quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 16:54 schreef RubberenRobbie het volgende: Hebben de oud-gedienden nog handige tips om jezelf een beetje op het goede spoor te houden? Mijn angst is namelijk dat ik te snel afleiding ga zoeken en dat het feitelijke schrijven ook niet gaat opschieten. Want dat mis ik wel bij een scriptie: colleges volg je en daar heb je ook een collegerooster waar je enigszins houvast aan hebt. Bij mijn scriptie heb je dat niet en niets is zo verleidelijk om je eigen planning weer te verzetten, zodat dat ene biertje in de stad ook nog wel moet kunnen.

Wat voor mij helpt: je dagen zien als 'gewone werkdagen', dus van 9 tot 5 werk je aan je scriptie. Niet even die boodschappen doen voor dat etentje van vanavond, niet even een uurtje gaan zwemmen, niet stofzuigen, die dingen moet je op een gewone werkdag ook 's avonds doen en nu dus ook. Voor mij geldt daarbij ook nog dat ik moet zorgen dat ik gewoon niet thuis ben, want daar doe ik geen fuck. Ik ga altijd naar de uni, ook als ik daar dingen ga doen die net zo goed thuis kunnen.
(Groot voordeel hier is trouwens dat om de 1 of andere reden msn het hier in de computerzaal niet doet. Dat betekent dat het fokforum mij wel van m'n werk af kan houden, maar het feit dat er geen msn is is voor mij een duidelijk voordeel t.o.v. thuis

)
Ik loop momenteel aan tegen hetzelfde euvel als jaren geleden bij m'n andere scriptie: ik kan niet schrijven. Het is droevig maar waar. Ik heb allang in steekwoorden en schematisch op papier staan wat er ongeveer in de conclusie moet komen, maar ben niet in staat er een fatsoenlijk lopend en geformuleerd verhaal van te maken. Om de 1 of andere reden kan ik alleen maar lelijke zinnen maken, houterige zinnen, met horten en stoten. "Enerzijds blabla, anderzijds blaat"

"Anders dan soortgelijke teksten uit dezelfde periode heeft onze tekst blablablaat". Het klinkt nergens naar.
Maar goed, toch maar doorschrijven, dan staat het verhaal er tenminste en kan ik het altijd nog verfraaien. Of nee, proberen te verfraaien