abonnement Unibet Coolblue
pi_21711723
Hey mensen,

Ik probeer een eigen server ( voor mijn website ) op te starten.

Heeft iemand wat sugesties wat voor software ik moet gebruiken, en waar ik dat kan downloaden.

Owja, ik draai Windows XP Prof.

Alsvast bedankt
  donderdag 2 september 2004 @ 19:20:22 #2
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_21711777
quote:
Op donderdag 2 september 2004 19:20 schreef Ablaze het volgende:
www.apache.org
www.php.net
www.mysql.com
kort maar snel en krachtig
pi_21711786
Een ander OS als je hem echt als webserver voor hosting (voor www) wil gebruiken.

Als testserver ben je done met bovesntaande software
pi_21711800
apache heb ik geprobeert, dat loopt niet 100 %

Heb ik voor PHP en MYSQL een cursus nodig, of is het zo ook wel tedoen :$
pi_21711885
quote:
Op donderdag 2 september 2004 19:21 schreef VeerMans het volgende:
Een ander OS als je hem echt als webserver voor hosting (voor www) wil gebruiken.

Als testserver ben je done met bovesntaande software
Nee hoor, mijn webserver draait ook op WinXP, het enige probleem is een fatsoenlijke upstream .
  donderdag 2 september 2004 @ 19:28:24 #7
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_21711928
quote:
Op donderdag 2 september 2004 19:22 schreef simra het volgende:
apache heb ik geprobeert, dat loopt niet 100 %

Heb ik voor PHP en MYSQL een cursus nodig, of is het zo ook wel tedoen :$
Apache is de webserver. PHP is een scripttaal die je nodig hebt om PHP scripts uit te voeren en MYSQL is een database.

Als Apache te moeilijk is (heb je al een handleiding doorgelezen, zo lastig is het écht niet), kun je IIS gebruiken van Microsoft.
Ga doorrrrrr!
pi_21711932
quote:
Op donderdag 2 september 2004 19:22 schreef simra het volgende:
apache heb ik geprobeert, dat loopt niet 100 %

Heb ik voor PHP en MYSQL een cursus nodig, of is het zo ook wel tedoen :$
Als apache niet lekker loopt is je config denk ik niet goed,

PHP en MySQL zitten gewoon installertjes bij, alleen hier en daar je config een beetje aanpassen
pi_21711982
quote:
Op donderdag 2 september 2004 19:26 schreef slindenau het volgende:

[..]

Nee hoor, mijn webserver draait ook op WinXP, het enige probleem is een fatsoenlijke upstream .
Ik bedoelde dat er snellere en meer erop gerichte OS's bestaan. Maar in geval van TS maakt het denk ik weinig uit.

XP als server gebruiken voor een kleine website is zonde van de system resources (het kan waarschijnlijk ook op een 500mhz). Maar zoals ik al zei in dit geval doet het er niet echt toe denk ik
  donderdag 2 september 2004 @ 19:32:55 #10
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_21712030
quote:
Op donderdag 2 september 2004 19:30 schreef VeerMans het volgende:

[..]
XP als server gebruiken voor een kleine website is zonde van de system resources (het kan waarschijnlijk ook op een 500mhz). Maar zoals ik al zei in dit geval doet het er niet echt toe denk ik
Een webserver kun je al prima op een 386 runnen, hoewel dynamische pagina's dan wat traag opgebouwd worden.
Ga doorrrrrr!
pi_21712090
Ik heb er hier een op 233mhz staan, en gd_library is dan erg traag. Maar verder alles perfect (behalve als je flinke lussen en/op grote databases hebt). Daarom zei ik 500mhz.
pi_21712091
Nou "prima op 386" -- dat valt te bezien. In principe natuurlijk wel, maar vergeet niet dat je wel OS moet hebben draaien. Een beetje recente Linux-distro (of *BSD for that matter) vergen wel wat meer, en dan is 500 mhz ook wel minimum eigenlijk... Zelfs zónder grafische desktop...
pi_21712113
Redhat 9 draait volgens mij vanaf 486. Maar volgens mij gaan we offtopic
pi_21712119
quote:
Op donderdag 2 september 2004 19:30 schreef VeerMans het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat er snellere en meer erop gerichte OS's bestaan. Maar in geval van TS maakt het denk ik weinig uit.

XP als server gebruiken voor een kleine website is zonde van de system resources (het kan waarschijnlijk ook op een 500mhz). Maar zoals ik al zei in dit geval doet het er niet echt toe denk ik
Natuurlijk snap ik ook wel dat ze in serverparken geen Windows gaan draaien, maar voor een thuisserver (persoonlijke website) voldoet een Windows server aardig, mijnes staat nu al 3 weken 24/7 aan...toch een redelijke uptime voor Windows .

Ik gebruik mijn "Server" ( P IV 2.8 GHz) ook als game pc etc...dus zonde van de resources is het niet .
pi_21712160
quote:
Op donderdag 2 september 2004 19:35 schreef veer0318 het volgende:
Nou "prima op 386" -- dat valt te bezien. In principe natuurlijk wel, maar vergeet niet dat je wel OS moet hebben draaien. Een beetje recente Linux-distro (of *BSD for that matter) vergen wel wat meer, en dan is 500 mhz ook wel minimum eigenlijk... Zelfs zónder grafische desktop...
Onzin! Heeft niets met distro's of weetikveelwat te maken, maar met wat jij van je OS vraagt. FreeBSD of Linux, maakt niet uit. Als jij geen XFree86 draait en voor de rest alleen een webservertje met een database erachter ofzo kan jij prima op een ding van 100Mhz draaien ofzo hoor.
Een ei maakt nog geen kip (en zo is het voorspeld).
pi_21712168
wat moet je bij network domein en server name invullen

draai windows xp pro, heb een router...misschien hebben jullie daar wat aan

ben complete noob en ben het ff aan het proberen
wie kan me helpen?

alvast bedankt
pi_21712228
quote:
Op donderdag 2 september 2004 19:35 schreef veer0318 het volgende:
Nou "prima op 386" -- dat valt te bezien. In principe natuurlijk wel, maar vergeet niet dat je wel OS moet hebben draaien. Een beetje recente Linux-distro (of *BSD for that matter) vergen wel wat meer, en dan is 500 mhz ook wel minimum eigenlijk... Zelfs zónder grafische desktop...
Driedubbel dikke onzin. Debian + Apache met een simpele website draait prima op bijv een 486 of Pentium 1 met 32MB RAM ofzo (zonder grafische desktop ja )
yankee charlie dinges
pi_21712426
Hmm mijn ervaringen zijn anders dan... Maar als het in generale consensus is, who am I to argue differently?
pi_21712459
quote:
Op donderdag 2 september 2004 19:41 schreef hyperfuzz het volgende:
Driedubbel dikke onzin. Debian + Apache met een simpele website draait prima op bijv een 486 of Pentium 1 met 32MB RAM ofzo (zonder grafische desktop ja )
Ook MET grafische desktop... en nee niet KDE...
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  donderdag 2 september 2004 @ 19:54:46 #20
30156 Emme-r-tje
Bucket is my name...
pi_21712506
probeer eens apache2triad... is apache met oa. mysql en php al geinstalleerd...
pi_21712552
quote:
Op donderdag 2 september 2004 19:39 schreef cyberterrorist het volgende:
wat moet je bij network domein en server name invullen

draai windows xp pro, heb een router...misschien hebben jullie daar wat aan

ben complete noob en ben het ff aan het proberen
wie kan me helpen?

alvast bedankt
Maakt niet uit, kijk anders ff op in de handleiding:

http://www.voordummies.nl/?p=uitleg§ie=overig&pagina=3
pi_21712580
quote:
Op donderdag 2 september 2004 19:54 schreef Emme-r-tje het volgende:
probeer eens apache2triad... is apache met oa. mysql en php al geinstalleerd...
Waar heb je die vandaan dan ?

Is het gebruik er van hetzelfde als je gewone ?
pi_21712603
quote:
Op donderdag 2 september 2004 19:39 schreef cyberterrorist het volgende:
wat moet je bij network domein en server name invullen

draai windows xp pro, heb een router...misschien hebben jullie daar wat aan

ben complete noob en ben het ff aan het proberen
wie kan me helpen?

alvast bedankt
Door die router moet je wel wat poorten doorsturen, dit is standaard poort 80.
Dit hangt af van je router hoe je dit in moet stellen, maar je moet al het inkomende verkeer van poort 80 doorsturen naar jou pc.
pi_21717225
als je apache niet aan de praat kunt krijgen (ondanks alle howto's e.d. ), kan je beter met iets simpelers beginnen

AnalogX is misschien iets voor je, ze hebben een webserver die SimpleServer:WWW heet en echt iets is voor beginners

suc6!
"Must... resist... urge... to... kill.... luser.."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')