pi_21637278
registreer om deze reclame te verbergen
Naar aanleiding van De beste VVD lijsttrekker? .

Soms zitten er in andere partijen politici die je erg goed vindt en die soms zelfs dingen zeggen waar je het mee eens bent of veel in herkent en wiens stijl je aanspreekt. Maar verdorie, blijkt ie bij de VVD of de LPF te zitten en jij bent van de SP. Of zit ie juist bij de SP en ben jij van het CDA?

Welke politicus van een partij die niet de jouwe is, zou je graag willen leasen - ervanuit gaande dat er inhoudelijk dan wat te schuiven valt.
Weekdeals (728x90)
pi_21637311
Ik ben het meeste van GroenLinks, als ik al een partij heb.

Dan wil ik van de VVD: Laetitia Griffith en Anoesjka van Miltenburg en van de PvdA: Frans Timmermans en ook wil ik Andre Rouvoet en Boris Dittrich er graag bij.
  maandag 30 augustus 2004 @ 13:31:10 #3
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_21637761
B van der Vlies van de SGP om de VVD wat rechtser te maken
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_21638044
Ik zou het liefst wat goede politici er bij willen hebben.

Kenmerken: mensen die niet alleen zichzelf als maat zien, die enigszins verstandig kunnen nadenken en enigszins uit hun woorden kunnen komen, die hoofdzaken van bijzaken gescheiden kunnen houden, die zelfstandig zijn en niet achter lobbyclubs of de waan van de dag aan hollen, die af en toe eens naar een supermarkt gaan en niet alleen om boodschappen te doen maar ook om met gewone mensen te praten en die bovenal niet continue publiciteitsgeil in Barend en Van Dorp of flutprogramma's zitten.
pi_21639221
Marianne Thieme (PvdD) naar de VVD.
pi_21639466
Henk Westbroek
GIRO 800800
pi_21648368
Wouter Bos mag wel bij de VVD. Dat is toch een ex-Shell topman dus die zal zich wel kunnen vinden in de bedrijvencultuur. Verder mag Dittrich aansluiten. Wiegel mag terug. En op ministersposten mogen Rolf de Boer (LPF) en Weijers (D66) en Duisenberg (PvdA) terugkomen. Onder de VVD vlag uiteraard.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_21649319
Als (actief) VVD-er zou ik het liefst...

Martijn van Dam (PvdA) leasen. Eindelijk iemand die redelijk in de buurt komt - als het over ICT vraagstukken gaat - weet waar hij het over heeft.

Electoraal gezien zou ik voor Bos gaan. Trekt veel stemmen naar binnen uit het vrouwelijke kiezers publiek. Verder heb je er nix an (wanneer heb je hem voor het laatste gehoord?)

Verder, ach. heb wel wat kamer sessies mee gemaakt, maar daar zitten weinig sterren tussen. Vele zijn - wellicht - goede backbenchers, maar slechte debaters.

Renee.
embedded software ontwikkelaar - gemeenteraad Zevenaar - reneeteunissen.nl
pi_21649502
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 13:11 schreef SCH het volgende:
Ik ben het meeste van GroenLinks, als ik al een partij heb.

Dan wil ik van de VVD: Laetitia Griffith en Anoesjka van Miltenburg en van de PvdA: Frans Timmermans en ook wil ik Andre Rouvoet en Boris Dittrich er graag bij.
Wat zie in g*dsnaam in Frans Timmermans? Heb je zijn stoeren verhalen over wat hij allemaal niet zou doen - mbt Irak - al eens gevolgd? Maakt ie nix van klaar. Veel grote woorden in het nieuws en een dag of twee later hoor je er niets meer van.
pi_21649682
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 22:54 schreef ReneeTeunissen het volgende:

[..]

Wat zie in g*dsnaam in Frans Timmermans? Heb je zijn stoeren verhalen over wat hij allemaal niet zou doen - mbt Irak - al eens gevolgd? Maakt ie nix van klaar. Veel grote woorden in het nieuws en een dag of twee later hoor je er niets meer van.
Ik heb Timmermans erg hoog zitten als het gaat om zijn kennis van zaken aangaande defensie en zijn secure stellingname. Hoe hij jarenlang het JSF-debat als een terrier heeft gevoerd, dat doen niet veel politici hem na. Zeker geen VVD-pollitici als het om dat soort zaken gaat. Die zijn veel te beinvloedbaar voor lobbyisten en hebben nauwelijks een lange-termijn-visie.
pi_21650258
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 23:01 schreef SCH het volgende:Ik heb Timmermans erg hoog zitten als het gaat om zijn kennis van zaken aangaande defensie en zijn secure stellingname. Hoe hij jarenlang het JSF-debat als een terrier heeft gevoerd, dat doen niet veel politici hem na. Zeker geen VVD-pollitici als het om dat soort zaken gaat. Die zijn veel te beinvloedbaar voor lobbyisten en hebben nauwelijks een lange-termijn-visie.
Iedere politicus heeft lobbisten over de vloer.

Dat NEE tegen JSF heeft helemaal NIETS met dat vliegtuig te maken. Nee, het gaat om de electorale winst. Wees niet zo naief en denk eens na als het gaat waarom sommige plots zo falikant tegen bepaalde zaken zijn. Vergelijk dat geluid eens met het PvdA geluid onder paars, en dan liefst even in die tijd dat de verkiezingen nog niet in beeld waren. Dan hoor je heel iets anders of het wordt dood gezwegen.

Eneh.. wat denk je - hoe anders zouden de keuzes van de PvdA kunnen zijn - gezien de economie - mbt niet leuke maatregelen om het land te redden? Welke opties en alternatieven zijn er? Kijk naar links, als ze aan het regeren komen zijn de idealen weg en moeten er plotseling offers gebracht worden.
pi_21650348
Ik weet niet of je die zaak gevolgd hebt Renee. Ik wel en jouw schets komt niet overeen met mijn waarneming van deze kwestie. Het zijn suggesties en veronderstellingen die je doet.

Timmermans heeft zich als geen ander in deze zaak vastgebeten en zich als enige niet laten leiden door opportunisme en eigenbelang. Of je het met hem eens bent, is wat anders maar je analyse raakt imo echt kant noch wal en is goedkope retoriek.
  maandag 30 augustus 2004 @ 23:28:48 #13
99738 Geertsema
Voor Eigen Erf
pi_21650478
Agnes Kant. Die zit bij die zwervers van de SP. Eigenlijk zou ze beter op haar plek zijn bij de VVD. Agnes als premier en Rita op Vreemdelingenzaken en vervolgens Ayaan als minister van Buitenlandse Zaken. Dreamteam.

Oh ja, en Geert Wilders zou een uitstekende minister van Binnenlandse Zaken zijn.
  maandag 30 augustus 2004 @ 23:34:08 #14
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21650666
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 23:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik heb Timmermans erg hoog zitten als het gaat om zijn kennis van zaken aangaande defensie en zijn secure stellingname. Hoe hij jarenlang het JSF-debat als een terrier heeft gevoerd, dat doen niet veel politici hem na. Zeker geen VVD-pollitici als het om dat soort zaken gaat. Die zijn veel te beinvloedbaar voor lobbyisten en hebben nauwelijks een lange-termijn-visie.
Ik vind Frans Timmermans toch wat minder dan Rob van Gijzel

Bij de draad: Ik zie graag Elco Brinkman als premier

[ Bericht 4% gewijzigd door sjun op 31-08-2004 00:27:04 ]
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_21651590
Ohja, en ik wil Emile Ratelband in de Tweede Kamer. Gewoon als reminder voor de dames en heren politici voor wat er gebeurt als niet voldoende naar het volk luisteren.

LPF grapjes naar aanleiding van deze opmerking worden NIET op prijs gesteld
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 00:11:32 #16
99738 Geertsema
Voor Eigen Erf
pi_21651756
Volgens Maurice de Hondt zou iemand als Peter R. de Vries kunnen rekenen op 30 à 40 zetels.
pi_21652200
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 00:11 schreef Geertsema het volgende:
Volgens Maurice de Hondt zou iemand als Peter R. de Vries kunnen rekenen op 30 à 40 zetels.
Dikke onzin. Gebaseerd op vragen als 'zou u ooit overwegen te stemmen op Peter R. de Vries'.
Ja dat sluit ik ook nooit uit. Alhoewel hij dan zal moeten bewijzen werkelijk iets toe te voegen aan het huidige wereldje.

OT; Goed, ik ben PvdA lid.
Ik zal graag Mirjam Sterk ( CDA ) bij de PvdA willen zien. Jong leuk mens.
Voor de rest ben ik niet erg gechameerd van andere politici in de Tweede Kamer.
De overstap van Ayaan is me nooit echt duidelijk geworden. Als het alleen gaat om het standpunt over de Islam vraag ik me werkelijk of ze verder nog capaciteiten heeft.

Overigens mag er bij de PvdA echt iemand komen die een beetje de rol vervuld van Wilders en Hirsi Ali bij de VVD doen. Dus: een charismatisch persoon op de post van integratie. Alhoewel ik de huidige, Jeroen Dijsselbloem, een prima volksvertegenwoordiger vindt.

PvdA-ers waar anderen jaloers op kunnen zijn, zijn wat mij betreft: Wouter Bos, Nebahat Albayrak, Martijn van Dam, Stef Depla of Delpa ( weet niet meer precies hoe ) en Timmermans.
pi_21654405
quote:
Marianne Thieme (PvdD) naar de VVD.
Die stemde aanvankelijk ook VVD volgens mij...

Ik kan me eigenlijk geen politici voor de geest halen die ik graag bij de VVD zou willen hebben en er nu niet bij zitten, wel zou Wiegel in mijn ogen, als hij zou besluiten terug te komen, veel stemmen binnenhalen.
quote:
Dat voel ik heel fijn aan
Marten Toonder is een held Jammer dat hij nooit de politiek in is gegaan
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 06:38:35 #19
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_21654436
Diederik Samson (PvdA) zou prima passen bij de VVD met zijn standpunt mbt verhandelbare vervuilingsrechten.
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')