abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 21 januari 2005 @ 11:21:56 #26
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_24665762
Even een vraagje: Is het goed te doen om op de bonnefooi naar Zuid-Afrika te gaan, of is het toch aan te raden om van tevoren overnachtingsplaatsen te reserveren?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_24666610
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 11:21 schreef Doekes het volgende:
Even een vraagje: Is het goed te doen om op de bonnefooi naar Zuid-Afrika te gaan, of is het toch aan te raden om van tevoren overnachtingsplaatsen te reserveren?
Ja is in de grote steden Durban, Bloemfontein en Kaapstad goed te doen. Daar zijn voldoende hostels/hotels. In Johannesburg en omgeving is reserveren wel aan te raden. Zeker omdat je daar niet graag rond wil rijden of door de stad wil lopen. Telefonisch reserveren in het land zelf kan wel, maar is soms wa lastig. Zeker in Drakensbergen en de omgeving van het Krugerpark kun je beter van te voren reserveren. Overigens heb ik zelf meegemaakt dat toen een hostel vol zat, we bij familie van de eigenaresse mochten overnachten, die een kamer overhad... een hele aparte ervaring om bij een typische 'boeren'-familie (lees: blank en pro- apartheid) te verblijven, na drie weken alleen te maken te hebben gehad met de leefomstandigheden van de zwarte bevolking.

Al je bijvoorbeeld op Kaapstad vliegt kun je wel bijvoorbeeld in het hostel hele reizen ter plekke boeken, inclusief overnachtingen. variërend van een middagje naar de townships tot een survival naar de Victoria falls. Voordeel daarvan is dat je inderdaad ter plekke nog keuze hebt wat je wel of niet wil doen.

Verdere info ook hier:
Zuid-Afrika
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:42:22 #28
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24667302
Ik heb echt niets vooraf geboekt... Misschien lag dat aan het feit dat ik er in de winter (daar) was, maar het kostte echt geen enkele moeite. Het lijkt me niks als je al dingen vast hebt liggen, dan haal je de hele vrijheid van die huurauto weer eruit...
Meestal belde ik 's middags even naar het volgende plaatsje waar we wilden stoppen om een hotel/B&B/Hostel te vinden. No problem!
Enige keer dat het niet lukte was Kruger, maar dat kwam omdat we achterlijk laat aankwamen (zelfs als we wel hadden gereserveerd hadden ze 'm waarschijnlijk al weggegeven). Maar zoals ik hierboven al ergens schreef: achteraf was het alleen maar prima dat we daar niet hebben geslapen...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_24668354
Ik ga lekker van het weekend of zo die reisverslagen eens doorlezen. Nu nog ff aan het werk.
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
  donderdag 8 december 2005 @ 01:00:29 #30
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_32908433
Ff een kick, zodat hij bij m'n active topics staat. Dit kan van pas komen bij een schoolproject van me over zuid-afrika.
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
  donderdag 8 december 2005 @ 19:35:19 #31
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_32925672
Goede tip Hik! Slapen buiten het Kruger en niet erin. Zijn er veel hostels daar in de buurt? Vast wel vermoed ik zo...
  zaterdag 10 december 2005 @ 10:51:28 #32
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_32965830
Ik heb zelf niet in veel hostels geslapen in ZA, bijna alleen in B&Bs. En die zijn er plenty!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zaterdag 10 december 2005 @ 13:21:49 #33
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_32968614
Dat lijkt me eigenlijk nog leuker dan hostels! gewoon bij mensen thuis bedoel je toch?
Mag ik vragen wat je gemiddeld betaalde voor een overnachting in een B&B?
  zaterdag 10 december 2005 @ 13:22:18 #34
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_32968622
renzell hoeft ook niet perse tussen de zuipende backpackers te zitten namelijk...
  zaterdag 10 december 2005 @ 13:44:12 #35
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_32969083
Afhankelijk van de B&B heb je echt het gevoel bij mensen thuis te zijn, of lijkt met meer op een hotel. Maar ik vond het wel leuk in elk geval. Prijzen weet ik niet meer helemaal, weet wel dat het me niet meeviel (maargoed: ik was gewend aan Latijns Amerika). Zal het nog wel eens nakijken...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 12 december 2005 @ 10:59:48 #36
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_33009183
Ik betaalde voor de B&B's zo'n ¤ 25 tot ¤ 30 per nacht. Een stuk goedkoper dan een hotelkamer dus, maar wel veel leuker, beter, mooier etc.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')