abonnement Unibet Coolblue
pi_21320932
Ik denk dat VDH in een bloedvorm verkeert.
Kijkend naar de individuele tijden gisteren op de 4x100: VDH was ruim een seconde sneller dan al die 31 anderen gisteravond (including Phelps en Thorpe).
En dan nog hebben ze het buiten Nederland nog steeds alleen over Phelps en Thorpe.
Wellicht dat er vanavond een aantal mensen wakker geschud gaan worden.
Ik hoop het!!
pi_21321694
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 11:52 schreef Lurky_Luke het volgende:
Kijkend naar de individuele tijden gisteren op de 4x100: VDH was ruim een seconde sneller dan al die 31 anderen gisteravond (including Phelps en Thorpe).
Waar kun je alle tijden zien?
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  maandag 16 augustus 2004 @ 12:37:36 #53
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_21321830
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 12:30 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Waar kun je alle tijden zien?
www.athens2004.com (results pagina)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_21323038
Dank je.

Pieter is inderdaad een seconde sneller dan iedereen.

De startzwemmer van Zuid-Afrika (Schoeman) zwom na Pieter het snelst. Als je de reactietijd erbij betrekt, was hij 94 honderdste langzamer.
Schoeman had de beste start, je zou hem daar t.o.v. VdH nog tweetiende winst kunnen toedichten, wat hem imo de topfavoriet maakt voor de 50 meter vrije slag.

On-topic:
Pieter was 1,35 seconde sneller dan Thorpe en "a whopping" 1,95 dan de 'nieuwe Marc Spitz'.

[ Bericht 0% gewijzigd door FritsVanEgters op 16-08-2004 13:50:23 ]
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  maandag 16 augustus 2004 @ 14:13:18 #55
25777 Dauntless
Een hyperoniem hyponiem
pi_21323573
Het zal wel Thorpe, VDH en daarna Phelps worden maar Pieter heeft zeker kans op het goud, zijn vorm lijkt uitstekend te zijn. Het blijft gewoon gokken maar het is onzin dat het duel slechts tussen Thorpe en Phelps gaat daar zijn we het wel over eens. We zullen zien, ik zit vanavond aan de buis gekluisterd.
-Aantal geposte afbeeldingen in B&H sinds 1 januari 05: 2320.
-Gebruikte webruimte: 880mb
pi_21323933
Ik denk dat Pieter makkelijk wint. Gewoon om het feit dat hij het minste pers-gezeik heeft en een beetje outsider is voor goud achter Torpe en "Phelps".
Het gemakt waarmee hij de series zwom vond ik echt verassend.
En waarom zou je volgaan in de series als je 100% zeker weet dat je de finale zwemt, dan zwem je wat minder hard en doe je net of je alles geeft om iedereen op andere gedachten te brengen.

En een wereldrecord in de finale is natuurlijk mooier dan in de halve finale .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  maandag 16 augustus 2004 @ 14:32:44 #57
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_21323960
Hoeveel medailles hebben de heren al?

VDH zilver, Phelps al goud en brons? Thorp 2 keer goud?
pi_21323966
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 13:45 schreef FritsVanEgters het volgende:
On-topic:
Pieter was 1,35 seconde sneller dan Thorpe en "a whopping" 1,95 dan de 'nieuwe Marc Spitz'.
En die 1,35 is volgens mij echt wel terecht want Thorpe zou echt wel voluit zijn gegaan. Je kan het toch niet maken om in een estafette niet vol te gaan. Dat komt niet lekker over op je andere 3 ploeggenoten die goud willen.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  maandag 16 augustus 2004 @ 15:12:30 #59
79531 Vince_ven
Spitter Spetter Spater
pi_21324729
Shit ik lig vanaaf voor het eerst dit seizoen zelf in het water als pieter gaat zwemmen

IMHO wordt het ouderwets een strijd tussen Thorpe en VDH, Phelps wordt gewoon derde, de rest van het veld kan daar nog niet aan tippen.
De medaillespiegel tot nu toe zegt nog niks, de beste afstanden van thorpe en phelps zijn nu geweest dus , duh, ze hebben nu meer medailles dan VDH. Maar laatstgenoemde liet gister zien dat hij fantastisch in vorm is!!
pi_21324968
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 13:45 schreef FritsVanEgters het volgende:
Pieter was 1,35 seconde sneller dan Thorpe en "a whopping" 1,95 dan de 'nieuwe Marc Spitz'.
dat zijn 100m tijden .. dat zegt natuurlijk niets over de 200m van vanavond .. Phelps en Thorpe zijn geen sprinters en de 100m is voor hun tekort .. de 200m en 400m zijn hun terrein maar ik denk gezien de tijden van gisteren dat Pieter zeker een kans maakt!!
pi_21325028
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 15:12 schreef Vince_ven het volgende:

De medaillespiegel tot nu toe zegt nog niks, de beste afstanden van thorpe en phelps zijn nu geweest dus , duh, ze hebben nu meer medailles dan VDH. Maar laatstgenoemde liet gister zien dat hij fantastisch in vorm is!!
Bovendien heeft VDH nog geen andere finale gezwommen dan die van gisteren. Dus medailles zegt inderdaad nog even helemaal niets.
(Ook niet die twee van Thorpe, want Thorpe was gisteren helemaal nergens: hij dook ongeveer gelijk met VDH het water in (goed, 7 honderdsten later) en tikte bijna anderhalve tel later aan )
  maandag 16 augustus 2004 @ 15:51:00 #62
1234 HiZ
Istanbullu
pi_21325502
Bij de BBC (World) hebben ze ondertussen eindelijk ontdekt dat het misschien toch niet alleen gaat om Thorpe en Phelps.
  maandag 16 augustus 2004 @ 16:28:25 #63
25777 Dauntless
Een hyperoniem hyponiem
pi_21326136
CNN beschrijft het als volgt:

"Phelps takes on Thorpedo -- with a little Hoogie on the side "

Typisch weer....
-Aantal geposte afbeeldingen in B&H sinds 1 januari 05: 2320.
-Gebruikte webruimte: 880mb
pi_21326194
Wordt idd spannend vanavond. Ik denk dat die underdog positie VDH helemaal niet zo slecht uitkomt....
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
  maandag 16 augustus 2004 @ 16:40:15 #65
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_21326228
Kan haast niet wachten totdat het 18:45 is.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_21326247
quote:
This is the one we've all been waiting for -- especially Phelps, who has longed for the chance to go head-to-head with Ian Thorpe for an Olympic gold medal.

On Monday, it finally happens.

Phelps vs. the Thorpedo in the 200 free final has provided the Olympic pool with its own version of Ali-Frazier. And everyone, it seems, wants to weigh in on this heavyweight clash.

"It will be the race of the century," said Bertrand Bristol, a little-known swimmer from the Seychelle Islands.

They are the two greatest male swimmers of this generation: Thorpe, who already has four gold medals in his trophy case; and Phelps, who was audacious enough to challenge Mark Spitz's record haul of seven golds at one games.

Phelps lost his chance to break Spitz's record when the Americans struggled to a bronze in the 400 free relay Sunday, their worst showing ever in that event. If he doesn't beat Thorpe, the quest to win seven golds will be over, too.

But Phelps said he wasn't thinking about records when he decided to take on the Australian.

"I wanted to race Thorpe in a freestyle event before either one of us is done," Phelps said. "It's been his race the last four years."

They aren't the only swimmers in the final. There's defending Olympic champion Pieter van den Hoogenband of the Netherlands, not to mention Australian star Grant Hackett.

As van den Hoogenband walked off the deck after Sunday's preliminaries, someone shouted out: "Will this be the greatest race?"

"Ever," van den Hoogenband replied, smiling.

But the focus remains clearly on Thorpe, who holds the world record, and Phelps, the 19-year-old challenger from Baltimore.

This will be their only head-to-head meeting in an individual event. In a sense, Phelps is like a boxer who puts on a few pounds to take a high-profile fight in a higher weight class. This is clearly Thorpe's territory, the Aussie having posted eight of the top nine times in swimming history, including the world record of 1 minute, 44.6 seconds at the 2001 world championships.

Phelps' best time in the 200 is 1:45.99, making him the clear underdog.

"He has little chance to beat Thorpe," Greek swimmer Ioannis Kokkodis said.

But Phelps has never shied away from a challenge. He qualified for a record six individual events at the U.S. Olympic trials this year. He dropped one for competitive reasons, but left himself with a schedule that could encompass eight events and as many as 18 races over the eight-day Athens meet.

"It's going to take a fast time to win," Phelps said. "It's going to be a very challenging event."

Thorpe insisted that he wasn't spending too much time worrying about Phelps, who has supplanted the Aussie as the world's most dominant swimmer.

"I don't look too much at my competitors," he said. "I'm focusing in on what I have to do. If I can do that and do it well, I'll have a good 200."

This showdown will have to stand on its merits, because neither champion nor challenger did any trash-talking in the days leading up to their clash. In fact, they seem to have a genuine respect for each other.

"I like Michael. We're friends," Thorpe said. "Michael is one of the most talented athletes that we've seen. I'm very supportive in his quest to chase seven gold medals."

The two gave a tantalizing preview in Sunday night's semifinals, swimming side-by-side in the second heat. Thorpe touched first, with Phelps just 0.43 seconds behind. They bumped fists at the lane rope and headed off in opposite directions to climb out of the pool.

Thorpe has said all along that he doesn't think Phelps -- or anyone else -- will approach Spitz's record. While that sounds like a dig at Phelps, Thorpe said he's actually worried that people will downgrade the teenager's achievements if he doesn't match Spitz.

"The risk that comes and the worry that I have when people concentrate so much on that one particular number is that anything that is short of that will be deemed as being a failure, and I don't want to see that happen," Thorpe said. "Michael has a tremendous future in this sport and we should be judging him on his own performances rather than trying to compare him to someone else."

On Monday, Phelps will see how he stacks up to the Thorpedo.
cnn.com

Erg vreemd dat cnn de kansen van VDH volledig negeert...
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_21327357
Volgens Jack van Gelder ergert VdH zich aan de mediahype rond Thorpe en Phelps.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  maandag 16 augustus 2004 @ 18:23:48 #68
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_21327376
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 18:23 schreef FritsVanEgters het volgende:
Volgens Jack van Gelder ergert VdH zich aan de mediahype rond Thorpe en Phelps.
Net zei ie zelf toch echt van niet...
pi_21327440
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 18:23 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Net zei ie zelf toch echt van niet...
Ik vond het een typisch mediatrainingsantwoord.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  maandag 16 augustus 2004 @ 18:27:19 #70
1234 HiZ
Istanbullu
pi_21327449
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 16:43 schreef julekes het volgende:

[..]

cnn.com

Erg vreemd dat cnn de kansen van VDH volledig negeert...
Helemaal niet vreemd aangezien CNN geen echte internationale zender is.
pi_21327505
VDH wint dat hopelijk gewoon
  maandag 16 augustus 2004 @ 18:31:44 #72
62182 Georges
That's the shit
pi_21327538
Die finale is toch om 18:30?
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_21327546
18.45
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_21327551
ik ben al best zenuwachtig .. hij moet het kunnen maar hopelijk gaat hij niet dood in de laatste 25m!!
  maandag 16 augustus 2004 @ 18:33:36 #75
62182 Georges
That's the shit
pi_21327574
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 18:32 schreef FritsVanEgters het volgende:
18.45
Ok dan.
Ben benieuwd.
Het zou extra mooi zijn als Pieter wint omdat de media hem grotendeels vergeten zijn als kanshebber.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')