) vindt het een ongelukkige keuze van de club om over zo’n onderwerp, wat iedereen in Deventer raakt, via de pers te communiceren. ‘Ik ben daar niet blij mee.’ De partij kan leven met de nu gekozen formule voor het recht van opstal.

Groenlinks houdt zich aan de afspraken wat betreft de drie miljoen voor renovatie van het stadion, zegt Carlo Verhaar. De fractie staat achter de intenties van het contract om het recht van opstal aan de club over te dragen en heeft er alle vertrouwen in dat wethouder Berkelder (GL) er samen met de club uitkomt. Aanvullende eisen worden er ook volgens Verhaar niet gesteld.

Eerder heeft het ADB GA Eagles uitdrukkelijk gevraagd of de club met dit voorstel akkoord kon gaan, zegt Margriet de Jager. ‘We willen heel graag helpen, maar waarom wordt nu ineens de druk op de ketel gezet?’ Ze vraagt zich af wat nu het werkelijke probleem is. ‘Voor ons was de kou uit de lucht. Er zijn ook geen extra voorwaarden gesteld. De enige voorwaarde is dat het geld voor renovatie naar de aannemer gaat, en niet naar GA Eagles.’
quote:
Eaglessupporters in optocht naar Deventer stadhuis
van een onzer verslaggevers

21 FEBRUARI 2005 - DEVENTER - Eaglessupporters zijn van plan vanavond massaal de raadsvergadering in Deventer bij te wonen. De gang naar het stadhuis moet de vorm van een protestmars krijgen, zo hebben de aanhangers besloten. Om half zeven willen ze vanaf het stadion vertrekken om, eenmaal aangekomen bij het stadhuis, de bal letterlijk bij de politiek te leggen.

De raad bespreekt vanavond voorstellen voor verlening van recht van opstal voor de club. De raad beslist niet over de plannen, maar laat het college weten hoe er over wordt gedacht. Het college besluit vervolgens wat er verder moet gebeuren.

Op de diverse internetsites van supporters liepen de gemoederen gisteren hoog op. Voorzitter De Vroome maakte op de website melding van dreigmailtjes die uit supporterskringen gestuurd zouden zijn naar raadsleden. Hij riep mensen op zich te onthouden van ‘dit soort buitensporige vormen van protest’.
Bron van alle artikelen: http://www.destentor.nl/

[ Bericht 14% gewijzigd door Sassie op 21-02-2005 13:18:21 ]
  maandag 21 februari 2005 @ 13:19:16 #105
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_25192963
Wanneer gaat dat nieuwe stadion er nou eindelijk eens komen? De directie werkt vanuit een oude container en de sponsoren moeten het stellen zonder enige luxe en krijgen een broodje en een bak koffie in een oude keet.
Zo blijf je schulden houden natuurlijk als je sponsoren niets te bieden hebt.
pi_25193069
Hier nog 2 artikelen mbt het opstalrecht waar het om gaat:
quote:
GA Eagles studeert op opstalrecht
door INGRID WILLEMS

3 FEBRUARI 2005 - DEVENTER - GA Eagles wil nog niet reageren op het plan van de gemeente Deventer om de club het recht van opstal te verlenen waardoor het stadion in het bezit komt van de eerste - divisionist. Volgens wethouder Gerrit Berkelder biedt dit voldoende mogelijkheden voor de club om aandelen uit te kunnen geven. Voorzitter Hans de Vroome zegt het gemeenteplan eerst goed te willen bestuderen alvorens met een reactie te komen.

De club wil aandelen uitgeven om het hoofd boven water te houden. Daartoe verzocht GA Eagles de gemeente eind vorig jaar de grond van het stadion in erfpacht danwel in eigendom over te dragen zodat investeerders een onderpand geboden kan worden. Aan beide verzoeken komt de gemeente de club niet tegemoet. Het overdragen van de grond was van meet af aan voor de politiek in Deventer onbespreekbaar en gaandeweg werd ook duidelijk dat er geen politiek draagvlak was om de grond in erfpacht uit te geven.

Opstal

Wel gaat Deventer over tot het vestigen van het recht van opstal. Daarmee komt de club in het bezit van het stadion. Wethouder Gerrit Berkelder: ‘Dat recht van opstal had al eerder een feit moeten zijn. Want we hebben hier een vreemde constructie. GA Eagles is verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van het stadion maar wij zijn als gemeente als eigenaar aansprakelijk. Daar moesten we een eind aan maken. Maar omdat lange tijd van nieuwbouw werd uitgegaan is dit niet geregeld. Door het verzoek van GA Eagles om de grond in eigendom danwel in erfpacht uit te geven is het proces van het regelen van het opstalrecht versneld.’

Aandelen

De vraag is echter of investeerders aandelen kopen als alleen het stadion in het bezit komt van de club. Dat is namelijk niets waard mocht de eerstedivisionist failliet gaan. Toch denkt Berkelder dat aandeelhouders met het recht van opstal uit de voeten kunnen. ‘Ze hebben bij deze constructie wel degelijk rechten. Het heet niet voor niets het recht van erfpacht. Als aandeelhouder kan je meebeslissen over investeringen in het stadion. Daarnaast zien investeerders een betaald voetbalclub als een podium voor het netwerken. Ze hebben dus ook een zakelijk belang bij het voortbestaan van de club.’ Berkelder zegt dat het kopen van Eagles-aandelen óók een kwestie is van emotie. ‘Als een investeerder rijk wil worden van aandelen dan investeert die niet in een betaald voetbalclub. Dan zoek je een multinational.’
quote:
Analyse risico’s Deventer bij opstalrecht
van een onzer verslaggevers

11 FEBRUARI 2005 - DEVENTER - Er komt op zeer korte termijn een analyse waaruit moet blijken welke risico’s de gemeente Deventer loopt bij het verlenen van het recht van opstal aan GA Eagles. Die toezegging deed wethouder Berkelder gisteravond aan raadsleden in een speciale commissievergadering over dit B en W - besluit voor het verlenen van het recht van opstal.

De meeste partijen konden zich wel vinden in deze constructie waarin GA Eagles het stadion aan de Vetkampstraat in eigendom krijgt. Hiermee wordt de club in staat gesteld aandelen uit te geven. Dit is hard nodig om uit de rode cijfers te komen. Volgens Berkelder heeft de club aangegeven met deze constructie uit de voeten te kunnen, zo antwoordde hij op een vraag van Bram Emens van Algemeen Deventer Belang.

Er ontspon zich een lange discussie over de mogelijke risico’s die de gemeente met het verlenen van het recht van opstal loopt. Volgens Berkelder zijn die er nauwelijks maar op aandringen van de politiek, met name door PvdA’er Matthijs Nijboer, worden de risico’s op korte termijn in kaart gebracht. Emens ergerde zich overigens groen en geel aan deze discussie. ‘Ik hoor niemand over de risico’s die GA Eagles loopt. Als we die club niet snel dat recht van opstal verlenen dan is het misschien wel einde verhaal. GA Eagles heeft juist snel duidelijkheid nodig.’

Algemeen Plattelands Belang kwam nog met een opmerkelijk voorstel: een referendum over GA Eagles. ‘Met de stadionrenovatie is gemeenschapsgeld gemoeid. Ik wil weten of de bevolking dat wel wil’, zei Erik Stegink. Dat referendum komt er niet, liet de wethouder weten.
Bron voor beide artikelen: http://www.destentor.nl
pi_25197456
Nou het besluit mbt het recht van opstal is erdoor.
Er moet geloof ik nog wel besproken worden wat de waarde van het (gerenoveerde) stadion wordt, maar verder zijn we weer een stapje dichterbij een oplossing gekomen.
Zodra het helemaal rond is kan er naar renovatie van de Adelaarshorst gekeken worden en kan er met geld van investeerders verder omhoog geklommen worden.
quote:
Gemeenteraad unaniem akkoord met recht van opstal
De gemeenteraad heeft vanavond unaniem ingestemd met het verstrekken van het recht van opstal aan GA Eagles voor stadion De Adelaarshorst. Het college van Burgemeester en Wethouders moeten nu met de Raad van Commissarissen tot een akkoord komen.
Alle partijen gaven hun standpunt over het verstrekken van het recht van opstal aan GA Eagles, en alle partijen stemden hier unaniem mee in. De partijen gaven hiermee het college het mandaat om met de RvC tot een akkoord te komen. "We moeten nu op naar een nieuwe tijd, waarin we niet moeten debatteren, maar renoveren", aldus Groen-Links woordvoerder Verhaaf.

Voorafgaand aan de raadsvergadering trok een grote groep supporters in een lange stoet vanaf het stadion naar het stadhuis. Daar werd de bal symbolisch bij de gemeenteraad gelegd. De supportersvereniging voorzag in de raadszaal de raadsleden van extra energie door een Mars en een flesje Extran.
Bron: http://www.ga-eagles.nl/
pi_25201150
[14.gif]
pi_25203077
quote:
Op maandag 21 februari 2005 13:19 schreef Stpan het volgende:
Wanneer gaat dat nieuwe stadion er nou eindelijk eens komen?
Niet. Ze willen al een poosje de Adelaarshorst opknappen, maar daar kan ook nog niet aan worden begonnen.
Jannie kwam nog voorbij op Studio Sport
pi_25207109
Jannie! Ik zag haar.. die zouden ze nu eens moeten interviewen..of een lintje geven! Wat een vrouw..

We leven nog.. *zucht*
pi_25207929
mwa...ik denk dat er al genoeg vooroordelen werden bevestigd in dat stukkie.
Bij de nos zijn ze ook nog niet op de hoogte van het nieuwe logo.

Ik snap sowieso het 'voordeel' niet voor de gemeente als ze dat recht van opstal niet zouden verlenen zou de gemeente dan gratis dat stuk grond overnemen bij een faillissement oid?
pi_25208514
haha.. bedoel je die gast die ze interviewden? Kwam die net uit de boksring of zo? Dat zijn wel de echten toch.. Mooi man.. raakt me echt, zulke mensen. '

Ja.. het is m'n lust en m'n hart en daar doe ik alles voor.' Ontwapenend.

Er is geen gemeente die een club durft op te heffen. Altijd wel duizend man die de boel afbreken.
pi_25235818
Laat het op het veld maar zien jongens!!! Dat slappe gemartel kennen we nu wel..
pi_25480796
Die Rossen was lekker bezig. Sowieso wel verdiende overwinning lijkt me. Op naar het linkerrijtje
pi_25519440
En beter nog de toekomst is veilig gesteld. Het was al feest in de bus voordat de wedstrijd moest beginnen.
Helaas ook weer rellen vrijdag. En dat van figuren die niet eens bij de wedstrijd zijn geweest, maar blijkbaar met Almelose hooligans af hadden gesproken.
quote:
Eindelijk lucht voor GA Eagles
door INGRID WILLEMS

10 MAART 2005 - DEVENTER - GA Eagles is voor even uit de financiele brand. De club heeft met de gemeente Deventer een akkoord bereikt over de voorwaarden in het recht van opstal. Hierdoor kan dat recht definitief worden verleend. De club kan nu aandelen uitgeven en dat betekent een flinke financiële injectie.

GA Eagles kan nu in elk geval de drie ton tekort op de begroting wegwerken. Dat had eigenlijk al vóór 1 maart gemoeten. Die deadline had de KNVB de club gesteld. Als de Eagles die deadline niet zou halen, zou de club drie punten in mindering krijgen. Of de nationale voetbalbond de negen dagen vertraging door de vingers wil zien is vooralsnog onduidelijk.

Aandelen

De gemeenteraad ging ruim twee weken geleden akkoord met het verlenen van het recht van opstal waarmee GA Eagles het stadion in eigendom krijgt. Hiermee wordt de club in gelegenheid gesteld aandelen uit te geven. De voorwaarden van dit recht van opstal moesten daarna nog door wethouder Gerrit Berkelder en GA Eagles uitonderhandeld worden. Die onderhandelingen namen meer tijd in beslag dan de eerstedivisieclub lief was.

De Eagles wilden in het contract laten vastleggen dat het stadion een waarde van drie miljoen euro vertegenwoordigt. Zo’n passage zou de aandeelhouders enige garantie geven dat ze nog geld tegoed hebben bij een eventueel faillissement van de club. Dat bedrag van drie miljoen is gerelateerd aan de drie miljoen euro die met de renovatie van het stadion gemoeid is. De gemeente wilde daar echter niet aan. Die was van mening dat de waarde pas vastgesteld kan worden op het moment van het faillisement.

Hoe deze kwestie nu is opgelost, is onduidelijk. Beide partijen onthouden zich van commentaar.
Bron: De Stentor
quote:
Go Ahead Eagles en Van Wijnen schikken
In een laatste ultieme poging hebben H. de Vroome (voorzitter Raad van Commissarissen Go Ahead Eagles) en J.F.A.M. van Kimmenaede (directeur projectontwikkeling Van Wijnen Holding N.V. een schikking getroffen. Daardoor is de arbitragezaak, die over enkele maanden zou dienen, van de baan. En goed nieuws voor Go Ahead Eagles: door deze schikking is het voortbestaan van de club zeker gesteld.
Van Wijnen claimde 680.000 euro van de club, een bedrag dat in 2001 was betaald nadat beide partijen een intentieovereenkomst hadden gesloten voor de bouw van een nieuw voetbalstadion voor Go Ahead Eagles. Het meningsverschil ontstond toen vorig jaar werd besloten de nieuwbouw af te blazen en in het huidige stadion aan de Vetkampstraat te blijven.

In de schikking is het volgende overeengekomen:
·Go Ahead Eagles betaalt Van Wijnen een schikkingsbedrag van 235.000 euro. Dit bedrag wordt niet contant betaald, maar in aandelenkapitaal, uit te geven voor 1 april 2005.

·Per 1 april 2005 wordt Van Wijnen een belangrijke sponsor van Go Ahead Eagles. Deze overeenkomst is voor vier seizoenen aangegaan.

·Van Wijnen zal de verbouwing van stadion De Adelaarshorst gaan uitvoeren.

De directie van Van Wijnen en de Raad van Commissarissen van Go Ahead Eagles hebben samen besloten niet langer terug te kijken maar de weg naar voren in te slaan. Zij vertrouwen op een constructieve samenwerking in de toekomst.
Bron: www.ga-eagles.nl
quote:
Niels Kokmeijer vrijdag eregast bij GA Eagles-Excelsior
Niels Kokmeijer is vrijdag te gast bij het duel Go Ahead Eagles-Excelsior. De onfortuinlijke aanvaller, die op 17 december in de wedstrijd tegen Sparta een open dubbele beenbreuk opliep door een grove charge van Rachid Bouaouzan, zal voor de wedstrijd de supporters bedanken die hem in de voor hem zo zware periode hebben gesteund. Zoals bekend kan Niels Kokmeijer nooit meer voetballen en het is nog maar de vraag of hij ooit weer normaal kan lopen. Vorige week werd ook bekend dat de aanklacht die Kokmeijer bij de politie indiende tegen Bouaouzan een staartje krijgt. Het Openbaar Ministerie heeft besloten Bouaouzan te vervolgen. De rechtzaak dient vermoedelijk in juni in Rotterdam.
Bron: www.ga-eagles.nl


Alleen komt er nu weer het volgende: een nieuwe trainer zoeken en ws ook nieuwe spelers.
Maar gelukkig gaat dan wel wat meer over het voetbal.
pi_25575382
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 12:06 schreef Sassie het volgende:
Alleen komt er nu weer het volgende: een nieuwe trainer zoeken en ws ook nieuwe spelers.
Die kunnen ze wel gebruiken jezus wat een drama! Ik ga ook weer eens kijken (in de ereloge nog wel:') ) en dan krijg je dit. Aydin, Gobel, Zwolo: geen bal goed geraakt. Marbus als enige een voldoende. Buitenspelval mogen ze ook wel eens op gaan trainen. Geen laatste man waardoor een aanvaller meteen richting keeper kan wandelen, de verdediging speelt met de punt naar voren oid
Afscheid van Kokmeijer was wel mooi, al was het ererondje wel genant.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 22:24:55 #117
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25575497
Zwollo heeft nog nooit een bal goed geraakt.
pi_25578424
Wat bedoel je daar mee Stanley?
That's all folks!
  zaterdag 19 maart 2005 @ 09:03:08 #119
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25581744
Dat Erasmusch niet verbaasd moet zijn dat Zwollo als een krant speelde.
pi_25632870
quote:
GA Eagles krijgt drie punten in mindering
Zoals verwacht heeft de licentiecommissie van de KNVB Go Ahead Eagles gestraft omdat de club niet voor 1 maart heeft voldaan aan de eis geld binnen te halen om het gat in de begroting te dichten. Go Ahead Eagles krijgt als sanctie een tweede gele kaart èn drie winstpunten in mindering op de ranglijst.
Voor de clubleiding kwam deze sanctie niet als een verrassing. Er was rekening mee gehouden omdat de reddingsoperatie meer tijd nodig had dan de licentiecommissie daarvoor had geboden. Op dinsdag 8 maart bereikte Go Ahead Eagles een akkoord met de gemeente Deventer over de voorwaarden die zijn gekoppeld aan het recht van opstal en ook het geschil met Van Wijnen werd opgelost.

Een aantal particuliere investeerders gaat aandelen in de club kopen waardoor alsnog is voldaan aan de financiële eisen van de licentiecommissie. Daardoor hoeft Go Ahead Eagles geen nieuwe sancties vanuit Zeist te vrezen.

Aangezien Go Ahead Eagles erkent dat het niet op 1 maart aan de gestelde eisen van de licentiecommissie heeft voldaan, zal tegen deze opgelegde sanctie geen beroep worden aangetekend.
Bron: www.ga-eagles.nl
pi_25708279
quote:
Afscheid van zeven spelers en nieuwe technische staf
Go Ahead Eagles heeft besloten de contracten met de voetballers Bram Marbus, Mustafa Aydin, Dennis Hulshoff, Wouter van den Herik, René Grotenhuis en Sieme Zijm niet te verlengen. Het zestal is dinsdag in een persoonlijk onderhoud op de hoogte gesteld van dit besluit. Ook de overeenkomst met Niels Kokmeijer, die herstelt van een open dubbele beenbreuk, maar nooit meer kan voetballen, is formeel opgezegd.

Ook krijgt Go Ahead Eagles een nieuwe technische staf. Nadat eerder hoofdtrainer Raymond Libregts al te horen kreeg dat zijn contract niet zou worden verlengd, kreeg ook assistent-trainer Cees van Kooten dinsdag te horen dat hij na dit seizoen plaats moet maken. Michel Boerebach, die eveneens deel uitmaakt van de technische staf, blijft wel aan de club verbonden. In overleg met de nieuw aan te stellen hoofdtrainer zal worden bepaald welke functie hij krijgt. Go Ahead Eagles neemt ook afscheid van Hans Voskamp, die de functie hoofd opleidingen bekleedt.

De clubleiding laat weten dat de financiële situatie van de club de belangrijkste reden is om de contracten van het zestal spelers op te zeggen. Bij de invulling van de technische staf voor het komend seizoen krijgt de nieuwe hoofdtrainer straks een belangrijke stem in het kapittel.
Bron: www.ga-eagles.nl

Zou wel eens kunnen betekenen dat Dennis Hulshoff het voor gezien houdt wat betreft het profvoetballen, op dit moment is ie geblesseerd, hij is ook al 35 en niet te vergeten een echte Deventernaar.
quote:
Paul Bosvelts band met GA Eagles blijft
door HARRY HEKKERT

22 MAART 2005 - DEVENTER - Paul Bosvelt hoefde niet lang na te denken toen hem gevraagd werd een ‘bijdrage’ aan de redding van GA Eagles te leveren. Hoewel hij al jaren geleden uit Deventer vertrok is de band gebleven. Een Eagle blijf je immers voor altijd.

Marc Overmars vroeg hem ook mee te doen aan het aandelenproject van de noodlijdende Deventer club. De middenvelder van Manchester City hapte meteen toe. Gezamenlijk storten de aandeelhouders 800.000 euro in de clubkas. ‘Ik wil heel graag wat terug doen voor GA Eagles. Ik ben er begonnen en heb er zes jaar gespeeld. Ik heb veel aan de club te danken. Zo kan ik wat terug doen.’

Via FC Twente en Feyenoord belandde Bosvelt bij Manchester City. Op vrijdagavond gaat de tv in huize Bosvelt op SBS 6, om niets van zijn oude club te missen. ‘Het is hier een uur vroeger, dus die Gouden Gids Divisie kijk ik altijd wel even. En met Michel Boerebach (nu assistent-trainer van GA Eagles, red.) en Marc Overmars heb ik nog vaak contact. Ik blijf op de hoogte. Die band die blijft altijd.’

Bij Oranje liep hij Overmars geregeld tegen het lijf. Een gespreksonderwerp was dan altijd snel gevonden. ‘Ik heb maar kort met Marc bij Go Ahead gespeeld, maar we hadden het altijd wel even over de club. Zoals ik dat ook met Victor Sikora en Henk ten Cate heb als ik ze tegenkom. Ik kan me nog herinneren dat ik met Marc met het Nederlands elftal tegen, ik geloof, Andorra speelde. Daar had een supporter een spandoek opgehangen met een tekst over ons en GA Eagles. Was een mooi gezicht. Hebben wij op het veld de naam van de club nog een paar keer gescandeerd.’

GA Eagles-voorzitter Hans de Vroome vroeg Bosvelt ook of hij voor de club nog meer wilde doen. Overmars wordt tegenwoordig bij GA Eagles ook geregeld om advies gevraagd. ‘Ik sta daar ook niet negatief tegenover, maar heb het nu nog erg druk. En ik wil in ieder geval nog een jaar blijven voetballen.’

Bosvelts oude ploegmaat, Pierre van Hooijdonk, maakte een mooi gebaar door naar zijn oude club terug te keren. Ook iets voor Bosvelt. ‘Ik terug naar GA Eagles? Ik denk dat het verschil tussen subtop Premiership en eerste divisie wel erg groot is. Maar je weet het nooit...’
Bron: www.destentor.nl
  donderdag 24 maart 2005 @ 15:44:09 #122
117545 Martijne
xtreme boarder
pi_25708491
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 15:34 schreef Sassie het volgende:

[..]

Bron: www.ga-eagles.nl

Zou wel eens kunnen betekenen dat Dennis Hulshoff het voor gezien houdt wat betreft het profvoetballen, op dit moment is ie geblesseerd, hij is ook al 35 en niet te vergeten een echte Deventernaar.
[..]

Bron: www.destentor.nl
Leuk stukje om te lezen van Bosvelt

Grotenhuis blijft volgens mij als keeperstrainer verbonden aan Go Ahead. Het zou fantastisch zijn, als in de toekomst Hulshoff en Bosvelt op de een of andere manier betrokken kunnen blijven bij Go Ahead.

Iemand enig idee, uit hoeveel spelers de selectie van Go Ahead voor volgend seizoen bestaat? Ik geloof dat ze alleen Göbel extra als 'nieuwe speler' hebben vastgelegd
  donderdag 24 maart 2005 @ 16:31:02 #123
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25709636
Laat ze die Zwollo er maar eens uitflikkeren..

Zijm weg is een goede zaak, die gozer kan helemaal niets.

Nu nog Jochem de Weerdt terug. Een rasvoetballer. Alles op techniek, zoals het hoort. Holster hadden ze ook nog wel plezier van kunnen hebben, maar die is nu echt te oud.

Ik ben niet vrolijk, helemaal niet.. geen nieuw stadion, grote leegloop.. maar goed, het is altijd nog redelijk goed gekomen.

Voorlopig zijn we nog wel de kampioen op kunstgras. Bij mijn weten uitwedstrijden bij Cambuur en Heracles altijd gewonnen. Kan iemand dit checken?
pi_25712593
Kan me dat spandoek ook nog wel herinneren stonden er samen met Sikora 3 oud-Eagles op het veld. Dat hij maar gauw het voorbeeld mag volgen dan.

Vooral zonde van Marbus en Hulshoff. Bram kan nog best een paar jaartjes mee.
Holster ging ook nog terug naar de amatuers, dus die zal best te betalen zijn geweest. Nooit begrepen. En Kooijman had ook een waardevolle speler geweest.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 02:23:06 #125
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25750366
Marbus is de beste! Ik weet echt niet wat ze willen, maar voorlopig vind ik het knap als ze volgend jaar geen 19e worden in de GG. Ik kan me ook wel aanmelden als middenvelder. Kost niets, daar zijn ze gek op.

Triest, triest, triest.
pi_25997833
ff wat meer info:
quote:
04-04-2005: Toppers slaan handen ineen voor verbetering club
Johan Derksen wist maandagavond bij Voetbal Insite op RTL 5 te melden dat een vijftal oud spelers/sponsors de handen ineen slaan voor verbetering van de sportieve toekomst van Go Ahead Eagles. Het gaat hierbij om de al bekende namen van Marc Overmars en Paul Bosvelt. Nu zijn daar bijgekomen: Henk ten Cate, nu assistent trainer van Barcelona, Martijn Pothoven, oud speler en belangrijke man bij Hummel, het bedrijf van sportkleding en ook Adrie Steenbergen, op dit moment elftalleider. Hoe dat allemaal in zijn werk zou gaan, is nog niet bekend, maar Johan Derksen gaf dus vanavond de primeur.

Er werd ook nog gevoetbald vanavond en wel in Emmen. En natuurlijk hielp GAE weer eens een club die onderin staat, in het zadel. Er werd verloren met 2-0. Verder commentaar is dus overbodig. Vrijdag wacht Volendam aan de dijk.
Pothoven is volgens mij gewoon de Nederlandse importeur van Hummel, denk dat ze beter geld kennen vragen aan een Sikora of Kromkamp. Heb nog ergens een paar schoenen staan van Martijn
pi_25998477
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 12:45 schreef Erasmusch het volgende:
ff wat meer info:
[..]

Pothoven is volgens mij gewoon de Nederlandse importeur van Hummel, denk dat ze beter geld kennen vragen aan een Sikora of Kromkamp. Heb nog ergens een paar schoenen staan van Martijn
Martijn Pothoven is directeur (samen met MarkJan (ofziets), zijn broer) van Deventrade en Stanno International.
Stanno is een sportmerk (vooral in nederland bekend van keepersspul)
Deventrade is de groothandel van Hummel en Stanno.
Verder is de man bekend van de stichting 'red de groene baret' .
Waarom ik dit weet?
Ik werk nu 5 jaar als vakantiemedewerker bij Deventrade

En ik kan je vertellen, bij Deventrade valt er meer geld te halen dan bij spelers als overmars een bosvelt die 1 keer een schenking doen van nog geen miljoen. Bij de gebroeders Pothoven en hun B.V.'s zit echt veel geld. Het is een gezonde groeiende onderneming. Vooral als de Hummel Fashion-line naar Nederland komt (te vergelijken met Gsus, G-starr e.d.)
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  dinsdag 5 april 2005 @ 13:19:28 #128
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_25998538
Loze kreten, dit soort dingen moeten gewoon stilletjes aan gebeuren. Zolang er niets concreets is zou ik als GAE supporter maar niet op al teveel hopen.
pi_25998701
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 13:19 schreef Stpan het volgende:
Loze kreten, dit soort dingen moeten gewoon stilletjes aan gebeuren. Zolang er niets concreets is zou ik als GAE supporter maar niet op al teveel hopen.
Dat is waar.. maar op dit moment is ieder lichtpuntje voor GAE al een teken van hoop..
Toch kan ik niet geloven dat ze deze club falliet zouden kunnen laten gaan. Daarvoor is het teveel een cult-club die veel mensen een warm hart toe dragen.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_26034509
En ik mag toch hopen dat men bij de club verstandig begroot voor komend seizoen, dus niet geld uit gaat geven wat nog niet zeker of 'binnen' is.
Maar goed je weet het nooit natuurlijk
pi_26034662
quote:
Op woensdag 6 april 2005 22:11 schreef Sassie het volgende:
En ik mag toch hopen dat men bij de club verstandig begroot voor komend seizoen, dus niet geld uit gaat geven wat nog niet zeker of 'binnen' is.
Maar goed je weet het nooit natuurlijk
Er zijn gewoon te vroeg al aannemerskosten gemaakt, terwijl de politiek het nog niet eens was over de plek van het stadion.
Of 'het Arendsoog' er nog zal komen Niet binnen de komende 5 jaar
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_26047393
quote:
Op woensdag 6 april 2005 22:16 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Er zijn gewoon te vroeg al aannemerskosten gemaakt, terwijl de politiek het nog niet eens was over de plek van het stadion.
Of 'het Arendsoog' er nog zal komen Niet binnen de komende 5 jaar
Ze moeten eerst maar eens met de gemeente het eens zijn over de plek.
Want er zijn nu 2 projecten afgeblazen: het Han Hollander stadion bij Blauwenoord en het Arendsoog in Epse Noord.
2 complete uitgewerkte plannen dus, die op 't laatste moment niet doorgingen. Van Wijnen (de aannemer) eist geld, en terecht. Dat is nu afgehandeld, maar de Eagles zijn nu compleet uitgekleed. Er is dus nu geen geld meer voor het opstarten van nieuwe projecten voor een nieuw stadion, maar aan de andere kant moet dat nieuwe stadion er WEL komen om meer inkomsten te genereren en aan de strenge stadion-eisen te voldoen.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_26055920
Ik dacht dat er geen nieuw stadion meer ging komen na het afblazen van Epse-Noord, maar dat de Adelaarshorst gerenoveerd zou worden.
Maar ja dan moet er natuurlijk wel geld zijn.
pi_26056141
quote:
Op donderdag 7 april 2005 20:29 schreef Sassie het volgende:
Ik dacht dat er geen nieuw stadion meer ging komen na het afblazen van Epse-Noord, maar dat de Adelaarshorst gerenoveerd zou worden.
Maar ja dan moet er natuurlijk wel geld zijn.
Ja, dat is de voorlopige oplossing.. Maar uiteindelijk (over 5+ jaar) wil men toch een nieuw stadion..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_26111465
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 13:16 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Martijn Pothoven is directeur (samen met MarkJan (ofziets), zijn broer) van Deventrade en Stanno International.
Stanno is een sportmerk (vooral in nederland bekend van keepersspul)
Deventrade is de groothandel van Hummel en Stanno.
Verder is de man bekend van de stichting 'red de groene baret' .
Waarom ik dit weet?
Ik werk nu 5 jaar als vakantiemedewerker bij Deventrade

En ik kan je vertellen, bij Deventrade valt er meer geld te halen dan bij spelers als overmars een bosvelt die 1 keer een schenking doen van nog geen miljoen. Bij de gebroeders Pothoven en hun B.V.'s zit echt veel geld. Het is een gezonde groeiende onderneming. Vooral als de Hummel Fashion-line naar Nederland komt (te vergelijken met Gsus, G-starr e.d.)
Weet ik, hij heeft een poosje wat met mn buurmeisje gehad en daarn nog ffbij mij in de straat gewoond Maar iig mooi dat oudspelers bij het beleid worden betrokken. Meer voetbalverstand dan er nu zit.
Red de groene baret
Jammer genoeg is zwolle-uit de zelfde dag als Feyenoord-joden. Waren toch altijd gezellige wedstrijden.
pi_26111586
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 23:15 schreef Erasmusch het volgende:

Red de groene baret
http://www.degroenebaret.nl/
(Oud)Commando's die een rechtzaak aangespannen hebben tegen de Landmacht die álle soldaten een groene baret wilde geven, waardoor zij volgens hun niet meer de erkenning zouden krijgen voor bewezen diensten.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  maandag 11 april 2005 @ 19:11:08 #137
117545 Martijne
xtreme boarder
pi_26153630
quote:
Bestuursfunctie Overmars bij GAE

Marc Overmars is toegetreden tot de Raad van Commissarissen van Go Ahead Eagles. De voormalig aanvaller van Ajax, Arsenal, FC Barcelona en het Nederlands Elftal, die zijn professionele loopbaan in Deventer begon, gaat zich bij zijn oude club bezighouden met technische zaken.

Overmars zette na het EK in 2004 een punt achter zijn carrière. Overmars wordt bij Go Ahead Eagles de opvolger van Chris Jansen, die vorig jaar al werd benoemd tot algemeen directeur. Hans de Vroome, voorzitter van de Raad van Commissarissen, is blij met de komst van Overmars.

"Hij heeft als voetballer alles bereikt en heeft een goede visie op het spel en de club. In de Raad van Commissarissen was behoefte aan iemand met een gedegen voetbalachtergrond. Aan die behoefte wordt met de komst van Marc Overmars meer dan voldaan", zei hij op de clubsite.
Er komt de laatste tijd steeds vaker goed nieuws uit de Adelaarshorst
pi_26153701
quote:
Op maandag 11 april 2005 19:11 schreef Martijne het volgende:

[..]

Er komt de laatste tijd steeds vaker goed nieuws uit de Adelaarshorst
Nu de punten nog
pi_26159038
quote:
Op maandag 11 april 2005 19:13 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Nu de punten nog
Vanavond eentje (thuis tegen MVV).

Mja beter maar niet naar de stand kijken.
pi_26163943
quote:
Op maandag 11 april 2005 22:45 schreef Sassie het volgende:

[..]

Vanavond eentje (thuis tegen MVV).

Mja beter maar niet naar de stand kijken.
1-1
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  woensdag 13 april 2005 @ 10:52:21 #141
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26190157
Heeft iemand het idee dat het qua voetbal volgend jaar beter wordt?? Ik zie het somber in.
pi_26262981
quote:
12-04-2005: Rampenoefening in de Adelaarshorst
Woensdag 20 april is er een rampenoefening in de Adelaarshorst. Je kan hier vrijblijvend stoeien met de ME bijvoorbeeld. Het is de bedoeling dat de oefening zo realistisch mogelijk verloopt. Hier zijn echter veel vrijwilligers voor nodig en GAE doet hiervoor de volgende oproep:

Je flink verzetten tegen de mobiele eenheid en als beloning een consumptie en een vrijkaartje krijgen voor een wedstrijd van Go Ahead Eagles. Het lijkt de omgekeerde wereld, maar in het kader van een grootscheepse oefening hoopt de ME deze keer op flink wat tegenstand om het rollenspel zo realistisch mogelijk te spelen.

Stadion De Adelaarshorst van Go Ahead Eagles is op woensdag 20 april het decor van de grote oefening, waaraan politie, brandweer en ambulancedienst zullen meewerken. Een aantal calamiteiten wordt nagespeeld en de mobiele eenheid zal daarbij worden ingezet. De organisatie heeft een groot aantal vrijwilligers nodig voor deze oefening, die van 19.00 tot 22.00 uur duurt. Het is wel van belang dat deelnemers aan deze oefening zich voor19 april per e-mail aanmelden bij Go Ahead Eagles. Deelnemers krijgen na de oefening een consumptie aangeboden en een vrijkaartje voor de wedstrijd Go Ahead Eagles-FC Eindhoven op vrijdag 6 mei
Ze hadden komende zondag ook wel ff kennen komen proefdraaien...
pi_26263035
Interessante optie.
That's all folks!
  zaterdag 16 april 2005 @ 13:03:58 #144
3269 Dixidito
*loves Joke*
pi_26268604
Hopelijk houden de heren 'supporters' zich zondag een beetje koest in Zwolle. Ik gun de Zwollenaren niet wat mij is overkomen... afgetrapte buitenspiegels.
pi_26310966
Ach ja veel reden ervoor (om zich koest te houden) hadden ze niet:
quote:
Gebrek scorend vermogen Eagles: 2-1 verlies in derby
De Overijsselse derby tussen FC Zwolle en GA Eagles, twee moeizaam draaiende ploegen, eindigde in een op papier enigzins te verwachten thuiszege voor FC Zwolle 2-1.

Het wedstrijdbeeld was echter niet zoals vooraf verwacht. GA Eagels was met name voor rust de betere ploeg en domineerde vrijwel het gehele duel het middenveld. Logischerwijs waren de meeste kansen dan ook verrassend voor de Deventernaren. De beste kans, een penalty voor rust, werd echter gemist door Goncalves da Costa, terwijl FC Zwolle uit eigenlijk de enige (!) aanval voor rust wel scoorde via Zuurman. GA Eagles wist voor rust de 1-1 nog aan te tekenen via Tuhuteru, en bleef zo goed in de wedstrijd. Kort na rust scoorde Berger de 2-1, en werd daarmee uiteindelijk matchwinnaar.

FC Zwolle, alhoewel moeizaam draaiend, blijft alfdus in de race voor de nacompetitie, GA Eagles liet het betere spel zien, maar zoals dit seizoen veel te vaak geschiedde, het benutte de eigen kansen niet waar de tegenstander er wel efficiënt mee omging. Het verlies van Kokmeijer en een langdurige belssure van Van den Herik, bij de ook niet fitte Marbus (vandaag uitgevallen met knieblessure) en Tuhuteru (hele seizoen achillespees problemen) zijn de logische verklaring voor het gemis aan effectiviteit in de frontlinie. GA Eagles zal volgend seizoen opnieuw een frisse en doeltreffende aanvalslinie moeten opzetten, om niet alleen de complimenten voor het goede spel, maar ook de broodnodige punten te incasseren...
Bron: http://www.ga-eagles.nl/

Tis uitzitten en hopen dat volgend jaar er wat omhoog gekrabbeld wordt met een nieuwe trainer en nieuwe spelers.
pi_26311649
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 13:03 schreef Dixidito het volgende:
Hopelijk houden de heren 'supporters' zich zondag een beetje koest in Zwolle. Ik gun de Zwollenaren niet wat mij is overkomen... afgetrapte buitenspiegels.
He, kut man. Helaas komt dit steeds vaker voor...
That's all folks!
pi_26317327
quote:
Op zondag 17 april 2005 23:54 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

He, kut man. Helaas komt dit steeds vaker voor...
Om de een of andere reden komt dat vooral voor in Gelderland en Overijssel kennelijk.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_26396106
De rampenoefening is gisteravond volledig uit de hand gelopen.
De politie had 250 'supporters' uitgenodigd. Waaronder een aantal met een stadionverbod om 'het wat realistischer te maken'..
Nou en realistisch werd het zeker ... Vernielingen aan het stadion en massale vechtpartijen in de wijk.
Conclusie achteraf van de korpschef: "We hebben de verkeerde mensen uitgenodigd"

Is toch een lachertje zoiets?!

bron: De Stentor donderdag 21 april
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_26409325
Te realistisch Kom op jongens, we zeiden wat we er mee ophielden. Dan moeten jullie niet zelf doorgaan!
quote:
Mike Snoei nieuwe coach Go Ahead Eagles

21/4/2005 15:26

Mike Snoei heeft een nieuwe club gevonden. De scheidende coach van Sparta Rotterdam gaat vanaf komende zomer aan de slag bij Go Ahead Eagles. Hij tekent voor drie jaar in Deventer.
Snoei is met Sparta nog volop in de race voor de titel in de Gouden Gids Divisie. Toch zag het bestuur van de club in de 41-jarige Didammer niet de juiste man om mee door te gaan. Sparta legde Wiljan Vloet vast voor komend seizoen.

Go Ahead maakt onder Raymond Libregts, die assistent-coach wordt bij FC Groningen, een matig seizoen door. De club die zo lang in onzekerheid verkeerde door de grote financiële zorgen staat op een zestiende plaats.
pi_26423778
quote:
Op donderdag 21 april 2005 08:40 schreef Kluupkluup het volgende:
De rampenoefening is gisteravond volledig uit de hand gelopen.
De politie had 250 'supporters' uitgenodigd. Waaronder een aantal met een stadionverbod om 'het wat realistischer te maken'..
Nou en realistisch werd het zeker ... Vernielingen aan het stadion en massale vechtpartijen in de wijk.
Conclusie achteraf van de korpschef: "We hebben de verkeerde mensen uitgenodigd"

Is toch een lachertje zoiets?!

bron: De Stentor donderdag 21 april
De uitgenodigde gasten hebben de oefening wel heer serieus genomen.
That's all folks!
  vrijdag 22 april 2005 @ 10:47:27 #151
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_26426314
Snoei,veel plezier in Deventer!

Ik ben nooit warm gelopen voor deze trainer. Ik ben benieuwd welke Sparta-spelers hij dit keer meeverhuist naar zijn nieuwe club. Misschien Moussa Kalisse en Lorenzo Rimkus. In ieder geval niet Rachid Bouaouzan.
pi_26436853
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 10:47 schreef Stpan het volgende:
ben benieuwd welke Sparta-spelers hij dit keer meeverhuist naar zijn nieuwe club.
iig geen dure
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_26437074
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 18:03 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

iig geen dure
Nou ja misschien valt er nog iets te regelen op de laatste wedstijd van het seizoen.
  zondag 24 april 2005 @ 18:53:08 #154
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26480103
Ik vind het aanstellen van Snoei getuigen van een gezonde ambitie. Het zegt ook veel over Snoei dat hij deze baan aanneemt. Kiezen voor Go Ahead Eagles is kiezen voor verzorgd, aanvallend voetbal en is kiezen voor de romantiek van het voetbal. Snoei lijkt wat soft, maar heeft het wat mij betreft goed gedaan bij zijn clubs.
  zondag 24 april 2005 @ 23:28:04 #155
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_26487144
Snoei is juist niet soft. Maar juist een rancuneuze driftkikker die alles en iedereen uitscheldt.
pi_26584451
Sieme Zijn is naar Excelsior (aldus de Metro van vanochtend).
Hij mocht al weg overigens: Go Ahead Eagles
  donderdag 28 april 2005 @ 23:24:40 #157
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26584677
Weg met die Zijm. Halen we volgend jaar wel de bekerfinale.
pi_26586287
Scheelt weer wat tegendoelpunten die Zijm.
That's all folks!
pi_26613481
wat is dit voor geouwehoer?! als h'veen Paultje kan binnenhalen dan moet GAE dat toch zeker lukken
  zaterdag 30 april 2005 @ 10:27:49 #160
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26614793
Nee, die slome oude gek hebben we niet nodig. Ik denk dat ze daar bij Heerenveen nog wel eens spijt van kunnen krijgen.

Gisteravond voor het eerst verloren op kunstgras. Een nieuw dieptepunt.
pi_26616700
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 10:27 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
die slome oude gek
  zaterdag 30 april 2005 @ 17:54:25 #162
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26623005
Is toch zo. In het verleden was hij super, maar zulke gasten terughalen, daar heb je niets aan. Het is nu een hype omdat Phillip Cocu een geweldige fitte speler is, maar mensen lopen dan maar weer achter de feiten aan. Bosvelt was het laatste jaar bij Feyenoord al vaak te laat.
  zondag 1 mei 2005 @ 01:35:39 #163
66130 Erasmusch
easy easy
pi_26633826
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 17:54 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Is toch zo. In het verleden was hij super, maar zulke gasten terughalen, daar heb je niets aan. Het is nu een hype omdat Phillip Cocu een geweldige fitte speler is, maar mensen lopen dan maar weer achter de feiten aan. Bosvelt was het laatste jaar bij Feyenoord al vaak te laat.
Zie jij wel eens wedstrijden van Man City?
  zondag 1 mei 2005 @ 01:38:07 #164
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_26633842
Eindelijk een plek waar ik dit zinloze feit kan uiten. Een vriendin van mn moeder is de schoonzus van Hans van Arum! En hij woont bij ons in de buurt! Ik heb ook weleens trainingspakken en voetbalbroekjes van 'm gehad.
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
pi_26633858
Wow, wat moet jij gelukkig zijn.
That's all folks!
  zondag 1 mei 2005 @ 01:50:09 #166
66130 Erasmusch
easy easy
pi_26633953
Ik zou het ook ff melden in het vitesse-topic
  zondag 1 mei 2005 @ 09:39:32 #167
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26635257
quote:
Op zondag 1 mei 2005 01:35 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Zie jij wel eens wedstrijden van Man City?
Ik zie 'm wel eens rondhobbelen ja. Wat is je punt?
  zondag 1 mei 2005 @ 10:10:59 #168
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_26635554
quote:
Op zondag 1 mei 2005 01:50 schreef Erasmusch het volgende:
Ik zou het ook ff melden in het vitesse-topic
  zondag 1 mei 2005 @ 10:23:45 #169
23117 CherrymoonTraxx
SI CUMPLE!!!
pi_26635713
Bosvelt kan op zijnn 50e nog wel mee met het huidige GA Eagles volgens mij.

Kalisse is trouwens naar Dordrecht'90, dus die komt niet naar Deventer.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 1 mei 2005 @ 11:05:29 #170
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26636361
CMT, jij bent zeker ook zo iemand die grappen maakt over Michael Jackson? Lekker makkelijk.

We willen vooruit en met Bosvelt ga je achteruit. Heel simpel. Als ze het middenveld bij elkaar kunnen houden deze zomer, zou dat al een hele prestatie zijn.
  zondag 1 mei 2005 @ 11:09:17 #171
23117 CherrymoonTraxx
SI CUMPLE!!!
pi_26636423
Wat heeft Michael Jackson hiermee te maken? Of zit Paultje ook graag aan kleine kinderen?

Het zou voor GAE fantastisch zijn als ze Bosvelt kunnen halen. Qua ervaring en ook qua niveau kan hij prima mee bij GAE. Ervaring is gewoon erg belangrijk in de GGD en als ik me niet vergis vertrekt er nogal wat ervaring bij GAE.

Toen FCDB op het randje van de afgrond stond werd bijvoorbeeld Fred v/d Hoorn teruggehaald van Aalst, dat bleek een gouden greep.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 1 mei 2005 @ 12:13:44 #172
66130 Erasmusch
easy easy
pi_26637790
Dus Bosvelt zou niet mee kunnen komen met deze selectie? Als ze uberhaupt nog een heel elftal overhouden, lijkt me dat ie een Da Costa wel uit de basis kan houden....
  zondag 1 mei 2005 @ 12:47:04 #173
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26638600
Het gaat er niet om of hij mee kan komen. Het gaat erom dat je vooruit wil.
  zondag 1 mei 2005 @ 12:48:37 #174
66130 Erasmusch
easy easy
pi_26638632
Dat kan prima met Paultje. En voor GAE gaat het er volgens mij nu om dat ze niet nog verder achteruit gaan.
  zondag 1 mei 2005 @ 12:51:10 #175
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26638693
Dat is haast niet mogelijk.

'Paultje' heeft al genoeg voor Eagles gedaan. Hij hoeft niet meer zielig voorbij gelopen te worden door jonge, frisse GGD spelers. Zijn grootste kwaliteit was altijd zijn dynamiek. Daar is weinig meer van over.
  woensdag 4 mei 2005 @ 12:37:41 #176
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_26723503
Nou de relatie Denventer - Sparta wordt er niet beter op zeg.

Mocht Sparta het op de laatste dag laten aankomen om een eventuele promotie te bewerkstelligen dan zijn er 375 kaarten voor Sparta supporters beschikbaar. Go Ahead Eagles zelf wilde 500 kaarten beschikbaar stellen, maar op last van de lokale autoriteiten die eerder ook de wedstrijd naar 19.15 uur wist te verplaatsen mogen er nu 125 Rotterdamse supporters minder naar dit treffen komen kijken.

Zo blijft de onder Spartanen bekende kreet "Deventer, t'is geen stad maar een anti-voetbal gat." prima in leven.

Nog even over jullie geweldige nieuwe trainer Snoei, laatste stand van zaken:

Snoei spreekt sinds maart niet meer met algemeen directeur Peter Bonthuis, ruzie.
Snoei spreekt sinds april niet meer met de trainer van Jong Sparta, ruzie.
Snoei spreekt sinds mei niet meer met keeperstrainer en zijn zaakwaarnemer Van Noortwijk, ruzie.
Snoei haalt deze maand in weekblad Elf weer uti naar alles en iedereen.

Wat een topper deze man, blij dat hij eindelijk weg is uit R'dam-West.
  woensdag 4 mei 2005 @ 13:36:23 #177
66130 Erasmusch
easy easy
pi_26725051
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 12:37 schreef Stpan het volgende:
Nou de relatie Denventer - Sparta wordt er niet beter op zeg.

Mocht Sparta het op de laatste dag laten aankomen om een eventuele promotie te bewerkstelligen dan zijn er 375 kaarten voor Sparta supporters beschikbaar. Go Ahead Eagles zelf wilde 500 kaarten beschikbaar stellen, maar op last van de lokale autoriteiten die eerder ook de wedstrijd naar 19.15 uur wist te verplaatsen mogen er nu 125 Rotterdamse supporters minder naar dit treffen komen kijken.
Is het geen vrije verkoop dan?
  woensdag 4 mei 2005 @ 16:42:48 #178
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_26731274
Nee, als Sparta langskomt worden er in Deventer gelijk cordons rondom de stad gelegd, de ME in opperste staat van allertheid gebracht en vinden er Oost Europese-grens-praktijken plaats met de supportersbussen.
Geen idee waarom.
  woensdag 4 mei 2005 @ 17:03:57 #179
66130 Erasmusch
easy easy
pi_26731830
Kan wel ff bellen of er nog kaarten te regelen zijn?

tis geen Sparta-haat hoor, ADO had 2 jaar geleden het zelfde probleem
  woensdag 4 mei 2005 @ 17:12:37 #180
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_26732018
Ja, ADO....

Nee ik snap dat het geen Sparta haat is. Maar zodra er supporters 'uit de stad' komen in de Deventer wordt er gelijk een vesting van Deventer gemaakt. Behalve vorig jaar, toen zaten zo'n honderd losgereisde supporterssupporters zonder problemen lekker in het zonnetje op het terras.

Bedankt voor het aanbod, ik neem aan dat ik gewoon met de supportersbus meekan, dat heeft toch m'n voorkeur voorlopig.
  zondag 8 mei 2005 @ 22:38:25 #181
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26838030
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 17:12 schreef Stpan het volgende:
Ja, ADO....

Nee ik snap dat het geen Sparta haat is. Maar zodra er supporters 'uit de stad' komen in Deventer..
Zonder gein, Deventer is honderd procent stad. Het is geen Emmen of Apeldoorn waar je het over hebt, besef dat goed. Alleen al hierom zou het goed zijn als je bij de wedstrijd was. Kom op tijd en ga laat weg, geniet van Istanbul aan de IJssel.
pi_26838111
Istanbul aan de IJssel, mooie benaming.
That's all folks!
  zondag 8 mei 2005 @ 22:42:06 #183
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26838165
En het gaat ook goed hè. Kijk, die Turken dealen wel drugs op grote schaal, maar je hebt er geen last van, bedoel ik. Aardige mensen.
pi_26838259
Klopt helemaal.
That's all folks!
pi_26838433
Ik heb nergens last van Stanley_C ..
Maargoed, ik woon dan ook in Colmschate, de rustige buitenwijk
Ik heb niks tegen de turken c.q. rivierenwijk.. Sterker nog.. Zonder hun hadden we nu niet zoveel zaken waar je Döner Kebab kan halen . En als ik 'de verhalen' uit elders van 't land mag geloven, mogen we blij zijn dat het Turken zijn en geen Marokkanen.
Ik vind ze best oké .
En wat betreft die supporters die helemaal ge-escorteerd moeten worden.. Dat is helaas nodig, blijkt.....
Van mij en zo'n beetje heel Deventer zijn alle supporters van harte uitgenodigd een biertje te drinken op de Brink, mja, in het verleden bleek dat niet te kunnen.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  zondag 8 mei 2005 @ 22:51:14 #186
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26838512
Ik zeg toch ook dat je geen last van ze hebt? Tuurlijk is kebab lekker, maar ook Turken bij de politie en in het uitgaansleven zijn gewoon leuke mensen. Klaar.
pi_26838703
quote:
Op zondag 8 mei 2005 22:51 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik zeg toch ook dat je geen last van ze hebt? Tuurlijk is kebab lekker, maar ook Turken bij de politie en in het uitgaansleven zijn gewoon leuke mensen. Klaar.
ohw, dat vatte ik het anders op..
Instanbal aan de Ijssel klinkt meteen zo negatief vind ik. Alsof die kleine minderheid heel erg aanwezig zijn.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  zondag 8 mei 2005 @ 23:00:24 #188
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26838847
oh, Istanbul is toch een schitterende stad? Nee joh, geen probleem, maar feit is wel dat er heel veel Turken in Deventer wonen, vandaar.

De bekendste Deventer Turk komt echter uit Apeldoorn.
pi_26840800
Hup Eagles enzo .

Speciaal voor S_C > [Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #44
  maandag 9 mei 2005 @ 09:38:50 #190
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26847583
quote:
Johan Pater verhuist na dit seizoen van Stormvogels Telstar naar Go Ahead Eagles. De aanvaller tekent in Deventer een contract voor twee jaar.
Pater (24) is een product van de PSV-opleiding. Maar verder dan één optreden in de hoofdmacht kwam hij niet. Via Eindhoven en hoofdklasser AGOVV kwam hij bij Stormvogels Telstar terug in het betaald voetbal.
Bron: VI
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 9 mei 2005 @ 11:33:08 #192
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26847759
Drugsmannetje toch? Goede voetballer wel, kan in een vrije rol zoals Tuhuteru nu heeft.
pi_26847797
Pater houdt wel van een lijntje coke inderdaad, Deventer lijkt me een goede standplaats voor hem. Een geweldige voetballer vind ik het niet overigens.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_26849573
quote:
Op maandag 9 mei 2005 11:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Deventer lijkt me een goede standplaats voor hem.
1 keer coke en die gozer kan opzouten..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:50:03 #195
66130 Erasmusch
easy easy
pi_26900103
pi_26903850
That's all folks!
  donderdag 12 mei 2005 @ 14:21:00 #197
117545 Martijne
xtreme boarder
pi_26944740
Pater

Btw.. er is weer transfernieuws
quote:
Sjors Brugge bijna rond met GA Eagles
van onze sportredactie

12 MEI 2005 - DEVENTER - Sjors Brugge keert waarschijnlijk terug bij GA Eagles. De dynamische middenvelder kwam twee keer eerder uit voor de Deventer profploeg en speelt nu voor zaterdaghoofdklasser Excelsior’31.

Brugge is verheugd over de belangstelling van GA Eagles. In een gesprek met de nieuwe technisch manager, Gerard Marsman, werd hem duidelijk dat de club hem binnenkort een aanbieding gaat doen.

‘Ik heb een gesprek gehad waaruit bleek dat beide kanten de wil hebben eruit te komen. Ik wacht nog even af hoe het allemaal op papier komt te staan, maar verwacht geen al te grote problemen meer’, zei Brugge gisteren. ‘We spraken over wat ik verwacht en wat zij. Ze zien me als een versterking rechts op het middenveld. Ik wil laten zien dat ik in het profvoetbal thuishoor. Ik ben blij en trots dat ze me een contract willen aanbieden. GA Eagles is gewoon mijn club.’


Brugge speelde van juli tot december 2001 bij GA Eagles. Destijds kwam hij op huurbasis terug van FC Twente. Ook in de jeugd kwam de Deventenaar al voor GA Eagles uit.

‘Ik heb nog steeds een seizoenskaart. En ook bij uitwedstrijden ga ik geregeld mee. Pas nog tegen FC Zwolle was ik erbij. Mijn beste vriend, Coen Zwollo, speelt er. Verder is van het team uit 2001 alleen keeper René Grotenhuis nog over. Nee, eerlijk gezegd had ik er niet op gerekend dat ik nog een kans zou krijgen. In 2001 werd ik op een wedstrijd afgerekend. Toen ik niet meer aan spelen toekwam heb ik bij de club zelf maar aangegeven dat ik beter naar Twente terug kon gaan.’

Brugge wacht nog op een gesprek met de nieuwe trainer, Mike Snoei.
Ik kan moeilijk inschatten of Sjors Brugge nou echt een versterking is, wat jullie?
pi_26945066
Moet je aan Vaduz vragen! Was een uitblinker bij Excelsior '31 dit jaar.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_26946247
Heb je een foto van die Sjors? Volgens mij is het een vriend van een vriend.
  donderdag 12 mei 2005 @ 15:11:46 #200
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26946327
Ja, gozer hangt altijd in de Deventer binnenstad uit. Het is typerend dat ze hem terug halen terwijl hij eigenlijk niet goed genoeg is. Het is een Deventer jongen en hij kan wel wat, dus op zich kan ik het wel begrijpen. In de jeugd regelmatig tegen hem gespeeld, toen hij bij Helios speelde nog. Handige speler.
pi_26946359
Blond?

lama, ken m wel van gezicht, maar andere Sjors dan ik bedoelde

[ Bericht 50% gewijzigd door Erasmusch op 12-05-2005 15:26:10 ]
pi_27210946
quote:
Na de rust werd door de Deventer supporters op Bouaouzan gescholden. Daarna werd een spandoek opgehangen met de tekst: 'Niels voor de tv in een stoel, Rachid geeft je dat een voldaan gevoel?' Dat was voor scheidsrechter Roelof Luinge aanleiding de wedstrijd tijdelijk te staken. Stewards die het spandoek wilden weghalen, werden door supporters verjaagd.
Iemand een foto?
pi_27264977
quote:
Op zondag 8 mei 2005 23:00 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

De bekendste Deventer Turk komt echter uit Apeldoorn.
Yildirim?
Borsato!! ♪♥
AC Sparta Praha!
  maandag 23 mei 2005 @ 09:00:31 #204
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_27265000
quote:
Op maandag 23 mei 2005 08:59 schreef mat_herben het volgende:

[..]

Yildirim?
Joah..
  maandag 23 mei 2005 @ 09:50:13 #205
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_27266068
pi_27266562


Dit topic heb ik even niet gevolgd. Sjors Brugge heeft bij ons een fantastisch seizoen gedraaid. Hij heeft deze transfer zelf afgedwongen. Ik denk dat hij het niveau zeker aankan. Dan moet hij wel het vertrouwen en de vrijheid om te voetballen krijgen. Dan gaan de Eagles er plezier aan beleven.
That's all folks!
pi_27266777
Niets mis met dat spandoek. Zielig dat het duel daarvoor gestaakt moest worden, dat geeft wel weer aan hoe triest het in Nederland is gesteld met de arbiters.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 23 mei 2005 @ 10:33:52 #208
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_27267164
Het werd (schijnbaar) gestaakt omdat er werd gezongen 'kanker Rachid ole ole'.
Het enige echt trieste vond ik dat er ongeveer 50 politieagenten en soortegelijke figuren aanwezig waren om de Sparta-aanhang in het gareel te houden, maar dat noch de stewards noch die agenten het vak op durfden. Dat pas echt triest!
  maandag 23 mei 2005 @ 10:38:46 #209
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_27267298
Ik vind wel wat mis met dat spandoek. Wat heeft dat nu nog voor zin? Staken is het enige middel dat de arbiter heeft om zijn afgrijzen te laten blijken, dus ik kan het wel begrijpen. We leven niet meer in de Middeleeuwen hoor.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 18:35:54 #210
117545 Martijne
xtreme boarder
pi_27414270
quote:
GA Eagles contracteert Brugge en Knijnenburg

Go Ahead Eagles heeft twee spelers vastgelegd. Het was al min of meer bekend dat Sjors Brugge bij Go Ahead Eagles zou terugkeren. Inmiddels heeft hij een tweejarig contract getekend. Daarnaast stalt ADO Den Haag Geoffrey Knijnenburg (22) een jaar bij Go Ahead Eagles. Deze snelle buitenspeler kan zowel op links als rechts goed uit de voeten. ADO Den Haag verwacht veel van deze speler, die onlangs voor twee jaar bijtekende In Den Haag.

Sjors Brugge (24) is geen onbekende voor GA Eagles. De in Deventer geboren middenvelder doorliep de jeugdopleiding bij GA Eagles en vertrok daarna naar FC Twente. In het seizoen 2001/2002 werd hij door Twente aan GA Eagles uitgeleend. Brugge speelde 4 wedstrijden in de Deventer hoofdmacht. Na dat seizoen keerde Brugge terug naar Twente, waarna hij ging voetballen bij Excelsior'31 in Rijssen, waar hij 2 seizoenen achter elkaar kampioen werd.

Geoffrey Knijnenburg (22) is een geboren Hagenees en kwam via Quick Den Haag bij ADO terecht.

Goeie zet zo te lezen, omdat buitenspeler Wouter van den Herik waarschijnlijk vertrekt uit de Adelaarshorst.
pi_27417609
Come on Sjors! Morgen nemen we afscheid van deze topper.
That's all folks!
pi_27446091
Loic Loval ook naar de Eagles waarschijnlijk.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 22:03:48 #213
117545 Martijne
xtreme boarder
pi_27526815
quote:
GA Eagles contracteert Ruud Bruns

GA Eagles heeft met Ruud Bruns overeenstemming bereikt over een contract voor 1 jaar, met een optie voor nog 2 seizoenen. De 20-jarige aanvaller komt van FC Twente, waar hij in het beloftenteam speelde.
Bruns doorliep de jeugdopleiding van FC Twente en speelde regelmatig voor Oranjeselecties onder 17 en 18 jaar
Nog een speler erbij

Weten we tenminste zeker, dat we volgend seizoen op zn minst 11 spelers kunnen opstellen
pi_27621843
Robert Demirel (ex-Heracles, nu Achilles'12) krijgt tijdens de voorbereiding een kans om een contract af te dwingen.
That's all folks!
  zondag 26 juni 2005 @ 23:42:50 #215
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28259207
Gaat van den Herik echt weg? Leuke voetballer!

Nieuwe spelers ken ik niet allemaal. Brugge heeft al eerder aangetoond dat hij tekort komt. Loval heeft me nooit kunnen charmeren, onder meer door een stuitend gebrek aan inzet. It's all about second chances.
pi_28260004
evt vertrek van De Zeeuw is erger. Naar wat ik hoor is de jeugd die er nu aan zit te komen toch een stukkie minder dan normaal en dr is natuurlijk ook weinig beschikbaar, dus het zal nog wel ff duren voor er Eredivisievoetbal te zien is in de gerenoveerde Adelaarshorst...

Seizoenskaarten B-Side voor maar 90e, Stanley
pi_28260816
quote:
Op zondag 26 juni 2005 23:42 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Gaat van den Herik echt weg? Leuke voetballer!

Nieuwe spelers ken ik niet allemaal. Brugge heeft al eerder aangetoond dat hij tekort komt. Loval heeft me nooit kunnen charmeren, onder meer door een stuitend gebrek aan inzet. It's all about second chances.
Precies, als het Sjors niet lukt kan hij altijd weer terugkomen. Maar ik verwacht dat hij het nu wel redt. Als hij z'n niveau haalt van het afgelopen seizoen dan is hij zeker een aanwinst voor de Eagles. Ik ga volgend seizoen als hij speelt wel eens richting Deventer.
That's all folks!
pi_28277457
Sjors viel mij hier zeker niet tegen, al was dat één duel. De eerste helft dan.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_28332572
Rossen naar zwolle die bovendien ook Zuidam hebben binnengehaald. Zonde.
pi_28333422
Zeker jammer, hopelijk weten ze nog een adequate vervanger te strikken.
That's all folks!
  woensdag 29 juni 2005 @ 18:33:41 #221
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_28346878
GAE altijd een symphatiek clubbie gevonden, en dat voor een limburger!!!
Net efkes anges
pi_28347110
Beetje een schertsrivaliteit tussen Zwolle en de Go Ahead. Nu Rossen zomaar naar Zwolle. Vorig jaar bewandele Parnela nog de omgekeerde weg...
pi_28348386
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 18:41 schreef gras het volgende:
Beetje een schertsrivaliteit tussen Zwolle en de Go Ahead.

Ik zou eens gaan kijken bij zo'n wedstrijdje. Meer beleving dan bij een Feyenoord-ajax, binnen en buiten het veld.

Maar wat betreft de spelers heb je wel een punt. Zijm, Grotenhuis en Tuhuteru hebben sowieso een verleden in zwolle en vroeger heeft bv zelfs Michels daaro gespeeld. Maar dr zitten nu wat meer jeugdspelers in de selectie die zich niet altijd even braaf hebben gedragen op de tribune, dus hopelijk zal deze overstap de laatste zijn

Hier de shirts voor volgend seizoen

pi_28365045
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 19:24 schreef Erasmusch het volgende:

[..]


Ik zou eens gaan kijken bij zo'n wedstrijdje. Meer beleving dan bij een Feyenoord-ajax, binnen en buiten het veld.
Ik heb anders dit jaar heel wat beleefd bij Feyenoord-uit. Zal die wedstrijd, plus randverschijnselen, niet snel vergeten.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 00:05:03 #225
66130 Erasmusch
easy easy
pi_28374483
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:14 schreef gras het volgende:

[..]

Ik heb anders dit jaar heel wat beleefd bij Feyenoord-uit.
OK, dit jaar was het buiten het veld idd vrij bizar.
quote:
Zal die wedstrijd niet snel vergeten.
Welke wedstrijd?

Competitieschema voor de GGD is trouwens al bekend.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 00:52:42 #226
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28375715
23 juli: Eagles - AZ in Terwolde. Ik denk 1-2.
pi_28449223
Demy de Zeeuw blijft naar alle waarschijnlijkheid.
That's all folks!
  zondag 3 juli 2005 @ 17:26:47 #228
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28449328
Jammer voor hem, bittere noodzaak voor de club. Ik had hem wel een tranfer gegund.
  maandag 4 juli 2005 @ 20:01:45 #229
66130 Erasmusch
easy easy
pi_28487499
Vrij zeker dat Job Komol van Vitesse komt. Volgens mij die Kameroener met HIV. Waren onderhandelingen met Holster maar die vroeg te veel.
pi_28487870
Holster van DOVO? Die wil zeker zijn salaris redden na het faillissement, nadat ie eerder voor de amateurpoen daar koos.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 4 juli 2005 @ 20:12:37 #231
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28487918
Holster als in Marco Holster. 'Hollie'. Die is vorig jaar bij het grof vuil gezet, dolde tijdens de nieuwjaarswedstrijd het huidige eerste in z'n eentje en ik geef hem groot gelijk dat hij veel vraagt.
pi_28487966
Dit seizoen was ie niet sterk met DOVO.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 4 juli 2005 @ 20:15:13 #233
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28488027
Hij wordt ouder, maar kwaliteiten heeft hij zeker. Van Galen zou misschien ook niet uit de verf komen bij DOVO, al wil ik Holster niet met hem vergelijken. Je begrijpt me hopelijk.
pi_28488028
Met Holster schiet je niet zoveel op lijkt me.
That's all folks!
  maandag 4 juli 2005 @ 20:15:21 #235
66130 Erasmusch
easy easy
pi_28488030
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:12 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Holster als in Marco Holster. 'Hollie'. Die is vorig jaar bij het grof vuil gezet, dolde tijdens de nieuwjaarswedstrijd het huidige eerste in z'n eentje en ik geef hem groot gelijk dat hij veel vraagt.
Volgens mij het jaar daarvoor al.
Kut dat ze die spelers zo makkelijk weg laten gaan. Net als Kooijman, aanvoerder toen. En nu bv Hulshoff en Marbus.
pi_28488089
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:15 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Hij wordt ouder, maar kwaliteiten heeft hij zeker. Van Galen zou misschien ook niet uit de verf komen bij DOVO, al wil ik Holster niet met hem vergelijken. Je begrijpt me hopelijk.
Jawel, maar ik vraag het me af eigenlijk. Van Holster snap ik het wel, die wil geld.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 4 juli 2005 @ 20:18:14 #237
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28488152
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:16 schreef methodmich het volgende:

[..]

Jawel, maar ik vraag het me af eigenlijk. Van Holster snap ik het wel, die wil geld.
Misschien ook een beetje het Cocu verhaal? Geld = (in dit geval eerder achterwege gebleven) Waardering.
pi_28488303
Nou, ik denk serieus dat DOVO meer betaalde dan GAE destijds.

Holwijn verkoos DOVO boven een HCE-contract in Volendam...
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 4 juli 2005 @ 20:22:35 #239
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28488330
Volendam, wie wil daar nou heen?
pi_28488373
Daar speelde hij toen al.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 4 juli 2005 @ 20:24:07 #241
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28488399
Het klopt wel dat de Eagles al jaren niet veel (kunnen) betalen, waardoor mijn waardering voor de weinige goede spelers die er rond lopen alleen maar groter is. Zo'n Tuhuteru moet dan toch een liefhebber zijn denk ik.

Dat door deze situatie vogelverschrikkers als Zwollo en Kuiper mee mogen doen in het heilige rood en geel moeten we dan maar accepteren. Moeilijk.
  maandag 4 juli 2005 @ 20:25:35 #242
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28488454
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:23 schreef methodmich het volgende:
Daar speelde hij toen al.
Heeft hij tussen GAE en DOVO bij Volendam gespeeld?
pi_28488525
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:25 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Heeft hij tussen GAE en DOVO bij Volendam gespeeld?
Jermaine Holwijn ging het over.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 4 juli 2005 @ 20:29:23 #244
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28488594
Oh, Holwijn. Heeft die geen eigen topic of zo?

Ik had het niet goed gelezen. Meende ook dat Volendam interesse had in Holster toen. Volendam is ook een club die altijd erg op de centjes let.
pi_28713300
Sjors in actie!

That's all folks!
  maandag 11 juli 2005 @ 22:28:36 #246
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28720875
In Terwolde! Volgende week zaterdag tegen AZ ga ik er heen.
pi_28724807
Je weet de uitslag al.
That's all folks!
  dinsdag 12 juli 2005 @ 15:31:56 #248
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_28739497
Hoe zit het eigenlijk met de belangstelling van GA Eagles voor Menno Willems? Snoei heeft nog niet echt oude lievelingetjes van hem aangetrokken tot nu toe....
pi_28757055
Het zou mij niks verbazen als hij komt.
That's all folks!
  woensdag 13 juli 2005 @ 01:03:23 #250
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28757219
Zou op dit moment een versterking zijn, hoewel ik het niet een hele bijzondere voetballer vind. Daarbij is Deventer een 'Feyenoordstad' en op Ajax-spelers zit ik niet heel erg te wachten. Hij heeft zich goed ontwikkeld, maar hij heeft het toch nooit helemaal waar kunnen maken.
pi_28762727
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 01:03 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Daarbij is Deventer een 'Feyenoordstad' en op Ajax-spelers zit ik niet heel erg te wachten.
idd, oprotten met die Overmars

Dr heeft trouwens weer een of andere buurtcommissie een plannetje om een nieuw stadion bij de Oude Holterweg te knutselen...
  woensdag 13 juli 2005 @ 13:03:58 #252
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28766461
Overmars is geen Ajax speler natuurlijk. Is een Eagles speler. Ik heb het over afkomst en oorsprong.
pi_28789176
Jude Vandelanoitte een Belgische middenvelder en de Peruviaanse doelman George Forsyth (hij kon bij Heracles niet overtuigen) zijn in Deventer op proef.
That's all folks!
  donderdag 14 juli 2005 @ 10:43:08 #254
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28793558
Eagles - Twente gaat niet door, maar Eagles - AZ wel, klopt dat?
  donderdag 14 juli 2005 @ 10:58:11 #255
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_28794022
Ik ga vanavond ff naar ABS - Eagles, woon er toch vlakbij, kijken of het wat is
  donderdag 14 juli 2005 @ 11:34:10 #256
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
  donderdag 14 juli 2005 @ 11:35:01 #257
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_28795146
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 11:34 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Is dat vanavond? Leuk!
Jup, 7 uur ff 3 minuutjes lopen en ik ben er
pi_28800707
François Mevel ook dicht bij een contract. Verrassend, speler van Sochaux.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_28852944
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 01:40 schreef -Vaduz- het volgende:
Jude Vandelanoitte een Belgische middenvelder en de Peruviaanse doelman George Forsyth (hij kon bij Heracles niet overtuigen) zijn in Deventer op proef.
Die gast was reserve bij de amateurs van Borussia, in Peru was hij reserve doelman van Sport Boys en niet de 1e doelman van Alianza, zoals men wil doen geloven.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28879510
Dat kan ook helemaal niet, als hij eerste doelman van Alianza zou zijn geweest dan zou hij diep gezonken zijn.

Gisteren werd het slechts 4-1 voor de Eagles in een oefenduel met een regioteam uit Olst. Sjors, die ik dit seizoen natuurlijk met speciale aandacht volgt viel in de 65ste minuut in voor Ignacio Tuhuteru.
That's all folks!
  woensdag 20 juli 2005 @ 23:19:36 #261
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28993449
Brugge en Zwollo gisteren tijdens feesten in Nijmegen even op het hart gedrukt dat ik ze tijdens het seizoen niet in de Deventer binnenstad tegen wil komen. Daar is het vorige keer fout gegaan voor Sjors denk ik. Focus!
pi_28995006
Doe je goed Stanley, presteren moet ie. Niet feesten!
That's all folks!
pi_28995747
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:19 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Daar is het vorige keer fout gegaan voor Sjors denk ik.
Of ze komen gewoon niveau tekort...iig voor het niveau dat GAE zou moeten nastreven.
22-0 tegen Emst en binnenkort oefenen tegen al-Jazeera
pi_28996017
En weer 45 minuten voor Sjors.
That's all folks!
pi_28996056
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:19 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Brugge en Zwollo gisteren tijdens feesten in Nijmegen even op het hart gedrukt dat ik ze tijdens het seizoen niet in de Deventer binnenstad tegen wil komen.
Pater ook nog gesproken?
pi_29017778
Johan Pater gaat toch alleen naar cokefeestjes?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_29017843
Ging, Johan kan ook zonder wel voetballen.
That's all folks!
pi_29021123
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 19:19 schreef methodmich het volgende:
Johan Pater gaat toch alleen naar cokefeestjes?
Zo spontaan zelf verzonnen............

Pater moet je er alleen al voor de sfeer en zijn werklust bij hebben! De afgelopen anderhalf seizoen scoorde hij helaas veel te weinig voor een aanvaller, maar gaat altijd voorop in de strijd en die jongen weet tenminte wat een derby betekent al komt ie niet eens uit de buurt vandaan....

Heb de afgelopen anderhalf jaar als Telstar-supporter wel genoten van em, al is het vaak ook een kip zonder kop, maar als supporter/toeschouwer is het prachtig om te zien

GAE supporters jullie zullen veel plezier aan hem beleven binnen en buiten de lijnen!!!
volgende wedstrijden:
pi_29029900
Pater schijnt in Deventer idd nu al een held te zijn.
pi_29047464
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 21:21 schreef spurs het volgende:

[..]

Zo spontaan zelf verzonnen............
Niks verzonnen, heeft Johan zelf gedaan natuurlijk.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 23 juli 2005 @ 17:00:57 #271
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29065649
Eagles - AZ 2-3

Eerste twee goals van Arveladze voor AZ, waaronder een schitterende 'vallende kopgoal'. Derde doelpunt kwam van Jaliens, nadat Rahkamaa knullig onder een corner van Medunjanin doorliep. Voor de Eagles scoorde volgens mij twee keer Loval, de 1-0 was een snelle en precieze counter, erg mooi.

Het verhaal van spurs over Pater klopte wat betreft vanmiddag helemaal. IJver en werklust genoeg, maar na zijn assist bij de 1-0 was het allemaal veel te onnauwkeurig.

Perez liet even zien dat hij geen besef heeft van historie, toen De Cler verzuimde Loval aan te pakken: "Het is Go Ahead maar hoor.." Perez maakte sowieso een opgefokte indruk, was met alles en iedereen in discussie. Misschien problemen thuis of zo.

De Zeeuw en Brugge speelden goed bij de Eagles, bij AZ viel in de tweede helft Medunjanin op met een mooie balbehandeling en dito overzicht.

Verder is voor beide clubs nog veel werk aan de winkel, want de mooie momenten waren veel te schaars.
pi_29067382
Goed om te horen dat Brugge goed speelde!
That's all folks!
  zondag 24 juli 2005 @ 11:01:50 #273
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29080056
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 18:28 schreef -Vaduz- het volgende:
Goed om te horen dat Brugge goed speelde!
Hij lijkt wat zelfverzekerder dan in zijn vorige periode bij Go Ahead. Hij is snel en handig, dus ik zie hem wel opvallen dit seizoen. Als hij dus, zoals eerder gezegd, een beetje uit de stad wegblijft.
pi_29085560
Ik denk en hoop dat hij nu wel beseft dat dit waarschijnlijk zijn laatste kans is.
That's all folks!
  zondag 24 juli 2005 @ 15:29:34 #275
66130 Erasmusch
easy easy
pi_29085838
2 honden op 1 foto


Onbegrijpelijk dat De Zeeuw nog een jaar in Deventer voetbalt, zeker met die gelimiteerde transfersom...
quote:
24-07-05: Mevel tekent
GA Eagles heeft met François Mével overeenstemming bereikt over een éénjarig contract met een optie voor nog 2 seizoenen. De Franse verdediger is afkomstig van FC Sochaux dat uitkomt in de hoogste Franse Liga.
Echter is deze verdediger de enige die getekend heeft, terwijl er toch echt nog wat versterking mag komen om bij blessures niet weer een heel 2e elftal te moeten opstellen..

De Peruaanse doeman Forsyth komt definitief niet. ‘Zijn komst is definitief van de baan.’ De doelman was een meerwaarde voor GA Eagles, oordeelde Snoei. Maar de salariseisen van Forsyth waren buiten alle proporties, waardoor een contract onmogelijk werd. ‘Al ligt dat echt niet alleen aan die jongen’, meent Snoei. ‘Je hebt ook met zo’n zaakwaarnemer te maken en ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waar die mee bezig is.’ Snoei zei dit vrijdag in De Stentor.

Ook een terugkeer van Jude Vandelannoite, die als proefspeler tegen de amateurs van ABS debuteerde, is nog onzeker. Hij is namelijk kwijt. Vandelannoite keerde na het duel tegen ABS terug naar het Griekse eiland Corfu, waar de 32-jarige Belg de afgelopen 3,5 jaar voetbalde.

Dan is er nog de soap met Demy de Zeeuw in de hoofdrol. Gistermiddag stond er bij het duel tegen AZ een delegatie van Nac langs de zijlijn. Hij staat nog steeds in de belangstelling van zowel Nac als Sparta maar beide clubs hebben geen haast. Dus blijft het voor zowel Demy als de club nog even afwachten.
De Zeeuw heeft echter wel wat geleerd van zijn laatste interview met RTV Oost. Toen reageerde hij alsof het een straf is om in Deventer te mogen spelen, vrijdag in De Stentor was hij iets milder: ‘Ik kan alleen maar afwachten en tot die tijd richt ik me voor de volle honderd procent op GA Eagles.’
  zondag 24 juli 2005 @ 16:54:51 #276
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29087975
Twee honden??

Die Fransman is een onstuimige en enthousiaste voetballer met af en toe goed ingrijpen, maar echt betrouwbaar vind ik hem niet. Een rechtsbener op linksback is sowieso al vaag.
pi_29091587
Een speler uit de Sochaux-opleiding moet in principe goed genoeg zijn voor de GGD. Maar misschien is hij beter geschikt als middenvelder.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_29091767
George Forsyth komt niet, hij had veel te gortige eisen. (is al even bekend, maar het stond hier nog niet)
That's all folks!
pi_29091982
Dat stond in dat artikel. Althans, dat zijn zaakwaarnemer daar een belangrijke rol in heeft gespeeld. Een reserve-keeper van Sport Boys Callao is volgens mij ook niet supergoed.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_29093874
Ah, oke. Hij is ook niet voor niets afgetest bij Heracles.
That's all folks!
  maandag 25 juli 2005 @ 23:38:40 #281
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29128158
Hm.. Mevel hebben ze dus een contract gegeven. Ik blijf erbij: hij heeft wel bepaalde kwaliteiten, maar het is allemaal erg ongecontroleerd en onduidelijk.
pi_29129381
Welke kwaliteiten van hem kunnen de Eagles goed gebruiken dan?
That's all folks!
  dinsdag 26 juli 2005 @ 00:26:21 #283
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29129597
Gretig en scherp verdedigen, veel aanvallende impulsen, creativiteit, felheid.
pi_29140069
quote:
Brugge is terug waar hij hoort

DEVENTER – Hij investeerde de afgelopen drie seizoenen in zichzelf om terug te keren in het betaalde voetbal. Via Excelsior´31 maakte Sjors Brugge deze zomer de overstap naar Go Ahead Eagles. Het kind van Deventer is weer thuis, maar alles is anders.

Als geboren Deventernaar is Sjors Brugge terug bij de club waar hij ruim drie jaar geleden niet kon overtuigen. Als huurling van FC Twente bleek hij in De Adelaarshorst niet het gewenste niveau te hebben om zich als profvoetballer staande te houden, zo vond men.

Brugge keerde terug naar Enschede, maar daar zat ook niemand te wachten op de middenvelder. Hij vond onderdak bij Excelsior´31 in Rijssen en zie, na een seizoen in de hoofdklasse trok Go Ahead Eagles al weer aan de bel. Op zoek naar goedkope krachten die zich ten koste van veel willen bewijzen. Want geld is er niet, aan de Vetkampstraat. En daar is het de voetballer nu ook niet om te doen. Brugge greep de hernieuwde kans met beide handen aan en vindt zich inmiddels terug in zijn eigen jongensboek.

Alsof de tijd heeft stil gestaan, toch? ´Nou, ik keek nét even op een elfalfoto van drie jaar geleden en alleen Rene Grotenhuis en ik staan er op, die nu ook bij de selectie zitten´, zegt Brugge na het 3-2 van AZ verloren duel. ´Het is hier altijd perfect geregeld´, weet Brugge, die zijn ogen uitkijkt over het aantal toeschouwers. ´Hoe slecht het ook gaat met de club, het publiek komt altijd. Deze club is van het volk en dat geeft een warm gevoel.´

De supporters zijn hem nog niet vergeten. Als een jongen van de stad lukte het de eerste keer dus niet om zich in de ploeg te spelen. ´Er zijn nu geen excuses meer voor mij. IK moet het nu zelf laten zien. Dit is mijn allerlaatste kans.´

Brugge heeft er veel voor over om te slagen. Hij heeft bij Go Ahead Eagles een minimaal contract als semi/prof. Zijn werk als verkoper in een badkamerhandel heeft hij opgezegd om zich volledig op het voetbal te kunnen richten. Ik wil me over een paar jaar niet kunnen verwijten dat ik er niet alles aan gedaan heb om te slagen. Ik heb altijd gezegd dat ik in het betaalde voetbal thuis hoor. Nu heb ik de kans om dat waar te maken.´

Zijn zelfverzekerde houding is niet ingegeven door arrogantie. Brugge weet gewoon waar hij naar toe wil. Tegen AZ begon hij voor de tweede keer in de voorbereiding in de basis. Hij viel niet uit de toon, tegen de verrassend nummer drie van de eredivisie. Brugge speelde gedreven en zuinig. ´Ik wist dat het conditioneel geen probleem zou zijn. Mijn handelingssnelheid moest wel omhoog en ik moet weer wennen aan de trainingsintensiteit. Dat proces verloopt prima.´

Vooral in de eerste helft speelt zijn ploeg fris en aanvallend voetbal tegen AZ. Brugge is ijverig en schuwt de duels met Barry van Galen en Danny Landzaat niet. Go Ahead Eagles neemt zelfs de leiding. Het gaat uiteindelijk ten onder door drie dekkingsfouten achterin. Brugge is niet ontevreden, na 90 minuten. ´Je ziet dat we als ploeg duidelijk groeien. We hebben een jonge, enthousiaste groep met spelers die allemaal erg graag willen.´

En dat is waar de eerste divisieclub naar heeft gezocht. Bij Brugge waren ze aan het goede adres.

TC Tubantia
That's all folks!
pi_29140509
Sjors Brugge. Is dat die jongen die ooit bij (amateurclub) RDC gespeelt heeft?
  dinsdag 26 juli 2005 @ 14:05:50 #286
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29140730
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 13:59 schreef Dizzee het volgende:
Sjors Brugge. Is dat die jongen die ooit bij (amateurclub) RDC gespeelt heeft?
Nee, Zwollo en Sikora en ook Brack wel. Toen heette het nog geen RDC trouwens, maar waren er twee verenigingen Roda en Daventria.

Brugge is begonnen bij Helios en heeft niet bij een andere Deventer amateurclub gespeeld.
pi_29140930
Komt Sikora ook van RDC?

Mijn neefje voetbalde toendertijd bij Roda. Is toen weggegaan toen ze gingen fuseren. Ik meen naar Helios of Colmschate.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 14:16:08 #288
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29140983
Sikora speelde bij Recht Op Doel Af, maar ging al op jonge leeftijd naar de jeugdopleiding van GAE.
pi_29149904
Niet bij Turkse Kracht ofzo? Van Aydin.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 26 juli 2005 @ 19:46:00 #290
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29150097
Nee, Sikora heeft Pools bloed, niet Turks. Ik heb ook nog tegen Aydin gespeeld. In de winterstop van dat seizoen in de A-junioren werd hij naar GAE gehaald. Met hem erbij verloren we met 8-0 in de eerste wedstrijd van het seizoen. Het was dertig graden en Mussie maakte er vier. In de vrieskou in de returnwedstrijd werden de latere kampioenen, zonder de geblesseerde Aydin, door de in maagdelijk wit spelende helden van CVV Avanti Twello getrakteerd op een 3-1 nederlaag. Voor zover het blokje nutteloze info.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 19:53:08 #291
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29150307
Aydin speelt volgend seizoen voor Babberich, terwijl de minder getalenteerde Oosthout nog wel bij de selectie zit. Het ziet er naar uit dat Loval als rechterspits gebruikt gaat worden. Ik vind het onbegrijpelijk dat een groot talent als Aydin weer zo makkelijk wordt weg gedaan. Beleid bij de Eagles is de laatste jaren kut met peren!
pi_29160341
Dat is inderdaad verrassend, ik zag in Aydin een speler met veel mogelijkheden. Zeker voor de Eagles.
That's all folks!
  woensdag 27 juli 2005 @ 02:29:15 #293
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29160474
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 17:00 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Eagles - AZ 2-3




Voor de Eagles scoorde Loval beide goals, de 1-0 was een snelle en precieze counter, erg mooi. Pater gaf de assist.





  woensdag 27 juli 2005 @ 02:33:00 #294
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29160516
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 17:00 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Eagles - AZ 2-3

Eerste twee goals van Arveladze voor AZ, waaronder een schitterende 'vallende kopgoal'. Derde doelpunt kwam van Jaliens, nadat Rahkamaa knullig onder een corner van Medunjanin doorliep. .


Ruststand door de twee doelpunten van Arveladze:


Het doelpunt van Jaliens:






  woensdag 27 juli 2005 @ 02:40:35 #295
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29160618
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 17:00 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
De Zeeuw en Brugge speelden goed bij de Eagles.






quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 17:00 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Bij AZ viel in de tweede helft Medunjanin op met een mooie balbehandeling en dito overzicht.










  woensdag 27 juli 2005 @ 02:45:22 #296
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29160673
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 17:00 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Perez liet even zien dat hij geen besef heeft van historie, toen De Cler verzuimde Loval aan te pakken: "Het is Go Ahead maar hoor.." Perez maakte sowieso een opgefokte indruk, was met alles en iedereen in discussie. Misschien problemen thuis of zo.
Hier een opstootje nadat Perez de op de grond liggende Gilissen heeft nagetrapt.

  woensdag 27 juli 2005 @ 02:49:56 #297
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29160712
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 21:21 schreef spurs het volgende:
Pater moet je er alleen al voor de sfeer en zijn werklust bij hebben! De afgelopen anderhalf seizoen scoorde hij helaas veel te weinig voor een aanvaller, maar gaat altijd voorop in de strijd en die jongen weet tenminte wat een derby betekent al komt ie niet eens uit de buurt vandaan....

Heb de afgelopen anderhalf jaar als Telstar-supporter wel genoten van em, al is het vaak ook een kip zonder kop, maar als supporter/toeschouwer is het prachtig om te zien

GAE supporters jullie zullen veel plezier aan hem beleven binnen en buiten de lijnen!!!
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 17:00 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Het verhaal van spurs over Pater klopte wat betreft vanmiddag helemaal. IJver en werklust genoeg, maar na zijn assist bij de 1-0 was het allemaal veel te onnauwkeurig.






  woensdag 27 juli 2005 @ 02:54:13 #298
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29160745
Hier wat foto's van de nieuwe aanwinst Mével. Je ziet dat hij nooit aan de bal is, maar altjd achter iemand aan moet lopen. Laat het bedrieglijke schijn zijn.







  woensdag 27 juli 2005 @ 03:15:33 #299
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
  woensdag 27 juli 2005 @ 03:16:09 #300
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29160944
Ik hoop maar dat we deze foto's mogen gebruiken. Geen idee hoe het zit met copyrights.
  woensdag 27 juli 2005 @ 03:16:41 #301
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')