abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 23 augustus 2004 @ 08:05:27 #1
100606 awsome
grafiti on the wall
pi_21479389
g'day FOK!kers

daar zit ik dan... aan de andere kant van de wereld.
ik zal ff proberen om zo af en toe m'n verhalen te posten.
Alle ellende begon al op schiphol toen bleek dat ik m'n portomonee was vergeten dus ik moest weer naar huis en een vlucht pakken van de volgende ochtend. (jaja ik ben een echte wereldreiziger)
Die vlucht heb ik dus wel gehaald, en 17 uur later zat ik in Singapore.
Die stad vond ik niet echt boeiend... ik had het ook wel een beetje gezien na 5-6 uurtjes.
wat wel grappig was, was om alle mensen de boedha's te aaien voor good luck
Na de tussenstop van 8 uur vloog ik richting sydney, waar ik nu zo'n beetje 5 dagen ben.
Deze stad is wel my kind of place... druk en veel hoge gebouwen en errug gezellig in de kroegen
Harbour Bridge gezien en het Opra House... maar we zaten als een stel amerikanen in de bus dus ik heb er nog geen foto's van gemaakt.
het was ff 10 minuten stoppen voor een foto en daarna weer doorijden want anders hebben ze tijd te kort.
als ik niet met een groepje had geweest had ik die hele tour niet gedaan (was gratis btw) maar ik vond het nog wel ff zo 'gezellig' om maar mee te gaan ipv gelijk een andere kant op te gaan.
maar heb in de bus verder niet veel van de stad gezien want ik viel om de haverklap in slaap
heeeeerlijk was dat zeg...
ben nu nog opzoek naar een carpark om te kijken voor een beetje een ruige Falcon en ondertussen opzoek naar werk.
ben vandaag ook nog bij een appartamentje wezen kijken, maar die was $125,- voor een week.
is een beetje een gem. prijs, maar voor dat geld zit je ook een week lang in een hostel tussen de backpackers... en als ik dan moet kiezen tussen een flatje met 4-5 mensen of een hostel vol kies ik toch liever een hostel vol.
ik zit nu nog bij het Base hostel op Kent st. maar daar ga ik morgen weg...
gisteravond rond 00.30 nog ff de hele tent ontruimd omdat het brandalarm afging
1 of andere grapjas had het ruitje gebroken
morgen ga ik naar een lekker goedkoop hostel voor $18,- per nacht daar zal ik waarschijnlijk een dag of wat blijven en dan ga ik naar Noah's op Bondi beach.

ik ga ff een week of wat werken en daarna alleen maar vakantie houden en elke dag bbqen op het strand !!!!

dit wast ff voor nu, maar tot het volgende verhaal maar weer dan !!
c ya later
awsome (zonder e ja)
it's a sub-urban ego war
pi_21483373
heel veel plezier met je reis door Oz en NZ. zo te lezen gaat dat wel lukken.
ik ga zelf 1 nov voor een jaar naar NZ, dus misschien komen we elkaar nog wel tegen
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread
  vrijdag 3 september 2004 @ 05:13:34 #3
100606 awsome
grafiti on the wall
pi_21720791

gewaardeerde fans,

vergeet alles wat ik in m'n vorige mail heb geschreven.... ik heb m'n plannen helemaal omgegooid.
ik ga vandaag voor een nacht of wat naar coogee beach, en dan ga ik volgende week ff serieus opzoek voor een auto en dan kan ik met een beetje mazzel eind volgende week sydney ontvluchten.
ik zal dan waarschijnlijk eerst een stukje richting Brisbane rijden en wat warmer weer opzoeken en om dan na een week of wat weer te zakken richting sydney en verder naar het zuiden.. het is me nog net iets te koud daar.
het is tenslotte nogsteeds winter hier !!
de meeste van de groep gaan vandaag of morgen allemaal een andere kant op.. er is er 1tje naar Byron Bay, 2 gaan richting perth, 2 blijven in dit hostel en de rest is al weg..
ik heb gister Bart (toerist !!) nog ff een rondleiding gegeven door de stad hier.
zijn we met de ferry naar Manly Beach gegaan en daar een beetje rond gelopen en nog meer foto's gemaakt van de harbour bridge en het/de opera house.
ff op ons gemakkie wat gegeten en het was onwijs leuk om Bart en Heides weer te zien natuurlijk !!!
met Heidi was ik de avond ervoor nog wat wezen eten op Kings Kross en daarna onze 'skills' ff getest met poolen.
conclusie: we kunnen er allebei geen reet van, maar we hadden wel een hoop schik van onze 3 dollar dus dat is het wel waard natuurlijk.
ik geloof dat Bart en Heidi zondag of maandag weer terug gaan naar Perth dus ik wil nog wel ff kijken of ik ze nog ff uit kan zwaaien.
ik had jammer genoeg lang niet de hele dag genoeg fut om lekker rond te kunnen stappen !!!! ik ben STONTverkouwe !!! al een dag of 4 nu..
maarja, dat zal vanzelf wel weer voorbij gaan denk.

ik ga nou ff het hostel bellen of ze nog plek hebben voor een arme backpacker..
tot mails allemaal !!

the happy traveler, daniel
it's a sub-urban ego war
  vrijdag 3 september 2004 @ 05:16:23 #4
100606 awsome
grafiti on the wall
pi_21720805
goeiemorgen harde werkers!!

ik ben helemaal verliefd sinds gisteren... ze heeft zo'n mooie kleur !!!
lekker goud-bruin van veel in het zonnetje staan denk ik.
ze is alleen wel wat aan de grote kant...maarja je moet ook niet zo kieskeurig zijn hoor.
ik kan de linkerkant nieteens zien !!!
oja... en ze heeft een 4liter motor.
ik heb gisteren een Ford Falcon gekocht !!!!
ik heb m gekocht van een stelletje voor $2450 en ze komt uit '88
als ik in die bak rijd kan ik echt niet de linkervoorkant zien hoor !!
dus ik zal zo af en toe wel eens een stoeprand(je) meepakken denk ik.
ze kwam compleet met 'pink slip' dwz dat ze motorisch gezien in veilige staat verkeerd.
al het andere is een ander verhaal natuurlijk...
de deuren werken niet altijd mee en dan kost het nog wel eens een aantal minuten om binnen te komen.
en ik had gister al gezien dat er een cassette speler in zat dus dat kwam mooi uit.
alleen die doet het niet kwam ik vanmorgen achter, dus ik ga nog ff ergens kijken of ik een andere goedkope vandaan kan halen.
als je ziet in wat voor een staat sommige auto's verkeren, dan schrik je je rot.
vooral die busjes zijn volgens mij niet te vertrouwen.
ik heb ook een Falcon bekeken waarbij je in moest stappen via de passagiers kant, en waarbij 1 deur zat dicht geschroefd omdat dat slot naar ze gootje was.
(die heb ik dus niet gekocht he !!!)
ik ga zo ff een dingetje maken voor meerijders...
denk dat ik dinsdag of woensdag sydney ga verlaten en dan op m'n gemakkie richting Brisbane ga, en dan na een week of 3 weer terug naar sydney en dan verder zakken naar het zuiden.
in Brisbane kan je ook gaan fruitplukken op dit moment btw.
denk dat ik dat eens ga proberen.

verder heb ik een paar dagen geleden een buspas voor Nieuw Zeeland gekocht... dan heb ik die maar alvast
die buspas heet: 'kitchen sink'
klinkt wel aantrekkelijk toch ?? dat dacht ik ook ja

ik ga ff werken aan een postertje en dan ga ik m'n sjonniebak ff op mijn naam laten zetten.
drink allemaal wat voor mij vandaag na het werk en doe geen dingen die ik ook niet zou doen !!!

groeten,daniel
the happy traveler
it's a sub-urban ego war
pi_21726852
heej wat jammer voor je dat er hier zoweinig animo mo is voor je verhaaltjes. naja kan gebreuren. ik zelf lees op het moment alles wat met NZ en OZ te maken heeft. je weet maar nooit wat je ervan kan leren

wat een toeval ik heet toevallig ook daniel. wat zijn je plannen voor NZ eigenlijk ? ik heb zelf namlijk helemaal geen plannen. ik heb mn visum, ticket en verzekering. en voor de rest straks een rugzak vol met zooi. oftewel ik zie wel waar ik terecht kom. dat is het grote voordeel van in je eentje reizen.

maar ik moet nog even wachten voordat ik naar NZ kan vertrekken. nog ff het laatste maandje doorwerken tot mn contract is afgelopen. en dan op 1 nov gaat het grote avontuur beginnen

[ Bericht 18% gewijzigd door Wh33L op 03-09-2004 14:08:08 ]
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread
  zondag 12 september 2004 @ 15:17:11 #6
2472 punks
gewoon lekker klein!!
pi_21902911
Hoi leuk hoor, ik heb ooit gepost dat ik zou gaan, maar toen ben ik toch een opleiding gaan doen omdat ik dat anders niet meer zou doen. ik ga nog wel hoor, over iets meer dan 2 jaar. dus laat alles hier los wat ik wel en niet moet zien
Dat je een minderwaardigheidscomplex hebt, wil nog niet zeggen dat je niet dom en lelijk bent.
  maandag 13 september 2004 @ 02:57:14 #7
100606 awsome
grafiti on the wall
pi_21916899
tot vervelens aan toe ben ik er weer eens.

voor alle nieuwsgierigen heb ik er een foto bij gedaan van m'n auto...
op dit moment zit ik in Byron Bay waar ik gister ben aan beland.
stralend weertje natuurlijk weer enzo..
daarvoor ben ik afgelopen woensdag sydney ontvlucht om ff in 1 keer naar Coffs Harbour te rijden samen met Rob en Pirkka (een duitser en een fin)
dat ging niet helemaal zoals gepland, want het was verder dan ik d8 (is ong. 350km)
dus we waren pas om 16.00 vertrokken richting Coffs omdat ik m'n nieuwe auto radio moest in laten bouwen.
eenmaal om 16.00 dus vertrokken lekker met de radio aan... geen flauw idee welke kant je op moet om uit sydney te gaan, dus we zaten een uurtje later dan eindelijk op de snelweg.
en een half uurtje later is het donker, en ik kan jullie vertellen dat je geen KLAP ziet hier in het donker als je aan het rijden bent.
lantaarenpalen zou een beetje duur worden natuurlijk in dit land, dus hebben ze om de meter reflectoren op de weg geplakt volgens mij.... het leek wel een landingsbaan.
maar ik heb geen navigatie systeem in m'n auto dus af en toe even een toeristische route meegepakt natuurlijk.
ondertussen was het al 21.00 en ik was nog niet eens in de buurt van Port Maqairie.
dat ligt nog 2 uur rijden onder Coffs Harbour.
onderweg nog maar ff snel wat gegeten en een hostel gebeld in Port Maqairie of we daar nog terecht konden.
daar waren we rond 22.30
de volgende dag wel eindelijk verder dan naar Coffs Harbour.
Daar zal niemand ooit honger hebben denk want het is daar vergeven van de eet tenten en auto workshops enzo...
daar heb ik 2 dagen gezeten en een beetje op het strand gelegen en voor $18 een whalewatch tour gemaakt.
ik verwachtte er niet veel van voor die prijs, maar het was z'n geld meer dan waard.
het was een tocht van zo'n 2,5 uur en we hebben 3 bultruggen gezien en een aantal dolfijnen.
die dolfijnen waren zo weer weg, want toen de schipper/kapitein/chauffeur van de boot zag, gingie stoppen zodat we ze konden zien.
gevolg was natuurlijk dat er geen golven meer van de boot kwamen voor de dolfijnen om in te spelen, dus ze waren nog sneller verdwenen dan dat ze bij de boot waren.
de volgende dag waren we nog naar Dorrigo national park geweest en een (luke) skywalk gedaan...
een looppad door de boomtoppen in een soort van 'regenwoud'
onderweg naar dat park nog bijna zonder benzine gestaan... hehehehe
ik had getankt voordat ik van Port Maqairie naar Coffs Harbour ging en had de kilometers die ik met zoveel benzine kon rijden uitgerekend (benzinemeter doet het niet)
en daar stond die teller zo'n 100km onder, maar de moter begon te haperen en we gingen berg-op.
die duitser weet het 1 en ander van auto's en zij dat het waarschijnlijk lucht was wat de moter in ging, dus wat er iets mis was met de benzine toevoer en niet dat de benzine op kon zijn.
ik: OK.... hmm.....
verder gereden en het werd steeds erger.
toen ben ik toch maar omgedraait en getankt bij het laatste station wat ik had gezien.
getankt en probleem opgelost.
m'n auto liep weer als een zonnetje.
en de volgende dag zijn we weer verder met z'n 3en naar hier gereden in Byron Bay en ga hier waarschijnlijk een surflessie nemen, en de stranden weer een beetje verkennen.

ik moet zo ook nog ff naar een reisbureau omdat er op m'n ticket nog geen vertrek datum staat vanuit NZ terug naar Australie.
dus dat ga ik nu ff doen.

groetjes daniel
it's a sub-urban ego war
  zaterdag 25 september 2004 @ 06:51:30 #8
100606 awsome
grafiti on the wall
pi_22190441
ok... slotje graag
it's a sub-urban ego war
pi_22190459
post wat meer foto´s, dat doet het altijd wel goed! Have fun!
  zondag 26 september 2004 @ 10:42:17 #10
70004 niksan
net een beetje meer
pi_22210998
dubbel
"May the wind always be at your back and
the sun always upon your face, and the
winds of destiny carry you aloft to
dance with the stars."
  zondag 26 september 2004 @ 10:43:29 #11
70004 niksan
net een beetje meer
pi_22211009
NEE!! geen slotje! vertel es wat meer!
please!

hoelang ben je van plan daar te blijven??
"May the wind always be at your back and
the sun always upon your face, and the
winds of destiny carry you aloft to
dance with the stars."
pi_22230553
het zijn er misschien niet veel. maar er zijn weldegelijk mensen geinterreseerd in je verhaaltjes.
dus ga vooral door met posten zou ik zeggen
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread
  donderdag 30 september 2004 @ 04:15:38 #13
100606 awsome
grafiti on the wall
pi_22301275
van coffs verder fereden naar byron bay...
dat is echt super chill daar !!! heb daar dan ook wel een week gezeten in cape byron voor maar $21 per nacht en alles onwijs schoon, alles in de buitenlucht en de kroeg en het strand op 5 minuutjes lopen.
als ik ga verhuizen weet ik waarheen.
wat ik na een tijdje wel errug vervelend vond worden was dat heel veel mensen alleen maar over wiet roken praten en of je wat wilt kopen of wat te verkopen hebt.
en als je dan zegt dat je nog eens uit NL komt ook, heb je gelijk weer vrienden gemaakt.
nog een dagje naar Nimbin geweest... was zelf niet zo bijzonder, maar de rit erheen was wel leuk.
je kan daar behoorlijk leuk stappen bij Cheeky Monkeys !!!
eerst ff goedkopen eten daar, en dan zo rond 23.00 uur op de tafels staan te dansen
na een dag of 10 !!!! in byron te hebben gezeten ben ik doorgereden naar Brisbane....
anti-climax
er valt daar niet veel te zien en te doen overdag...
maar het nachtleven was wel weer heel erg goed.
vooral in The Valley... en gebiedje in de stad vlakbij de story bridge met de discotheken en kroegen en restaurantjes.
ook nog een keertje een avondje wezen stappen bij Shooters in Surfers Parardise (echt een makkelijk scoren tent is dat) en de volgende dag weer terug naar Brissi.
toen begonnen de problemen met m'n auto
m'n motor werd te heet en ik moest weer ff water bijvullen voor de radiateur.... ze gezegd zo gedaan.... water weer bijgevuld en weer verder gereden.
5 minuten later weer een te hete motor, dus deze keer maar geparkeerd, motor uitgezet en af laten koelen
20 seconden later zat ik in de dikke mist en zeek het water uit de motor
ik moest dus gesleept worden naar Brisbane en laten maken natuurlijk.... alles bij elkaar bleek de schade wel mee te vallen en heb ik het zaakje kunnen laten maken voor $150,- (veel te duur)
ik weet niet veel van auto's, maar dat wat ze hebben gedaan en vervangen had ik ook zelf wel kunnen doen en dan had ik voor $50,- klaar geweest.
ik heb in brisbane geen werk kunnen vinden, dus ik ben nu sinds woensdagavond weer terug in sydney en ga ik hier weer zoeken.
en het is hier f*cking koud !!! regen en wind terwijl ik de laatste 3 weken steeds zo rond de 30 graden heb gezeten !!!!
naja... regen is goed weer om te werken zal ik maar zeggen.

op verzoek dan ook nog ff een paar pics en thnx voor de aanmoedegingen, want ik was eik niet meer van plan om te posten, maar ik zal nu weer regelamtig m'n verhalen neerzetten hier.

daniel


ik geloof tamarama beach in sydney

strand in Byron

kangeroes in de australian zoo

het meest oosterlijke puntje van Oz kan je vinden in Byron Bay

het bewijs...



[ Bericht 4% gewijzigd door awsome op 30-09-2004 07:29:31 ]
it's a sub-urban ego war
pi_22301284
Hotlinken gaat dus niet. Je plaatjes zijn niet te zien.
Tamelijk jammere plaats eigenlijk, Nimbin, als je het dorpje bedoeld.
  donderdag 30 september 2004 @ 07:34:40 #15
100606 awsome
grafiti on the wall
pi_22301441
hee.... net deden ze het nog
hier kan je ze ook zien
http://gallery102319.fotopic.net/c298031.html
it's a sub-urban ego war
  donderdag 30 september 2004 @ 07:41:54 #16
81735 tuut84
WWW.TANKMEISTERS.NL
pi_22301456
ik ga 4 maanden naar nieuw zeeland. 2 3 maanden werken en de rest rond trekken
het leven is geen krentebol. anders had je wel een krent in de kont zitten
pi_22332323
Ik ben ook van plan om naar Nieuw-Zeeland te gaan. Als je langer dan 3 maanden wegblijft moet je dan een visum hebben?
  woensdag 13 oktober 2004 @ 02:41:30 #18
100606 awsome
grafiti on the wall
pi_22590273
goeiemorgen koukleumen !! hahaha

ik denk het is mij nu te warm buiten, dus ik ga ff ergens binnen zitten waar ze airco hebben... een heerlijke 37 graden vandaag !!!!
ik ben net weer een paar dagen terug uit de blue mountains waar ik heb ge-abseild.
daar ben ik de hele dag mee bezig geweest.
ik heb 2 afdalingen gemaakt van ong. 7 meter
2 van 20 meter
en..... jaja.... 4 van 60 meter !!!!! hiiiiiihaaaa !!!!
we waren op vrijdag naar Katoomba gereden waar het idd errug koud was.. ik d8 dat dat wel mee zou vallen, dus lange mouwen kon ik wel in sydney laten.
er valt opzich niet veel te beleven in Katoomba, maar de uitzichten en de wandel tochten zijn wel onwijs mooi.
vrijdag weg... zaterdag dus ge-abseild en zondag weer terug naar sydney
met z'n 5en !!!!!!
m'n auto zat voller dan vol... 5 gasten in een auto met een zooitje camping spullen, 5 rugzakken en een surfplank op het dak.
120 km voor maar $2,50 de man.
ff ter vergelijking: een enkeltje met de trein is $11,50
ben daar nog een andere nederlander tegen het lijf gelopen, die een nacht heeft doorgebracht ergens in een grot in de blue mountains.
hij zou een middagje gaan canyoningen (zeg maar wild water varen, maar dan zonder boot. je laat je jezelf mee voeren door het water en abseilen van watervallen enzo)
maar die kon het helaas niet meer voor het donker terug komen bij het hostel.
ik wou dat ik daarbij was....
dus nu zit ik alweer in sydney nog met z'n 4en en vanavond weer gezellig naar de kroeg met z'n allen !!! go sweden !!!
verder loop ik nu weer een beetje moeilijk vanweg het frisbieen op het strand...
ik moest zonodig weer duiken om dat ding te vangen, maar ik landde op m'n heup ipv van plat, dus ik ben gister naar het ziekenhuis geweest om een foto te laten maken en ik heb weer een spier verrekt.
hee... MAAR IK HAD M WEL !!!

ik ga nou ff naar een ander ic om wat foto's erbij te doen
werkze allemaal en vergeet niet een regenpak aan te doen als je tegen wind door de regen naar je werk moet fietsen !!!

groeten !!!
daniel

ps. ik heb eigenlijk helemaal geen zin om een baan te zoeken voor een maand of 2 maanden.
dus als ik weer een betje redelijk kan lopen ga ik gewoon weer op pad en pik ik onderweg wel werk op voor een paar dagen.
heb sydney nu wel gezien.

ps. foto's komen later
it's a sub-urban ego war
  woensdag 13 oktober 2004 @ 02:49:26 #19
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_22590326
coole verhalen, ga vooral door, OZ en NZ staan ook nog op mijn verlanglijstje n.l.
Neerkomen wel!
  woensdag 13 oktober 2004 @ 03:24:30 #20
47543 Eronymus
[DPC]Fokschaap
pi_22590397
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 02:49 schreef Freeflyer het volgende:
coole verhalen, ga vooral door....
mee eens.... enne mooie foto's

Ben van plan om ook jouw kant op te komen... eerst ff studie afronden in januari misschien iets later.

Have fun!
<Mèt twie dobbelstein dertien oage goeje>
pi_22590811
Leuke verhalen!
Heb je trouwens wel voldoende financiele reservers? Zodat je het ook echt een tijdje uithoudt zonder te werken?? Reizen is echt veel leuker dan fruit plukken, maar eigenlijk is alles leuker dan fruit plukken!
  woensdag 13 oktober 2004 @ 08:20:11 #22
81735 tuut84
WWW.TANKMEISTERS.NL
pi_22590833
ik kom ook nog die kant op. nz staat op de planning. paar maandjes werken en dan rond trekken
het leven is geen krentebol. anders had je wel een krent in de kont zitten
  woensdag 13 oktober 2004 @ 08:50:56 #23
100606 awsome
grafiti on the wall
pi_22590990
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 08:16 schreef Liejannuh het volgende:
Leuke verhalen!
Heb je trouwens wel voldoende financiele reservers? Zodat je het ook echt een tijdje uithoudt zonder te werken?? Reizen is echt veel leuker dan fruit plukken, maar eigenlijk is alles leuker dan fruit plukken!
ik heb hiervoor 1,5 jaar in noorwegen gewerkt waar ik netto bijna 3x zoveel verdiende als in NL
dus ik heb aardig wat gespaard hoor
it's a sub-urban ego war
pi_22593279
Natuurlijk is het daadwerkelijke fruitplukken superkut, maar ik denk toch dat ik wat gemist had, als ik niet een maand of 2 in Bundaberg en Bowen had gezeten. Toegegeven, ik kon, in Cairns aangekomen geen tomaat, banaan, meloen of paprika meer zien, maar de sfeer in working hostels is, is tenminste mijn ervaring, ontzettend hecht en gezellig en 't is toch ook wel een ervaring die bij reizen door Oz hoort, vind ik..
Digital Drivel.com - Talking your kind of rubbish
pi_22597640
Ik heb ook een week tomaten geplukt in Bowen.
Maar het hostel waarin ik zat wel wel enorm kut en het werk was nou ook niet echt boeiend!
Dan vond ik mn weekje schoonmaken op een farm in West Australie een stuk leuker.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')