abonnement Unibet Coolblue
pi_21795853
ik heb kortgeleden een paar mission speakers gekocht de mission M74 ..



ik ben benieuwd of er nog meer mensen hier die speakers hebben (of andere uit de M7X serie)..
mijn ervaringen zijn iig erg goed.

- Er zit een erg helder en zuiver geluid in.
- Ze kunnen ook erg hard
- Ze zien er mooi uit
- Ze worden erg compleet geleverd (spike's en een uitgebreide beschrijving)
- De bass, is SUPER
- Ze vragen niet veel vermogen (2X25 watt is voldoende, gebruik zelf 2X40 watt)


ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met speakers uit deze serie
life is music, play it loud
pi_21796516
Kosten die?
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_21796834
zo'n 600 euro per 2
life is music, play it loud
pi_21796945
damn. Ze zijn wel erg gaaf, maar nogal, eh, aan de prijzige kant...

Wat zijn de sterke kanten van deze speaker, klassiek, pop, zang?
Hoe liggen de verhoudingen in laag-midden-hoog, en kun je bij bv
blues de instrumenten duidelijk uit elkaar houden?

Ik heb zelf Denon voor en B&S achter, alles standaard (muur that is) omdat ik geen grondspeakers kwijt kan;
ooit wil ik dat nog wel eens, wie weet dat ik daar dan nog es naar ga kijken, hoewel ik ook erg gecharmeerd ben van electrostaten
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_21797007
als ik bijvoorbeeld het nummer "Try - Nelly Fertado" draai, is het net als of er 5 meter achter die speakers een lifeconsert plaatsvind. ze zijn echt super helder!!

verder ben ik ook zeker niet ontevreden over de qualiteit van de HardStyle... zeker ook de bass-druk is prima...


ik had hiervoor BOSE speakers.. maar deze komen er in alle gebieden/tonen/muzieksoorten met kop en schouders bovenuit..
life is music, play it loud
  dinsdag 7 september 2004 @ 04:36:42 #6
12395 mistraldk
Sailing's the game!!!
pi_21797535
quote:
[b]
ik had hiervoor BOSE speakers.. maar deze komen er in alle gebieden/tonen/muzieksoorten met kop en schouders bovenuit..
goeie vergelijking man..
"Spuug niet onder de tafel...daar zou je dronken vriend kunnen liggen"
pi_21800425
Ik geloof dat het tijd wordt om mijn Goldmunds te verkopen...
pi_21831299
heeft niemand hier dat soort speakers?
life is music, play it loud
  Redactie Games donderdag 9 september 2004 @ 01:22:26 #9
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_21831306
Ik heb het geld er nog niet voor over...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_21831329
de andere speakers uit de lijn zijn veel goedkoper..
er zijn ook zuilen met 1 woofer
er zijn ook boekeplankmodellen
en zelfs surround modellen..
life is music, play it loud
pi_22171144
kick.. (heeft echt niemand ze??)
life is music, play it loud
  vrijdag 24 september 2004 @ 13:46:45 #12
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_22173046
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 01:51 schreef SadKingBilly het volgende:
damn. Ze zijn wel erg gaaf, maar nogal, eh, aan de prijzige kant...
300 euro stuk voor nieuwe speakers is niet echt veel hoor.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_22173336
Hey, iemand anders die missions heeft

Ik heb die speakers die je hebt ook zitten luisteren in de winkel, maar heb uiteindelijk gekozen voor de Mission m35jes. Geweldige speakers, geven net zoals jij zegt over de 7x een geweldige geluidsbeleving, zeker gezien de prijs van slechts EUR 499/stuk.
Mijn enige bewaar is de hernia die je zowat overhoud als je ze alleen de trap op moet slepen, tja ze wegen 27kg elk... maar nu ze staan, spiked en al, is het het meer dan waard geweest! Belast ze momenteel met 70W per kanaal, maar ze kunnen nog wel ietsje meer verdragen, maar ben er allang en breed happy mee.*


(maar dan de zwarte uitvoering)

*Rotel RB-03/RC-03 combinatie

[ Bericht 5% gewijzigd door EvilPlatypus op 24-09-2004 14:22:51 (Typos en aanvulling.) ]
  vrijdag 24 september 2004 @ 14:07:58 #14
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_22173518
Als we dan toch gaan patsen met speakers

Ik heb deze staan:

JBL Ti-600 , nieuwprijs E 450/stuk , geeft ook een erg leuk geluid, hangt aan een 2x55 watt (of 5x45 watt) Harman/Kardon versterker en da's meer dan voldoende qua volume
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_22413491
coole speakers...

voor mijn speakers moest ik een nieuwe versterker aanschaffen...
http://www.kieskeurig.nl/(...)573AC1256E72004FCAFA


werkt perfect..
life is music, play it loud
pi_22482570
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 14:00 schreef EvilPlatypus het volgende:
zeker gezien de prijs van slechts EUR 499/stuk.
Sorry hoor, maar noem je dat slechts?

500 euro per stuk!
Dat is 1000 (!) euro om stereo te krijgen !!

Koop je een highend PC voor met TFT man

..slechts zegt ie dan.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 02:03:17 #17
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_22482599
Ik heb de M73's, die zijn hetzelfde, maar dan 2-weg ipv 3-weg. Kheb ze nu een jaar of 2 ofzo en voor muziek en films bevalt het prima Het laag is alleen wat aan de rommelige kant.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 02:06:33 #18
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_22482635
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 14:07 schreef Aaargh! het volgende:

geeft ook een erg leuk geluid, hangt aan een 2x55 watt (of 5x45 watt) Harman/Kardon versterker en da's meer dan voldoende qua volume
Het vermogen van je versterker is niet alleen belangrijk voor het volume wat je wilt verkrijgen, maar is ook van invloed op de klankkleur. Een zwaardere versterker heeft over het algemeen een strakkere basweergave dan een lichtere bijvoorbeeld, omdat er meer vermogen is om de woofer te controleren.

Ik zou iig altijd een versterker kopen die ongeveer 1,5 keer het vermogen van je speakers kan handlen, dan zit je meestal wel goed. Sowieso gaan er meer speakers stuk vanwege onderversterking dan overversterking

[ Bericht 0% gewijzigd door Tijn op 08-10-2004 02:27:34 ]
pi_22482780
Daar staat inderdaad ook iets over op de site van de importeur van die Missions:
http://www.tesnl.nl/mission.faq.asp

Ik heb zelf overigens Mission 773's, in het zwart. Al wat ouder, maar die klinken ook erg mooi.

Het gaatje is niet te klein, mijn rijksdaalder is te groot
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 10:16:13 #20
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_22484901
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 02:06 schreef Tijn het volgende:
Het vermogen van je versterker is niet alleen belangrijk voor het volume wat je wilt verkrijgen, maar is ook van invloed op de klankkleur. Een zwaardere versterker heeft over het algemeen een strakkere basweergave dan een lichtere bijvoorbeeld, omdat er meer vermogen is om de woofer te controleren.
Bij een Harman/Kardon gaat dat minder op. HK is een van de weinige fabrikanten die high-current amps maakt. Dit betekend dat de versterker snel grote hoeveelheden stroom beschikbaar heeft, door o.a. betere voeding en condensators. De impedantie van speakers is niet op elke frequentie gelijk, het is leuk als je versterker 150 watt kan leveren in 8 Ohm, maar het is interessanter te weten wat ie doet in gebieden waar de impedantie zakt tot b.v. 2 Ohm. Om daar hetzelfde vermogen te kunnen leveren moet je dus veel meer stroom kunnen leveren, veel massa productie verstekers van merken als b.v. Yamaha, Denon, Kenwood, Onkyo en Sony kunnen dat gewoon niet, je hebt dan idd een 'zwaardere' versterker nodig om je bass een beetje goed te houden, omdat hij op de impedantie van die frequenties helemaal niet het vermogen in je speaker kan pompen wat in de specs staat. een high-current amp kan dit dus een heel stuk beter. Gevolg is een veel strakkere bass dan een 'normale' amp en consistenter geluid tussen verschillende speakers (betere controle over de speakers)
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 10:21:53 #21
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_22484992
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 02:00 schreef Markster het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar noem je dat slechts?

500 euro per stuk!
Dat is 1000 (!) euro om stereo te krijgen !!

Koop je een highend PC voor met TFT man

..slechts zegt ie dan.
Daar koop je idd een high-end PC voor met TFT, your point being ?
500 euro/stuk voor een beetje redelijke speakers is niet echt gek ofzo hoor.
Ik had een beetje dezelfde instelling als jou toen ik ging shoppen voor een nieuwe stereo, totdat je een half uurtje in de luisterruimte hebt gezeten met goeie speakers en ditto amp. Ik weet niet wat voor stereo jij gewend bent, maar als je 500 euro/stuk voor een speaker veel vindt dan moet je toch echt eens naar een goeie installatie gaan luisteren voordat je zegt dat het het geld niet waard is.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_22489605
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 10:21 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Daar koop je idd een high-end PC voor met TFT, your point being ?
500 euro/stuk voor een beetje redelijke speakers is niet echt gek ofzo hoor.
Ik had een beetje dezelfde instelling als jou toen ik ging shoppen voor een nieuwe stereo, totdat je een half uurtje in de luisterruimte hebt gezeten met goeie speakers en ditto amp. Ik weet niet wat voor stereo jij gewend bent, maar als je 500 euro/stuk voor een speaker veel vindt dan moet je toch echt eens naar een goeie installatie gaan luisteren voordat je zegt dat het het geld niet waard is.
Ik heb 4 hifi speakertjes en die doen het prima. Waarom veel geld uitgeven aan iets waar ik toch geen verschil in hoor. En waarschijnlijk 80% van de mensen niet. Die 20% luisteren of alleen maar naar hoe goed ze wel niet zijn, of zeggen dat ze het verschil horen terwijl ze dat helemaal niet doen. Maar ze waren duur en er staat een merk op.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 16:00:41 #23
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_22491901
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 14:21 schreef Markster het volgende:

[..]

Ik heb 4 hifi speakertjes en die doen het prima.
Wat zijn 'hifi speakertjes' ?
quote:
Waarom veel geld uitgeven aan iets waar ik toch geen verschil in hoor. En waarschijnlijk 80% van de mensen niet.
Misschien dat je gewoon slechte oren hebt of je hebt ze verknalt in de discotheek oid, maar er zit wel degelijk een duidelijk verschil tussen goeie en slechte speakers.
quote:
Die 20% luisteren of alleen maar naar hoe goed ze wel niet zijn, of zeggen dat ze het verschil horen terwijl ze dat helemaal niet doen. Maar ze waren duur en er staat een merk op.
Zoals gezegd, ik was eigenlijk niet van plan zoveel geld voor speakers uit te geven, en dan ga je toch maar ff luisteren ...
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_22492553
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 02:00 schreef Markster het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar noem je dat slechts?
ja
quote:
500 euro per stuk!
499, we blijven Hollander he, op de eurotjes letten
quote:
Dat is 1000 (!) euro om stereo te krijgen !!
Bijna EUR 1000 ja, komt er ook de prijs van een voorversterker en power eindversterker bij en de speakerkabel en interconnects uiteraard.
quote:
Koop je een highend PC voor met TFT man
Ja, daar kun je ook wel een leuke PC setup voor kopen, maar dat is zo verrekte lastig muziek luisteren uit een TFT scherm he...
Ik heb ruim 4 uur besteed aan luisteren in de winkel nadat ik m'n oude versterker (standaard Philips consumenten massaproductie dingetje) naar de vuilnisbak heb moeten wijzen en mijn keuze viel op dit setje.

Bij mijn keuze heb ik fors ook met budget rekening moeten houden en ik heb dus niet eens de moeite genomen om VEEL duurdere speakers en amps te gaan vergelijken, maar een andere mogelijke kandidaat was een NAD met B&W speakers en dan was ik nog wel meer kwijt geweest, dat verschil hoorde ik veel minder*

Probeer helemaal niet op te scheppen, maar het verschil tussen standaard "wegwerp"speakers en ditto "plastic"versterkers en echte hifi is zo enorm goed te horen dat ik 499 een enorm schappelijk prijsje vind.

* minder verschil betekend zeer zeker niet geen verschil, maar te weinig verschil om op dat moment het prijsverschil bij te lappen

[ Bericht 5% gewijzigd door EvilPlatypus op 08-10-2004 16:33:39 (Typos en toevoegingen) ]
pi_22495956
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 10:16 schreef Aaargh! het volgende:
-->text<--
je boodschap is duidelijk idd.. al is mijn toevoeging dat harman/Kardon ook niet geweldig is.

ik heb zelf bij mijn Mission M74 (boven het topic) een Marantz SR-4320 versterker gekocht, en het is geweldig.. de geluidsbeleving is perfect.

voor de mensen die geen zin hebben om zicht te verdiepen in deze materie.. kan je als vuistregel aanhouden:

het verbruikte vermogen (wat ie uit het stopkontact haald) - 10% = *
* verdelen over het aantal actieve uitgangen = een vergelijkbaar vermogen tussen alle versterker.

LET OP: dit wil nix zeggen over het vermogen in samespraak met de luidsprekers, het is dus puur om versterkers onderling te vergelijken. zo zal je dus zien dat merken als marantz, onkyo, denon, yamaha en harman/kardon veel betere versterkers leveren voor het echte audiofielen werk.


en ps.. gebruik noooooooiiiit de A en B uitgang tegelijk, dit is in 9 v/d 10 gevallen gewoon een parallele doorverbinding!
life is music, play it loud
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')