quote:
Op maandag 18 oktober 2004 16:54 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Wat vind je zo slecht aan de controllers, of heb je het er maar neergezet om je post wat negatiever te maken?
Persoonlijk vind ik de GC controllers fijner dan PS of Xbox controllers, het enige nadeel is de wat kleine D-pad. Maar de vormgeving, de schouderknoppen, en de verschillende vormen van de knoppen vind ik veel fijner. (En waarschijnlijk zullen Sony en Microsoft, net zoals ze al eerder met andere ideeën van Nintendo hebben gedaan, ook het idee van de knopgroottes van Nintendo overnemen.)
Nee beste cerbie, ik wilde helemaal niet negatief doen over de controllers.. ik ben inderdaad wel een beetje grof, maar ik ben juist iemand die in Nintendo is blijven geloven. Na de snes kocht ik onmiddellijk een Ultra 64... het kostte me 1200 gulden, maar ik had er al voor gespaard. Na die glorieuze snes periode had ik verwacht dat dit zich zou voortzetten op de N64.Ik kon echt totaal niet omgaan met die controller. Waarom moet er nou zo een pookje opzitten, een alternatief was er meestal niet, ik werd gedwongen om met dat pookje te spelen en die vierpuntsdruktoets werd maar minimaal ondersteund.
Die andere fokker noemt een hele lijst op met titels, okee ik breng het een beetje verkeerd, maar ondanks dat je het goed bedoelt, ik hield niet van die spellen. Spelen als Tetris64, magical tetris, cruisin' USA cruisin' the world en rampage world tour vond ik leuker. En zolang ik maar niet met dat stomme pookje hoefde te spelen. Ik snap ook niet waarom nintendo van een strakke snes controller ineens over ging naar zo'n kruiwagenmodel.
lijstje met gamecube spellen dat je opnoemt kan best vermakend zijn, maar er is niet echt wat dat mij zou bekoren.
ik vind de remake van adventure island wel tof, alleen wacht ik al bijna een jaar op mijn bestelling uit het land van de rijzende zon.
In mijn optiek maakt Nintendo hele klassieke fouten.
1) er wordt weer geteerd op oude roem. Het is meestal allemaal weer hetzelfde, Zelda, Donkey kong, Mario...
Mario golf, mario party, mario dit, dat zus zo.
Bij de N64 kreeg het al de reputatie dat er alleen kinderachtige spelletjes verkrijgbaar voor waren.
2a) het spelformaat is wel weer enstig incompatibel. Daar ging de N64 ook mee in de fout. Je kunt wel zeggen dat de Nintendo dit doet om piraterij tegen te gaan, maar je zult echt zien dat een console waar kopieren mogelijk is beter verkocht wordt. Zie maar eens de PS2 en XBOX die doen het veel beter omdat mensen er graag een kopietje bij willen houden. Dit was met de N64 ook het geval.
2b) het was te wijten aan de smalle formaten dat die cartridges niet veel data konden bevatten. Geen mooie filmpjes, intermezzo's of eindes op de N64 en dat was jammer want dat verkocht nou zo goed in die tijd.
3) het ontbreken van de juiste spellen, de juiste versies
Toen wij een N64 hadden moesten we wel meer dan een jaar wachten op een goede partij spellen. Laat mijn broertje nou net gek zijn op RPG's, volgens mij is er daarvoor nog nooit een uitgekomen. Je had tot zover ik het me kon herinneren alleen quest 64 en die waar te teleurstellend en te lachwekkend voor woorden.
en wat merkwaardige versies betreft. zo had de N64 een ongewaardeerde versie van castlevania, terwijl PSX'ers lekker konden lachen met Symphonie of the night.
nog een voorbeeld, quake was niet een versie die zich kon meten met de populaire pc versie.
nintendo heeft altijd een goede reputatie gehad, maar ik ben bang dat de gamecube heel snel zal doodbloeden.
De gba doet het in mijn ogen ook slecht, er komen voor mijn smaak alleen belabberde games voor uit, snespoorten en allemaal veel van datzelfde.
[ Bericht 35% gewijzigd door Brett-Anderson op 19-10-2004 11:03:30 ]
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .