abonnement Unibet Coolblue
pi_21931012
Btw, zelfs al is het niet waar, dan nóg kan het een inspiratiebron zijn voor anderen die er mee aan de slag gaan zodat iets dergelijks er op zeker moment tóch zal komen...
pi_21931751
Ik wil erg graag nog even de tv uitzendingen downloaden/bekijken.

Deel 1: mms://streams3.omroep.nl/wm/tv/nos/netwerk/bb.20040910.asf
Deel 2: mms://streams3.omroep.nl/wm/tv/nos/netwerk/bb.20040912.asf

Alleen dit lukt mij niet.
Ik heb al verschillende progjes geprobeerd (streambox vcr en streamdown). Kan iemand mij vertellen welk progje wel werkt en hoe ik de uitzendingen kan downloaden? Alvast bedankt!
  maandag 13 september 2004 @ 21:09:40 #53
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_21932201
Ik gebruik realplayer......
Overigens de link mms://streams3.omroep.nl/wm/tv/nos/netwerk/bb.20040912.asf werkt (nog niet). wellicht moet deze nog omgezet worden.
pi_21932489
quote:
Op maandag 13 september 2004 20:53 schreef Roman_Empire het volgende:
Ik wil erg graag nog even de tv uitzendingen downloaden/bekijken.

Deel 1: mms://streams3.omroep.nl/wm/tv/nos/netwerk/bb.20040910.asf
Deel 2: mms://streams3.omroep.nl/wm/tv/nos/netwerk/bb.20040912.asf

Alleen dit lukt mij niet.
Ik heb al verschillende progjes geprobeerd (streambox vcr en streamdown). Kan iemand mij vertellen welk progje wel werkt en hoe ik de uitzendingen kan downloaden? Alvast bedankt!
In nettransport plakken! Prima progje voor al je streams.

http://www.xi-soft.com/default.htm

En de 2e stream werkt nog niet, staat ook op de Netwerk site, wegens technische problemen, blabla...
  maandag 13 september 2004 @ 21:21:32 #55
34793 neo567
You know who
pi_21932517
quote:
Ik wil erg graag nog even de tv uitzendingen downloaden/bekijken.

Deel 1: mms://streams3.omroep.nl/wm/tv/nos/netwerk/bb.20040910.asf
Deel 2: mms://streams3.omroep.nl/wm/tv/nos/netwerk/bb.20040912.asf

Alleen dit lukt mij niet.
Ik heb al verschillende progjes geprobeerd (streambox vcr en streamdown). Kan iemand mij vertellen welk progje wel werkt en hoe ik de uitzendingen kan downloaden? Alvast bedankt!
Lijkt het te doen met WM RECORDER
pi_21933184
Doet het bij mij gewoon met WMP 9 hoor. Maar misschien mis je een codec. Hoe toepasselijk in dit topic...
  maandag 13 september 2004 @ 21:56:22 #57
34793 neo567
You know who
pi_21933442
quote:
Op maandag 13 september 2004 21:47 schreef Nuoro het volgende:
Doet het bij mij gewoon met WMP 9 hoor. Maar misschien mis je een codec. Hoe toepasselijk in dit topic...
Iets capturen is wat anders als kijken met WMP.
pi_21933729
Ik heb beiden uitzendingen op mijn DVD recorder opgenomen, zal binnenkort eens kijken of ik ze bijvoorbeeld via BT kan sharen, moet ook makkelijk te doen te zijn, ze waren na comprimeren nog maar 16k
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_21933979
quote:
Op maandag 13 september 2004 22:03 schreef raptorix het volgende:
Ik heb beiden uitzendingen op mijn DVD recorder opgenomen, zal binnenkort eens kijken of ik ze bijvoorbeeld via BT kan sharen, moet ook makkelijk te doen te zijn, ze waren na comprimeren nog maar 16k
pi_21934124
Het blijft iig een interessant verhaal (dat zeg ik niet vaak in TRU ) .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_21934864
Ik heb de uitzendingen expres niet bekeken omdat ik halverwege het boek ben. Mooi geschreven document trouwens en verbijsterend hoe het er aan toe gaat in die wereld.
pi_21935968
quote:
Op maandag 13 september 2004 22:42 schreef SCH het volgende:
Ik heb de uitzendingen expres niet bekeken omdat ik halverwege het boek ben. Mooi geschreven document trouwens en verbijsterend hoe het er aan toe gaat in die wereld.
Aha, geen miskoop begrijp ik???

Boek komt toch stiekem morgen ipv deze avond.
  maandag 13 september 2004 @ 23:24:26 #64
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_21936220
quote:
Op maandag 13 september 2004 22:03 schreef raptorix het volgende:
Ik heb beiden uitzendingen op mijn DVD recorder opgenomen, zal binnenkort eens kijken of ik ze bijvoorbeeld via BT kan sharen, moet ook makkelijk te doen te zijn, ze waren na comprimeren nog maar 16k


ja hij blijft leuk !
  dinsdag 14 september 2004 @ 01:02:52 #65
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_21938292
Ff een tvp.
Zoals trouwens eerder is opgemerkt kan megacompressie wel. Zo blijf ik het noemen omdat er volgens mij geen ander woord is dat dichter bij de techniek staat. Probleem is dat de rekenkracht die hiervoor nodig is buiten de huidige haalbare snelheid ligt zelfs als we een distibuted project ervan maken.

Daarnaast kan Sloot best een geheel ander systeem bedacht hebben maar dan nog is het om te zetten naar binair en dan zou het nog steeds moeten werken. Ok zijn speciale hardware hebben we niet maar zijn bedachte principe zou nog steeds gelden.

Had ie trouwens niet gewoon wat dedicated mpeg chippies in dat kastje zitten? Hij deed iets met electronica dus hij zou in staat moeten zijn om zoiets te bouwen.

Zijn dood levert veel vragen op en terecht. De omstandigheden zijn verdacht maar geven niet aan of de techniek ook kon. Niemand heeft kans gehad om het voor die tijd goed te analyseren namelijk. Mss is ie wel vermoord omdat ze dachten dat ie een kip had met gouden eieren terwijl dit niet het geval was.

De argumenten dat er meer revolutionaire vonsten zijn gedaan staat los van het feit of Sloot er ook 1 heeft gedaan. Dat ie 20 jaar van zijn leven eraan heeft besteed is mooi voor hem maar ook Einstein zocht de rest van zijn leven tervergeefs naar "The theory of everything". Dus tijd zegt soms weinig over het eindresultaat.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_21938462
MSI K7N7
AMD Athlon 2200+
512MB Dual Channel DDR (2x256)
Ati Radeon 9200SE 64MB
80 gig maxtor 7200rpm

8 XviD-AC3 Films op 200% snelheid tegelijk loopt nog vloeiend daarboven gaatie haperen....
en dan heb ik nog 'n Norton antivirus aan, news reader, mercury msn, ad muncher, deamon tools, tiny personal firewall, iis, spy sweeper, remote administrator, 3 IE vensters (FOK!) (incl. yorinfm livestream) en een explorer venster om m'n films in de player te dumpen...

m'n vraag is nu dus hoe byzonder het afspelen van 16 films tegelijk nog is, of 60 dan om het moeilijker te maken... als ik dit al red op een matig hedendaags systeempje....
pi_21938528
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 01:02 schreef livEliveD het volgende:
Ff een tvp.
Zoals trouwens eerder is opgemerkt kan megacompressie wel. Zo blijf ik het noemen omdat er volgens mij geen ander woord is dat dichter bij de techniek staat. Probleem is dat de rekenkracht die hiervoor nodig is buiten de huidige haalbare snelheid ligt zelfs als we een distibuted project ervan maken.

Daarnaast kan Sloot best een geheel ander systeem bedacht hebben maar dan nog is het om te zetten naar binair en dan zou het nog steeds moeten werken. Ok zijn speciale hardware hebben we niet maar zijn bedachte principe zou nog steeds gelden.

Had ie trouwens niet gewoon wat dedicated mpeg chippies in dat kastje zitten? Hij deed iets met electronica dus hij zou in staat moeten zijn om zoiets te bouwen.

Zijn dood levert veel vragen op en terecht. De omstandigheden zijn verdacht maar geven niet aan of de techniek ook kon. Niemand heeft kans gehad om het voor die tijd goed te analyseren namelijk. Mss is ie wel vermoord omdat ze dachten dat ie een kip had met gouden eieren terwijl dit niet het geval was.

De argumenten dat er meer revolutionaire vonsten zijn gedaan staat los van het feit of Sloot er ook 1 heeft gedaan. Dat ie 20 jaar van zijn leven eraan heeft besteed is mooi voor hem maar ook Einstein zocht de rest van zijn leven tervergeefs naar "The theory of everything". Dus tijd zegt soms weinig over het eindresultaat.
Sloot was nog bezig met de relativiteitstheorie..........
  dinsdag 14 september 2004 @ 01:35:27 #68
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_21938578
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 01:21 schreef street011 het volgende:
MSI K7N7
AMD Athlon 2200+
512MB Dual Channel DDR (2x256)
Ati Radeon 9200SE 64MB
80 gig maxtor 7200rpm

8 XviD-AC3 Films op 200% snelheid tegelijk loopt nog vloeiend daarboven gaatie haperen....
en dan heb ik nog 'n Norton antivirus aan, news reader, mercury msn, ad muncher, deamon tools, tiny personal firewall, iis, spy sweeper, remote administrator, 3 IE vensters (FOK!) (incl. yorinfm livestream) en een explorer venster om m'n films in de player te dumpen...

m'n vraag is nu dus hoe byzonder het afspelen van 16 films tegelijk nog is, of 60 dan om het moeilijker te maken... als ik dit al red op een matig hedendaags systeempje....
Vergeet niet dat de demonstratie in 1999 is geweest. Toen was er nog geen sprake van een 2200+ processor met 512MB. Ik denk dat het eerder een PII of misschien een PIII geweest is, die waren rond die tijd hedendaags. Laten we zeggen dat de kloksnelheid op 400 Mhz zat dan is dat vier keer zo laag als jouw PC. Aangezien kloksnelheid natuurlijk lang niet het enige is dat meetelt, is het wel degelijk bijzonder om op zo'n oude PC 16 (en later zelfs nog meer geloof ik) films tegelijkertijd af te spelen, op variabele snelheid.
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  dinsdag 14 september 2004 @ 01:39:58 #69
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_21938615
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 01:29 schreef TopGear het volgende:

[..]

Sloot was nog bezig met de relativiteitstheorie..........
Waarom zou hij? Daar kwam Einstein in 1905 al mee op de proppen
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  dinsdag 14 september 2004 @ 02:01:22 #70
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_21938782
- offtopic --
Einstein zocht de rest van zijn leven tervergeefs naar "The theory of everything".
Inderdaad de "unificatie theorie"... totdat Lorentz met zijn vlinder effect aankwam (chaos theorie). Maar ook in de wereld van chaos zijn wetmatigheden te herkennen (Poincaré).
pi_21939083
quote:
Op maandag 13 september 2004 16:54 schreef DoctorB het volgende:

gezien het feit dat er Jan Sloot in zee was gegaan met een man die erom bekend stond het niet zo nauw te nemen met de waarheid vermoed ik een uitgekiende oplichtings poging.

Ik denk dat Jan Sloot een mooie zend/ontvangst installatie in zijn kastje had zitten, buiten het gebouw waar de demo gegeven werd stond dan toevallig een busje, volgestouwd met "gewoon" materiaal.

Als alles echt was geweest dan was de zgn. broncode wel gevonden, dan was zijn demo model wel geanalyseerd.
Kortom, tis dat ie een hartwip kreeg, maar anders hadden señor Sloot en consorten een hele doordachte oplichting uitgevoerd en waren ze met de noorderzon vertrokken.
Mja als het een grote oplichtingstruc was, waarom dan iemand als Sloot aantrekken als het meesterbrein?

Hij was behoorlijk paranoia, onhandig, angstig had nog nooit in een vliegtuig gezeten van zijn leven. hadden Pieper en cornuiten dan geen gelikter figuur kunnen uitkiezen voor deze uitgekiende oplichtingspoging, en waarom zijn ze ermee gestopt, op zich hadden ze als er niets was toch gewoon door kunnen gaan ook zonder Sloot?
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_21943448
terugvindpeaust.
  dinsdag 14 september 2004 @ 12:53:18 #73
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_21943706
Ik heb nog eens even na zitten denken.....
Bij de tweede aflevering van Netwerk kwamen sommige aandeelhouders aan het woord van de zogenaamde "Fifth Force". Er was daar een Aandeelhouder bij (naam/achtregrond onbekend - grijze man met een bril op) die zelf aangaf dat hij niet in de uitvinding geloofde (waarom deed hij dan uberhaupt mee ?!?). Maar hij voorspelde wel dat deze vinding vroeg of laat (over 10-20 jaar) weer boven tafel zou komen.
  dinsdag 14 september 2004 @ 12:58:47 #74
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_21943819


plaatje van TopGear uit het vorige topic..simpele uitleg van sloot's systeem
  dinsdag 14 september 2004 @ 15:30:28 #75
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_21947202
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 12:58 schreef err het volgende:
[afbeelding]

plaatje van TopGear uit het vorige topic..simpele uitleg van sloot's systeem
Het is zo simpel, dit is haast geen uitleg meer te noemen... Hoort er toevallig nog een verklarend schrijven bij?
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_21947952
quote:
Op maandag 13 september 2004 17:29 schreef RM-rf het volgende:

[..]Een tweede optie is natuurlijk dat Pieper wel degelijk in bezit is van de kennis, en enkel ermee wacht tot de patenten op de DVD een beetje knap zijn uitgbaat, de DVD eerst zelf al doorgebroken is, om te wachten met een nieuwe uitvinding, die de DVD vervolgens dan weer kan opvolgen (en dat kan nog 10 jaar duren, voordat die patenten verlopen)
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Reken maar dat dit hele verhaal mensen aan het denken heeft gezet. Als het waar is, dan is er vast wel een freak die dit gaat proberen te ontcijferen (net als iedereen hier eigenlijk al probeert). De kans is groot dat iemand hier binnen 10 jaar wel achterkomt. Dan zou Pieper mooi met lege handen staan in plaats van een miljardencontract.
pi_21948326
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 12:53 schreef Drugshond het volgende:
Ik heb nog eens even na zitten denken.....
Bij de tweede aflevering van Netwerk kwamen sommige aandeelhouders aan het woord van de zogenaamde "Fifth Force". Er was daar een Aandeelhouder bij (naam/achtregrond onbekend - grijze man met een bril op) die zelf aangaf dat hij niet in de uitvinding geloofde (waarom deed hij dan uberhaupt mee ?!?). Maar hij voorspelde wel dat deze vinding vroeg of laat (over 10-20 jaar) weer boven tafel zou komen.
Eigenlijk geloofde niemand erin. Het probleem was dat Sloot het gewoon liet zien! Het kon niet, maar toch zagen ze het gebeuren. Natuurlijk komt er binnen 20 jaar een uitvinding die ons afhelpt van serverparken en veel te grote harddisks. Ik denk dat Sloot iets te vroeg was met zijn uitvinding. Er zijn talloze bedrijven die net miljoenen geinvesteerd hebben in glasvezelnetwerken e.d. Met de uitvinding van Sloot zouden deze netwerken in één klap niets meer waard zijn. Het belang om zijn uitvinding niet op de markt te laten komen was gigantisch! En aangezien de uitvinding in zijn hoofd zat..................
pi_21949721
Wat ik nou niet begrijp... stel je investeert in sloot, je weet dat je miljarden er mee gaat pakken en opeens valt sloot dood neer en zijn je miljarden ook verdwenen, dat moet toch wel 1 van de zwartste dagen uit je leven zijn? Het lijkt me op zo`n moment meer dan logisch dat je over lijken gaat als het moet om die vinding terug te halen.
Ik denk dat het een stilte voor de storm is, want als je echt die vinding boven water wilt krijgen dan is dat zeker mogelijk, alleen zul je zeer extreem ondiplomatisch te werk moeten gaan en moet je een gek vinden die minimaal een miljoen in je broncode-retour-project wilt investeren.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 14 september 2004 @ 18:15:14 #79
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_21951116
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 17:10 schreef JohnDope het volgende:
Ik denk dat het een stilte voor de storm is, want als je echt die vinding boven water wilt krijgen dan is dat zeker mogelijk, alleen zul je zeer extreem ondiplomatisch te werk moeten gaan en moet je een gek vinden die minimaal een miljoen in je broncode-retour-project wilt investeren.
Of gaan graven en kijken of je die hersens kan 'uitlezen'...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  dinsdag 14 september 2004 @ 18:29:27 #80
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_21951399
Wat ik nog niet gehoord heb is de mogelijkheid dat Jan Sloot zelfmoord heeft gepleegd. Dat klinkt in eerste instantie misschien onlogisch maar onmogelijk is het zeker niet. Sloot was behoorlijk paranoïde, en een aantal mensen hadden hem - in zijn ogen - onrecht aangedaan. In het artikel op gids.nl valt te lezen:
quote:
'Mijn vader was witheet', zegt Ben Sloot. '"Hier krijgen ze spijt van. Hier zullen ze achterkomen", zei hij. Pa wist zeker dat ze erin geslaagd waren het kastje uit te lezen.
Sloot vertrouwde dus niemand meer, en zeker de geslepen Pieper niet. Bovendien wou hij Pieper terugpakken. De beste manier om dat te doen was door er voor te zorgen dat Pieper de uitvinding niet in handen kreeg. De enige manier waarop Sloot zeker wist dat zijn uitvinding niet in Pieper's of andermans handen terecht zou komen, was er zelf op toe te zien dat het vernietigd werd. Maar dat zou niemand zomaar aangenomen hebben. Men zou het geld dat de familie Sloot ondertussen ontvangen had claimen. Voor Sloot was er in dat geval maar een optie: zelf het einde regisseren. De nabestaanden verkregen dan de erfenis ter waarde van miljoenen, maar de uitvinding zou voor altijd bij Sloot blijven.
pi_21952671
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 16:14 schreef MarkyMarkx het volgende:

[..]

Eigenlijk geloofde niemand erin. Het probleem was dat Sloot het gewoon liet zien! Het kon niet, maar toch zagen ze het gebeuren.
dat is dagelijks werk voor Hans Klok ... mar ga je hem ook 50 miljoen geven om een product op de markt te zetten waarmee je zomaar uit het niets duiven tevoorschijn kunt halen?

dat Sloot zo paranoide zijn vinding gesloten wilde houden en de broncode geheim hield kan ook best te maken hebben ermee dat hierin dingen stonden die mogelijk niet overeen kwamen met zijn verhaal, had hij dat werkelijk willen beschermen, waren octrooien een veel betere en zekere oplossing, eventueel had hij mensen kapot kunnen sueen enkel op basis van auteursrechtenbreuk als zij delen van zijn uitvinding hadden gestolen (zelfs al is zo'n rechtzaak uitzonderlijk kostbaar, enkel het vooruitzicht op een mogelijke schade-uitkering kan de prijs van een bedrijf al enorm opdrijven, kijk bv naar SCO, ook al beweert iedereen dat hun claims op niks gebaseerd zijn, toch worden veel van hun advocaten en andere diensten gefinancieerd met enkel een aandelenpakket)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 14 september 2004 @ 19:53:13 #82
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_21953323
quote:
dat Sloot zo paranoide zijn vinding gesloten wilde houden en de broncode geheim hield kan ook best te maken hebben ermee dat hierin dingen stonden die mogelijk niet overeen kwamen met zijn verhaal, had hij dat werkelijk willen beschermen, waren octrooien een veel betere en zekere oplossing, eventueel had hij mensen kapot kunnen sueen enkel op basis van auteursrechtenbreuk als zij delen van zijn uitvinding hadden gestolen (zelfs al is zo'n rechtzaak uitzonderlijk kostbaar, enkel het vooruitzicht op een mogelijke schade-uitkering kan de prijs van een bedrijf al enorm opdrijven, kijk bv naar SCO, ook al beweert iedereen dat hun claims op niks gebaseerd zijn, toch worden veel van hun advocaten en andere diensten gefinancieerd met enkel een aandelenpakket)
Ik ken uit de praktijk een aantal rechtzaken waarbij het bedrijf in zijn recht stond, maar toch heeft moeten schikken. Omdat de (cummulatieve) advocatuurskosten dermate hoog opliepen dat deze de jaarcijfers terug te zien waren (en aandeelhouders/geldschieters zijn daar meestal niet zo blij mee). In de zakelijke wereld bestaat er een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. En wie het geld heeft.. heeft ook vaak ook de macht.

Ander voorbeeld.... waarom denk je dat het recept van Coca Cola niet in de octrooien/papieren terug te vinden is . Soms is het gunstier om er helemaal geen ruchtbaarheid aan te geven.
pi_21953692
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 19:26 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dat is dagelijks werk voor Hans Klok ... mar ga je hem ook 50 miljoen geven om een product op de markt te zetten waarmee je zomaar uit het niets duiven tevoorschijn kunt halen?
Wat is dat nou weer voor rare vergelijking?
quote:
dat Sloot zo paranoide zijn vinding gesloten wilde houden en de broncode geheim hield kan ook best te maken hebben ermee dat hierin dingen stonden die mogelijk niet overeen kwamen met zijn verhaal, had hij dat werkelijk willen beschermen, waren octrooien een veel betere en zekere oplossing, eventueel had hij mensen kapot kunnen sueen enkel op basis van auteursrechtenbreuk als zij delen van zijn uitvinding hadden gestolen (zelfs al is zo'n rechtzaak uitzonderlijk kostbaar, enkel het vooruitzicht op een mogelijke schade-uitkering kan de prijs van een bedrijf al enorm opdrijven, kijk bv naar SCO, ook al beweert iedereen dat hun claims op niks gebaseerd zijn, toch worden veel van hun advocaten en andere diensten gefinancieerd met enkel een aandelenpakket)
Wat zou hij er dan mee opschieten? Op een gegeven moment zou het dan toch uitkomen dat ie de boel bij mekaar geluld had...
pi_21953893
tvp
-
pi_21954021
Het Sloot Digital Coding System (soes) zou de wereld opschudden: een nieuw alfabet voor digitale informatieopslag dat niet langer meer gebruikmaakt van het binaire stelsel van nulletjes en eentjes, maar een veel efficientere methode hanteert.

hierboven wordt gezegt dat sloot geen gebruik maakt van het binaire stelsel van nulletjes en eentjes

Het principe werkte ogenschijnlijk simpel. Net zoals er voor een stuk tekst maar een beperkt aantal karakters beschikbaar is, wordt een film uit een eindig aantal kleuren en geluiden opgebouwd. Al die basisgegevens werden in vijf algoritmes in vijf verschillende geheugens opgeslagen. Bij de opslag van films zou ieder algoritme een maximale omvang van 74 megabyte krijgen. In totaal dus 370 megabyte: de motor van de vinding. Het enige wat nodig was om die te starten was een passende sleutel. Sloot berekende voor iedere bladzijde van een boek, of ieder beeld van een film, een unieke code waarvan het geheel ook weer resulteerde in een unieke code. Die laatste code, de sleutel, nam slechts één kilobyte geheugen in beslag, ongeacht de lengte van de film of de dikte van het boek.

en hier praten ze weer over één kilobyte en 74 megabyte, dan klopt dit verhaal toch niet?
pi_21954022
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 18:15 schreef whoops het volgende:

[..]

Of gaan graven en kijken of je die hersens kan 'uitlezen'...
Nee, ik denk niet dat dat gaat werken. Je zult pieper gewoon op 1 of andere manier aan het praten moeten krijgen. Het zal misschien even duren voordat je pieper aan het praten krijgt, maar daar heb je ook dat minimale miljoen voor nodig.
Ik schets het nu allemaal heel kort, maar je moet er zegmaar een cia-achtige operatie van maken.

Zij hebben een arme man als speelbal gebruikt, dus ik vind ook dat je nu de grotejongens als speelbal mag gebruiken. Eerlijk = eerlijk.
En wie weet loopt het helemaal mis en kan roel ook niet bij de broncode, tja... dan moet je maar losgeld gaan vragen voor ome roel, je bent toch zo weer vrij in nederland
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 14 september 2004 @ 20:31:33 #87
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_21954273
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 20:21 schreef smallie het volgende:
Het Sloot Digital Coding System (soes) zou de wereld opschudden: een nieuw alfabet voor digitale informatieopslag dat niet langer meer gebruikmaakt van het binaire stelsel van nulletjes en eentjes, maar een veel efficientere methode hanteert.

hierboven wordt gezegt dat sloot geen gebruik maakt van het binaire stelsel van nulletjes en eentjes

Het principe werkte ogenschijnlijk simpel. Net zoals er voor een stuk tekst maar een beperkt aantal karakters beschikbaar is, wordt een film uit een eindig aantal kleuren en geluiden opgebouwd. Al die basisgegevens werden in vijf algoritmes in vijf verschillende geheugens opgeslagen. Bij de opslag van films zou ieder algoritme een maximale omvang van 74 megabyte krijgen. In totaal dus 370 megabyte: de motor van de vinding. Het enige wat nodig was om die te starten was een passende sleutel. Sloot berekende voor iedere bladzijde van een boek, of ieder beeld van een film, een unieke code waarvan het geheel ook weer resulteerde in een unieke code. Die laatste code, de sleutel, nam slechts één kilobyte geheugen in beslag, ongeacht de lengte van de film of de dikte van het boek.

en hier praten ze weer over één kilobyte en 74 megabyte, dan klopt dit verhaal toch niet?
Lees het topic eens door. Die 5 x 74 Mb zijn de basisbestanden die je in je player "bakt". Dit is genoeg om alle mogelijke beelden op een scherm te toveren. Met de sleutel (1Kb op een chipcard), wordt aan de basisbestanden vertelt hoe en wat ze op het scherm moeten tonen. Om een film (of wat voor data dan ook) te versturen, moet je alleen de sleutel versturen.
Feyenoord!!! * Barça
pi_21956624
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 20:09 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor rare vergelijking?
[..]

Wat zou hij er dan mee opschieten? Op een gegeven moment zou het dan toch uitkomen dat ie de boel bij mekaar geluld had...
waarom werden er toen WorldOline aandelen op de beurs zouden komen zoveel heisa van gemaakt:
Een dag ervoor schreef een gezaghebbende krant op de vorpagina dat er geruchten waren dat prijs volgens 'amerikaanse kenners op IT-gebied' wel 120 gulden zou kunnen bereiken...

Een dag later bleek dat zelfs 40 gulden een te hoge inschatting was, en velen gingen zwaar het schip in ...
Waarom logen mensen toen, jaagden zij een luchtbel na?

Laten we wel zijn, een aantal namen hier waren zowel bij de WorldOnline-beursintroductie, alswel de Sloot-uitvinding betrokken.

Wat Sloot zelf betreft, hij heeft iets van een manisch-depressieveling, iemand die zich ingeraven had in zijn idee van de 'revolutionaire' uitvinding:
Waarschijnlijk was hij op een punt geomen dat hij zo verslingerd in een web van leugens zat, dat hij er zelf niet meer uitkwam:

wat dat betreft is ook het verhaal van de voorganger van de Pieper-jongens interssant.

iemand die al vanaf 1991 Sloot kende en hem financieel ondersteunde om de 'uitvinding' verder te ontwikkelen, maar die tot de conclusie was gekomen dat er niks achter zat, dat Sloot een bodemloze put was, die hem enkel geld bleef kosten.
Toen die hem in de steek liet, ging Sloot op zoek naar en tweede financier, de tapijthandelaar, die hem uiteindelijk bij Pieper bracht.

Waarschijnlijk wilde Sloot nooit verstrikt raken tussen de 'grote' jongens, en wilde hij eigenlijk enkel gewoon een lokale regionale middenstander om zijn manie te financieren (wat hem dus nog lukte ook):
rond 1998-1999 was het echter zo dat die middenstand-oplichterij zelfs domweg lukte bij de multi-nationale en wereldwijde ondernemingen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  † In Memoriam † dinsdag 14 september 2004 @ 22:55:26 #89
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_21957879
Even een dom vraagje van iemand ide niet zo gek veel dan digitale techniek weet:

Stél dat je in een sleutel precies voor elke pixel kunt vastleggen op welk moment hij welke kleur moet hebben, dan is die sleutel normaalgesproken toch (ongeveer) net zo groot als een complete film?

Ik wijs de uitvinding zeker niet af, en ben ook bereid te accepteren dat Sloot iets creatiefs heeft bedacht waar wij simpelweg nog niet opgekomen zijn, ik ga er echter wel vanuit dat hij gebruik heeft gemaakt van toen bestaande middelen en geen buitenaardse hulp heeft ontvangen nog 'wonderen' kan verrichten.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 14 september 2004 @ 22:55:53 #90
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_21957893
Hij leek idd in eerste instantie geld te zoeken bij mensen die niet in de IT scene zaten. Bang dat een expert zijn idee zou ontdekken of bang dat zijn oplicht truc werd doorzien?
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  dinsdag 14 september 2004 @ 22:57:34 #91
34793 neo567
You know who
pi_21957942
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 22:55 schreef livEliveD het volgende:
Hij leek idd in eerste instantie geld te zoeken bij mensen die niet in de IT scene zaten. Bang dat een expert zijn idee zou ontdekken of bang dat zijn oplicht truc werd doorzien?
Bang dat iemand er met "zijn" idee vandoor ging, en hij de erkenning misliep.
  † In Memoriam † dinsdag 14 september 2004 @ 22:58:39 #92
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_21957977
quote:
Op maandag 13 september 2004 18:36 schreef Thomas B. het volgende:
Die Pieper weet er meer van... dat kan haast niet anders.
Maarja, stel nou dat hij die broncode toch heeft (en het stuk uit de quote geeft alle aanleiding om te speculeren) en hij komt er ooit mee naar buiten, dan valt ie hard door de mand en is zn reputatie weg.
Aan de andere kant houdt ie dan wel de grootste uitvinding sinds het wiel verborgen.
Misschien krijgt hij wel heel veel geld om de uitvinding voor eeuwig verborgen te houden...
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † dinsdag 14 september 2004 @ 23:00:51 #93
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_21958048
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 22:55 schreef livEliveD het volgende:
Hij leek idd in eerste instantie geld te zoeken bij mensen die niet in de IT scene zaten. Bang dat een expert zijn idee zou ontdekken of bang dat zijn oplicht truc werd doorzien?
Ik vind het niet heel erg vreemd dat een 'simpele tv-reparateur' en tevens ex-medewerker van Philips meteen als eerste aan Philips dacht en bijvoorbeeld niet meteen aan bedrijven in de US.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_21959393
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 23:00 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik vind het niet heel erg vreemd dat een 'simpele tv-reparateur' en tevens ex-medewerker van Philips meteen als eerste aan Philips dacht en bijvoorbeeld niet meteen aan bedrijven in de US.
nope Sloot was de samenwerking aangegaan met leo Mierop en Leen Mooijaart, respectievelijk keukenhandelaar en aannemer.
Deze waren met het idee gekomen om Phillips te benaderen, Sloot moest daar zelf niks van hebben en had een aversie jegens Pieper en phillips-technici.

Voor Mierop en Mooijaart, was Sloot lange tijd financieel ondersteund door Jos van Rossem: een sigarettenautomaathandelaar, die uiteindelijk de samenwerking opzegde omdat er volgens hem niks van Sloots plannen terecht kwam.
Rossem beweert nu de kluis met Sloot's broncode te hebben (althans, documenten van Sloot, die misschien de broncode kunnen zijn) en is deze bereid te verkopen voor een miljoen euro.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  † In Memoriam † dinsdag 14 september 2004 @ 23:57:30 #95
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_21959548
Kan iemand dit nog ff simpel weerleggen?
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 22:55 schreef Cynix ® het volgende:
Stél dat je in een sleutel precies voor elke pixel kunt vastleggen op welk moment hij welke kleur moet hebben, dan is die sleutel normaalgesproken toch (ongeveer) net zo groot als een complete film?
En het geluid moet er natuurlijk ook nog bij.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_21960305
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 23:57 schreef Cynix ® het volgende:
Kan iemand dit nog ff simpel weerleggen?
[..]

En het geluid moet er natuurlijk ook nog bij.
Dat kan niemand weerleggen, dat is juist het hele eiereneten. Hij schijnt een andere benadering van data gehad te hebben dan wat wij gewend zijn (het binaire stelsel) Hij had een techniek ontwikkeld die de data tich keer meer efficient aantstuurde. Dus niet met 0 en 1, maar hij had wat anders verzonnen. Komt bij dat wij met ons allen digitaal denken, terwijl hij de analoge bron had aangepakt.
  woensdag 15 september 2004 @ 01:35:51 #97
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_21961191
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door livEliveD op 15-09-2004 11:59:11 ]
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_21962035
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 22:55 schreef Cynix ® het volgende:
Even een dom vraagje van iemand ide niet zo gek veel dan digitale techniek weet:

Stél dat je in een sleutel precies voor elke pixel kunt vastleggen op welk moment hij welke kleur moet hebben, dan is die sleutel normaalgesproken toch (ongeveer) net zo groot als een complete film?
Ik weet er ook niks vanaf, maar ving op dat hij ook bv tig boeken op heel weinig ruimte kon plaatsen in de vorm van een sleutel, die sleutel bevatte dan de som (de volgorde van de letters die tesamen het boek vormden).
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  † In Memoriam † woensdag 15 september 2004 @ 07:38:55 #99
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_21962241
Ok, we doen het ff anders. We hebben een file met alle letters van het alfabet, de standaardfile: ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ.

Nou wil ik bijvoorbeeld mijn naam CYNIX zo klein mogelijk opslaan.

Dan moet ik in de sleutel vastlegen dat de eerste letter een C moet zijn, de tweede een Y, de derde een N, etc. Ergo: ik moet het complete woord CYNIX in de sleutel opslaan. We kunnen de letters bijvoorbeeld nummeren A=1, B=2, etc. Om het woord CYNIX als sleutel op te slaan krijg je dan de code: 3-25-14-9-24.

Nu de hamvraag: hoe zou je die sleutel 3-25-14-9-24 2 miljoen keer kleiner kunnen opslaan dan het uitgeschreven woord CYNIX?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † woensdag 15 september 2004 @ 07:44:23 #100
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_21962257
Ik kan de cijfers wel optellen (dan wordt de sleutel :"75"), maar dan kun je er bij het decoderen 100-en woorden van maken. Ik kan ook nog wel aangeven dat het woord uit 5 letters moet bestaan, dan wordt de sleutel bijvoorbeeld "75-5", maar ook dat biedt nog steeds 100-en mogelijkheden. De sleutel mag maar tot 1 mogelijke 'uitkomst' leiden, dus ik zeg dat de sleutel dan net zo groot moet zijn als die uitkomst.

Of ik zit volledig op het verkeerde spoor en de man heeft écht iets briljants bedacht.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')