abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 29 september 2004 @ 17:02:25 #1
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_22288039




Deel 13 slaan we maar even over, das zo moeilijk nummer

Board on!


"Ze mountain iz like e women, you have to treat her carefully"

"Die letzten zwölf Stunden hatte ich die besten zwei sachen in der Welt: Sex & Powdêr!

"A good snowboarder is a good drinker!"

"Wie Steiler, wie Geiler"
quote:
Op woensdag 29 september 2004 13:44 schreef NoComment het volgende:
Tralalaaa reisje geboekt

Pra Loup here we come!!! We vertrekken de 1e jan. dus lekker in de bus uitslapen van een vermoeiende jaarwisseling

Beter dan op nieuwjaarsochtend de familie langs moeten!
quote:
Op woensdag 29 september 2004 15:04 schreef Zebigboss het volgende:

[..]

Pas op!! XL als je eenmaal zo'n jas gekocht hebt.. loop je er echt winter en zomer mee..
Ik heb zelf een vergelijkbare jas van Mammut.. echt werelds.. het voordeel is ook die enorme slijtvastheid van de buitenkant.. is echt niet kapot te krijgen..
En in mijn optiek is deze jas veeeel beter dan die burton die eerder werd voorgesteld.
Doordat deze jassen toch relatief dun zijn en smalle dijen hebben behoudt je een onwijze beweging vrijheid. Die je mist als je een dikke donsjas koopt.
quote:
Op woensdag 29 september 2004 15:18 schreef Thermo het volgende:

[..]

burton heeft ipv die lelijke dikke jassen nog veel betere jassen, maar het feit is dat die gozer hem niet zo vaak gaat gebruiken om 300++ euro te rechtvaardigen.

[img]http://mirror05.burton.com/images/burton/gear/pp/B5252102.jpg/img]

Dit is de nieuwe shield jacket.. heb ik van vorig jaar.. heb wel veeeel mooiere kleurcombi..
Storm-lite® 5.0-A Ballistic Nylon Fabric (20,000MM, 20,000G)

Super droog, super warm, en ruimte zat om te bewegen , super dunne jas.

* blijft vrolijk burton promoten

Wel hele mooie rome snowboard gezien zaterdag
Blijft toch beetje burton hé
quote:
Op woensdag 29 september 2004 15:54 schreef beerke het volgende:

[..]

Gast, als je hem niet haalt ga je daar echt zo ontzettend veel spijt van krijgen. Mijn Lafuma-jas met zip-in haalt die 300 knotsen ook, maar na die vreselijk hoosbuien van vorige week weet ik waarom. Geen enkele, maar dan ook geen enkele druppel is er doorheen gekomen, Gore-Tex

...ik probeer je niet aan te zetten tot koop, maar om een teleurstelling te voorkomen...

Heej NoComment, met welke reisorganisatie gaan jullie? En ben je toevallig onlangs nog eens bij Revert geweest?
quote:
Op woensdag 29 september 2004 16:45 schreef 360sjors het volgende:
Ziet er uit als een strak jasje ja XL, ik denk alleen niet dat ik die muts zou gebruiken. Ik heb een hekel aan mutsen (van een jas), ze belemmeren het zicht vanuit je ooghoeken en draaien vaak niet ver genoeg mee met je hoofd. Doch, je kan hem er ongetwijfeld vanaf ritsen ofzo.

Vanaf zaterdag is het feminabeurs in Ahoy, in hal 6 (uit mijn hoofd, not sure) hebben ze een wintersportbeurs. Ik ga er ff een nieuwe boardbroek arrangeren.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 29 september 2004 @ 17:06:56 #2
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_22288122
Ik kon niet alles meer quoten uit het vorige topic, omdat NoComment hem op slot deed met de laatste post. Het belangrijkste is dus dit ik mijn nieuwe jas heb

Ik heb hem gekocht voor ik jullie advies las... (gelijk maar even halo voor de Xbox downloaden ).ik kon echt niet langer meer wachten. Hij moest er komen en is gekomen. Ik ben ermee naar college gegaan en hij fietst daadwerkelijk geweldig goed. Dat mag natuurlijk ook wel voor dat bedrag.

Thermo, ik heb dus nog geen eigen backprotector maar had hem geprobeerd met een protector uit de shop. Het gaat toch om het idee en qua formaat zijn die dingen bijna gelijk. Degene die ik om had was nog vrij groot. Die backprotector gaat er overigens dit seizoen nog komen hoor, alleen ben ik nu al over mijn budget heen :')

[ Bericht 5% gewijzigd door XL op 29-09-2004 18:39:57 ]
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_22294532
Ik heb ook een jas gekocht het is niet die burton (was 300 euro!! ze hadden hem bij the old man)
Het is een Rusty jas geworden, gekocht bij House of Lifestyle, in de overtoom (straat) achter leidsche plein.
Ik kan er alleen niks over vinden op het internet. het type nummer is = Rusty Jacket snow RZOWE056 CK DIVIDE

[ Bericht 3% gewijzigd door superheist op 29-09-2004 21:34:38 ]
pi_22295987
Als we het trouwens toch over bescherming en backprotectors hebben.

We kennen natuurlijk allemaal de backprotector:


Maar je hebt ook het protection suit:


Een maatje van me gaat de onderste aanschaffen.
Hij zegt: "ik heb ervaring uit het BMX'en met die dingen. Als je alleen een backprotector neemt, zul je zien dat je op je arm valt."

Alleen ik heb meer zoiets van, als ik met zo'n pak verkeerd op me arm val, breekt ie toch wel. Dat gaat dat pak nooit tegen houden. En als het blauwe plekken tegen houdt zal dat me een worst zijn.
Mijn eerste zorg is om mijn rug te beschermen. Als ik daar namelijk op val en er breekt wat, ben ik heel wat verder van huis dan wanneer je een arm breekt.
Daarnaast vind ik het ook niet zo fijn om de hele dag met zo'n compleet "suit" aan te lopen maar goed....

Wat vinden jullie?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_22301808
lijkt me erg warm zo'n ding..:P ik ga wel voor de backprotecter en niet de suite..:P
  donderdag 30 september 2004 @ 09:15:44 #6
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_22302023
quote:
Op woensdag 29 september 2004 22:17 schreef Komakie het volgende:
Mijn eerste zorg is om mijn rug te beschermen. Als ik daar namelijk op val en er breekt wat, ben ik heel wat verder van huis dan wanneer je een arm breekt.
Eens
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 30 september 2004 @ 09:50:34 #7
56864 Marty26
#Dislectisch Baggeren _O_
pi_22302474
Best chill hoor zo een backprotector alleen die suites dat vind ik persoonlijk nogal kut want het beperkt je bewegingen zo erg.
Maar het zou wel goed werken denk ik.
Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
pi_22310114
mooie jas XL! goed spul ook dat North Face, ik doe ook al jaren met mijn North Face handschoenen

Wtb die suits dat is een imo een beetje overdone. maar een back protector is noodzaak, zeker met freestyle en off piste

Mijn nieuwe jas, Analog Demolition Jacket


[ Bericht 28% gewijzigd door Kentaro op 30-09-2004 16:41:56 ]
pi_22315939
geld over kentaro..:P analog is echt overpriced in my opinion..:)

btw iemand hier een burton dragon te koop, ben echt desparete op zoek naar zo'n boardje (158). Vond hem echt heerlijk rijden....nu alleen nog ergens zien te kopen..:S

[ Bericht 58% gewijzigd door progressive op 30-09-2004 21:18:33 ]
pi_22317300
Hmm dat die BMX gast een hele suit adviseert is wel verklaarbaar met het feit dat je niet zoveel kleren aangehebt als je op je fiets zit.
De gemiddelde snowboarder daarentegen heeft wel degelijk een jas en een trui aan.
Ook schuurt sneeuw minder dan asfalt waardoor een jas toereikend moet zijn om je huid heel te laten.

Ik heb verder geen ervaring met bescherming. Alleen heb ik een keer skate-hand-protectors gebruikt toen ik voor het eerst op wintersport was.. was wel prettig omdat het je polsen beschermd als je valt op je handen (en dat doe je vaak in het begin )
:: Koga World Traveller S :: Shimano XT, Magura Louise, Rockshox(voorvork) ::
pi_22317613
quote:
Op donderdag 30 september 2004 20:36 schreef progressive het volgende:
geld over kentaro..:P analog is echt overpriced in my opinion..:)

btw iemand hier een burton dragon te koop, ben echt desparete op zoek naar zo'n boardje (158). Vond hem echt heerlijk rijden....nu alleen nog ergens zien te kopen..:S
Wbt die Dragon, je hebt gelijk het is een heerlijk boardje maar heel moeilijk om nog aan te komen. Ik had mijne hier voor 225 aangeboden en uiteindelijk voor 250 verkocht. Dat zegt genoeg. Je kunt ook kijken naar bv. een Ross Powers van Burton, die is zwaar onderschat die is waarschijnlijk met een rondje bellen langs de snowboardshops nog wel voor half geld te krijgen.
pi_22317946
ik ben echt overal te laat voor, zie ik net een advertentie op US van een ross powers is hij net weg. Heeft iemand een burton dragon uit 2001-2002 doet hij hem niet weg voor 300 euro, damn dat weet ik het ook niet meer..:) ik ga nog maar even verder zoeken..:)
pi_22325603
quote:
Op donderdag 30 september 2004 16:27 schreef Kentaro het volgende:
mooie jas XL! goed spul ook dat North Face, ik doe ook al jaren met mijn North Face handschoenen

Wtb die suits dat is een imo een beetje overdone. maar een back protector is noodzaak, zeker met freestyle en off piste

Mijn nieuwe jas, Analog Demolition Jacket
[afbeelding]
Analog, goeie smaak, hebben ook een paar vette truien

Over die protection suits, maat van mij heeft er 1, heel anders dan dit, ziet er meer "natuurlijk" uit en hij kan er zich nog erg goed in bewegen vind hij zelf.
Door zijn werk kan hij het niet veroorloven om blessures op te lopen, dit verzekerd hem voor een deel dat hij niet helemaal crasht.
( believe me, dat ding is nuttig met zijn stijl, ik heb hem meerdere bomen zien vangen .. letterlijk )
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 11:29:53 #14
72282 360sjors
King of the Hill
pi_22327516
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 09:21 schreef Thermo het volgende:
( believe me, dat ding is nuttig met zijn stijl, ik heb hem meerdere bomen zien vangen .. letterlijk )
Dan doet hij toch ergens toch iets niet helemaal goed

Dat BMX geval lijkt me een beetje overdone, dan kan je net zo goed een maliënkolder + harnas aanschaffen. Om nou als American Football-pro de piste af te komen....

Kinky plaatje van die backprotector overigens

XL, geen supermanicoontje voor dit topic?
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 11:34:14 #15
72282 360sjors
King of the Hill
pi_22327598


  vrijdag 1 oktober 2004 @ 11:37:04 #16
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_22327657
tvp
pi_22327779
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 11:29 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Dan doet hij toch ergens toch iets niet helemaal goed

Dat BMX geval lijkt me een beetje overdone, dan kan je net zo goed een maliënkolder + harnas aanschaffen. Om nou als American Football-pro de piste af te komen....

Kinky plaatje van die backprotector overigens

XL, geen supermanicoontje voor dit topic?
Hij draagt een bmw helm, je kan zijn stijl al raden dan zeker?
Maar dat ding heb ik dus ook even aan gehad, en het zit erg fijn. Helemaal niet zo'n harnas-look als hierboven

Zeg, iemand al op het idee gekomen om met een sumo pak de berg af te boarden?
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 13:25:57 #18
72282 360sjors
King of the Hill
pi_22329845
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 11:44 schreef Thermo het volgende:

Zeg, iemand al op het idee gekomen om met een sumo pak de berg af te boarden?
Goed plan, ik zal op mn werk eens informeren naar de mogelijkheden zo'n ding een weekje te lenen
pi_22330054
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 13:25 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Goed plan, ik zal op mn werk eens informeren naar de mogelijkheden zo'n ding een weekje te lenen
dat zijn de betere berichten, direct actie. Past dat nou in een koffer zo'n ding?
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 13:45:33 #20
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22330294
Het is trouwens een iets andere die "BMXdude" gaat aanschaffen dan het plaatje dat hier staat aangegeven.
Op de site van Frosty staat de goeie.
Alleen die kon ik niet hier naartoe linken enzo....

Anyway, die ziet er wat beter uit wat betreft bewegingsvrijheid, maar ik vind het nog steeds een beetje over done idd. Ik zou niet weten wat nou zo zeer de meer waarde is. Vooral niet omdat ik toch voornamelijk freerider ben en geen freestyler.
Ik wil alleen wel wat bescherming hebben voor backcountry en het beetje springen dat ik wel doe.

Anyway, ik kan een setje Burton P1 Carbon bindingen krijgen voor 150euro. Zijn 1 weekje gebruikt. Maar ik moet wel snel zijn, anders zijn ze weg.
Volgens mij had jij die bindingen toch, Kentaro??????

Anyway, wie heeft er ervaring met het model van vorig jaar????


Ik heb trouwens me oog laten vallen op de nieuwe schoenen van Burton.
En dan in het speciaal de SL-7:



Super licht en er de neus en hiel zijn heel erg dun gemaakt zodat je minder teen en hiel "drag" hebt. Het schijnt wel tot een maat te kunnen schelen.
Daarnaast maken ze em helemaal naar je voet zodat hij perfect past.
Alleen wel 350 Euro
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_22330552
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 13:45 schreef Komakie het volgende:
Het is trouwens een iets andere die "BMXdude" gaat aanschaffen dan het plaatje dat hier staat aangegeven.
Op de site van Frosty staat de goeie.
Alleen die kon ik niet hier naartoe linken enzo....

Anyway, die ziet er wat beter uit wat betreft bewegingsvrijheid, maar ik vind het nog steeds een beetje over done idd. Ik zou niet weten wat nou zo zeer de meer waarde is. Vooral niet omdat ik toch voornamelijk freerider ben en geen freestyler.
Ik wil alleen wel wat bescherming hebben voor backcountry en het beetje springen dat ik wel doe.

Anyway, ik kan een setje Burton P1 Carbon bindingen krijgen voor 150euro. Zijn 1 weekje gebruikt. Maar ik moet wel snel zijn, anders zijn ze weg.
Volgens mij had jij die bindingen toch, Kentaro??????

Anyway, wie heeft er ervaring met het model van vorig jaar????


Ik heb trouwens me oog laten vallen op de nieuwe schoenen van Burton.
En dan in het speciaal de SL-7:

[afbeelding]

Super licht en er de neus en hiel zijn heel erg dun gemaakt zodat je minder teen en hiel "drag" hebt. Het schijnt wel tot een maat te kunnen schelen.
Daarnaast maken ze em helemaal naar je voet zodat hij perfect past.
Alleen wel 350 Euro
Ik heb vorig jaar met P1's geboard ( HD's ) Je was al van de grote high-backs he? Dan bevalt hij uitstekend, echt zeeer stug. Had alleen 1 strap gebroken maar dat is nooit een probleem bij burton ( behalve dat ze in frankrijk never nooit niet een binding op voorraad hebben van zo'n dure binding, let daar op en neem spare parts mee )

Ik heb nu die C16's en die zijn nog stugger en ook nog dunner en lichter, heb niet voor niks extra highback + straps....

* Thermo toch redelijk bang dat hij ze gaan kapot rammen dit jaar.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_22336112
quote:
Op donderdag 30 september 2004 21:42 schreef progressive het volgende:
ik ben echt overal te laat voor, zie ik net een advertentie op US van een ross powers is hij net weg. Heeft iemand een burton dragon uit 2001-2002 doet hij hem niet weg voor 300 euro, damn dat weet ik het ook niet meer..:) ik ga nog maar even verder zoeken..:)
Totaly offtopic, maar hoe zit jij morgen met eventuele visite? Kijk je mail anders maar eens
pi_22337828
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 13:45 schreef Komakie het volgende:


Anyway, ik kan een setje Burton P1 Carbon bindingen krijgen voor 150euro. Zijn 1 weekje gebruikt. Maar ik moet wel snel zijn, anders zijn ze weg.
Volgens mij had jij die bindingen toch, Kentaro??????

Anyway, wie heeft er ervaring met het model van vorig jaar????
ik heb twee paar P1 MD's. 1 van vorig seizoen en 1 van het jaar ervoor. Bevallen mij prima, ik board eigenlijk nog altijd (indoor) op die van 2 jaar oud. Die van vorig jaar zatten op mijn Dragon en staan nu te wachten op mijn nieuwe Johan (als ik er 1 kan vinden nog nooit problemen met mijn P1's gehad. lekkere comfy straps. De HD's met carbon zijn me wat te stug, ik hou wel van een stevinge binding maar die carbon highbacks zijn mij te direct, ieder zijn voorkeur. Als je een paar wil is het niet te veel geld lijkt mij. Jij had toch die vette Ride's?
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 02:14:33 #24
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_22345776
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 19:59 schreef Kentaro het volgende:

[..]

ik heb twee paar P1 MD's. 1 van vorig seizoen en 1 van het jaar ervoor. Bevallen mij prima, ik board eigenlijk nog altijd (indoor) op die van 2 jaar oud. Die van vorig jaar zatten op mijn Dragon en staan nu te wachten op mijn nieuwe Johan (als ik er 1 kan vinden nog nooit problemen met mijn P1's gehad. lekkere comfy straps. De HD's met carbon zijn me wat te stug, ik hou wel van een stevinge binding maar die carbon highbacks zijn mij te direct, ieder zijn voorkeur. Als je een paar wil is het niet te veel geld lijkt mij. Jij had toch die vette Ride's?
Ik heb idd die vette Ride Migs
Maar ik heb 2 boards. 1 Nitro Magnum van een paar jaar oud, maar die kan best dienen voor er leuk bij enzo. Dus daar wil ik een leuk setje bindingen voor. Maar ik wil nou eenmaal altijd wat vets dus ik wil die P1 HD's
Ze zijn ongeveer even stug als die Migs volgens de verkoper dus dat komt wel goed

Daarnaast hebben ze bij de Hot Zone boarderstore geen Ride. Dus als er wat stuk gaat aan die bindingen dan ben ik zwaar de lul. Dus een setje goeie Burton bindingen voor weinig is nooit weg
Ik ga ze morgen ff halen


EDIT: Ik moet alleen nog ff nadenken over die schoenen. Fuckin' 350 Euro man

[ Bericht 4% gewijzigd door Komakie op 02-10-2004 02:20:01 ]
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_22353884
nice bindings..:) anyways iemand enige ervaring met een customX boardje van burton? Zit er aan te denken zo een te halen omdat de dragon en ross powers nergens meer te halen zijn. En deze is nog wel op enkele plekken te halen (wel van vorig seizoen, anders moet ik 700 euro op tafel leggen..:P)/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')