abonnement Unibet Coolblue
  maandag 23 augustus 2004 @ 10:33:44 #101
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21480600
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 10:19 schreef Oceanonix het volgende:
Ik vind het zo lullig voor je dat je nog 6 uur moet werken......................

ik heb nu al vakantie
Nog 2 weekjes, en dan heb ik eindelijk mijn 3 weken

Maar dan werk jij ws alweer
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_21480608
Dan zou ik mijn statief niet meenemen. Als je een klein tafel statief hebt zou ik deze wel meenemen.
Anders onderweg een t-shirt om je camera met lange sluitertijden te stabiliseren.
pi_21480619
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 10:33 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Nog 2 weekjes, en dan heb ik eindelijk mijn 3 weken

Maar dan werk jij ws alweer
Nee hoor ik heb 3 weken vakantie
pi_21480669
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 10:19 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Ik vind het zo lullig voor je dat je nog 6 uur moet werken......................

ik heb nu al vakantie
Ik vind het ook lullig, maar...........

Zojuist is besloten dat er nog een weekje extra vakantie aan wordt vastgeplakt
Oftewel....
* PdeHoog heeft twee-en-een-halve-week vakantie
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_21480698
Shi-hi-hit!!! Moet ik nog een halve week langer die overzichtjes doen :-D

*meldt voor plek in 't blokje*
  maandag 23 augustus 2004 @ 10:45:32 #106
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21480781
ik denk dat dat blokjesidee het raam uit moet.. het geeft teveel een kliekjes idee.... dat was bij de nachtbar ook zo; mensen die gingen zeuren over wel of niet in de blokjes te mogen, en dan gaat het nergens over... ik opteer om in de OP een mooie foto te zetten, of iets dat met fotografie te maken heeft. Kunnen we het topic daarover beginnen....
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 23 augustus 2004 @ 10:47:17 #107
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21480798
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 10:34 schreef Oceanonix het volgende:
Nee hoor ik heb 3 weken vakantie
Ga buiten liggen zonnen joh
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 10:38 schreef PdeHoog het volgende:
Ik vind het ook lullig, maar...........

Zojuist is besloten dat er nog een weekje extra vakantie aan wordt vastgeplakt
Oftewel....
* PdeHoog heeft twee-en-een-halve-week vakantie
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 23 augustus 2004 @ 10:50:18 #108
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21480848
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 10:34 schreef Oceanonix het volgende:
Dan zou ik mijn statief niet meenemen. Als je een klein tafel statief hebt zou ik deze wel meenemen.
Anders onderweg een t-shirt om je camera met lange sluitertijden te stabiliseren.
T-Shirt?? hoe doe je dat dan????
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_21480920
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 10:50 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

T-Shirt?? hoe doe je dat dan????
Die ken ik ook nog niet... Zo'n De Tuinen Hittepetit-zakje(r)(tm) werkt wel -> voor op muurtjes, kerkbankjes, brugliggers, dat soort zut. De pitjes kunnen schuiven en maken de ondergrond vlak...

Zoiets las ik ergens zou bést wel eens hier kunnen zijn toruwens....
pi_21480996
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 10:45 schreef Shark.Bait het volgende:
ik denk dat dat blokjesidee het raam uit moet.. het geeft teveel een kliekjes idee.... dat was bij de nachtbar ook zo; mensen die gingen zeuren over wel of niet in de blokjes te mogen, en dan gaat het nergens over... ik opteer om in de OP een mooie foto te zetten, of iets dat met fotografie te maken heeft. Kunnen we het topic daarover beginnen....
Zie mijn voorstel in het goeie ideeën-topic over de slowchattopicreeks in MUZ!
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_21481022
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 10:40 schreef Hayk het volgende:
Shi-hi-hit!!! Moet ik nog een halve week langer die overzichtjes doen :-D

*meldt voor plek in 't blokje*
Dat ik vakantie heb, wil niet zeggen dat ik ook weg ben . Ik ga jullie gewoon een volle week dag en nacht stalken

* PdeHoog is gewoon thuis
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 23 augustus 2004 @ 11:04:05 #112
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21481083
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 10:54 schreef Hayk het volgende:
Die ken ik ook nog niet... Zo'n De Tuinen Hittepetit-zakje(r)(tm) werkt wel -> voor op muurtjes, kerkbankjes, brugliggers, dat soort zut. De pitjes kunnen schuiven en maken de ondergrond vlak...

Zoiets las ik ergens zou bést wel eens hier kunnen zijn toruwens....
Ojaa..een soort mini beanbag...

Maar mijn vakantie dus (kreta)
ik had zelf in gedachten:

F100 Nikon+ MB15 battery Pack
FM3a Nikon backup
70-300 lens
50 mm 1.2 + rood filter (maar zou het zin hebben om zw/wit foto's te maken?)
28-105mm zoom
Zooi filters, rood, pola, slimline pola, uv, etc. maar dit neemt niet teveel plek in
Statief (goedkoop ding, niet die zware manfrotto)

En dan heb ik nog een 80-200mm f/2.8 die 1 kilo weegt en een macro Tamron 90 mm f/2.8

Wat zouden jullie doen?


Ik ben ook van plan om ter plekke een of ander kloof te gaan doorlopen, dus dat is 16 km met zooi lijkt mij niet handig. (Ja okee, ik ga naar Kreta)
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_21481172
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 10:59 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dat ik vakantie heb, wil niet zeggen dat ik ook weg ben . Ik ga jullie gewoon een volle week dag en nacht stalken

* PdeHoog is gewoon thuis
Aaaah... zo.... dus eigenlijk hoeft er helemaal geen overzichtje overgenomen te worden....
  FOK!fotograaf maandag 23 augustus 2004 @ 11:14:25 #114
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21481264
ik zou het zo klein maar veelzijdig mogelijk houden Shark.Bait.
de 90 mm macro tamron zou ik iig mee nemen
en dan de 28-105 en de 80-200 ofzo.
dan heb je volgens mij best een leuke set...
of wil je nóg minder mee nemen?

vervelend is ook dat je niet weet wat je kan verwachten...
die 50 mm 1,2 is misschien wel gaaf voor gebouwen enzo
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 23 augustus 2004 @ 11:17:46 #115
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21481331
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 11:14 schreef Xilantof het volgende:
ik zou het zo klein maar veelzijdig mogelijk houden Shark.Bait.
de 90 mm macro tamron zou ik iig mee nemen
en dan de 28-105 en de 80-200 ofzo.
dan heb je volgens mij best een leuke set...
of wil je nóg minder mee nemen?

vervelend is ook dat je niet weet wat je kan verwachten...
die 50 mm 1,2 is misschien wel gaaf voor gebouwen enzo
Statief neem ik in de koffer mee, ik wil minimaal 1 nacht sterren fotograferen. Die 50mm wilde ik als standaard, niet autofocus lens op de backup hebben voor zw/wit. Die 80/200 is wel erg zwaar, maar geeft mooie DOF, mooier dan die 70-300..
Denk je dat er veel kans is voor macro fotografie?

-edit- ik denk dat ik de MB15 beter thuis kan laten...
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  FOK!fotograaf maandag 23 augustus 2004 @ 11:20:03 #116
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21481374
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 11:17 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Statief neem ik in de koffer mee, ik wil minimaal 1 nacht sterren fotograferen. Die 50mm wilde ik als standaard, niet autofocus lens op de backup hebben voor zw/wit. Die 80/200 is wel erg zwaar, maar geeft mooie DOF, mooier dan die 70-300..
Denk je dat er veel kans is voor macro fotografie?

-edit- ik denk dat ik de MB15 beter thuis kan laten...
tja.. dat weet ik niet. kreta was het hé ....
tja dat eiland is wel veel droger en minder groen als/dan Rhodos.
misschien wat hagedisjes ofzo.
bij nader inzien...
de macro kan denk ik thuis blijven.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 23 augustus 2004 @ 11:24:08 #117
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21481450
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 11:20 schreef Xilantof het volgende:
tja.. dat weet ik niet. kreta was het hé ....
tja dat eiland is wel veel droger en minder groen als/dan Rhodos.
misschien wat hagedisjes ofzo.
bij nader inzien...
de macro kan denk ik thuis blijven.
Minder groen.. en ik wilde ook een kloof gaan bewandelen... tis niet niks, 16 km in de hitte...

dus die 80-200 (je kan er ook heerlijk mee patsen ) en MB15 laat is dan wel thuis...

zal ik die macro ook maar thuis laten dan...
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 23 augustus 2004 @ 11:24:48 #118
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21481468
maar ik vraag mij af of ik dus zw/wit film moet meenemen... of dat het photoshoppen van kleur naar zw/wit ook volstaat... (zitten er bijv roodfilters in Photoshop???
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_21481504
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 11:04 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Ik ben ook van plan om ter plekke een of ander kloof te gaan doorlopen, dus dat is 16 km met zooi lijkt mij niet handig. (Ja okee, ik ga naar Kreta)
De Samariakloof 18 km btw

Zeer fotogeniek, maar niet bestemd om veel spullen mee te sjouwen tijdens het lopen

Andere tip: Samariakloof is echt heel erg mooi maar als je last van zwakke enkels of slechte knieen hebt zal ik het echt niet gaan doen. Het eerste stuk is alleen maar afdalen via een soort trappetjes(niet vlak maar op rotkeien) en schuine paadjes(ook keien).
Heb je zoiets van: owjee dat kan weleens moeilijk worden dan neem je de lazy way.
De lazy way: je wordt afgezet met een boot aan het einde van de kloof en op die manier zie je ook nog heel wat
Ik heb het dus wel gelopen maar achteraf heb ik wel gedacht: als ik alles geweten had! (tig keer door m'n enkels gegaan en die waren bont en blauw)
Inmiddels helemaal geen spijt meer van
Ik weet niet waar je zit op Kreta maar je kunt er naar alle lust fotograferen
"Whaaa ik leer het ook nooit..."
  FOK!fotograaf maandag 23 augustus 2004 @ 11:28:49 #120
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21481542
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 11:24 schreef Shark.Bait het volgende:
maar ik vraag mij af of ik dus zw/wit film moet meenemen... of dat het photoshoppen van kleur naar zw/wit ook volstaat... (zitten er bijv roodfilters in Photoshop???
tja. lastige ja....

ik denk dat je met jou scan vermogens enzo, best in PS later kan doen.

je krijgt anders natuurlijk het probleem: je wilt zw/w en er zit kleur in, en vica versa.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21481592
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 11:20 schreef Xilantof het volgende:

[..]

tja.. dat weet ik niet. kreta was het hé ....
tja dat eiland is wel veel droger en minder groen als/dan Rhodos.
misschien wat hagedisjes ofzo.
bij nader inzien...
de macro kan denk ik thuis blijven.
Niet helemaal mee eens. (bloemenpracht op Kreta)

Alleen weet ik niet hoe het in dit jaargetijde is.
Naar Kreta geweest in het voorjaar(jaren geleden) en volop groen en pracht en praal.
Naar Rhodos geweest een paar jaar geleden in de zomer en was ook maar wat dor allemaal.
"Whaaa ik leer het ook nooit..."
pi_21481593
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 11:09 schreef Hayk het volgende:

[..]

Aaaah... zo.... dus eigenlijk hoeft er helemaal geen overzichtje overgenomen te worden....
Da's pas over anderhalve week hoor
voor die tijd ga ik eerst een hoop fotorolletjes volschieten op de veluwe en in Londen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!fotograaf maandag 23 augustus 2004 @ 11:32:44 #123
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21481615
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 11:31 schreef beertje_ het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens. (bloemenpracht op Kreta)

Alleen weet ik niet hoe het in dit jaargetijde is.
Naar Kreta geweest in het voorjaar(jaren geleden) en volop groen en pracht en praal.
Naar Rhodos geweest een paar jaar geleden in de zomer en was ook maar wat dor allemaal.
misschien zat jij dan op een ander deel van kreta en rhodos

maar goed, mijn ervaring (en volgens mij wordt het ook wel vaak zo geschreven) is rhodos wat groener enzo..

jammer trouwens dat je niet naar rhodos gaat, de vlindervallei is gaaf
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21481627
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 11:24 schreef Shark.Bait het volgende:
maar ik vraag mij af of ik dus zw/wit film moet meenemen... of dat het photoshoppen van kleur naar zw/wit ook volstaat... (zitten er bijv roodfilters in Photoshop???
Of het echt een filter is weet ik niet, maar je kunt met channel mixer wat met kleuren spelen. Volgens mij kun je daar ook percentages rood opgeven bij het converteren naar Z/W

* verwijst naar m-niki voor meer informatie
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 23 augustus 2004 @ 11:34:24 #125
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21481648
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 11:26 schreef beertje_ het volgende:
De Samariakloof 18 km btw
ACHTIEN!??!?!?! * Shark.Bait gaat even zijn Lonely planet napluizen
quote:
Zeer fotogeniek, maar niet bestemd om veel spullen mee te sjouwen tijdens het lopen
Dat dacht ik wel
En hoe zit het met de sjonnen andere toetisten?
quote:
Andere tip: Samariakloof is echt heel erg mooi maar als je last van zwakke enkels of slechte knieen hebt zal ik het echt niet gaan doen. Het eerste stuk is alleen maar afdalen via een soort trappetjes(niet vlak maar op rotkeien) en schuine paadjes(ook keien).
Heb je zoiets van: owjee dat kan weleens moeilijk worden dan neem je de lazy way.
De lazy way: je wordt afgezet met een boot aan het einde van de kloof en op die manier zie je ook nog heel wat
Ik heb het dus wel gelopen maar achteraf heb ik wel gedacht: als ik alles geweten had! (tig keer door m'n enkels gegaan en die waren bont en blauw)
Inmiddels helemaal geen spijt meer van
Ik las dat er een andere, kortere, misschien nog mooiere kloof zou zijn, nog niet ontdekt door de massatoerist... misschien moet ik die dan maar doen...
Je hebt nu geen spijt meer dat je de lazy route (daar had ik vanochtend in de "Rough Guide" al over gelezen ) niet genomen had ipv de lange 18 km???
Ik denk dat ik die 18 km wel kan lopen. maar zeker weten doe ik dat niet (hitte enzo) Hoeveel water had jij bij je eigenlijk???
quote:
Ik weet niet waar je zit op Kreta maar je kunt er naar alle lust fotograferen
Reet-ie-mon yo!
Als ik de beschrijving goed lees plenty te fotograferen in dat stadje zelf...
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')