abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 22:58:35 #1
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_21272253
Vroeg ik me net af.....

Of is het een sport om zo lang stil te zitten/staan in een stadion?
Naast de sporters zelf heb ik er niks van sport in gezien.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_21272330
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 22:58 schreef hollander172 het volgende:
Vroeg ik me net af.....

Of is het een sport om zo lang stil te zitten/staan in een stadion?
Naast de sporters zelf heb ik er niks van sport in gezien.
De OS is meer dan sport. Reclame voor en geschiedenis van het organiserend land, aandacht/introductie voor de deelnemende landen en de viering van een nieuw groots evenement hoort allemaal bij de opening. Niet meer dan logisch.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 23:03:13 #3
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_21272396
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 23:00 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

De OS is meer dan sport. Reclame voor en geschiedenis van het organiserend land, aandacht/introductie voor de deelnemende landen en de viering van een nieuw groots evenement hoort allemaal bij de opening. Niet meer dan logisch.
De (individuele) prestatie staat toch voorop?

Dat zijn de spelen, de krachten meten met de allerbesten in de wereld.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 23:03:28 #4
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_21272401
De Olympische Spelen zijn een feest!
En een feest moet geopend worden met een knaller, en de introductie van de spelers.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_21272453
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 23:03 schreef hollander172 het volgende:

[..]

De (individuele) prestatie staat toch voorop?

Dat zijn de spelen, de krachten meten met de allerbesten in de wereld.
Komt dat nu op de achtergrond dan? Even een opening van slechts 3 uurtjes en daarna bijna 2 weken lang sport wat de hele dag wordt uitgezonden... je ziet het niet helemaal in de juiste verhouding merk ik.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 23:11:27 #6
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_21272603
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 23:05 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Komt dat nu op de achtergrond dan? Even een opening van slechts 3 uurtjes en daarna bijna 2 weken lang sport wat de hele dag wordt uitgezonden... je ziet het niet helemaal in de juiste verhouding merk ik.
Dan ben ik gek, ook goed.

Naast het binnenkomen van de deelnemers zelf was het enkel een leuk artistiek vertoon en ik vroeg me af wat dat met de spelen te maken heeft.
Bij andere sportevenementen doen ze dit toch ook niet? Ik zie het al voor me dat ze voordat bijv. de tour de France begint een toneelstukje op gaan voeren.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_21272684
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 23:11 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Dan ben ik gek, ook goed.

Naast het binnenkomen van de deelnemers zelf was het enkel een leuk artistiek vertoon en ik vroeg me af wat dat met de spelen te maken heeft.
Bij andere sportevenementen doen ze dit toch ook niet? Ik zie het al voor me dat ze voordat bijv. de tour de France begint een toneelstukje op gaan voeren.
Bij het EK en WK voetbal gebeurd dat ook. Misschien niet zo uitgebreid omdat het niet zo'n groot evenement is als de OS maar toch. Wielrennen is al helemaal geen grote kijkerstrekker en het is een jaarlijks evenement. Voor de OS zitten 2,6 miljard mensen te kijken. Dat is ongeveer de halve wereldbevolking. Dat is natuurlijk wel andere koek.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 23:24:31 #8
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_21272971
Zelfs de Haarlemse honkbalweek had een openeings en een sluitings ceremonie en dat is een honkbaltoernooi van een weekje met maar 6 landen (niet eens allemaal de officiële nationale teams).
En een evenement dat zo groot is als de Olympische Spelen heeft natuurlijk wel de ultieme openingsceremonie nodig.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 23:28:15 #9
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_21273081
De Spelen zijn overigens niet begonnen als puur sportevenement , in de beginperiodes waren er ook "culturele disciplines" , zoals dichten of een zangwedstrijd. De openingsceremonie maakt daar nog deel van uit.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_21273113
dat heet "TRADITIE"
pi_21273517
Zie het als een introductie en verwelkoming van de atleten die de komende tijd alles gaan geven wat ze in zich hebben. Het is een intens avontuur vol passie, drama, teleurstelling en triomf, die de wereld gedurende een korte tijd in zijn macht zal houden en waarin iedere atleet heel goed beseft dat zo'n kans misschien niet opnieuw komt.

Zulk een intense strijd heeft een officieel begin en einde nodig zodat de concentratie vanaf een bepaald punt tót een bepaald punt kan blijven pieken. Tussen dat begin en dat einde is het de olympische vlam die de intensiteit en concentratie van de atleten symboliseert.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')