ja dan kan ik gewoon op de schijf komenquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 09:43 schreef tazmanian het volgende:
Krijg je als je via een pc naar start-uitvoeren en dan \\servernaam\sharenaam de share te zien? op die pc?
Microsoft Client Service voor NetWarequote:Op vrijdag 13 augustus 2004 09:44 schreef SkippyTheKangaroo het volgende:
Draait er op die win2000 machines iets van een novell-client? Zo ja, de client van novell zelf of de Microsoft client voor NW?
Browsing configureren. Dus zorgen dat al je pc's NetBIOS over TCP/IP aan hebben staan, liefst een WINS server op je Win2K bak draaien. Voor je Win2K pc's is ook van belang dat je DNS config goed is.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 09:19 schreef MrMoon het volgende:
Oke ik zal proberen kort maar toch duidelijk het probleem uit te leggen.
Er is hier een netwerk met 2 servers (1 windows 2000 en 1 novell) en er zijn ongeveer 10 werkstations (2 windows 2000 en de rest is windows 98). Nu hebben we sinds kort zomaar het probleem dat de Windows 2000 server niet meer in Mijn Netwerklocaties staat. De andere server staat er wel gewoon in.
Maar via de netwerkverbindingen die zijn aangemaakt toen het nog wel werkte is de Windows 2000 server wel gewoon te bereiken en als ik ping dan krijg ik gewoon antwoord.
Hoe kan ik dit probleem oplossen?
NetBIOS over TCP/IP staat aan, WINS staat op automatische configuratie en DNS is goed geconfigureerdquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 10:50 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Browsing configureren. Dus zorgen dat al je pc's NetBIOS over TCP/IP aan hebben staan, liefst een WINS server op je Win2K bak draaien. Voor je Win2K pc's is ook van belang dat je DNS config goed is.
Heb je ook een WINS server op je Win2K bak staan en deel je ook de juiste WINS-opties (44 en 46) uit ?quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 11:15 schreef MrMoon het volgende:
[..]
NetBIOS over TCP/IP staat aan, WINS staat op automatische configuratie en DNS is goed geconfigureerd
welke win2k bak? de server of het werkstation?quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 11:47 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Heb je ook een WINS server op je Win2K bak staan en deel je ook de juiste WINS-opties (44 en 46) uit ?
hoe kan ik zien wat de volgorde is en welke preferred is?quote:Op zondag 15 augustus 2004 23:58 schreef SkippyTheKangaroo het volgende:
Staan je protocol volgordes en toewijzingen wel goed op je client?
Dat je dus niet IPX/SPX voor je microsoft client als preferred protocol hebt staan, en TCP/IP gebruikt om naar je novell machine te connecten?
(Te vinden in netwerk-opties, advanced pull down menu, optie advanced settings)
Server.quote:Op maandag 16 augustus 2004 10:11 schreef MrMoon het volgende:
[..]
welke win2k bak? de server of het werkstation?
Je moet daar niet kijken, maar bij de geïnstalleerde windows services.quote:Op maandag 16 augustus 2004 10:41 schreef MrMoon het volgende:
Kheb even rond gekeken op die server. Onder de eigenschappen bij Mijn Netwerklocaties en dan TCP/IP en dan geavanceerd. Dan krijg je allerlei tabbladen. Daar staat WINS ook tussen en zijn de volgende dingen aangevinkt:
LMHOSTS-lookup inschakelen
NetBIOS instelling van de DHCP server gebruiken
Die kan ik gewoon vinden onder Services?quote:Op maandag 16 augustus 2004 10:48 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Je moet daar niet kijken, maar bij de geïnstalleerde windows services.
ja die is gestart. Ik ben alles services al langsgeweest en heb services die volgens mij wel belangrijk zijn, en niet gestart waren, gestartquote:Op maandag 16 augustus 2004 14:04 schreef RiDo78 het volgende:
Iets wat mij zo even te binnen schoot: Is de computer-browser-service wel gestart op je server?
Waarschijlijk zit je probleem hier niet, maar wie niet waagt die niet wint.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |