abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 11 september 2004 @ 12:43:03 #26
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21878486
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 11:17 schreef neo567 het volgende:
Ik heb nog nooi op een laptop 16 films met verschillende snelheden zien draaien.
Ik hoop dat de code ooit weeres door iemand wordt geschreven, uitgevonden.
Ik kijk al sind ´98 films op mijn laptop in trein en vliegtuig.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_21878844
Het zou toch leuk zijn als het werkte. Een sleutel van 1 kb geeft toegang tot een hele film. Dan moet bijna elke mogelijk sleutel wel een film opleveren. Daar zitten dan de sleutels bij van alle films die gemaakt zijn, maar ook alle sleutels van films die nog NIET gemaakt zijn.

Zou Roel Pieper ook willen investeren in een perpetuum mobile?
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  zaterdag 11 september 2004 @ 13:06:54 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21878939
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 13:00 schreef SuperRembo het volgende:
Het zou toch leuk zijn als het werkte. Een sleutel van 1 kb geeft toegang tot een hele film. Dan moet bijna elke mogelijk sleutel wel een film opleveren. Daar zitten dan de sleutels bij van alle films die gemaakt zijn, maar ook alle sleutels van films die nog NIET gemaakt zijn.

Zou Roel Pieper ook willen investeren in een perpetuum mobile?
Zoals in het Quote artikel al toegegeven wordt, er zat wel degelijk een harde schijf in het kastje...
Lijkt me een simpele hoax, een bedrog zoals er zovele zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 11 september 2004 @ 13:24:37 #29
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_21879175
Ik zat te denken.... is het werkelijk mogelijk om een soort van checksum van een super MD5 routine terug te rekenen naar het orgineel. ? En wat voor bouwstenen van die 5 algoritmes ga je daarvoor gebruiken ?. En staan deze algoritmes in verband met elkaar ?

Toch blijft het raar..... zoveel super IT-ers waren er al bij betrokken bij dit project. Banken en bedrijven stonden te springen om te inversteren. Hij had er 20 jr aan gewerkt (dat is wel erg lang voor een Hoax). Ik weet het niet, maar als het bestaat zullen zijn routines er behoorlijk buitenaards eruit moeten hebben gezien.
Aan de andere kant, als deze uitvinding achterover gedrukt was. Dan hadden we er allang iets van gehoord (wellicht in een mildere/gewijzigde vorm).
Leuk Thrillerboek dat zeker......wellicht een film waardig (op 1 kb).

Doet me denken aan dat koude kernfusie verhaal van Points en Fleischmann (ook zoiets maf).
pi_21879200
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoals in het Quote artikel al toegegeven wordt, er zat wel degelijk een harde schijf in het kastje...
Lijkt me een simpele hoax, een bedrog zoals er zovele zijn.
Door wie is dat toegegeven? En waar kunnen we dat lezen?
Als ik zo`n uitvinding voor me ogen gepresenteerd krijg en ik zou er eventueel miljoenen inpompen dan kan je mij niet in de maling nemen met een (wireless)HardDisk.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 11 september 2004 @ 14:34:49 #31
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21880340
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 13:26 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Door wie is dat toegegeven? En waar kunnen we dat lezen?
Als ik zo`n uitvinding voor me ogen gepresenteerd krijg en ik zou er eventueel miljoenen inpompen dan kan je mij niet in de maling nemen met een (wireless)HardDisk.
http://www.gids.nl/techno/jan-sloot.html

"Sloot had inderdaad de avond voor de demo bij Pieper thuis een harde schijf in zijn vinding verwerkt."
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 11 september 2004 @ 14:44:54 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21880508
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 13:24 schreef Drugshond het volgende:
Ik zat te denken.... is het werkelijk mogelijk om een soort van checksum van een super MD5 routine terug te rekenen naar het orgineel. ? En wat voor bouwstenen van die 5 algoritmes ga je daarvoor gebruiken ?. En staan deze algoritmes in verband met elkaar ?
Ja, ik kan me herinneren dat ik in midden jaren 90 eens tegen een stel italiaanen aangelopen ben op een internet beurs in Adam die ook beweerden dat ze met bepaalde formules en een cd met "basis" velden ook enorme compressie konden bereiken. Je comprimeerde dan een film, haalde alle beeld materiaal er uit en bewaarde alleen de referenties naar ´bepaalde standaard velden. Dan kon je hiermee met een betrekkelijk kleine hoeveelheid informatie aan referentie velden iedere film weer vertonen. Mooi verhaal, (ik dacht direct dat het een hoax was) en nooit meer wat van gehoord.
quote:
Toch blijft het raar..... zoveel super IT-ers waren er al bij betrokken bij dit project. Banken en bedrijven stonden te springen om te inversteren. Hij had er 20 jr aan gewerkt (dat is wel erg lang voor een Hoax). Ik weet het niet, maar als het bestaat zullen zijn routines er behoorlijk buitenaards eruit moeten hebben gezien.
Nee, hij zei dat hij er 20 jaar aan gewerkt had. ff een verschil. En je gaat mij niet vertellen dat deze man al eind jaren 70 aan het idee van digitale filmcompressie op een chipkaart dacht.
quote:
Aan de andere kant, als deze uitvinding achterover gedrukt was. Dan hadden we er allang iets van gehoord (wellicht in een mildere/gewijzigde vorm).
Leuk Thrillerboek dat zeker......wellicht een film waardig (op 1 kb).
Ja, net als die film over koude kernfusie mbv een bepaalde frequentie, kan ff niet op de naam komen
quote:
Doet me denken aan dat koude kernfusie verhaal van Points en Fleischmann (ook zoiets maf).
Ja, mij ook
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 11 september 2004 @ 14:54:18 #33
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_21880696
Dames, heren,

---

Zondag 12 september 2004 21:00, Radio 1: De Broncode

Na twintig jaar experimenteren doet een elektrotechnicus een uitvinding die de computerbranche op zijn kop kan zetten. Met hulp van voormalig Philips-topman Roel Pieper krijgt hij 's werelds belangrijkste investeerders enthousiast. Maar de uitvinder kan maar kort van zijn erkenning genieten. Hij krijgt een hartaanval en neemt het geheim van zijn technologie mee in zijn graf. De sleutel tot onmetelijke rijkdom is eensklaps verloren. Of is er iemand met de vinding vandoor? Programmamaker Kees Wieringa werd op het spoor gezet door Quote-redacteur Eric Smit. Een reconstructie.

Alles draait in ‘De Broncode’ om de uitvinding van de 54-jarige elektrotechnicus Jan Sloot uit Nieuwegein. Hij ontwikkelt eind jaren negentig een techniek die de distributie van videobeelden op internet duizend keer versnelt. Sloot houdt de vinding geheim en bewaart de noodzakelijke broncode in een kluis.

Met behulp van Roel Pieper demonstreert hij zijn vinding in de Verenigde Staten. De Amerikanen zijn wildenthousiast. Topinvesteerders op dit gebied voorspellen dat Sloot één van de rijkste mensen ter wereld zal worden. Twee dagen daarna, pal voor het moment dat hij de broncode zal overdragen, sterft Sloot echter aan een hartaanval.

Het gezelschap van investeerders is op dat moment zeer divers: een keukenhandelaar, een projectontwikkelaar tevens campingeigenaar, een grootinvesteerder en Roel Pieper.
In ‘De Broncode’ komen ze allemaal aan het woord, inclusief Roel Pieper, ook over hun motivatie om zoveel geld in dit project te steken. Ook zoon Ben komt aan het woord. Hij vertrouwt de dood van zijn vader niet, maar kan niets bewijzen.

Alle ingrediënten voor een spannende 'krimi' lijken voor handen.

Samenstelling: Kees Wieringa
Deze documentaire is een bewerking van het tweeluik 'De Broncode’ dat in oktober vorig jaar is uitgezonden.

---

Veel plezier!
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zaterdag 11 september 2004 @ 15:00:51 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21880821
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 13:26 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Door wie is dat toegegeven? En waar kunnen we dat lezen?
Als ik zo`n uitvinding voor me ogen gepresenteerd krijg en ik zou er eventueel miljoenen inpompen dan kan je mij niet in de maling nemen met een (wireless)HardDisk.
Overginds is Henry Ford ooit eens opgelicht door een uitvinder van een wonderbrandstof. Je deed water met deze brandstof in de tank, en de auto liep er op. Dat was gewoon ether...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 11 september 2004 @ 15:03:53 #35
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_21880896
Sterker nog, je kunt de originele docu ook online luisteren:

Deel 1:

http://www.humanistischeo(...)am=641&episode=17949

Deel 2:

http://www.humanistischeo(...)am=641&episode=18169

(RealAudio)
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zaterdag 11 september 2004 @ 15:06:12 #36
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_21880942
Jaren geleden al vrij veel over gelezen, en nu weer die netwerkuitzendingen.

Wat het ook is, ik vind het geweldig. Een bijeenkomst waarbij alle topmannen bij elkaar zitten, en dan kmt Jan Sloot binnen en struikelt ie over een drempel waardoor ie z'n uitvinding kapot maakt.

Briljant!

Ik wil dat boek eigenlijk wel hebben.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_21882394
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 15:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Overginds is Henry Ford ooit eens opgelicht door een uitvinder van een wonderbrandstof. Je deed water met deze brandstof in de tank, en de auto liep er op. Dat was gewoon ether...
Piet ik weet niet voor welke multinational je werkt, maar er zit veel meer achter het hele gebeuren Jan Sloot. En inderdaad er zijn genoeg oplichteruitvinders, maar dat betekent natuurlijk niet dat ze allemaal zo zijn
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 11 september 2004 @ 16:35:30 #38
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_21882424
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 05:59 schreef whoops het volgende:

Ja dat kan... Is het niet dat 'de magische sleutel' tot dat kastje in het brein van Jan Sloot zit... en die is dus dood....
Maja een kastje open breken kan toch niet zo moeilijk zijn?

Jammer dat men dhr Pieper niet heeft kunnen interviewen, dat zou iemand toch eens moeten proberen
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  zaterdag 11 september 2004 @ 16:37:43 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21882470
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 16:33 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Piet ik weet niet voor welke multinational je werkt, maar er zit veel meer achter het hele gebeuren Jan Sloot. En inderdaad er zijn genoeg oplichteruitvinders, maar dat betekent natuurlijk niet dat ze allemaal zo zijn
* Pietverdriet werkt voor de illuminaten...
Damn, praat ik wéér mijn mond voorbij.
Maar euh, dit hele verhaal van deze uitvinder rammelt (technisch) aan alle kanten natuurlijk. Het hele kastje verhaal geeft dit al aan. Digitaal is digitaal, en als meneer een slim compressie algoritme heeft bedacht is dat wiskunde, geen geheimzinnige hardware.
Dát is vervolgens als geheel concept makkelijk te patenteren en heeft ie geen Philipsen voor nodig.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 11 september 2004 @ 16:45:58 #40
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21882616
Overginds zijn compressie algoritmes waanzinnig complexe wiskunde, dingen als Wavelets gebruiken voor compressie zijn zelfs voor wiskundigen die zich met wavelets bezig houden complex. Ken een prof die in die Wavelet wereld nogal een bobo is, enne, geloof me, het is een veld dat slechts voor zeer weinige is weggelegt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_21882623
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 16:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

* JohnDope werkt voor de illuminaten...
Damn, praat ik wéér mijn mond voorbij.
Maar euh, dit hele verhaal van deze uitvinder rammelt (technisch) aan alle kanten natuurlijk. Het hele kastje verhaal geeft dit al aan. Digitaal is digitaal, en als meneer een slim compressie algoritme heeft bedacht is dat wiskunde, geen geheimzinnige hardware.
Dát is vervolgens als geheel concept makkelijk te patenteren en heeft ie geen Philipsen voor nodig.
Iemand gaat niet 20 jaar ergens aan werken, er zit echt wel veel meer achter. Er is zoveel aandacht op gevestigd door hele grote jongens dat er toch wel minimaal een kern van waarheid in moet zitten!

Die verhalen dat dat ding technisch aan alle kanten rammelde is allemaal na zijn dood in de wereld geholpen. Om de boel een beetje te sussen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 11 september 2004 @ 16:56:38 #42
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21882823
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 16:46 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Iemand gaat niet 20 jaar ergens aan werken, er zit echt wel veel meer achter. Er is zoveel aandacht op gevestigd door hele grote jongens dat er toch wel minimaal een kern van waarheid in moet zitten!

Die verhalen dat dat ding technisch aan alle kanten rammelde is allemaal na zijn dood in de wereld geholpen. Om de boel een beetje te sussen.
nee, er wordt beweert dat er 20 jaar aan is gewerk, hij zei dat hij er 20 jaar aan gewerkt had. ff een verschil. En je gaat mij niet vertellen dat deze man al eind jaren 70 aan het idee van digitale filmcompressie op een chipkaart dacht. Let wel, dat is jaren voor de CD of de PC op de markt kwam. Ik houd dat alleen daarom al voor onzin, want waarom nadenken over digitale beeldcompressie als het hele concept van digitale beelden er nog niet is. En het verhaal dat het technisch aan alle kanten rammelt, is mijn mening, niet een verhaal dat ik overtyp. Dat er meer mensen dit onzin vinden verbaast me niet.

En dat er hele grote zakenjongens en investeerders daar van onderste boven waren verbaasd me niet, dit zijn vaak mensen die technisch gezien niet de grootste lichten zijn. Zie ook de annecdote over het bezoek aan computer associates, daar waren mensen die ineens wel vragen konden stellen, en daar was meneer dan weer boos over. Humbug als de uitvinder een techie met een echte uitvinding is, want die is blij mensen tegen te komen die het concept begrijpen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 11 september 2004 @ 17:33:35 #43
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_21883535
Ik ben het boek nu aan het lezen.
pagina 54 regel 17
'Kun je anders denken dan je tot nu toe gedaan hebt?'
is in feite de kern
toen iemand een paar eeuwen geleden ging beweren dat de Aarde een bol is, in plaats van een plat schijfje, waren er ook een hoop mensen die dit niet konden/wilden accepteren.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  zaterdag 11 september 2004 @ 17:38:11 #44
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21883645
Omdat men lachte over Einstein en over Newton, betekend dat niet dat Bozo de Clown met een doorbraak in de wetenschap komt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 11 september 2004 @ 21:51:14 #45
862 Arcee
Look closer
pi_21888796
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 16:35 schreef HarigeKerel het volgende:
Jammer dat men dhr Pieper niet heeft kunnen interviewen, dat zou iemand toch eens moeten proberen
Die komt in die radio-docu wel aan het woord.
pi_21890142
Roel Pieper was een hele grote speler in de jaren "90.

Heeft het Tandem concern voor 3 miljard dollar verkocht.

Hij was de kroonprins van het Philips concern.

Maar heeft plotseling ontslag genomen om zich op deze uitvinding te storten.


Als iemand verstand van zaken en onzin heeft........ dan is het Roel Pieper wel.
Hij zou nimmer zijn toppositie hebben opgegeven voor een hoax.
Pieper wist dondersgoed wat hij in handen kon krijgen.
pi_21890291
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 16:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

nee, er wordt beweert dat er 20 jaar aan is gewerk, hij zei dat hij er 20 jaar aan gewerkt had. ff een verschil. En je gaat mij niet vertellen dat deze man al eind jaren 70 aan het idee van digitale filmcompressie op een chipkaart dacht. Let wel, dat is jaren voor de CD of de PC op de markt kwam. Ik houd dat alleen daarom al voor onzin, want waarom nadenken over digitale beeldcompressie als het hele concept van digitale beelden er nog niet is. En het verhaal dat het technisch aan alle kanten rammelt, is mijn mening, niet een verhaal dat ik overtyp. Dat er meer mensen dit onzin vinden verbaast me niet.

En dat er hele grote zakenjongens en investeerders daar van onderste boven waren verbaasd me niet, dit zijn vaak mensen die technisch gezien niet de grootste lichten zijn. Zie ook de annecdote over het bezoek aan computer associates, daar waren mensen die ineens wel vragen konden stellen, en daar was meneer dan weer boos over. Humbug als de uitvinder een techie met een echte uitvinding is, want die is blij mensen tegen te komen die het concept begrijpen.
Ik zou me er toch maar eens wat meer in verdiepen.

Digitale video was niet de essentie van zijn uitvinding....... hij heeft de hele computer verbeterd.

Hij heeft binaire systeem overboord gegooid en daar een veel compactere computertaal voor ontwikkeld...... in de radiodocu kun je horen dat hij zelfs bezig was om zelfs chips te bouwen.
Dat leek mij ook een noodzaak, gezien het feit dat de chips op het binaire systeem zijn gebouwd.

Daarnaast lees ik ook veel reacties over dat er 1 film op 1 kb zou passen......... de sleutel is 1 kb groot...... de film als zodanig wordt door algoritmes gegenereerd.
pi_21890340
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoals in het Quote artikel al toegegeven wordt, er zat wel degelijk een harde schijf in het kastje...
Lijkt me een simpele hoax, een bedrog zoals er zovele zijn.
De harde schijf is er op verzoek van Pieper in gezet........ dat had je kunnen lezen.
  zaterdag 11 september 2004 @ 23:15:17 #49
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_21890457
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 22:58 schreef TopGear het volgende:

Roel Pieper was een hele grote speler in de jaren "90.

Heeft het Tandem concern voor 3 miljard dollar verkocht.

Hij was de kroonprins van het Philips concern.

Maar heeft plotseling ontslag genomen om zich op deze uitvinding te storten.


Als iemand verstand van zaken en onzin heeft........ dan is het Roel Pieper wel.
Hij zou nimmer zijn toppositie hebben opgegeven voor een hoax.
Pieper wist dondersgoed wat hij in handen kon krijgen.
Ja, dat denk ik nou ook.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  zaterdag 11 september 2004 @ 23:19:21 #50
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21890551
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 23:07 schreef TopGear het volgende:

[..]

Ik zou me er toch maar eens wat meer in verdiepen.

Digitale video was niet de essentie van zijn uitvinding....... hij heeft de hele computer verbeterd.

Hij heeft binaire systeem overboord gegooid en daar een veel compactere computertaal voor ontwikkeld...... in de radiodocu kun je horen dat hij zelfs bezig was om zelfs chips te bouwen.
Dat leek mij ook een noodzaak, gezien het feit dat de chips op het binaire systeem zijn gebouwd.

Daarnaast lees ik ook veel reacties over dat er 1 film op 1 kb zou passen......... de sleutel is 1 kb groot...... de film als zodanig wordt door algoritmes gegenereerd.
hocus pocus en vage verhalen.
twee mogelijkheden als ik jouw mag geloven
1) Meneer de tv reperateur bouwt in zijn eentje een geheel nieuwe wiskunde, binair systeem overboord gegooit en een geheel nieuwe vorm van logica gebouwt, (computertaal is een paar niveaus hoger, schat, ff het binaire systeem wegdoen waar 2500 jaar aan gesleutelt is) hij maakt zelf chips, en maakt een compressie algoritme waarbij hij een film weet te comprimeren tot een formaat waarin wij het tekst file van het draaiboek nog niet kwijtkunnen (met compressie), kortom, in zijn televisie werkplaats maakt meneer een geheel nieuwe industruele revolutie. Das een hele prestatie want alleen voor het maken van een chip heb je al een infrastuctuur en een paar honderd mensen met een titel nodig.
2) Het is een hoax.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')