abonnement Unibet Coolblue
pi_21245622
Ahum, even m'n gal spuwen, offehm mijn constateringen met jullie delen.

Dat inchecken, voor zo'n chartervluchtje naar Griekenland of Spanje ofzo. Dat vindt dus meestal vroeg op de ochtend plaats. Hordes Nederlanders in de rij voor hun vlucht naar een zonnig oord. En dan vallen me een aantal dingen toch elke keer weer op, iedereen doet vooral erg anders. Debiel. Ongezond veel last van de zenuwtjes ofzo.
Waar normaal iedereen zo vroeg op de ochtend z'n vreet houdt, de ogen op half zeven heeft en chagrijnig is. Nee. In de rij voor een chartervlucht naar een populaire, zonnige zuid-Europese lokatie zijn de meeste ineens overdreven vrolijk, overactief, gespannen, joviaal tegen anderen, quasi-grappig. Echtparen, waarvan de man wanhopig om zich heen kijkt, of d'r wel iemand om z'n (gevatte) grapjes lacht. De vrouw vond 't zichtbaar niet grappig, is niet in de stemming voor flauwe grappen van manlief. En dan van die moekes, bijvoorbeeld van die (alleenstaande) moeders met een horde kinderen om zich heen te rennen en te klieren. Overal verstand van. Die wijven weten er zogenaamd alles van met dat ordinaire randstad-accentje. In plaats van dat ze die kinderen in toom houden, gaan ze allerlei onzinnige weetjes opnoemen. "Mama heeft de hele wereld gezien schat". "Mallorca, Ibiza, Kreta, waar papa vandaan komt." "De hele wereld schat." Wat dit is, wat dat is, die kinderen willen dat helemaal niet weten. En heel hardop praten hč, zodat anderen de mogelijkheid hebben te reageren. Reageren is een praatje, en daar gaat 't huismoeke om. "kehk schat, een smsje van oma". Oma's die smsjes sturen, it figures. Vast een voormalig tienermoeder.
Dan is er het groepje populaire, provinciale jongeren. Groepje van 6. Strak in de kleren naar westers model. Sandaaltjes aan, linnen broekje, strak shirt. Populair praat wat de huismoeders kennelijk moet imponeren en voetballen. Met die blokker bal. Voetballen ja, 5:30 's ochtends op een vliegveld. En natuurlijk kunnen ze er geen hout van, dus die bal vliegt alle kanten op. Soms gezamelijk wat de adem inhouden, stem verheffen en een moeilijk gezicht trekken als een groepje aantrekkelijke stewardessen passeert. Alleen de steward kijkt om. Een schaterlag volgt en er wordt gegrapt in 't dialect.
Dan het stelletje wat voor 't eerst met 't vliegtuig gaat. Bleek. Zweethanden. Gespannen gezichten. Overdreven veel bagage. Zwaar zeg. Oh, die koffer heeft wieltjes. Even paps uitzwaaien, dag paps. Heej, iedereen heeft een wagentje voor z'n bagage. En ja, die bagagewagentje staan buiten. Wat is dit, ze staan allemaal op de rem. Hoe rijdt ie. We weten het niet. Even afkijken van wat andere mensen hoor, oeh, je moet de rem inknijpen, dan doet ie 't. Alles bij ons? Check, double-check, triple-check. Niks vergeten? Och shit, ja dat. Jouw schuld, ik zei het toch, nee jouw schuld. Waarrrr moeten we zijn, de televisieschermen! Handbagage ondersteboven, op de tickets staat 't vluchtnummer. Wijzen, wijzen, hebbes. Schichtig sluiten ze achteraan de rij.
En zo ontfermt de alleenstaande moeder zich over 't prille stelletje. Eindelijk slachtoffers om over ouwe vakantieliefdes te praten.

Je maakt wat mee daar. Al dat typische maakt 't vermakelijk. Hier uw (incheck) ervaringen.
The gum you like, is coming back in style.
  donderdag 12 augustus 2004 @ 23:08:32 #2
80068 gfree
Rettekkettet, naar Beter Bed!
pi_21245735
Niks mis met voetballen.
Saubere Schuhe gefallen jedem!
  donderdag 12 augustus 2004 @ 23:48:18 #3
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_21247080
chartervluchten zijn echt drama. Ik heb het 3 keer meegemaakt, en wat een ellende die burgerlijkheid. Diep triest gewoon. Wat nog irritanter is, is het boarden...dat dringen om het vliegtuig in te gaan en het vechten om de handbagageruimte en natuurlijk het onvermijdelijkde geklap bij de landing

tip: gewoon op afstand het hele spektakel aanschouwen met een biertje erbij en je schouders ophalen.

* Pistol_Pete neemt al jaren geen chartervluchten meer

zijn er tegenwoordig al e-tickets voor chartervluchten? Anders is dat misschien de oplossing
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_21247123
ach toen ik voor het eerst vloog zo'n 7 maand geleden was ik ook wel zenuwachtig en liep als een kip zonder kop rond. Met het inchecken voor de rest geen problemen dat deed ik via zo'n incheckpaal met een e-ticket.
pi_21247141
Applaus bij de landing.

Dat is écht ERG.
The gum you like, is coming back in style.
pi_21247428
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 23:50 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Applaus bij de landing.

Dat is écht ERG.
Ja dat vond ik nou ook, wist niet eens dat dat gebruikelijk is. Echt iets belachelijks.
pi_21247916
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 23:48 schreef Pistol_Pete het volgende:
chartervluchten zijn echt drama. Ik heb het 3 keer meegemaakt, en wat een ellende die burgerlijkheid. Diep triest gewoon. Wat nog irritanter is, is het boarden...dat dringen om het vliegtuig in te gaan en het vechten om de handbagageruimte en natuurlijk het onvermijdelijkde geklap bij de landing

tip: gewoon op afstand het hele spektakel aanschouwen met een biertje erbij en je schouders ophalen.
Irritant inderdaad dat mensen in zulke situaties dan ineens in hersenloze asocialen veranderen. Duwen om de vertekhal in te komen, duwen om het vliegtuig in te komen (van vaste plaatsen hebben ze nog nooit gehoord). Natuurlijk moet eerst de handbagage het rek in als ze bij hun plaats zijn aangekomen zodat het hele pad geblokkeerd wordt.
Denk je alles gehad te hebben als je op je bestemming bent aankomen, zie je hetzelfde gedoe weer bij de eetzaal van het hotel als die open gaat. Natuurlijk niet even wachten tot de deur helemaal open is, nee, lekker gaan duwen, je wil immers wel het lekkerste karbonaatje hebben.
Zelfs als je met een rondleiding hebt met een gids kunnen mensen niet normaal wachten tot ze een mooie foto kunnen maken. Er moet gerend en geduwd worden want je weet maar nooit, straks is dat eeuwenoude gebouw zomaar ineens verdwenen, dan heb je 'em net gemist...
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_21249998
Nog erger bijna is als je een vakantievlucht na terugkomst bij de bagagebelt ziet staan. Hordes roodverbrande dikbuikige wezens vrijwel zonder kleren aan (ook al is het in AMS slechts 16 graden) die zich staan te verdringen bij het punt waar de koffer moet verschijnen, ook al is de band nog niet eens in beweging. En de ene lollige opmerking na de andere natuurlijk. En nog steeds zijn ze uiterst gespannen, want nog steeds kunnen de bloedhonden van de douane roet in het eten gooien en hup, daar verdwijnen je voor zes euro aangeschafte Turkse "Levi's" op de grote hoop van geconfisqueerde vakantiesouvenirs.
It's not a lie, if you believe
pi_21251024
En dan de vakantie annekdotes die luidruchtig de ronde doen in het vliegtuig terug. En natuurlijk was alles kut behalve wat vertrouwd voorkwam. Dan zit er steevast naast een zo'n leeghoofd verbrande bananen hollander een Breezer chick die overduidelijk alleen zich kan concentreren op haar uiterlijk. Alle tien in het vliegtuig slagen daar zo goed in dat je hun hersens kunt horen tochten.
De charter vluchten zijn een onmisbaar medium om Nederlanders weer eens met elkaar in kontakt te brengen, echt een wereld gaat voor je open.
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 04:54:32 #10
19840 Libris
Live from Singapore
pi_21251028
OP

Herinneringen aan de reisjes naar de Algarve en Kreta.. Ben al jaren niet meer op zo'n vakantie geweest, maar kan me nog goed herinneren hoe erg het was... Haha
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 05:28:34 #11
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_21251068
Ik vind het helemaal erg dat mensen altijd proberen op te vallen, zo van "kijk mij eens stoer zijn hier, ik ga vliegen!", of dat ze willen laten merken dat ze Nederlands zijn terwijl je in het buitenland op het vliegveld staat te wachten voor je reis terug naar NL
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 05:36:04 #12
19840 Libris
Live from Singapore
pi_21251078
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 05:28 schreef Skeffie het volgende:
Ik vind het helemaal erg dat mensen altijd proberen op te vallen, zo van "kijk mij eens stoer zijn hier, ik ga vliegen!", of dat ze willen laten merken dat ze Nederlands zijn terwijl je in het buitenland op het vliegveld staat te wachten voor je reis terug naar NL
Met strooien hoed, nieuwe zonnebril, T-Shirt met een grappige tekst/stom plaatje, vies bruin/rood kleurtje (want ze moeten thuis wel zien dat we op vakantie zijn geweest) en ghettoblaster op de schouder....
pi_21251771
Leuk om te horen (ahum)... binnenkort m'n eerste charter

Vlieg altijd met lijnvluchten... en zelfs daar zijn nog sukkels die klappen voor de piloot
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 12:03:06 #14
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_21255032
Op die chartervluchtjes van korter dan 2 uur zouden ze de wc er ook uit moeten slopen. Welke imbeciel kan er zijn pis nou geen 2 uurtjes ophouden?? Blijkbaar een hele hoop niet, want ik wordt altijd zo schijtziek van die horden mensen die steeds naar de wc moeten lopen en natuurlijk precies wanneer de stewardess met haar karretje langsgaat, dus staan deze figuren half leunend op jouw plek te wachten

Het zit me diep, heel diep...

Zondag lijnvlucht naar LAX, betere werk
pi_21259779
Hahahaha prachtig topic!!

Het ergste vind ik nog wel het klappen bij de landing

En op de terugweg heeft iedereen ineens een BOSS of DIESEL shirt
Life sucks
pi_21260490
Waar jullie je in hemelsnaam om druk kunne maken. :S
It doesnt matter what your name is!!!!!
pi_21260622
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 15:45 schreef Tjen het volgende:
Waar jullie je in hemelsnaam om druk kunne maken. :S

Je herkent jezelf?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 16:25:30 #18
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_21261468
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 15:16 schreef mr.marcus het volgende:
Hahahaha prachtig topic!!

Het ergste vind ik nog wel het klappen bij de landing

En op de terugweg heeft iedereen ineens een BOSS of DIESEL shirt
Haha, dat laatste, heel herkenbaar. Dit jaar tijdens de terugreis vanaf Salou had elke stoere kneus een fake-Burberry petje, een plasticzilveren Rolex en de vrouwtjes nep-Louis Vuitton tasjes.
pi_21284345
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 15:51 schreef LostFormat het volgende:

[..]


Je herkent jezelf?
Life sucks
  maandag 16 augustus 2004 @ 14:14:16 #20
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_21323591
Hahaha dat herken ik Johnny_Footballhero! Ik weet dat het niet eerlijk is tegenover die mensen die zich op hun langverwachte vlucht/vakantie verheugen, maar je wordt er niet vrolijk van!

Schiphol vind ik zowiezo een klote vliegveld en dat kan idd nog erger. Als het kan vlieg ik ook buiten het hoogseizoen, maar dat kan natuurlijk niet altijd..

De oplossing: Aparte terminals voor lijnvluchten en charters. Net zoals prive (business charters, etc) en commercieel aparte terminals hebben.

Dat zou op Rotterdam Airport een groot verschil maken! Tijdens het hoogseizoen heb je dus ook die opwinding en drukte. Mocht ik naar een douanepost of rontgenapparaat met een lange rij moeten skip ik erlangs (ja, sorry, mijn lijnvlucht vertrekt over 5 min..)

Na het hoogseizoen is het weer rustig, geen rijen, geen opwinding, maar alleen een paar mensen die weten hoe ze moeten vliegen als je begrijpt wat ik bedoel. Wat een opluchting zal het weer zijn!
reset
pi_21328492
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 16:25 schreef BrauN het volgende:

[..]

Haha, dat laatste, heel herkenbaar. Dit jaar tijdens de terugreis vanaf Salou had elke stoere kneus een fake-Burberry petje, een plasticzilveren Rolex en de vrouwtjes nep-Louis Vuitton tasjes.
Uit Turkije dit jaar allemaal scapa sports polo-shirtjes. Het hele vliegveld krioelde ervan.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_21328714
Inchecken? Je moet pas Schiphol binnenlopen als de hele rij weg is zodat je rustig in kan checken en meteen door kan lopen naar de gate
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 augustus 2004 @ 19:21:40 #23
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_21328826
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 23:05 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
lang verhaal
Gezien het feit dat jij in die incheck rij staat voor zo'n uitgemolken kut vakantie aan een of andere costa behoor je tot hetzelfde klootjes volk
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 00:37:45 #24
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_21337634
Grappige post, best herkenbaar maar ik erger mij nooit zo aan dat soort volk.

Alleen jankende baby's daar erger ik mij aan, en ohja van die stout kijkende paartjes die gezamelijk het toilet bezoeken
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_21337970
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 19:21 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Gezien het feit dat jij in die incheck rij staat voor zo'n uitgemolken kut vakantie aan een of andere costa behoor je tot hetzelfde klootjes volk
Ja. Ik ben dan ook een kansloze polderboer, dan wel de latente fase reeds gepasseerd in tegenstelling tot die andere luitjes.

:')
The gum you like, is coming back in style.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')