abonnement Unibet Coolblue
pi_24816363
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:46 schreef Nokia3310 het volgende:

[..]

Zolang je niet midden in het centrum uitgaat valt de prijs best mee. Als je bij een pub op picadilly circus een biertje koopt kost het 4 pond, als je in een pub een straat verderop (bijv. Shaftesburry's Avenue) een pils koopt kost het meteen minder dan de helft! Hoe lang blijf je in Londen?
Maandagavond ga ik weer terug. We zitten in een hostel bij London Bridge. Erg gezellig, maar het is een zog. party-hostel dus je doet geen oog dicht. De hele nacht komen er mensen binnen in de slaapzaal.

Heb je nog tips voor goedkope bioscopen (eergisteren 9 pond betaald bij Shaftesburry ) en lastminute tickets voor theaters?
  zaterdag 29 januari 2005 @ 16:19:46 #77
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_24816560
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 16:07 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Maandagavond ga ik weer terug. We zitten in een hostel bij London Bridge. Erg gezellig, maar het is een zog. party-hostel dus je doet geen oog dicht. De hele nacht komen er mensen binnen in de slaapzaal.

Heb je nog tips voor goedkope bioscopen (eergisteren 9 pond betaald bij Shaftesburry ) en lastminute tickets voor theaters?
De goedkoopste bioscoop is Prince Charles Cinema (zit in een zijstraatje van Leicester Square, tussen de Vue bioscoop en the Empire volgens mij). Op een doordeweekse dag kun je hier voor 1 pond naar de film, weet niet hoe duur het in het weekend is. Wel wat oudere films.

Theaterkaartjes kun je het beste bij een half price ticket boot kopen, de bekendste is TKTS (Leicester Square), maar er zitten veel van die shopjes verspreid door de stad. Wat je ook kan proberen is naar het theater gaan en vragen om studentenkorting. Ik heb tot nu toe een keer mijn studentenkaart moeten laten zien (bij Lion King), de andere keren vroegen ze er niet eens om. Studentenkaarten zijn vaak 15 pond voor de beste tickets.

Al enig idee wat je wil gaan zien? Anders kan ik je wel wat shows aanraden

Groetjes Nokia
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_24862886
Tnx voor de tips. Ik zit inmiddels weer thuis. We zijn wegens tijdgebrek niet meer naar een voorstelling (bios of theater) geweest. Theater en musea moeten dus wachten voor een volgend bezoek.

Maar wat een indrukwekkende stad! Er is zoveel te doen, zoveel te zien. Voor jong en oud, modern en conservatief. Ik heb nu geen tijd om een verslagje te schrijven, en de foto's moeten nog ontwikkeld worden. Maar ik kan iedereen die er nog niet is geweest, Londen aanraden. Het is een stad die zich zonder meer met bijv. New York kan meten. Alleen het metrostelsel is al zeer indrukwekkend.

o.a. gezien:
- London Tower, Tower Bridge
- St. Paul's
- Picadilly, Leicester, Trafalger en alle andere bekende pleinen
- het hele Theater District
- Chinatown/Soho, Oxfort Street
- Hyde Park, Kensington Gardens, Green Park, St. James Park
- Royal Albert Hall + monument
- Buckingham Palace
- Houses of Parliament (Big Ben), London Eye, Downing Street, Westminster Abbey
- Notting Hill, Portobello Road (aanrader!)
- Greenwich, Observation Centre / Meridian (de 0 graden west/oost meridiaan)
- Canary Warf, Millenium Dome (beiden geen aanrader, nogal steriele sfeer)
- vanaf Greenwich een boottocht gemaakt over de Thames tot aan Westminster
- dat grote Dildo/Augurk-gebouw, ik geloof van de Zwitserse bank
- veel pubs van binnen
- heel veel straten in het centrum doorgewandeld
Sorry voor eventuele spelfouten

En ik weet zeker dat dit nog maar een klein deel was. Dingen die we niet gezien hebben zijn Harrod's, Mdm. Tussaud's en musea. Die musea zijn trouwens gratis.

Kleine details die me opvielen: veel camera's op straat, weinig prullenbakken. Op Liverpool Str. Station stond geen enkele prullenbak. Dus ik naar de information desk, waar ik het advies kreeg om mijn rommel in een hoek te gooien. Dan kwam iemand het wel opruimen
pi_24866625
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 14:09 schreef Kontiki het volgende:
- Canary Warf, Millenium Dome (beiden geen aanrader, nogal steriele sfeer)
De Dome is niet meer in gebruik, dus geen wonder dat er niks te beleven is, maar Canary Wharf en de Docklands zijn wel erg leuk hoor. Veel mooie openbare kunst (traffic light tree bijv) en een mooie cobinatie van oude pakhuizen en moderne nieuwbouw.
quote:
- dat grote Dildo/Augurk-gebouw, ik geloof van de Zwitserse bank
Swiss Re Tower, Swiss Re is een verzekeringsmaatschappij. In de volksmond The Erotic Gherkin. Ontwerp van Norman Foster.
quote:
En ik weet zeker dat dit nog maar een klein deel was. Dingen die we niet gezien hebben zijn Harrod's, Mdm. Tussaud's en musea. Die musea zijn trouwens gratis.
Beetje kort door de bocht hoor, lang niet alle musea zijn gratis en voor tijdelijke tentoonstellingen in de gratis musea moet je ook flink dokken. O, en Harrod's is voor oude rijke stinkerds. Ga naar Harvey Nichols; veel hipper.
quote:
Kleine details die me opvielen: veel camera's op straat, weinig prullenbakken. Op Liverpool Str. Station stond geen enkele prullenbak. Dus ik naar de information desk, waar ik het advies kreeg om mijn rommel in een hoek te gooien. Dan kwam iemand het wel opruimen
is tegen bomaanslagen.
pi_24893427
Ja hee, ik ben geen expert of zo. Mij was verteld dat de musea gratis waren.

Feateau's (klikken voor grotere versie):





pi_24932729
Trouwens, nog iets wat me opviel: er staan een hoop mannen met reclameborden op straat. Is dit een soort project om daklozen aan werk te helpen of zo? Voltijd-reclamebord? Op zich wel een goed idee, het lijkt me leuker dan straatkranten verkopen.


Foto's staan op http://www.keycity.nl/robin/oz/foto/londen
  zondag 6 februari 2005 @ 13:47:23 #82
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_24952351
Zo je hebt onderhand nog meer gezien van London dan de poster himself (en ik woon hier toch al echt 7 maanden)
Maarja al die bezienswaardigheden boeien met toch niet zo, zoveel mogelijk voetbalstadions zien is veel belangrijker! (gister naar Anfield road geweest in Liverpool; see premier league topic)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 7 februari 2005 @ 00:45:59 #83
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_24963424
Gave foto's Kontiki! Niet van die standaardfoto's maar wat origineler. Je hebt inderdaad in een week goed geproviteerd van deze stad, wat je ook zeker moet doen! Woon hier nu zelf 5 maanden maar heb nog lang niet alles gezien! Overigens wel alles wat jij openoemd hebt Tip voor je volgende bezoek: er zijn hier heel veel leuke marktjes, o.a. in Notting Hill, Camden en the East End. Moet je zeker eens heen gaan!
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_24968546
quote:
Op maandag 7 februari 2005 00:45 schreef Nokia3310 het volgende:
Gave foto's Kontiki! Niet van die standaardfoto's maar wat origineler. Je hebt inderdaad in een week goed geproviteerd van deze stad, wat je ook zeker moet doen! Woon hier nu zelf 5 maanden maar heb nog lang niet alles gezien! Overigens wel alles wat jij openoemd hebt Tip voor je volgende bezoek: er zijn hier heel veel leuke marktjes, o.a. in Notting Hill, Camden en the East End. Moet je zeker eens heen gaan!
Dank u, dank u. Die bovenste foto's zijn overigens van m'n broer, ook een Fok!-bezoeker dus de kuddo's zijn voor hem.

Notting Hill zijn we geweest. Die foto van dat marktkraampje is genomen op Portobello Road. Inderdaad een aanrader, er hangt een heel leuk sfeertje. Tevens heb ik daar de lekkerste brownie ooit gekocht
pi_24969866
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 01:12 schreef Kontiki het volgende:


De eerste dag zit ik in het Ace hostel (19 euro per nacht):

De rest van de week zit ik in St. Christopher's the Village. De beschrijving van dit hostel klonk erg gezellig, en kwam neer op veel gezelligheid en veel bier.
Hoe bevielen deze hostels en welke van de twee was het party hostel, St. Christopher's?
pi_24972750
quote:
Op maandag 7 februari 2005 13:11 schreef _Boo_ het volgende:
Hoe bevielen deze hostels en welke van de twee was het party hostel, St. Christopher's?
Ze zijn allebei goed bevallen, maar op verschillende wijze. St. Christopher's was het party-hostel.

Het ACE hostel viel op vanwege de moderne inrichting. Het was voor een hostel gewoon vrij luxe, en het zag er exact zo uit als op de foto's (zie boven). Aardige staf ook, goede (niet krakende) bedden en badkamers waren groot en schoon. Maar het was er erg rustig, in die avond dat ik er was heb ik 3 mensen bij de bar gezien. En die lagen loom televisie te kijken. Ook ligt het in een vrij rustige wijk, je hebt niet echt het idee in hartje Londen te zitten. Hoewel de metro om de hoek is, en een 24/7 grote supermarkt op loopafstand.

St. Christopher's was heel anders. Leuker, maar minder luxe. Het zit aan een vrij drukke straat aan de London Bridge. Binnen is het ook druk. Er is een bar die elke avond wel wat leuks heeft. Die bar is openbaar dus elke avond lekker vol. Verder is er nog een soort feestkelder, waar overdag niets te doen is. Er is ook een 'chillroom', waar je op een bank kan hangen of met de PS2 spelen. Naast die chillroom is een klein bioscoopachtig zaaltje waar je films kan kijken. Op het dakterras kan je een was draaien of in de jacuzzi stappen. Die werd bij ons echter elke avond bezet door lallende Duitsers. Slaapzalen zijn in orde maar de bedden en deuren kraken echt enorm. Als je geen vaste slaper bent (zoals ik) is dat echt heel irritant. Douches zijn ok, maar veel minder dan de ACE.
Supermarktje aan de overkant, restaurantjes zat. Metro om de hoek.

Het hangt een beetje van je eisen af: wil je 's avonds niet te veel in je hostel doen en je energie sparen voor overdag, dan is ACE goed. Wil je veel andere reizigers ontmoeten en 's avonds in ieder geval wat gezelligs doen, dan is St. Christophers een aanrader. Ik had hier ook meer het stadsgevoel.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 00:49:54 #87
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24980833
Is iemand bekend met het volgende hotel en/of lokatie? zo ja, is het wat?
quote:
The Caesar Hotel
Adres: 26-33 Queens Garden, London, Hyde park W2
4 sterren
http://www.bookings.nl/ho(...);checkout=2005-03-14

Dank
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_24991147
Ja, ik heb er vorig jaar geslapen tijdens een weekendje Londen. Ik had een kamer in de kelder, met uitzicht op een luchtkoker ofzo, maar verder wel een goede, ruime kamer. Het ziet er allemaal wel vrij hip uit. Ontbijt heb ik trouwens niet geprobeerd.

Vier sterren lijkt me wel wat teveel eer, trouwens. En de tarieven zijn heel goed te doen, als je in het weekend gaat althans.
  woensdag 9 februari 2005 @ 00:23:15 #89
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24996450
Bedankt voor je reactie!
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_25647118
quote:
Op maandag 7 februari 2005 00:45 schreef Nokia3310 het volgende:
Gave foto's Kontiki! Niet van die standaardfoto's maar wat origineler. Je hebt inderdaad in een week goed geproviteerd van deze stad, wat je ook zeker moet doen! Woon hier nu zelf 5 maanden maar heb nog lang niet alles gezien! Overigens wel alles wat jij openoemd hebt Tip voor je volgende bezoek: er zijn hier heel veel leuke marktjes, o.a. in Notting Hill, Camden en the East End. Moet je zeker eens heen gaan!
Nokia, aangezien ik in juni voor drie maanden naar Londen kom, nog tips qua huisvesting? Ik zoek een kamer, maakt me echt geen donder uit hoe klein of lelijk... als het maar in het centrum is. Ik moet gewoon een beetje in de buurt van mij stageplek zitten (fleet street).... leuk topic trouwens!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 22 maart 2005 @ 01:25:45 #91
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_25651906
quote:
Op maandag 21 maart 2005 22:07 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nokia, aangezien ik in juni voor drie maanden naar Londen kom, nog tips qua huisvesting? Ik zoek een kamer, maakt me echt geen donder uit hoe klein of lelijk... als het maar in het centrum is. Ik moet gewoon een beetje in de buurt van mij stageplek zitten (fleet street).... leuk topic trouwens!
In het huis waar ik woon komen wel wat kamers vrij, maar weet niet of die er in juni nog zijn. Ik woon trouwens in West Hampstead, niet ver van het centrum. Midden in het centrum een kamer krijgen is wel lastig, en kost nogal wat geld. Kijk anders ook op: http://londen.hyves.nl/ Dit is een site speciaal voor mensen die in Londen wonen. Hier worden ook regelmatig kamers aangeboden en anders kun je er een oproepje plaatsen.

Wat voor stage ga je doen? Wel leuk hoor Fleet Street, het journalistieke hart van Londen!
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_25652938
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 01:25 schreef Nokia3310 het volgende:

[..]

In het huis waar ik woon komen wel wat kamers vrij, maar weet niet of die er in juni nog zijn. Ik woon trouwens in West Hampstead, niet ver van het centrum. Midden in het centrum een kamer krijgen is wel lastig, en kost nogal wat geld. Kijk anders ook op: http://londen.hyves.nl/ Dit is een site speciaal voor mensen die in Londen wonen. Hier worden ook regelmatig kamers aangeboden en anders kun je er een oproepje plaatsen.

Wat voor stage ga je doen? Wel leuk hoor Fleet Street, het journalistieke hart van Londen!
En het bankiershart.... ik zit daar ook bij een bank voor een summer internship. Ik zoek even zo snel mogelijk uit of zij iets regelen of dat ik dat zelf moet doen. Waar zit jij er precies voor? Wel leuk om een dit topic te volgen als ik zelf iets moet gaan regelen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_25654886
De foto's die ik hierboven plaatste, zijn inmiddels verhuisd naar een andere server. Ik mag alleen het bericht niet meer wijzigen. Ze zijn hier te vinden.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 11:42:26 #94
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_25656006
De site om een kamer te vinden in London is natuurlijk http://www.gumtree.com
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_25656302
Die had ik inderdaad al een keer bekeken. Als ik in de buurt (voor zover haalbaar) van Fleetstreet enzo wil zitten, welke wijken moet ik dan zoeken?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_25657317
Is Stansted Express de enige manier om in het centrum te komen? Ik heb geen zin om 2 uur in een bus te zitten, maar misschien is een taxi voor 4 even duur als die express?

Zijn er ook nog dag/weekend kaarten voor de underground? Kan alleen iets vinden over 10ritten kaarten.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 14:41:59 #97
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_25659671
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 12:57 schreef Erasmusch het volgende:
Is Stansted Express de enige manier om in het centrum te komen? Ik heb geen zin om 2 uur in een bus te zitten, maar misschien is een taxi voor 4 even duur als die express?

Zijn er ook nog dag/weekend kaarten voor de underground? Kan alleen iets vinden over 10ritten kaarten.
Taxi zal ik zeker niet doen, is echt godsgruwelijk duur. Volgens mij gaan er ook treinen vanaf Stansted, weet het niet zeker want ik vlieg altijd via Luton (altijd doen, veel dichter bij het centrum!). Ook gaat er een metro naar Liverpool Street. Dagkaarten en weekendkaarten bestaan nog steeds, deze zijn voor zowel de tube als de bus. Dagkaart kost als ik het goed heb £4,70 en een weekendkaart rond de £12,-. Wanneer ga je naar Londen en hoe lang? Enjoy!
NSJ & Lowlands still on my mind
  dinsdag 22 maart 2005 @ 14:43:39 #98
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_25659709
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 06:57 schreef Drive-r het volgende:

[..]

En het bankiershart.... ik zit daar ook bij een bank voor een summer internship. Ik zoek even zo snel mogelijk uit of zij iets regelen of dat ik dat zelf moet doen. Waar zit jij er precies voor? Wel leuk om een dit topic te volgen als ik zelf iets moet gaan regelen...
Klopt inderdaad, tegenwoordig zitten er meer banken dan journalistieke bedrijven, die zijn bijna allemaal weggetrokken (behalve Reuters en BBC). Ik studeer hier dus journalistiek zoals je misschien al gemerkt had Blijf helaas nog maar een maandje. Moet namelijk stage lopen en het moet per se in NL, minder...
NSJ & Lowlands still on my mind
  dinsdag 22 maart 2005 @ 14:51:00 #99
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_25659920
Ik probeerde afgelopen week een weekendkaart te halen (zone 1-4 is GBP5,20) maar die verkochten ze op de een of andere manier niet meer ?! (terwijl ik hem een paar weken geleden wel nog gewoon gehaald heb)
Stansted Express is de trein, en dat is echt afzetterij. Reis naar Liverpool street duurt ong. 45 minuten en retour doet het kaartje rond de 25 quid. Bus doe je 5 kwartier over, maar hangt af van het verkeer. (en ik kan je zeggen, dat is DRUK)
Het beste (goedkope) vliegveld om van te vliegen is London Gatwick, niet voor niets het meest populaire vliegveld na Heathrow. Directe verbinding op Amsterdam met Easyjet en met de Gatwick Express zit je binnen het half uur op London Victoria. (tenminste niet zo ver weg als dat vervloekte Liverpool street)
Het beste is echter om de 'gewone' trein te nemen, duurt ong. een half uur naar London Waterloo en kost rond de 8 quid.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 22 maart 2005 @ 14:58:19 #100
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_25660127
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 12:00 schreef Drive-r het volgende:
Die had ik inderdaad al een keer bekeken. Als ik in de buurt (voor zover haalbaar) van Fleetstreet enzo wil zitten, welke wijken moet ik dan zoeken?
In de buurt van fleet street... Dat is dus echt gigantisch duur, als je een beetje kamer wilt hebben ben je denk ik min. 175 pond per week kwijt.
Ik zou lekker naar (zuid) West London gaan, want dat is gewoon niet al te duur en het zijn gewoon de leukste wijken. (op het centrum na dan) Denk eens aan Fulham, Chelsea (Posh, maar cool!), Hammersmith of misschien ten zuiden van de rivier in Putney, Wimbledon ofzo. Met de overland zit je nl. zo op Waterloo en vanaf daar pak je ze metro.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')