quote:
Op donderdag 30 september 2004 16:05 schreef Kamuji het volgende:heb ik ook

alleen beweegt ie bij mij
en als ik em probereer te volgen gaat hij in de richting waarin ik kijk

best wel humor als ik nix te doen heb

oftewel Scotopsie, ik heb het ook, best irri, ik doe een bouwtechnische opleiding en dan werk je veel met bestek tekeningen met witte achtergronden, en dan zie je al die vlekjes dansen, ik zie ze eigenlijk alleen als ik naar het licht kijk, of naar lichte oppervlakten
ff op gezondheidsplein opgezocht:Scotopsie ook wel Mouches volantes worden ook wel zwevers genoemd, of in het engels floaters. Het zijn fijne vezeltjes of vetbolletjes in het glasachtig lichaam (corpus vitreum) van het oog. Ze zorgen ervoor dat het glasvocht vertroebelt waardoor de lichtstralen die in het oog vallen verstoord worden. Dat geeft vlekjes in het gezichtsveld.
Mouches volantes zijn zichtbaar als zwevende zwarte draadjes, vliegjes of spinnetjes, vooral tegen een heldere achtergrond zoals een blauwe lucht. Ze zitten op een vaste plek in het gezichtsveld en bewegen mee als men hoofd of ogen beweegt. Ze komen vooral op oudere leeftijd bij mensen die bijziend zijn. Het is een onschuldig verschijnsel en wordt meestal niet behandeld tenzij iemand er heel veel last van heeft.Alleen ik ben pas 18 en heb er nu al last van, ik ga binnenkort wel ff naar de oogarts, ik draag ook lenzen sinds 1 jaar (beide ogen -1,5 dioptrie), maar daarvoor had ik het met bril ook al een beetje
[ Bericht 15% gewijzigd door UntilDawn op 06-10-2004 00:33:20 ]