abonnement Unibet Coolblue
pi_21657212
Vorige week opende ik een topic over de vergelijking tussen een Peugeot 406 of Volvo S40. Ik ben echter nu een Daewoo Leganza tegengekomen van eind 1998. Er staat 165.000 kilometer op de teller en alles zit erop en eraan. Daewoo wordt vaak afgeschilderd als een kutauto, een auto waarin mensen rijden die het geen fluit kan schelen waar ze in rijden. Dat soort dingen weet ik ook dus wel, maar hoe zit het nou echt met de kwaliteit en de betrouwbaarheid van zo'n bak?

[edit] Het gaat trouwens om een automaat. [/edit]

[ Bericht 6% gewijzigd door UncleFunk op 31-08-2004 12:55:03 ]
pi_21657336
Mijn vader rijdt al een jaar of acht Daewoo en is hier zeer tevreden over. Daarvoor heeft hij een stuk of vier andere Koreanen (Hyundais) gehad, maar die hadden toch aardig wat (kleine) mankementjes, waar hij bij de Daewoo nooit veel last van heeft gehad. Tot een half jaar geleden reed hij een Nubira van '99, en in de 4,5 jaar dat ie die gereden heeft zijn er nooit noemenswaardige problemen mee geweest, behalve dan dat het motortje van de antenne een keer kapot ging .

Het enige wat mij in al die Daewoo's opviel: ze hebben wat piepjes en kraakjes waar je in Peugeot's en Volvo's enzo geen last van zult hebben. De originele Daewoo-banden zijn trouwens ook beroerd, maar die zullen er na 165000 wel niet meer onder liggen. Overigens is de service van Daewoo-dealers (hier) zeer goed.

Dit is mijn ervaring... succes ermee...
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_21657395
Mijn ervaring is juist weer tegenovergesteld;

Mijn vader heeft 8 jaar in een Daewoo gereden, en dit was echt een rampenbak achteraf gezien, althans toen de auto eenmaal 4 jaar oud was geworden hadden we om de paar maanden wel weer iets, van klein tot zeer groot.

Nu rijd zowel hij, als ik in een Hyundai, en tot nog toe (beide ongeveer 30.000 km later) nog geen problemen gehad, voelt ook allemaal wat kwalitatiever aan dan Daewoo.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_21657450
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 11:45 schreef Tomatenboer het volgende:
(...) toen de auto eenmaal 4 jaar oud was geworden hadden we om de paar maanden wel weer iets, van klein tot zeer groot. (...)
Weet je toevallig of hij ook een keer een kapotte koppakking had?
pi_21657976
he he, jah klopt, hoe weet jij dat? (2 of 3x overigens). Maar is dat een algemeen voorkomend Daewoo probleem dan ofzo joh?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_21658358
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 12:12 schreef Tomatenboer het volgende:
he he, jah klopt, hoe weet jij dat? (2 of 3x overigens). Maar is dat een algemeen voorkomend Daewoo probleem dan ofzo joh?
Nee Opel, de meeste Deawoo's zijn qua techniek Opels van de vorige generatie
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_21658788
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 12:29 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Nee Opel, de meeste Deawoo's zijn qua techniek Opels van de vorige generatie
Dus niet echt aan te raden vanwege de verouderde techniek?
pi_21660813
Mijn ouders hebben een Daewoo Espero, een opel Ascona in een door Citroën afgekeurd Bertone jasje. Het ding rijdt als een dwijl, en zuipt benzine, maar ze hebben er geen noemenswaardige problemen mee gehad. Een kapotte thermostaat en een kapotte airco. (airco door gebrek aan onderhoud)
Mijn vader is er één van het type: "olie controleren? doen ze bij de APK wel..." Hij weet niet eens hoe de motorkap open moet...
Toch houdt het ding het al meer dan zes jaar vol.
...
pi_21662868
Ik heb vanmiddag een proefrit gemaakt. Hij rijdt prinsheerlijk!
pi_21667109
Daewoo? Dan rij ik 120 op de snelweg en ineens VLIEGT de bestuurdersstoel naar achteren omdat het mechanisme los is geraakt. Lekker veilige auto en ó zo degelijk.

Nooit maar dan ook nooit zou ik er één voor mezelf kopen.
pi_21673481
Ja, sorry hoor maar als je opel wilt rijden koop dan een opel en geen deawoo. Alleen al de gedachte aan de Nexia laat me bijna kotsen. Er zijn nog niet zoveel leganza's met hoge standen, maar velen die de myreview op autoweek ingevuld heeft en er meer dan een ton op heeft zitten in een deawoo is er schijtberoerd van.

[ Bericht 27% gewijzigd door MRPhone op 31-08-2004 23:42:46 ]
Saab op 4 wielen en Suzuki op 2 wielen, wat een combinatie :D
pi_21677741
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 23:35 schreef MRPhone het volgende:
Ja, sorry hoor maar als je opel wilt rijden koop dan een opel en geen deawoo. Alleen al de gedachte aan de Nexia laat me bijna kotsen. Er zijn nog niet zoveel leganza's met hoge standen, maar velen die de myreview op autoweek ingevuld heeft en er meer dan een ton op heeft zitten in een deawoo is er schijtberoerd van.
Over de Leganza zijn inderdaad veel slechte reviews te vinden, vooral vanuit de VS. In de Autoweek My Review staan twee positieve en één negatieve, vandaar dat ik het hier nog even navroeg. Ik heb besloten om het niet te doen en te wachten op een volgende auto, geen Daewoo, wel een automaat!
pi_21677746
Je raakt ze minder goed kwijt als je later je daewootje weer wil verkopen...
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_21677789
quote:
Op woensdag 1 september 2004 08:37 schreef vdo28 het volgende:
Je raakt ze minder goed kwijt als je later je daewootje weer wil verkopen...
Dat las ik dus ook. Dealers hebben liever dat je ze zelf verkoopt
  woensdag 1 september 2004 @ 09:33:44 #15
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_21678279
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 15:50 schreef UncleFunk het volgende:
Ik heb vanmiddag een proefrit gemaakt. Hij rijdt prinsheerlijk!
Heb je al proefgereden in die Volvo en die Peugeot??
pi_21685974
quote:
Op woensdag 1 september 2004 09:33 schreef CreativeMind het volgende:

[..]

Heb je al proefgereden in die Volvo en die Peugeot??
Een Volvo ben ik hier nog niet in de buurt tegengekomen, de Peugeot was verkocht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')