abonnement Unibet Coolblue
pi_21282320
Hallo mensen,

Ik heb een dvd-speler in mijn computer zitten, nu zou ik graag die dvd op mijn tv willen zien. Dus via de computer. Ik heb dus begrepen via deze site: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/482538#welkek dat ik een svhs uitgang moet hebben. Maar die heb ik dus niet op mijn videokaart, nu heb ik wel een tv-kaart met een soortgelijke uitgang. Die heet svhs IN . Ik heb een kabeltje gevonden die ik dus nodig heb, zie hieronder.

AWM Universele aansluitkabel TV-Out/DVD naar SCART 3M (DVD3M)

Universele kabel om uw PC of DVD-speler op uw televisie of andere apparaat met SCART-aansluiting aan te sluiten.

Voorzien van Scart-Male aansluiting aan de ene zijde en aan de andere zijde: Tulp Male, Stereo S-VHS Male en 3,5mm Stereo Male


Dit is wel de kabel die ik nodig heb. Op mijn tv zit een scart aansluiting. Ik zal nu ook eventjes mijn specificaties opnoemen

amd 1800+
win xp
256 ram

Kan ik met mijn tvkaart en mijn tv en het kabeltje een 2e beeldscherm genereren?
pi_21282364
Je tvkaart kan geen output-signaal doen.
Koop een betere videokaart. of een standalone dvd speler
waus!
pi_21282371
Wat denk je, als het een IN-gang is op je tvkaart?
pi_21282386
Een TV (SVHS)-in gaat niet werken, het heet niet voor niets een SVHS in...

Wat jij nodig hebt is een aparte videokaart met TV-out... sorry dude
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 14:11:02 #5
78498 classpc
I don't like change
pi_21282398
De tv moet natuurlijk aangesloten worden op je videokaart.
Niet je tv kaart, want dat is om tv te kijken op je pc.

Kijk of je de goede aansluiting hebt op de kaart waar je je monitor stekker ook in steekt.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_21282425
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 14:09 schreef veldmuis het volgende:
Wat denk je, als het een IN-gang is op je tvkaart?
misschien kon het op de een of andere manier.
pi_21282438
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 14:11 schreef classpc het volgende:
De tv moet natuurlijk aangesloten worden op je videokaart.
Niet je tv kaart, want dat is om tv te kijken op je pc.

Kijk of je de goede aansluiting hebt op de kaart waar je je monitor stekker ook in steekt.
daar zitten geen andere aansluitingen op. Ik zal dus een andere tvkaart moeten hebben.
pi_21282454
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 14:12 schreef wlsandman het volgende:

[..]

misschien kon het op de een of andere manier.
Helaas .

standalone dvdspeler is de goedkoopste oplossing, een beetje videokaart met tvout is stukken duurder .
pi_21282456
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 14:13 schreef wlsandman het volgende:

[..]

daar zitten geen andere aansluitingen op. Ik zal dus een andere tvkaart moeten hebben.
Nee, een andere videokaart.. Klinkt misschien als een detail, maar tis een heel belangrijk detail als je straks in de PC-zaak staat
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 14:14:52 #10
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_21282479
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 14:06 schreef wlsandman het volgende:
Maar die heb ik dus niet op mijn videokaart, nu heb ik wel een tv-kaart met een soortgelijke uitgang. Die heet svhs IN .
Logisch natuurlijk, om een uitgang het predikaat 'IN" te geven
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarschijnlijk heeft je videokaart wél een standaard video uitgang. Dan kun je gewoon met behulp van een enkele composiet kabel naar je tv leggen, waarna je een adaptertje gebruikt. Zie onderstaande plaatjes:



Ga doorrrrrr!
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 14:18:14 #11
78498 classpc
I don't like change
pi_21282558
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 14:13 schreef wlsandman het volgende:

[..]

daar zitten geen andere aansluitingen op. Ik zal dus een andere tvkaart moeten hebben.
een andere videokaart zul je bedoelen.

een tv-kaart is alleen input.

ik kon even geen ander plaatje vinden, maar je moet een videokaart hebben met zo'n zwarte ronde aansluiting zoals die hieronder heeft.

daar gaat het kabeltje in dat tussen je pc en je tv komt.
waarschijnlijk kan iemand anders dit beter uitleggen, dus de details laat ik aan iemand anders over.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_21282667
Als je een radeon hebt, kun je een vga to rgb(scart) kabel solderen.
http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/
pi_21283168
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 14:25 schreef Ultrawuft het volgende:
Als je een radeon hebt, kun je een vga to rgb(scart) kabel solderen.
http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/
op mijn videokaart zit alleen een aansluiting voor mijn beeldscherm. Ik zal dus een nieuwe videokaart moeten aanschaffen. Mijn bestaande videokaart is trouwens een nvidia, maar daar heb ik dus niets meer aan. Heeft iemand nog tips voor een goede videokaart met de benodigde uitgangen? 64 mb is genoeg omdat ik bijna geen spellen speel.

ff tussendoor, wat is trouwens het verschil tussen een nvidia en een ati videokaart?
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 14:55:30 #14
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_21283242
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 14:52 schreef wlsandman het volgende:

[..]

op mijn videokaart zit alleen een aansluiting voor mijn beeldscherm. Ik zal dus een nieuwe videokaart moeten aanschaffen. Mijn bestaande videokaart is trouwens een nvidia, maar daar heb ik dus niets meer aan. Heeft iemand nog tips voor een goede videokaart met de benodigde uitgangen? 64 mb is genoeg omdat ik bijna geen spellen speel.
Bijna alle videokaarten hebben tv-out. Hetzij in de vorm van SvHS, of in de vorm van composite. Op http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/49/top kun je prijzen van videokaarten opzoeken en vergelijken. ATI Radeon kaarten schijnen een mooier tv-out beeld te leveren dan Nvidia kaarten. Je zou bijvoorbeeld een Radeon 9200 kunnen nemen.
Ga doorrrrrr!
pi_21283425
is dit een goeie?

Point of View GeForce MX480SE-8X, 64Mb, TVout, Retail ¤45
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 15:08:04 #16
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_21283502
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 15:04 schreef wlsandman het volgende:
is dit een goeie?

Point of View GeForce MX480SE-8X, 64Mb, TVout, Retail ¤45
Dat is dus geen ATI kaart, maar een Nvidia exemplaar.
Het is een 8x AGP versie, onnodig omdat het een relatief trage kaart is. Mogelijkerwijs kun je ook nog een MX440 vinden die 4x AGP heeft, die zou goedkoper kunnen zijn.

Deze zou je ook kunnen nemen: Club3D / Club3D Radeon 9200 SE 128MB (¤ 42,-) -> http://www.tweakers.net/pricewatch/74802?Landfilter=Benelux
Ga doorrrrrr!
pi_21284393
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 14:52 schreef wlsandman het volgende:

[..]

op mijn videokaart zit alleen een aansluiting voor mijn beeldscherm. Ik zal dus een nieuwe videokaart moeten aanschaffen. Mijn bestaande videokaart is trouwens een nvidia, maar daar heb ik dus niets meer aan. Heeft iemand nog tips voor een goede videokaart met de benodigde uitgangen? 64 mb is genoeg omdat ik bijna geen spellen speel.

ff tussendoor, wat is trouwens het verschil tussen een nvidia en een ati videokaart?
Ja, daar is juist die kabel voor bedoeld, als je alleen een beeldscherm aansluiting hebt en geen tv-out
En die guide werkt misschien ook op nvidia, dat heeft de schrijver nog niet kunnen testen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')