Onderzoeken doen, wetenschappelijke en commerciele. Is leven op de Maan mogelijk bijvoorbeeld. Nu er is vastgesteld dat er ijs op de Maan is is het antwoord op die vraag een stuk makkelijker geworden. Mensen zien de Maan vaak, net als Mars, als een stuk rots waar geen leven mogelijk is en waar we niks te zoeken hebben. En daar ben ik het niet mee eens, neem nu de donkere kant van de maan. Er is, voorzover ik weet, nog nooit onderzoek verricht aan de donker kant van de maan, lijkt mij als wetenschapper verdomde interessant.quote:Op zondag 3 oktober 2004 19:21 schreef PuR3_D4RkN355 het volgende:
wat wil je op de maan gaan doen?
De zwaartekracht is hetzelfde, of je nu horizontaal of vertikaal vliegt.quote:Logisch, want je gaat recht omhoog dus de zwaartekracht is extra sterk dan.
Ten eerste, je hebt het over Werner von Braun, een briljant technicus. Ja, daar hebben de VS schaamteloos gebruik van gemaakt. Zonder von Braun zouden ze nooit zo gauw op de maan zijn gekomen.quote:Op zondag 3 oktober 2004 19:17 schreef ttboy het volgende:
Een tijdje terug keek ik op Discovery Channel een docu over de historie van raketten, het bleek dus dat na WO2 een Duitse wetenschapper (verplicht) is overgelopen naar de VS alwaar hij aan het ruimteprogramma heeft gewerkt. Eén van zijn wetten was dat je nooit mensen op een raket plaatst omdat dat te gevaarlijk is.
De VS/NASA hebben dat in de wind geslagen en hebben dus, zoals uiteraard bekend is, een shuttle gebouwd die via raketten de ruimte in wordt geschoten. Echter, dit kost zoveel kracht (en dus brandstof) dat er drie raketten nodig zijn om los te komen van de zwaartekracht los te komen. Logisch, want je gaat recht omhoog dus de zwaartekracht is extra sterk dan.
Tegenwoordig zijn we technologisch zover gevorderd dat er (gevechts)vliegtuigen bestaan die normaal opstijgen vanaf een vliegveld en tot in de hoogste sferen van de atmosfeer kunnen vliegen, sommigen testvlieguigen kunnen zelfs al hoppen, dus af entoe de atmosfeer verlaten om dan weer terug te vallen.
Nu lijkt mij het voor de hand liggend dat een vliegtuig/shuttle dat vanuit de ruimte de atmosfeer in kan komen en normaal kan landen ook normaal de atmosfeer kan verlaten om de ruimte in te gaan. Maw, waarom kan de spaceshuttle niet gewoon opstijgen vanaf een vliegveld om vervolgens de ruimte in te gaan. Volgens mij moet dat toch gewoon kunnen?
Verder snap ik ook niet waarom we sinds Apollo 13 geen maanvluchten hebben gemaakt, ik weet dat ze veel geld kosten maar sinds het ongeluk met Apollo 13 zijn we technologisch veel verder waardoor ongelukken minder sterk aanwezig zijn. Ditzelfde geld voor een bemande Mars-missie, moet ook werken volgens mij. En we hebben er enorm veel baat bij.
Ik heb zelfs een keer ergens gelezen dat we technologisch zover zijn dat we zelfs Mars kunnen terravormen, er zouden wel een paar honder jaar overheen gaan voordat Mars bewoonbaar zou zijn, maar het kan. Als we dat al kunnen, dan moet een Mars-missie toch extra aantrekkelijk zijn?
Wat zijn jullie gedachtes hier over?
Dat valt reuze mee hoor. Lees eens wat wetenschappelijke literatuur uit die tijd en je zult versteld staan van wat er toen al mogelijk was, en wat mensen al hadden uitgedacht.quote:Op zondag 3 oktober 2004 19:17 schreef ttboy het volgende:
[...] maar sinds het ongeluk met Apollo 13 zijn we technologisch veel verder [...]
heb je wel es goed naar een lancering gekeken?quote:Logisch, want je gaat recht omhoog dus de zwaartekracht is extra sterk dan.
Ik heb soms het gevoel te vroeg geboren te zijn...quote:Op zondag 3 oktober 2004 23:57 schreef pomtiedom het volgende:
Echter, de behoeftes van een ruimtedok, de kosten ervan en de gewaagdheid alsmede de angst dat technologie nog niet ver genoeg is (wat onzin is) spelen parten met dit plan. Het zal nog 50 tot 100 jaar duren voor zo'n plan volledig is uitgewerkt naar werkelijkheid mits er in de politieke en financiele toestand op aarde stabiel blijft.
Sinds wanneer is Jupiter een rotsbal? Jupiter is voor zover ik weet nog steeds een gasplaneet hoor. Dat een relatief kleine hoeveelheid gas van Jupiter net zoveel massa heeft als de aarde is dan wel handig erbij te vermelden. De massa en daardoor zwaartekracht van Jupiter is een veelvoud van die van de aarde.quote:Op zondag 3 oktober 2004 23:57 schreef pomtiedom het volgende:
Het is simpelweg niet gemakkelijk om van een planeet af te komen. Vooral de massa is hiervan voor belang. We hebben nog geluk dat de aarde zo klein is en niet een of andere gigantische rotsbal ter grote van Jupiter. (wat volgens mij niet kan door de druk van de buitste materie naar binnen als gevolg van de zwaartekracht)
Ik verwachtte wel dat iemand deze fout zou maken.quote:Op maandag 4 oktober 2004 01:12 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Sinds wanneer is Jupiter een rotsbal? Jupiter is voor zover ik weet nog steeds een gasplaneet hoor. Dat een relatief kleine hoeveelheid gas van Jupiter net zoveel massa heeft als de aarde is dan wel handig erbij te vermelden. De massa en daardoor zwaartekracht van Jupiter is een veelvoud van die van de aarde.
En bestaan rotsachtige planeten ter grootte van jupiter wel? Naar ik zo begrepen heb ik jupiter net te klein om kernfusie aan de gang te krijgen. Al voor dat soort temperaturen is ook gesteente gasvormig.quote:Op maandag 4 oktober 2004 08:54 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Ik verwachtte wel dat iemand deze fout zou maken.
Ik heb het over een rotsachtige planeet ter grote van Jupiter, niet Jupiter zelf. L-E-Z-E-N!!!
Redelijk onaardig zo'n reactie. En je gaat zitten wachten totdat iemand een fout maakt om daarna een mep te verkopen? Tsss.quote:Op maandag 4 oktober 2004 08:54 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Ik verwachtte wel dat iemand deze fout zou maken.
Ik heb het over een rotsachtige planeet ter grote van Jupiter, niet Jupiter zelf. L-E-Z-E-N!!!
Het ging/gaat bij de ruimte missies om de wetenschappelijke data.quote:Op zondag 3 oktober 2004 19:35 schreef Haushofer het volgende:
Het is zoals met de Voyager-projecten: daar zag je ook dat na de zoveelste foto-sessie er vanuit de media geen aandacht meer was.
Ikke niet; opkomst van de pc welke ons in staat steldt meer en zwaardere berekeningen uittevoeren zodat missies naar Mars een "peuleschil" worden... Daarnaast vliegt er meer in de ruimte dan ooit te voren, wordt er intrnationaal samengewerkt aan ruimtestations, wetenschappelijke missies, en wordt er internationaal gekeken om in 2030 een mens op Mars neer te zetten wat betekend dat we vandaag al moeten beginnen met rekenen (en dat wordt al gedaan --> [ESA --> Mars] Human Missions to Mars doc. online!! )quote:Op maandag 4 oktober 2004 00:25 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Ik heb soms het gevoel te vroeg geboren te zijn...
Ik wil zelf als individu mee de ruimte in en naar de maan Europa op vakantie, woestijnracen op Mars, zelf een privé-ruimteschip besturen etc.quote:Op maandag 4 oktober 2004 15:37 schreef Marvin-THE-MARTiAN het volgende:
[..]
Ikke niet; opkomst van de pc welke ons in staat steldt meer en zwaardere berekeningen uittevoeren zodat missies naar Mars een "peuleschil" worden... Daarnaast vliegt er meer in de ruimte dan ooit te voren, wordt er intrnationaal samengewerkt aan ruimtestations, wetenschappelijke missies, en wordt er internationaal gekeken om in 2030 een mens op Mars neer te zetten wat betekend dat we vandaag al moeten beginnen met rekenen (en dat wordt al gedaan --> [ESA --> Mars] Human Missions to Mars doc. online!! )![]()
![]()
![]()
Als de aardse politiek zo stabiel blijft als het nu is, in ieder geval niet onsabieler, dan zal er de komende eeuw minstens zoveel veranderen als de afgelopen eeuw. Een reisje naar de ruimte is nu al commercieel te boeken. (niet last minute helaas)quote:Op maandag 4 oktober 2004 19:01 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Ik wil zelf als individu mee de ruimte in en naar de maan Europa op vakantie, woestijnracen op Mars, zelf een privé-ruimteschip besturen etc.
Knuppel, wat denk je dat die meteorietengordel is tussen Mars en Jupiter? (of wat hij was)quote:Op maandag 4 oktober 2004 09:49 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
En bestaan rotsachtige planeten ter grootte van jupiter wel? Naar ik zo begrepen heb ik jupiter net te klein om kernfusie aan de gang te krijgen. Al voor dat soort temperaturen is ook gesteente gasvormig.
D-E-N-K-E-N!!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |