pi_22309186
Sinds een aantal weken valt het me op dat ik steeds weer een vlek voor m'n ogen op dezelfde plek zie terug komen. Deze vlek zie ik met m'n linkeroog. Het is een beetje een ovaalvormige vlek die diagonaal loopt en het zit een stukje onder het directe gezichtsveld. Ik kan m'n ogen er dus niet op scherpstellen. Het is geen grote vlek maar soms is het wel irritant. Wel heb ik voorzichtig de indruk dat de vlek wat minder wordt en zie deze vlek soms tijdens het computeren en bij hele contrastrijke vlakken, bijvoorbeeld een wit vlak waar een zwarte lijn van boven naar beneden loopt, dan wil die vlek ook nog wel eens precies op die zwarte lijn verschijnen. Ter aanvulling, ik ben verziend en draag een bril met +5,5 als sterkte.

Weet iemand waar dit mee te maken zou kunnen hebben? Ik kan me niet herinneren dat ik ergens te lang in de zon heb gekeken en kan me niet voorstellen dat m'n netvlies ineens beschadigd is maar ben er ook niet helemaal gerust op. Ik zie ook wel eens andere vlekken voor m'n ogen maar die verdwijnen wel weer. Alleen deze zit er al wat langer
  donderdag 30 september 2004 @ 15:54:00 #2
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_22309267
Ha ik ken dit wel. Bij mij is het mijn eigen oog dat ik zie, weerkaatst in het glas van mijn bril. Juist wanneer ik naar een donkere (tv, pc) of contrastrijke (met donkere kleuren) ondergrond kijk.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_22309419
Dode pixel in je oog
pi_22309530
heb ik ook alleen beweegt ie bij mij
en als ik em probereer te volgen gaat hij in de richting waarin ik kijk

best wel humor als ik nix te doen heb
  donderdag 30 september 2004 @ 16:07:51 #5
3658 _joepie_
Blijft zoeken.. en zal vinden.
pi_22309577
Happiness is like a butterfly sitting on your hand..beautiful and fragile..when it flies away..you never know whether it might return one day..
  donderdag 30 september 2004 @ 16:08:00 #6
25348 Eriksie
Fatale uitzondering...
pi_22309584
meteen naar de dokter!

serieus. Bij oogvlekken telt echt iedere dag mee. Mijn moeder was er nog op tijd bij zeg maar, en is gelaserd vanwege een oogvlek.

Gewoon naar oogarts gaan. Doorverwijzing vragen aan huisarts.

Echt doen!
Of het handig is, is een tweede...
  donderdag 30 september 2004 @ 16:10:32 #7
101108 Stievus
Drums, Sex & Palm Beer
pi_22309644
quote:
Op donderdag 30 september 2004 15:59 schreef Knoekie het volgende:
Dode pixel in je oog
je bedoelt een doekje en glassex over de zwarte pixels heen halen, misschien is het gewoon vuil

ontopic... heb geen idee waar het aan kan liggen. heb wel dat alsik de hele dag werk (lees gamen, internetten en word openen) dattik dan redelijk waas zie. maarja dat zal er wel nix mee te maken hebben ^-^
pi_22309912
Ik had het ook een paar jaar geleden, ook een vlekje in mijn oog. Dacht dat het nix was.maar ik toch maar ff naar de dokter. En was maar goed ook..als ik langer gewacht had, dan was ik ook blind geweest aan 1 oog. Nu hebben ze nog wat kunnen redden.
Bij mij was het ook spontaan losgelaten mijn Netvlies. en de scheur was te groot dus moest geopereerd worden..was allemaal spoed toen. zat in de ochtend bij de dokter en in de middag lag ik op de operatie tafel..
dus ik zou ff naar de dokter gaan als ik jou was.
Als je je "goeie" oog dicht doet, en dan met je slechte oog kijkt, moet je is kijken of je alle hoeken kan zien zeg maar..de dokter liet zijn hand dan zien aan de linker kant van mijn oog en dat kon ik niet meer zien..rechts zag ik het wel.
De vlek zat links in mijn oog.was een heel raar iets.
Maar de dokteren zijn erg kundig en kunnen het weer helemaal oplappen..als je er op tijd bij bent.
Succes ermee..

grtz
  donderdag 30 september 2004 @ 16:20:16 #9
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_22309917
Misschien ooit in een felle laser/lichtbron gekeken. Daardoor kan er ook blijvende vlek ontstaan. Die je dus idd ook "volgt".
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_22312605
Hmmm, anders idd maar even mee naar de huisarts al heb ik vandaag wel het idee dat het minder is. Het is ook maar een klein vlekje wat maar even te zien is maar het is er wel. Ik heb het gelezen over een netvliesloslating maar verder heb ik daar geen symptomen van. Ik heb gelukkig geen gezichtsvelduitval, ik zie nog steeds alles scherp en ook heb ik geen last van de lichtflitsen die daar beschreven staan.
  donderdag 30 september 2004 @ 20:49:50 #11
74582 ICTservice
Niets is zoals het lijkt..
pi_22316334
quote:
Op donderdag 30 september 2004 16:05 schreef Kamuji het volgende:

http://www.scholieren-online.nl
''Het ligt eraan van welke flat je het bekijkt..''
Fabeltjeskrant = l33t
  zondag 3 oktober 2004 @ 19:54:14 #12
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_22379225
je praat over "weer" zie je het dus onregelmatig? wnat dan denk ik dat het iets met licht te maken heeft, (weet er niets van hoor..)
ik zou het ff laten checken!! al is het maar voor de geruststelling
Googles watches over you.
pi_22380039
Ik heb last van mouches voulantes in mijn rechter oog. Nou zit ik daar niet erg mee, maar het is wel beetje vreemd als ik door mijn dakraam naar buiten kijk als hij op een klein kiertje openstaat. Je krijgt dan dus in een redelijk donkere ruimte een smalle horizontale lichtbalk. Als ik dan dus met mijn oogbal zo draai zodat die sliertjes langs die raam opening gaan, verschijnen er felle lichtflitsjes. Ik heb ze al zeker 5 jaar zitten, maar of het kwaad kan weet ik niet zeker. Ik denk dat het door de breking van die floaters komt, waardoor er een geconcentreerd lichtbundeltje op mijn netvlies valt. Als ik gewoon buiten sta, heb ik ook nooit last van die lichtflitsjes. Alleen in zulk soort situaties dus. Mijn vraag is dus of ik dit toch even moet laat onderzoeken of hebben misschien meer mensen last hiervan en al jaren floaters hebben.
pi_22407199
brrr.. vlekjes in mn ogen

ik krijg altijd zon kutvlekje als ik last krijg van enorme koppijn (migraine?).. is een stukje waar je niets zit, en dat wordt dan steeds groter totdat je gewoon niks meer ziet en je zowat doodgaat van de pijn..

maar dat zal wel niet zijn wat jij hebt
pi_22423278
quote:

Ik dacht dat ik de enige was .
And to all the hoes that was dissin', I pray to God that you see me
I'm on a yacht getting hella high, smoking good, that seaweed
Bad bitch in her cha-cha, grabbing on her chi-chi's
Million dollar deals on my email, you mad as hell you ain't CC'ed
pi_22423352
quote:

Heb ik ook
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 00:23:54 #17
104816 UntilDawn
www.untildawn.nl
pi_22433584
quote:

oftewel Scotopsie, ik heb het ook, best irri, ik doe een bouwtechnische opleiding en dan werk je veel met bestek tekeningen met witte achtergronden, en dan zie je al die vlekjes dansen, ik zie ze eigenlijk alleen als ik naar het licht kijk, of naar lichte oppervlakten

ff op gezondheidsplein opgezocht:

Scotopsie ook wel Mouches volantes worden ook wel zwevers genoemd, of in het engels floaters. Het zijn fijne vezeltjes of vetbolletjes in het glasachtig lichaam (corpus vitreum) van het oog. Ze zorgen ervoor dat het glasvocht vertroebelt waardoor de lichtstralen die in het oog vallen verstoord worden. Dat geeft vlekjes in het gezichtsveld.

Mouches volantes zijn zichtbaar als zwevende zwarte draadjes, vliegjes of spinnetjes, vooral tegen een heldere achtergrond zoals een blauwe lucht. Ze zitten op een vaste plek in het gezichtsveld en bewegen mee als men hoofd of ogen beweegt. Ze komen vooral op oudere leeftijd bij mensen die bijziend zijn. Het is een onschuldig verschijnsel en wordt meestal niet behandeld tenzij iemand er heel veel last van heeft.

Alleen ik ben pas 18 en heb er nu al last van, ik ga binnenkort wel ff naar de oogarts, ik draag ook lenzen sinds 1 jaar (beide ogen -1,5 dioptrie), maar daarvoor had ik het met bril ook al een beetje

[ Bericht 15% gewijzigd door UntilDawn op 06-10-2004 00:33:20 ]
  woensdag 6 oktober 2004 @ 00:31:56 #18
104816 UntilDawn
www.untildawn.nl
pi_22433757
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 22:18 schreef LoggedIn het volgende:
brrr.. vlekjes in mn ogen

ik krijg altijd zon kutvlekje als ik last krijg van enorme koppijn (migraine?).. is een stukje waar je niets zit, en dat wordt dan steeds groter totdat je gewoon niks meer ziet en je zowat doodgaat van de pijn..

maar dat zal wel niet zijn wat jij hebt
Dat is een Aura (schittering/vervaging in het gezichtsveld), daar heb ik ook last van gehad, vooral in mn pubertijd, daarna is de migraine eigenlijk even snel verdwenen als dat het gekomen was.

over migraine is wel veel te vinden op dit forum, moet je maar even zoeken als je wilt weten wat het presies is
pi_22446034
De Mouches volantes ofwel floaters heb ik ook wel en zie ik ook regelmatig als ik naar een heldere lucht kijk. Het is bekend en maak me er geen zorgen over. Alleen die rare vlek die ik af en toe zie als ik naar het beeldscherm kijk of naar een zwarte rechte verticale lijn blijf ik vreemd vinden, ook al heb voorzichtig de indruk dat de vlek minder wordt. Ter aanvulling op een witte achtergrond is de vlek donker/iets blauwig en op een zwarte achtergrond licht/iets gelig van kleur. Ik snap niet waar het van komt.

Ik kan me ook niet herinneren dat ik eens in een felle lichtbron heb gekeken. Natuurlijk kijk ik wel eens per ongeluk tegen de zon in als ik bijvoorbeeld even naar de lucht en bewolking kijk, maar omdat het zo fel is kijk ik automatisch alweer weg. Maar goed, ik weet niet wat ogen kunnen hebben wat betreft felle lichtbronnen.
pi_22454502
Ik heb wel eens dat als ik lang onderuit tv heb gekeken of net uit bed stap dat ik allemaal vage figuren/kleuren zieg. Ik kan dan eventjes niets zien, maar na een paar seconden is dat allemaal weg en kan ik alles gewoon weer normaal zien. Ik heb geen bril of lenzen. Hebben andere mensen dat ook wel eens? en is dat wel normaal?
pi_22462487
Ik heb ook zoiets gehad
een wazige vlek met me linker oog en het leek net alsof je constant alles leek alsof je dat oog dichtkneep ( je kent het wel als je je oog dichtknijpt en naar een kaarsje kijkt zo een + je met kaarslicht)
Dit kwam doordat ik een zuurstoftekort had aan me linker oog omdat ik me lenzen een paar dagen teveel had ingehouden met slapen en tevaak dit gedaan.

misschien heb kje er iets aan.
pi_22488238
zijn er nog andere ervaringen/verklaringen?

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')