abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf woensdag 15 september 2004 @ 17:26:34 #51
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21973142
quote:
Op woensdag 15 september 2004 13:16 schreef pea4fun het volgende:
Zo, ben ik weer na herinstall...

Xilantof wordt beroemd!!!! en ik heb hem in het echt gezien...ik heb hem bijna aangeraakt....:P

Alle gekheid op een stokkie Gefeliciteerd...hartstikke leuk dat je foto gebruikt gaat worden
Dankjewel

en m-niki, jij had het over een lijst van de federatie van fotografen ofzo

ik heb nog contact met de persoon gehad, en hij had verhaal als in: "meestal doe ik een aantal maanden betalen voor "abbo" bij deviantart, maar asl jij iets anders weet kan je het voorstellen"
en hij meldde ook dat hij geen grote kas had aangezien hij een beginnend bedrijf heeft...

tips?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf donderdag 16 september 2004 @ 07:10:18 #52
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21986572
niemand die tips heeft?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21987205
zeg gewoon iets van: Hé, voor 25 eurootjes mag je mijn foto plaatsen
zou ik doen dan
  donderdag 16 september 2004 @ 10:09:33 #54
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_21988028
quote:
Op donderdag 16 september 2004 09:01 schreef De_Warme_bakker het volgende:
zeg gewoon iets van: Hé, voor 25 eurootjes mag je mijn foto plaatsen
zou ik doen dan
Voor een stock foto die gebruikt wordt voor het internet (kleinformaat en 72 dpi) wordt gemiddeld zo'n 69 euro gerekend. Voor grotere formaten die gebruikt worden voor drukwerk kan je het dubbele of het drie dubbele rekenen. Let wel stockfoto's zijn dan wel rechten vrij.
pi_21989068
Ouwesok, is het een idee om een verhandeling over filters op te nemen in het groei-document?
En dan niet alleen bijv. de polarisatie-filters maar ook ND-grid? opwarmfilters? etc. etc.

* PdeHoog weet echter van niets, dus niet naar mij kijken
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  donderdag 16 september 2004 @ 11:18:10 #56
40714 Subhuman
Televised confession
pi_21989262
* Subhuman wacht nog steeds op de portretregels in het groeidocument
  FOK!fotograaf donderdag 16 september 2004 @ 12:34:48 #57
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21990852
quote:
Op donderdag 16 september 2004 09:01 schreef De_Warme_bakker het volgende:
zeg gewoon iets van: Hé, voor 25 eurootjes mag je mijn foto plaatsen
zou ik doen dan
ff heel snel vanaf mijn stage,

ik ga even mailen met wat ie er voor kwijt wilt
en dan kijk ik wel wat ik te pakken kan krijgen ofzo

lastig dit zeg
nog nooit over na gedacht ook,
nooit gedacht dat het mij zou overkomen
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21991211
Heb nog geen (richt)prijslijst voor de gevonden.
Maar misschien moet je eens op de site van http://www.fotografenfederatie.nl gaan kijken, zover je dat nog niet gedaan hebt.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 16 september 2004 @ 13:49:17 #59
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21992492
quote:
Op donderdag 16 september 2004 11:07 schreef PdeHoog het volgende:
Ouwesok, is het een idee om een verhandeling over filters op te nemen in het groei-document?
En dan niet alleen bijv. de polarisatie-filters maar ook ND-grid? opwarmfilters? etc. etc.

* PdeHoog]weet echter van niets, dus niet naar mij kijken [/me]
quote:
Op donderdag 16 september 2004 11:18 schreef Subhuman het volgende:
[me=Subhuman wacht nog steeds op de portretregels in het groeidocument
24 uur in een dag . En dan de nacht nog

Diegene die een goeie verhandeling over filtergebruik wil schrijven is bij deze uitgenodigd.

'regels' ben ik niet zo dol op , tips vind ik des te leuker . Punt met portretfotografie is echter dat het zo'n ontzettend groot gebied met veel issues is dat ik niet in een post de hele materie even uit de doeken kan doen. Ik zal binnenkort eens een paar praktische dingetjes op een rijtje gaan zetten (en ook hier weer geldt dat wie 'iets' heeft, dat hier maar even voor de groep moet gooien, waarna we het met wat eventuele aanvullingen in het groeidocument bijschrijven)
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_21993158
quote:
Op donderdag 16 september 2004 13:49 schreef Ouwesok het volgende:

[..]


[..]

24 uur in een dag . En dan de nacht nog
Je hebt jezelf nog steeds niet gekloond
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 16 september 2004 @ 14:42:52 #61
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21993715
quote:
Op donderdag 16 september 2004 14:17 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Je hebt jezelf nog steeds niet gekloond
Wie.... wij
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_21994077
quote:
Op donderdag 16 september 2004 14:42 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Wie.... wij
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  donderdag 16 september 2004 @ 15:45:51 #63
65884 Caar2
Het leven is mooooooooiii.....
pi_21995228
vraagje (ik weet het hoort hier niet echt thuis, maar op DIG kwam ik ook niet veel verder): Hoe kan je een bewegende avatar qua bytes verkleinen??? Als ik het bij photoshop doe en de avatar 'save for web' beweegt ie daarna niet meer... Ik sla hem op als GIF, dus dat klopt allemaal wel dacht ik zo, maar steeds als ik dat doe, stopt ie met bewegen...
pi_21996034
Het zijn allemaal kleine gifjes. je hebt daar aparte programmaatjes voor nodig die die gif-jes aan elkaar plakt.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_21996126
Ik zelf gebruik animation shop3, dit zit bij paintshop pro.
Iedereen een prettige kerst en een gelukkig nieuwjaar!!!
kiekjes
  FOK!fotograaf donderdag 16 september 2004 @ 17:47:26 #66
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21998413
quote:
Op donderdag 16 september 2004 12:52 schreef Oceanonix het volgende:
Heb nog geen (richt)prijslijst voor de gevonden.
Maar misschien moet je eens op de site van http://www.fotografenfederatie.nl gaan kijken, zover je dat nog niet gedaan hebt.
dankje!
had ik idd nog niet gedaan
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  donderdag 16 september 2004 @ 22:49:10 #67
40714 Subhuman
Televised confession
pi_22006094
Misschien is het voor de portretpost leuk om met de hele basisdingen te beginnen, zodat iedereen aan de slag kan. Ik heb vandaag voor het eerst weer portretfoto's gemaakt sinds ik die workshop anderhalf jaar geleden gevolgd heb, en ik wilde eerst proberen om goede foto's te krijgen waarbij ik erop geprobeerd heb te letten dat alle basisdingen goed zijn. De volgende keer, als ik de eerste foto's heb gezien, zou ik dan verder kunnen experimenteren.

De belangrijkste dingen die ik mij kan herinneren zijn:

  • Het model laten leunen op het achterste been
    Dit kan je bereiken door de hak van het voorste been wat op te laten tillen

  • Boven- en onderlichaam iets gedraaid voor de camera
    Dit geeft, vooral voor vrouwen, niet het idee dat de schouders heel breed en lomp zijn. Bovendien zie je, als de nek dan gedraaid wordt zodat het model wel in de camera kijkt, een spier verschijnen die ervoor zorgt dat de nek langer lijkt.

  • Zorgen voor lichtjes in de ogen
    Zonder lichtjes in de ogen zien deze er heel doods uit. Maximaal 1 licht per oog.

  • Goed letten op niet storende achtergrond
    Een groot diafragma (f/5,6 of f/4) kan helpen, maar het is ook zaak er goed op te letten dat er zich op de achtergrond geen storende elementen bevinden (felle kleuren, andere mensen, etc.).

  • Lange lens gebruiken
    Een objectief van 80 mm wordt vaak het standaard portretobjectief genoemd. Voor mooie scherpe foto's die zich makkelijk laten vergroten is het het mooist om een vast objectief te gebruiken en geen zoomobjectief. Bij het gebruik van een te kort objectief moet je te dicht bij het model gaan staan en krijg je onflatteuze foto's. De neus staat er dan bijv. in verhouding veel te groot op.

    Het zou handig zijn om deze dingen te kunnen illustreren met wat foto's. Die heb ik helaas nog niet voorhanden.

    Alsjeblieft, Ouwesok, een eerste opzet voor de portretpost. Er zijn ongetwijfeld aanvullingen en verbeteringen op wat ik te zeggen heb. Ik ben slechts een beginner op het gebied van portretten, dus kom maar op met de aanvullingen dan kan ik er zelf ook nog wat van leren!
  •   Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 16 september 2004 @ 22:51:27 #68
    41809 crew  Ouwesok
    Leuke lamp overigens
    pi_22006169
    Voor het reviewen van freeware-beeldtooltjes had ik het volgende format in gedachte zodat in principe iedereen zijn reviews aan kan leveren.

    Naam van het programma En zomogelijk die van de bouwer/uitgever

    Download hier serverwaardatprogjestaat

    Omschrijving
    Omschrijf beknopt wat het voor programma is, wat er aan features in zit en indien een zuiver tool en niet een pakket kun je ook aangeven wat het doel is van het tool

    Installatie en eerste indruk
    Geef aan of het tool/programma makkelijk installeert en of je bij de installatie eventuele problemen hebt ontmoet.
    Wat je hier ook kwijtkunt is je eerste indruk van datgene dat je in beeld te zien krijgt(de userinterface)

    Wat heb ik er mee gedaan
    Geef hier de kwelling aan waaraan je het programma hebt onderworpen

    Wat gaat er goed mee
    Geef aan wat er met het programma/tool allemaal lekker loopt. Eventuele smulfeatures kun je natuurlijk ook hier aangeven.
    Geef ook aan waarvoor je het programma het beste kunt gebruiken

    Wat moet je er zeker niet mee doen
    Geef hier aan waar het tool bepaald zwak in is. Daarbij kun je ook denken aan technische bijkomstigheden zoals een tool dat op een oudere PC niet vooruit te branden is, of een feature die maakt dat je systeem op een verschrikkelijke manier gaat hangen

    Resultaten
    Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Om je dus wat typwerk van de hals te halen kun je hier wat illustrerende foto's plaatsen. Screenshots zijn minder handig, daar zie je op onze maximale breedte namelijk weinig van en meestal staat de site van de producent er bol van

    Nog even in het kort de spelregels: Alleen tools die je legaal gratis kunt gebruiken. Fraaie shareware kan wat mij betreft ook. Heckz, creckz en dat soort dingen willen we niet, dus alleen echt gratuit of voor weinig
    Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
      Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 16 september 2004 @ 22:54:20 #69
    41809 crew  Ouwesok
    Leuke lamp overigens
    pi_22006262
    quote:
    Op donderdag 16 september 2004 22:49 schreef Subhuman het volgende:
    Misschien is het voor de portretpost leuk om met de hele basisdingen te beginnen, zodat iedereen aan de slag kan. Ik heb vandaag voor het eerst weer portretfoto's gemaakt sinds ik die workshop anderhalf jaar geleden gevolgd heb, en ik wilde eerst proberen om goede foto's te krijgen waarbij ik erop geprobeerd heb te letten dat alle basisdingen goed zijn. De volgende keer, als ik de eerste foto's heb gezien, zou ik dan verder kunnen experimenteren.

    De belangrijkste dingen die ik mij kan herinneren zijn:

  • Het model laten leunen op het achterste been
    Dit kan je bereiken door de hak van het voorste been wat op te laten tillen

  • Boven- en onderlichaam iets gedraaid voor de camera
    Dit geeft, vooral voor vrouwen, niet het idee dat de schouders heel breed en lomp zijn. Bovendien zie je, als de nek dan gedraaid wordt zodat het model wel in de camera kijkt, een spier verschijnen die ervoor zorgt dat de nek langer lijkt.

  • Zorgen voor lichtjes in de ogen
    Zonder lichtjes in de ogen zien deze er heel doods uit. Maximaal 1 licht per oog.

  • Goed letten op niet storende achtergrond
    Een groot diafragma (f/5,6 of f/4) kan helpen, maar het is ook zaak er goed op te letten dat er zich op de achtergrond geen storende elementen bevinden (felle kleuren, andere mensen, etc.).

  • Lange lens gebruiken
    Een objectief van 80 mm wordt vaak het standaard portretobjectief genoemd. Voor mooie scherpe foto's die zich makkelijk laten vergroten is het het mooist om een vast objectief te gebruiken en geen zoomobjectief. Bij het gebruik van een te kort objectief moet je te dicht bij het model gaan staan en krijg je onflatteuze foto's. De neus staat er dan bijv. in verhouding veel te groot op.

    Het zou handig zijn om deze dingen te kunnen illustreren met wat foto's. Die heb ik helaas nog niet voorhanden.

    Alsjeblieft, Ouwesok, een eerste opzet voor de portretpost. Er zijn ongetwijfeld aanvullingen en verbeteringen op wat ik te zeggen heb. Ik ben slechts een beginner op het gebied van portretten, dus kom maar op met de aanvullingen dan kan ik er zelf ook nog wat van leren!
  • Is een hele aardige basis . Ik ga er nog aantal aanvullingen bij verzinnen en dan gaat ie de howto's in . Dat gaat overigens naar verwachting morgenavond of zaterdagochtend worden.

    Wie overigens zelf nog zinvolle aanvullingen weet, gooit ze ff in de groep......
    Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
      donderdag 16 september 2004 @ 23:05:36 #70
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_22006610
    Nog een toevoeging!

  • Piepschuim of karton werkt heel goed als reflector
    Om een donkere kant van het gezicht, of het hele gezicht, wat op te lichten gebruik je een reflector. Dit zorgt voor een neutralere foto, waarbij niet een helft van het gezicht in de schaduw valt. Er zijn hele mooie reflectors te koop in allerlei kleuren, maar een grote plaat piepschuim of karton werkt al net zo goed.
  •   FOK!fotograaf vrijdag 17 september 2004 @ 07:25:43 #71
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_22010563
    ik heb ongeveer ook "ambitieuse" plannen voor het How to document.
    aangezien ik een aardige stapel fotobladen heb...

    ik ga die eens door spitten
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      vrijdag 17 september 2004 @ 12:00:16 #72
    45796 Offy
    rooi'n bin kwooi'n
    pi_22014173
    Ola! Weer lekker terug van vakantie (ja, het was hartstikke leuk , maar de Nijmeegse vierdaagse was er niets bij, de blaren staan op mijn voeten....)

    Weer een hoop bij te lezen zie ik. Pfff..dat komt wel een keer, ik heb even snel ge-control-f-ed op mijn naam , ben niet echt gemist zo te zien

    afgezien dan van een kleine vermelding (zonder hoofdletter welteverstaan) :
    quote:
    Op maandag 13 september 2004 18:59 schreef Xilantof het volgende:
    ik bedacht wel vandaag dat er een aantal mensen zijn die we al een tijd niet gezien hebben,
    Texelonia (oid) en offy is al een tijdje niet online geweest.
    Vakantie dus Je hebt een site! (en meteen al iemand die je foto wil gebruiken, gaaf zeg )

    Even een paar tvp-tjes zetten....
    Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
    Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
      vrijdag 17 september 2004 @ 12:29:58 #73
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_22014818
    * Subhuman merkt ook dat ons o zo gezellige chatkanaal weer steeds leger wordt
    pi_22015139
    quote:
    Op vrijdag 17 september 2004 12:29 schreef Subhuman het volgende:
    * Subhuman merkt ook dat ons o zo gezellige chatkanaal weer steeds leger wordt
    Sorry ben wat druk geweest en heb daardoor de IRC niet kunnen bezoeken
      FOK!fotograaf vrijdag 17 september 2004 @ 13:34:43 #75
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_22016188
    quote:
    Op vrijdag 17 september 2004 12:00 schreef Offy het volgende:

    Vakantie dus Je hebt een site! (en meteen al iemand die je foto wil gebruiken, gaaf zeg )

    Even een paar tvp-tjes zetten....
    ben blij dat je een leuke vakantie hebt gehad!!

    en die site is gewoon een simpele upload site hoor
    heb er zelf niets aan hoeven knutselen

    en ik kom snel trouwens ook weer op IRC
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')