abonnement bol.com Unibet Coolblue
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 september 2004 @ 18:47:47 #1
862 Arcee
Look closer
pi_21865068
quote:
Dollartekens in de ogen,list,bedrog,
intriges en een fatale afloop.Netwerk
reconstrueert het verhaal van 'De Bron-
code':een economische thriller in de
lage landen.Vandaag het eerste van twee
delen.Zondag volgt het tweede deel.

Deskundigen zien 'de broncode' als de
uitvinding van de eeuw.Jan Sloot is
eind jaren 90 de uitvinder van deze
coderingstechnologie die de wereld
verbaast.Vlak voor hij zijn uitvinding
contractueel zal vastleggen,wordt hij
echter dood aangetroffen in zijn tuin
in Nieuwegein.
Deel 1 vrijdag 10-09: 20:30 uur Nederland 1
Deel 2 zondag 12-09: 20:15 uur Nederland 1

Zie ook: Dode uitvinder zet 64 speelfilms op 64 kB chip?
pi_21865244
Ja ben ik ook wel benieuwd naar, ga zo ook kijken.
Dat van die uitvinding was al langer bekend, maar leek mij een broodje aap. Het gaat om het comprimeren van video tot een gigantisch niveau waardoor de benodigde opslagruimte voor video zeer beperkt is(en kwaliteit nog goed).
Ik kan me amper voorstellen hoe dat mogelijk is, maar wie weet. Nu is alleen de uitvinding zoek (Als het ook echt een uitvinding is dan, en geen hoax)
Dus...
  vrijdag 10 september 2004 @ 19:00:26 #3
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_21865275
Alle films ter wereld op 1 CD was toen het statement...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_21865319
is ie vermoord?
If you love something set it free. If it doesn't come back to you, hunt it down and kill it.
pi_21865389
overleden door een natuurlijke doodsoorzaak
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 september 2004 @ 19:08:35 #6
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_21865417
Roel Pieper schijnt er toch ook wat mee te maken te hebben?

Dit verhaal is al veel langer bekend, de uitvinder schijnt overleden te zijn aan een hartaanval, maar het is nogal schimmig. Sowieso heeft hij z'n geheim mee het graf ingenomen.
pi_21865476
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 19:06 schreef N.i.c.k het volgende:
overleden door een natuurlijke doodsoorzaak
nee man, hijs vermoord...alle mensen die iets geniaals uitvinden worden vermoord...duh
If you love something set it free. If it doesn't come back to you, hunt it down and kill it.
pi_21865516
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 19:08 schreef Swetsenegger het volgende:
Roel Pieper schijnt er toch ook wat mee te maken te hebben?

Dit verhaal is al veel langer bekend, de uitvinder schijnt overleden te zijn aan een hartaanval, maar het is nogal schimmig. Sowieso heeft hij z'n geheim mee het graf ingenomen.
Dat geheim heeft ie niet meegenomen in z'n graf, maar is gepikt door Roel Pieper en nog een ander naar mannetje.

Roel Pieper was de baas van Phillips toen de uitvinder bij Phillips langskwam voor een deal over zn uitvinding. Phillips geloofde niet dat het kon, waarna Pieper zelf geld stak in het bedrijf van de uitvinder. Na zn vertrek bij Phillips werd hij zelf aandeelhouder.

De rest van het verhaal is nogal vaag. We shall see
Big dick.
  vrijdag 10 september 2004 @ 19:16:34 #9
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_21865593
Klonk nogal onwaarschijnlijk...zowel de techniek ("als iets te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het dat meestal ook") als de complottheorie rond z'n dood.
Helaas komen we er nooit meer achter
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 september 2004 @ 19:17:05 #10
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_21865603
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 19:12 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Dat geheim heeft ie niet meegenomen in z'n graf, maar is gepikt door Roel Pieper en nog een ander naar mannetje.
De code schijnt dus zoek te zijn

Overigens is de documantaire al te beluisteren :
http://www.humanistischeo(...)am=641&episode=17949
  vrijdag 10 september 2004 @ 19:33:19 #11
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_21865948
wow kriepie
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_21865987
tis idd al veel langer bekend. alleen denk ik niet dat pieper zijn geheim weet, dat had ie anders zeker al op de markt gebracht.
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  vrijdag 10 september 2004 @ 19:41:01 #13
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_21866128
Wazig
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_21866452
Wij hadden het er hier over op school , ik ga zeker kijken ... THNX !
pi_21866478
Heeft een jaar of 4 geleden een heel verhaal over gestaan in de Quote .
Echt een heel mooi maar apart verhaal waaruit blijkt dat Pieper een gigantische klootzak is die puur en alleen handelt uit eigenbelang.
pi_21866551
Volgens mij jaren geleden ook al eens op Netwerk geweest (of een voorloper daarvan), vanavond nog maar eens kijken..
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 september 2004 @ 20:21:12 #18
862 Arcee
Look closer
pi_21867071
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 19:57 schreef blieblie het volgende:
Heeft een jaar of 4 geleden een heel verhaal over gestaan in de Quote .
Ja, dat staat ook in 't topic dat ik erbij vermeldde.

Over 10 minuten op Nederland 1.
pi_21867350
deel 1 is begonnen!
The electronic document and electronic signature must be functionally equivalent or, in other words, fulfill the same relevant functions as a paper document and a manual signature. Amongst these functions are: the evidential function and the information
  vrijdag 10 september 2004 @ 20:45:54 #20
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_21867704
Vanavond herkansing om 0.20 voor degene die het gemist hebben (zoals ik )
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_21867890
aardig stukje info, waarheid of broodje aap verhaal is mij nog niet duidelijk...vandaar zondag deel 2
The electronic document and electronic signature must be functionally equivalent or, in other words, fulfill the same relevant functions as a paper document and a manual signature. Amongst these functions are: the evidential function and the information
pi_21868405
Ik neem aan broodje aap verhaal. Als iets te goed is om waar te zijn, dan is het dat normaal ook.
pi_21868415
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_21868439
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 19:35 schreef Vision het volgende:
tis idd al veel langer bekend. alleen denk ik niet dat pieper zijn geheim weet, dat had ie anders zeker al op de markt gebracht.
Dan is meteen duidelijk dat hij t geheel gejat heeft. Nee, ik zie persoonlijk 3 mogelijke scenarios
1. Broodje aap, dood was toeval, familie speelt spelletje voor media-aandacht etc.
2. De vinding is daadwerkelijk gejat door een bedrijf (al dan niet Pieper) en wordt stapsgewijs 'onopvallend' in de markt gebracht door stapsgewijze toepassing in bestaande techniek.
3. De vinding is gejat door een bedrijf en wordt bewaard ergens diep in een kluis om nooit meer terug te komen of is zelfs al vernietigd. Dit omdat de techniek zó revolutionair is (indien 1 dus niet het geval is ), dat de (bedrijfs)wereld op zijn kop zou staan. Er zijn tal van argumenten te bedenken waarom het voor bedrijven niet gunstig is zo'n 'vooruitlopende' techniek te hebben. De bezitter van het octrooi zou de rijkste man ter wereld worden, veel bedrijven zouden failliet gaan (niet alleen technische bedrijven maar denk bijv. ook aan kabelmaatschappijen etcetera). In onze huidige digitale wereld zou zo'n revolutionaire uitvinding eerder kwaad doen dan goed. Neem als voorbeeld de platen- en filmindustrie . Als álle films ooit gemaakt op één cd'tje zouden passen, verandert de betekenis van 'even een cd'tje branden' wel behoorlijk ' Dan had iedereen 2 cd-kopietjes thuis staan in de kast, één met daarop alle films ooit verschenen, één met alle muziek die er ooit gemaakt is. Nee, de platenbranche zou er niet blij mee zijn... Een ander praktijkvoorbeeld (uit Philips stal nota bene) ter ondersteuning van deze theorie is de uitvinding van de 'nooit kapot gaande lamp'. Iedereen kent het wel, kut weer een lampje stuk. Philips heeft daar de oplossing voor gevonden; een lampje die nooit stuk gaat maar tot productie is het ook nooit gekomen; mensen zouden immers nooit meer lampen van philips kopen zodra ze de nieuwe thuis in de fitting hadden geschroefd... marketingtechnisch is een ultiem goede uitvinding dus helemaal niet interessant.

Zoals wel duidelijk is uit de tekst van punt 3 hang ik die theorie het meest aan, misschien met elementen van mogelijkheid 2. De markt is zo mooi nog niet
  vrijdag 10 september 2004 @ 21:34:16 #25
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_21868689
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 21:21 schreef onanymous het volgende:

marketingtechnisch is een ultiem goede uitvinding dus helemaal niet interessant
Wel voor de uitvinder, niet voor de rest van de markt
Signature:
Maximaal
4
regels
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')