abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_21256514

Paper Mario & The Thousand Year Door (ook wel bekend als Paper Mario 2) is het vervolg op Paper Mario, dat verscheen op de N64. Het is eigenlijk onderdeel van een complete serie Mario RPG’s, al wordt dit een beetje ontkent door Nintendo. Deze Mario RPG serie begon op de SNES, met Super Mario RPG, een co-productie tussen Square en Nintendo.

Hierna kregen we Paper Mario op de N64, dat de traditie van innovatieve RPG’s voortzette. In tegenstelling tot vele andere games waren er bijvoorbeeld geen Random Encounters. Gevechten waren makkelijk te ontwijken, je zag de wezens namelijk vanzelf al. Ook in het gevecht was Paper Mario innovatief. In plaats van een move kiezen, en daarna maar afwachten, kon je actief meespelen, door middel van Action Commands.Gebruikte je de hamer, dan moest je het controllerpookje naar rechts gedrukt houden, en op precies het juiste moment loslaten om extra veel schade te doen. Paper Mario 2 zet deze traditie voort, en voegt nog meer innovatie toe. Zo is er een publiek, dat je ook tevreden moet houden. Doe je dat niet, dan wordt je bekogeld met stoelen, meloenen, en complete decorstukken.

Het andere deel in de Mario RPG serie is Mario & Luigi: Superstar Saga, dat verscheen op de GBA. Ontwikkeld door Alphadream, zat deze game vol met humor. Luigi werd constant aangezien voor Mr. Green Guy, en Mario was een beroemdheid in eigen land. Ook waren er de zogenaamde Bros Moves (of Bros Attacks. In het gevecht). Zo kon Mario op Luigi gaan staan, zodat ze extra ver konden springen. Of extra hoog natuurlijk. Al met al barst de Mario RPG serie van de innovativiteit, en het ziet er naar uit dat dit nieuwe deel, alweer het vierde, de trend voort gaat zetten.

De Mario RPG reeks heeft vaak van de standaard verhaal lijn afgeweken, ofwel, het is vaak niet simpelweg Peach die wordt ontvoerd. Zo ook in dit deel. Peach is op vakantie, en ontdekt daar op een markt een geheimzinnige kaart. Deze blijkt naar een schat te wijzen, eentje met zeven sterkristallen. Peach schrijft een brief aan Mario, of hij wil komen, en natuurlijk gaat hij. Na een tijdje wordt er om de een of andere reden echter (ik heb geen idee waarom, verhaal is me wat vaag) een deur geopend, waardoor duizend jaar oude slechte dingen kunnen ontsnappen. Mario (jij dus), moet ze tegenhouden, en ergens onderweg wordt vast nog een keer Bowser ontvoerd door Peach, denk ik zo.

Tsja, veel reviews zijn er nog niet aangezien de game alleen nog in Japan uit is. Reviews tot nu toe van Japanse bladen zijn overwegens positief, van Famitsu kreeg de game een 8/8/8/9, Famitsu GC gaf een 10/10/10/9, en Dengeki gaf tot slot een 8/8/10. Previews zijn er overigens des te meer, bijvoorbeeld hier, op CubeParty, geschreven door mij. Mocht je meer willen dan zoek je het zelf maar, alle sites hebben wel een preview van de game.

Wanneer kan ik die game hier nou gaan kopen?
Euh.. Q4 2004. Ik heb Nintendo al eens gemaild, maar preciezer willen ze niet zijn.

Komt er zo'n leuke bonusdisc bij, met Paper Mario bijvoorbeeld? Of gewoon Super Mario RPG?
Ik hoop het, maar ook dit is nog onbekend.

Hoeveel uur ben ik met deze game bezig?
Snelle gamers hadden hem binnen 30 uur uitgespeeld, maar dan heb je waarschijnlijk nog lang niet alles.

En hoeveel side-characters zijn er naast Mario?
Zes, dacht ik zo. Waaronder een vette hippe Yoshi met plukje haar, en een character alleen verkrijgbaar in een sidequest.

Maar.. maar.. ik heb nog een vraag!
Dan stel je die toch? Idioot...

Coole OP, maar die Photoshop plaatjes zien er niet geweldig uit.
Komt omdat ik geen Photoshop heb. En omdat Fok! geen fokking center tag heeft.

Bekijk ook eens Paper Thomio. Binnenkort de ultieme Paper Mario site, althans, als ik terug ben van vakantie. Characterguides, walkthroughs, reviews, nieuws, alles van de Mario RPG serie kan je daar binnenkort vinden. Let niet op de lay-out, ik zuig in designen. Inhoud gaat voor bij mij.

Zie ook [Gamecube] Metroid Prime 2: Echoes het topic van die andere najaars-topper.

[ Bericht 0% gewijzigd door Thomper op 13-08-2004 13:22:31 ]
pi_21256524
En nu ben ik eventjes uitgeput.. poehee..
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 13:11:43 #3
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_21256758
Netjes! Deeltje 1 heb ik enkele weken geleden voor het eerst gespeeld. Heel erg vermakelijk.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_21256787
mmm..., je hebt me al bijna overtuigd het spel te gaan halen!
Goede OP!
pi_21256810
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 13:12 schreef parterrepact het volgende:
mmm..., je hebt me al bijna overtuigd het spel te gaan halen!
Goede OP!
Zeker doen!
Beste Cube-game dit najaar, voor mij dan/
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 13:20:24 #6
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_21256958
Deze vraag ik wel voor kerst
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
pi_21257139
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 13:20 schreef HomerJ het volgende:
Deze vraag ik wel voor kerst
Ik ook, hij komt er iig wel
pi_21257193
Ik koop hem bij release. Zoveel anders hoef ik niet dit najaar.
pi_21257295
ik wil hem ook zeker hebben.., maar als de DS ook al dit jaar nog uitkomt dan moet ik nog even zien of het er wel af kan!
pi_21257306
DS komt dit jaar in Amerika, ja. En Japan. Maar Europa toch pas echt in 2005.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 13:37:20 #11
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_21257323
Ik twijfel nog steeds Ik vond deel 1 namelijk erg eentonig worden op een gegeven moment
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_21257372
Goeie OP !
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_21257631
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 13:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik twijfel nog steeds Ik vond deel 1 namelijk erg eentonig worden op een gegeven moment
Mwoah, deel twee ziet er nog beter uit, nog meer interactiviteit. IGN had een preview van de eerste 20 uur, en daarin vertelden ze over de drie dungeons die allemaal compleet anders waren. Eentje was een relatief standaard dungeon, eentje een Battle toren met veel verhaal, en een andere was weer Pikmin style.
pi_21263737
Zo. Ik ga morgen op vakantie, als ik terug ben breng ik wel een characterguide mee. Iig, die schrijf ik wel eventjes.
pi_21263940
Mooie OP zeg. Ik kan niet wachten tot dit spel uitkomt
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 19:23:02 #16
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_21265260
mooie op hoor eerst maar eventjes deeltje 1 zien te bemachtigen
Bernie en ik zijn tof.
pi_21432132
Joh. Ga ik even weg en vergeten jullie het helemaal? Tsk.
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 21:34:46 #18
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_21433127
Ik wacht zeg maar de reviews af.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_21433303
edit verkeerde topic

[ Bericht 73% gewijzigd door RaymanNL op 20-08-2004 21:58:41 ]
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_21433593
ik zag in een blad staan dat paper mario oktober uitkomt
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_21433939
In Amerika, ja. In Europa was dacht ik 11 november ofzo.
pi_21437422
klein foutje ontdekt in je OP
maar voor de rest mooi hoor
quote:
Mario (jij dus), moet ze tegenhouden, en ergens onderweg wordt vast nog een keer Bowser ontvoerd door Peach, denk ik zo.
Bij het verhaal, Bowser die ontvoerd wordt door Peach
That's new
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
pi_21437894
Moet je als Mario Bowser bevrijden en het opnemen tegen een leger toads ....
pi_21441345
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 00:28 schreef ASSpirine het volgende:
klein foutje ontdekt in je OP
maar voor de rest mooi hoor
[..]

Bij het verhaal, Bowser die ontvoerd wordt door Peach
That's new
DoH. Zou wel cool zijn voor een keertje.
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 11:14:08 #25
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_21441361
Whehehehe Dat zou wel grappig zijn
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')