abonnement Unibet Coolblue
pi_22445850
hey,
ik heb een html template gemaakt met html voor outlook 2003 met een opmaak met tabellen en een plaatje (jpg).
Dit is nodig zodat ik mijn klanten een nette mail kan sturen.

Maar nu het volgende probleem bij hotmail komt deze mail automatisch bij ongewenste mail terecht. Natuurlijk zullen er geen(weinig) klanten zijn die hotmail gebruiken maar dit is al irritant bij prive mailtjes.
en ik denk dat de mail filter van andere spam blokkers de mails ook zal blokken.

Weet iemand hoe de regels zijn omtrent html mails zodat mijn mails niet in de ongewenste mail map komt?
Als je wil kan ik je de mail even sturen kan je zien wat ik bedoel
  woensdag 6 oktober 2004 @ 16:50:06 #2
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_22445936
Als je klanten mail gaat sturen in HTML, zorg dan dat je van elke klant expliciete toestemming hier voor hebt, HTML mail is nl. gruwelijk irritant.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 16:52:20 #3
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_22445989
Hotmail gooit standaard alle mail van peronen die niet in de contactlist staan naar spam, tenzij mensen dit zelf anders aangeven.
Doe je dus niks aan. (ligt niet aan het opmaak-formaat)
Waarom staat er in ondertitels nooit dat wat er gezegd word?
pi_22446129
HTML-mail is erg leuk voor mensen die hun mail in een console lezen (met Pine bijvoorbeeld)... dan ziet het er opeens niet zo netjes meer uit

E-mail hoort plain text te zijn, dan is het in elke mailclient fatsoenlijk te lezen.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 17:00:15 #5
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_22446170
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 16:50 schreef Aaargh! het volgende:
Als je klanten mail gaat sturen in HTML, zorg dan dat je van elke klant expliciete toestemming hier voor hebt, HTML mail is nl. gruwelijk irritant.
Inderdaad

Mail is voor het overbrengen van een boodschap. Je hebt dan genoeg aan platte tekst.
Als je zonodig briefpapier-logo-shit enzo wilt doen hang je maar een Word-documentje aan het platte tekst mailtje.
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_22446330
niet echt mee eens,
als je grafiche producten aanbiedt vind ik dat je mail er ook gelikt uit moet zien.
en neej het is geen spam of ongevraagde email dus die discussie is echt overbodig hier...
Het was gewoon een technische vraag dus graag ook een normaal antwoord.....
TNX
  woensdag 6 oktober 2004 @ 17:12:59 #7
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_22446477
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 17:06 schreef jpheuvel het volgende:
niet echt mee eens,
als je grafiche producten aanbiedt vind ik dat je mail er ook gelikt uit moet zien.
...
Een mailtje met platte tekst en een gelikte bijlage kan niet? Dat lijkt mij uitstekend zelfs.
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_22446778
naja zit wel wat in.
maar toch nie echt antwoord op me vraag.
pi_22447598
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 16:58 schreef Henno het volgende:
HTML-mail is erg leuk voor mensen die hun mail in een console lezen (met Pine bijvoorbeeld)... dan ziet het er opeens niet zo netjes meer uit

E-mail hoort plain text te zijn, dan is het in elke mailclient fatsoenlijk te lezen.
kwestie van de juiste instellingen gebruiken, Mutt heeft er namelijk geen moeite mee
---
Just one note
Could make me float
Could make me float away
pi_22447735
Je kan ook zorgen dat je mails dubbel verstuurd, als HTML en als TXT, daar hebben ze hele mooie standaarden voor bedacht, Outlook of zo, kan dat vast ook.
pi_22447823
HTML mail is gewoon een nuteloze uitvinding die alleen door spammers wordt misbruikt om te kijken of adressen nog actief zijn. En natuurlijk vinden sommige mensen het leuk HTML-mails te misbruiken om hun Comic Sans MS ( ) liefde met de wereld te delen. Ik ben nog steeds van plan een keer een mail in Wingdings oid terug te sturen.

Doe maar gewoon plaintext, dan komt je boodschap ook wel over. Zeker met plaatjes erbij worden HTML mails razend irritant. (En onnodig groot)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 18:36:33 #12
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_22448269
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 16:46 schreef jpheuvel het volgende:
Dit is nodig zodat ik mijn klanten een nette mail kan sturen.
Als ze Outlook hebben komt het leuk aan. Gebruiken ze bijvoorbeeld Groupwise, (en zo'n 10% van de Nederlandse bedrijven gebruiken een Novell/Groupwise combinatie) dan is het doffe ellende met HTML, en eerlijk gezegd ook wel terecht - HTML doet vaak meer fout dan goed.

Veel anti-spam software blokkeerd al snel als er meerdere graphics en HTML tags in zitten, ik moet bij sommige nieuwsletters zelf al het e-mail adres in de "approved senders" list zetten.

Het beste kun je die mooie, fantastische nette e-mail in een PDF zetten en deze als attachment meesturen. Vrijwel geen e-mail systeem zal PDF weigeren, en je kunt er hele mooie nette tabellen en opmaak in zetten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 6 oktober 2004 @ 18:40:50 #13
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_22448362
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 17:26 schreef jpheuvel het volgende:
naja zit wel wat in.
maar toch nie echt antwoord op me vraag.
jawel; de regel is nl: Geen HTML!
[KNE]-Mod
  woensdag 6 oktober 2004 @ 18:42:15 #14
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_22448387
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 18:40 schreef ThE_ED het volgende:
jawel; de regel is nl: Geen HTML!
Waar staat die regel?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 6 oktober 2004 @ 18:45:03 #15
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_22448433
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 18:40 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

jawel; de regel is nl: Geen HTML!
For great justice!
  woensdag 6 oktober 2004 @ 18:45:30 #16
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_22448446
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 18:42 schreef maartena het volgende:

[..]

Waar staat die regel?
Nettiquette. Maar dat lijkt tegenwoordig een vies woord te zijn.
For great justice!
pi_22449023
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 18:45 schreef QyRoZ het volgende:
Nettiquette. Maar dat lijkt tegenwoordig een vies woord te zijn.
Inderdaad. En als ik van een onbekend persoon een net gequote mailtje ontvang knijp ik tegenwoordig in mijn arm om te zien of ik droom.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_22452049
Sterker nog, er zijn zelfs bedrijven/instellingen die bijlagen al niet eens accepteren. Neem justitie, daar kun je niet eens een bijlage aan plakken zonder dat je mailtje linea recta naar /dev/null gaat. Ik zou er dus toch echt op stressen dat je mailtjes gewoon in plain text verstuurt. Houdt het mailverkeer binnen de perken en ook in plain text kun je (ja, met ASCII art) ook nog een leuke layout creëeren.
Yes, I eat pussy.... cats
  donderdag 7 oktober 2004 @ 08:41:09 #19
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_22460584
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 19:11 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Inderdaad. En als ik van een onbekend persoon een net gequote mailtje ontvang knijp ik tegenwoordig in mijn arm om te zien of ik droom.
Dat komt idd maar weinig voor. Over het algemeen mag je bij een ge-forward mailtje eerst tweehonderd meter scrollen door twintig kilo header-tekst en een lap email-adressen voor je eindelijk bij het uiteindelijke bericht, waar het om gaat, bent.
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
  donderdag 7 oktober 2004 @ 08:44:52 #20
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_22460608
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 08:41 schreef Sjaakman het volgende:

[..]

Dat komt idd maar weinig voor. Over het algemeen mag je bij een ge-forward mailtje eerst tweehonderd meter scrollen door twintig kilo header-tekst en een lap email-adressen voor je eindelijk bij het uiteindelijke bericht, waar het om gaat, bent.
Kun je wel lekker iedereen spammen
[KNE]-Mod
pi_22460623
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 08:44 schreef ThE_ED het volgende:
Kun je wel lekker iedereen spammen
Je komt een heel end idd. Heb laatst een extreem exemplaar ontvangen en eens geteld op hoe veel adressen ik kwam. Over de duizend... In één bericht ja.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_22460630
Dat is dan wel weer handig voor je grote mail-adressen-misbruik-spam-lijst als je zelf ooit iets wilt promoten...

Maar ontopic: op mijn werk worden HTML mails altijd gefilterd en door mij persoonlijk verwijderd. Attachments komen ook eerst langs mij, tenzij het om word documenten, excel bestanden of pdf bestanden gaat. Ik begrijp je dilemma, maar door al die spammers zul je nu toch echt water bij de wijn moeten doen. PDF als att. lijkt mij de mooiste oplossing.
"Two things are infinte: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." Albert Einstein
Music, Anyone? Photo's, Anyone?
  Moderator donderdag 7 oktober 2004 @ 09:13:31 #23
54278 crew  Tijger_m
42
pi_22460862
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 18:45 schreef QyRoZ het volgende:

Nettiquette. Maar dat lijkt tegenwoordig een vies woord te zijn.
Netiquette rept alleen over HTML in Usenet posts, wat wel weer aangeeft hoe verouderd Netiquette is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 09:14:11 #24
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_22460868
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 09:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Netiquette rept alleen over HTML in Usenet posts, wat wel weer aangeeft hoe verouderd Netiquette is.
Nettiquette is een zooi ongeschreven regels, niet een of andere duffe website oid.
[KNE]-Mod
pi_22461155
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 09:13 schreef Tijger_m het volgende:
Netiquette rept alleen over HTML in Usenet posts, wat wel weer aangeeft hoe verouderd Netiquette is.
Hoezo? Ik kan je logica hier even niet helemaal volgen...

(En HTML op Usenet is ook nog net een paar stappen kanslozer dan HTML-mail)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')