abonnement Unibet Coolblue
pi_40300481
Komt door je machine. Die goedkope dingen moet je dus invriezen, vervolgens zijn ze zo koud dat als je je compositie er op giet dat het meteen bevriest. Dit hoort niet. Ijs maken moet geleidelijk gaan. Kan je alleen oplossen door een goede machine te kopen met eigen koelmotor.
pi_40317374
nou, ik heb een goedkope machine (15 euro ofzo bij de kruidvat), die doet dat ook. Ijs blijft plakken aan de zijkant, maar als ie eenmaal draait wordt alles gewoon gemengd, dus in principe is dat geen probleem. Ik krijg gewoon lekker ijs, geen speciale goed machine van 200 euro voor nodig. Heb ik trouwens ook het geld niet voor. Ze zeggen wel dat een eigen koelmotor beter is, dat zal ook wel, maar eentje die je in de vriezer moet zetten, is ook goed hoor. Het ijs is lekker en goed te eten, daar gaat het toch om?
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
  zondag 30 juli 2006 @ 22:15:07 #278
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_40335163
Posts over Muffin probleem in het juist topic gezet

Zie Help muffin probleem!!
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 10 september 2006 @ 12:05:47 #279
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41670497
quote:
Op zondag 10 september 2006 12:01 schreef Annemiek78 het volgende:
Ik heb dit weekend een ijsmachine gekregen. Zo eentje waarvan je de eerst de bak goed in moet vriezen en die je daarna nog effe terug moet zetten. Hardstikke gaaf gewoon, alleen zitten er maar een paar recepten bij om zelf ijs te maken.

De recepten voor standaard vanilleijs/ roomijs of yoghurtijs heb ik dus al wel, maar wie heeft er nog wat lekker speciale recepten???
quote:
Op zondag 10 september 2006 12:04 schreef Fiorenza het volgende:
ijs recepten
After Eight-ijs
Aantal personen: 6
Ingrediënten
5 eidooiers
170 gr suiker
5 dl melk
1 1/2 dl slagroom
100 gr After Eights
1 eetlepel crème de menthe
6 dikke Brusselse wafels (eventueel zelfgebakken)

Bereiding:
Klop de eidooiers en de suiker in een kom tot de eidooiers wit van kleur zijn
Breng de melk en 1 dl slagroom aan de kook
Klop de rest van de slagroom door het eidooiermengsel en klop er deel voor deel de hete melk door
Schenk het mengsel terug in de pan en verwarm het langzaam op zacht vuur tot het gebonden is (laat het niet koken)
Laat het mengsel onder regelmatig roeren afkoelen
Verkruimel de After Eights en roer ze samen met de crème de menthe door het ijsmengsel
Draai het in de ijsmachine tot ijs of laat het in het ijslaatje in 6 uur bevriezen
Serveer het ijs op de Brusselse wafels
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41670700
en nog even deze link : Vlam in de pan

Op deze site staan nog meer recepten
pi_41691420
Ben & Jerry's
  zondag 10 september 2006 @ 22:58:30 #282
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41691878
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:48 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ben & Jerry's


Wat heeft dat met lekkere ijsrecepten te maken?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41737645
In Spanje heb ik dulce de leche ijs gegeten en ik vond t zo lekker dat ik dacht om t zelf maar eens te maken. Ik heb laatst bij de C1000 hier potjes met dulce de leche gezien maar volgens mij kan je t ook gewoon zelf maken door een blikje gecondenseerde melk een paar uur te koken, het resultaat is dan een dikke karamel pasta, maar hoe moet je hiermee verder om er fatsoenlijk ijs van te maken? Misschien heeft iemand nog tips voordat ik t weer verpruts.
Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
  vrijdag 15 september 2006 @ 05:14:01 #284
148066 deffie
Make me sing another song
pi_41825218
Ik zoek een recept voor mint ijs met kleine stukjes chocola (dus geen after eight ijs) en watermeloen ijs.

Google was mijn vriend even niet vandaag.

Heeft iemand een lekker recept hiervoor?
pi_49820766
Onlangs dit boek ontdekt:


Inmiddels al klassiek chocolade ijs gemaakt (erg lekker) en alweer op zoek naar een ander leuk recept om uit te proberen: yoghurtijs of bananenijs.
pi_49821037
quote:
Op zondag 30 juli 2006 11:39 schreef sieske het volgende:
nou, ik heb een goedkope machine (15 euro ofzo bij de kruidvat), die doet dat ook. Ijs blijft plakken aan de zijkant, maar als ie eenmaal draait wordt alles gewoon gemengd, dus in principe is dat geen probleem. Ik krijg gewoon lekker ijs, geen speciale goed machine van 200 euro voor nodig. Heb ik trouwens ook het geld niet voor. Ze zeggen wel dat een eigen koelmotor beter is, dat zal ook wel, maar eentje die je in de vriezer moet zetten, is ook goed hoor. Het ijs is lekker en goed te eten, daar gaat het toch om?
Ik heb ook gewoon zo'n machine die je in de vriezer moet zetten (ik zet hem in het vriesgedeelte van de koelkast) en het gaat gewoon heel goed: het duurt 1 a 2 uur en dan klapt het roerelement automatisch omhoog en is het ijs smeuig en lekker. Van ijs dat blijft plakken aan de zijkanten ook nog niks van gemerkt.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 22:49:45 #287
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_50045014
Heb vandaag weer mijn aardbeienijs gemaakt, heerlijke kleine aardbeitjes gekocht, en enkel met wat suiker geblenderd en ijsgemaakt. We eten het nu, het smaakt ongelofelijk aardbei.
Nee, voor mij geen room in het aardbeienijs.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_50053088
Sowieso vind ik room in vruchtenijs niks, dan wordt het veel te zwaar en proef je het fruit veel minder goed. Alleen bij banenen kan het wel (ik heb nog nooit een bananen sorbet gemaakt). Laatst had ik yoghurtsorbet met rood fruit gegeten, was een beetje apart maar wel heel lekker.
Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
pi_50205225
Ingrediënten van Citroenijs

5 eierdooiers
125 gram suiker
5 deciliter melk
2 eetlepels citroenrasp
175 mililiter citroensap
3 eetlepels slagroom

Bereidingswijze van Citroenijs
Klop de dooiers met de helft van de suiker lichtgeel en romig. Breng de melk met de rest van de suiker en de citroenrasp aan de kook. Schenk het melkmengsel over het eimengsel heen en roer alles goed door elkaar. Schenk alles terug in de schoongemaakte pan en breng alles al roerende met een houten lepel aan de kook. Zeef het mengsel boven een kom. Roer het citroensap en de slagroom erdoor en laat het afkoelen. Schenk het mengsel in een ijsmachine en draai er ijs van of doe het in een diepvriesdoos en laat het in de diepvries in ca. 8 uur bevriezen. Roer het ijs elke 30 minuten met een vork om.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 21:00:50 #290
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_50280321
Heb een eenvoudig recept bedacht voor een lekker zacht en romig vanilleijs, waarmee iedereen kan werken, zonder koken of eieren.
Vanillestokje
125 cc slagroom
4 a 5 eetlepels suiker
halve liter vanillevla
Haal het merg uit een vanillestokje en doe deze bij de slagroom, doe de suiker in de slagroom en sla deze lobbig, stijf maar niet helemaal stijf,
Voeg de vla toe en roer het goed door elkaar.
Doe dit in de ijsmachine.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_50521935
Heb net bij de Makro een ijsmachine gekocht dingetje was in de aanbieding enzo ik dacht leuk om te proberen.

Ik heb hier nog slagroom staan, die je nog zelf op moet kloppen, en wat fruit enzo. Is daar ijs van te maken ?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  zaterdag 16 juni 2007 @ 19:20:25 #292
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_50526176
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 16:47 schreef justmattie het volgende:
Heb net bij de Makro een ijsmachine gekocht dingetje was in de aanbieding enzo ik dacht leuk om te proberen.

Ik heb hier nog slagroom staan, die je nog zelf op moet kloppen, en wat fruit enzo. Is daar ijs van te maken ?
Slagroom weglaten, fruit en suiker blenderen en daar sorbet van maken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_50526353
in die ijsmachine ?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  zaterdag 16 juni 2007 @ 19:30:16 #294
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_50526456
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 19:26 schreef justmattie het volgende:
in die ijsmachine ?
Ja, in de ijsmachine.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_50526629
en met wat ijs erin dus , alleen dan ga ik nu eerst dat koelding in de vriezen zetten kan ik morgen eens een sorbet proberen
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  zaterdag 16 juni 2007 @ 21:59:37 #296
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_50530841
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 19:36 schreef justmattie het volgende:
en met wat ijs erin dus ,
Hoe bedoel je dat?
Vruchtenpulp met suiker in de ijsmachine doen en die massa vriezen bedoel ik
quote:
alleen dan ga ik nu eerst dat koelding in de vriezen zetten kan ik morgen eens een sorbet proberen
Heb je een goede vriezer?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_50545463
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 21:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
Vruchtenpulp met suiker in de ijsmachine doen en die massa vriezen bedoel ik
[..]

Heb je een goede vriezer?
aha ok. thnx.

en ja best goeie vriezer gisteravond eringezet, en hij is nu helemaal bevroren, hoor geen water meer klotsen
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  zondag 17 juni 2007 @ 14:44:31 #298
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_50545539
quote:
Op zondag 17 juni 2007 14:41 schreef justmattie het volgende:

[..]

aha ok. thnx.

en ja best goeie vriezer gisteravond eringezet, en hij is nu helemaal bevroren, hoor geen water meer klotsen
Doe ook niet teveel ijsmassa in de machine, het vriest beter en je kan het ijs sowieso niet (goed) bewaren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_50545638
zit er in dat koelelement water of een ander soort vloeistof ?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  zondag 17 juni 2007 @ 14:50:22 #300
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_50545700
quote:
Op zondag 17 juni 2007 14:48 schreef justmattie het volgende:
zit er in dat koelelement water of een ander soort vloeistof ?
Water met opgeloste zouten.
Dat bevriest dan bij lage min temperaturen.
Het ontdooipunt ligt dan ook onder nul, waardoor je ijsmassa nog vriest als het element "smelt"
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')