abonnement Unibet Coolblue
pi_21576130
Ik zoek een simpel programma om op 100 foto's tegelijk een © teken te zetten, en om al mijn fotos een watermark te geven, iemand tips?
pi_21577083
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 12:25 schreef Billy-Jean het volgende:
Ik zoek een simpel programma om op 100 foto's tegelijk een © teken te zetten, en om al mijn fotos een watermark te geven, iemand tips?
Weet je wel zeker dat je dat aan ons FOTzeikerds wil vragen? Wij hebben nml alleen resize-naar-550-pix programmatjes.
  FOK!fotograaf vrijdag 27 augustus 2004 @ 13:17:34 #128
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21577214
het enige wat ik zo 1 , 2 , 3 kan bedenken is een Action maken in PS maar dat is niet simpel (ik weet iig niet precies hoe je dat zou moeten aanmaken)
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21577564
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 13:11 schreef dawg het volgende:

[..]

Weet je wel zeker dat je dat aan ons FOTzeikerds wil vragen? Wij hebben nml alleen resize-naar-550-pix programmatjes.
.
pi_21577882
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 13:32 schreef Billy-Jean het volgende:

[..]

.
Anyway, probeer eens ACDSee, of Irfanview zal het trouwens ook wel kunnen.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 13:58:48 #131
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_21578144
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 13:47 schreef dawg het volgende:

[..]

Anyway, probeer eens ACDSee, of Irfanview zal het trouwens ook wel kunnen.
irfan view kan batchen ja.
pi_21579228
Shark.Bait> een laag diafragma? Je bedoelt een laag diafragmagetal, of een klein diafragma? TIs toch een groot diafragma, klein getal? waarsch. bedoel je dat, maar wegens vermoeidheid begin ik toch te twijfelen
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 15:02:00 #133
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21579369
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 14:54 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Shark.Bait> een laag diafragma? Je bedoelt een laag diafragmagetal, of een klein diafragma? TIs toch een groot diafragma, klein getal? waarsch. bedoel je dat, maar wegens vermoeidheid begin ik toch te twijfelen


Laag diafragma getal.. volle lensopening dus

ik heb het aangepast
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 15:27:12 #134
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_21579857
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 21:37 schreef Ymke het volgende:
Ok , van de week maar eens mijn nichtje bellen en dan zal ik ze wel posten.

iig vast bedankt
Zus kijk eens op deze site, daar staan wel handige tips waar je zeker wat aan zal hebben bij je portret fotografie.
http://www4.hccnet.nl/404(...).Homecursussen&id=38

Zelf probeer ik altijd een verhaal te vertellen met een protret, dus probeer te laten zien wie of wat iemand is, maar goed dat is mijn stijl.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 15:45:21 #135
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21580231
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 15:27 schreef fr.oosje het volgende:
Zus kijk eens op deze site, daar staan wel handige tips waar je zeker wat aan zal hebben bij je portret fotografie.
http://www4.hccnet.nl/404(...).Homecursussen&id=38

Zelf probeer ik altijd een verhaal te vertellen met een protret, dus probeer te laten zien wie of wat iemand is, maar goed dat is mijn stijl.
heeej.. een fr.oosje
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  FOK!fotograaf vrijdag 27 augustus 2004 @ 15:50:02 #136
73911 ultra_ivo
pi_21580335
Net even gebeld met Saturn in Aken, m'n films zijn klaar. Zelfs de diafilm die ik per ongelijk verkeerd belicht heb hebben ze speciaal behandeld. Ik ben benieuwd, ga er zodadelijk naar toe.

Ivo
pi_21585730
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 12:25 schreef Billy-Jean het volgende:
Ik zoek een simpel programma om op 100 foto's tegelijk een © teken te zetten, en om al mijn fotos een watermark te geven, iemand tips?
simpel.... tja.... pak een edding, das simpel....
Maar na een paar keer gaat het ook prima met irfanview
zie eerder dit topic voor een link waar het te downloaden is

  • In de batch conversion mode (onder file, of door op de b te drukken) de foto's selecteren.
  • Vervolgens "use advanced options" aanvinken (rechts onderin)
  • "set advanced options" button indrukken
  • wanneer je de fotos's binnen FOT wil gebruiken kun je hier meteen de breedte op 550 pixels zetten!
  • in het nieuwe scherm "Add overlay text" aanvinken
  • "settings" button indrukken
  • tekst invoeren voor © kun je de knop gebruiken
  • 2 x OK-ken
  • tot slot de batch starten door op (u raad het al) start te drukken.

    PS - Als je options de quality op 95 zet (meeeeer dan voldoende voor internet) dan drijf je niemand tot wanhoop als ze jou foto's op een webzijde tegenkomen

    De eerste keer lijkt het allemaal een beetje vreemd, maar na een paar keer krijg je er handigheid in en zul je zien dat het razendsnel gaat en een erg gebruikersvriendelijk programma is

    [ Bericht 34% gewijzigd door Bowiefan op 28-08-2004 07:18:52 ]
  • pi_21586168
    Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaallo

    * PdeHoog is weer terug

    Afgelopen dinsdag en woensdag nog even werken (workshops zijn saai ), maar gelukkig had ik de beschikking over een UTP-kabel en een netwerkaansluiting in de vergaderzaal .

    Fokken met mensen aan beide kanten is lastig

    Ik was zwaar van plan allerlei mooie foto's op de veluwe te gaan maken , maar dankzij die K****-regen is het allemaal in de soepblubber gelopen.
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
      vrijdag 27 augustus 2004 @ 20:57:09 #139
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_21586332
    quote:
    Op vrijdag 27 augustus 2004 20:49 schreef PdeHoog het volgende:
    Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaallo

    <triest verhaal>
    Hoooooooooooooooooooooooooooooooooooi
    Dus je vakantie gaat niet door? die is al voorbij? Lullig dat je foto dinges niet door ging. Dat jij dat nou moest treffen in de Natste augustus sinds de meting begon (deze augustus is zelfs natter dan de natste tot nu toe; die van 1932 )
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
    pi_21587336
    quote:
    Op vrijdag 27 augustus 2004 20:57 schreef Shark.Bait het volgende:

    [..]

    Hoooooooooooooooooooooooooooooooooooi
    Dus je vakantie gaat niet door? die is al voorbij? Lullig dat je foto dinges niet door ging. Dat jij dat nou moest treffen in de Natste augustus sinds de meting begon (deze augustus is zelfs natter dan de natste tot nu toe; die van 1932 )
    Nou heb ik het volgens mij toch voldoende uitgelegd?

    Eerst even werken in Apeldoorn, twee dagen veluwe (reeds gehad ), twee dagen thuis, vijf dagen londen , dagje thuis, dagje Terug Naar Toen in Beekbergen / Lieren, 7 dagen thuis
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
    pi_21588132
    Beekbergen? daar kom ik net vandaan

    leuk joh, begeleiden van een brugklas. Door laten voetballen in de regen, terwijl je met de nog dampende koffie onder een paraplu staat
    Uiteindelijk toch maar even wezen schuilen, maar toen was iedereen toch al nat
    pi_21590453
    quote:
    Op vrijdag 27 augustus 2004 22:14 schreef De_Warme_bakker het volgende:
    Beekbergen? daar kom ik net vandaan

    leuk joh, begeleiden van een brugklas. Door laten voetballen in de regen, terwijl je met de nog dampende koffie onder een paraplu staat
    Uiteindelijk toch maar even wezen schuilen, maar toen was iedereen toch al nat
    Heb je geen foto's gemaakt van natgeregende brugpiepers

    [ Bericht 50% gewijzigd door Ouwesok op 27-08-2004 23:56:07 (sorry) ]
      Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 27 augustus 2004 @ 23:54:31 #143
    41809 crew  Ouwesok
    Leuke lamp overigens
    pi_21590611
    quote:
    Op vrijdag 27 augustus 2004 23:48 schreef Bowiefan het volgende:
    Heb je geen foto's gemaakt van natgeregende brugpiepers
    Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
    pi_21590746
    quote:
    Op vrijdag 27 augustus 2004 22:14 schreef De_Warme_bakker het volgende:
    Beekbergen? daar kom ik net vandaan

    leuk joh, begeleiden van een brugklas. Door laten voetballen in de regen, terwijl je met de nog dampende koffie onder een paraplu staat
    Uiteindelijk toch maar even wezen schuilen, maar toen was iedereen toch al nat
    Daarom willen die voetballers niet meer werken zo gauw ze er veel te veel voor betaald krijgen, ze zijn toen ze nog klein waren mishandeld door bakkers

    Heb je geen foto's gemaakt van natgeregende brugpiepers
      Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 28 augustus 2004 @ 00:02:01 #145
    41809 crew  Ouwesok
    Leuke lamp overigens
    pi_21590804
    * verschil tussen quote en editknop niet meer ziet
    Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
      zaterdag 28 augustus 2004 @ 00:12:17 #146
    35485 rique
    with Canon, I can
    pi_21591011
    quote:
    Op donderdag 26 augustus 2004 10:27 schreef exile0000 het volgende:

    [..]

    Ik heb hem besteld bij PCwebwinkel.nl voor 419 euri + 10 verzendkosten. Ze zeggen dat ze binnen 2 werkdagen leveren, dus ik hoop dat ik hem vrijdag al krijg! Betaling gaat via Triple Deal, dus dat zit wel goed. Hij is trouwens ook te krijgen via digitalstreet.nl voor 412 euri, maar bij PCwebwinkel weet ik zeker dat de garatie in NL zit en de handleiding in het Engels is. (lijkt me vervelend als je voor je garantie je camera naar duitsland moet sturen...)
    Jemig wat een prijzen....

    Voor de informatie: voor de gewone fotoboer is de inkoop van de S1 ongeveer 450 euro. Daar komt dan nog BTW bovenop (zit je op 535) en dan nog een winstmarge. Sjah, ga dan je klanten maar uitleggen dat ze 180 euro meer moeten betalen voor de extra service die je ze biedt.

    Ik heb de S1 dus gekocht zonder tussenkomst van de fotohandel (dat ben ik immers zelf) en die extra schakel die ik dus mis levert me dus nog steeds een heel erg veel hogere prijs op...hm...raarrr.... Naja morgen mijn laatste dag + afscheidsfeest en daarna kan ik je alles over de camera vertellen Bowiefan! En als je een keer wil spelen dan valt er ook wel wat te regelen natuurlijk, misschien een S1 minimeet?

    -edit- voordeel van de hoge prijzen van de fotoboer op de hoek is dat ik van de verzekering voor mijn gestolen A70 toch 425 euro terugkrijg....

    [ Bericht 5% gewijzigd door rique op 28-08-2004 00:20:53 ]
    verslaafd aan de cirkelkwadratuur
    pi_21591244
    quote:
    Op zaterdag 28 augustus 2004 00:02 schreef Ouwesok het volgende:
    * verschil tussen quote en editknop niet meer ziet
    mijn pijltje terug knop deed het nog wel, vandaar lekker makkelijk dubbel
    mijn vraag sloeg eigenlijk nergens op, wilde alleen een zinloos linkje naar fotografie maken in het geswetsch
    quote:
    Op zaterdag 28 augustus 2004 00:12 schreef rique het volgende:
    verhaal
    Ik stelde de vraag omdat ik reeds de gebruikers ervaringen van Ouwesok gehoord heb.
    En best wel benieuwd ben naar de ervaringen van andere gebruikers.
    Ik ben zelf ook geintereseerd in het toestel, voornamelijk vanwege de grote zoom (met die stabilisator) en het toch redelijk handzaam zijn.
    Ik heb min of meer al toezeging gehad dat ik de seine wel eens mocht proberen, maar het is natuurlijk altijd leuk en gezellig als er meerderen zijn

    @ouwesok; de lenzen zijn gepoetst, als ik wakker ben morgenmiddag slinger ik de pc wel aan (ziet u me wel verschijnen op msn )
    Ik weet trouwens niet hoe verstandig het is om de OVP te kiezen als doel, ik ving iets op van >10000 vogelaars daar dit weekend
    Misschien ff in 1 auto springen en voor een keer natuurpark als doel kiezen, ik kan daar gratuit parkeren met mijn kaartje
      Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 28 augustus 2004 @ 00:36:31 #148
    41809 crew  Ouwesok
    Leuke lamp overigens
    pi_21591595
    quote:
    Op zaterdag 28 augustus 2004 00:21 schreef Bowiefan het volgende:

    Ik weet trouwens niet hoe verstandig het is om de OVP te kiezen als doel, ik ving iets op van >10000 vogelaars daar dit weekend
    Misschien ff in 1 auto springen en voor een keer natuurpark als doel kiezen, ik kan daar gratuit parkeren met mijn kaartje
    Wordt inderdaad zo druk dat de vogels er niet meer bij in passen.

    Natuurpark is inderdaad een optie, is iets vriendelijker voor minder lange telelenzen. Alleen hoop ik wel dat er daar ook de nodige wildgroei qua planten en bijbehorende insecten en zo te vinden is, kunnen we nog gezelli een potje macro'en ook

    Ik hoop er verder aardbeien aan te treffendat was een hint
    Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
    pi_21591733
    quote:
    Op zaterdag 28 augustus 2004 00:36 schreef Ouwesok het volgende:

    [..]

    Wordt inderdaad zo druk dat de vogels er niet meer bij in passen.

    Natuurpark is inderdaad een optie, is iets vriendelijker voor minder lange telelenzen. Alleen hoop ik wel dat er daar ook de nodige wildgroei qua planten en bijbehorende insecten en zo te vinden is, kunnen we nog gezelli een potje macro'en ook

    Ik hoop er verder aardbeien aan te treffendat was een hint
    We spreken het momi wel af als ik wakker ben, gil die aardebeien dan ook nog een keer de ruimte in, weet je zeker dat het meekomt (en natuurlijk de nodige icekoffee voor de sok zelf)
    pi_21593289
    En waarom zijn we nu niet wakker met zijn allen? Het is pas bij drieen . Geen hard voor de zaak hier
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')