vrijdag 20 augustus 2004 @ 15:04:49 #226
100541 komrad
I just bought back the world
pi_21424329
registreer om deze reclame te verbergen
Is toch ene beetje raar dat iemand die jou aanspreekt op een ander terrein als de standaard uitgaansgelegenheid niet serieus neemt, omdat je er niet op voorbereid bent
Weekdeals (728x90)
pi_21424403
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 15:03 schreef m-niki het volgende:

[..]

maar WAAR denken jullie dan dat een relatie begint? Echt niet tijdens het eerste contact, maar in de weken/maanden daarna... Het eerste contact is niets meer of minder dan het besnuffelen wat honden doen (beetje stom uitgedrukt, weet ik..). Je kletst wat, misschien blijf je wat langer bij elkaar staan, omdat je dezelfde rare hobby hebt ofzo (de meeste relaties begonnen bij mij aan de bar tijdens het bestellen van een biertje..vaak kwam ik daar aan de praat met een jongen die daar zat of ook daar stond..je zegt iets van: druk hier he! Of wijst op t-shirt en zegt: gave band man! en voor je het weet sta je uren te kletsen over van alles en nog wat). Je denkt na zo'n avond: he dat was echt gaaf en spreekt misschien nog een keer af en nog een keer, maar niet in die lawaaiige en drukke discotheek, maar in een cafeetje en daarna bij je thuis...
De plek waar je iemand voor het eerst ontmoet moet dus vooral een plek zijn waar je iemand makkelijk aan kunt spreken, waar je in principe erg anoniem bent (zodat je wat meer vrijheid ervaart) en waar mensen van jouw leeftijd en interesses komen (om bij voorbaat al wat eisen binnen te hebben, voordat je iemand aanspreekt!).
Welke plek is dan beter geschikt dan een discotheek??
(nota bene: iemand die op mij afstapt in de sportzaal, in een cafe, op school, op straat, in de winkel etc. vind ik bij voorbaat al vaak sociaal niet handig..ik voel me daarbij niet op mijn gemak, ik ben daar niet op voorbereid etc.)
Ik kan toch overal iemand aanspreken, maar zonder aanleiding doe ik het sowieso niet. Ik hou er niet zo van om vrouwen lastig te vallen en als ik dat idee krijg ... dan laat ik het wel zitten. Het hoeft niet per se in een discotheek waar een eerste gesprek toch veel zwaarder weegt dan normaal. Meestal kun je het daar beter op lichamelijke aantrekkingskracht gooien en de rest oppervlakkig houden

De grote truuk is bij het afstappen op een meisje het feit niet groter te maken dan het is. Het is niet HET meisje waar je op afstapt het is EEN meisje waar je op afstapt. Je moet gewoon net zo tegen haar doen als je normaal doet anders val je gewoon door de mand. Als je daarbij het hele verhaal van Simpson plus mijn aanvullingen herinnert heb je zo succes.
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 15:10:12 #228
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_21424485
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 15:03 schreef m-niki het volgende:
maar WAAR denken jullie dan dat een relatie begint? <snip>
Yup, ben ik helemaal met je eens
quote:
(nota bene: iemand die op mij afstapt in de sportzaal, in een cafe, op school, op straat, in de winkel etc. vind ik bij voorbaat al vaak sociaal niet handig..ik voel me daarbij niet op mijn gemak, ik ben daar niet op voorbereid etc.)
Haha, hier ben ik het niet mee eens. Omdat jij je opgelaten voelt als hij interesse in je toont, is hij sociaal niet handig? Het is niet alsof zo iemand je voor gek wil zetten hoor, hij wil gewoon met je praten. Ik vind juist eerder de angst voor onbekende mensen iets 'sociaal onhandigs' hebben...
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 15:10:23 #229
102032 Aereatheaz
------------------------------
pi_21424496
Ja Henryhill ik denk ook dat ze bang zijn dat ze afgewezen zullen worden en dan daar hun hele leven aan zullen denken.
m-niki discotheken word ook steeds lastiger hoor naarmate de leeftijd oploopt, hoewel we gelukkig wel een leuke tent hier in de buurt hebben waar de leeftijd gemmiddeld +30 is. Tja voor mezelf schrikt een kind ook nogal af, wil juist samen iets gaan opbouwen en met een 3e of 4e erbij lijkt dat lastiger.
En ja ver vooruit kijken doe je denk ik alleen maar meer of het hangt natuurlijk van de personen af waar ik mee omga.
Achja, ik denk zelf wel wat vooruit al, maar gelukkig nog niet zover als de rest van de groep die meteen aan trouwen en kinderen denkt....
pi_21424521
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 14:53 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nou dat is natuurlijk onzin. Als het verder echt hele goeie vrienden zijn hoef je ze natuurlijk niet af te stoten. Wat je WEL moet doen is NIET hun extreem passieve (ja ja mensen, zelfs IK ben niet zo passief) overnemen! En jij bent de jongste met je 30 dus probeer je gedrag te veranderen.

Een vrouw die kinderen wil is niets voor mij maar een vrouw die al een kind heeft daar zou ik niet zo heel veel problemen mee hebben. Ik wil toch niet samenwonen dus..... Het ideaalst blijft natuurlijk een vrouw zonder kinderen die ze ook niet wil.
nog een tip: ik lees hier nu al een paar keer dat de heren (let op het sarcastisch taalgebruik ) een hekel hebben aan kinderen...laat DAT onderwerp nu het meest geliefde object zijn van veel vrouwen/ meisjes!! Wij hebben een moederinstinct en dat treedt in werking..ooit! Ik had daar toen ik 20 was ook geen oren naar, maar nu...ik wil ze heeeel graag (en gelukkig wil mijn vriend ze ook ).

Kinderen zijn zo gek nog niet, je kan het je misschien niet voorstellen als je geen vader bent, maar de vaders die ik ken (ik werk met kinderen) zijn allemaal beretrots en gelukkig met hun kroost. Kinderen die alleen maar krijsen ken ik niet (er komen 40 kinderen per dag bij ons, in de leeftijd van 4 tot 12 jaar) soms kun je ze idd achter het behang plakken, maar dat geeft alleen maar aan dat kinderen dus ook mensen zijn..ik kan mijn vriend soms ook wel achter het behang plakken namelijk, en ook de cassiere bij de Aldi (heel graag zelfs) of de meneer die mijn bankzaken moet afhandelen, maar door blijft zeuren over de voordelige reisverzekering (hou toch eens je #$@#$) etcetera etcetera
The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while
maar eerst nog even dit: blablabla
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 15:12:47 #231
102032 Aereatheaz
pi_21424570
Ja tranceptor, het moet idd een meisje zijn waar je een gezellig gesprek mee gaat hebben hoor, dat is idd het probleem bij de anderen het moet het meisje zijn en ja dan valt het natuurlijk altijd tegen of klap je zelf helemaal dicht.
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 15:18:45 #232
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_21424722
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 15:11 schreef m-niki het volgende:

[..]

nog een tip: ik lees hier nu al een paar keer dat de heren (let op het sarcastisch taalgebruik ) een hekel hebben aan kinderen...laat DAT onderwerp nu het meest geliefde object zijn van veel vrouwen/ meisjes!! Wij hebben een moederinstinct en dat treedt in werking..ooit! Ik had daar toen ik 20 was ook geen oren naar, maar nu...ik wil ze heeeel graag (en gelukkig wil mijn vriend ze ook ).

Kinderen zijn zo gek nog niet, je kan het je misschien niet voorstellen als je geen vader bent, maar de vaders die ik ken (ik werk met kinderen) zijn allemaal beretrots en gelukkig met hun kroost.
Ik wil dus wel graag kinderen in de toekomst, dat is zelfs één van de dingen die mij het meest beangstugt als ik eraan denk hoe het zal zijn om echt nooit een vriendin te krijgen: de angst nooit een gezin te zullen hebben etc. Ik weet gewoon dat ik dat over een paar jaar heel graag wil en ik moet er niet aan denken dat dit niet zal lukken. Maar ik zal er toch ernstig rekening mee moeten houden dat het er nooit van zal komen.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_21424742
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 15:10 schreef Aereatheaz het volgende:
Ja Henryhill ik denk ook dat ze bang zijn dat ze afgewezen zullen worden en dan daar hun hele leven aan zullen denken.
nope, ik denk dan alleen maar: ga eens weg engerd, ik ben aan het shoppen voor de macaroni voor vanavond! Ik ben met heel andere zaken bezig. Als iemand mij in de winkel vraagt waar de macaroni ligt dan reageer ik daar normaal op. Ik heb geen angst voor vreemde mannen/mensen, maar wel angst voor wanhopig mannen die zelfs in de supermarkt vrouwen aanspreken (en dan hangend tegen de komkommers zo sexy mogelijk vragen of ik hier in de buurt woon...aiaiaiaiai *hard wegrent* Ik vind trouwens, reagerend op Receptor, dat het eerste gesprek in de discotheek helemaal niet zwaar weegt, juist niet..ik zag de disco altijd als een soort playground. Als de ander het niet zag zitten, dan kon die altijd nog naar de wc gaan en niet meer terugkomen of opeens die langverloren vriend in de menigte herkennen In cafeetjes is dat niet meer terugkomen toch wel wat opvallender...
quote:
m-niki discotheken word ook steeds lastiger hoor naarmate de leeftijd oploopt, hoewel we gelukkig wel een leuke tent hier in de buurt hebben waar de leeftijd gemmiddeld +30 is. Tja voor mezelf schrikt een kind ook nogal af, wil juist samen iets gaan opbouwen en met een 3e of 4e erbij lijkt dat lastiger.
En ja ver vooruit kijken doe je denk ik alleen maar meer of het hangt natuurlijk van de personen af waar ik mee omga.
Achja, ik denk zelf wel wat vooruit al, maar gelukkig nog niet zover als de rest van de groep die meteen aan trouwen en kinderen denkt....

hier kan ik me zeker wel iets bij voorstellen, dat het in discotheken steeds moeilijker wordt naarmate je ouder wordt. Vriendinnen van mij die de 30 gepasseerd zijn en nog steeds (of alweer single) zijn worden er ook vaak depressief van...die gaan dus wel naar cafe's... of ze willen Nijmegen ontvluchten, omdat hier geen disco's meer zijn voor 30+'ers...(en ook niet voor 25+'ers for that matter..ik kan ook nergens meer heen...)
The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 15:24:40 #234
100541 komrad
pi_21424847
tip voor m-niki -> toch maar iemand uit de supermarkt?? of naar een andere stad, liquid in eindhoven
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 15:29:31 #235
102032 Aereatheaz
pi_21424950
Nijmegen... mmm dat is ook alweer lang geleden...
Sjors en sjimmie, matrixx etc... denk dat ik me erg oud voel daar hahaha.
Nee je hebt gelijk hoor m-niki het is overal lastiger om 25+ cafes te vinden.
gelukkig komen er ook tentjes met min. leeftijd 23. dat helpt wel.
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 15:30:43 #236
100541 komrad
pi_21424986
ben laatst nog in de matrixx geweest, niet echt mijn ding
pi_21425120
Ik ben de laatste weken op maar aanhoudend doordrammen van enkele medecursisten toch maar weer eens naar een kroeg geweest. En ik ben er gewoon weer in bevestigd dat dat toch echt mijn wereld niet is. Je kunt niet fatsoenlijk met elkaar praten, er hangt een rokerig wolkendek, de muziek staat me niet aan, je zit aan van die ongemakkelijke houten kuttafeltjes.

Conclusie, dan heb je weinig andere keuze meer dan je toch te richten op internetdating, fastdaten en in godsnaam leren hoe je vrouwen moet aanspreken op andere plekken dan kroegen en discotheken. En met name dat laatste is gewoon het moeilijkst maar ik moet en zal dat leren. Ik raad iedereen aan die niet van kroegen en disco's houdt hetzelfde te doen.
pi_21425518
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 15:12 schreef Aereatheaz het volgende:
Ja tranceptor, het moet idd een meisje zijn waar je een gezellig gesprek mee gaat hebben hoor, dat is idd het probleem bij de anderen het moet het meisje zijn en ja dan valt het natuurlijk altijd tegen of klap je zelf helemaal dicht.
De truuk is er zo min mogelijk van af te laten hangen, dat ben ik nu ook hard aan het proberen
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 16:18:04 #239
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_21426241
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 15:20 schreef m-niki het volgende:
nope, ik denk dan alleen maar: ga eens weg engerd, ik ben aan het shoppen voor de macaroni voor vanavond! Ik ben met heel andere zaken bezig. Als iemand mij in de winkel vraagt waar de macaroni ligt dan reageer ik daar normaal op. Ik heb geen angst voor vreemde mannen/mensen, maar wel angst voor wanhopig mannen die zelfs in de supermarkt vrouwen aanspreken (en dan hangend tegen de komkommers zo sexy mogelijk vragen of ik hier in de buurt woon...aiaiaiaiai *hard wegrent*
En heb je ook angst voor leuke mannen in de supermarkt?
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 17:12:15 #240
92926 Joipoidoipoipoi
a.k.a. JoepiePoepie
pi_21427472
Als ik op iemand afstap tijdens het uitgaan is dat nooit om diegene te versieren, maar gewoon omdat diegene toevallig langsloopt. Dat kunnen mannen, vrouwen zijn. Lelijk, mooi, dik, dun, oud, jong.

Als er meer uit voortkomt, merk je dat toch later vanzelf wel als je ook buiten het uitgaan om met elkaar af gaat spreken?

Ik (vrouw) vind het zelf echt een grote afknapper als ik tijdens het uitgaan door iemand aangesproken word en ik meteen het idee heb dat hij/zij dat alleen maar doet om me te versieren.

Zo iemand hoef ik echt niet. Ik begrijp ook eerlijk gezegd echt niet waar jullie allemaal mee bezig zijn met al die regeltjes enzo van wat je wel en niet mag zeggen als je op een meisje afstapt .

Volgens mij is het maagd-zijn van sommigen hier helemaal niet zo'n issue voor de meeste vrouwen. Jullie maken het in je hoofd veel groter dan dat het is.
Michielos
Over jou kan ik eigenlijk niet zoveel zeggen. Je bent een beetje de kartrekker, de onaangewezen spil van de KLB. Niet alleen omdat je mij feilloos de weg door het forum leidt, maar je straalt een soort van natuurlijk leidersch... Lees meer
pi_21428067
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 15:24 schreef komrad het volgende:
tip voor m-niki -> toch maar iemand uit de supermarkt?? of naar een andere stad, liquid in eindhoven
ehm...woon al 1,5 jaar gelukkig samen met mijn vriend waar ik bijna 6 jaar een relatie mee heb, dus iemand uit de supermarkt zou mij alleen maar ongelukkiger maken hehe!!
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 16:18 schreef HenryHill het volgende:

[..]
En heb je ook angst voor leuke mannen in de supermarkt?
zie boven
serieus: dat 'enge mannen' sloeg op mijn mening dat ik het nogal eng vind dat een man zo wanhopig is dat ie in de supermarkt op 'jacht gaat'...het komt echt voor en mijn ervaring is dat het idd vaak vreemde ventjes zijn...eng dus
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 17:12 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
<knip>
Volgens mij is het maagd-zijn van sommigen hier helemaal niet zo'n issue voor de meeste vrouwen. Jullie maken het in je hoofd veel groter dan dat het is.
maagd zijn zou voor de meesten idd geen issue zijn, ik las ergens dat het altijd wel ter sprake komt, maar...wanneer dan? In de relaties die ik heb gehad, bespraken we dat soort dingen pas na 2 maanden ofzo (hoeveel vriendinnen heb jij eigenlijk gehad) met als gevolg de nodige jaloezie (dus wat dat betreft kan ik alleen maar voordeel zien ). Ervaring speelt geen rol (wel als een jongen begint op te sommen hoe gewelidg hij is in bed vanwege het aantal meiden wat ie heeft gehad en dan vervolgens in twee tellen klaarkomt en jou vergeet dan is het wel fijn als een jongen weet wat een meisje wil, maar dat weten heel veel jongens/mannen die jarenlange ervaring hebben vaak ook niet, want die praten namelijk niet in bed (en daar draait IMHO een goede relatie om)....dus maagd zijn neh, da's niet zo belangrijk...voor jullie wel, dat begrijp ik en wil ik ook niet bagatelliseren hoor!!
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 18:32:35 #242
53989 Bart_Simpson
Uncredited Hero
pi_21428864
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 15:37 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik ben de laatste weken op maar aanhoudend doordrammen van enkele medecursisten toch maar weer eens naar een kroeg geweest. En ik ben er gewoon weer in bevestigd dat dat toch echt mijn wereld niet is. Je kunt niet fatsoenlijk met elkaar praten, er hangt een rokerig wolkendek, de muziek staat me niet aan, je zit aan van die ongemakkelijke houten kuttafeltjes.

Conclusie, dan heb je weinig andere keuze meer dan je toch te richten op internetdating, fastdaten en in godsnaam leren hoe je vrouwen moet aanspreken op andere plekken dan kroegen en discotheken. En met name dat laatste is gewoon het moeilijkst maar ik moet en zal dat leren. Ik raad iedereen aan die niet van kroegen en disco's houdt hetzelfde te doen.
Hahah, my thoughts exactly.....

Ik val niet op vrouwen die roken,......dus ga ik ze daar ook niet zoeken.
Simpel. Ik ben geen Hardstyle fan......dus ga ik niet naar Hardstyle parties.

Zo moet je nagaan waar je wel de vrouwen vind van jouw 'type'. En ik moet bekennen dat dat eigenlijk behoorlijk lastig is, als je ook geen 'slachtoffers' hebt in je lokale vriendengroep, vereniging of andere hobby-plek. Mij valt op dat heel veel mensen hun vriend/vriendin via via ontmoeten. Dus via kennissen of via vrienden op feestjes.
Dus je kan ook aan 'netwerken' gaan doen. Zoveel mogelijk vrienden maken, puur om hun connecties naar vrouwen te peilen. Het is zeker niet mijn methode, maar ik ken mensen die het doen, en houden daar toch weleens een date aan over. Dus.....

Of gewoon flink beroemd worden......

Of je bent die lucky-basterd die neestort met zijn vliegtuig gevuld met 40% aantrekkelijke single vrouwen die je naderhand helpt de vochtige jungle te ontsnappen. Eenmaal weer in Nederland ben jij dan de held,......en ja.....dan heb je toch keus denk ik.
The road to victory is long.
*Takes care of his men, and women.
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 18:44:38 #243
53989 Bart_Simpson
Uncredited Hero
pi_21429093
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 15:20 schreef m-niki het volgende:

[..]

nope, ik denk dan alleen maar: ga eens weg engerd, ik ben aan het shoppen voor de macaroni voor vanavond! Ik ben met heel andere zaken bezig. Als iemand mij in de winkel vraagt waar de macaroni ligt dan reageer ik daar normaal op. Ik heb geen angst voor vreemde mannen/mensen, maar wel angst voor wanhopig mannen die zelfs in de supermarkt vrouwen aanspreken (en dan hangend tegen de komkommers zo sexy mogelijk vragen of ik hier in de buurt woon...aiaiaiaiai *hard wegrent* Ik vind trouwens, reagerend op Receptor, dat het eerste gesprek in de discotheek helemaal niet zwaar weegt, juist niet..ik zag de disco altijd als een soort playground. Als de ander het niet zag zitten, dan kon die altijd nog naar de wc gaan en niet meer terugkomen of opeens die langverloren vriend in de menigte herkennen In cafeetjes is dat niet meer terugkomen toch wel wat opvallender...
Ja, maar jij bent niet single......dus is het beter dat je wegrent. Scheelt die man een hoop werk, voor iemand die bezet is.
Kijk, er zijn misschien ook vrouwen die bij de komkommers staan te dromen van die sexy man die haar eens even zal helpen wegen.
Shit, komkommers weeg je niet.......maar goed, je snapt wat ik bedoel.

Ik weet zeker dat het iedere vent zijn droom is een leuke vrouw te ontmoeten in de supermarkt. Stel je spreekt een prachtige dame aan, en ze wil met je uit eten! GREAT.
Aan de andere kant zijn vrouwen precies zo, die willen ook tijdens het shoppen een geweldige vent tegenkomen die hen kan verleiden tot een etentje.
Alleen gebeurt dit nooit, en weten we dat allemaal dus beginnen we er niet aan. En als je haast hebt.....dan kun je het schudden. En stress en haast wil je juist niet bij een vrouw zien, als je een poging waagt.

Je zegt trouwens dat die man in de supermarkt wanhopig is, maar dat hoeft niet. In de disco kunnen nog veel wanhoperigere types rondlopen, maar valt het niet op omdat de 'omgeving' de poging goedkeurd. En als je echt goed bent, dan lijkt het niet eens een poging, want een echte Don Juan doet geen pogingen......hij is gewoon vriendelijk.
The road to victory is long.
*Takes care of his men, and women.
pi_21429270
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 17:43 schreef m-niki het volgende:
dus maagd zijn neh, da's niet zo belangrijk...voor jullie wel, dat begrijp ik en wil ik ook niet bagatelliseren hoor!!
Mooi, leg het mij eens uit dan? Ik begrijp nl nog steeds niet wat er nou belangrijk aan is.
Whose motorcycle is this? It's a chopper, baby.
Whose chopper is this? It's Zed's.
Who's Zed? Zed's dead, baby. Zed's dead.
pi_21429309
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 18:32 schreef Bart_Simpson het volgende:

[..]

Hahah, my thoughts exactly.....

Ik val niet op vrouwen die roken,......dus ga ik ze daar ook niet zoeken.
Simpel. Ik ben geen Hardstyle fan......dus ga ik niet naar Hardstyle parties.

Zo moet je nagaan waar je wel de vrouwen vind van jouw 'type'. En ik moet bekennen dat dat eigenlijk behoorlijk lastig is, als je ook geen 'slachtoffers' hebt in je lokale vriendengroep, vereniging of andere hobby-plek. Mij valt op dat heel veel mensen hun vriend/vriendin via via ontmoeten. Dus via kennissen of via vrienden op feestjes.
Dus je kan ook aan 'netwerken' gaan doen. Zoveel mogelijk vrienden maken, puur om hun connecties naar vrouwen te peilen. Het is zeker niet mijn methode, maar ik ken mensen die het doen, en houden daar toch weleens een date aan over. Dus.....

Of gewoon flink beroemd worden......

Of je bent die lucky-basterd die neestort met zijn vliegtuig gevuld met 40% aantrekkelijke single vrouwen die je naderhand helpt de vochtige jungle te ontsnappen. Eenmaal weer in Nederland ben jij dan de held,......en ja.....dan heb je toch keus denk ik.
Het belangrijkste is om je open te stellen voor nieuwe ervaringen zonder jezelf te verliezen. Als iemand me meevraagt naar een hardstyle-avond ga ik mee. Waarom? Omdat ik mezelf kan vermaken, ondanks dat het niet mijn ding is. Hoe meer gefocussed je bent op je eigen interesses, hoe dwingerder je ook overkomt op iemand die deze interesses deelt en ook nog leuk is.

Vrouwen die roken, sja vink ook een afknappertje... maar is het toevallig zo...sja

Ik denk dat je nogal een negatief beeld van 'netwerken' hebt Simpson. De meeste mensen netwerken op een ander manier, gaan een keer met een vriend mee naar een verjaardag, gaan een keer naar een feest wat niet helemaal hun ding is... etc etc. Het begint allemaal met jezelf verrassen en openstellen, het begint allemaal met zelfontplooiing.

Als je jezelf niet ontplooit kan en mag je van een eventuele partner ook niet eisen dat ze precies zo is als jij DENKT dat ze moet zijn. Want dat is het vaak, het beeld dat ontstaat bij mensen met weinig/geen ervaring dat ze weten wie echt bij ze past. Ik had ook zo'n beeld van een lief, schattig blondje vroeger en daar is niets van over en af en toe heb ik nog twijfels of ik het echt weet of er achter kom.

Als je in hetzelfde cirkeltje blijft rondhangen kom je ook niemand tegen, laat je eens verrassen. Kijk je hoeft niet superextreem te doen, als hetero in een gaybar te gaan hangen. Dat is bullshit. Maar als iets misschien niet helemaal je ding is, sla het dan niet meteen af. De meeste meiden die ik heb ontmoet door de jaren heen en die echt leuk waren, zijn degenen die ik ontmoet heb op plekken waar je me normaal gesproken (niet dood ) zou vinden.

Simpson heeft me net getorpedeerd tot Don Juan met zijn uitspraak
pi_21429570
Ik zit zelf met dezelfde soort problemen als mensen hier, alleen in mindere maten. Ik heb op aanraden van een vriend van me maar eens een boek gekocht en ben dat begonnen met lezen. De eerse wijze lessen heb ik er al uit kunnen trekken.

-----------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------

Wij zien dingen dus niet zoals ze zijn.

Maar wij zien dingen alleen zoals wij zijn.

Jah duh hoor ik je al zeggen, dat is het verschil tussen subjectiviteit en objectiviteit.
Maar het domme is dat pure objectiviteit bijna niet bestaat.

Bijna iedereen kent de volgende tekening wel van zijn maatschappij lessen op school:

Waar je 2 verschillende dingen kunt zien. Afhankelijk van jou vorige ervaring, en hoe jij dingen ziet, zie je daar 1 van de 2 vrouwen. Als dit niet direkt lukt, kijk dan nog een paar keer heel goed en probeer het plaatje op verschillende manieren te bekijken.

Een clou voor als je het nog niet lukt, de kin van de jonge dame wordt de neus van de oude dame, en haar halsketting word de mond.

En afhankelijk van wat je op dat plaatje ziet zou je waarschijnlijk verschillende acties ondernemen als je haar op straat of op je werk tegenkomt.

Je gedrag en al je acties afhankelijk zijn van hoe je dingen ziet, niet zoals ze zijn. En aan dat gedrag en de acties zijn natuurlijk weer uitkomsten verbonden. Je carriere, je liefdesleven, je familieleven en eigenlijk alles in je leven.

Stel nou even dat er in het midden van mijn post een foto jouw droom vriendin zou staan ipv het huidge plaatje. Dan zou je haar ook op 2 (en nog veel meer) manieren kunnen zien:

1) wow wat een leuke meid, maar die is toch onbereikbaar voor mij
2) wow wat een leuke meid, zij is bereikbaar voor mij, laat ik eens een praatje maken met haar

En daar zijn dan natuurlijk ook weer conseqeunties aan verbonden. Maar het is niet genoeg alleen te doen alsof je dit denkt, je moet dit echt denken. Want zolang je acties niet in overeenstemming zijn met wat je echt ziet/denkt, zullen andere mensen die altijd als nep beschouwen en zijn ze niet effectief.

Stap je dus bibberend op haar af en stamel je dan wat, dan is dat natuurlijk geen succes. Wat jullie niet moeten doen is de kroeg in stappen en direkt een meid proberen te versieren. Dan voer je namelijk allerlei acties uit die niet overeenkomen met hoe je de situatie echt ziet.

Jullie moeten gaan werken aan hoe je dingen ziet. Je moet dingen positiever gaan zien.

Nu vraag je je natuurlijk af hoe doe ik dat. Om dat te kunnen beantwoorden moet je eerst snappen waarom je nu dingen ziet zoals je ze nu ziet.

Dat heeft alles te maken met de ervaringen die je vroeger hebt opgedaan, met denkbeelden die je van andere personen hebt overgenomen. Door allles wat je in je leven hebt meegemaakt ben je "geconditioneerd" tot een persoon met de denkwijzes en denkbeelden die je nu hebt.

Die denkwijzes kun je op dezelfde manier weer gaan veranderen. Ga dingen doen, kruip achter de computer vandaan, zorg ervoor dat je veel sociale interactie opdoet zonder dat daar perse uitkomsten als een intieme relatie aan verbonden staan.

Ga dus op groepssport, zoek een leuke baan waar je met veel leeftijdsgenoten zit, ga studeren en probeer veel met je mede studenten op te trekken. Zoek een hobby waardoor je veel contact IRL (dus niet achter de computer) met echte mensen op doet. Ga bij een vrijwillegersorganisatie voor een goed doel.

Pas als jullie door andere ervaringen op te doen positief kunnen denken over je zelf en over een mogeljike vriendin, pas dan krijg je echte kansen op een (goede) relatie.

[ Bericht 2% gewijzigd door Promethium op 20-08-2004 19:24:00 (clou tekening toegevoegd) ]
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 21:19:13 #247
24672 Ghettobob
Get rich, or die trying
pi_21432773
Die Faq waar sommigen om vragen is er al; welliswaar in het engels maar een van de beste dingen die ik ooit in mn leven heb gelezen: http://www.fastseduction.com/guide/

Staan gedeeltes NLP in maar ook veel praktische dingen.. echt een eye-opener
Remind yourself: Nobody's build like you, you designed yourself...
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 22:19:51 #248
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_21434186
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 17:43 schreef m-niki het volgende:

dus maagd zijn neh, da's niet zo belangrijk...voor jullie wel, dat begrijp ik en wil ik ook niet bagatelliseren hoor!!
Waarom hoor ik hier altijd van die tegenstrijdige dingen over? De eerste vindt het een afknapper, de tweede vind het niet belangrijk en de derde vindt het wel iets hebben. Ik snap het werkelijk niet meer.

Maar goed m-niki, we hehhebn het ook niet over maagd zijn op zich, want er spelen meer dingen mee. Zoals nog nooit een relatie gehad hebben en het 'groener dan groen zijn'. Zou je dat wel een afknapper vinden, of zou je dat ook niets uitmaken.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_21435489
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 22:19 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Waarom hoor ik hier altijd van die tegenstrijdige dingen over? De eerste vindt het een afknapper, de tweede vind het niet belangrijk en de derde vindt het wel iets hebben. Ik snap het werkelijk niet meer.

Maar goed m-niki, we hehhebn het ook niet over maagd zijn op zich, want er spelen meer dingen mee. Zoals nog nooit een relatie gehad hebben en het 'groener dan groen zijn'. Zou je dat wel een afknapper vinden, of zou je dat ook niets uitmaken.
persoonlijk?? gee...ik zou me (of eerder hem) wel afvragen hoe dat dan komt...maar eerlijk gezegd, als jik verliefd ben dan ken ik andere afknappers dan het 'groener dan groen' zijn...(zoals neuspeuteren, heel hoog gierend lachen of vreemd lachen brrrrrrrrr, rouwrandjes onder de nagels terwijl ze NIET een beroep hebben waarbij je dat krijgt, geloof het niet: steeds maar heel hard neerploffen in banken en stoelen zodat alles schudt, en meer van dit soort eigenschappen die je pas in tweede instantie ontdekt). Kijk, als iemand DAAROM groener dan groen is, dan is het een afknapper, maar niet de onervarenheid an sich...

Ik weet eigenlijk niet hoe dit in het algemeen bij vrouwen ligt...we (vriendinnen/vrienden) hebben het hier nog nooit over gehad..mijn vermoeden is dat het zo'n mythe is als het MOETEN hebben van een grote penis; jongens denken dat meiden daar he-le-maal gek van zijn, terwijl ik geen enkele vrouw ken die dat graag wil, dat belangrijk vind of nog eerder: het afstotelijk vind alls een man zo'n enorme leuter tevoorschijn haalt..je kan je er misschien wat bij voorstellen?? Zo'n dubbele Big-Mac??

Misschien is dit wel net zo, mannen denken dat vrouwen het heel belangrijk vinden hoeveel ervaring ze hebben (ik las ooit ook ergens dat mannen het aantal vrouwen waarmee ze seks hebben gehad altijd vermeerderen met de helft ofzo), terwijl vrouwen dat helemaal niet belangrijk vinden! (natuurlijk is er in beide gevallen altijd wel zo'n vrouwelijke uitzondering te vinden die de regel bevestigt)

Zoals ik al eerder schreef gaat het voornamelijk om het plezier wat een vrouw OOK heeft in bed, en ik kan me voorstellen dat meiden die horen dat een jongen nog nooit naar bed geweest met iemand ook niet weet wat een vrouw wil in bed, maar nogmaals, een man die al 100 bedervaringen heeft, bakt er vaak ook niets van...
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 23:10:13 #250
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_21435611
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 22:19 schreef Plato1980 het volgende:
Elke vrouw is anders. Daarom slaan al die gidsen van "doe dit en dat, want dat werkt bij vrouwen" ook vrijwel nergens op. Wat voor één vrouw als indrukwekkend of sexy wordt gezien, vindt een andere juist patserig of wanhopig overkomen.

Je hoeft jezelf echt niet te transformeren tot één of andere player om succes te hebben. Het zit allemaal tussen de oren.
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')