abonnement Unibet Coolblue
pi_21840523
Klopt het dat TUV strenger is en ook in Duitsland 2 jaar geldig is??
Of is juist onze Nederlandse APK strenger?
  donderdag 9 september 2004 @ 15:56:57 #2
48735 knillis
Pig in cyberspace
pi_21840544
De nederlandse APK is een keuring die niet als echt streng te boek staat. De duitse TUV is er een die zeker strenger is dan de nederlandse APK.
pi_21840608
quote:
Op donderdag 9 september 2004 15:56 schreef knillis het volgende:
De nederlandse APK is een keuring die niet als echt streng te boek staat. De duitse TUV is er een die zeker strenger is dan de nederlandse APK.
Dus als een net door de TUV is gekomen. Dan is de Nederlandse apk een eitje??

Word er bij de TUV ook gelet op de toestand van de motor + versnellingsbak?

*halfgedraaide overweegt om misschien een auto uit duitsland te halen*
pi_21842256
Ik denk van niet... het zal ze weinig interesseren of jouw motor goed werkt of niet. Als jij 50pk mist door allerhande kleppen die stuk zijn en slangen die lekken, maakt dat niets uit denk ik. Zolang je carrosserie, remmen, lampen, ruitenwissers e.d. goed zijn.

Een TUV keuring houdt ook in dat alle accessoires goedgekeurd zijn. Je mag in DL nog geen velg vergangen zonder dat die een TUV keurmerk heeft. Daarom krijg je bij gemodde auto's vaak bij de papieren een berg met TUV keurmerken om te bewijzen dat hij nog aan de wettelijke eisen voldoet.

Als hij een recente TUV heeft, dan krijg je hem volgens mij zonder problemen door de RDW of APK.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_21844583
Kan ik nu concluderen dat de lampen die ik besteld heb via Duitsland ( TUV ) ook hier door de APK komen?
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_21844873
Wanneer ze aan de Nederlandse wetgeving voldoen wel ja .

Iets dat TÜV is goedgekeurd, hoeft niet perse aan de Nederlandse wetgeving te voldoen; daar kan je wel van uit gaan, maar het is nooit helemaal zeker.

Toen ik op stage was in Oostenrijk bracht een collega me altijd weg in een polo station die was verlaagt met veren. Hij was nog niet voor TÜV geweest (dat bestaat daar ook, zelfde wetgeving) en hij reed echt supervoorzichtig; als de juten hem aanhielden werd zijn voertuig onveilig verklaard en moest ie het inleveren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')