abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 19 augustus 2004 @ 00:38:48 #1
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_21388048
De Airport Express...



Wat is de Airport Express...
  • 802.11G router
  • USB printerserver
  • Via (W)LAN muziek van de computer via stereo-installatie hoorbaar maken.

    Het is dat laatste wat voor mij de reden is dat ik er over denk 'm te gaan kopen.


    Een ding is mij overigens niet helemaal duidelijk. Ik ben geen Mac-ker, en heb geen ervaring met dat itunes-gebeuren...
    Op de officiële Airport Express-site staat:
    quote:
    Dankzij de AirPort Express en AirTunes kun je de iTunes-muziek op je Mac of pc nu ook laten klinken in je woonkamer of in elke andere kamer in je huis waar je een stereo-installatie of luidsprekers met een eigen stroomvoorziening hebt staan.
    Wil dat zeggen dat je zelf ge-MP3-de muziek NIET via dit systeem af kunt spelen? Moet het per se muziek zijn die je via iTunes hebt verkregen?

    Verder ben ik benieuwd of er mensen zijn die dit ding hebben, en of ze er tevreden over zijn of niet, en waarom dan wel/niet.

    Linkjes...
    Officiële site: http://www.apple.com/nl/airportexpress/
    Review van ZDnet: http://reviews-zdnet.com.(...)10240-2.html?tag=top
    Link 1 van tweakers.net: http://www.tweakers.net/nieuws/32818
    Link 2 van tweakers.net: http://www.tweakers.net/nieuws/33452
  • Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
    pi_21388110
    iTunes was toch dat proggie van apple waarmee je je zooi kon overgooien van pc naar iPod?
      donderdag 19 augustus 2004 @ 00:44:10 #4
    12091 Sjaakman
    heeft weer wat te zeiken...
    pi_21388199
    quote:
    Op donderdag 19 augustus 2004 00:41 schreef DABAMaster het volgende:
    iTunes was toch dat proggie van apple waarmee je je zooi kon overgooien van pc naar iPod?
    Als ik het goed heb begrepen is dat iets voor de Mac wat de MediaPlayer voor een Windows-PC is. Je kunt er dus (o.a.) muzakjes mee afspelen.
    Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
      donderdag 19 augustus 2004 @ 00:44:57 #5
    12091 Sjaakman
    heeft weer wat te zeiken...
    pi_21388226
    quote:
    Op donderdag 19 augustus 2004 00:42 schreef DABAMaster het volgende:
    http://www.apple.com/itunes/
    Jup
    Wellicht handig voor sommigen... Ook in het Nederlands: http://www.apple.com/nl/itunes/jukebox.html
    Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
    pi_21388251
    quote:
    Op donderdag 19 augustus 2004 00:44 schreef Sjaakman het volgende:

    [..]

    Als ik het goed heb begrepen is dat iets voor de Mac wat de MediaPlayer voor een Windows-PC is. Je kunt er dus (o.a.) muzakjes mee afspelen.
    juist ja
      donderdag 19 augustus 2004 @ 00:47:53 #7
    12091 Sjaakman
    heeft weer wat te zeiken...
    pi_21388285
    De hamvraag is dus..........


    Een ding is mij overigens niet helemaal duidelijk. Ik ben geen Mac-ker, en heb geen ervaring met dat itunes-gebeuren...
    Op de officiële Airport Express-site staat:
    quote:
    Dankzij de AirPort Express en AirTunes kun je de iTunes-muziek op je Mac of pc nu ook laten klinken in je woonkamer of in elke andere kamer in je huis waar je een stereo-installatie of luidsprekers met een eigen stroomvoorziening hebt staan.
    Wil dat zeggen dat je zelf ge-MP3-de muziek NIET via dit systeem af kunt spelen? Moet het per se muziek zijn die je via iTunes hebt verkregen?
    Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
      vrijdag 20 augustus 2004 @ 17:35:37 #8
    12091 Sjaakman
    heeft weer wat te zeiken...
    pi_21427936
    *kick
    Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
      zaterdag 21 augustus 2004 @ 19:25:55 #9
    12091 Sjaakman
    heeft weer wat te zeiken...
    pi_21449599
    Kennelijk is de topictitel niet onduidelijk genoeg... En ook omdat er Apple in staat komt er bijna niemand.
    De meest onduidelijke topictitels trekken altijd de meeste aandacht.

    Wellicht kan een mod de titel even wijzigen naar "Muziek van PC via WiFi naar stereoset".
    Misschien dat dat beter is en meer mensen trek, met misschien ook iemand met een antwoord op mijn vraag.
    Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
    pi_21456782
    echt erg dezen dingen, zat laast bij een vriend, en zag deze ook voorbij flitsen als draadloos netwerk, ik denk, mooi, doet het niks . foutje, bedankt
      zondag 22 augustus 2004 @ 01:44:49 #11
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_21458493
    quote:
    Op donderdag 19 augustus 2004 00:47 schreef Sjaakman het volgende:
    Wil dat zeggen dat je zelf ge-MP3-de muziek NIET via dit systeem af kunt spelen? Moet het per se muziek zijn die je via iTunes hebt verkregen?
    Nee, het gaat gewoon over muziek die je met iTunes afspeelt.

    Probeer iTunes maar eens uit, het is gewoon een audioplayer met heersende features als een media library. En vanuit iTunes kun je er dus voor kiezen om de op dat moment spelende muziek naar zo'n Airportstation te streamen.

    Ik ga er zelf volgende maand een halen voor bij mijn PowerBook.
    Ik ga naar huis.
      zondag 22 augustus 2004 @ 02:00:13 #12
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_21458594
    http://www.apple.com/nl/airportexpress/airtunes.html

    Daar staat het wel redelijk duidelijk uitgelegd.

    Let wel dat je dus zo'n ding bij je stereo zult moeten hebben, en eentje bij je computer, (Of een Airport Extreme bolletje, en misschien werkt een gewoon WIFI-station ook wel.) anders heeft het niet zoveel nut natuurlijk. .
    Ik ga naar huis.
      zondag 22 augustus 2004 @ 13:13:39 #13
    12091 Sjaakman
    heeft weer wat te zeiken...
    pi_21462852
    quote:
    Op zondag 22 augustus 2004 02:00 schreef nietzman het volgende:
    http://www.apple.com/nl/airportexpress/airtunes.html

    Daar staat het wel redelijk duidelijk uitgelegd.

    Let wel dat je dus zo'n ding bij je stereo zult moeten hebben, en eentje bij je computer, (Of een Airport Extreme bolletje, en misschien werkt een gewoon WIFI-station ook wel.) anders heeft het niet zoveel nut natuurlijk. .
    Voor zover ik heb begrepen zou 'ie gewoon moeten kunnen communiceren met mijn WiFi station...
    Citaat vam de Apple-site...
    quote:
    Of je nu werkt met een Mac of een Windows-pc, dankzij AirTunes en de AirPort Express geniet je in je hele huis optimaal van je iTunes-muziek. Zonder kabels, via je stereo-installatie of via luidsprekers met een eigen stroomvoorziening.
    En anders kan ik er altijd nog een UTP-kabel in steken.
    Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
    pi_21463199
    Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is die utp kabel juist ervoor dat je een pc kunt aansluiten en dus gebruik kunt maken van je wireless netwerk. Uiteraard kun je ook gewoon met windows/linux bakken aan de gang. "Airport" is gewoon een fancy naam voor b/g.
      zondag 22 augustus 2004 @ 13:36:29 #15
    12091 Sjaakman
    heeft weer wat te zeiken...
    pi_21463305
    quote:
    Op zondag 22 augustus 2004 01:44 schreef nietzman het volgende:

    [..]

    Nee, het gaat gewoon over muziek die je met iTunes afspeelt.

    Probeer iTunes maar eens uit, het is gewoon een audioplayer met heersende features als een media library. En vanuit iTunes kun je er dus voor kiezen om de op dat moment spelende muziek naar zo'n Airportstation te streamen.
    quote:
    Ik ga er zelf volgende maand een halen voor bij mijn PowerBook.
    Ik wil er een voor mijn Dell. Ik ga die player alvast eens effe checken.
    Ik wil draadloos op de bank kunnen zitten met mijn laptop en dan muziek afspelen op de laptop over de huiskamer stereo.
    (Al dan niet via de al aanwezige WiFi en dan met UTP naar de Airport Express, of via de WiFi van de Airport Express zelf.)
    Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
      Moderator zondag 22 augustus 2004 @ 13:40:05 #16
    54278 crew  Tijger_m
    42
    pi_21463379
    quote:
    Op zondag 22 augustus 2004 13:36 schreef Sjaakman het volgende:

    Ik wil er een voor mijn Dell. Ik ga die player alvast eens effe checken.
    Ik wil draadloos op de bank kunnen zitten met mijn laptop en dan muziek afspelen op de laptop over de huiskamer stereo.
    (Al dan niet via de al aanwezige WiFi en dan met UTP naar de Airport Express, of via de WiFi van de Airport Express zelf.)
    Dat kan je toch ook gewoon met iedere WiFi setup of zie ik dat nu verkeerd?
    "The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
      zondag 22 augustus 2004 @ 13:42:02 #17
    12091 Sjaakman
    heeft weer wat te zeiken...
    pi_21463413
    quote:
    Op zondag 22 augustus 2004 13:30 schreef markvleth het volgende:
    Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is die utp kabel juist ervoor dat je een pc kunt aansluiten en dus gebruik kunt maken van je wireless netwerk. Uiteraard kun je ook gewoon met windows/linux bakken aan de gang. "Airport" is gewoon een fancy naam voor b/g.
    Die UTP kabel waar ik het over heb is dan afkomstig van de reeds aanwezige router. Dat 'ie dan dus in het LAN zit gestoken. Ik ga 'm niet direct in de PC steken van waaraf ik muzak wil spelen, want dan zou ik net zo goed een audiosnoertje van de PC naar de stereo leggen.
    Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
      zondag 22 augustus 2004 @ 13:43:46 #18
    12091 Sjaakman
    heeft weer wat te zeiken...
    pi_21463450
    quote:
    Op zondag 22 augustus 2004 13:40 schreef Tijger_m het volgende:

    [..]

    Dat kan je toch ook gewoon met iedere WiFi setup of zie ik dat nu verkeerd?
    Draadloos internetten, dat kan met een WiFi setup idd uiteraard. Maar hoe zorg jij er dan voor dat je ZONDER dat er een snoertje aan je laptop zit muziek vanaf die laptop op je huiskamer-stereo af kunt spelen?
    Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
    pi_21463538
    quote:
    Op zondag 22 augustus 2004 13:42 schreef Sjaakman het volgende:
    Die UTP kabel waar ik het over heb is dan afkomstig van de reeds aanwezige router. Dat 'ie dan dus in het LAN zit gestoken. Ik ga 'm niet direct in de PC steken van waaraf ik muzak wil spelen, want dan zou ik net zo goed een audiosnoertje van de PC naar de stereo leggen.
    Volgens mij kan dat dus niet Dan zou je er een acces point van maken. Maar misschien is er iemand die dit corrigieerd.
      Moderator zondag 22 augustus 2004 @ 13:58:03 #20
    54278 crew  Tijger_m
    42
    pi_21463763
    Ok, snap hem nu, de Airport zit met een audio kabel in de stereo ingeprikt.
    Dit is ook wel een leuke oplossing:

    http://www.streamium.com/
    Philips audio producten met ingebouwde WiFi
    "The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
      zondag 22 augustus 2004 @ 14:01:06 #21
    12091 Sjaakman
    heeft weer wat te zeiken...
    pi_21463841
    quote:
    Op zondag 22 augustus 2004 13:47 schreef markvleth het volgende:

    [..]

    Volgens mij kan dat dus niet Dan zou je er een acces point van maken. Maar misschien is er iemand die dit corrigieerd.
    Het IS een accesspoint EN een PC/Apple muziek naar stereo afspeel-apparaat.

    Het accesspoint kan je zelfs aansluiten op je bestaande accesspoint waardoor je een groter bereik krijgt.
    Check de openingspost nog eens.
    Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
      zondag 22 augustus 2004 @ 22:43:21 #22
    12091 Sjaakman
    heeft weer wat te zeiken...
    pi_21475118
    quote:
    Op zondag 22 augustus 2004 13:58 schreef Tijger_m het volgende:
    Ok, snap hem nu, de Airport zit met een audio kabel in de stereo ingeprikt.
    Dit is ook wel een leuke oplossing:

    http://www.streamium.com/
    Philips audio producten met ingebouwde WiFi
    Ziet er mooi uit, dat Streamium-spul
    Het kan veel meer dan de Airport Express, maar voor mij ook te veel. Het gaat mij alleen om de muziek op de PC. Waarschijnlijk is ook veel duurder dan de Airport Express
    Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
      Moderator maandag 23 augustus 2004 @ 09:16:33 #23
    54278 crew  Tijger_m
    42
    pi_21479746
    quote:
    Op zondag 22 augustus 2004 22:43 schreef Sjaakman het volgende:

    [..]

    Ziet er mooi uit, dat Streamium-spul
    Het kan veel meer dan de Airport Express, maar voor mij ook te veel. Het gaat mij alleen om de muziek op de PC. Waarschijnlijk is ook veel duurder dan de Airport Express
    Ja op allebei ongetwijfeld
    Ik zat in eerste instantie te denken dat de Airport ook draadloos communiceert met je stereo dus zocht ik naar audio apparatuur met wireless, vandaar de Streamium. Moet zeggen, als ik geweten had dat het bestond dan had ik 3 maanden geleden een Streamium set gekocht ipv een 'gewone' HT set.
    "The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
      maandag 23 augustus 2004 @ 11:38:52 #24
    12091 Sjaakman
    heeft weer wat te zeiken...
    pi_21481757
    quote:
    Op maandag 23 augustus 2004 09:16 schreef Tijger_m het volgende:

    [..]

    Ja op allebei ongetwijfeld
    Ik zat in eerste instantie te denken dat de Airport ook draadloos communiceert met je stereo dus zocht ik naar audio apparatuur met wireless, vandaar de Streamium. Moet zeggen, als ik geweten had dat het bestond dan had ik 3 maanden geleden een Streamium set gekocht ipv een 'gewone' HT set.
    HT?
    Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
      Moderator maandag 23 augustus 2004 @ 14:08:53 #25
    54278 crew  Tijger_m
    42
    pi_21485205
    quote:
    Op maandag 23 augustus 2004 11:38 schreef Sjaakman het volgende:

    HT?
    Sorry, Home Theatre, je weet wel, DVD speler, 5.1 DTS geluid etc.
    "The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')