abonnement Unibet Coolblue
  Lieve Belg donderdag 23 september 2004 @ 22:17:43 #1
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_22161910
Vorige delen
quote:



Waar kan ik Mozilla Firefox downloaden?
quote:
Controleer eerst eventjes als je systeempje voldoet aan de systeemvereisten
* Windows: Installer of Zip

* Linux: GTK2 + XFT installer of GTK + XFT (no installer)

* MacOS X: Compressed Disk Image

* Nederlandstalige versie: http://mozillanl.mozdev.org/

* Mirrors: klik voor een uitgebreide lijst

* Nightly Builds: http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/

Opgelet: het gebruik van nightly's doe je op eigen risico. Ga dus niet schelden tegen iemand, ook al heeft hij/zij je aangeraden om een nightly te gebruiken.

Welke versie? Alle links hierboven verwijzen naar de Mozilla Firefox 0.10PR versie
Vorige versies downloaden
quote:
Wat is er nieuw in de laatste versie?
quote:
* Live bookmarks
Je kan nu RSS feeds in je bookmarks bekijken. Als je een site bezoekt die via een <link> tag zijn RSS-feed aanprijst zie je in de statusbar een RSS icoon. Klik er op deze site toe te voegen aan je bookmarks, zodat je alle recente topics kunt bekijken.

* Verbeterde zoekfunctie
Zoeken is makkelijker met de nieuwe zoekbalk aan de onderkant van je scherm. Deze zoekbalk selecteert automatisch de gevonden tekst terwijl je typt en kan ook alle gevonden items markeren.

* Verbeterde beveiliging en omgang met ergernissen
Geblokkeerde pop-ups kunnen met 1 klik geopend worden, het installeren van extensies van een andere site van update.mozilla.org wordt standaard geblokkeerd. Je kunt sites toevoegen aan een whitelist, maar nooit word er software automatisch geïnstalleerd. Verder is geprobeerd phising te voorkomen en extra duidelijkheid te geven wanneer een site over een beveiligde verbinding verzonden wordt.

* Betere bookmarks
Bookmarks hebben verschillende verbeteren ondergaan, zoals het beter afbeeldingen van favicons en een gespleten panel zodat makkelijk bookmarks verplaatst en bekeken kunnen worden.

* Sterke encryptie voor wachtwoorden beschikbaar
Wachtwoorden die opgeslagen zijn met de password manager kunnen nu nog beter beveiligd worden met encryptie door het ‘master password’. Als je dit aanmaakt wordt er 1x per sessie gevraagd om dit wachtwoord om wachtwoorden in te vullen bij logins. Dit is vooral handig voor mensen die hun computer delen met anderen en een goede beveiliging willen.

* Linux: betere systeemintegratie voor Gnome
Firefox is nu als standaardbrowser voor Gnome in te stellen, verder zijn er worden Gnome sneltoetsen overgenomen etc.

* Veel bug fixes en verbeteringen
Mini FAQ
quote:
Ik wil meer dan 2 bestanden tegelijkertijd downloaden
Ga via de adresbalk naar de pagina ' about:config ', zoek en verander de volgende waarden:

network.http.max-connections »» 60
network.http.max-connections-per-server »» 32
network.http.max-persistent-connections-per-proxy »» 16
network.http.max-persistent-connections-per-server »» 8

Men profiel is al in gebruik, wat moet ik doen?
Open taakbeheer en kijk als er nog een proces is dat firefox.exe noemt. Zoja, sluit dat proces af en probeer nog eens. Als je nog steeds de melding krijgt van "profiel in gebruik", lees deze en de opvolgende posts eens.

Vind je dat er hier nog een vraag en antwoord bij moet, mail naar het mailadres dat je hier kan vinden
Handige extensies
quote:
IEView: handig om een pagina eens in de goede *kuch* oude *kuch* Internet Explorer te bekijken als deze niet zuiver werkt in Firefox.
Webdeveloper: een verplichte extensie voor alle web-ontwikkelaars.
Adblock: handig om reclamebanners en andere soorten van advertenties te stoppen. Wel niet op FOK! natuurlijk
BBCode: Voeg eenvoudig BBCode toe aan post door gewoon een klik te geven met de rechtermuisknop in een tekstvlak.
FOK! SML help tool: Een extensie gemaakt door user Jump, een bewerking van de BBCode extensie maar meer naar FOK! en DIG toe gericht.
Download Status bar: beheer al je downloads vanuit een extra werkbalk die onderaan firefox erbij komt, zeker aangeraden.
ReloadEvery: laad een pagina elke x-aantal seconden/minuten/uren herladen. Handig op MyAT.
SingleWindow: alle links worden in hetzelfde venster geopend.
Super Drag&Drop: versleep een link om deze te openen in een nieuwe tab. Versleep tekst om er via een zoekrobot naar te zoeken.
Handige informatie
quote:
Handige links
quote:



Waar kan ik Mozilla Thunderbird downloaden?
quote:
* Windows: Installer of Zip

* Linux: GTK2 + XFT (no installer)

* MacOS X: Compressed Disk Image

* Nederlandstalige versie: http://thunderbirdnl.mozdev.org/
Vorige versies downloaden
quote:
Wat is er nieuw in de laatste versie?
quote:
* Gezamelijke inbox
POP3 gebruikers kunnen akl hun POP3 accounts nu laten samenkomen in één gezaamelijke inbox onder de lokale mappen.

* Uitgebreide import functies
Het is nu nog makkelijker om e-mails, data, instellingen, lokale mappen en adresboeken te importeren in Thunderbird. Thunderbird ondersteund Outlook Express, Outlook, Eudora en de Mozilla 1.X suite.

* RSS integratie
Thunderbird bevat nnu een ingebouwde RSS-lezer welke je toelaat om je eenvoudig in te schrijven voor weblogs en nieuwssites dat een RSS aanbieden.

* Uitgebreide beveiliginsopties
Om je data nog meer te beveiliging heeft Thunderbird het automatisch openen van externe figuren geblokkeerd in berichten van onbekende mensen.

* Uitgebreide snelzoeken
Thunderbird maakt het nu nog makkelijker om je e-mails te beheren. 'Snelzoeken' ondersteund nu vele verschillende manieren van zoekcriterium om in de inhoud van e-mails te zoeken. Thunderbird gebruikt ook 'hughlight' methodes om de zoekterm snel terug te vinden in de inhoud van de e-mail.

* Andere nieuwe functies
- Ondersteuning om een 'master-paswoord' te gebruiken om e-mails account paswoorden te encrypteren.

- Linux Gnome gebruikers kunnen nu Thunderbird als hun standaard e-mailcliënt instellen (Tools > Options > general).

- Indien je netwerd proxy authenticatie gebruikt voor HTTP, Thunderbird vraagt nu voor authenticatie in plaats van dti stilletjes als een fout te behandelen.

- Een ganse resem bugfixes, te veel om op te noemen
Mini FAQ
quote:
Deze FAQ bevat momenteel nog niks, als je iets interessant weet voor hier, laat het me weten
Handige informatie
quote:
Handige links
quote:
----

Over deze openingspost
quote:
Misschien herken je sommige stukjes tekst wel, dit kan komen omdat ik een niet nader te vernoemen forum als bron gebruikt heb . Sommige stukjes zijn daarvan gekopiërd, andere weer herschreven, en andere delen dan vertaald of zelf 'verzonnen'.

En voor een volgend deel?
Deze openingspost kan je ook terugvinden als een tekstbestand op het internet.

Wie maakte deze openingspost?
Deze uitgebreide post is gemaakt door Jump.

Toevoegingen
* Werewolf was zo vrij om me te informeren op enkele handige links. Deze zijn toegevoegd aan de openingspost. Ook werkt de FOK! extensie dankzij hem nu ook in de laatste versies van Firefox. Ook twee handige Firefox extensies toegevoegd.


[ Bericht 38% gewijzigd door Jump op 24-09-2004 18:21:23 ]
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_22161951
fipo

-edit-

zou je dat stukje over het probleem met de profielen er ook inkunnen zetten? Werd net alweer gevraagd
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  FOK!fossiel donderdag 23 september 2004 @ 22:24:17 #3
8443 cptmarco
it's captain...
pi_22162092
shit

Firefox stopte er zo even spontaan er mee.... Ik start FF weer opnieuw op en ik moest een nieuw profiel aanmaken. Maar ik ben nu wel al mijn instellingen, extension die ik gedownload heb e.d. kwijt.

Hoe herstel ik dat weer, zodat FF de oude instellingen weer oppikt
  Lieve Belg donderdag 23 september 2004 @ 22:28:56 #4
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_22162232
quote:
Op donderdag 23 september 2004 22:19 schreef SHERMAN het volgende:

zou je dat stukje over het probleem met de profielen er ook inkunnen zetten? Werd net alweer gevraagd
hoe is dat op te lossen dan ?
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_22162285
quote:
Op donderdag 23 september 2004 22:28 schreef Jump het volgende:

[..]

hoe is dat op te lossen dan ?
Ik zoe het ff op, staat ergens in het vorige topic
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_22162416
quote:
Op donderdag 9 september 2004 23:29 schreef superheist het volgende:
help! mijn firefox ging net even zeuren dat de 'default user' oid al in gebruik was.. en kwam ik niet in firefox.. dus ik snel even wat klikken zodat hij aan gaat, zijn opeens al m'n bookmarks/cookies etc. weg.. iemand enig idee hoe ik die settings terug kan krijgen? (ik heb versie 0.9.3)
ik had dit ook ns met thunderbitd, kreeg toen deze oplossing:

quote:
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 02:22 schreef Werewolf het volgende:

[..]

In een command shell "thunderbird /P" intikken (in de directory waar Thunderbird.exe staat). Dan moet je je oude profiel weer kunnen selecteren...
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 10:38 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Dosbox?

Start - Uitvoeren (of Run bij Engelse versie) - "cmd" (of command bij oudere Windowsversies)

Dan door middel van de commando's "CD .." en "CD %DIRECTORYNAAM%" navigeren naar de Thunderbird directory. Daar Tunderbird opstarten met "Thunderbird /P"
in dit geval kan je proberen ipv thunderbird, firefox te gebruiken


dat is volgens mij de oplossing voor dit
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_22162470
Dat probleem met die profielen had ik net ook. Zat nog een firefox.exe proces in mn geheugen. die killen en nergens last meer van.
For great justice!
pi_22162482
quote:
Op donderdag 23 september 2004 22:37 schreef QyRoZ het volgende:
Dat probleem met die profielen had ik net ook. Zat nog een firefox.exe proces in mn geheugen. die killen en nergens last meer van.
En wij maar moeilijk doen
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  FOK!fossiel donderdag 23 september 2004 @ 22:39:21 #9
8443 cptmarco
it's captain...
pi_22162523
quote:
Op donderdag 23 september 2004 22:39 schreef cptmarco het volgende:
ik durf het bijna niet te vragen...

de map "application data" is een verborgen map en als ik start-uitvoeren-cmd doe, zie ik de verborgen bestanden niet... Hoe maak ik die daar zichtbaar
Probeer eerst die tweede even
Scheelt als dat ook al helpt
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_22162534
quote:
How do I export e-mail messages to another mail program or computer?

Thunderbird's mail files are in the standard plain text "mbox" format, which almost all mail programs can use or import. Many proprietary mail programs have a function to import from Eudora, which also uses the "mbox" format; this function should read your Mozilla mail files properly.
Lijkt me vrij normaal, maar in welke foder staan ze dan nu? In Application data staat een folder van Firefox met een Cache subfolder.. staan alle files daarin? Ze hebben namelijk geen extensie . En nee, dat komt niet doordat extensies verborgen zijn op mijn PC, dat is het eerste wat ik uitzet na een installatie van Windows.
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_22162591
Is er een manier dat ik sommige sites die nu worden geopend met IE kan openen met Firefox? Het werkt al bij de meeste sites maar bv sites zoals wanneer ik hotmail open via MSN, dan opend ie die nog met IE.
Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
pi_22162606
quote:
Op donderdag 23 september 2004 22:40 schreef D-Devil het volgende:

[..]

Lijkt me vrij normaal, maar in welke foder staan ze dan nu? In Application data staat een folder van Firefox met een Cache subfolder.. staan alle files daarin? Ze hebben namelijk geen extensie . En nee, dat komt niet doordat extensies verborgen zijn op mijn PC, dat is het eerste wat ik uitzet na een installatie van Windows.
C:\Documents and Settings\*****\Application Data\Thunderbird\Profiles\default\****.slt\Mail
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_22162639
quote:
Op donderdag 23 september 2004 22:42 schreef Realzm het volgende:
Is er een manier dat ik sommige sites die nu worden geopend met IE kan openen met Firefox? Het werkt al bij de meeste sites maar bv sites zoals wanneer ik hotmail open via MSN, dan opend ie die nog met IE.
Dat van IE zit ingebakken in MSN. Volgens mij is het nog niemand gelukt omdat er uit te slopen
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  FOK!fossiel donderdag 23 september 2004 @ 22:44:05 #15
8443 cptmarco
it's captain...
pi_22162661
command shell optie lukte niet -> hij blijft roepen dat profiel al in gebruik is
firefox uit het geheugen killen heb ik ook al meerdere kerne gedaan zonder succes
pi_22162697
Bij 0.9 had je rechtsboven die functie van "find in this page"
Had ik hem net nodig...staat ie er meer
Ik ctrl-f rammen....er gebeurd niks

Komt er dus onderaan je schem een zoekbalkje
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_22162708
goede browser
pi_22162735
quote:
Op donderdag 23 september 2004 22:42 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

C:\Documents and Settings\*****\Application Data\Thunderbird\Profiles\default\****.slt\Mail
. En ik maar in de mozilla folder kijken . .
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_22162765
quote:
Op donderdag 23 september 2004 22:44 schreef cptmarco het volgende:
command shell optie lukte niet -> hij blijft roepen dat profiel al in gebruik is
firefox uit het geheugen killen heb ik ook al meerdere kerne gedaan zonder succes
Heb je hier wat aan?
http://forums.mozillazine(...)36&highlight=profile
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_22162803
quote:
Op donderdag 23 september 2004 22:46 schreef D-Devil het volgende:

[..]

. En ik maar in de mozilla folder kijken . .
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  donderdag 23 september 2004 @ 22:49:51 #21
7744 DJ_Scuff
D.I.L.L.I.G.A.F.
pi_22162834
2 vragen:

Iemand problemen met 1.0 PR? (ik heb nu 0.9.3, en eerste keer PR proberen ging niet helemaal goed....)

Hoe wordt Thunderbird ervaren tegenover Eudora? (ik heb al jaren eudora)

Edit: Verduidelijking
ik vouw m'n handen samen en doe m'n ogen dicht,
en bid dat na het amen m'n gehaktbal er nog ligt...
pi_22162962
quote:
Op donderdag 23 september 2004 22:49 schreef DJ_Scuff het volgende:
2 vragen:

Iemand problemen met 1.0 PR? (ik heb nu 0.9.3, en eerste keer PR proberen ging niet helemaal goed....)

Hoe wordt Thunderbird ervaren tegenover Eudora? (ik heb al jaren eudora)

Edit: Verduidelijking
1. Ik heb er geen problemen mee gehad. Heb hem gewoon zo geinstalleerd zonder wat te veranderen of weg te gooien. En hij werkt meteen, bookmarks enzo waren er nog. Als je hem de eerste keer opstart gaat ie naar updates zoeken voor je plug ins en themas. De themas leverde bij mij even een probleem op omdat ik nergens een leuke kon vinden

2. Ik gebruik nu zelf fanatiek TB. Vind het een wereld programma. Werkt alleen niet samen met hotmail. Vind ik persoonlijk een nadeeltje maar verder is het geweldig. Het spamfillter is helemaal prachtig
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_22162967
als je 1.0PR installeert wis dan eerst je oude firefox directory in je program files. Ik gebruik zelf nu Thunderbird voor ongeveer een paar maanden en het bevalt prima
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  FOK!fossiel donderdag 23 september 2004 @ 22:54:30 #24
8443 cptmarco
it's captain...
pi_22162969
ik heb werkelijk geen idee wat i kgedaan heb allemaal

Zelfs als ik FF open met een vers aangemaakt profieltje dan doet FF niets meer. FF laadt maar ik kan niets aanklikken (ik kan geen enkele menu openen, ik kan niets in de adresbalk typen)....
pi_22162988
quote:
Op donderdag 23 september 2004 22:54 schreef cptmarco het volgende:
ik heb werkelijk geen idee wat i kgedaan heb allemaal

Zelfs als ik FF open met een vers aangemaakt profieltje dan doet FF niets meer. FF laadt maar ik kan niets aanklikken (ik kan geen enkele menu openen, ik kan niets in de adresbalk typen)....
ook je oude FF dir gewist?
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')