abonnement Unibet Coolblue
pi_22274751
Hier weer vrolijk verder....

Laatste topic: Fotografie slowchat #4

Laatste post:
quote:
Klinkt interessant.

Ik heb een boekje over landschapsfotografie gekocht en daar gebruiken ze met enige regelmaat een opwarmfilter Iets dat 81B, C of E wordt genoemd.

Iemand daar verstand van / ervaring mee?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 29 september 2004 @ 00:13:26 #2
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_22275179
opwarm filters ehm... roestig...
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_22275783
Ik heb een probleem.....

Ik wil negatieven scannen met een flatbed-scanner met zo'n transparancy-geval. Dat gaat niet lukken. Het ziet er niet uit. De kleuren zijn vernacheld en er zitten allemaal stofjes oid of. Ik heb hiervoor Vuescan gebruikt.

Poging 2 was gewoon een foto inscannen. Ook via vuescan. Ook nu stofjes volgens mij:


Dit was overigens het eindresultaat:
.

Niet echt iets waar ik ontevreden mee hoef te zijn, maar die stofjes moeten dus wel ff weg

Hoe kan ik het beste die glasplaat schoonkrijgen? En ik denk dat er ook iets van een borsteltje over de foto's heen moet?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22276050
quote:
Op woensdag 29 september 2004 00:35 schreef PdeHoog het volgende:
Zie slowchattopic . Ik heb wat problemen met scannen
Heb jij ze in laten scannen? Of doe je dat zelf?
Ik heb ook nog geen echte fijne leverancier gevonden, elke keer als ze weer wat fatsoenlijks hebben afgeleverd is het de keer erop weer knudde.
Vooralsnog verdient de plaatselijke fotoboer de voorkeur bij inlevering van meerdere films.
Daar kan ik ze namelijk alleen laten ontwikkelen en scannen op cd. Bij meerdere films wordt dat dan goedkoper, maar ook zijn kwaliteit is niet super.
Ook heb ik tijdje terug een negatievenscanner gekocht (PF1800), maar helaas vind mijn pc dat niet zo lekker, heb wel eens wat geprobeerd, maar dat je nou zegt van WOW dat niet. Ik probeer het binnekort met positieven, is dat nog niks dan gaat die marktplaats op.
  FOK!fotograaf woensdag 29 september 2004 @ 07:22:22 #5
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22278125
tvp:

er liep hie rtoch ook ergens een topic over Fotoopleidingen?
ik ga zelf wel een keertje zoeken
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22279841
quote:
Op woensdag 29 september 2004 00:34 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb een probleem.....

Ik wil negatieven scannen met een flatbed-scanner met zo'n transparancy-geval. Dat gaat niet lukken. Het ziet er niet uit. De kleuren zijn vernacheld en er zitten allemaal stofjes oid of. Ik heb hiervoor Vuescan gebruikt.

Poging 2 was gewoon een foto inscannen. Ook via vuescan. Ook nu stofjes volgens mij:
[afbeelding]

Dit was overigens het eindresultaat:
[afbeelding].

Niet echt iets waar ik ontevreden mee hoef te zijn, maar die stofjes moeten dus wel ff weg

Hoe kan ik het beste die glasplaat schoonkrijgen? En ik denk dat er ook iets van een borsteltje over de foto's heen moet?
Je kunt de glasplaat denk ik het beste schoonmaken met een microvezel doekje. Maar, ik denk dat het stof eerder op het negatief zit/zat. Dit kun je vaak verhelpen door met een blaasbalgje het negatief schoon te blazen. Of een scanner met ICE kopen, maar das de dure oplossing.
pi_22279891
quote:
Op woensdag 29 september 2004 07:22 schreef Xilantof het volgende:
tvp:

er liep hie rtoch ook ergens een topic over Fotoopleidingen?
ik ga zelf wel een keertje zoeken
Bedoel je deze: fotografie school gezocht?
pi_22279915
Hoe staat het eigenlijk met het stemgebeuren van de portretmeet?
pi_22280398
quote:
Op woensdag 29 september 2004 10:30 schreef dawg het volgende:

[..]

Je kunt de glasplaat denk ik het beste schoonmaken met een microvezel doekje.
Is dat zo'n lenspoetsding?
quote:
Maar, ik denk dat het stof eerder op het negatief zit/zat. Dit kun je vaak verhelpen door met een blaasbalgje het negatief schoon te blazen. Of een scanner met ICE kopen, maar das de dure oplossing.
blaasbalgje moet te doen zijn

scanner met ICE is maar even niet voor mij
er staan nog teveel andere dingen op het verlanglijstje
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 29 september 2004 @ 11:05:46 #10
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22280465
quote:
Op woensdag 29 september 2004 10:30 schreef dawg het volgende:

[..]
Of een scanner met ICE kopen, maar das de dure oplossing.
Zoek even in de ouwe topics naar een topicje over het Polaroid Dust&Scratch removal tool. Die is gratis, en na een beetje finetuning retoucheert ie vrijwel alle haartjes netjes van je scan .
Ongetwijfeld niet zo fraai als ICE, maar zijn prijs meer dan waard
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_22280829
quote:
Op woensdag 29 september 2004 11:05 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Zoek even in de ouwe topics naar een topicje over het Polaroid Dust&Scratch removal tool. Die is gratis, en na een beetje finetuning retoucheert ie vrijwel alle haartjes netjes van je scan .
Ongetwijfeld niet zo fraai als ICE, maar zijn prijs meer dan waard
Jajajajaja

Die zocht ik dus . Ik wist dat ik je er iets over had horen zeggen .
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22282534
quote:
Op woensdag 29 september 2004 11:05 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Zoek even in de ouwe topics naar een topicje over het Polaroid Dust&Scratch removal tool. Die is gratis, en na een beetje finetuning retoucheert ie vrijwel alle haartjes netjes van je scan .
Ongetwijfeld niet zo fraai als ICE, maar zijn prijs meer dan waard
zo gaat-ie goed, zo gaat-ie beter

Zojuist even uitgeprobeerd snel en de eerste resultaten zien er bemoedigend uit . Vanavond even thuis installeren en dan via PS gaan hobbyen .

Zo eerst even foto's ophalen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 29 september 2004 @ 13:19:30 #13
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22283284
quote:
Op woensdag 29 september 2004 12:42 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

zo gaat-ie goed, zo gaat-ie beter

Zojuist even uitgeprobeerd snel en de eerste resultaten zien er bemoedigend uit . Vanavond even thuis installeren en dan via PS gaan hobbyen .

Zo eerst even foto's ophalen


Probeer nou eens je ervaringen bij te houden en schrijf er een leuk review over voor ons groeidocument.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_22283619
quote:
Op woensdag 29 september 2004 13:19 schreef Ouwesok het volgende:

[..]



Probeer nou eens je ervaringen bij te houden en schrijf er een leuk review over voor ons groeidocument.
Oei...goed plan. Ik zal eens kijken of ik idd wat leuks in elkaar kan draaien over het scannen van foto's zonder dure negatievenscanner
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22288054
Weet iemand wat de handigste methode is om zo'n teleconverter op te bergen als je geen tasje en geen sluitdoppen hebt?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22288091
quote:
Op woensdag 29 september 2004 17:02 schreef PdeHoog het volgende:
Weet iemand wat de handigste methode is om zo'n teleconverter op te bergen als je geen tasje en geen sluitdoppen hebt?
Neem een kruier
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_22288306
Help!!!

Een van de opdrachten is een voorbijgaande fietser te fotograferen met een pan beweging.
het is dus de bedoeling dat de achtergrond wazig is en de fietser scherp.
Hier onder 2 foto's , maar lukt me maar niet om de fietsers scherp te krijgen.
Wie heeft er tips?
sluitertijd op 1.60


en
-->
ik word er vrolijk van.
-->
http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
pi_22288437
als je van tevoren scherp stelt op de fietser.....
gaat het dus niet goed

Je stelt dan scherp op een bepaalde afstand, en die is anders dan de afstand van wanneer de fietser voorbij komt... Wat ik heb gelezen, nog nooit geprobeerd, is dat je scherp moet stellen op iets anders, op dezelfde lengte. bijvoorbeeld, je zet 2 stappen naar voren en stelt scherp op de skelters daarachter. dan houd je de ontspanner half ingedrukt, en voor de rest doe je hetzelfde.

effe proberen dus, en laat graag weten of het werkt. ben stiekem ook wel benieuwd
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 29 september 2004 @ 17:28:57 #19
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22288547
quote:
Op woensdag 29 september 2004 17:15 schreef stil het volgende:
Help!!!

Wie heeft er tips?
sluitertijd op 1.60
Schuif die sluiter maar naar de dertigste en je diafragma nog een stop verder dicht, dat veegt bij een fiets nog een stuk lekkerder.

Belangrijkste is het oppakken van het bewegende object en het een tijdje stabiel in je zoeker te houden, de enige tip die daarbij mogelijk is is om het onderwerp al zo vroeg mogelijk op te pakken en te blijven volgen en in de gaten te houden of het steeds op dezelfde plek in je zoekerbeeld zit.
Timing is een tweede tip, vuur niet pas je sluiter af als het onderwerp je al voorbij is, maar bij voorkeur net vóórdat het onderwerp recht tegenover je staat.

Voor het overige is panning een kwestie van veel doen .

[anekdote]
Ik had ooit een flinke serie opnamen met de 400mm gemaakt van vogels(meerderheid ging verkeerd) en de week daarop werd ik uitgenodigd voor een projectuitje met een wedstrijdje kleiduivenschieten eraanvast gekoppeld. Ik heb de meute die avond behoorlijk schietles gegeven
[/anekdote]iedereen mag zijn vingers weer uit de oren halen
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_22290194
Hier nog een van de vele pogingen, met de tips van hierboven.Ik vind het al iets verbeterd, toch? Morgen de kinderen nog maar eens overhalen.denk niet dat ik ooit schiet les zal kunnen geven,maar schietles volgen is nog een optie

-->
ik word er vrolijk van.
-->
http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
pi_22290517
quote:
Op woensdag 29 september 2004 17:05 schreef Ymke het volgende:

[..]

Neem een kruier
Dit was serieus bedoeld hoor
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22291319
quote:
Op woensdag 29 september 2004 18:58 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dit was serieus bedoeld hoor
Sorry
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_22295319
Is dit misschien niet iets voor iemand?
heb zelf geen COmpactflash, dus heb er niets aan... geen reclame ofzo hoor

512 MB kaartje voor 31 Euro
pi_22300065
Grappig, ik heb van de zomer met mijn om10 met 75-150mm lopen spelen bij de powerboatraces.
- van te voren scherpstellen net voor een boei
- boot opvangen en proberen in de zoeker te houden
- in de beweging afdrukken en door blijven bewegen
- èt voila:



volgens mij sluitertijd een dertigste, moet dat toch eens beter gaan bijhouden :S

Vervolgens de camera op manuele sluiter gezet en de onderstaande bewust overbelichte platen gemaakt:




Moet er wel bijvermelden dat er nogal wat prullebakrijp is met deze methode


@ PdeHoog: komt die weer, op die beurzen staan ze met bakken vol die dekseltjes en dopjes te verkopen voor weinig (meestal 1 eur/st) ik heb in doesburg ook de nodige doppies bij elkaar lopen graaien
heb nu ook weer een passend doppie voor de tokina die in Burgers op zijn snuit lande
  FOK!fotograaf donderdag 30 september 2004 @ 07:23:25 #25
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22301401
zo Bowiefan, dat geeft wel een apart effect!
heb je achteraf nog aan de kleuren zitten prutsen?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22301675
quote:
Op donderdag 30 september 2004 00:53 schreef Bowiefan het volgende:

@ PdeHoog: komt die weer, op die beurzen staan ze met bakken vol die dekseltjes en dopjes te verkopen voor weinig (meestal 1 eur/st) ik heb in doesburg ook de nodige doppies bij elkaar lopen graaien
Tijd om naar de beurs te gaan
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 30 september 2004 @ 13:33:13 #27
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22306523
quote:
Op donderdag 30 september 2004 08:29 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Tijd om naar de beurs te gaan
Als je nu alvast bij Euretco voor de deur gaat liggen De eerstvolgende fotograficabeurs is ergens begin novemberben je in elk geval niet te laat
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_22306839
quote:
Op donderdag 30 september 2004 13:33 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Als je nu alvast bij Euretco voor de deur gaat liggen
Alleen als de baas door blijft betalen dan

* PdeHoog vond deze beurs
21 november 2004
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!fotograaf donderdag 30 september 2004 @ 17:42:42 #29
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22311755
waar/hoe kan ik in PS 7,0 de exif info opvragen
of kan dat niet?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22312321
Doe eens in het menu File, File Info opvragen? En dan in het pulldown-menuutje EXIF selecteren?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!fotograaf donderdag 30 september 2004 @ 18:33:18 #31
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22312840
quote:
Op donderdag 30 september 2004 18:06 schreef PdeHoog het volgende:
Doe eens in het menu File, File Info opvragen? En dan in het pulldown-menuutje EXIF selecteren?
ik zal het morgen ff bekijken, kan het nu niet doen.

maar een aantal topic geleden vroeg ik het ook, en toen kreeg ik geen reactie
dus verwachtte nu niet voor morgen een reactie
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 30 september 2004 @ 18:58:24 #32
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_22313352
hee langzaamkletsers

Alles goed? Ik heb een beetje een vaag probleem Ik heb een enorm mooie foto gemaakt vanochtend alleen ik kan geen topic vinden waar hij in past Hij hoeft niet eens beoordeeld te worden..... mwoa... misschien zet ik 'm daar wel dan....... Ach boeie Kijk er hier ook maar even naar

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_22313387
Hij is wel cool dr_flash....zon achter boom?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22313687
quote:
Op donderdag 30 september 2004 07:23 schreef Xilantof het volgende:
zo Bowiefan, dat geeft wel een apart effect!
heb je achteraf nog aan de kleuren zitten prutsen?
Het zijn dus negatieven (200 asa) en ik heb verder alleen in PS ff auto levels gedaan behalve die 'oranje' die alleen auto contrast

toffe plaat flits, lijkt wel een bijbelse plaat zo (iets met brandende struiken enzo)
pi_22313730
ik knoei
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 30 september 2004 @ 19:15:27 #36
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_22313752
quote:
Op donderdag 30 september 2004 18:59 schreef PdeHoog het volgende:
Hij is wel cool dr_flash....zon achter boom?
Ja de zon was net een kleine drie kwartier op, zit achter die boom, en aan deze kant van de boom hing flink wat dauw...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_22315007
quote:
Op donderdag 30 september 2004 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja de zon was net een kleine drie kwartier op, zit achter die boom, en aan deze kant van de boom hing flink wat dauw...
Heel apart
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  FOK!fotograaf donderdag 30 september 2004 @ 21:02:58 #38
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22316684
ik ben van plan binnenkort een keertje terug te keren naar meijenda(a)l (wat is het?)

en dat precies om de reden die flits laat zien.

en Flash: goed dat je hem hier zet
ik heb ook soms van die foto's die je gewoon ergens kwijt wilt
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22318550
Meijendel Xilantof...Meijendel
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!fotograaf donderdag 30 september 2004 @ 22:15:02 #40
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22319059
op rtl nieuws was gisteren een foto uit Meijendaal
bestaat dat ook? of is het een stomme inzender geweest?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22319076
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22319222
ik pleurt meestal mijn plaatjes hierneer
  FOK!fotograaf vrijdag 1 oktober 2004 @ 07:22:11 #43
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22324854
tis mistig nu buiten, misschien met een beetje rode ochtend zon, dat het nog erg mooi wordt!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22325183
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 07:22 schreef Xilantof het volgende:
tis mistig nu buiten, misschien met een beetje rode ochtend zon, dat het nog erg mooi wordt!
Die zon kun je wel schudden denk ik. Ik hoop dat het morgenochtend zo mistig is.....ik heb langs de snelweg een hele gave lokatie gezien
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22326694
wat voor foto wil je maken dan als het mistig is? een witte?
pi_22327117
Eentje waarbij bijv. net een aantal bomen door de mist heen breken...of een huisje...
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22328020
grrrr, had ik graag ff willen reageren met een plaatje wat ik nog in mijn emmer heb staan, maar daar hebben ze onderhoud
Dan maar werken... tot vanavond
pi_22328323
Werk ze
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!fotograaf vrijdag 1 oktober 2004 @ 13:08:44 #49
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22329482
ik ben klaar met werken
straks foto's bewerken

eerst andere dingen doen
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 1 oktober 2004 @ 14:07:39 #50
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22330781
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 13:08 schreef Xilantof het volgende:
eerst andere dingen doen
Hij doet nog andere dingen ook......
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  FOK!fotograaf vrijdag 1 oktober 2004 @ 15:01:05 #51
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22331950
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 14:07 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Hij doet nog andere dingen ook......
ik moet ze ff uploaden denk ik maar
dus als je geduld hebt
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 1 oktober 2004 @ 15:07:06 #52
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22332070
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 15:01 schreef Xilantof het volgende:
dus als je geduld hebt
Hoe noem je dat spul
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_22336723
mijn tussenringen zijn gearriveerd. Nu kan ik nog dichterbij scherpstellen . En wat een scherptediepte is dat zeg . Het wordt trouwens helemaal leuk met de teleconvertor er nog eens bij
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!fotograaf vrijdag 1 oktober 2004 @ 19:28:51 #54
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22337148
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 19:09 schreef PdeHoog het volgende:
mijn tussenringen zijn gearriveerd. Nu kan ik nog dichterbij scherpstellen . En wat een scherptediepte is dat zeg . Het wordt trouwens helemaal leuk met de teleconvertor er nog eens bij
klinkt goed Pdehoog!
wanneer ga je spelen?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22337856
Morgen of zondag
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22340051
Zondag dus

* PdeHoog gaat even een vlindertuin in Zeeland op de 400-asa-korrel nemen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22340225
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 21:37 schreef PdeHoog het volgende:
Zondag dus

* PdeHoog gaat even een vlindertuin in Zeeland op de 400-asa-korrel nemen
Vlindertuin in zeeland?
Neem dan preterwtje mee, die wil er zo graag naar toe
pi_22340340
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 21:45 schreef Bowiefan het volgende:

[..]

Vlindertuin in zeeland?
Neem dan preterwtje mee, die wil er zo graag naar toe
Het wordt een mini-meetje van ikke, RubberDuckey, Preterwtje en wie nog meer mee wil . Dus mocht je zin hebben.....
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 21:52:45 #59
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_22340399
Ik ga ja... Mijn best doen ze te vangen op de plaat. Al moet ik ze eerst plat slaan....ow nee, dat mag niet zeker....
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 21:58:12 #60
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_22340523
Ow ja, dawg, luap en offy zijn van harte welkom in mijn auto als ze nog geen plannen hebben voor zondag

of eventuele anderen uit de buurt
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 1 oktober 2004 @ 22:02:15 #61
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22340617
Ik vind het net ff een tikkie te ver weg voor een zondagje vljnderen.

Maar heb nog wel wat scanwerk liggen kom de zondag wel door
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_22341063
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 22:02 schreef Ouwesok het volgende:
Ik vind het net ff een tikkie te ver weg voor een zondagje vljnderen.

Maar heb nog wel wat scanwerk liggen kom de zondag wel door


We zullen terugkomen met mooie vlinderfoto's Ouwesok
* PdeHoog heeft er zin in.....
maar morgen eerst even oefenen met die tussenringen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 1 oktober 2004 @ 22:34:38 #63
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22341324
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 22:24 schreef PdeHoog het volgende:
maar morgen eerst even oefenen met die tussenringen
Da's inderdaad wel raadzaam. Ik zie hier net op een van de diafilms dat Jongesok de zelfvertrouwensschuif een tikkie te hoog had staan bij het gebruik van de macroconverter.

Het mooiste hulpje op een Olympus OM-2 met macrospulz is een flitser die helemaal met de camera koppelt (dus van Oly zelf of van Metz met zo'n SCA-ding eraan, in elk geval met TTL-meting), je hebt dan eigenlijk nooit meer te weinig licht, en vooral in het macrobereik kun je er flink je voordeel mee doen .
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_22341863
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 22:34 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Da's inderdaad wel raadzaam. Ik zie hier net op een van de diafilms dat Jongesok de zelfvertrouwensschuif een tikkie te hoog had staan bij het gebruik van de macroconverter.

Het mooiste hulpje op een Olympus OM-2 met macrospulz is een flitser die helemaal met de camera koppelt (dus van Oly zelf of van Metz met zo'n SCA-ding eraan, in elk geval met TTL-meting), je hebt dan eigenlijk nooit meer te weinig licht, en vooral in het macrobereik kun je er flink je voordeel mee doen .
* PdeHoog heeft geen flitser
Toch nog wat om op de beurs naar te zoeken
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22342874
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 21:50 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Het wordt een mini-meetje van ikke, RubberDuckey, Preterwtje en wie nog meer mee wil . Dus mocht je zin hebben.....
Heb ik wat gemist,
Worden er minimeets afgesproken buiten de meettopic's om
pi_22343269
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 23:50 schreef Bowiefan het volgende:

[..]

Heb ik wat gemist,
Worden er minimeets afgesproken buiten de meettopic's om [afbeelding]


Lekker puh.....
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22344098
pi_22344237
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22344371
pi_22344635


Gaan we fysiek worden

Die tussenringen zijn trouwens erg stoer. Moet je ook ff achteraan gaan op de eerste de beste beurs
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22344655
neuhhh, ik ga maffen denk ik, morgen ff kijken of het diarolletje al retour is, en daarna nog ff werken

pi_22344685
OK...slaap ze

Ging ik ook al een uur geleden doen, maar dit is toch veel te leuk
ik ben niet verslaafd hoor
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22344709
, doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
  FOK!fotograaf zaterdag 2 oktober 2004 @ 06:32:01 #74
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22346772
ik ben niet gek
ik ben iemand met fotografie als hobby
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 06:39:54 #75
58141 Briggy
GOEDEMIDDAG!!!
pi_22346778
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 06:32 schreef Xilantof het volgende:
ik ben niet gek
ik ben iemand met fotografie als hobby
Succes in de duinen zo
fotografieverslaafde | muziek: Look up through the trees to feel as small as you can | Tricks up my Sleeve
*** Gedicht *** | I'm not totally useless, I can be used as a bad example.
  FOK!fotograaf zaterdag 2 oktober 2004 @ 09:01:11 #76
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22346977
weer terug enzo...
ben benieuwd
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 2 oktober 2004 @ 09:05:38 #77
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22346995
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 06:39 schreef Briggy het volgende:
Succes in de duinen zo
Hé Briggy, da's lang geleden
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  FOK!fotograaf zaterdag 2 oktober 2004 @ 09:09:38 #78
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22347010
briggy leest zich wel goed in enzo
volgens mij was het alleen in het HVJJN en goedemorgen topic dat ik stelde dat ik naar de duinen ging
en op irc dan, maar daar ben ik Briggy niet tegen gekomen.


komen d'r ook weer foto's van je?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf zaterdag 2 oktober 2004 @ 12:07:06 #79
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22348663
beetje onscherp nog


deze is onverwachts heel apart geworden!


den haag


de maan


scheveningen enzo:
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf zaterdag 2 oktober 2004 @ 12:09:31 #80
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22348695
nog een keer scheveningen:


30 sec. op gras in de wind:


mooie luchten (2x)




"het regent zonnestralen":
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf zaterdag 2 oktober 2004 @ 12:10:36 #81
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22348710
komt ff een rots van een wolk aan


den haag in het ochtend licht:
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 2 oktober 2004 @ 12:16:29 #82
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22348799
Goed bezig Xilantof ik wou dat ik zo vroeg kon opstaan
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_22348954
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 12:16 schreef Ouwesok het volgende:
Goed bezig Xilantof ik wou dat ik zo vroeg kon opstaan
Volgens mij kun je dan beter niet naar bed gaan
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!fotograaf zaterdag 2 oktober 2004 @ 12:52:19 #84
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22349435
vind het trouwens apart dat in mijn 2de scheveningen foto..
daar zie je die ster van het licht. dat is de vuurtoren...
maardie gaat rond, ik vind het apart dat je nu alsnog een perfecte ster te zien krijgt!

en bedankt
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 14:07:09 #85
58141 Briggy
GOEDEMIDDAG!!!
pi_22350884
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 09:05 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Hé Briggy, da's lang geleden
Kheb het druk gehad met verhuizen en zo...
maar ik ben er weer, ik zal proberen weer actief mee te doen op FOT
en de fotowedstrijden natuurlijk
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 09:09 schreef Xilantof het volgende:
briggy leest zich wel goed in enzo
volgens mij was het alleen in het HVJJN en goedemorgen topic dat ik stelde dat ik naar de duinen ging
en op irc dan, maar daar ben ik Briggy niet tegen gekomen.

komen d'r ook weer foto's van je?
Ik zag toevallig ergens dat je naar de duinen ging,
dapper hoor zo vroeg opstaan!

En ik ga vanaf vandaag weer foto's posten
fotografieverslaafde | muziek: Look up through the trees to feel as small as you can | Tricks up my Sleeve
*** Gedicht *** | I'm not totally useless, I can be used as a bad example.
pi_22351932
Oh jee....nog een Hagenees

De Delftenaren raken in de minderheid hier
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22351989
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 14:07 schreef Briggy het volgende:

Ik zag toevallig ergens dat je naar de duinen ging,
dapper hoor zo vroeg opstaan!
Vroeg

Hij mocht om half 7 zijn bed uitkomen

* PdeHoog herinnert zich begin juli nog 04:00 uur, toch Xilantof ?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 2 oktober 2004 @ 14:59:27 #88
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22352039
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 14:07 schreef Briggy het volgende:

Kheb het druk gehad met verhuizen en zo...
maar ik ben er weer, ik zal proberen weer actief mee te doen op FOT
en de fotowedstrijden natuurlijk
Welkom back

Je hebt onze meets gemist. Begint inmiddels ook al een redelijk FOT-instituut te worden, waarbij ook altijd Hagenezen van de partijen meestal twee feestelijk gestoorde Flevolanders
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_22352104
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 14:59 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Welkom back

Je hebt onze meets gemist. Begint inmiddels ook al een redelijk FOT-instituut te worden, waarbij ook altijd Hagenezen van de partijen meestal twee feestelijk gestoorde Flevolanders
Onze meets zijn cool

Toevallig morgen nog eentje. Zin om mee te gaan ? We gaan vlindertjes schieten
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 15:07:00 #90
58141 Briggy
GOEDEMIDDAG!!!
pi_22352219
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 15:01 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Onze meets zijn cool

Toevallig morgen nog eentje. Zin om mee te gaan ? We gaan vlindertjes schieten
Wie, wat, waar, hoe laat??? (ik zoek zelf wel ff)

Ik heb jullie wel in de gaten gehouden en de meeste meetings wel gevolgd.

Ik wilde vorige week zondag nog naar Blijdorp, maar ik werd 's ochtends
wakker met een enorme hoofdpijn

Ik ga zeker een keer mee
fotografieverslaafde | muziek: Look up through the trees to feel as small as you can | Tricks up my Sleeve
*** Gedicht *** | I'm not totally useless, I can be used as a bad example.
pi_22352778
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 15:07 schreef Briggy het volgende:

[..]

Wie, wat, waar, hoe laat??? (ik zoek zelf wel ff)

Ik heb jullie wel in de gaten gehouden en de meeste meetings wel gevolgd.

Ik wilde vorige week zondag nog naar Blijdorp, maar ik werd 's ochtends
wakker met een enorme hoofdpijn

Ik ga zeker een keer mee
Fotomeet # 11 De dieren bleven nog lang onrustig
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!fotograaf zaterdag 2 oktober 2004 @ 15:35:24 #92
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22352815
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 14:57 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Vroeg

Hij mocht om half 7 zijn bed uitkomen

* PdeHoog herinnert zich begin juli nog 04:00 uur, toch Xilantof ?
klopt

en Briggy, misschien ken je dat stuk duinen wel, was bij de laan van poot waar ik vanochtend was!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 15:37:59 #93
58141 Briggy
GOEDEMIDDAG!!!
pi_22352853
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 15:35 schreef Xilantof het volgende:

[..]

klopt :')

en Briggy, misschien ken je dat stuk duinen wel, was bij de laan van poot waar ik vanochtend was!
Ik was nog wakker, khad wel ff mee kunnen gaan

Ik weet niet waar de Laan van Poot is (ff stratenboekie pakken...)

edit: die Laan van Poot is wel errug lang, hihi, waar was het?
fotografieverslaafde | muziek: Look up through the trees to feel as small as you can | Tricks up my Sleeve
*** Gedicht *** | I'm not totally useless, I can be used as a bad example.
  FOK!fotograaf zaterdag 2 oktober 2004 @ 15:40:39 #94
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22352895
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 15:37 schreef Briggy het volgende:

[..]

Ik was nog wakker, khad wel ff mee kunnen gaan

Ik weet niet waar de Laan van Poot is (ff stratenboekie pakken...)
weet eigenlijk niet eens of het officieel zo heet daar
zo noem ik het daar altijd.
je moet een grote heuvel over richting het strand.
tis tussen kijkduin en scheveningen in...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf zaterdag 2 oktober 2004 @ 15:41:36 #95
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22352917

aan de onderkant als je kustlijn verticaal loopt, of links (als jij aan land staat en naar de kustlijn kijkt)
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 15:59:22 #96
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_22353263
Goed bezig Xilantof. Ik kan me er nog steeds niet toe zetten op mijn vrije dagen zo vroeg op te staan hoor...alhoewel, het wordt nu natuurlijk later licht....
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  FOK!fotograaf zaterdag 2 oktober 2004 @ 16:16:43 #97
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22353643
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 15:59 schreef pea4fun het volgende:
Goed bezig Xilantof. Ik kan me er nog steeds niet toe zetten op mijn vrije dagen zo vroeg op te staan hoor...alhoewel, het wordt nu natuurlijk later licht....
dat is idd een leuke bijeenkomstigheid

vind rond deze tijd altijd het licht in de ochtend zo mooi, in de winter is het toch weer anders...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 2 oktober 2004 @ 17:15:26 #98
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_22355014
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 12:09 schreef Xilantof het volgende:
"het regent zonnestralen":
[afbeelding]
Acda en de Munnik!!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 2 oktober 2004 @ 17:16:58 #99
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_22355049
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 16:16 schreef Xilantof het volgende:
vind rond deze tijd altijd het licht in de ochtend zo mooi,
Mja in dat kader heb ik eerder in dit topic ook al een foto gepost Waar het nog veel harder zonnestralen regent stiekem
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  FOK!fotograaf zaterdag 2 oktober 2004 @ 17:25:05 #100
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22355251
klopt Flash, acda en demunnik
ze zijn echt super, heb je nieuwe cd al?

maar niet te hard praten wat anders hoort PdeHoog het die vind het niets
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 2 oktober 2004 @ 18:32:30 #101
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22356736
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 17:25 schreef Xilantof het volgende:
maar niet te hard praten wat anders hoort PdeHoog het die vind het niets
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_22356783
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 17:25 schreef Xilantof het volgende:
klopt Flash, acda en demunnik
ze zijn echt super, heb je nieuwe cd al?

maar niet te hard praten wat anders hoort PdeHoog het die vind het niets
Oh ja...nou heb ik het weer gedaan
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 19:08:19 #103
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_22357402
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 17:25 schreef Xilantof het volgende:
klopt Flash, acda en demunnik
ze zijn echt super, heb je nieuwe cd al?

maar niet te hard praten wat anders hoort PdeHoog het die vind het niets
Ja, heb ik, jij ook?
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 19:11:41 #104
79550 Ymke
your ghost
pi_22357476
acda en de munnik,
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 19:13:43 #105
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_22357512
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:11 schreef Ymke het volgende:
acda en de munnik,
lekkere muziek om mee te blêren joh
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 19:18:00 #106
79550 Ymke
your ghost
pi_22357591
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:13 schreef pea4fun het volgende:

[..]

lekkere muziek om mee te blêren joh
Ik vind het net zo erg als dat blof gedoe , brrrrrrr
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  FOK!fotograaf zaterdag 2 oktober 2004 @ 19:21:03 #107
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22357651
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:08 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Ja, heb ik, jij ook?
uiteraard
heb alle cd's van ze!

heb je de versie met DVD ?
de sessie in de achtertuin is echt gaaf!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf zaterdag 2 oktober 2004 @ 19:21:31 #108
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22357659
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:18 schreef Ymke het volgende:

[..]

Ik vind het net zo erg als dat blof gedoe , brrrrrrr
ze zijn niet eens te vergelijken
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 19:22:35 #109
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_22357682
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:18 schreef Ymke het volgende:

[..]

Ik vind het net zo erg als dat blof gedoe , brrrrrrr
das idd ook lekker Guus meeuwis dan?
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  FOK!fotograaf zaterdag 2 oktober 2004 @ 19:24:22 #110
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22357721
wat hebben jullie allemaal tegen nederlandstalig



blof is best ook, guus meeuwis heeft ook goede nummers (centraal station bijv.)
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 19:24:37 #111
79550 Ymke
your ghost
pi_22357724
Ow Pea,,,,,, ik onthou me verder maar van commentaar
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 19:27:09 #112
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_22357772
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:24 schreef Xilantof het volgende:
wat hebben jullie allemaal tegen nederlandstalig
* Offy heeft niets tegen Nederlandstalig

Heideroosjes zijn leuk
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 19:31:20 #113
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_22357848
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:27 schreef Offy het volgende:

[..]

* pea4fun heeft niets tegen Nederlandstalig

Heideroosjes zijn leuk
Heideroosjes... zucht...ik word oud...lol
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 19:32:12 #114
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_22357869
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:24 schreef Xilantof het volgende:
wat hebben jullie allemaal tegen nederlandstalig



blof is best ook, guus meeuwis heeft ook goede nummers (centraal station bijv.)
Maar heb je hem nou al of niet? Liedjes van Lenny?
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  FOK!fotograaf zaterdag 2 oktober 2004 @ 19:37:41 #115
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22357978
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:32 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Maar heb je hem nou al of niet? Liedjes van Lenny?
le-zen
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:21 schreef Xilantof het volgende:

[..]

uiteraard
heb alle cd's van ze!

heb je de versie met DVD ?
de sessie in de achtertuin is echt gaaf!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 19:40:35 #116
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_22358040
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:37 schreef Xilantof het volgende:

[..]

le-zen
[..]
Ok, ben niet echt wakker geloof ik
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  FOK!fotograaf zaterdag 2 oktober 2004 @ 19:42:16 #117
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22358080
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:40 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Ok, ben niet echt wakker geloof ik
maakt niet uit

maar ik heb hem dus, en ik vind hem erg goed, zitten weergoed teksten in enzo!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 2 oktober 2004 @ 19:44:44 #118
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22358131
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:27 schreef Offy het volgende:

[..]

* Offy heeft niets tegen Nederlandstalig

Heideroosjes zijn leuk


Ik moest maar eens een belastend bestandje deleten.....
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_22360740
Ik zat toch in Fot ?
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 2 oktober 2004 @ 21:43:13 #120
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22360914
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 21:34 schreef Oceanonix het volgende:
Ik zat toch in Fot ?
Oceanonix....
* snel rechtop gaat zitten en onschuldig gezicht opzet

Eh, ja ...
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_22360959
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 21:43 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Oceanonix....
* snel rechtop gaat zitten en onschuldig gezicht opzet

Eh, ja ...
Dacht dat de alcohol naar mijn kop was gestegen
Maar dan zit ik toch goed
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 2 oktober 2004 @ 21:48:15 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_22361054
Biertje Ocean?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 2 oktober 2004 @ 21:49:19 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_22361079
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:44 schreef Ouwesok het volgende:
Ik moest maar eens een belastend bestandje deleten.....
Neeej wacht nou

Dr_flash@fok.nl
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 2 oktober 2004 @ 23:16:24 #124
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22363207
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Neeej wacht nou

Dr_flash@fok.nl
Maar je had toch keurig met mij meegefotografeerd



Dan moet ie in jouw collectie toch ook niet ontbreken dacht ik zo.....
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  FOK!fotograaf zaterdag 2 oktober 2004 @ 23:18:46 #125
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22363268
whehehehe
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22372177
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:24 schreef Xilantof het volgende:
wat hebben jullie allemaal tegen nederlandstalig
Rooie Rinus en Pé Daalemmer
iets recenter hilarische teksten de nummers van het trio 'Niet Schieten'
veel plezier met Hans Kazaa
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 23:16 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Maar je had toch keurig met mij meegefotografeerd

[afbeelding]

Dan moet ie in jouw collectie toch ook niet ontbreken dacht ik zo.....
Wat is die spiegel smerig zeg
  FOK!fotograaf zondag 3 oktober 2004 @ 14:11:50 #127
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22372275
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 14:06 schreef Bowiefan het volgende:

[..]

Rooie Rinus en Pé Daalemmer
iets recenter hilarische teksten de nummers van het trio 'Niet Schieten'
veel plezier met Hans Kazaa
[..]

Wat is die spiegel smerig zeg
"Niet schieten" is idd erg leuk
heb je ook de musical "petrov" van ze?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22372364
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 14:11 schreef Xilantof het volgende:
"Niet schieten" is idd erg leuk
heb je ook de musical "petrov" van ze?
Ik heb ze 2 x live gezien en een gesigneerd exemplaar van hun CD, en eea neer geladen, maar Petrov zegt me zo niks.

Edit: De CD navelstaren
  FOK!fotograaf zondag 3 oktober 2004 @ 14:17:17 #129
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22372383
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 14:16 schreef Bowiefan het volgende:

[..]

Ik heb ze 2 x live gezien en een gesigneerd exemplaar van hun CD, en eea neer geladen, maar Petrov zegt me zo niks.
dat is een musical die ze 2 a 3 jaar rond kerst steeds speelde!
erg grappig
die heb ik ook vaaak gezien
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22372507
ff op hun webzijde zitten speuren;
Ik heb de shows navelastaren en kwaad bloed live gezien, de cd navelstaren heb ik. En volgens mij heb ik liplezen ook helemaal gehoord.
Petrov heb ik idd nooit gezien

Harrie Jekkers verdient trouwens ook wel een eervolle vermelding met zijn nederlandstalige muziek
pi_22372941
Nederlandstalig kan soms toch wel leuk zijn??

...soms...

ontopic: Pdehoog e.a.: als je dit leest, hoe was de Vlindertuin?
  FOK!fotograaf zondag 3 oktober 2004 @ 17:34:53 #132
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22376299
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 14:23 schreef Bowiefan het volgende:

Harrie Jekkers verdient trouwens ook wel een eervolle vermelding met zijn nederlandstalige muziek
zeker!
met klein orkerst is ie super!
en alleen in z'n shows ook

ja hij is erg gaaf!

mijn moeder heeft hem trouwens vroegâh gekend
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22376835
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 14:46 schreef De_Warme_bakker het volgende:
ontopic: Pdehoog e.a.: als je dit leest, hoe was de Vlindertuin?
Vlindertuin was top. Veel vlinders .
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 3 oktober 2004 @ 18:05:27 #134
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_22376884
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 18:03 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Vlindertuin was top. Veel vlinders .
Ik geloof er niets van

Laat eens wat zien dan
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
  zondag 3 oktober 2004 @ 18:12:40 #135
40714 Subhuman
Televised confession
pi_22377045
Opschieten PdeHoog, wij willen foto's zien!
pi_22377520
psssst...kijk eens in het meeting-topic
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22380119
Attentie attentie!!!!
Ik heb hulp nodig met deze foto:


Het (oranje) kussentje moet van de bank af! Hoe doe ik dit zonder de foto opnieuw te nemen ?
Ik heb Photoshop 7 en wil het graag zelf proberen maar weet alleen niet hoe.
Wie O Wie kan mij hier bij helpen?
  zondag 3 oktober 2004 @ 20:34:43 #138
79550 Ymke
your ghost
pi_22380193
ff clonen

Maar eerst even ER kijken
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_22380247
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 20:34 schreef Ymke het volgende:
ff clonen

Maar eerst even ER kijken
Wat is dat nou Dat kun je toch opnemen en eerst mij helpen
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 3 oktober 2004 @ 20:57:14 #140
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22380815
* Niet naar ER kijkt



Quick&Dirty
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_22381103
Dat heb je ook met clonen gedaan of jij een andere methode?????
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 3 oktober 2004 @ 21:12:01 #142
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22381266
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 21:06 schreef Oceanonix het volgende:
Dat heb je ook met clonen gedaan of jij een andere methode?????
Ik heb het gewoon met de clonebrush en zo her en der de healingbrush gedaan.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zondag 3 oktober 2004 @ 21:12:36 #143
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_22381283
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 18:12 schreef Subhuman het volgende:
Opschieten PdeHoog, wij willen foto's zien!
en in het vlindertopic
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_22381792
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 21:12 schreef pea4fun het volgende:

[..]

en in het vlindertopic
Linkje is natuurlijk nooit weg
Vlinders en Libellen Fotografie
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22382598
Ik weet dat je het zelf wilt doen dus geen poging van mij, wel een truukje wat ik op DPZ heb geleerd met photoshop:


Btw, zo'n kussen weg halen kan simpel met je clonebrush, het beste kan je een selectie om het kussentje heen maken zodat je niet over de rest van de foto heen gaat, en daarna met een klein brushje de oneffenheden langsgaan....

Edit: ik zie dat ik wat plekjes vergeten ben...
Iedereen een prettige kerst en een gelukkig nieuwjaar!!!
kiekjes
pi_22407071
trustuuuhh all
  FOK!fotograaf maandag 4 oktober 2004 @ 22:41:03 #147
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22407955
truste?
ik kom net van mijn werk
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22410666
Ik ga nu echt slapen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 00:18:25 #149
40714 Subhuman
Televised confession
pi_22410957
Weltrusten PdeHoog!

Geef ons toch eens de kans fatsoenlijk weltrusten te zeggen in de chat Je lijkt haast Xilantof wel
  FOK!fotograaf dinsdag 5 oktober 2004 @ 07:12:25 #150
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22413105
Subhuman, ik ben niet snel weg....
jullie reageren gewoon niet op tijd

krijg regelmatig van andere wel de "goedenacht" verwensingen enzo....
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf dinsdag 5 oktober 2004 @ 07:12:36 #151
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22413106
goedemorgen trouwens
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22413556
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 07:12 schreef Xilantof het volgende:
goedemorgen trouwens
Ook goedemorgen.
pi_22416901
avond

Ehm, als ik een foto bekijk op mijn scherm(pje) dan zie je er wel de compositie op enzo, maar dna lijkt het soms alsof er een stukje ontbreekt. bijvoorbeeld, je schiet een paddo, en die lijkt er net niet helemaal op te staan. Als ik dan op de computer die foto bekijk, dan is dat niet...

Kent iemand dit, of moet ik eens Fuji bellen...
pi_22417383
Als dat zo spontaan is, lijkt het me handig om eens te gaan praten met de leverancier idd
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 12:37:31 #155
40714 Subhuman
Televised confession
pi_22417429
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 07:12 schreef Xilantof het volgende:
Subhuman, ik ben niet snel weg....
jullie reageren gewoon niet op tijd

krijg regelmatig van andere wel de "goedenacht" verwensingen enzo....
Jaja, geef ons maar weer de schuld!
pi_22420293
Weer redelijk wat bijgelezen en kom me weer melden
Ben erweer
Zeer leuk gehad, mooie omgeving, naar de Efteling geweest, veel gezwommen en naar Antwerpen geweest(mooie stad trouwens).
Ik wou ook nog wel graag naar Brussel maar helaas niet gelukt.

wat later dan gepland,we hadden een extra weekend bijgeboekt
"Whaaa ik leer het ook nooit..."
  FOK!fotograaf dinsdag 5 oktober 2004 @ 17:43:25 #157
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22423651
Hoi Beertje_ !!

volgens mij heb je het wel leuk gehad
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:41:19 #158
40714 Subhuman
Televised confession
pi_22430912
Welkom terug beertje_!
pi_22432553
Ja, zeker leuk gehad

(h)Antwerpen:











"Whaaa ik leer het ook nooit..."
  FOK!fotograaf woensdag 6 oktober 2004 @ 07:21:20 #160
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22436564
ziet er mooi uit daaro!

en die eerst foto is leuk
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22441770
Vanaf mijn school in Delft...

Ik groet jullie
  woensdag 6 oktober 2004 @ 13:59:19 #162
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_22442250
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 13:33 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Vanaf mijn school in Delft...

Ik groet jullie
Achjah, het is de slowchat:



beetje laat zie ik nu
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
  woensdag 6 oktober 2004 @ 14:36:15 #163
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_22443034
zooo...mijn flitser was stuk.. athans, hij flitste nog wel, maar er zat een grote bast in de ruit, zelfs meerdere in het display zelf, en een grote zwarte vlek.

Volgens de reparateur (die toevallig 1 dorp verder zit ) ben ik over 15 werkdagen 60 a 80 euro armer en 1 goed werkende flitser rijker

Voor de gierigaards: 80 euro is goedkoper dan een nieuwe/2e handse flitser aanschaffen van dezelfdecapaciteit-type heb ik ondervonden...als die al te krijgen zijn...
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  woensdag 6 oktober 2004 @ 14:39:39 #164
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_22443103
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 14:36 schreef Shark.Bait het volgende:
zooo...mijn flitser was stuk.. athans, hij flitste nog wel, maar er zat een grote bast in de ruit, zelfs meerdere in het display zelf, en een grote zwarte vlek.
met een r ertussen enzo... editten is niet goed voor de smileys

sorry voor de spelfouten. Ik zal het niet meer doen.. mar oack neit mindr
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  FOK!fotograaf woensdag 6 oktober 2004 @ 17:36:34 #165
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22447021
Shark.Bait, je bent onverbeterlijk
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22449489
Ik zit altijd met volle verbazing naar de serie CSI te kijken en wat ik me af vroeg: ze maken gebruik van een DSLR met een gewone externe flitser en een ringflitser (tegelijktijd), kan dat????????
Er vast wel iemand die dat weet......
  FOK!fotograaf woensdag 6 oktober 2004 @ 20:12:55 #167
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22450176
ja dat kan volgens mij wel.
ik heb op de Sb-800 volgens mij ook een "poort" zitten om nog iets aan te sluiten (volgens mij! ik weet niet zeker )
en ik hoorde volgens mij ook iemand ooit zeggen dan er nog iets van Hama was, een soort tussenstukje waardoor dat mogelijk was ofzo ik weet niet precies...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22450373
Wat is het voordeel dan?
  FOK!fotograaf woensdag 6 oktober 2004 @ 20:27:38 #169
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22450475
weet ik niet
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22450911
Weet uit mijn grijze verleden dat ik mijn vader er ooit wel eens mee aan de gang heb zien gaan idd
Dat was een oog wat de flits van de ene flitser ziet en vervolgens de flitser die er bovenop zit aanstuurt.
Wat het voordeel is... tja... meer licht denk ik (en vanuit een andere invalshoek....)
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 6 oktober 2004 @ 21:36:51 #171
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22452263
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 19:34 schreef Oceanonix het volgende:
Ik zit altijd met volle verbazing naar de serie CSI te kijken en wat ik me af vroeg: ze maken gebruik van een DSLR met een gewone externe flitser en een ringflitser (tegelijktijd), kan dat????????
Er vast wel iemand die dat weet......
Een slaveunit heet zo'n ding . Een aangesloten flitser ontsteekt als er binnen het zicht van de slave een flitser afgaaten bij een goeie ook als het onweert

Een ringflits heeft het voordeel dat ie geen schaduwen geeft. Dat heeft als nadeel dat ie nogal vlakke plaatjes geeft, met weinig dieptewerking. Het voordeel van een 'gewone' flitser je in staat bent om een fraaie verlichting neer te zetten die vormen en structuren goed uit laat komen, alleen die eeuwige harde slagschaduwen......

Je gebruikt dus een gewone flits voor de modellerende verlichting, en de ringflits als invullicht waardoor geen lelijke slagschaduwen meer. De camera onsteekt een van beide flitsers, de andere zit aangesloten op de slave en flitst automatisch mee.

Met zo'n combinatie zijn hele mooie dingen mogelijk, alleen wordt de combinatie wel een tikje groot en zwaar, en vergt het nogal wat vlieguren om in te kunnen schatten wat exact het effect gaat zijn van een bepaalde opstelling.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  woensdag 6 oktober 2004 @ 21:58:17 #172
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_22452874
hoi lui

Tis mij gelukt om voor het eerst sinds mijn 14e zelf monochrome film te ontwikkelen.. een paar schoonheidsfoutjes, maar voor de rest een tevreden Shark.Bait
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  FOK!fotograaf woensdag 6 oktober 2004 @ 22:01:52 #173
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22452968
Gaaf zeg Shark.Bait!!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22455137
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 21:58 schreef Shark.Bait het volgende:
hoi lui

Tis mij gelukt om voor het eerst sinds mijn 14e zelf monochrome film te ontwikkelen.. een paar schoonheidsfoutjes, maar voor de rest een tevreden Shark.Bait


Inscannen en laten zien
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  donderdag 7 oktober 2004 @ 00:41:51 #175
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_22458028
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 23:09 schreef PdeHoog het volgende:


Inscannen en laten zien

gemaakt met kodak 400 TMax 400 ISO film met een Nikon FM3a etc. etc. (niet echt belangrijk, het moment komt toch nooit meer voorbij) maar wel met een rood filter (vandaar dat de groene bladeren zwart zijn) 25 a, die 3 stops kost - en de film zelf ontwikkeld, dat is het leukst eigenlijk.. en zelf ingescanned enz. enz.

[ Bericht 4% gewijzigd door Shark.Bait op 07-10-2004 23:52:42 (8--> 3stops) ]
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_22458165
Tja.....het is een mooie boom
weet je zeker dat het veilig is om zo'n foto te posten? Gezien de frustratie van sommige mensen bij het aanschouwen van bomenfoto's

Maar wel GAAF
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  donderdag 7 oktober 2004 @ 06:41:24 #177
40714 Subhuman
Televised confession
pi_22460170
Goeiemorgen!
pi_22460177
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 06:41 schreef Subhuman het volgende:
Goeiemorgen!
moogguuhhh, ook al weer wakker?

hmzzzz, tis hier al zowat goeiemiddag, wekker ging al om 4:15
  donderdag 7 oktober 2004 @ 07:01:00 #179
40714 Subhuman
Televised confession
pi_22460214
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 06:46 schreef Bowiefan het volgende:

[..]

moogguuhhh, ook al weer wakker?

hmzzzz, tis hier al zowat goeiemiddag, wekker ging al om 4:15


En ik dacht dat ik walgelijk vroeg op moest staan!
pi_22460230
ach ja, het went, en dit is voor mij ook niet dagelijks hoor.
Wekker staat soms ook op 11 uur
  donderdag 7 oktober 2004 @ 07:11:06 #181
40714 Subhuman
Televised confession
pi_22460232
Ik ben ook gewend dat de wekker om half 10 ofzo gaat dus dit is een hele omschakeling ineens... Gelukkig ook maar voor 1 dag!
pi_22460239
das de moeite van het klagen niet
Ik ben morgen vrij, dacht ik lekker te kunnen uitslapen, komen ze CV vervangen moet ik er nog om 7 uur uit.
En het CV hok ook nog uitruimen
  donderdag 7 oktober 2004 @ 07:17:01 #183
40714 Subhuman
Televised confession
pi_22460252
Dat is wel minder... Morgen kan ik gelukkig weer lekker uitslapen! Dat zal ik ook wel nodig hebben na vandaag!

Ik ga er in elk geval nu vandoor... tot vanmiddag ofzo!
  FOK!fotograaf donderdag 7 oktober 2004 @ 07:17:54 #184
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22460256
Goedemorgen
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf donderdag 7 oktober 2004 @ 07:18:22 #185
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22460257
Dag Emiel
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22460266
moggguuhhh... doeiiiii
  FOK!fotograaf donderdag 7 oktober 2004 @ 07:22:31 #187
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22460270
Dag Bowiefan!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22460300
Heb ik wat gemist gisteren?
Het lijkt erop dat de kindjes in de hoek moesten van ouwesok betreffende een wedstrijd?
pi_22460509
goeiemorgen!
pi_22460648
Goeiemorgen allemaal
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  donderdag 7 oktober 2004 @ 09:04:48 #191
101983 exile0000
mad scientist
pi_22460758
Goeimorgen!

Vraagje: is het programma Picasa bij jullie bekend? De search leverde niks op, maar dat zegt op zich niet veel... Ik kon ook geen topic vinden over foto-beheer-software, dus dan maar even in de SC...

Ik heb het progje gisteren ontdekt en ik vind het geweldig! (In verhouding tot de Canon ZoomBrowser toch op zijn minst...)

http://www.picasa.com/picasa

oh ja, het is nog gratis ook!!
"Two things are infinte: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." Albert Einstein
Music, Anyone? Photo's, Anyone?
pi_22461243
Ziet er mooi uit!
wat kan het precies??
  donderdag 7 oktober 2004 @ 09:59:07 #193
101983 exile0000
mad scientist
pi_22461413
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 09:45 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Ziet er mooi uit!
wat kan het precies??
Wat ik wel okee vind is het feit dat het de originele foto's met rust laat. Ik donder alle foto's van mijn camera in één map, met de automatische bestandsnaam die de camera er aan geeft (of batch rename met Irfanview zodat ik mooie opeenvolgende nummertjes heb).
In picasa worden ze automatisch geimporteerd en kun je ze heel eenvoudig in de zelfgemaakte categorie slepen. De categorieen kun je ook een datum geven zodat ze mooi op volgorde komen te staan. Je kunt croppen, simpele enhance doen en rode oogjes verwijderen, maar het origineel blijft ongemoeid, zodat je altijd alles kunt undo-en. Plus alles gaat razendsnel, omdat ie niet de foto's op je HDD aanpast, maar blijkbaar een of ander configdocumentje bijhoudt.

Ik heb nu één groep algemene groep met categorieen zoals: dieren, lucht, gebouwen, macro, etc. en één groep met evenementen, die dus op datum staan, zoals, verjaardag hier, uitje daar, feestje zus, beurs zo, etc.

Je kunt razendsnel en ubersimpel bijvoorbeeld: een online fotoalbum maken, een slideshow bekijken, een gelikte tijdlijn oproepen met je albums, resizen voor internet of mail, printen, etc.
Wil je het bestandje van een gecropte foto echter buiten picasa om gebruiken, moet het dus wel even exporteren, aangezien het origineel nog intact is. Maar dit exporteren gaat ook van: klik, kies grootte en locatie, klik=klaar.

Als je kijkt wat een pokkewerk het in Zoombrowser van Canon is om kernwoorden toe te wijzen aan foto's, is dit echt geniaal.

Kortom, een supergelikte interface, die ubersimpel is en je hoeft geen onhandige mappen op je HDD te maken! Bovendien helemaal gratis!
"Two things are infinte: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." Albert Einstein
Music, Anyone? Photo's, Anyone?
pi_22461469
ziet er gelikt uit...

Maar mijn systeem werkt ook. 2 mappen, 1 met de originele foto's en een shitload aan onderverdeling met de bewerkte foto's. werkt ook
  donderdag 7 oktober 2004 @ 10:15:50 #195
101983 exile0000
mad scientist
pi_22461605
Maar hoe bekijk je dan snel en eenvoudig al je foto's?
"Two things are infinte: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." Albert Einstein
Music, Anyone? Photo's, Anyone?
  donderdag 7 oktober 2004 @ 10:46:58 #196
79550 Ymke
your ghost
pi_22462064
Rewimo, valt binnenhuisarchitectuur daar ook onder? Stoelen, lampen of alleen gebouwen?
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  donderdag 7 oktober 2004 @ 10:51:55 #197
101983 exile0000
mad scientist
pi_22462129
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 10:46 schreef Ymke het volgende:
Rewimo, valt binnenhuisarchitectuur daar ook onder? Stoelen, lampen of alleen gebouwen?
Volgens mij mis ik iets...
"Two things are infinte: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." Albert Einstein
Music, Anyone? Photo's, Anyone?
  donderdag 7 oktober 2004 @ 10:57:18 #198
79550 Ymke
your ghost
pi_22462201
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 10:51 schreef exile0000 het volgende:

[..]

Volgens mij mis ik iets...
Sorry , het gaat over het nieuwe onderwerp voor de foto wedstrijd. dat is namelijk architectuur geworden
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  donderdag 7 oktober 2004 @ 11:02:47 #199
101983 exile0000
mad scientist
pi_22462272
Kdacht al. 4 pagina's slowchat doorgespit, maar Rewimo is nog niet aan het woord geweest en over architectuur geen woord.
Misschien duidelijker als je het verwijswoord "daar" niet gebruikt als er niets is om naar te verwijzen...
"Two things are infinte: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." Albert Einstein
Music, Anyone? Photo's, Anyone?
  FOK!fotograaf donderdag 7 oktober 2004 @ 18:18:00 #200
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22471349

lastig al die slowchat topics

ik zal vanavond trouwens een mooi berichtje schrijven over mijn ervaring bij het bestellen bij konijnenberg
misschien leuk om wat site reviews te lezen...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22472427
Mijn Lowepro-rugzak is dan eindelijk gearriveerd . Hij is mooi en hij is nog LAAAAAAAAAAAAAANG niet vol
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  donderdag 7 oktober 2004 @ 20:28:17 #202
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_22474324
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 19:15 schreef PdeHoog het volgende:
Mijn Lowepro-rugzak is dan eindelijk gearriveerd . Hij is mooi en hij is nog LAAAAAAAAAAAAAANG niet vol
Ohoh, dat gaat geld kosten
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_22474413
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 20:28 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Ohoh, dat gaat geld kosten
* PdeHoog wacht gewoon geduldig op de beurs van 21 november
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22475214
gefeliciteerd PdeH (wordt een leuke jacht naar OM schpul daar )

waarom hebben we er nog geen foto van je backpack gezien
  FOK!fotograaf donderdag 7 oktober 2004 @ 21:07:56 #205
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22475467
Okee, ik heb dus deze week een 50 mm 1.8 nikon lens gekocht bij Konijnenberg: www.geengeld.nl

hier mijn "bevinding"

de site
de site heb ik altijd al gaaf gevonden, handig om prijzen te bekijken, overzichtelijk, en ook nieuwsberichten.
ook is er veel informatie te vinden over hun zelf, de producten, reacties op producten (indien de gebruikers dat gedaan hebben), hun handelswijze etc.
erg netjes allemaal, de site gaf me goede indruk, en dus daar bestelt.
okee, hun prijzen zijn niet heel scherp, maar de indruk was goed, endat telt voor mij ook mee!

het bestellen zelf
ook niet moeilijk! gewoon lekker klikken en alles wijst vanzelf. gewoon ibj een product op het winkelmandje klikken, en hij staat er in. Rechts onder staat een grote winkelmand, en dat is je "Verzamelplaats".

het betalen
ook goed geregeld. overal staat duidelijk wat het kost om het te laten bezorgen onder rembours of vooraf betalen. en ook wordt netjes gemeldt dat je het ook op kan halen in hun winkel.
als je je winkelmandje gaat "afrekenen" moet je eerst je gegevens invullen. en vervolgens je betaal keuze bekend maken (weer netjes opgespilts in, Nederland, Belgie, en CreditCards). als je dan voor bijv. NL onder rembours klikt, komt er dialoog venster op, met de bevestiging om onder rembours te verzenden.

de afhandeling
na op verzenden geklikt te hebben, krijg je zo'n mooie automagische e-mail. met daarin wat je besteld hebt. hoeveel het kost, je betalingswijze, en de handeling bij wat als er niemand thuis is (onder rembours).
standaard, maar wel netjes.

leuker was: op de site staat ook duidelijk vermeld, als er een product op voorrraad is (wat veel producten zijn volgens hun zelf) en je bestelt voor 14.00 uur, dan is ie de volgende werkdag geleverd!
ik bestelde rond 13.00 uur. en rond 15.00 uur ontving ik een 2de mail, met daarin dat mijn bestelling gereed was voor verzending, en dat ie de volgende dag geleverd zou worden!
ook weer netjes erin gezet wat de hele procedure aan de deur is.

de levering
netjes! erg netjes!
mijn lens zat in een klein nikon doosjes, deze zat in een grotere kartonnendoos. de nikondoos zat mooi tussen van die schuimrubberen "wokkels" zodat ie "zweefde" in de kartonnendoos.
je kon schudden wat je wilde, maar geen getik etc.
toppie.
doos open, troep eruit, en jahoor het nikon doosje, en ook nog een envelop met daarin de factuur, heel netjes en overzichtelijk!

conclusie
erg goed bevallen!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  donderdag 7 oktober 2004 @ 21:33:47 #206
104592 Sauruzin
Rock 'n roll
pi_22476241
Ik heb deze foto met digitale spiegelreflexcamera gemaakt. Is het wat?
Henderson put forth the argument that "global warming, earthquakes, hurricanes, and other natural disasters are a direct effect of the shrinking numbers of pirates since the 1800s.
  FOK!fotograaf donderdag 7 oktober 2004 @ 21:34:55 #207
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22476269
ik mis scherpte bij de ogen.
dat is erg jammer.

en ik durf het bijna niet te zeggen, maar volgens mij is je compressie niet echt geweldig, kijk maar links onder, blokjes enzo
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  donderdag 7 oktober 2004 @ 21:36:40 #208
104592 Sauruzin
Rock 'n roll
pi_22476325
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 21:34 schreef Xilantof het volgende:
ik mis scherpte bij de ogen.
dat is erg jammer.

en ik durf het bijna niet te zeggen, maar volgens mij is je compressie niet echt geweldig, kijk maar links onder, blokjes enzo
Kheb de resizer van Fok gebruikt dus daar zou het eventueel aan kunnen liggen. Kan hem ook wel in het groot posten maar zijn ze niet zo blij mee geloof ik. Scherpte bij de ogen klopt indd, zal er morgen nog eens ff mee bezig.
Henderson put forth the argument that "global warming, earthquakes, hurricanes, and other natural disasters are a direct effect of the shrinking numbers of pirates since the 1800s.
pi_22476996
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 21:36 schreef Sauruzin het volgende:

[..]

Kheb de resizer van Fok gebruikt dus daar zou het eventueel aan kunnen liggen. Kan hem ook wel in het groot posten maar zijn ze niet zo blij mee geloof ik. Scherpte bij de ogen klopt indd, zal er morgen nog eens ff mee bezig.
Haal hem anders eens door een fotobewerkingspakket...kun je zelf wat meer spelen. In het groeidocument is een beschrijving van Irfanview opgenomen. Sommigen zweren daarbij.

Overigens is er een apart topic: [centraal] Beoordeel Mijn Foto (deel 14) voor dit soort acties
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22477127
ligt dat nou aan mijn buis, ik zie die blokjes niet waar je het over hebt xila
( en dat terwijl het een prima buis moet zijn, tenminste zo verkochten ze hem me jaren geleden )

Wat betreft die foto... misschien meer iets voor [centraal] Beoordeel Mijn Foto (deel 14)

volgende keer toch eerst ff refreshen voordat ik een ouwe post alsnog invoer als die al 10 min staat te w88
  FOK!fotograaf donderdag 7 oktober 2004 @ 22:18:36 #211
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22477231
het is meer dat de kleuren via blokjes en duidelijke lijntje in elkaar overlopen en niet egaal enzo.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22477237
Met lichte spoed zoek ik:

Het grote centrale topic die zicht richt op de aanschaf van een nieuwe digitale camera. De link in de FAQ is verouderd, en ik kan me nog herinneren dattie ooit door iemand is gegeven. dus... iemand?
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 7 oktober 2004 @ 23:24:01 #213
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22479160
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 22:18 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Met lichte spoed zoek ik:

Het grote centrale topic die zicht richt op de aanschaf van een nieuwe digitale camera. De link in de FAQ is verouderd, en ik kan me nog herinneren dattie ooit door iemand is gegeven. dus... iemand?
Deze bedoel je

asteblief
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  donderdag 7 oktober 2004 @ 23:58:50 #214
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_22480170
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 21:07 schreef Xilantof het volgende:
Okee, ik heb dus deze week een 50 mm 1.8 nikon lens gekocht bij Konijnenberg: www.geengeld.nl

hier mijn "bevinding"

<heel verhaal> conclusie
erg goed bevallen!
Goedenavond

ik ben het volledig met je eens, daar heb ik voor ong. 14000 gulden aan foto-hardware in totaal besteld. Na mijn eerste bestelling van 8000 stuurde hij altijd de factuur naderhand. Nu er meer mensen in de zaak werken ben ik weer terug op de rembours manier da's wel jammer, maar ach, ik bestel er niet meer zo vaak
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 00:34:15 #215
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_22481136

molen de valk te Leiden

rood filter, kodak T-Max 400 etc. etc. zelf ontwikkeld
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_22481504
GAAAAAAAAAAF
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 01:01:59 #217
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_22481782
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 00:48 schreef PdeHoog het volgende:
GAAAAAAAAAAF
zenks. Dat kan roodfilter allemaal voor je doen.... en 400 iso
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 01:11:33 #218
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_22481915
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  FOK!fotograaf vrijdag 8 oktober 2004 @ 09:22:46 #219
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22484162
netjes Shark.Bait! erg netjes!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22484601
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 23:24 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Deze bedoel je

asteblief
nee

Ik zal het wat duidelijker formuleren, nu ik iets meer tijd heb.
voor FOK! gebruik ik de computer van mijn pa vaak, en ja... soms laat je dan een scherm aanstaan. Zo was er een keer een scherm met een uitgebreide tutorial waar je op moet letten bij de aafschaf van een nieuwe digi, hoevaak je hem gebruikt enzo, kosten, blablabla... Mijn pa dacht dat het van FOK! was. meer dan fok! kent hij niet op fotografiegebied op internet. het kan dus ook gemakkelijk van een andere site zijn ofzo .

Ik kon niet bedenken wat het dan moest zijn, en dus besloot ik omk de FAQ te raadplegen. onderaan staat een digitale camera aanschaf bijbel ofzo, ooit eens gemaakt door Lucille. Die link is dus verouderd, en dus weet ik niet meer waar ik hem nu kan vinden. dus ja. die link is ooit ergens nieuw genoemd, maar ik kan em nie vinden
pi_22485222
Sharkie: welke ontwikkelaar? En hoelang ontwikkeld bij welke temp?
Ikzelf had laatst een TMax 100 gepusht naar 200 9mins ontwikkeld in Tmax ontwikkelaar, op 24 graden.

Flink geschud, lekkere harde contrasten.
Alleen wel saai als je paar keer ontwikkeld hebt, afdrukken is veel leuker.
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 8 oktober 2004 @ 11:02:32 #222
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22485736
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 01:01 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

zenks. Dat kan roodfilter allemaal voor je doen.... en 400 iso
Probeer voor de gein eens de Ilford SFX200 die een heel breed spectrum meepakt tot een flink stuk in infrarood
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 11:44:31 #223
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_22486534
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 10:34 schreef dawg het volgende:
Sharkie: welke ontwikkelaar? En hoelang ontwikkeld bij welke temp?
Ikzelf had laatst een TMax 100 gepusht naar 200 9mins ontwikkeld in Tmax ontwikkelaar, op 24 graden.
Gewone standaard tijd (6:30 minuten@ 20 graden) met XTOL
quote:
Flink geschud, lekkere harde contrasten.
Alleen wel saai als je paar keer ontwikkeld hebt, afdrukken is veel leuker.
Ik scan, dat compenseert het (nog) niet kunnen afdrukken
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 11:02 schreef Ouwesok het volgende:
Probeer voor de gein eens de Ilford SFX200 die een heel breed spectrum meepakt tot een flink stuk in infrarood
Ik zal mijn fotoboer eens vragen of ie het op voorraad heeft
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  FOK!fotograaf vrijdag 8 oktober 2004 @ 16:29:05 #224
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22492516
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 09:55 schreef De_Warme_bakker het volgende:

[..]

nee

...knip...

die link is ooit ergens nieuw genoemd, maar ik kan em nie vinden
ik weet volgens mij welke je bedoeld!
maar ik weet niet waar ie staat ofzo. volgens mij had jeroenH dat toentertijd geschreven...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 16:44:59 #225
104592 Sauruzin
Rock 'n roll
pi_22492845
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 00:34 schreef Shark.Bait het volgende:
[afbeelding]
molen de valk te Leiden

rood filter, kodak T-Max 400 etc. etc. zelf ontwikkeld
Die is echt heel mooi!
Henderson put forth the argument that "global warming, earthquakes, hurricanes, and other natural disasters are a direct effect of the shrinking numbers of pirates since the 1800s.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 9 oktober 2004 @ 01:35:47 #226
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22504968
Blijdorpschot van Jongesok en tevens voor pa de mogelijkheid om eens een ander hostingadres uit te proberen. ImageShack in dit geval:



Nou maar eens zien of ie werkt en blijft werken
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  FOK!fotograaf zondag 10 oktober 2004 @ 23:13:36 #227
73911 ultra_ivo
pi_22543640
Ouwesok, ik heb net geprobeerd je mailtje te beantwoorden, maar ik kreeg 'm terug
Het schaatsprogramma is binnen, gunstig voor jouw J9, je krijgt 'm in Naarden.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 10 oktober 2004 @ 23:17:38 #228
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22543736
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 23:13 schreef ultra_ivo het volgende:
Ouwesok, ik heb net geprobeerd je mailtje te beantwoorden, maar ik kreeg 'm terug
Het schaatsprogramma is binnen, gunstig voor jouw J9, je krijgt 'm in Naarden.


's even kijken wat er mis is met de mail....
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zondag 10 oktober 2004 @ 23:23:13 #229
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_22543854
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 00:34 schreef Shark.Bait het volgende:
[afbeelding]
molen de valk te Leiden

rood filter, kodak T-Max 400 etc. etc. zelf ontwikkeld
Misschien een beetje late reactie, maar vind dit maar een naargeestige foto. Die van die bloem dieje hierna post vind ik wel erg apart, maar ik geloof niet dat ik een roodfilter vlug op mijn verlanglijstje zet. Kwestie van smaak natuurlijk...of misschien zien mensen die er langer mee bezig zijn er wat anders in wat ik niet zie...
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_22543997
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 23:23 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Misschien een beetje late reactie, maar vind dit maar een naargeestige foto. Die van die bloem dieje hierna post vind ik wel erg apart, maar ik geloof niet dat ik een roodfilter vlug op mijn verlanglijstje zet. Kwestie van smaak natuurlijk...of misschien zien mensen die er langer mee bezig zijn er wat anders in wat ik niet zie...
Die foto heeft juist een mooie dramatische gloed over zich. Dit soort foto's doet het goed in zwart-wit. Die bloem daarentegen lijkt me in kleur mooier (maar da's misschien inherent aan mijn gevoel dat bloemen kleurig moeten zijn )
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 11 oktober 2004 @ 12:05:26 #231
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_22550709
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 23:23 schreef pea4fun het volgende:
Misschien een beetje late reactie, maar vind dit maar een naargeestige foto. Die van die bloem dieje hierna post vind ik wel erg apart, maar ik geloof niet dat ik een roodfilter vlug op mijn verlanglijstje zet. Kwestie van smaak natuurlijk...of misschien zien mensen die er langer mee bezig zijn er wat anders in wat ik niet zie...
tja, het maakt de foto niet lief en zonnig... het maakt het eea wel dramatisch...
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 11 oktober 2004 @ 12:57:39 #232
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_22551666
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 12:05 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

tja, het maakt de foto niet lief en zonnig... het maakt het eea wel dramatisch...
Dramatisch kan ook wel leuk zijn, maar daar stel ik me dan weer iets anders bij voor als een lieflijk molentje...een ruine ofzo...kweenie...Kwestie van smaak misschien. Of ik heb gewoon een te zonnig karakter
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  FOK!fotograaf maandag 11 oktober 2004 @ 17:41:02 #233
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22557246
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 12:57 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Of ik heb gewoon een te zonnig karakter
dat zal het zijn
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 12 oktober 2004 @ 13:57:49 #234
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22573511
Nog zo'n stapje van Jongesok op het digitale pad. Nog niet helemaal aangeland in het macrobereik, maar ik wist eerlijk gezegd toen ik zo oud was nog niet eens dat er zoiets als macro bestond. Zelf was ie er apetrots op toen ie de opname op de monitor zag verschijnen .

Kyocera micro3300

Inmiddels heeft ie al wel door dat wanneer je onderweg teveel naar je eigen produkties kijkt je halverwege de middag buiten gevecht gesteld bent omdat je accu dat nou net niet trekt.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_22573948
vraagje

Wanneer ik aanstaande zaterdag of aanstaande zondag eens in een opwelling besluit om vroeg op te staat om een zonsopgang te fotograferen, welke tijd moet ik dan toch wel klaarstaan met camera en statief? ik bedoel dus vanaf het moment dat de eerste zonnestralen in je lens kunnen vallen. volgens mij hebben veel mensen hier (o.a. Xilantof en Pdehoog) dit al eens gedaan... maar hé.. nu is het herfst. eerder donker

iemand?
pi_22574108
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 14:23 schreef De_Warme_bakker het volgende:
vraagje

Wanneer ik aanstaande zaterdag of aanstaande zondag eens in een opwelling besluit om vroeg op te staat om een zonsopgang te fotograferen, welke tijd moet ik dan toch wel klaarstaan met camera en statief? ik bedoel dus vanaf het moment dat de eerste zonnestralen in je lens kunnen vallen. volgens mij hebben veel mensen hier (o.a. Xilantof en Pdehoog) dit al eens gedaan... maar hé.. nu is het herfst. eerder donker

iemand?
Ik denk dat je er rekening mee moet houden dat het ergens tussen 07.00 en 07:30 licht begint te worden

Ik heb zelfs een mooie tabel voor je gevonden met richttijden
http://home.hccnet.nl/v.d(...)st_zonsondergang.htm
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22574178
goeie morgen...
dan al!!!
ik stond vanochtend op om 7 uur, maar toch was het toch echt he-le-maal donker
maarja, je hebt toch wel gelijk. zon komt nog steeds op in het oosten?

edit: volgens je tabel gaattie zaterdag/zondag om 8 uur pas op. betekent dat dattie dan pas begint met opgaan, of dattie al half op weg is? of weet je dat niet
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 12 oktober 2004 @ 14:38:36 #238
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22574240
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 14:36 schreef De_Warme_bakker het volgende:
. zon komt nog steeds op in het oosten?
Ja, maar wel snel erbij zijn, de PC-priveregeling werd ook van het een op het andere moment opgeheven, met deze regering weet je het nooit.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_22574270
je weet het inderdaad nooit... met die bezuinigingen, de 'baas' met een waardeloze voet in het ziekenhuis... je weet het nooit
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 14:41:02 #240
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_22574302
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 14:38 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Ja, maar wel snel erbij zijn, de PC-priveregeling werd ook van het een op het andere moment opgeheven, met deze regering weet je het nooit.
ROFL
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_22575382
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 14:36 schreef De_Warme_bakker het volgende:

edit: volgens je tabel gaattie zaterdag/zondag om 8 uur pas op. betekent dat dattie dan pas begint met opgaan, of dattie al half op weg is? of weet je dat niet
Dat betekent dat-ie boven de horizon uitkomt. Je krijgt echter het mooiste licht tussen pak-em-beet een half uur VOOR en een kwartier tot een half uur NA zonsopgang. Da's ongeveer je tijdframe waar je rekening mee moet houden.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22575709
Bedankt!
iemand nog andere tips? leuke ideeën?
pi_22576605
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 15:37 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Bedankt!
iemand nog andere tips? leuke ideeën?
Zoek een beetje een vlak landschap of een heuvel-achtig iets. Je komt uit Schipluiden, dus misschien is de omgeving van 't Woudt iets? Of anders het grote gebied aan het einde van de A4 tussen Delft-zuid / Tanthof en Schiedam. Dat biedt volgens mij voldoende perspectieven . Als je dan iets meer de A4 volgt (richting de afslag Hoek van Holland), krijg je een uitzicht op Delft met een aantal flatgebouwen. Kan me zo voorstellen dat dat er 's ochtends ook gaaf uitziet.

Nog een optie is naar Delft fietsen en de parallelbaan langs de A13 op te gaan. Daar heb je een flink aantal boerderijen. Als je doorfietst van Delft naar Rotterdam, kom je langs een manege. Als je daar naar beneden gaat en met de weg mee naar rechts fietst rij je zo tegen een fietspad aan (naar rechts ga je de A13 onderdoor). Pak je het fietspad, dan kom je bovenaan bij een watertje.

Daar heb ik deze gemaakt:
.
Lijkt me ook wel leuk 's ochtends.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 12 oktober 2004 @ 16:37:09 #244
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22577007
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 15:37 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Bedankt!
iemand nog andere tips? leuke ideeën?
Let op met lichtmeten, vooral wanneer je gemeten waarden lockt. Met name het laatste stukkie voordat de koperen ploert zijn gezicht over de einder steektgoftedorie wat zegt ie het weer poëtisch kan de hoeveelheid licht schrikbarend snel oplopen zonder dat het je opvalt (de naald van een ouwerwetse analoge lichtmeter kun je dan vrijwel zien bewegen)
Hierdoor meet je het ene moment nog iets geldigs, dertig seconden later staat je meting garant voor een gigantische overbelichting.

Die tijd voor zonsopkomst, door onze oosterburen aangeduid als 'blaue Stunde' kun je inderdaad ook heel nuttig gebruiken. Het weinige licht dat je dan voorhanden hebt is van een uitzonderlijke kwaliteit. Omdat het zo weinig licht is is een goeie stevige driepoot geen overbodige luxe
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  FOK!fotograaf dinsdag 12 oktober 2004 @ 17:36:11 #245
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22578325
Leuk Bakker, dat je zoiets gaat doen!
ik heb ook genoten tijdens mijn ochtendshoot, en dat ga ik zeker ook nog een keer herhalen...

ben benieuwd naar je resultaten...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22584537
Peter, Ouwesok en Xilantof: Bedankt!
Ik ben vrijdag klaar mijn mijn schoolonderzoeken-week, en ik wil dan eens die zaterdagochtend of de zondagochtend de zonsopkomst fotograferen.

@Pdehoog: je verhaaltje biedt zeker perspectieven! Ik denk dat ik de weg vanuit schipluiden naar het woudt neem, een fietspaadje langs eenzelfde soort watertje als dat jij aangeeft met je foto. ik kan me daar wel dingen herinneren, die zeker de moeite waard zijn... links en rechts liggen afwisselend stukken weiland en bos, en een brug over het water lijkt me ook wel leuk. bedankt nogmaals. wanneer de resultaten niet heel erg tegenvallen, post ik ze hier!
pi_22585451
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 22:17 schreef De_Warme_bakker het volgende:
@Pdehoog: je verhaaltje biedt zeker perspectieven! Ik denk dat ik de weg vanuit schipluiden naar het woudt neem, een fietspaadje langs eenzelfde soort watertje als dat jij aangeeft met je foto. ik kan me daar wel dingen herinneren, die zeker de moeite waard zijn... links en rechts liggen afwisselend stukken weiland en bos, en een brug over het water lijkt me ook wel leuk. bedankt nogmaals. wanneer de resultaten niet heel erg tegenvallen, post ik ze hier!
Have fun . Dat soort acties is altijd leuk om te doen. Die stilte die er dan nog heerst
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 12 oktober 2004 @ 22:50:35 #248
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22585572
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 22:47 schreef PdeHoog het volgende:
Die stilte die er dan nog heerst
Weet Jongesok wel raad mee
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_22586536
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 22:50 schreef Ouwesok het volgende:
Weet Jongesok wel raad mee
pi_22586688
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 22:50 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Weet Jongesok wel raad mee
* PdeHoog weet wel raad met jongesokjes die raad weten met de stilte

Dubbelzijdig plakband en de kofferbak bijvoorbeeld
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 12 oktober 2004 @ 23:35:00 #251
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22586839
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 23:29 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

* PdeHoog weet wel raad met jongesokjes die raad weten met de stilte

Dubbelzijdig plakband en de kofferbak bijvoorbeeld
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_22587471
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 23:35 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

[afbeelding]
Je doet nu Jongesok na
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 13 oktober 2004 @ 00:09:24 #253
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22587775
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 23:58 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Je doet nu Jongesok na
Nee (want maak geen geluid)
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_22587793
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 23:58 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Je doet nu Jongesok na
neuhhh, das meer zo:
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 13 oktober 2004 @ 00:14:10 #255
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22587913
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 00:09 schreef Bowiefan het volgende:

[..]

neuhhh, das meer zo: [afbeelding]
Afgelopen weekend sloegen zelfs de eerste paddestoelen op de vlucht
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  FOK!fotograaf woensdag 13 oktober 2004 @ 07:27:05 #256
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22590642
misschien dat ik voor naarden een leuk statief heb
heb een Velbon op het oog....
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf woensdag 13 oktober 2004 @ 09:49:34 #257
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_22591509
Nog even terug naar de zonsopkomstfoto's, twee weken terug heb ik ook wat foto's van dat fenomeen geschoten en ik kan zeggen dat de zon aardig gelijk loopt met de genoemde tabel!
quote:
Oké, op verzoek van De_Warme_bakker: tijden toegevoegd.
Volgens de tabel ging de zon op 30 september 2004, in het midden van het land om 07:35 op. Dit was in Hoorn (iets meer naar het westen) dus een paar minuten later.
Je moet/mag tijdens de zonsopkomst ook eens de andere kant opkijken: (jawel, richting het westen)


[1] - 7:28
mysterieuze ochtendnevels rollen dan nogwel eens over het land.


[2] - 7:29
de maan was ook nog aanwezig.


[3] - 7:32
Goed, nu de andere kant opkijken. nog een kleine 5 minuten te gaan.


[4] - 7:35


[5] - 7:37
af en toe vliegen er wat vogels voorbij, op weg naar hun werk...


[6] - 7:39
...of een eenzame fietser...


[7] - 7:40
Ah, daar komtie!


[8] - 7:41


[9] - 7:43
en dat is dus het punt waarop je belichting kramp gaat krijgen.


[10] - 7:46
aparte kleuren door het strijklicht.

* breedbeeld *
Camera: Canon Powershot Pro1

genoemde tijden kunnen enige minuten verschillen van de werkelijke tijd door een eventuele onjuiste instelling van de cameraklok


waarom is er wel een zonsONDERGANG-topic, maar geen een voor zonsOPKOMST foto's??

[ Bericht 2% gewijzigd door CompuMess op 13-10-2004 15:47:02 ]
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
pi_22591724
nette foto's compumess
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!fotograaf woensdag 13 oktober 2004 @ 10:23:33 #259
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_22592031
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 10:04 schreef PdeHoog het volgende:
nette foto's compumess
Dank je! (en dat met een autoraam als 'statief'.. )
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
pi_22592141
CompuMess, heel erg bedankt!
jij neemt de kleine twijfel die ik nog had om te gaan weg, met dat je deze vet mooie foto's hier plaatst. het ziet er erg indrukwekkend uit allemaal!

nog 1 of 2 vraagjes
ehm, je zegt dat die tabel die Pdehoog me gaf, waarvoor dank, wel ongeveer klopt. maar.. ehm, ja.. hoe moetik dit formuleren... ja, die tijden zijn de tijden dat de zon net boven komt. hoelaat waren de andere tijden dan?

Laat ik zeggen: de tijd in die tabel is 8.00 zonsopkomst. kan jij dan een kleine schatting maken, op welk tijdstip jij de foto's geschoten hebt, beginnend bij de eerste. en kan je ze misschien dan ook nummeren Dan kan ik ook soort van plannen vanaf hoelaat ik daar moet zijn. dus als je even die moeite wilt nemen, graag
pi_22592151
en nog een retorische vraag

Is het erg koud zo 's Ochtends vroeg?
niet dat jij daar last van had, in je autootje, maar voor een minderjarige zonder auto?

En ik moet zeker een niet bewolkte ochtend uitkiezen?
pi_22592563
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 10:30 schreef De_Warme_bakker het volgende:

Is het erg koud zo 's Ochtends vroeg?
Ik zou voldoende warme kleding aantrekken
quote:
En ik moet zeker een niet bewolkte ochtend uitkiezen?
Een half-bewolkte ochtend is ook goed......en mischien nog wel mooier qua lucht.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22592630
De_Warme_bakker jij hebt toch ook een s5000?
Stel jij ook wel eens handmatig scherp?
Zo ja , kun jij mij uitleggen hoe dat moet?
--&gt;
ik word er vrolijk van.
--&gt;
http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
pi_22592725
Ha, een kenner
ja, ik heb ook een S5000... ben er erg tevreden over, jij?

ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet handmatig scherpstel. heb het wel eens geprobeerd, maar dat was geen succes. dus ja, ik kan je niet helpen, sorry
Als JIJ het weet, kun je het MIJ dan uitleggen?
pi_22592854
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 11:05 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Ha, een kenner
ja, ik heb ook een S5000... ben er erg tevreden over, jij?

ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet handmatig scherpstel. heb het wel eens geprobeerd, maar dat was geen succes. dus ja, ik kan je niet helpen, sorry
Als JIJ het weet, kun je het MIJ dan uitleggen?
Ja ben er tevreden over.
Voor een foto opdracht moet ik dus vier dingen achter elkaarop een rij zetten, en dan vier foto,s maken waar er dan steeds een ding duidelijk opstaat, maar lukt me niet met automatich scherpstellen.
zal nog maar eens wat prutsen
--&gt;
ik word er vrolijk van.
--&gt;
http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
  FOK!fotograaf woensdag 13 oktober 2004 @ 11:14:58 #266
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_22592873
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 10:30 schreef De_Warme_bakker het volgende:
en nog een retorische vraag

Is het erg koud zo 's Ochtends vroeg?
niet dat jij daar last van had, in je autootje, maar voor een minderjarige zonder auto?

En ik moet zeker een niet bewolkte ochtend uitkiezen?
Die ochtend was het zo'n graad of 10 (let wel, búiten de auto!)
Het moment van zonsopkomst is over het algemeen het koudste moment van de dag, tref je ook nog een heldere hemel (zonder wolken dus) dan kan het idd erg fris worden, maar dan heb je ook weer wat meer kans op leuke mistbankjes.
Lichte bewolking of vliegtuigstrepen kunnen een leuk effect geven aan de zonsopkomst.


ook leuk: een betoncentrale op de voorgrond... 10-2002 - Canon PS G1


By de weg, de fotonummering is aangepast, compleet met tijden.

By de weg 2: als je naar de breedbeeldversies van de foto's gaat, heb je ook aanvullende EXIF info.

[ Bericht 3% gewijzigd door CompuMess op 13-10-2004 15:45:40 ]
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
  FOK!fotograaf woensdag 13 oktober 2004 @ 11:46:18 #267
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_22593397
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 11:13 schreef stil het volgende:

[..]

Ja ben er tevreden over.
Voor een foto opdracht moet ik dus vier dingen achter elkaarop een rij zetten, en dan vier foto,s maken waar er dan steeds een ding duidelijk opstaat, maar lukt me niet met automatich scherpstellen.
zal nog maar eens wat prutsen
Tip:
Op DPReview staat enige info over het handmatig scherpstellen en het verschuiven van het focuspunt.
Pagina 5 en 6
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
pi_22593712
CompuMess, bedankt voor de moeite!
pi_22593718
Wat wil je precies weten stil?

ook een bezitster van de s5000
"Whaaa ik leer het ook nooit..."
pi_22593972
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 12:02 schreef beertje_ het volgende:
Wat wil je precies weten stil?

ook een bezitster van de s5000
Hoe ik op een een onderwerp scherp kan stellen, en de rest zo wazig mogelijk.
--&gt;
ik word er vrolijk van.
--&gt;
http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
pi_22594138
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 12:14 schreef stil het volgende:

[..]

Hoe ik op een een onderwerp scherp kan stellen, en de rest zo wazig mogelijk.
Dat is heel veel uitproberen, diafragma op 2.8 heb je de meeste kans dat het lukt en de scherpstelfunctie op center zetten, scherpstellen op het onderwerp wat je scherp wil hebben(half indrukken dus) en dan de foto maken.
Owjee ik ben niet zo goed in uitleggen maar het is een punt waar ik al veel mee heb geoefend, inzoomen vanaf een afstand wil ook weleens helpen. Of juist de macrofunctie erbij gebruiken.
Het is een moeilijk toestel als je dit soort dingen wil doen en je geduld wordt dermate op de proef gesteld. Ik hoop dat je er wat aanhebt. En anders vraag je maar.
"Whaaa ik leer het ook nooit..."
  FOK!fotograaf woensdag 13 oktober 2004 @ 12:53:44 #272
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22594716
om even door te gaan op mijn zoektocht naar een statief...

heeft iemand ervaring met Velbon?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22594814
Bedankt voor het meedenken, beertje,CompuMess.
Het is me wel gelukt om verschil te krijgen in de scherpte, maar wil nog meer verschil, ik ploeter voort, heb nog anderhalve week de tijd.
--&gt;
ik word er vrolijk van.
--&gt;
http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
pi_22594896
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 12:53 schreef Xilantof het volgende:
om even door te gaan op mijn zoektocht naar een statief...

heeft iemand ervaring met Velbon?
Geen ervaring met velbon, Ik heb maar een goedkope luxor, licht dingentje,en voldoet mij prima tot nu toe, maar hoeft bij mij ook geen grote toeter op. hopelijk komt dat nog eens
--&gt;
ik word er vrolijk van.
--&gt;
http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 13 oktober 2004 @ 13:04:10 #275
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22594903
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 12:53 schreef Xilantof het volgende:
om even door te gaan op mijn zoektocht naar een statief...

heeft iemand ervaring met Velbon?
, maar dan vooral met de Velbons uit begin jaren 80. Dat ik er daarvan nog steeds eentje in gebruik heb zegt in elk geval iets over de degelijkheid van het produkt.

Bezuinig overigens niet op een statief, dat doe je immers bij een camera ook niet. Een gammel driepootje van een paar tientjes doet beslist afbreuk aan alles wat je in je camera en optiek hebt gestoken.
Met het huidige aanbod is mijn advies dan ook om eerst eens bij Manfrotto in de catalogus te kijken, die hebben momenteel de beste prijs/kwaliteitsverhouding.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_22595047
Zeg stil? Heb jij het al overwogen om de 24ste naar Naarden te komen?
Succes met je opdracht trouwens
"Whaaa ik leer het ook nooit..."
pi_22596112




De zonsopgang gisteren om 07:45

En dan is de wedstrijd WIU voorbij kom je dit tegen:






Als dat geen Werk In Uitvoering is weet ik het ook niet meer
  woensdag 13 oktober 2004 @ 14:41:43 #278
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_22597004
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 14:01 schreef Oceanonix het volgende:
Als dat geen Werk In Uitvoering is weet ik het ook niet meer
Check: Oceanonix weet het ook al niet meer

Maar ik ondervind hetzelfde hoor
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  woensdag 13 oktober 2004 @ 14:44:05 #279
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_22597068
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 13:04 schreef Ouwesok het volgende:
Met het huidige aanbod is mijn advies dan ook om eerst eens bij Manfrotto in de catalogus te kijken, die hebben momenteel de beste prijs/kwaliteitsverhouding.
Manfrotto

maare.. klopt wel.. de hoeveelheid mensen met dure SLR en een plastic statiefje zijn niet te tellen



@Xilantof: neem maar een manfrotto, (Remember Meijendel )
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  FOK!fotograaf woensdag 13 oktober 2004 @ 16:14:14 #280
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22599228
manfrotto is mooi
dat zeker.
maar ook duur

heb nu een aardige velbon gezien van 85 euro ongeveer. of misscihen 110 euro.

maar die manfrotto's beginnen bij 150-160 euro ofzo
das veel geld.....

ik kan op zich wel wat tips gebruiken
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22599360
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 13:12 schreef beertje_ het volgende:
Zeg stil? Heb jij het al overwogen om de 24ste naar Naarden te komen?
Succes met je opdracht trouwens
Druk,druk,druk
--&gt;
ik word er vrolijk van.
--&gt;
http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 13 oktober 2004 @ 16:43:21 #282
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22599937
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 16:14 schreef Xilantof het volgende:
manfrotto is mooi
dat zeker.
maar ook duur

heb nu een aardige velbon gezien van 85 euro ongeveer. of misscihen 110 euro.

maar die manfrotto's beginnen bij 150-160 euro ofzo
das veel geld.....

ik kan op zich wel wat tips gebruiken
Altijd weer vreemd dat 1300 euri voor een digitale SLR geen enkel probleem is, waarbij zo ongeveer elk wissewasje meetelt bij de keuze, ook al gebruik je het misschien maar anderhalve keer, en dat 150 eur voor een fatsoenlijk statief ineens als 'duur' gezien wordt.

Qua camera wil je topkwaliteit, maar het statief kan allemaal ineens wel een tandje minder .

Bedenk bij de aankoop van een 'duur' statief dat die zeker een camera of drie meegaat(in tegenstelling tot een gammel pootje dat je binnen no time in de hoek slingert). Daarbij haal je met die stevige driepoot alles uit je optiek wat meneer Nikon erin heeft gestoken (geldt ook voor meneer Canon en zelfs voor tante Leitz)

En Manfrotto duur . Kijk eens bij die andere topstatievenboer Gitzo...... Manfrotto is voor de geboden kwaltiteit goedkoop te noemen

* geen aandelen heeft

Vroegâh was Velbon een topmerk, hoe dat momenteel kwalitatief ligt weet ik even niet. Wél weet ik dat je er flink spijt van krijgt wanneer je op je statief bezuinigt. Wees dus minstens zo kwaliteitsbewust als bij je camera, of bedenk hoeveel geld je zou willen uittrekken voor een Nikon-statief.

ik wordt altijd wat kriebelig van dit soort verkeerde zuinigheid
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_22600170
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 16:43 schreef Ouwesok het volgende:
ik wordt altijd wat kriebelig van dit soort verkeerde zuinigheid
Sommige mensen onder ons werken nog niet . Ik denk dat daar het probleem zit .

En laten we heel eerlijk zijn: een statief zal je nooit zo vaak gebruiken als een camera of een lens, dus dan is het logisch dat je gaat kijken naar de meest efficiente aanschaf.

* PdeHoog wil ook een statief, maar is nog in de verkennende fase
ook ik vind het overigens een hoop geld, zo'n ding . Desalniettemin: ik wil er wel eentje die een tijdje meekan idd, dus dat wordt maar een keertje flink doorsparen en goed rondkijken
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 13 oktober 2004 @ 17:36:15 #284
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_22601173
Ik heb een vanguard. Het is beslist geen gammel statiefje, maar was ook geen 150 euro. Hij kan van erg hoog, tot redelijk laag gebruikt worden. Ik ben er erg blij mee.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  FOK!fotograaf woensdag 13 oktober 2004 @ 17:38:08 #285
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22601213
ik kan me zowel vinden in de posts van Ouwesok en Pdehoog.

die van Ouwesok moet ik zeker onthouden als ik een manfrotto van 150 euro ga kopen
dan print ik hem uit en laat ik hem aan mijn ouders zien...
want gezeur krijg ik dan zeker
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 13 oktober 2004 @ 17:39:08 #286
40714 Subhuman
Televised confession
pi_22601242
Iemand ooit gehoord van het merk Slik? Dat schijnt vroeger HET merk voor statieven geweest te zijn. Ik heb dat statief tijdelijk van m'n vader meegejat geleend. Hij staat hier nu op mijn kamer en ik vind hem heel stevig! Niks op aan te merken.
  FOK!fotograaf woensdag 13 oktober 2004 @ 17:47:38 #287
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22601444
wat me ook opvalt is dat je een manfrotto vaak "kaal" koopt. zonder leuke kop erop....
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22601804
ik vind dat je de aanschaf van een statief niet kan vergelijken met de aanschaf van een D-SLR.
kijk, een statief is een statief, en ik denk dat als je zoveel geld hebt uitgegeven aan bijvoorbeeld een D70, dat je dan niet staat te popelen om een bedrag van... 160 euro te betalen. als je probeert om je camera op een ding van een paar tientjes te zeggen, en als dat werkt in eerste instantie... dan zou mijn keuze denk ik toch snel gemaakt zijn
  FOK!fotograaf woensdag 13 oktober 2004 @ 18:07:49 #289
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22601888
ik vind de site van Manfrotto niet erg overzichtelijk
(de www.manfrotto.com )

weet iemand een andere duidelijke site?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22602148
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 16:19 schreef stil het volgende:

[..]

Druk,druk,druk
Zondag is een rustdag(ontspandag)

Ik vind dat je best mee kan
"Whaaa ik leer het ook nooit..."
  FOK!fotograaf woensdag 13 oktober 2004 @ 18:57:53 #291
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22602888
www.provak.nl geeft duidelijke informatie
en heb wel een geinig manfrotto statief gevonden...

weet alleen niet zo of iet mij D70 aan kan..
hoewel.. hij kan 6 kilo aan volgens de site...

linkje:
http://www.manfrotto.com/(...)lone.php3?itemid=812

is wel weer zonder kop...
en die krengen zijn ook weer duur...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22603058
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 17:39 schreef Subhuman het volgende:
Iemand ooit gehoord van het merk Slik? Dat schijnt vroeger HET merk voor statieven geweest te zijn. Ik heb dat statief tijdelijk van m'n vader meegejat geleend. Hij staat hier nu op mijn kamer en ik vind hem heel stevig! Niks op aan te merken.
Ik heb er eentje van een vriendin geleend. Da's dus een gammel apparaat
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22605326
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 17:36 schreef pea4fun het volgende:
Ik heb een vanguard. Het is beslist geen gammel statiefje, maar was ook geen 150 euro. Hij kan van erg hoog, tot redelijk laag gebruikt worden. Ik ben er erg blij mee.
Ik heb ook een Vanguard, die was ¤15 past de S1 precies mooi in
pi_22606105
Zo'n Vanguard staat hier ook.... Maar met m'n Eos erop staat 'ie in de hogere standjes te swingen als een rietstengeltje met flinke wind... Werkt alleen nog maar met de zelfontspanner. Maar goed... voorlopig is er geen geld voor een duurder exemplaar... gaat nog wel even duren voordat 'ie er komt ook!
  FOK!fotograaf woensdag 13 oktober 2004 @ 21:22:02 #295
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22606687
ik weet het echt niet
lastig hoor...

die manfrotto's zijn allemaal wel mooi, maar voor 150 heb je er 1tje zonder kop..
heb dan wel een quick release kop.. maar die kan naar mijn weten (ff gezegt uit mijn hoofd) niet draaien.. of iig niet makkelijk
ik weet het eigenlijk ook niet.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 13 oktober 2004 @ 21:59:02 #296
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22607668
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 21:22 schreef Xilantof het volgende:
ik weet het echt niet
lastig hoor...

die manfrotto's zijn allemaal wel mooi, maar voor 150 heb je er 1tje zonder kop..
heb dan wel een quick release kop.. maar die kan naar mijn weten (ff gezegt uit mijn hoofd) niet draaien.. of iig niet makkelijk
ik weet het eigenlijk ook niet.
* zoekt

kamera-express: MA055 + 141RC : 135 EUR

141RC = basic pan+tilt, en da's in principe alles wat je nodig hebt. De MA055(B) is een uiterst stevig statief waarmee je een SLR + toeter < 300mm echt stabiel houdt

Als goed alternatief hebben ze trouwens nog de MA190 Minipro, waarmee je ook prima een SLR in positie houdt, alleen in zijn extreme standen wil je er geen supertele opzetten. Is een tientje of wat goedkoper dan de MA055.

Valt al weer een paar centen mee d8 ik zo
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  FOK!fotograaf woensdag 13 oktober 2004 @ 22:02:37 #297
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22607760
op die MA055 viel toevallig ook mijn oog!
die zag er fijn uit!

en bij kamera-express is wel goed aan de prijs idd!

*noteerd*
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf woensdag 13 oktober 2004 @ 22:08:42 #298
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22607910
manfrotto 055db/141rc ¤ 135,00

deze bedoel je Ouwesok?
(ff van de site gehaald..)

er zijn veel 055 van manfrotto..
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 13 oktober 2004 @ 22:12:29 #299
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22608019
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 22:02 schreef Xilantof het volgende:
op die MA055 viel toevallig ook mijn oog!
die zag er fijn uit!

en bij kamera-express is wel goed aan de prijs idd!

*noteerd*
De MA055 houdt met gemak een middenformaatcamera stabiel .die van mij in elk geval wel

Je hebt dan een statief te pakken dat met gemak drie camera's overleeft, én nog een keer draagbaar is ook. Als er een categorie 'Legendarische Driepoten' [/galm] zou worden opgesteld zou de MA055 de eerste plaats delen met de Gitzo Studex, die minstens zo stabiel is maar twee keer zo duur en niet te tillen.
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 22:08 schreef Xilantof het volgende:
manfrotto 055db/141rc ¤ 135,00

deze bedoel je Ouwesok?
(ff van de site gehaald..)

er zijn veel 055 van manfrotto..
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_22608591
Ik had Xilantof die houten van jou Ouwesok ook al aangeboden maar was niet goed
Hij wil een windbestendig statief en deze overleeft een orkaan

wat een ondankbaar nest die Xilantof

Maar even zonder flauwekul: ik hoop dat de MAO55 wat voor je is Xilantof
"Whaaa ik leer het ook nooit..."
pi_22610563
hier verder : Fotografie slowchat #6
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')