abonnement Unibet Coolblue
pi_22211672
Ik heb momenteel een bedrijf in oprichting, met de bedrijfskundige kant van de zaak zal ik jullie niet lastig vallen. Ik ga daar voor een x-aantal maanden heen, heb al wel veel mensen gesproken die er geweest zijn, maar misschien lopen er nog Fok!'ers rond met leuke (of minder leuke?) ervaringen?

Brand los
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
pi_22212210
eeuh.. waarom start je een bedrijf op in Ghana?! Beetje ver van huis? of mis ik iets.. naja in ieder geval succes he! maar wat voor bedrijf is het?!
verlangen voorbij vanitas
pi_22212286
Kameroen kan ook. Dan hoef je alleen even de RaboBank te bellen.
  zondag 26 september 2004 @ 12:37:17 #4
30924 modestus
forward hoort wat...
pi_22212375
quote:
Op zondag 26 september 2004 12:32 schreef indahnesia.com het volgende:
Kameroen kan ook. Dan hoef je alleen even de RaboBank te bellen.
dan kan je altijd nog op safari :p
ben wel nieuwsgierig naar het soort bedrijf
Na die skitter sterrenag verskyn die helder son, met al sy kleur en prag laat die dag maar kom.
pi_22212601
Ben je al wel eens in Afrika geweest?
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
pi_22213149
Je wilt dus algemene info over Ghana en niet info over een bedrijf opstarten daar?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_22214225
quote:
Op zondag 26 september 2004 12:52 schreef egilio het volgende:
Ben je al wel eens in Afrika geweest?
Nee nog nooit

Ik heb het topic niet voor niets in reizen gezet, het bedrijfskundige gedeelte ga ik anderen niet mee lastig vallen, ik vroeg me gewoon af of er hier mensen waren die er al wel geweest zijn.
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
pi_22214431
Dan zal ik de titel gaan aanpassen, het gaat immers niet over een bedrijf starten in Ghana, maar over het land zelf.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_22214556
quote:
Op zondag 26 september 2004 14:36 schreef Lucille het volgende:
Dan zal ik de titel gaan aanpassen, het gaat immers niet over een bedrijf starten in Ghana, maar over het land zelf.
Ok, prima
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
pi_22215865
Nog nooit in afrika geweest maar je gaat wel een bedrijf opzetten daar
Ik zou zeggen, ga er eerst eens zelf heen, ervaar het daar.
Waarom wil je daar uberhaupt een bedrijf opzetten? Ik neem aan dat je er dan ook wilt wonen, zo niet, dan lijkt het me sowieso een nutteloze bezigheid.
Of heb je een ondernemingsplan geschreven, de wereldkaart erbij gepakt en een dartpijl gegooid ofzo?
Waarom Ghana, waarom uberhaupt buitenland? Of wordt het een import/export handel en heb je goeie contacten daar en hier?
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
  zondag 26 september 2004 @ 16:07:11 #11
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_22216004
quote:
Op zondag 26 september 2004 16:00 schreef egilio het volgende:
Nog nooit in afrika geweest maar je gaat wel een bedrijf opzetten daar
Ik zou zeggen, ga er eerst eens zelf heen, ervaar het daar.
Waarom wil je daar uberhaupt een bedrijf opzetten? Ik neem aan dat je er dan ook wilt wonen, zo niet, dan lijkt het me sowieso een nutteloze bezigheid.
Of heb je een ondernemingsplan geschreven, de wereldkaart erbij gepakt en een dartpijl gegooid ofzo?
Waarom Ghana, waarom uberhaupt buitenland? Of wordt het een import/export handel en heb je goeie contacten daar en hier?
Goed, ik wilde het er hier eigenlijk niet over hebben, maar vooruit dan maar. Nee ik ben er nog nooit geweest. Ik heb aardig wat gereisd maar dit wordt mijn eerste bezoek aan Afrika. Mijn vennoot wel, die heeft daar een half jaar stage gelopen tijdens zijn afstuderen. Daar heeft hij een hoop mooie kansen gezien, het is dus niet zo dat we met een dartpijl aan het werk zijn geweest.

De bedoeling was eerst om de boel gewoon een beetje te verkennen, maar we vonden dat we iets goeds in handen hadden dus we zetten meteen door. Ik ga daar ook wonen, in ieder geval de komende maanden en misschien zo lang als nodig is. Businessplan is zo goed als af, aan de financiering wordt hard gewerkt. Het wordt een Outsourcing bedrijfje, we gaan IT diensten aanbieden aan Nederlandse klanten, maar het uitvoeren van het werk zelf vindt in Ghana plaats ivm de lage loonkosten en de vrijheid die je daar als ondernemer hebt.
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
pi_22216171
OK, klinkt leuk!
Helaas heb ik zelf geen ervaring met Ghana, wel met andere landen in Afrika. En de vrijheid, gastvrijheid en vriendelijkheid van mensen spreekt me ook erg aan ja. Maar ik neem aan dat je dat riedeltje wel kent, ook van je vennoot en wat meer wilt horen over zakelijke en persoonlijke ervaringen in Ghana. Kan ik je helaas niet mee helpen. Succes iig!
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
pi_22263233
Klinkt leuk, met name de bedrijfskundige kant. Als je er meer over wilt vertellen, graag! Dit vind ik wel interessant namelijk.

In de dagbladen staan weleens advertenties van een bedrijfje wat mensen helpt bij het opzetten van een zaak in Ghana. Misschien kunnen zij je verder helpen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_22288986
We zijn al wat verder dan een beetje plannen hoor, het is al in gang gezet. Mijn vennoot vertrekt morgen en ik kom zo gauw we een klant hebben waar we een pilotproject mee kunnen draaien.
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
  Moderator woensdag 29 september 2004 @ 18:25:50 #15
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_22289702
quote:
Op woensdag 29 september 2004 17:53 schreef Kamphuys het volgende:
We zijn al wat verder dan een beetje plannen hoor, het is al in gang gezet. Mijn vennoot vertrekt morgen en ik kom zo gauw we een klant hebben waar we een pilotproject mee kunnen draaien.
Geinig! Hou ons op de hoogte van je belevenissen.
Van vrienden met bedrijven in het buitenland heb ik begrepen, dat het belangrijkste dat je kunt hebben in vreemde landen als je een bedrijf opzet, een advocaat is. Die kunnen je het beste 'helpen' met de bureaucratische zaken.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_22290408
Ghanese Jurist *check*
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:16:32 #17
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_31603121
* sgopje

Iemand die er al iets meer over kan vertellen? Waarschijnlijk ga ik in december voor het eerst. In eerste instantie zal ik veel in Accra zitten, wellicht ook nog in/rond Tamale.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_31613749
quote:
Op zondag 26 september 2004 11:48 schreef Kamphuys het volgende:
Ik heb momenteel een bedrijf in oprichting, met de bedrijfskundige kant van de zaak zal ik jullie niet lastig vallen. Ik ga daar voor een x-aantal maanden heen, heb al wel veel mensen gesproken die er geweest zijn, maar misschien lopen er nog Fok!'ers rond met leuke (of minder leuke?) ervaringen?

Brand los
Ben je er inmiddels al? Aangezien je dit plan al een tijdje hebt. Je had daar toch al iemand geregeld die de juridische kant ging doen? En het was toch een bedrijf dat "outsourcing" ging doen?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31702550
Nou ik ben erg benieuwd hoe het bedrijf loopt... .Op zich ook wel goed voor zo'n onder ontiwikkeld land dat NL-ers daar bedrijven opstarten .
pi_31704776
*er geweest is*

Om zaken te doen in west-Afrika heb je meer geduld en informeel sociaal smeermiddelgebruik nodig dan in NL. Bevriend geraken met figuren die je papierhandel vlotjes kunnen laten verlopen is bijvoorbeeld heel nuttig. Halveer je snelheid en ontspan. Als je haast hebt, bereik je niets.

Toeristisch: Ik vond Kumasi en omstreken het mooist.
Wie iets specifieks wil weten, vraag gerust. Het is alleen al wel weer een tijdje geleden dat ik er was.
A clean house is a sign of a wasted life.
pi_31711261
Een vriendin van me loopt daar nu stage (verpleegkunde) voor een half jaar
Wat ik idd hoor is dat ze het daar niet zo nauw nemen met op tijd komen, en het er in de ziekenhuizen in ieder geval heel anders aan toe gaat dan hier in Nederland (niet alleen wat beschikbare middelen betreft, maar ook manier van mensen omgaan).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 10:52:46 #22
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_31719083
Zakentips krijg ik hier op zich genoeg. Eigenlijk ben ik vooral ook wel benieuwd naar de reguliere touristische info: Hoe is Accra? Wat kun je er doen/zien? Waar zijn de mooie (verlaten!) stranden? Hoe duur is het eten en verblijf? Hoe is het vervoer geregeld? Hoe bereikbaar of onbereikbaar is het platteland? In hoeverre kun je overal inderdaad met Engels terecht? Hoe is het reizen er als vrouw alleen?

Dat soort dingen dus...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_31719168
Ghana is wel bijzonder duur met vliegtickets hoorde ik van een kennis. Zij is daar geweest met een organisatie en heeft er 7 weken als vrijwilliger gewerkt. Voor het ticket betaalde ze meer dan 1000 euro.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 27 oktober 2005 @ 11:03:35 #24
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_31719358
Dat is mijn voordeel dan weer: als ik ga is het ticket in ieder geval betaald door de baas!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 6 april 2006 @ 14:42:30 #25
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_36708354
Wat fotootjes uit Ghana:





Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_36708559
Erg mooi Hik, heb je nog meer?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 6 april 2006 @ 16:18:45 #27
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_36711183
Yup, maar niet allemaal zo hoor. Ook veel foto's van stoffige plaatsjes, etentjes en meetings
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_36711554
Hmm ok.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36728287
Mooi hoor, die foto's! Een collega van me heeft een aantal maanden wiskundeles gegeven in Ghana van haar ook erg mooie foto's gezien
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_37285262
Mijn zusje is gister naar Kumasi vertrokken om stage te gaanlopen in het ziekenhuis daar.


Kan een van de Kumasigangers mij vertellen of er met een Nederlandse bankpas gepint kan worden, en zo ja waar?

[ Bericht 41% gewijzigd door Vicky op 25-04-2006 20:28:45 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 28 april 2006 @ 13:11:05 #31
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_37374117
Ik ben niet in Kumasi geweest, maar het is (meen ik) de tweede of derde stad van Ghana. Ik heb in Tamale (iets kleiner volgens mij) geen enkele moeite gehad met pinnen. Er zijn véél banken en ATMs. Wel is het zo dat ik alleen ATMs heb gezien die Visa nemen, mastercard lijkt niet echt wijdverbreid... Bereid je ook voor op ontzettende stapels bankbiljetten.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_37377956
Ik heb ondertussen bericht gehad van mijn zusje, pinnen is idd niet mogelijk in Kumasi en je kan er alleen betalen met een Visa.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_40443797
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 15:12 schreef Vicky het volgende:
Ik heb ondertussen bericht gehad van mijn zusje, pinnen is idd niet mogelijk in Kumasi en je kan er alleen betalen met een Visa.
Er is wel wat veranderd in Ghana sinds ik er voor het laatst was, iedereen heeft nu blijkbaar een Visa Card.
pi_40448077
En is het bedrijf al failliet?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')