abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21663700
Ik kreeg vorige week een telefoontje van iemand dat ie een baan voor me heeft in Qatar. Dat is een klein schiereiland naast Saudi Arabie. Ik zou dan voor een oliemaatschappij gaan werken in een enorm project. (automatisering).
Dit gaat 2 tot 3 jaar duren en dan zit ik 6 weken daar en 2 weken (vrij) hier.

Heeft iemand daar ervaring mee? Waar moet ik op letten tijdens onderhandelingen, salaris, veiligheid, werkomstandheden en dat soort dingen....

Ik heb al wel een beetje zitten rondneuzen en op zich is het wel een zeer vooruitstrevend islamitisch land (vrouwen hebben vrij veel rechten bv) met veel geld. Tevens kon ik op minbuza.nl ook geen bijzonderheden vinden over de veiligheid; daar staat alleen iets over de algehele terreur enzo.

Dus. Ervaring gezocht. .
Zacht, zoet en een genot op je tong.
pi_21664314
Vriend van me heeft er ook een tijd gezeten. Het is hardstikke leuk denk ik voor een paar jaar, maar dan heb je t ook wel gezien. Vrouwenrechten? Die zijn er dus niet....Vrouwen horen binnenshuis, dus als je een partner mee zou willen nemen zou ik ernstig twijfelen of je t wel moet doen. Als alleenstaande zou ik er zeker voor gaan.

Natuurlijk heb je ook daar van die moslimgekken, maar op zich is Qatar in vergelijking met de omliggende landen vrij rustig.
Voor welke Oil company zou je er heen gaan? Shell?
pi_21664438
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 16:52 schreef kamstra het volgende:
Vriend van me heeft er ook een tijd gezeten. Het is hardstikke leuk denk ik voor een paar jaar, maar dan heb je t ook wel gezien. Vrouwenrechten? Die zijn er dus niet....Vrouwen horen binnenshuis, dus als je een partner mee zou willen nemen zou ik ernstig twijfelen of je t wel moet doen. Als alleenstaande zou ik er zeker voor gaan.

Natuurlijk heb je ook daar van die moslimgekken, maar op zich is Qatar in vergelijking met de omliggende landen vrij rustig.
Voor welke Oil company zou je er heen gaan? Shell?
BP.

Eh. Ik neem geen vrouw mee. . En vrouwenrechten in de zin van: Ze moge westerse kleding aan, autorijden en werken. Dat is heel wat voor daar zeg maar. .
pi_21664715
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 16:57 schreef Caramelpuddinkje het volgende:

[..]

BP.

Eh. Ik neem geen vrouw mee. . En vrouwenrechten in de zin van: Ze moge westerse kleding aan, autorijden en werken. Dat is heel wat voor daar zeg maar. .
aha...Zonder een vrouw mee zou ik niet weten waarom je t niet zou doen. Gevaarlijk is een relatief begrip denk ik dan altijd maar. 6 weken werken 2 weken thuis is ook wel aardig, moet je alleen wel weten dat het haalbaar is om je huis hier ook aan te houden, maar over het algemeen zijn de banen daar niet de meest slecht betaalde Daarbij zit er misschien daar ook wel woonruimte bij inbegrepen?
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 17:27:09 #5
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_21665153
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 16:57 schreef Caramelpuddinkje het volgende:

BP.

Wow, wat een weelde; ik wil mee

Maar ff serieus: ik denk dat het de ervaring van je leven is. Ik heb zelf geen ervaring, maar ken wel wat mensen die voor langere tijd daar gezeten hebben.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_21665455
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 17:10 schreef kamstra het volgende:

Daarbij zit er misschien daar ook wel woonruimte bij inbegrepen?
Alles inbegrepen....dus eten & huis. . En ik hoiu m'n huis hier sowieso, want dat is een groot huis, dat ik NOOIT weer kan vinden op deze locatie voor deze prijs. Bovendien zou ik dat van zo'n salaris wel moeten kunnen betalen, hoop ik. . En ik moet ergens wonen in de 2 weken dat ik thuis ben hè.
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 18:19:26 #7
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21666226
ik ben in Bahrein geweest. In Quatar en Bahrein is het wel stukken beter toeven dan in Saoudi Arabië, waar je niet veilig op straat kan en in compounds moet leven... Quatar is wel een saai staatje, met vooral veel Amerikaanse militairen.....

maar dan nog, ik zou het zeker doen , veel mogelijkheden om goedkoop de meer interessante landen in de regio te verkennen (Iran,Oman, Yemen) Ik raad aan de Lonelyplanet van Bahrein, Quatar en Kuweit te kopen, staat veel nuttige info in. Salaris zal wel goed zijn denk ik en het is toch een mooi avontuur!!!

Doen!! dus! zo'n kans krijg je vaak geen 2e keer!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21667452
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 18:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik ben in Bahrein geweest.
Dat heb je me wel es verteld in het café idd. .
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 19:24:58 #9
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_21667695
oja?? ik ken je usernaam helemaal niet
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_21672622
In al die oliedorpen is het leven wel een beetje onwerkelijk. Allemaal dezelfde huizen, veel dezelfde inrichting. Wat welk leuk is: gratis lidmaatschap van de golfclub+ een lidmaatschap van een club med achtig iets met veel gratis watersporten.

p.s: sta niet raar te kijken maar er rijden in die dorpen echt gruwelijk veel dure auto's rond. Als ik jou was zou ik het zeker doen (naja ligt een beetje aan hoe avontuurlijk je bent) zoek anders eens op expat+bp+quata.

Familie van mij reist ook de hele wereld over voor een olieconcern, en de 'echte' olielanden bevallen het best (bahrein of oman zaten ze). Verdiende het meeste, was het meest luxe
pi_21673565
Hoe kom je eigenlijk aan zo een baan? Ben ik wel nieuwschierig naar
pi_23134048
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 23:39 schreef J_CDA het volgende:
Hoe kom je eigenlijk aan zo een baan? Ben ik wel nieuwschierig naar
Ja, dat vraag ik me ook af. Ik wil heel graag in de nabije toekomst daar gaan werken.
Before all else, be armed.
pi_23134669
Ik zou het zeker doen, niet denken maar doen!
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
pi_23134934
Ja maar de vraag is hoe ik daar of een goede manier kan inrollen c.q. terecht komen?!
Before all else, be armed.
pi_23144101
Tja veiligheid, je moet niet denken dat omdat het in het 'midden-oosten' is het niet veilig zou zijn, je zal daar vriendelijk en luxe behandeld worden.

Gewoon doen dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')