abonnement Unibet Coolblue
  zondag 22 augustus 2004 @ 01:45:57 #1
43172 crN
The Excessum
pi_21458502
En hier weer verder.

Reactie op vorig topic, laatste reply (over bassist).
Als bassist zul je toch wel snel een band vinden hoor. Bassisten zijn heel schaars


Wat vinden jullie trouwens van deze opname kwaliteit?
http://www.excessum.nl/neversample.mp3
pi_21458969
Sloppy drums
yankee charlie dinges
pi_21459265
hey cool hebben we dr al weer eentje vol

kwaliteit van de opname is best ok denk ik maar wat weet ik ervan K zou de gitaar bij dat riedeltje wat meer gain en high geven (chorus? als je dat hebt), maar das misschien persoonlijk.

[ Bericht 53% gewijzigd door Fixxxer op 22-08-2004 03:34:42 ]
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
  zondag 22 augustus 2004 @ 11:13:22 #4
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_21460969
Ik zoek met mn band nog een bassist
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  zondag 22 augustus 2004 @ 11:16:10 #5
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_21460999
* --H-I-M-- meldt zich weer!
  zondag 22 augustus 2004 @ 11:20:39 #6
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_21461051
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 01:45 schreef crN het volgende:
En hier weer verder.

Reactie op vorig topic, laatste reply (over bassist).
Als bassist zul je toch wel snel een band vinden hoor. Bassisten zijn heel schaars


Wat vinden jullie trouwens van deze opname kwaliteit?
http://www.excessum.nl/neversample.mp3
Hey, mooi gedaan!

Misschien zou je over de snare een compressor kunnen gooien, dat geeft een iets agressiever en voller geluid!

De gitaar klinkt wel vet, maar misschien is het overwegen waard om wat meer high toe te voegen, of een gedubbelde partij! Wanneer die "wasted-years"-achtige riff inkomt zou ik ook de andere gitaar wat zachter zetten, dan klinkt die andere wat beter door!

maar hijs wel
pi_21461058
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 01:45 schreef crN het volgende:

Reactie op vorig topic, laatste reply (over bassist).
Als bassist zul je toch wel snel een band vinden hoor. Bassisten zijn heel schaars

Wat vinden jullie trouwens van deze opname kwaliteit?
Bassisten zijn idd schaars...............en daarom kunnen ze ook enigszins makkelijker een band vinden. Het probleem is dat er ook heel veel slechte bassisten rondwandelen. Waardoor het nog moeilijker zoeken is voor een band die heel serieus bezig is. En niet voor 1x in de week voor de lol.

Ik zou nog ff aan de overgang werken. Klinkt nogal rommelig. En de drummer is idd een beetje slordig.

But what the hell, you're making music
  zondag 22 augustus 2004 @ 11:37:54 #8
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_21461265
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 01:45 schreef crN het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van deze opname kwaliteit?
http://www.excessum.nl/neversample.mp3
Thats great! Klinkt cker lekker
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  zondag 22 augustus 2004 @ 13:32:58 #9
43172 crN
The Excessum
pi_21463247
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 11:20 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

De gitaar klinkt wel vet, maar misschien is het overwegen waard om wat meer high toe te voegen, of een gedubbelde partij! Wanneer die "wasted-years"-achtige riff inkomt zou ik ook de andere gitaar wat zachter zetten, dan klinkt die andere wat beter door!

maar hijs wel
Dank je

De gitaar ga ik iets zachter te zetten thanks voor de tip.
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 11:21 schreef Marczilla het volgende:

[..]

Bassisten zijn idd schaars...............en daarom kunnen ze ook enigszins makkelijker een band vinden. Het probleem is dat er ook heel veel slechte bassisten rondwandelen. Waardoor het nog moeilijker zoeken is voor een band die heel serieus bezig is. En niet voor 1x in de week voor de lol.
Ja gelukkig hebben wij pas een bassist gevonden die (net zoals ons) iedere dag wil oefenen
pi_21463829
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 01:45 schreef crN het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van deze opname kwaliteit?
http://www.excessum.nl/neversample.mp3
Ik weet niet zo veel van opname kwaliteit enzo, maar het klinkt muziekaal goed!

Ik zoek samen met een vriend trouwens ook nog een bassist en een drummer voor een band, maar dat zijn alleen nog maar plannen.
  zondag 22 augustus 2004 @ 14:06:19 #11
67587 The_NiteAngyl
and Sylvaënor live forever
pi_21463966
Ik heb onlangs een PODxt gekocht, en ik ben er zeer van onder de indruk. Ik overweeg zelfs om een 'metalshop-mod' van Line 6 te kopen, om meer metaleffecten toe te voegen. Geweldig ding.
Als ik m'n Steinberg Nuendo een beetje geconfigureerd heb (eerst wat sounds in m'n POD programmeren), dan zal ik ook wat opnemen en op het net zetten. Ik heb namelijk een kleine thuisstudio.

Rock on!
"Onto the paper scribe I the words that fro my heart move -
With every dight letter, with the ebb of ink,
The point of the quill my penmanship doth mirror."
pi_21466267
Die sample heeft geen slechte drums, hij ramt net na het begin gewoon 'n beetje fucked up, maar het klopt wel. Als de zang erbij zit snapt u het principe.

voor de rest, thanx voor complimentjes.
  zondag 22 augustus 2004 @ 18:13:02 #13
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_21468868
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 14:06 schreef The_NiteAngyl het volgende:
Ik heb onlangs een PODxt gekocht, en ik ben er zeer van onder de indruk. Ik overweeg zelfs om een 'metalshop-mod' van Line 6 te kopen, om meer metaleffecten toe te voegen. Geweldig ding.
Als ik m'n Steinberg Nuendo een beetje geconfigureerd heb (eerst wat sounds in m'n POD programmeren), dan zal ik ook wat opnemen en op het net zetten. Ik heb namelijk een kleine thuisstudio.

Rock on!
Ja die spullen van line6 zijn echt helemaal geweldig, ik werk er zelf ook in mn thuisstudiootje mee en vind ze echt ! Die metalshop zal inderdaad een hele goede add-on zijn, althans, ik ben heel tevreden over de ampsimulaties die daar inzitten! Je moet alleen wel oppassen bij je patches (vooral live) dat ze goed doorkomen en niet in de mix 'verdrinken'.

Maare, ff tussendoor: Is Nuendo niet een beetje overkill voor je thuisstudio, of mix je in 7.1 af ofziets? Ik bedoel, zou cubase SL/SX niet makkelijker en geavanceerd genoeg zijn? Scheelt nl de helft van het geld, en daar zou je dan weer wat mooie 19"apparaten van kunnen kopen
pi_21470053
Hoe werkt Nuendo precies? Is het zo ingewikkeld of?
  zondag 22 augustus 2004 @ 20:34:59 #15
67587 The_NiteAngyl
and Sylvaënor live forever
pi_21471992
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 18:13 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Ja die spullen van line6 zijn echt helemaal geweldig, ik werk er zelf ook in mn thuisstudiootje mee en vind ze echt ! Die metalshop zal inderdaad een hele goede add-on zijn, althans, ik ben heel tevreden over de ampsimulaties die daar inzitten! Je moet alleen wel oppassen bij je patches (vooral live) dat ze goed doorkomen en niet in de mix 'verdrinken'.

Maare, ff tussendoor: Is Nuendo niet een beetje overkill voor je thuisstudio, of mix je in 7.1 af ofziets? Ik bedoel, zou cubase SL/SX niet makkelijker en geavanceerd genoeg zijn? Scheelt nl de helft van het geld, en daar zou je dan weer wat mooie 19"apparaten van kunnen kopen
Om heel eerlijk te zijn, ik heb Nuendo gedownt. En mij niet meteen bashen, want ik wilde meteen het beste hebben. Nuendo is inderdaad een lastig programma en ik heb het nog niet helemaal geconfigureerd. Ik heb hier ook nog Cakewalk's Music Creator 2003 liggen, maar die krijg ik niet geïnstalleerd. Anders zou ik 'm wel gebruken.

Ook heb ik een tijdje geleden Creative's Sound Blaster Audigy 2 ZS platinum gekocht, speciaal voor m'n gitaarbenodigheden. Echt helemaal geen spijt van gehad. Nogmaals, als ik alles ingesteld heb, qua POD en computer, dan zal ik wel eens wat opnemen.

En als laatste, ik ben helemaal niet bezig met 19" lades, ik zou eerlijk gezegd niet helemaal weten hoe die allemaal werken. Dus lijkt het mij op dit moment niet helemaal nodig om het te hebben.
"Onto the paper scribe I the words that fro my heart move -
With every dight letter, with the ebb of ink,
The point of the quill my penmanship doth mirror."
pi_21472269
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 20:34 schreef The_NiteAngyl het volgende:
Om heel eerlijk te zijn, ik heb Nuendo gedownt. En mij niet meteen bashen, want ik wilde meteen het beste hebben.
Als het gaat om audiobewerking dan is Nuendo inderdaad beter dan Cubase SL/SX (die weer beter zijn met Midi). Daarentegen is Cubase als het goed is wel iets eenvoudiger in het gebruik en zijn de audiomogelijkheden daarvan ook ruim voldoende voor de meesten. De meerwaarde van Nuendo komt (als ik me goed herinner) meer bij het samenvoegen van beeld en geluid, dus het is meer de vraag of je de extra leertijd en schijfruimte overhebt voor iets wat je voorlopig waarschijnlijk niet gebruikt .

bashen is in dit topic niet echt aan de orde, als iemand dat wil doen (of bashers bashen voor het zijn van zgn. moraalridders) open maar een nieuw topic)
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  zondag 22 augustus 2004 @ 20:57:46 #17
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_21472643
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 20:34 schreef The_NiteAngyl het volgende:

[..]

Om heel eerlijk te zijn, ik heb Nuendo gedownt. En mij niet meteen bashen, want ik wilde meteen het beste hebben. Nuendo is inderdaad een lastig programma en ik heb het nog niet helemaal geconfigureerd. Ik heb hier ook nog Cakewalk's Music Creator 2003 liggen, maar die krijg ik niet geïnstalleerd. Anders zou ik 'm wel gebruken.

Ook heb ik een tijdje geleden Creative's Sound Blaster Audigy 2 ZS platinum gekocht, speciaal voor m'n gitaarbenodigheden. Echt helemaal geen spijt van gehad. Nogmaals, als ik alles ingesteld heb, qua POD en computer, dan zal ik wel eens wat opnemen.

En als laatste, ik ben helemaal niet bezig met 19" lades, ik zou eerlijk gezegd niet helemaal weten hoe die allemaal werken. Dus lijkt het mij op dit moment niet helemaal nodig om het te hebben.
Nuendo is een heel goed programma, heb je wel grote harde schijf nodig, zoiets moet je eigenlijk koepn mja
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  zondag 22 augustus 2004 @ 22:30:20 #18
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_21474775
Ja Nuendo is in principe cubase SX, maar dan heb je mogelijkheid tot afmixen in 7.1 surround ipv 5.1 en ja kunt video erbij doen. De engine en de overige menutjes zijn in grote lijn hetzelfde. Nuendo kost alleen 1500 euro en cubase sx 2.0 825 euro.

Echter ik heb natuurlijk zelf ook gekeken om nuendo te dllen, maar ik ben (helaas) nog nooit een fatsoenlijke versie tegengekomen, alleen maar versies van onder de 200Mb en die doen het niet zoals het hoort.
Ik ben daarom blij dat ik nu cubase heb runnen zonder errors en dergelijke. Echter voor pure wave-editing blijf ik adobe premiere (voorheen cooledit pro) het meest ideale programma vinden om te recorden en te bewerken. Dat laat echter niet weg dta ik later mn opgenomen spul wel in Cubase zal afmixen ivm. fader automations enzo.
  zondag 22 augustus 2004 @ 22:34:04 #19
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_21474865
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 20:34 schreef The_NiteAngyl het volgende:
Trouwens, Als je eht het beste wilt, zou je kunnen overwegen protools te kopen! Protools heeft nu de Mbox uit, wat een soort mini-audiointerface is met de protools LE-software en dat is natuurlijk je van het! Het is echter wel weer iets ingewikkelder, maar je kunt er eens naar kijken! Dit kost rond de 500-600 euro. Tevens werkt line6 heel goed met protools!

Heb je veel geld, dan kun je natuurlijk kijken voor een protools HD-systeem, maar ik neem aan dat dat voor de meeste FOK!kers niet is weggelegd
  maandag 23 augustus 2004 @ 10:43:47 #20
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_21480755
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 22:30 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ja Nuendo is in principe cubase SX, maar dan heb je mogelijkheid tot afmixen in 7.1 surround ipv 5.1 en ja kunt video erbij doen. De engine en de overige menutjes zijn in grote lijn hetzelfde. Nuendo kost alleen 1500 euro en cubase sx 2.0 825 euro.

Echter ik heb natuurlijk zelf ook gekeken om nuendo te dllen, maar ik ben (helaas) nog nooit een fatsoenlijke versie tegengekomen, alleen maar versies van onder de 200Mb en die doen het niet zoals het hoort.
Ik ben daarom blij dat ik nu cubase heb runnen zonder errors en dergelijke. Echter voor pure wave-editing blijf ik adobe premiere (voorheen cooledit pro) het meest ideale programma vinden om te recorden en te bewerken. Dat laat echter niet weg dta ik later mn opgenomen spul wel in Cubase zal afmixen ivm. fader automations enzo.
Nuendo is voglens mij wel wat uitgebreider al heb je alle plugs enzo
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  maandag 23 augustus 2004 @ 10:50:08 #21
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_21480845
TVP
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  maandag 23 augustus 2004 @ 11:51:08 #22
67587 The_NiteAngyl
and Sylvaënor live forever
pi_21481949
Om even te reageren op iedereen die mij gequote heeft;

Momenteel is het mijn bedoeling om twee lagen gitaarspel over elkaar te kunnen doen. Zoals akoustisch+elektrisch, lead+rythm, etc. Dus een eigen multi-layered track maken. En met Nuendo gaat dat maar al te best. En ja hoor, de schijfruimte kan ik wel ophoesten.
"Onto the paper scribe I the words that fro my heart move -
With every dight letter, with the ebb of ink,
The point of the quill my penmanship doth mirror."
pi_21494965
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 11:51 schreef The_NiteAngyl het volgende:
Om even te reageren op iedereen die mij gequote heeft;

Momenteel is het mijn bedoeling om twee lagen gitaarspel over elkaar te kunnen doen. Zoals akoustisch+elektrisch, lead+rythm, etc. Dus een eigen multi-layered track maken. En met Nuendo gaat dat maar al te best. En ja hoor, de schijfruimte kan ik wel ophoesten.
Gaan we hier nog wat van die opnames terughoren of niet?
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  maandag 23 augustus 2004 @ 21:39:02 #24
43172 crN
The Excessum
pi_21495835
Ja ben ik ook benieuwd naar.
  maandag 23 augustus 2004 @ 23:23:42 #25
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_21498133
Precies =)
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')