abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  zaterdag 23 februari 2002 @ 18:39:58 #51
13973 ranja
image means nothing
pi_3275395
Oja, Gathering en Within temptation is wel goed maar heeft niks met de gemiddelde stijl die in dit topic besproken wordt (hoewel de meeste alleen via name droppings helaas) te maken.
pi_3276107
Ik kwam nog op Concrete Blonde waar de CD "(the) Bloodletting" in mijn ogen de beste CD is. Ik heb 'm echter alleen op tape. Moet ik weer eens op zoeken Ik had ooit begrepen dat Michael Stipe de naam van die band verzonnen had en via de Michael Stipe kwam ik nog op twee namen die ik kan droppen : Nathalie Merchant (10.000 maniacs; vind ik dus he-le-maal niks aan) en The Indigo Girls (eerder tegen singer song-writer aan, vinnet wat te saai, maar het duet dat e met M.Stipe gedaan hebben is wel aardig). Heb is dus ook allemaal niet op CD (de laatste wel op tape).

In mijn CD collectie vond ik wel de eerder genoemde 360s. Heerlijke CD: "Illuminated". Heb daar wel nummers van op verzameltapes gezet (o.a. Deadpan Superstar en Death Defies me). Moet ik weer eens draaien.

Ook in m'n CD collectie en niet eerder genoemd: Patti Rothbergh. Geweldige CD "Between the 1 and the 9". Heb ik leren kennen doordat ze in het voorprogramma van The Black Crowes speelde. Iets meer in het rock genre (zeg maar richting Sass Jordan - cd's Racine en Rats vind ik daar erg OK van), maar met ook nog wat meer alternative trekjes. Nog meer in het rock genre de band Tina & the B-side movement. Wereld beroemd in Minneapolis en omstreken, maar daarbuiten redelijk onbekend (hoewel ze ook een nummer hebben dat gebruikt is in de film "A Simple Plan"). Ook zeer OK. Heb twee CDs van ze -in de USA gekocht want hier heb ik ze nog nooit in de platenbakken zien staan.

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_3276471
Veruca Salt, Mazzy Star, Babes in Toyland, L7, Lisa Loeb, 4 Non Blondes, Juliana Hatfield, Salad, The Sugarcubes.....de meesten waren al genoemd, maar toch
  maandag 25 februari 2002 @ 00:52:34 #54
14814 Dungeonmaster
Comes with sword
pi_3290619
Sophie B Hawkins mag er ook wezen, hoewel niet echt een band.
Zo ook Maria McKee, met name de eerste CD.
The Cowboy Junkies
Fairground Attraction
Lisa Loeb & Nine stories (inderdaad)
Edie Brickell & New Bohemians (shooting rubberbands at the stars is errug o.k.)
Lamb

Om er nog maar een paar te noemen.

Rescuer of the distressed damsel
  maandag 25 februari 2002 @ 00:56:19 #55
13973 ranja
image means nothing
pi_3290658
10.000 maniacs is wel leuk... ergens tussen REM (oude stijl) en Texas (oude stijl) in, lekker voortkabbelend... vooral de single 'What's the matter here'. Solo vind ik Nathalie Merchant een stuk minder.

Tina & the b-side movement komt me vaag bekend voor maar zou niet weten waarvan...

pi_3292157
quote:
Op maandag 25 februari 2002 00:56 schreef ranja het volgende:
10.000 maniacs is wel leuk... ergens tussen REM (oude stijl) en Texas (oude stijl) in, lekker voortkabbelend... vooral de single 'What's the matter here'. Solo vind ik Nathalie Merchant een stuk minder.
En laat ik nou net niet van REM en Texas houden vinnik nog erger dan The Pixies

Cowboy Junkies (die iemand net hier voornoemde vind ik bijvoorbeeld wel zeer sterk; met name de Trinity Sessions CD - mooie covers van VU's Sweet Jane en Hank's I'm so lonesome I could cry)

pi_3300357
quote:
Op maandag 25 februari 2002 00:52 schreef Dungeonmaster het volgende:
Sophie B Hawkins mag er ook wezen, hoewel niet echt een band.
Zo ook Maria McKee, met name de eerste CD.
The Cowboy Junkies
Fairground Attraction
Lisa Loeb & Nine stories (inderdaad)
Edie Brickell & New Bohemians (shooting rubberbands at the stars is errug o.k.)
Lamb

Om er nog maar een paar te noemen.

Lamb een gitaarbandje????
pi_3300501
quote:
Op maandag 25 februari 2002 00:56 schreef ranja het volgende:
Tigerlily van Natalie Merchant vind ik wel een goed album, Carnival is zelfs mijn favoriete nummer van haar. Motherland vind ik eigenlijk te donker, ze zou met haar stem best wel wat vrolijker nummers kunnen zingen.
I intend to live forever, or die trying.
pi_3301901
Niemand die Kittie kent schande
psssst...tietjes kijken? klik [url=http://www.kleinetietjes.tk]hier[/url]
  maandag 25 februari 2002 @ 22:33:16 #60
13973 ranja
image means nothing
pi_3302813
quote:
Op maandag 25 februari 2002 21:53 schreef chello_rules_heftig het volgende:
Niemand die Kittie kent schande
Tuurlijk ken ik die maar heeft weinig met de rest van de bands hier te maken. Ok het zijn vrouwen en er zit een gitaar in maar verder?
pi_3303963
En natuurlijk Heart, grootmoeder aller vrouwenbands!

Niet de meest verassende nummers, maar wel lekkere stamp klassiekers als Barracuda en Alone blijft ook mooi

En Ani diFranco met band, die de mooiste folknummers te voorschijn weet te toveren. En tevens de stoerste en krachtige vrouw in muziek.

En voor de liefhebbers: Kittie. Enige dame die grunt beheerst (en ermee wegkomt)

dinsdag 26 februari 2002 @ 00:35:02 #62
14814 Dungeonmaster
Comes with sword
pi_3304593
quote:
Op maandag 25 februari 2002 20:35 schreef Juweel het volgende:

[..]

Lamb een gitaarbandje????

Nah o.k. dan..., wel goed toch?
Moest gewoon ff noemen, hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Je weet nooit wat name-dropping voor een band kan doen.
Ik ben fan! Vooral na laatste concert.
Er zijn overigens wel meer bandjes genoemd die niet helemaal onder deze categorie vallen.
pi_3306272
Ok ok...tis wel geen gitaarbandje, maar het is voor mij ook een van mijn favoriete bands....ik heb ze ook laatst weer gezien in Paradiso, en van zo'n concert word je echt pas gelukkig
  dinsdag 26 februari 2002 @ 13:43:33 #64
14814 Dungeonmaster
Comes with sword
pi_3308888
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 10:03 schreef Juweel het volgende:
Ok ok...tis wel geen gitaarbandje, maar het is voor mij ook een van mijn favoriete bands....ik heb ze ook laatst weer gezien in Paradiso, en van zo'n concert word je echt pas gelukkig
Waarschijnlijk zelfde concert geweest!
  vrijdag 31 mei 2002 @ 14:59:12 #65
13973 ranja
image means nothing
pi_4397076
Strech princess.

Nadat ik het nummer 'Heavy' had gedownload en een aantal keer beluisterd was ik op zoek gegaan naar de cd. Zaterdag eindelijk gevonden (in de uitverkoopbak natuurlijk, waar tref je anders favoriete cd's aan).
Heerlijke cd... stijl is vergelijkbaar met Veruca salt, dat had ik uit dat nummer 'heavy' nog niet gehaald aangezien die toch wat langzamer en slepender is. Maar het eerste nummer knalt er gewoon lekker in. Na een paar keer draaien weet ik dat ik er weer een top cd bij heb.

Lamon nog bedankt

vrijdag 31 mei 2002 @ 15:04:21 #66
13973 ranja
image means nothing
pi_4397140
Breeders - Title TK

De nieuwe Breeders cd. Gewoon 'doof' kopen, puur op naam.
Thuis komen, cd in de speler leggen, aanzetten.

Vanaf de allereerste drumslag hoor je gewoon dat het Breeders zijn. Erg herkenbaar. Kim klinkt nog steeds erg goed, de rest van de band is net als op hun laatste album 'Last splash' weer volledig gewijzigd. Alleen Kelly Deal zit er nog wel bij van de vorige samenstelling.
De muziek van de nieuwe is vergelijkbaar met die op hun eerste cd, Pod. Minder poppy, meer ingetogen en spannend. Al slaat dat ingetogene af en toe door, een nummer als 'Off you' haalt het toch niet bij een 'Oh!' van de eerste. Vind ik. Maar er staat weer genoeg te genieten op.

pi_5239557
Ik stuitte via QOTSA -die als invloed genoemd werd voor deze band- op de volgende AMG review van de CD "for the greater good" van The Moto-Litas. Kent iemand dit? Leek me wel erg leuk eigenlijk...
quote:
Artist The Moto-Litas
Album Title For the Greater Good
Date of Release 2001

Genre Rock
Tones Ironic, Literate, Amiable/Good-Natured, Brash, Rollicking, Fun, Searching, Indulgent
Styles Indie Rock, Riot Grrrl
Type parental advisory

With a band named after the Aston Martin D86 steering wheel and comprised of four women who go by the aliases Betty Boomskins, Kitty Kowabunga, Trixie Riptide, and Leggy Limbeaux, you wouldn't expect anything other than what you get on this debut nine-track EP: frothy, fun and surprisingly tight pop-punk with more than a passing nod to early Go-Go's. Not as pissed-off or leather-tough as Joan Jett and with a far better sense of humor than Sleater-Kinney, Atlanta's Moto-Litas sound like a garage band from a particularly tidy suburban home. While they can rock out with the best of them, these party girls generally keep to a mid-tempo groove, even when borrowing the Who's "I Can't Explain" riff in "Did I Mention" (and adding hand claps), the album's angriest song. Nods to the Nuggets-era of trashy American pop come in the cheesy organ that runs through "Welcome Mat" and the surf-styled attack of the instrumental "Roadkill," which kicks in like the Ventures meeting the Ramones. The songs benefit from smart, relatively intricate arrangements that feature sassy harmonies and guitars that don't need screaming solos to make their point. What's refreshing throughout is the Mota-Litas' lack of flash, sex, pretence, or unnecessary volume to make their points, which gives the disc a natural, unhurried feel even though most songs don't break the three-minute barrier. While they won't change your world, they'll spice it up and make it a more fun place to be for a half-hour. — Hal Horowitz

vrijdag 2 augustus 2002 @ 11:02:44 #68
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_5239625
Beth Orton, iemand? Staat niet altijd een hele band achter en zal wellicht meer in de folk-categorie vallen, maar probeer maar eens nummers als Concrete Stars en "The Then Again" remixversie (!!) van Central Reservation. Vooral de laatste is schandalig mooi.

[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 02-08-2002 11:10]

pi_5318397
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 14:59 schreef ranja het volgende:
Strech princess.

Nadat ik het nummer 'Heavy' had gedownload en een aantal keer beluisterd was ik op zoek gegaan naar de cd. Zaterdag eindelijk gevonden (in de uitverkoopbak natuurlijk, waar tref je anders favoriete cd's aan).
Heerlijke cd... stijl is vergelijkbaar met Veruca salt, dat had ik uit dat nummer 'heavy' nog niet gehaald aangezien die toch wat langzamer en slepender is. Maar het eerste nummer knalt er gewoon lekker in. Na een paar keer draaien weet ik dat ik er weer een top cd bij heb.

Lamon nog bedankt

...en aangezien dit zo'n beetje het enige topic is, waar Stretch Princess genoemd wordt, wil ik toch even wijzen op de nieuwe cd van dit bandje.

Fun with Humans:

http://www.stretchprincess.com/audio.html

pi_5318652
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 11:02 schreef Grobbel het volgende:
Beth Orton, iemand?
Die heeft toch nog wat nummers voor de Chemical Brothers ingezongen right

En gelden the Cardigans ook als 'gitaarbandje met zangeres' (en wat een zwoele stem heeft die Nina Persson!!)

BTW Bettie Serveert roeleert

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  vrijdag 9 augustus 2002 @ 13:39:37 #71
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_5319087
Tsss, pussy's.

Sinister natuurlijk.

pi_5319285
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 11:02 schreef Grobbel het volgende:
Beth Orton, iemand? Staat niet altijd een hele band achter en zal wellicht meer in de folk-categorie vallen, maar probeer maar eens nummers als Concrete Stars en "The Then Again" remixversie (!!) van Central Reservation. Vooral de laatste is schandalig mooi.
BethOrton is best aardig en zo maar niet bepaald 'gitaarbandje' te noemen. Anders kunnen we ToriAmos, JoniMitchel en Caroll King ook wel gaan noemen
pi_5320028
Scheer, ook op 4AD. Met name het nummer "Wish you were dead" klinkt zoals de Cranberries zouden klinken als ze meer de metalkant op zouden gaan. Absolute aanrader.
Aging is a gradual process of answering more and more questions with "meh, it depends"
  vrijdag 9 augustus 2002 @ 14:45:13 #74
13973 ranja
image means nothing
pi_5320046
quote:
Op vrijdag 09 augustus 2002 13:07 schreef MadScientist het volgende:

En gelden the Cardigans ook als 'gitaarbandje met zangeres' (en wat een zwoele stem heeft die Nina Persson!!)

BTW Bettie Serveert roeleert

Ik ga ze binnenkort weer zien (Bettie dus).
Cardigans mag er van mij bij hoor, ik heb er 4 cd's van en het past best bij de 4ad-sound...
quote:
Op vrijdag 09 augustus 2002 14:43 schreef Litpho het volgende:
Scheer, ook op 4AD. Met name het nummer "Wish you were dead" klinkt zoals de Cranberries zouden klinken als ze meer de metalkant op zouden gaan. Absolute aanrader.
Die heb ik natuurlijk al lang
Ze doen ook een erg gave cover van 'Hanging on the telephone' op de b-kant van 'Wish you dead'...
  vrijdag 9 augustus 2002 @ 14:52:38 #75
32577 FlyDude
Up and away!
pi_5320183
Lush!

4AD had inderdaad een sterk label, maar het is wel erg lang geleden dat ik iets van ze gehoord heb. De hele shoegazing scene (waar de meeste van die bandjes toch wel bijhoorden, min of meer) is wel voorbij...

Ook nog te noemen: Slowdive, My Bloody Valentine.

I am a driving God!
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')