abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_22238042
Kaarsvet smelt bij zo'n 70 °C. Pan met water op het vuur zetten, water laten koken, glkazen erin en klaar is kees.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_22238170
Ik zet de kraan gewooon op het heetste, en het glas eronder. Werkt ook prima, en hoef je het spul niet eens te koken.
  maandag 27 september 2004 @ 16:17:28 #28
12237 Phaedrus
Nu met transparante avatar!
pi_22238309
quote:
Op maandag 27 september 2004 15:58 schreef Lucille het volgende:

[..]

Alcohol zit qua eigenschappen tussen polaire en apolaire oplosmiddelen in en kan dus wel degelijk gebruikt worden voor het oplossen van lipofiele stoffen. Dat een apolair oplosmiddel nog beter zal werken zal ik overigens niet ontkennen.
Water - alcohol --------------------------------------------petroleumether

Alcohol is minder hydrofiel dan water ja, dus formeel heb je gelijk. Maar ga je naar log P waardes kijken dan zit het toch echt dichter bij de hydrofiele oplosmiddelen.

Overigens: er zit geen lood in kristal, maar loodzouten, dus dat kristal niet in de magnetron mag is om een andere reden dan de reden dat metaal niet in de magnetron mag.
Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it.
pi_22238968
'k dacht dat het niet uitmaakte dat kristal in de magnetron gebruikt wordt... Mits het maar niet voorzien is van een metalen sierrandje.

De loodoxide in de glas hindert de magnetronstraling niet.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_22239049
alcohol (ethanol) is inderdaad een polair (hydrofiel) oplosmiddel, maar door het koolwaterstof deel kan het wel wat vet oplossen. Het zal een deel van de kaarsvet (paraffine) oplossen, maar bij een vrij hoge temperatuur (richting het kookpunt van alcohol... ongeveer 80 graden)

Dan is het smelten van kaarsvet met heet water toch echt een stuk handiger... En veiliger.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_22239239
Glas even in de vriezer. Dan kan je het vet er ook heel makkelijk uit krijgen
#geen
  maandag 27 september 2004 @ 17:17:23 #32
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_22239712
Hier thuis gaan we altijd lekker pulken
Noise is all relative to the silence preceding it
  † In Memoriam † dinsdag 28 september 2004 @ 11:56:29 #33
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22255791
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 11:56 schreef lady-wrb het volgende:
gewoon in de afwasmachine.
Maar wordt je vaatwasser daar niet vies en vet van? En raakt ie niet verstopt als dat spul weer gaat stollen? Zo heet is de vaatwasser toch niet (is 65 graden genoeg)?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_22255843
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 12:00 schreef beefcake het volgende:

[..]

Maar wordt je vaatwasser daar niet vies en vet van? En raakt ie niet verstopt als dat spul weer gaat stollen? Zo heet is de vaatwasser toch niet (is 65 graden genoeg)?
Ja, zoals ik al zei, zelfs een hete kraan is genoeg.
pi_22255935
Alle tips combineren:
in een pan met kokende petroleumether en zeep in de magnetron en dan lekker pulken...

Nee serieus: zou met heet/kokend water en zeep toch wel redelijk moeten gaan, denk je niet?
"Two things are infinte: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." Albert Einstein
Music, Anyone? Photo's, Anyone?
  † In Memoriam † dinsdag 28 september 2004 @ 12:09:41 #37
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22256012
het ergste gewoon met een mes afsteken en dan de rest in de vaatwasser.
heb ik altijd zo gedaan en nooit problemen gekregen met de vaatwasser.
maar goed, ik geef garantie tot de deur zal ik maar zeggen
pi_22256318
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 12:05 schreef exile0000 het volgende:
Nee serieus: zou met heet/kokend water en zeep toch wel redelijk moeten gaan, denk je niet?
Dat is ook het eerste wat ik ga proberen
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_22256343
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 12:09 schreef lady-wrb het volgende:
ik geef garantie tot de deur zal ik maar zeggen
Nou ja zeg, wat een service
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_22257024
quote:
Op maandag 27 september 2004 15:33 schreef schatje het volgende:

[..]

Dat is ook een goede tip zeg.
nee ijsklontjes is zeker wel een goeie tip
OJAAJOH?
pi_22257733
quote:
Op maandag 27 september 2004 16:51 schreef Jordy-B het volgende:
alcohol (ethanol) is inderdaad een polair (hydrofiel) oplosmiddel, maar door het koolwaterstof deel kan het wel wat vet oplossen. Het zal een deel van de kaarsvet (paraffine) oplossen, maar bij een vrij hoge temperatuur (richting het kookpunt van alcohol... ongeveer 80 graden)

Dan is het smelten van kaarsvet met heet water toch echt een stuk handiger... En veiliger.
Heb je ook lekker veel aan, als dat alcohol verdampt en je kaarsvet achter blijft
Inderdaad gewoon in een badje met warm water en het drijft vanzelf naar boven.
Iemand die nooit van mening is veranderd heeft waarschijnlijk niets geleerd.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')