abonnement Unibet Coolblue
pi_21312331
Goedenavond allemaal!

Wij gaan op donderdag met de auto naar Utrecht en blijven tot zondag, maar waar moeten we parkeren?!?
Ik heb geoverlegd in het Transferium te parkeren, maar dat is 's zondags dicht. Dus wilde ik graag vragen of het klopt dat parkeren in Utrecht 's zondags is gratis. We gaan dan op het Janskerkhof parkeren, denk ik...

Dus mijne vragen zijn:

1. Als we vanaf Donderdag t/m zaterdag in het Transferium parkeren, kunnen we dan op zaterdag avond voor de gehele 3 dagen betalen, of moeten we daar iedere dag opnieuw een kaartje trekken?
2. Over dag kan men 's zaterdags niet op het Janskerkhof parkeren, dat weet ik, maar hoe lang precies is "over dag", dus wanneer mag ik op zaterdag mijn auto weer op het Janskerkhof plaatsen?
3. Is het parkeren 's zondags in Utrecht gratis?
4. Heeft iemand andere ideeën?

Ik zou het erg mooi vinden, als me iemand kan helpen.
Dank jullie wel!
  zondag 15 augustus 2004 @ 22:49:21 #2
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_21313012
geoverlegd

Euhm, ja, met het ov naar utrecht. Je kunt namelijk met het inrijkaartje voor het transferium daar niet na 3 dagen uitrijden. Je moet dan voor 3 dagen betalen. (maar goed, dat is dan nog maar 15 euries denk ik)

Waarom wil je dan persé met de auto naar utrecht. Als je die toch 3 dagen niet gebruikt. En vanaf het transferium zul je het toch met het ov verder moeten doen. Je kunt proberen je auto ergens in nieuwegein of ijsselstein te zetten en dan met de sneltram te gaan. Maar misschien moet je het gewoon van huis uit met het ov proberen, ik zie daar het probleem niet zo van...
Action is the enemy of thoughts
pi_21313052
Van GC, naar PTA
pi_21313154
Zondag is in ieder geval gratis op de Maliebaan.
Kun je via de Nachtegaalstraat zo naar het centrum lopen.
pi_21313233
uhm gewoon ergens in een wijk, lunetten bijvoorbeeld en met de bus naar het centrum? Gratis parkeren geen gezeik en met 20 min sta je in het centrum.
There's no place like 127.0.0.1
pi_21313309
We willen met de auto naar Utrecht, omdat het vanuit Duitsland niet ZO makkelijk is met het ov te gaan... Het is duurder en je moet te vaak overstappen, maar dat kon jij natuurlijk niet weten...

Dus kunnen we op Donderdag in het transferium inrijden en zaterdag weer uitrijden en kunnen we dan direct voor de drie dagen betalen of moeten we daar dan op vrijdag en zaterdag opnieuw naar het transferium en voor dit dag betalen? Of betaal je daar gewoon eerst bij het uitrijden? Dan kunnen we daar op donderdag inrijden, met het ov naar Utrecht en zaterdag avond de auto halen en betalen dan voor 3 dagen.

Dus, is 's zondags gratis parkeren in Utrecht of niet?

Dank je wel!
pi_21313446
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 22:54 schreef WorstKaas het volgende:
Zondag is in ieder geval gratis op de Maliebaan.
Kun je via de Nachtegaalstraat zo naar het centrum lopen.
Danke je! Dat is goed om te weten! de maliebaan is ook niet ver van ons hostel!
pi_21313484
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 22:50 schreef calvobbes het volgende:
Van GC, naar PTA
Wat?!?
pi_21313765
Ik woon in Utrecht en kan het weten; Op zondag is het vrij parkeren! Goed nieuws op zich dus, maar als je langer blijft dan zou ik zeker niet op het Janskerkhof gaan parkeren. De prijs is daar nu geloof ik 3 euro per uur!

Ik adviseer je om de auto buiten net buiten het centrum te parkeren. Ik woon aan de rand en daar is het niet betaald parkeren. Je loopt dan in 20 minuten naar het Janskerkhof! (of bus 5 minuten!). Dus stel je routeplanner maar in op 'Willem Schuylenburglaan' en ga nog eens lekker wat eten in de stad in plaats van de gemeentepot spekken.
Succes.

P.S. je kan bij parkeerautomaten wel gewoon blijven inwerpen voor volgende dagen. Datum verspringt mee op het kaartje. Maar ten overvloede; dat is echt zonde van je geld.
  zondag 15 augustus 2004 @ 23:20:13 #10
9956 Goldfish
mooi paars is niet lelijk
pi_21313769
Je kan je auto ook in de parkeergarage van City Plaza (stadscentum) in Nieuwegein zetten en dan de tram naar Utrecht pakken. Die doet er een half uurtje over voor 4 strippen. Die parkeergarage is gratis. (Tenminste, nu nog wel; niet lang meer)
pi_21313969
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 23:19 schreef defpaul het volgende:

Ik adviseer je om de auto buiten net buiten het centrum te parkeren. Ik woon aan de rand en daar is het niet betaald parkeren. Je loopt dan in 20 minuten naar het Janskerkhof! (of bus 5 minuten!). Dus stel je routeplanner maar in op 'Willem Schuylenburglaan' en ga nog eens lekker wat eten in de stad in plaats van de gemeentepot spekken.
Succes.
Dank je! Kun je me ook zeggen, waar het centrum eindigt? Ik ben in Utrecht niet bekend en dus weet ik niet, hoe je "centrum" defineert...
En daar is dan de gehele week gratis parkeren of ook alleen op zondag?
pi_21314056
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 23:20 schreef Goldfish het volgende:
Je kan je auto ook in de parkeergarage van City Plaza (stadscentum) in Nieuwegein zetten en dan de tram naar Utrecht pakken. Die doet er een half uurtje over voor 4 strippen. Die parkeergarage is gratis. (Tenminste, nu nog wel; niet lang meer)
Nou, dat is een goed idee! Is de parkeergarage ook op zondag geopend?
pi_21316585
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 23:32 schreef TrueBeetle het volgende:

[..]

Nou, dat is een goed idee! Is de parkeergarage ook op zondag geopend?
Ik snap niet waarom je um in een parkeer garage wil zetten als je in de stad zelf ook vrij kan parkeren en met de bus zo in het centrum kan wezen. Parkeren in Nieuwegein (cityplaza) 4strippen, parkeren in Utrecht (wijk Lunetten), 2 strippen (donderdag en zaterdag nog voordeliger middels winkelkaartje)

zoek maar met een route planner op simplonbaan (www.lokatienet.nl) bussen naar de stad lijn 8 en stukje verder lijn 1
There's no place like 127.0.0.1
pi_21316638
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 23:28 schreef TrueBeetle het volgende:

[..]

Dank je! Kun je me ook zeggen, waar het centrum eindigt? Ik ben in Utrecht niet bekend en dus weet ik niet, hoe je "centrum" defineert...
En daar is dan de gehele week gratis parkeren of ook alleen op zondag?
Betaald parkeren rijkt verder dan het centrum, in principe is alles binnen de grachten 'centrum' maar ook wijken buiten de grachten kennen betaald parkeren. gewoon Utrecht in rijden en zodra je geen geldvreters (parkeer automaten) meer ziet auto neerzetten en een bushalte zoeken. Zorg er voor dat er geen waardevolle spullen in je auto liggen
There's no place like 127.0.0.1
pi_21320332
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 01:53 schreef harryharry het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom je um in een parkeer garage wil zetten als je in de stad zelf ook vrij kan parkeren en met de bus zo in het centrum kan wezen. Parkeren in Nieuwegein (cityplaza) 4strippen, parkeren in Utrecht (wijk Lunetten), 2 strippen (donderdag en zaterdag nog voordeliger middels winkelkaartje)
Als we donderdag in de parkeergarage inrijden en het vrij parkeren is kunnen we de auto ook een dagje langer daar laten staan. Dan is het niet belangrijk waar de auto staat, maar DAT het ergens staat en we het parkeren niet moeten betalen... Begrijp je?
  maandag 16 augustus 2004 @ 11:47:11 #16
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_21320831
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 23:20 schreef Goldfish het volgende:
Je kan je auto ook in de parkeergarage van City Plaza (stadscentum) in Nieuwegein zetten en dan de tram naar Utrecht pakken. Die doet er een half uurtje over voor 4 strippen. Die parkeergarage is gratis. (Tenminste, nu nog wel; niet lang meer)
Uhmmm, die parkeergarage is wel graties, maar of je auto er nog net zo uit ziet zoals je 'm erin zette durf ik je niet te garanderen. Woonde tot voor 1,5 jaar geleden in het centrum van Nieuwegein en het enige dat ik nooooit gedaan heb is 'm in die parkeergarage zetten ... Staat wijd en zijd bekend om het vandalisme ...
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_21321781
je kunt je auto ook parkeren in Nieuwegein bij de sporthallen. (weet niet hoe dat precies heet daar).
Daar is niet zoveel criminaliteit en kun je hem wel gratis laten staan. Vanaf daar is het nog maar 15 min met de tram denk ik en 4 strippen.
pi_21321862
Parkeren in Utrecht is inderdaad gratis op zondag. Als je nou je wagen achter het Wilhelminapark zet, dan kan je daar ook door de week gratis parkeren, en zit je dicht bij je hostel (ongeveer 5 minuten lopen van de Maliebaan). Routeplanner instellen op 'Prins Hendriklaan' e.o.
pi_21322673
Waarom niet parkeren bij de parkeergarage op 't Jaarbeurs Plein????
...I never think of the future...it comes soon enough.
  maandag 16 augustus 2004 @ 13:38:59 #20
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_21322959
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 13:23 schreef ChrisM55 het volgende:
Waarom niet parkeren bij de parkeergarage op 't Jaarbeurs Plein????
Kost een kwak centen voor 3 dagen, hè.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_21327681
Ach So.........tsjah dan weet ik 't ook niet......mss gewoon achterin Lombok (waar ik woon) is niet ver van de binnenstad ( 5 min. lopen ). En gratis.....en nou niet gaan lopen zeiken over criminaliteit want bij ons is er al zeker 14 jaar niet meer ingebroken in de auto....
...I never think of the future...it comes soon enough.
  maandag 16 augustus 2004 @ 23:07:20 #22
9956 Goldfish
mooi paars is niet lelijk
pi_21335202
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 12:34 schreef hermandeperman het volgende:
je kunt je auto ook parkeren in Nieuwegein bij de sporthallen. (weet niet hoe dat precies heet daar).
Daar is niet zoveel criminaliteit en kun je hem wel gratis laten staan. Vanaf daar is het nog maar 15 min met de tram denk ik en 4 strippen.
De Blokhoeve bedoel je denk ik.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 19:02:39 #23
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_21353578
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 23:07 schreef Goldfish het volgende:

[..]

De Blokhoeve bedoel je denk ik.
Klopt, je mag hem ook bij mij in de straat parkeren (halte Fokkesteeg) en dan kijk ik er een paar keer per dag lief naar.
Persoonlijk zou ik mijn auto niet graag laten overnachten bij de Blokhoeve. Midden in het Centrum bij Cityplaza is een betere keuze. Daar staan altijd genoeg auto's van bewoners en dat kan je bij de Blokhoeve op het terein niet zeggen.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 19:05:39 #24
89723 RealKnuckles
In ONZ geen lastige dingen pos
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 20:50:50 #25
9956 Goldfish
mooi paars is niet lelijk
pi_21356239
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 19:02 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Klopt, je mag hem ook bij mij in de straat parkeren (halte Fokkesteeg) en dan kijk ik er een paar keer per dag lief naar.
Hee, daar woon ik ook In welke straat woon jij?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')