abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 11 september 2004 @ 11:52:22 #1
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_21877682
De vraag is erg simpel. Ik kan die van mij niet meer vinden, dus ik moet een nieuwe. Maar waar o waar haal ik die vandaan?

Bij de Blokkert hebben ze ze niet. Iemand een idee?

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_21877689
Dierenwinkel..?
pi_21877708
Xenos.
slettebak [@] gmail.com
pi_21877716
Van GC, naar Lifestyle
pi_21877721
Snap-E zijn de beste..
pi_21877737
Praxis, Karwei, Hornbach etc.....
Doh!
pi_21877755
Joh.. ze verkopen zelfs lijm.. dat is bij de wet verboden om te gebruiken..
pi_21877773
Lijmplaten ook..
pi_21877813
Het is natuurlijk erg verleidelijk om zo een ding met lijm te kopen, vanwege de minieme prijs. Maar erg muisonvriendelijk inderdaad.
  zaterdag 11 september 2004 @ 12:05:26 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_21877909
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 12:00 schreef p-etr-a het volgende:
Het is natuurlijk erg verleidelijk om zo een ding met lijm te kopen, vanwege de minieme prijs. Maar erg muisonvriendelijk inderdaad.
Je moet gewoon zo'n ouderwets dichtklapding kopen. Ben je met een klap van de muis af.

Ik zou er gerookt spek op doen ipv kaas muizen zonder daar nog gekeker op dan op kaas.
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 11:55 schreef raampje het volgende:
Praxis, Karwei, Hornbach etc.....
Boerenbond
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 11 september 2004 @ 12:06:38 #12
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_21877933
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 12:00 schreef p-etr-a het volgende:
Het is natuurlijk erg verleidelijk om zo een ding met lijm te kopen, vanwege de minieme prijs. Maar erg muisonvriendelijk inderdaad.
muizen vallen hebben 1 doel....

Geen muizen op bepaalde plekken.

Functioneerd prima toch?
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_21877963
Praxis, Intratuin, Boerenbond ...?
pi_21878012
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 12:06 schreef kless het volgende:

[..]

muizen vallen hebben 1 doel....

Geen muizen op bepaalde plekken.

Functioneert prima toch?
Ahja natuurlijk, maar als je een muis ook kan vangen zonder die te doden gaat mijn voorkeur daar toch naar uit.
  zaterdag 11 september 2004 @ 12:12:00 #15
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_21878025
Oh, cool. Praxis etc. Dat moet wel lukken :-)

Wat betreft muisonvriendelijkheid.... alsof me dat wat uitmaakt. Het enige waar ik geen trek in heb is dat het beest half dood in de val zit en ik 'm nog een klap in zn nek moet geven. Splet. Vies.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_21878120
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 12:12 schreef robh het volgende:
dat het beest half dood in de val zit en ik 'm nog een klap in zn nek moet geven.
Een klap in de nek? Hoe groot zijn jouw muizen?
I intend to live forever, or die trying.
  zaterdag 11 september 2004 @ 12:34:45 #17
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_21878376
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 12:15 schreef dwerg het volgende:

Een klap in de nek? Hoe groot zijn jouw muizen?
Figure of speech.

Natuurlijk mep ik met een hamer dat beest dwars doormidden. Handdoek erover tegen het spetteren, dat wel
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  zaterdag 11 september 2004 @ 12:37:55 #18
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_21878423
Nou die klap in de nek breek alleen hun nek het hakt niet gelijk hun complete kop af.

Dat doet dat type van niet.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 11 september 2004 @ 12:44:38 #19
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_21878513
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 12:11 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Ahja natuurlijk, maar als je een muis ook kan vangen zonder die te doden gaat mijn voorkeur daar toch naar uit.
die voorkeur verdwijnt heel snel als die monsters je pak doorvroten hebben, de stopverf uit de kozijnen, vollybalnet slopen en je tent lek maken.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_21878645
Pindakaas op de Snap-E val doet wonderen..
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 14:05:50 #21
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_22510324
Zeg, nu heb ik al een tijdje 2 muizenvallen staan maar op de een of andere manier wil het beest er niet in. Ik heb al vanalles geprobeerd er op te doen, brood, aardappel, kaas, boter, rattensnoepjes etc maar het kreng wil z'n kop er niet bij houden ofzo

Waarmee kun je die beesten wel vangen? Pindakaas, zoals Omkron zegt, daar ga ik van over mijn nek dus dat is niet wat. Biefstuk en zoute haring vind ik zonde.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_22510383
<a href="http://forum.fok.nl/topic/612707">Gamma</a>
© ©
pi_22510394
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 14:10 schreef da_micha_man het volgende:
[a href="http://forum.fok.nl/topic/612707"]Gamma[/a]
© ©
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 16:25:58 #24
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_22512617
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 14:05 schreef robh het volgende:
Zeg, nu heb ik al een tijdje 2 muizenvallen staan maar op de een of andere manier wil het beest er niet in. Ik heb al vanalles geprobeerd er op te doen, brood, aardappel, kaas, boter, rattensnoepjes etc maar het kreng wil z'n kop er niet bij houden ofzo

Waarmee kun je die beesten wel vangen? Pindakaas, zoals Omkron zegt, daar ga ik van over mijn nek dus dat is niet wat. Biefstuk en zoute haring vind ik zonde.
Gerookte spek doet wonderen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_22512982
Idd bij interatuin. Heb daar nog even gespannen in het rek gelegd
pi_22515490
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 11:57 schreef Omkron het volgende:
Lijmplaten ook..
Serieus?
pi_22515589
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 14:05 schreef robh het volgende:
Zeg, nu heb ik al een tijdje 2 muizenvallen staan maar op de een of andere manier wil het beest er niet in. Ik heb al vanalles geprobeerd er op te doen, brood, aardappel, kaas, boter, rattensnoepjes etc maar het kreng wil z'n kop er niet bij houden ofzo

Waarmee kun je die beesten wel vangen? Pindakaas, zoals Omkron zegt, daar ga ik van over mijn nek dus dat is niet wat. Biefstuk en zoute haring vind ik zonde.
Muizen lopen langs wanden.. ondanks dat muizen grote oogjes hebben kunnen ze bijna niets zien..

Muizen hebben ook voelsprietjes.. en daarmee sluipen ze langs de wanden van het vertrek.. zorg dus dus je de klem 'haaks' op de muur zet.. dus dat het muisje van beide kanten aan kan komen wandelen.

Voor een goede bestrijding is het noodzakelijk dat de ruimte waar de muizen gesignaleert zijn, zo leeg als mogelijk met etenswaren wordt gehouden. Alles opruimen dus.

Dit is mijn beroep geweest voor 3 maanden lang..
pi_22515624
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 18:41 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Serieus?
Lijmplaten zijn geen toegestaan bestrijdingsmiddel voor muizen.. en dus illegaal.
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 18:53:12 #29
82589 S-Two
barba macacu
pi_22515701
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 16:48 schreef stijn_ het volgende:
Idd bij interatuin. Heb daar nog even gespannen in het rek gelegd
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_22515747
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 18:49 schreef Omkron het volgende:

[..]

Lijmplaten zijn geen toegestaan bestrijdingsmiddel voor muizen.. en dus illegaal.
Moet dat niet is zijn ?
pi_22515753
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 18:53 schreef S-Two het volgende:

[..]

* stijn_ denkt dat zoiets grappig is
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 19:01:28 #32
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_22515839
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 11:56 schreef Omkron het volgende:
Joh.. ze verkopen zelfs lijm.. dat is bij de wet verboden om te gebruiken..
Maar die werken perfect.

Muis rent miep miep over dat plankje heen waar je lijm op gesmeert heb ( houd zelfs ratten zo sterk) Muis denkt. SHIT m,n pootjes wat doe je. En gaat rollen. Met als gevolg dat hij HEEEEL goed vast zit. Muis raakt uitgeput de volgende ochtend word je wakker je vind een muis op dat plankje en dan 1 klap en het is over.

Beter dan dat zo een muis een klap krijgt van een muizenval en dan half dood ligt te bloeden een hele nacht.

Zo het als een vlieg in een spinnen web met dat lijm. Zelfde verhaal.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_22516397
Muizen bloeden niet dood door een muizenval.. door de klep wordt hun nek gebroken.. enige dat misschien kan gebeuren is dat de ogen iets gaan uitpuilen.. maar ze blijven nog wel in de oogkas zitten is mijn ervaring..

Lijmplaten werken idd perfect.. worden nog steeds gebruikt door bedrijven.
pi_22516852
Collega van me had laatst een doosje aangeschaft [volgensmij plastic ofzo] met daarin iets wat een muis kan eten wat ze dus lekker vinden, maar in dat eten zit gif. Die muis sterft dus door het gif wat erin zit.
Mn voorkeur gaat toch uit om dat beest vrij te laten met zo'n kooitje. Sinds kort hebben we opeens ook een muis hier in huis,eerst waren het er 2 zelfs............muis 1 hebben we buiten vrij gelaten dus die is nu bij de buren ofzo, vinden we een uur later weer een muis. we hebben zo'n kooitje gedaan in de kamer waar de pc staat, ben benieuwd of het werkt [we denken zelf al dat het beest opgerot is, aangezien er niks meer te eten valt te vinden boven na een goede schoonmaakbeurt, we hebben m al 2 dagen niet gehoord]
"As far back as I can remember, I've always wanted to be a gangster." - Goodfellas
pi_22520232
Dat doosje met dat spul erin is een anti-coagulant.. en dat is een medische term voor antistollingsmiddel..

Als de muis daarvan eet krijg hij interne bloedingen welke hem fataal worden. Het enige dat hem dan nog zou kunnen redden is het aanknagen van chocola. In chocola zit vitamine B12.. en dat werkt als tegengif. Muizen bestrijden in een chocolade fabriek is dus erg moeilijk met een anti-coagulant. Op de nederlandse markt zijn op dit moment 4 soorten anti-coagulanten toegelaten.

Overigens als je vallen zet.. zorg er dan zoveel mogelijk voor dat je de klemmen en het lokaas niet met je handen aanraakt.. aangezien muizen dit kunnen ruiken.. en ze mensengeur wantrouwen.

Muizen zijn bang en schichtig en zullen zich niet zomaar in het midden van een ruimte begeven.. dat is de reden dat ze daarom langs wanden lopen.. en de reden dat het gif in een doosje zit is dat je ze dan een donkere schuilplaats aanbied waar gelijk wat te knagen is. Zet doosje altijd in de buurt en tegen de wand op de plek waar je muizenkeutels hebt gevonden.

Een muis leeft ongeveer 1 jaar.. en gedurende dat jaar blijven zijn tanden groeien.. en daarom moeten ze blijven knagen om de tanden kort te houden.. veel bedrijven hebben daarom een continue service contract met ongedierte bestrijdings bedrijven omdat de muizen aan alles knagen. Zo heeft een groot telecom bedrijf eens een groot gedeelte van het netwerk plat zien gaan omdat een muis een datakabel doorgeknabbelt had..
pi_22521078
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 22:02 schreef Omkron het volgende:
-knip-
Jij weet dus teveel


Anyway, bij mij op m'n werk (strandpaviljoen) hadden we altijd een héél klein muisje, overdag liet hij zich nooit zien, maar als we 's avonds nog even aan het nazitten waren liep hij altijd over de balken aan het plafon heen

Tot hij een keer geëlectrocuteerd in de stoppenkast werd gevonden
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_22522813
Heel vaak gaat het alarm af doordat er muizen in het magazijn/winkel aan het scharrelen zijn s'nachts..
pi_22523739
@ Omkron , sorry even offtopic...
Weet je zeker dat er in chocola b12 zit? ( zit toch alleen in vleeswaren?)
Slechts een vraag.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  zondag 10 oktober 2004 @ 01:03:36 #39
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_22524622
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 19:30 schreef Omkron het volgende:
Muizen bloeden niet dood door een muizenval.. door de klep wordt hun nek gebroken.. enige dat misschien kan gebeuren is dat de ogen iets gaan uitpuilen.. maar ze blijven nog wel in de oogkas zitten is mijn ervaring..

Lijmplaten werken idd perfect.. worden nog steeds gebruikt door bedrijven.
Denk je soms dat een muis er altijd goed voor staat voor hij gaat eten
Wat denk je als ze van de zeikant eten dan slaat die klem VOL op het lichaam.

Wat je wel kan doen is hem slijpen zo dat hij heel scherp word. Oke klinkt heel zielig en dier onvriendelijk. Maar op die manier is de kans dat het beestje dood gaat vele malen groter.

Beter dan gif. Want dan drogen ze heel langzaam van binnen op.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_22524832
He jakkes
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  zondag 10 oktober 2004 @ 01:20:55 #41
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_22524935
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 01:14 schreef Brennie het volgende:
He jakkes
ja klinkt niet lekker nee.
Muizenlaam klinkt ook niet lekker maar goed wat doe je er aan.
Je wilt er toch van af.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_22525082
Vitamine B2 dan..? Ooit eens van een collega gehoord..

De Snap-E klem klapt echt hard dicht hoor.. overleeft een muis meestal niet.. tenzij slecht zijn staart erin zit..:)

Gif is inderdaad ook niet echt humaan.. beestje verlamd helemaal.. en je kan dan vervolgens alles met het beestje doen.. oppakken.. duwtje geven.. reageren doet ie niet meer.. ademhalen nog wel..

Ook heb ik wel eens verhalen gehoord dat het muisje dan rondjes gaat lopen/rennen.. nog nooit gezien maar als best vaak gehoord.. is ook best triest..

Best is nogwel om erop te gaan staan.. mits je hem te pakken krijgt.. want o wat zijn ze snel zeg..
pi_22525141
'Vroeger..' en misschien nog steeds vandaag de dag.. vingen ze een rat op binnenvaart/zee schepen.. en staken ze de nog levende rat in de fik. Gillen dat het beest deed.. hiermee hoopten ze de nog aanwezige ratten van boord te jagen, vlak voor vertrek..
  zondag 10 oktober 2004 @ 01:36:14 #44
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_22525269
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 01:27 schreef Omkron het volgende:

Gif is inderdaad ook niet echt humaan.. beestje verlamd helemaal.. en je kan dan vervolgens alles met het beestje doen.. oppakken.. duwtje geven.. reageren doet ie niet meer.. ademhalen nog wel..
Klopt dan krijg je dit idee


Was bij ons thuis in de badkamer. Ik ben er tot 3X toe bijna op gaan staan er is een handdoek op gevallen. En nog bleef hij zitten. Ik ben naar beneden gerent om die bak te pakken ik kom boven en hij zit er nog. Zelfs toen ik die bak er op zetten deed hij niks. Hij zat te chillen vor de kachel
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_22526115
Ik geef die muis nog 2 tot 3 uurtjes..
pi_22531070
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 01:36 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Hij zat te chillen vor de kachel
Hahaha
bij mij zat ie eerst te chillen in mn prullenbak
"As far back as I can remember, I've always wanted to be a gangster." - Goodfellas
pi_22531354
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 01:30 schreef Omkron het volgende:
'Vroeger..' en misschien nog steeds vandaag de dag.. vingen ze een rat op binnenvaart/zee schepen.. en staken ze de nog levende rat in de fik. Gillen dat het beest deed.. hiermee hoopten ze de nog aanwezige ratten van boord te jagen, vlak voor vertrek..
Kunnen ratten gillen
  zondag 10 oktober 2004 @ 14:03:44 #48
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_22531642
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 13:49 schreef pimpin het volgende:

Kunnen ratten gillen
Jah. En behoorlijk hard ook.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  zondag 10 oktober 2004 @ 14:09:31 #49
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_22531747
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 02:20 schreef Omkron het volgende:
Ik geef die muis nog 2 tot 3 uurtjes..
10 min na deze foto was het gebeurt. Een iets te harde corricerende klap was het laatste........
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_22531835
een bruine muis was toch geen wilde muis ofzoiets?
"As far back as I can remember, I've always wanted to be a gangster." - Goodfellas
  zondag 10 oktober 2004 @ 14:16:25 #51
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_22531884
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 14:14 schreef myfairlady het volgende:
een bruine muis was toch geen wilde muis ofzoiets?
Nee wat dan? We hebben hier thuis alleen maar bruine muizen gevangen.
De bossen stikken van de bruine muizen
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  zondag 10 oktober 2004 @ 14:22:16 #52
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_22532001
Waar heb je dat spul vandaan, ook_gek? Dat wil ik ook
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  zondag 10 oktober 2004 @ 14:25:13 #53
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_22532048
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 14:22 schreef robh het volgende:
Waar heb je dat spul vandaan, ook_gek? Dat wil ik ook
Welk spul? Die muis op de foto komt bij de buren vandaan denken we. Want hij gebruiken lijm en geen gif. Op dat moment was het huis naast ons net bewoont na 3 maanden leeg gestaan te hebben. En ze vertelde ons dat ze gif gebruiken voor muizenbestreiding
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 21:26:34 #54
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_22583199
Walgelijk.
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')