abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 12:14:35 #1
13973 ranja
image means nothing
pi_21095402
Waar gaat het hier over?
Over gitaarbands met een zangeres dus. Bij voorkeur in een muziekstijl die doet denken aan de 4ad bands, tegenwoordig is Symphathy for the recordindustry ook een erg goed label in dit genre.

4ad bands de bekendste: Breeders, Throwing muses, Belly, Tanya Donelly, Amps, Lush
Maar ook in dit genre vallen bv: Letters to cleo, Magnapop, Echobelly, Veruca salt, Eve's plum, Sleeper, Elastica, Sahara hotnights, Seedling, Muffs, Garbage, Bettie Serveert

En ondanks dat het geen bands zijn ook: Juliana Hatfield, Aimee Mann, Heather Nova, Fiona Apple, April March

En een iets andere stijl maar zeker niet offtopic zijn ook: All about Eve, Nymphs, Bikini kill, Le tigre, Shonen knife, Cranes, Babes in toyland, Dot Allison, L7, Hole

Maar eigenlijk gaat het vooral om: Angelica, Metric, The Kimberly trip, Stretch princess, Pretty girls make graves, The excessories, The Flipsides, Aislers set, Tuuli, Saloon, Saucy Monky, All girl summer fun band, Klang, Fur patrol... oftewel de onbekende bands dier ervoor zorgen dat ik of iemand anders z'n creditcard moet trekken om een cd-tje aan te schaffen.

Oftewel: Bespreek hier nieuwe releases van bekende bands binnen dit genre, Tip nieuwe of pas ontdekte bands binnen dit genre, liefst met een beschrijving erbij.

Voor meer tips: Deel 1 staat hier: Gitaarbandjes met zangeres (4AD en zo)
pi_21095786
Je bent Ani gewoon expres vergeten, niet? .

tevens verkapte terugvindpost
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_21096212
Ik doe ook even een tvp En dan zeg ik wel even dat je Saloon vergeten bent ofzo.

En misschien vind je Verbana wel leuk. Ik weet alleen niet zeker of alles van hun door alleen een zangere gezongen wordt...

[ Bericht 53% gewijzigd door Z op 06-08-2004 13:06:42 ]
Aldus.
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 13:15:00 #4
13973 ranja
image means nothing
pi_21096760
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 12:52 schreef Z het volgende:
Ik doe ook even een tvp En dan zeg ik wel even dat je Saloon vergeten bent ofzo.
Die staat er wel bij
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 15:27:58 #5
65107 Meadowmeal
a wonderful wooden reason
pi_21099092
TVP

pi_21099818
Tvp .
Maar toch:

The Suffrajets
quote:
To merely describe this London quartet as punked-up grunge would be far too limiting. Initially born out of their penchant for Nirvana’s bitter-suite sounds, The Suffrajets display unequivocal musical ability to write songs that hark at punk, pop, rock and grunge, and yet still maintain an important instantly recognisable sound.

Ida
quote:
Yes, Ida makes some of the loveliest, subtlest folk-flavored indie rock you're likely to hear. But no, Ida is not another of the surnameless singer/songwriters that seem to be strumming guitars all over college radio stations these days. In fact, Ida is a quartet from New York City.

Danielle Howle and the Tantrums
quote:
Danielle Howle and The Tantrums proficiently reveal a wide variety of musical styles which move fluidly among the songs they've chosen for this album. The Tantrums' unassuming nature towards crafting music and their intensely unpredictable and spontaneous showmanship allows their frontwoman and songwriter to do what she does best; tell her stories and sing in whichever style she chooses
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 16:02:24 #7
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_21099874
En telt Bis ook mee? Of had ik dat in deel 1 al gevraagd?
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 16:04:52 #8
13973 ranja
image means nothing
pi_21099924
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 16:02 schreef Frollo het volgende:
En telt Bis ook mee? Of had ik dat in deel 1 al gevraagd?
Bis mag van mij altijd Maar ze zijn wel uit elkaar
pi_21100033
Eigenlijk moeten we even een Freelancer inhuren om alle genoemde en goed bevonden bandjes uit het vorige topic te verzamelen. Wordt vast een mooi overzicht.
Aldus.
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 13:15:42 #10
64792 Mryc
play me one more song
pi_21118010
ff ' spammen' Iemand bekend met theSTART? Tis gewoon jammer dat er zo weinig aandacht wordt besteed aan zo'n goede band
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 15:01:43 #11
13973 ranja
image means nothing
pi_21119924
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 15:59 schreef Massive het volgende:
Tvp .
Maar toch:
[afbeelding]
The Suffrajets
[..]

[afbeelding]
Ida
[..]

[afbeelding]
Danielle Howle and the Tantrums
[..]
Suffrajets is wel leuk, die paar nummers op hun site...
Ida... 1 nummer, die van 7 minuten heeft wel iets wat het heel goed maakt, op een of andere manier, maar dat andere korte nummer vind ik weinig aan.
Danielle Howle heb ik niks van kunnen horen maar ziet er ook wat folky uit..
pi_21141500
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 12:14 schreef ranja het volgende:
Waar gaat het hier over?
...Veruca salt...
Veruca Salt

<- Louise Post
in a crowd you lose humanity
pi_21149646
Zijn er hier ook luisteraars van de Amsterdamse zender Radio Mortale ? Seedling, Damer en Mongrell (Breeders-achtige surfpop) komen hier weleens voorbij, al zijn er nu even wat minder gitaarbands-met-zangeres te horen.
pi_21330241
Ik las dat Charlotte Hatherly (Ash) met een solo-album uitkomt. Uit de review die ik las, leek het wel een aardig album te zijn.
in a crowd you lose humanity
pi_21337971
De bekendste 4AD bands met zangeres zijn voor mij Dead can Dance en Cocteau Twins
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 01:56:22 #16
13973 ranja
image means nothing
pi_21338925
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 00:58 schreef kamagurka het volgende:
De bekendste 4AD bands met zangeres zijn voor mij Dead can Dance en Cocteau Twins
Ik heb vrijdag m'n eerste Cocteau twins lp gekocht. Veels te laat, ik weet het, maar beter dan noiit zeg maar
Heel erg goed, ik ga zeker meer van hun 80's albums kopen. Dead can dance is ook iets waar ik 'altijd nog eens iets van moet hebben'.
pi_21340495
De meeste bands/artiesten die genoemd zijn ken ik nog wel.

Er waren nog een aantal van die bands die ik zelf ook wel goed vond, nl:

Luscious Jackson, PJ Harvey, Geraldine Fibbers, Miranda Sex Garden, The Murmurers, Salad (met Marijne v/d Vlugt) en Boss Hogg (met Jon Spencer van de blues explosion). Vroeger kende ik er nog een paar, maar ik hou me er tegenwoordig niet meer zo mee bezig.

Edit: Boss Hogg hoort eigenlijk niet echt in dit genre thuis, maar het is eveneens van die wazige muziek. Ik vind Sonic Youth trouwens ook wel in dat rijtje thuishoren. (Waren die ook al genoemd?)

Edit 2: Net deel 1 helemaal doorgelezen en gezien dat er van bovenstaande al een paar genoemde waren.

Note to self: Lees eerst de voorgaande delen!

[ Bericht 23% gewijzigd door Agent_Orange op 17-08-2004 07:24:32 ]
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 12:28:27 #18
13973 ranja
image means nothing
pi_21344645
Op de AMG site stond een band The Organ. Referenties: Smiths. Ik hoor er zelf meer Blondie in geloof ik, in elk geval in 2 van de 3 fragmenten die op hun site staan. Toch ben ik nog niet super onder de indruk van die 3 keer 30 seconden. Maar misschien iemand anders wel...
pi_21346229
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 01:56 schreef ranja het volgende:

[..]

Ik heb vrijdag m'n eerste Cocteau twins lp gekocht. Veels te laat, ik weet het, maar beter dan noiit zeg maar
Garlands misschien?

Dead can Dance is meer dan brilljant, maar geen gitaarband (stukken beter dan de meeste gitaarbands eigenlijk... )
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_21347954
Zo te zien is dit wel een topic voor mij
Vind het wat te veel werk om het hele vorige topic door te spitten, maar wat bandjes (vooral zangeressen in mijn geval) betreft waar ik naar luister en die volgens mij onder de beschrijving vallen:

Aimee Mann, Ani DiFranco, Beth Hart (?), Bettie Serveert, Fiona Apple, Heather Nova, Liz Phair (?), Natalie Merchant (?) en PJ Harvey.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 15:28:38 #21
13973 ranja
image means nothing
pi_21348572
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 13:42 schreef kamagurka het volgende:

Garlands misschien?
De hoes geeft erg weinig informatie maar volgens AMG is het Head over heels
pi_21350796
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 15:28 schreef ranja het volgende:

[..]

De hoes geeft erg weinig informatie maar volgens AMG is het Head over heels
Ah, ook mooie cd. Maar Garlands is hun meesterwerk, zeker als je van het steviger werk houd
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  maandag 23 augustus 2004 @ 21:54:58 #23
13973 ranja
image means nothing
pi_21496218
Laatst weer wat leuke dingen gescoord.

Fur
Trio bestaande uit 2 dames en 1 man (drums). Ik heb het debuutalbum uit 1995. 10 nummers, 32 minuten. En een Blondie-cover (x-offender). Lijkt op Blondie en Letters to cleo, maar ook wel wat van het frisse van Angelica (wombcat-lokkertje ). Heel goed. Nu het andere album nog een keer scoren.

Shop assistants
3 dames en 1 man (gitaar) dit keer. Uit 1986 al, ze hebben 1 album gemaakt en een compilatie. Vaag. De muziek lijkt het meest op Gogo's en Darling buds/Primitives, AMG vergelijkt ze liever met Jesus & Mary chain. Waarom? Misschien het beach boys geluid wat je onder de gitaren hoort.
  maandag 23 augustus 2004 @ 22:07:49 #24
13973 ranja
image means nothing
pi_21496426
Van een heel andere orde zijn de volgende...



2 dames, 1 drumt en 1 gitaart. White stripes? Nou, ze zingen wel samen. En het rammelt een stuk meer. Alleen voor de liefhebbers van rammelpunkpop. Van het symphathy for the record industry label trouwens.


Meer een project dan een band, Helen love. Ook een duo schijnt. Ook deze muziek rammelt aan alle kanten. Volgens AMG de grootste Ramones-fans in Wales (?). In elk geval ziten de teksten vol verwijzingen naar Ramones songs en, jawel, Joey zingt nog een nummerje mee (Punk boy). Het is dan ook niet een heel recent album, uit 1999 om precies te zijn.
quote:
Who's that boy with the honey face,
Looks like he should be sedated,
He's all smash and grab in all his Adidas tags,
Wound up and agitated,
And I bet he's not a real punk boy,
Bet he's not a real punk boy, Bet he's not a real punk boy,

Does your heart go boom, when he walks in the room,
Do rain clouds scatter and fall,
Do you feel yourself sigh as he passes you by,
Or do you grow a hundred feet tall,
Do you go bang shang alang, everytime you see him,
Do you go bang shang alang, everytime your near him,
Do you go bang shang alang, everytime you hear him,
If you don't he's not a real punk boy,
If you don't he's not a real punk boy,
If you don't he's not a real punk boy at all


[ Bericht 0% gewijzigd door ranja op 24-08-2004 10:56:06 ]
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 00:32:58 #25
13973 ranja
image means nothing
pi_21500012
trouwens Grobbel nog bedankt voor het noemen van A.S Dragon. Wat een geweldig album is dat....
en ik zie net dat jij ook de naam Klang het eerst hebt genoemd. Hun album is ook geweldig maar dat schreef ik al in deel 1 als 1 van de laatste posts..

[ Bericht 45% gewijzigd door ranja op 24-08-2004 00:41:03 ]
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 10:27:04 #26
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_21503194
Hey, no problemo. Ik ben zelf ook behoorlijk gecharmeerd van A.S Dragon, Spanked is echt een geweldige CD.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 10:44:58 #27
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_21503525
En nog een bandje, waarvan ik niet weet of deze al genoemd is...

Asobi Seksu

De mp3s die op de site staan, zijn zeker ook niet verkeerd. I'm happy but you don't like me is een erg leuke overstuurd rockende plaatopener, Sooner doet een beetje aan MBV-shoegazer denken, Let them wait had een Sonic Youth-track kunnen zijn en Walk on the moon is ook best aardig (en ik geloof ook een single van ze).
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 11:07:38 #28
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_21503981
En verder zou ik nog graag Hyper Kinako willen tippen... Brits bandje met japanse zangeres, geschift experimenteergeneuzel in een desondanks zeer aanstekelijk jasje; Tokyo Invention Registration Office is misschien wel het leukste rockplaatje dat ik in jaren gehoord heb.
Jammer genoeg staan er geen mp3s op hun site, maar als je geen bezwaar hebt tegen p2p-systemen, dan moet je zeker een track als Tokyo Invention Registration Office een keer opzoeken en beluisteren (of Delete my frog, of Bika Lika, of Two Tadgers, of Popping Step ).

Overigens is het niet vreemd dat er nog niet zo veel bekend is over Hyper Kinako - hun volledige oeuvre omvat één Peel sessie en één single. Maar gaan we zeker nog meer van horen in de komende jaren.

[ Bericht 4% gewijzigd door Grobbel op 24-08-2004 11:13:15 ]
pi_21733135
Ik heb ze al 'ns eerder genoemd, Saucy Monky. Ze hebben nu net hun 1e echte album (Turbulence) uitgebracht (in Ierland). Ik heb 't zelf nog niet gehoord, maar al wel besteld, omdat ik hun EP Celebrity Trash erg het aanhoren waard vond.
De recensie die ik erover gelezen heb in Hotpress (Iers tijdschriift, 't staat misschien ook op hun site) was erg positief. En dat betekent meestal dat ik het een erg leuk album vind.
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 3 september 2004 @ 21:56:27 #30
13973 ranja
image means nothing
pi_21736032
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 10:44 schreef Grobbel het volgende:
En nog een bandje, waarvan ik niet weet of deze al genoemd is...

Asobi Seksu

De mp3s die op de site staan, zijn zeker ook niet verkeerd. I'm happy but you don't like me is een erg leuke overstuurd rockende plaatopener, Sooner doet een beetje aan MBV-shoegazer denken, Let them wait had een Sonic Youth-track kunnen zijn en Walk on the moon is ook best aardig (en ik geloof ook een single van ze).
Gaaf Hun cd is bij cd-universe te koop, nou had ik daar gister net de nieuwe Tegan & Sara besteld in de pre order, gelukkig kon ik deze nog bij dezelfde bestelling inproppen, dus relatief minder verzendkosten
  zaterdag 4 september 2004 @ 00:12:33 #31
13973 ranja
image means nothing
pi_21739261
He he... erg negatoeve review hier van het album van The kitchen http://www.gigwise.com/contents.asp?contentid=2433

The Kitchen is dus een duo wat voor de helft bestaat uit Manda-rin van Bis. Ik heb al een 7" van hun die wel erg goed is.
pi_21745508
Afgelopen donderdag zag ik in het in het Amsterdamse CREA-gebouw het nieuwe kwintet Devine, Devine. Ze speelden een 50 minuten durende set bestaande uit eigen nummers in het Nederlands en Engels (de drumster deed een duet met de harder zingende gitariste) en covers van Meredith Brooks' Bitch, BTO's You Ain't Seen Nothing Yet en Skunk Anansie's Everyday Hurts.
pi_21747465


De hoes van het nieuwe Le Tigre album, te verschijnen op 19 Oktober. Ben benieuwd .
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
  zaterdag 4 september 2004 @ 15:41:00 #34
13973 ranja
image means nothing
pi_21747563
Is die middelste dame met een sex-change bezig ofzo Snor is nog groter dan op het vorige album.
Goeie tip, ben ook erg benieuwd!! Blijft toch erg goede muziek.
Ken je ook Julie Ruin? Daar had ik het in het vorige topic over gehad, is Kathleen Hanna solo.
  zaterdag 4 september 2004 @ 18:11:54 #35
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_21750306


Thee Headcoatees, ook erg goed. Een soort girl spin-off van Thee Headcoats, van wie de bandleden hier volgens mij ook aan meedoen.
  zaterdag 4 september 2004 @ 19:28:38 #36
64792 Mryc
play me one more song
pi_21751467
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 15:41 schreef ranja het volgende:
Is die middelste dame met een sex-change bezig ofzo Snor is nog groter dan op het vorige album.
Goeie tip, ben ook erg benieuwd!! Blijft toch erg goede muziek.
Ken je ook Julie Ruin? Daar had ik het in het vorige topic over gehad, is Kathleen Hanna solo.
de middelste is toch gewoon een vent

De vorige cd was ook al met hem, er is na het eerste album een vrouw uit gegaan



LEGALE mp3 van New Kicks (van het nieuwe album) http://www.letigreworld.c(...)20-%20Track%2008.mp3
  zaterdag 4 september 2004 @ 19:36:51 #37
13973 ranja
image means nothing
pi_21751622
Live leek het toch erg veel op een vrouw hoor Maar ik weet het niet helemaal zeker... de naam JD Samson helpt dan ook niet echt
pi_21811703
Had ik Metric als eens genoemd? Hun laatste plaat komt geloof ik uit 2003 en heet "Old World Underground, Where Are You Now", en dat is best een leuek plaat. Ze hebben ook een website (duh);

http://www.ilovemetric.com/music.html

Waar het er op lijkt dat je het hele album vandaan kan halen Of in ieder geval beluisteren.
Aldus.
  dinsdag 7 september 2004 @ 21:07:55 #39
13973 ranja
image means nothing
pi_21812018
Metric is heel erg goed. De single Combat baby is een geweldig nummer en de rest van de nummers eigenlijk ook. Cd ligt regelmatig in m'n speler... kun je rustig kopen, zeker geen miskoop

http://forum.fok.nl/topic/60737/9/25#17106634
  donderdag 9 september 2004 @ 19:58:31 #40
64792 Mryc
play me one more song
pi_21845018
Human Waste Project; oude band van Aimee Echo (nu theSTART).

http://www.her-song.net/hwp/index2.htm, staat de hele cd E-Lux op, als mp3
pi_21923372
Mij wordt net The Concretes aangeraden, klinkt ook wel leuk, een beetje vals en engels met een accent Ik ga even opzoek naar meer.

http://www.metacritic.com/music/artists/concretes/concretes/
Aldus.
pi_21925323
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 12:28 schreef ranja het volgende:
Op de AMG site stond een band The Organ. Referenties: Smiths. Ik hoor er zelf meer Blondie in geloof ik, in elk geval in 2 van de 3 fragmenten die op hun site staan. Toch ben ik nog niet super onder de indruk van die 3 keer 30 seconden. Maar misschien iemand anders wel...
Ik nu wel. Het is echt geweldig. Het lijkt een beetje op een variant op Sleater Kinney, qua zang. Het geheel zit heel mooi in elkaar, en de teksten, alhoewel redeliijk cliche, worden nooit ergelijk. Ik raad iedereen aan om eens aan een volledig nummer als "Steven Smith" of "SInking Hearts" te proberen te komen..
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
  dinsdag 14 september 2004 @ 09:53:52 #43
13973 ranja
image means nothing
pi_21940574
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 21:56 schreef ranja het volgende:

[Asobi Seksu]

Gaaf Hun cd is bij cd-universe te koop, nou had ik daar gister net de nieuwe Tegan & Sara besteld in de pre order, gelukkig kon ik deze nog bij dezelfde bestelling inproppen, dus relatief minder verzendkosten
en vandaag verzonden
  woensdag 15 september 2004 @ 00:16:56 #44
13973 ranja
image means nothing
pi_21960005


The Kitchen is een duo bestaande uit Manda-rin van Bis en een zekere Ryan waarmee ze meer deed dan alleen muziek maken. Deed ja, want volgens de website zijn ze uit elkaar. Als paar dan, niet als band. Gelukkig maar, want hun 1e album is net uit!
De muziek? Veel keyboards, veel Manda, net als Bis eigenlijk maar dan zonder mannelijke stem. Ik heb ooit een zeer negatieve recensie gelezen over dit album waarna ik het meteen bestelde Die sloot wel af met 'misschien dat Republica fans er iets mee kunnen.'. Nou weet ik niet of ik echt een Republica fan genoemd mag worden, maar ik snap de opmerking wel, qua muziek heeft het best een hoop overeenkomsten.
Hun eerste single, Better on the floor, staat ook op dit album in een heel andere (geproduceerde) versie. Eigenlijk is dit album helemaal waar ik op hoopte....

Op de site, http://www.ilovethekitchen.com/ , is een (niet heel representatieve) mp3 te beluisteren.

[ Bericht 4% gewijzigd door ranja op 15-09-2004 00:28:38 ]
pi_22024566
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 09:53 schreef ranja het volgende:

[..]

en vandaag verzonden
Hier ook.

Bij mijn bestelling bij CD-Baby (Kimberly Trip: Not Compatible With My System; Saucy Monky: Turbulence; Cynthia Catania: st) kreeg ik (foutje of gratis extra-tje?) CD erbij van Digby Wallace: Sweet talk. Wat aan de rustige kant, maar wel prettige muziek zo op 't eerste gehoor.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 18 september 2004 @ 00:03:21 #46
13973 ranja
image means nothing
pi_22029593
Volgens mij hoort da zo, bij je 2e bestelling krijg je een gratis cd in het genre waarvan ze denken dat jou dat past, heb ik een keer gelezen ergens.
  zondag 19 september 2004 @ 14:59:55 #47
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  zondag 19 september 2004 @ 15:16:33 #48
13973 ranja
image means nothing
pi_22058713
quote:
Op zondag 19 september 2004 14:59 schreef pfaf het volgende:
Zijn de Noorse dames van Furia hier al eens eerder genoemd? [afbeelding]
Nog niet

Op de site zijn clips te bekijken: http://www.furia.no/files/multimedia.htm
Klinkt wel goed, beetje Bangles, beetje Gogo's, beetje Cardigans. Beetje Corrs misschien ook wel maar dat is in dit geval niet erg. Toch klinken de gitaren soms een beetje dwarser dan de net genoemde bands.
pi_22129450
Net gelezen op de site van het Nationaal Popinstituut; Seedling stopt ermee. Ze hebben alles eruit gehaald wat erin zat en willen zichzelf niet herhalen. 5 november eindigt hun afscheidstournee (20 oktober; thuiswedstrijd in de Paradiso) in Londen.
  woensdag 22 september 2004 @ 15:06:28 #50
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_22129883
quote:
Op woensdag 22 september 2004 14:49 schreef J_TM het volgende:
Net gelezen op de site van het Nationaal Popinstituut; Seedling stopt ermee. Ze hebben alles eruit gehaald wat erin zat en willen zichzelf niet herhalen. 5 november eindigt hun afscheidstournee (20 oktober; thuiswedstrijd in de Paradiso) in Londen.
Erg jammer... Was toch een van de leukere Nederlandse bandjes dezer dagen.
  woensdag 22 september 2004 @ 15:14:14 #51
13973 ranja
image means nothing
pi_22130051
Zonde inderdaad. Heb ze gelukkig toch een keer gezien, na heel lang steeds concerten vergeten te hebben of niet te kunnen. Met name hun laatste, Let's play boys and girls vind ik heel goed.
  woensdag 22 september 2004 @ 15:56:36 #52
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_22130952
Ja, las het net ook... Jammer, vond hun laatste album best goed!


SEEDLING TREKT DE STEKKER ERUIT - VOORGOED

Na 8 jaar en 0 bezettingswisselingen houdt Seedling deze herfst op te bestaan. Na een zeer geslaagd optreden afgelopen weekend in Londen heeft de band besloten te stoppen voordat ze muzikaal in herhaling vervalt.
De band heeft het idee dat ze een bijzondere bijdrage heeft geleverd aan de Nederlandse popmuziek. Dat is iets om trots op te zijn, alsook het gegeven dat de band na de laatste optredens in oktober en november als vrienden uit elkaar kan gaan. De verschillende bandleden gaan overigens zeker door in de muziek, dus blijf voorlopig deze site checken voor nieuws over hun nieuwe bands.

Seedling wil iedereen bedanken die onze optredens heeft bezocht, onze platen heeft gekocht, ons op een podium heeft gezet en ons de ether in heeft gesmeten.
We hopen jullie nog te zien bij een van de laatste optredens in oktober of bij het laatste optreden op 5 november in Londen (zie gigs page).

Marg, Susanne, Mariken and Bas
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_22236138
Heeft iemand glorybox al genoemd?

hun site www.glorybox.dk komt hopelijk binnenkort weer online.
cd's vind je hier http://www.sallyforthrecords.com/
  maandag 27 september 2004 @ 14:47:27 #54
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_22236371
En Cat Power met You are Free?
Best een aardige plaat is dat!
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_22238066
Dies best goed idd

oja bijna vergeten 27 hoort ook in dit topic thuis
pi_22241292
Cat Power is helemaal geweldig. Alleen zou ik niet zo snel naar een concert van haar gaan, aangezien ik hoor dat ze de ene helft op het laatste moment afzegt omdat ze straalbezopen is, en ze de andere helft verprutst omdat ze aan de heroine/drank zit en de tekst/noten niet meet weer te herinneren.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
  woensdag 29 september 2004 @ 17:58:03 #57
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_22289077
Nieuwe Delgados is volgens mij best een fijn plaatje! De single Everybody Come Down was al zeer goed, maar ga de plaat nu vol enthousiasme een 2de keer opzetten!
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_22307255
Buttefly Boucher.
Leuk vrouwtje dat vrolijke en heel erg mooie gitaarpop maakt. Zoals haar single Another White Dash en het duet met David Bowie: Changes.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 17:05:39 #59
13973 ranja
image means nothing
pi_22354772
quote:
Op donderdag 30 september 2004 14:20 schreef Tom_Tom- het volgende:
Buttefly Boucher.
Leuk vrouwtje dat vrolijke en heel erg mooie gitaarpop maakt. Zoals haar single Another White Dash en het duet met David Bowie: Changes.
Klinkt best aardig. Heb de beide videoclips gezien, de audioclips doen het niet vanwege bandbreedte overschrijding van de site
pi_22594684
Hé ranja ken kijk 'Annie Lilla Berge Strand'? Haar artiestennaam is Annie, en ze heeft een nieuwe plaat met de naar 'Anniemal'. Je komt de plaat opeens op allerlei webloggen tegen. Ben wel benieuwd...

http://www.kindamuzik.net/article.shtml?id=7407
Aldus.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 13:04:22 #61
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_22594907
Ja, sterke plaat is dat! Wordt alleen wel een beetje ge-hyped op het moment ja...
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_22604958
Ik vind het een leuke plaat!

http://www.anniemusic.co.uk/
Aldus.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 22:56:45 #63
13973 ranja
image means nothing
pi_22609206
ehm heb ik de verkeerde Annie of bedoelen jullie wel dit discozangeresje? Ok soms kan ik deze stijl wel waarderen maar hoor dan liever een Robyn bijvoorbeeld. Maar dan nog past het niet echt in dit topic.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 23:04:51 #64
13973 ranja
image means nothing
pi_22807202
Ik weet niet zeker of ze al eerder genoemd zij, maar Rilo Kiley is wel geweldig. Beetje Motels maar dan in een indie-stijl. Vergelijk het ook met dingen als Madder rose , Salad en Sleeper... zo ongeveer. Ach, op de site kun je (op transistor kwaliteit) een paar nummers horen. En die zijn allemaal zo goed dat ik hun album meteen heb besteld (niet via de link op de site, die is te duur).
pi_22809564
Twee platen die ik zelf nog niet naar heb geluisterd, maar waar ik wel veel goeds over hoor zijn:

Julie Doiron - Goodnight Nobody (2004)

As on most of her songs and albums, Doiron lets minimal instrumentation float and breathe against the deeply personal and intense observations of the lyrics. Fingerpicked and lightly strummed guitars with the occasional simple beat always work in Doiron's favor, showcasing her unique vocal phrasing that captures the perfect emotion in each song on Goodnight Nobody

Kimya Dawson - Hidden Vagenda (2004)

Hidden Vagenda, Kimya Dawson's fourth post-Moldy Peaches solo album and her first for K Records, adopts a fuller, more polished sound than her earlier work, but her songwriting is just as innocent and heartfelt-sounding as ever. She uses this naďve (in the best sense of the word) approach to get at deeper truths about heavy subjects such as war, capitalism, death, and abuse.

Ik ga ze in ieder geval in de komende weken proberen . Ik ben benieuwd,
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
  maandag 25 oktober 2004 @ 12:10:53 #66
13973 ranja
image means nothing
pi_22861890
The so and so's http://www.soandsos.com

Zangeres Meghan Toohey heeft eerst een solo album gemaakt, dwz onder eigen naam, nu heet de band The so and so's. Haar soloalbum ligt ergens tussen Juliana Hatfield en Aimee Mann, de band doet eigenlijk niet veel anders. Misschien wat PJ Harvey zo hier en daar. Echt heel erg goed.
pi_22862453
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 23:04 schreef ranja het volgende:
Ik weet niet zeker of ze al eerder genoemd zij, maar Rilo Kiley is wel geweldig. Beetje Motels maar dan in een indie-stijl. Vergelijk het ook met dingen als Madder rose , Salad en Sleeper... zo ongeveer. Ach, op de site kun je (op transistor kwaliteit) een paar nummers horen. En die zijn allemaal zo goed dat ik hun album meteen heb besteld (niet via de link op de site, die is te duur).
Volgens mij heb ik die wel eens genoemd. Leuk, maar wel erg wisselende kwaliteit vind ik. (dus niet alles even leuk).
Aldus.
  maandag 25 oktober 2004 @ 16:07:32 #68
13973 ranja
image means nothing
pi_22865681
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 12:38 schreef Z het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik die wel eens genoemd. Leuk, maar wel erg wisselende kwaliteit vind ik. (dus niet alles even leuk).
Dat merk ik dan wel als ik het album binnenkrijg De 3 ofzo nummers op hun site vind ik wel erg goed dus.
pi_22866105
Als het wat is moet je het even zeggen, dan ga ik hem ook bestellen! Ik hoor het wel eens voorbij komen op de radio, en de ene keer denk en de andere keer . Maar dat kunnen dus ook nummers van verschillende CD's zijn (of EP's of wat dan ook), dat weet ik dus niet ...
Aldus.
  † In Memoriam † zaterdag 6 november 2004 @ 13:53:10 #70
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_23119339
Ook al even in het triviaforum genoemd, maar ken je dit?



Lijkt me wel iets voor jou.
  † In Memoriam † vrijdag 12 november 2004 @ 00:04:02 #71
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_23256618
Je laat je eigen topic toch niet versloffen, ranja?
  vrijdag 12 november 2004 @ 00:31:02 #72
13973 ranja
image means nothing
pi_23257275
Dit is een langzaam topic
Maar wat is Poptarts voor iets?
  † In Memoriam † vrijdag 12 november 2004 @ 00:35:56 #73
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_23257366
Wat jij wel leuk vindt; charmant-rommelig, meisjeszang, wat rustige nummers en een paar volgas rocknummers. Duits en Engels gezongen.
  dinsdag 16 november 2004 @ 23:30:13 #74
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_23366251
Is The Organ met Grab That Gun hier wel eens langsgekomen? Vijf meiden uit Canada met leuke puntige liedjes en prettige luchtige melodietjes. Aanrader!
1,000,000 demons can't be wrong...
  dinsdag 16 november 2004 @ 23:44:13 #75
13973 ranja
image means nothing
pi_23366677
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 23:30 schreef DaisyDuke het volgende:
Is The Organ met Grab That Gun hier wel eens langsgekomen? Vijf meiden uit Canada met leuke puntige liedjes en prettige luchtige melodietjes. Aanrader!
Ja die heb ik zelf genoemd, maar was er toen niet zo van onder de indruk. Misschien verdienen ze een herkansing

Al iemand The so and so's uitgechecked? (paar posts hierboven). Zo geweldig!
  dinsdag 16 november 2004 @ 23:47:20 #76
13973 ranja
image means nothing
pi_23366785
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 00:35 schreef bukgeit het volgende:
Wat jij wel leuk vindt; charmant-rommelig, meisjeszang, wat rustige nummers en een paar volgas rocknummers. Duits en Engels gezongen.
Heb je een goeie site van ze ofzo? Kan niks vinden lijkt het...
  † In Memoriam † dinsdag 16 november 2004 @ 23:53:25 #77
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_23366954
Is ook al ouder, uit 1998.

https://ssl.kundenserver.(...)550555440f2629b81883

Als je op het album klikt kun je de twee leukste nummers beluisteren.

Iets anders: vandaag viste een klant Tegan And Sara's 'If It Was You' voor 3 euro uit de uitverkoopbakken. Niet gezien dat ie daar lag!

  dinsdag 16 november 2004 @ 23:58:15 #78
13973 ranja
image means nothing
pi_23367103
Hm, vraag me af hoe die klant het kent Misschien was dat ook een fokker?
Wel zonde dat je't te laat zag in elk geval....
  woensdag 17 november 2004 @ 08:10:34 #79
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_23370386
Tegan and Sara hebben al eens een keertje een hitje gehad op Kink FM, geloof ik... Dus dat zal wellicht ook wel een rol spelen qua bekendheid van de band in Nederland.
  woensdag 17 november 2004 @ 09:41:51 #80
13973 ranja
image means nothing
pi_23371364
Vandaar ook die 5 posts in het T&S topic natuurlijk
  vrijdag 19 november 2004 @ 15:16:32 #81
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_23426216
Is Language Of Flowers hier bekend?

Songs About You is echt een enorm fijne plaat!
1,000,000 demons can't be wrong...
  vrijdag 19 november 2004 @ 15:19:43 #82
13973 ranja
image means nothing
pi_23426287
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 15:16 schreef DaisyDuke het volgende:
Is Language Of Flowers hier bekend?

Songs About You is echt een enorm fijne plaat!
Heb je niet iets meer info dan alleen dat het fijn is?
pi_23426357
Gezien in het voorprogramma van Franz Ferdinand: Sons & Daughters en The Kills. Ze speelden allebei een beetje vals qua dit topic (aangezien de mannelijke bandleden afentoe ook meezongen), maar toch had de zangeres de hoofdrol.
Sons & Daughters ligt redelijk in de lijn van Franz Ferdinand. Als je dat leuk vindt, vind je S&D vast ook goed. Ik vond ze erg goed spelen in ieder geval.
The Kills vielen veel minder in de smaak in het algemeen, maar ik vond ze beter dan S&D. De zangeres leek op dat mens uit The Ring, met die haren. Maar ze schreeuwde lekker. Veel bas, afentoe wat schreeuwende gitaren en gaan met die banaan is het idee achter de muziek.
  vrijdag 19 november 2004 @ 15:27:20 #84
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
  vrijdag 19 november 2004 @ 15:35:17 #85
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_23426619
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 15:19 schreef ranja het volgende:

[..]

Heb je niet iets meer info dan alleen dat het fijn is?
Natuurlijk! Het is een Noord-Iers bandje dat met Songs About You vorige maand haar debuutplaat, vol prettige schoolmeisjesindiepop, uitbracht. Het geluid van de band wordt voor een groot deel bepaald door het prettig hese stemgeluid van zangeres Tara. Qua stijl moet je denken aan andere bandjes van het Shelflife-label als The Arrogants of Evening Lights. Op de website van zowel de band als Shelflife zijn mp3's te downloaden.
1,000,000 demons can't be wrong...
  dinsdag 30 november 2004 @ 18:04:04 #86
64792 Mryc
play me one more song
pi_23674075
Bitch Alert al genoemd? riotgrrrl punk achtig uit Finland (geloof ik...)
  woensdag 1 december 2004 @ 12:00:12 #87
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_23690645
Dit zal ook wel in je straatje passen...

http://www.msled.com/
pi_23721059
The Donna's, Sahara Hotnights, The Riplets > Eigenlijk 3 "meiden" rock'n'roll / punk bands
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 18:50:00 #89
13973 ranja
image means nothing
pi_24396599
Ik loop een beetje achter met nieuwe aanwinsten geloof ik



Katastrophy wife - All kneel

Album uit 2003, de nieuwe band van Kat Bjelland, beter bekend als zangeres van Babes in Toyland.
Hou je van de Babes dan zul je dit ook goed vinden, Kat krijst nog even hard en de muziek is even ruig, alleen door de volle productie lijkt het een stuk harder/ruiger.



Kay Hanley - Babydoll EP

6 nieuwe nummers van Kay Hanley, vroeger zangeres van Letters to cleo en bekend als stem van Josie in Josie & the pussycats.
En ze bewijst nog steeds te kunnen rocken. Haar 1e solo album, Cherry marmelade, kan me af en toe (hangt van m'n eigen bui af) wat tegen staan vanwege iets te rustig, maar de helft van de nummers op deze ep doen gewoon denken aan haar Letters to cleo tijd. Nog 2 nummers zijn meer richting Cherry marmelade. Blijft over het titelnummer, dat vind ik zelf niet zo geslaagd. Maar al met al een erg fijne ep. Op haar site zijn trouwens behalve het album en de ep ook live albums te koop, direct op cd gezette concerten. Ik heb er inmiddels 3 in de kast staan waarvan 1 inmiddels van de site verdwenen is.



Rilo Kiley - More adventurous

Al een paar keer genoemd in dit topic maar nog niks over gezegd nadat ik het album heb binnengekregen.
Met reden trouwens, ik wilde het eerst een paar keer horen voor ik er wat over ging zeggen.
De eerste 3 nummers zijn erg goed, met als hoogtepunt toch opener en single It's a hit. Daarna wordt het wat wisselvalligermaar komen er ook nog steeds goeie nummers voorbij. Helaas ook wat mindere, vind ik dan. Op een Aimee Mann achtig nummer van hun zit ik bijvoorbeeld niet te wachten.



Sahara hotnights - Kiss and tell

Het 3e album van Sahara hotnights. Wat een teleurstelling als je Jennie Bomb kent! Het klinkt allemaal een stuk vlakker. Alsof ze teveel naar the Donna's hebben geluisterd. Dat kan overigens aangezien ze in het voorprogramma van the Donnas hebben gestan, een paar jaar geleden. Maar om op de plaat net zo te klinken vind ik jammer.

en, voorlopig, tenslotte nog goed nieuws:
later deze maand komt het nieuwe Magnapop album uit! Mouthfeel gaat-ie heten.
  † In Memoriam † dinsdag 4 januari 2005 @ 20:31:56 #90
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_24398310
Mary Lou Lord - Got No Shadow (1998)



Instant klassiekers: His Lamest Flame en Some Jingle Jangle Morning.
pi_24400269
Heeft iemand Drugstore al genoemd? Ze hadden een aantal jaren terug (1995?) een klein hitje met Thom Yorke: “El President”. Het album “White Magic For Lovers” vind ik best te pruimen. Er staan een aantal leuke nummers op (en ook wat meuk) + een hele mooie verborgen bonustrack. Zangeres/bassiste Isabel Monteiro schrijft bijna alle songs. Het komt een beetje in de buurt van Betty Serveert. De cellist in de band brengt wel iets extras . Ik denk dat deze band wel binnen dit topic valt. Check ook maar deze website: http://www.adamic.co.uk/Drugstore/index.html
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 23:21:04 #92
13973 ranja
image means nothing
pi_24400761
Drugstore valt inderdaad heel mooi in dit topic. Ik heb er een paar nummers van op verzamel cd's. Ik zet ze eerder bij Mazzy Star en Cranes in het rijtje dan bij Bettie, maar dan nog. Dan wel een meer heldere en minder vage versie van Mazzy star en Cranes, natuurlijk. Maar misschien komt dat doordat ik niet zoveel van ze ken, ik zal eens op die site kijken/luisteren.
  woensdag 5 januari 2005 @ 13:20:53 #93
93940 dorian_g
Be Afraid, Arrrr
pi_24410099
Aha, een topic naar mijn hart!
Ik heb niet alles gelezen maar is Rachael Yamagata al genoemd? Op haar site http://www.rachaelyamagata.com/ kun je wat dingen beluisteren.
Erg erg fijn.

verdere aanvullingen komen nog
Astronaut, als je soms verdwaald ga recht door en wees niet bang. Goede reis en hou je taai.
  woensdag 5 januari 2005 @ 16:24:25 #94
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_24413310
Een 'Lees en Leer-topic' voor mij ranja... Allemaal volkomen onbekend maar ik ga eens even een middag met de koptelefoon op zitten bij de lokale herrie-dealer!
Onderbouwd, onderlegd, ondergewaardeerd, B-IJ-Z-ondergoed
  woensdag 5 januari 2005 @ 18:05:37 #95
13973 ranja
image means nothing
pi_24414963
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 16:24 schreef Bimmel het volgende:
Een 'Lees en Leer-topic' voor mij ranja... Allemaal volkomen onbekend maar ik ga eens even een middag met de koptelefoon op zitten bij de lokale herrie-dealer!
en dan te bedenken dat dit deel 2 al is
Wees trouwens niet verbaasd als meer dan de helft gewoon niet bij de lokale platenboer staat.
Wat herrie betreft, dat valt in de meeste gevallen ook wel mee, ook voor de neutrale luisteraar.
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:44:06 #96
93940 dorian_g
Be Afraid, Arrrr
pi_24419357
Zoals ik al eerder noemde en gewoon weer ga spammen Rachael Yamagata is er een die ik altijd kan en wil luisteren. Worn me down is haar mooiste nummer vind ik, maar dat zal voor een groot deel aan de identificatie liggen

Veel van de bands/vrouwen die ik graag luister zijn al genoemd hier. Emiliana Torrini heb ik nog niet voorbij zien komen, ze heeft wat verschillende dingen gedaan en ik vind ze allemaal goed. Mijn favoriete nummers van haar zijn baby blue en een nummer dat ze heeft gedaan met Paul Oakenfold (of all people) hold my hand. Die kunnen me momenteel het meest bekoren.

Verder kan Pj Harvey helemaal niets verkeerd doen bij me

Oh en had ik Rachael Yamagata al genoemd?

Astronaut, als je soms verdwaald ga recht door en wees niet bang. Goede reis en hou je taai.
  woensdag 5 januari 2005 @ 22:29:23 #97
13973 ranja
image means nothing
pi_24420364
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:44 schreef dorian_g het volgende:

Veel van de bands/vrouwen die ik graag luister zijn al genoemd hier. Emiliana Torrini heb ik nog niet voorbij zien komen, ze heeft wat verschillende dingen gedaan en ik vind ze allemaal goed. Mijn favoriete nummers van haar zijn baby blue en een nummer dat ze heeft gedaan met Paul Oakenfold (of all people) hold my hand. Die kunnen me momenteel het meest bekoren.
Klinkt erg als Björk vind ik Meer dan Björk zelf, momenteel, eigenlijk Is trouwens niet erg hoor, ik hou wel van Björk. Toch doet Emiliana me niet zo veel. Van de nummers die ik gehoord heb (van http://www.emiliana.de ) vind ik Baby blue wel goed trouwens.
quote:
Oh en had ik Rachael Yamagata al genoemd?
Nog maar 38 keer Ik heb daar gister al wat van gehoord, klinkt wel ok voorlopig.
pi_24420640
Cool! Die van Katastrophy Wife wist ik helemaal niets van. Ik heb alleen Amusia. Ik heb ze ook live gezien, wat heel erg goed was. Geweldige band.

Ik heb ook wat feitjes over 2005:
Aimee Mann komt met een nieuw album genaamd "The Forgotten Arm", en hij komt uit in Maart. In haar eigen woorden:
"It's a concept album and the concept, the vibe of the album, kind of dictated it," she tells Billboard.com. "It takes place in the '70s, and there were these sort of pictures in my mind that led me to a really specific sound."
Ik vind Aimee een geweldige zangeres, dus ik ben erg benieuwd .

Courtney Love komt ook met een nieuw album. Maar na het tegenvallende America's Sweetheart van vorig jaar ben ik niet zo heel benieuwd. Wel werkt ze samen met Billy Corgan van voorheen Smashing Pumpkins en Zwan.

Interresanter is dat Sleater-Kinney met een nieuw album komen, met de titel 'Entertain". Hij wordt verwacht in het begin van de zomer, en ik kan niet wachten.

In de post boven mij staat Emiliana Torrini genoemd, en ook die zal in 2005 met een nieuw album komen, volgens mij. Net als Tori Amos en Ani DiFranco en Kate Bush (!!) dus. Het lijkt een goed jaar te worden .

Kimya Dawson, lid van The Moldy Peaches, komt over een paar maanden naar Nederland, en ik raad iedereen aan om eens wat van haar te gaan beluisteren. Ik vind het heel erg pakkende muziek, vooral door haar zwoele stem. En Emiliana komt op 21 Maart in Paradiso optreden, en ook daar wil ik bij zijn. En dat was het wel voor nu .
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
  woensdag 5 januari 2005 @ 23:00:30 #99
13973 ranja
image means nothing
pi_24421151
Goed nieuws van Aimee en Sleater-kinney al geloof ik niet dat ik One beat van SK de beste vind, ik denk daarom niet dat ik die nieuwe 'blind' zal kopen.

Wel blind gekocht:



50 foot wave

Eerste EP van 50 foot wave, de nieuwe band/project van Kristin Hersh. De muziek is duidelijk Muses/Hersh muziek maar dan een tikje harder dan ze tot nu toe heeft laten horen. Erg goed. Er staan 6 nummers op de ep trouwens.

[ Bericht 1% gewijzigd door ranja op 06-01-2005 17:26:50 ]
pi_24434498
Niet echt on-topic, maar er zijn 'geruchten' dat er een nieuw Ladytron album aan komt, weet jij daar iets van? Je hield toch ook van Ladytron?
Aldus.
  donderdag 6 januari 2005 @ 17:25:13 #101
13973 ranja
image means nothing
pi_24435361
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 16:39 schreef Z het volgende:
Niet echt on-topic, maar er zijn 'geruchten' dat er een nieuw Ladytron album aan komt, weet jij daar iets van? Je hield toch ook van Ladytron?
Zeker Ze zijn naar een andere platenmij gegaan en in het voorjaar komt er een nieuw album + tour
pi_24490534
Ook hier maar even The Duke Spirit spammen. Beetje Sonic Youth, lekker slepende muziek.
Aldus.
  zondag 9 januari 2005 @ 22:38:02 #103
64792 Mryc
play me one more song
pi_24492529
11 april komt ook het nieuwe Garbage album uit
  zondag 9 januari 2005 @ 22:48:52 #104
13973 ranja
image means nothing
pi_24492792
quote:
Op zondag 9 januari 2005 22:38 schreef Mryc het volgende:
11 april komt ook het nieuwe Garbage album uit
Ik ben benieuwd of dat weer beter wordt dan de laatste...
  maandag 10 januari 2005 @ 00:15:22 #105
13973 ranja
image means nothing
pi_24494659
Op Eurosonic speelt een bandje uit Luxemburg. Couchgrass heten ze; er staat een nummer van hun op de luisterpaal op de eurosonic cd. Klinkt goed. Op de site wordt vewezen naar nog 2 liedjes maar die krijg ik even niet te pakken. Gister bij een vriend heb ik ze wel gehoord, doet me in eerste instantie denken aan veruca salt. Kan slechter
http://www.couchgrass.de.vu/
  † In Memoriam † maandag 10 januari 2005 @ 00:23:48 #106
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_24494844
Nog een Eurosonic-tip is Soldout, boy/girl-duo uit België. Beetje de Spillsbury van dit jaar, maar met meer electro en minder punk.
  maandag 10 januari 2005 @ 01:00:38 #107
13973 ranja
image means nothing
pi_24495458
quote:
Op maandag 10 januari 2005 00:23 schreef bukgeit het volgende:
Nog een Eurosonic-tip is Soldout, boy/girl-duo uit België. Beetje de Spillsbury van dit jaar, maar met meer electro en minder punk.
Dat nummertje van de luisterpaal is wel geinig ja.
  maandag 17 januari 2005 @ 17:17:48 #108
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_24613892
Grappig, Nina Gordon doet N.W.A.'s "Straight Outta Compton":

http://www.ninagordon.com/audio/straightouttacompton.mp3
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_24614087
quote:
Op maandag 17 januari 2005 17:17 schreef DaisyDuke het volgende:
Grappig, Nina Gordon doet N.W.A.'s "Straight Outta Compton":

http://www.ninagordon.com/audio/straightouttacompton.mp3
Leuk weer eens iets van haar te horen. Akoestisch vind ik haar toch iets minder dan vroeger bij Veruca Salt (maar ik ben sowieso al meer een Louise Postfan dan een Nina Gordon fan).
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 28 januari 2005 @ 00:09:53 #110
13973 ranja
image means nothing
pi_24789689
Zo juist ontdekt: The dagons. Een soort White stripes maar dan met de dame op zang en de heer op drums. Zie ook hier: http://www.dagons.net/music.html
  vrijdag 28 januari 2005 @ 23:55:26 #111
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_24807715
Goh, wat een leuk topic, hier ga ik vaker terug komen!!
  zondag 30 januari 2005 @ 15:58:46 #112
13973 ranja
image means nothing
pi_24834141
Wat recente aankopen:

My zuko - Four songs EP
De complete discografie van My zuko beslaat 1 ep met daarop 4 liedjes die samen 10:59 minuten duren. En toch is het een essentieel stukje muziek. Het begint flink uptempo maar gaat in de andere nummers wat langzamer. Op cdbaby.com kun je er fragmenten van horen. Ik dacht meteen: "die moet ik hebben". En dat is gelukt.

Watsonville patio - Faster please
Nog een ep maar dan van een band die wel meer heeft uitgebracht. Ook dit ken ik via cdbaby. 5 nummers op deze ep zitten muzikaal ergens tussen Juliana Hatfield en Eve's plum met een zangstem die meer aan Catatonia doet denken en soms wat kleine noisemuurtjes.


Purrbox, ook via cdbaby leren kennen, met hun enige cd tot nu toe. Ook dit was vanaf de eerste tonen: wow. Weinig bands die zo in de buurt komen van Letters to cleo als Purrbox, muzikaal gezien dan. Hoewel een vergelijking met Kay's andere project Josie & the pussycats misschien beter is. Je hoort wel dat het een trio is doordat het geluid wat minder vol is en de zangstem is wat helderder. Echt heel erg goed.
  donderdag 24 februari 2005 @ 14:52:16 #113
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  donderdag 24 februari 2005 @ 18:13:02 #114
13973 ranja
image means nothing
pi_25235892
Die heb ik net besteld vandaag
Dankzij AMG waar ze nogal pontificaal op de homepage staan.

Canada is goed bezig de laatste tijd, muzikaal gezien.
pi_25237872
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 18:13 schreef ranja het volgende:

Canada is goed bezig de laatste tijd, muzikaal gezien.
Dat kan ik het alleen maar eens mij zijn, opvallend veel goede muziek uit canada de laatste tijd.
Aldus.
pi_25238829
quote:
Op zondag 9 januari 2005 22:38 schreef Mryc het volgende:
11 april komt ook het nieuwe Garbage album uit
De single vind ik niet echt boeiend. Why Do You Love Me heet 'ie.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 23:26:48 #117
42555 Tomek
Take on the world!
pi_25258466
is Tilt misschien wat voor je ranja?
  zaterdag 26 februari 2005 @ 12:35:31 #118
13973 ranja
image means nothing
pi_25264270
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 23:26 schreef Tomek het volgende:
is Tilt misschien wat voor je ranja?
ik heb er 2 lp's van, waarvan ik 1 erg goed vind (Viewers like you) en 1 tegen vind vallen (Been where? Did what?).
  maandag 28 februari 2005 @ 20:29:14 #119
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_25301815
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 18:13 schreef ranja het volgende:
Die heb ik net besteld vandaag
Dankzij AMG waar ze nogal pontificaal op de homepage staan.
Haha, wat een toeval.

Ook erg leuk: de Dirtmitts
Ook uit Canada overigens.
  maandag 28 februari 2005 @ 20:30:39 #120
13973 ranja
image means nothing
pi_25301834
Ze zijn vast wel eens genoemd, maar ik heb zaterdag een cd van Melys gekocht, en wat is die goed. Het is het album Casting pearls. De nieuwste is in bestelling....
  dinsdag 1 maart 2005 @ 10:23:48 #121
56724 Wombcat
rent wiel
pi_25309203
Nog niet genoemd geloof ik, is Charlotte Hatherly. De bassiste van Ash heeft een eigen album gemaakt Grey Will Fade. Wat aparte bas- en melodielijnen, maar heel erg leuk. Het is al een tijdje uit in Engeland, en nu geloof ik ook in Nederland.
in a crowd you lose humanity
pi_25488917
Een paar weken geleden zag ik bij 'TOTP Saturday' de Britse band The Faders, ze kwamen over als een real-life Josie & The Pussycats (laatst nog uitgezonden door Yorin).
  zaterdag 12 maart 2005 @ 15:24:12 #123
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_25489973
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 23:00 schreef ranja het volgende:
Wel blind gekocht:

[afbeelding]

50 foot wave

Eerste EP van 50 foot wave, de nieuwe band/project van Kristin Hersh. De muziek is duidelijk Muses/Hersh muziek maar dan een tikje harder dan ze tot nu toe heeft laten horen. Erg goed. Er staan 6 nummers op de ep trouwens.
‘Golden Ocean’, de debuut CD van 50 Foot Wave, is nu uit in Nederland. Ik heb begrepen dat het een soort best of van de eerder verschenen EP (‘50 Foot Wave’, 2004) is, plus een hoop nieuwe nummers die eigenlijk voor een volgende EP bedoeld waren. Ik heb 'm zelf nog niet gehoord, maar ga 'm zeker snel eens beluisteren!
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_25490015
Ik hoorde van de week iets op de radio van 50 Foot Wave. Dat klonk erg goed.

Het laatste nummer van het album Funeral van The Arcade Fire heet In The Back Seat en wordt ook doro een vrouw gezongen. De rest wordt door een man gedaan, maar In The Back Seat is echt wel een aanrader. De rest ook, maar daar is dit topic niet voor.

[ Bericht 63% gewijzigd door Tom_Tom- op 12-03-2005 15:33:15 ]
  zaterdag 12 maart 2005 @ 16:33:50 #125
13973 ranja
image means nothing
pi_25490904
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 14:01 schreef J_TM het volgende:
Een paar weken geleden zag ik bij 'TOTP Saturday' de Britse band The Faders, ze kwamen over als een real-life Josie & The Pussycats (laatst nog uitgezonden door Yorin).
Tja. De vergelijking met Josie is met name qua uiterlijk, de muziek werd ergens omschreven als 'Busted mit boobs' en dat vond ik wel treffend. Sorry.
  zaterdag 12 maart 2005 @ 16:36:30 #126
13973 ranja
image means nothing
pi_25490937
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 15:24 schreef DaisyDuke het volgende:

‘Golden Ocean’, de debuut CD van 50 Foot Wave, is nu uit in Nederland.
Die heb ik dankzij Proxis al sinds gister. Er staan 3 nummers 'dubbel' op in vergelijking met de Bug-ep, maar wel iets ruwer geproduceerd. Verder is het wel een erg goed album maar maakt het voorlopig nog niet de belofte helemaal waar.... misschien is 6 nummers een mooi aantal en is 11 achter elkaar wat veel. Maar dat kan nog veranderen na vaker luisteren.
  zaterdag 12 maart 2005 @ 16:39:50 #127
13973 ranja
image means nothing
pi_25490980
quote:
Op zondag 30 januari 2005 15:58 schreef ranja het volgende:
Watsonville patio - Faster please
Nog een ep maar dan van een band die wel meer heeft uitgebracht.
Inmiddels heb ik ook het meest recente album van de band. Die is weer heel anders. Meer richting droombands als Mazzy star, maar natuurlijk niet net zo mooi. Op zich ook wel goed maar toch anders dan ik na die ep had verwacht.
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2005 @ 02:30:59 #128
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_25500583
ik ben benieuwd wat je van Juliette vindt, ranja.
  zondag 13 maart 2005 @ 11:02:59 #129
64792 Mryc
play me one more song
pi_25503464
quote:
Op zondag 13 maart 2005 02:30 schreef bukgeit het volgende:
ik ben benieuwd wat je van Juliette vindt, ranja.
Juliette (Lewis) and The Licks bedoel je?
  maandag 21 maart 2005 @ 19:02:40 #130
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_25656761
Aanstaande zaterdag zijn The Faders te zien in 'TOTP Saturday'.
Leuk bedacht overigens, Busted mit boobs.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 13:13:17 #132
13973 ranja
image means nothing
pi_25657636
quote:
Op maandag 21 maart 2005 19:02 schreef pfaf het volgende:
The Jane Anchor No-nonsense rock. Gewoon lekker.
Zeker leuk. Heb gister het album via hun site beluisterd. Misschien koop ik 'm nog wel.
pi_25664015
Over gitaarbandjes met een zangeres gesproken, zo hangt voor een groot gedeelte de programmering van Rosrock dit jaar in elkaar. Dit jaar op 2 en 3 juli in Rossum (gld). Bambix, The Lulabelles, Ex Libris en Alley Crumb zijn de bands die o.a. spelen en deze hebben allemaal een zangeres ondersteunt door stevige gitaarmuziek; http://www.rosrock.nl
  dinsdag 22 maart 2005 @ 18:26:39 #134
27074 Dezz
The Dog
pi_25664337
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 15:24 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

‘Golden Ocean’, de debuut CD van 50 Foot Wave, is nu uit in Nederland. Ik heb begrepen dat het een soort best of van de eerder verschenen EP (‘50 Foot Wave’, 2004) is, plus een hoop nieuwe nummers die eigenlijk voor een volgende EP bedoeld waren. Ik heb 'm zelf nog niet gehoord, maar ga 'm zeker snel eens beluisteren!
Ik vind het een erg gave cd, krijg er echt een adrenaline kick van
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  dinsdag 22 maart 2005 @ 20:11:34 #135
13973 ranja
image means nothing
pi_25667025
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 18:11 schreef xxlindaxx het volgende:
Over gitaarbandjes met een zangeres gesproken, zo hangt voor een groot gedeelte de programmering van Rosrock dit jaar in elkaar. Dit jaar op 2 en 3 juli in Rossum (gld). Bambix, The Lulabelles, Ex Libris en Alley Crumb zijn de bands die o.a. spelen en deze hebben allemaal een zangeres ondersteunt door stevige gitaarmuziek; http://www.rosrock.nl
Klinkt goed Lullabelles en Bambix heb ik ergens op een verzamel lp staan. Op de site staat alleen de programmering van 2 juli, is er 3 juli hetzelfde of is dat nog niet bekend of is het gewoon een hele lange afterparty?
pi_25687885
De bands spelen op zaterdag, op zondag is het in pricipe gewoon een afterparty.. Dus ja een hele lange afterparty. als er meer bekend is komt dat op de website...
pi_25828758
The Aislers Set komen volgens Thinksmall met een nieuw album! Dat is goed nieuws, hopelijk komen ze ook een keer spelen in Nederland!
Aldus.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 13:35:32 #138
13973 ranja
image means nothing
pi_25828922
Uit Canada: Controller.controller. Erg fijne mix van electro, gitaar en damesstem.
http://www.controllercontroller.com/
pi_25829359
Ik ken dit van Controller.controller, maar daar kwam ik niet echt 'doorheen', is er nieuw materiaal?
Aldus.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 13:53:11 #140
13973 ranja
image means nothing
pi_25829394
Nee, dat is het laatste tot nu toe, heb ik net een week ofzo thuis.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 20:38:23 #141
64792 Mryc
play me one more song
pi_25839445
Cleaner, met Sarah Meech. Jammer dat er eigenlijk nergens nog wat over ze te vinden is. Legale mp3s:
http://web.archive.org/web/20030425033624/http://www.moreclean.com/music/08%20-%20Wrecking%20Ball.mp3
http://web.archive.org/web/20030425033624/http://www.moreclean.com/music/10%20-%20Overkill.mp3
Voor meer mp3tjes moet je me maar even mailen. Vooral Sorry en Plans For An Accident zijn erg goed. Ja, deze mp3tjes zijn echt legaal, hebben ze vroeger zelf gratis op hun eigen site gezet, echter ze zijn nu uit elkaar

de links komen waarschijnlijk niet goed over, lijken dubbele links, maar zijn het niet...
pi_25848008
Cleaner klinkt errug fijn zeg!!
  woensdag 30 maart 2005 @ 20:24:55 #143
64792 Mryc
play me one more song
  donderdag 31 maart 2005 @ 00:19:58 #144
13973 ranja
image means nothing
pi_25870822
Ik zal morgen eens Cleaner luisteren
pi_25902099
Giant Drag Niet bijster origineel, maar wel leuk.
Aldus.
  vrijdag 1 april 2005 @ 23:36:35 #146
13973 ranja
image means nothing
pi_25920883
Klinkt goed hoor, Cleaner. Behoorlijk zwaar wel. Waar ken je die van of waar zou ik eventueel Sarah Meech van kunnen kennen?
  vrijdag 1 april 2005 @ 23:51:38 #147
13973 ranja
image means nothing
pi_25921344
Giant drag klinkt ook wel gaaf trouwens. Orgineel maakt niet uit, als het maar in mijn stijl is
  zaterdag 2 april 2005 @ 13:37:31 #148
64792 Mryc
play me one more song
pi_25929407
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 23:36 schreef ranja het volgende:
Klinkt goed hoor, Cleaner. Behoorlijk zwaar wel. Waar ken je die van of waar zou ik eventueel Sarah Meech van kunnen kennen?
Ik heb ooit eens een aantal jaren geleden een mp3 cd gekregen van mp3.com. Daar stond 'Sorry' op van Cleaner. Dat is hoe ik ze ken
Ik heb geen idee waar jij Sarah Meech van zou moeten kennen eigenlijk . Nu ken je haar via mij, that's for sure

Nog meer legale tracks:
Tragic: http://s51.yousendit.com/d.aspx?id=2FI7H6DF62STU1TDYWF0GA4XAM
Out Of Touch: http://s51.yousendit.com/d.aspx?id=1HWSOXCIYHZAN0YJRM2II7GZ40
Crush: http://s51.yousendit.com/d.aspx?id=2SK64RKJXOX0N06YZ0OH7YN5W8

[ Bericht 42% gewijzigd door Mryc op 02-04-2005 13:58:47 ]
pi_25946607
@ Myrc: Thx man!! Cleaner klinkt echt lekker!
  zondag 3 april 2005 @ 14:06:50 #150
64792 Mryc
play me one more song
pi_25952016
you're welcome! de songs die ik gepost heb zijn helaas de enige die ik heb
  zondag 10 april 2005 @ 14:18:19 #151
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_26121761
The Delgados helaas uit elkaar:

The Delgados, influential figures in Glasgow's independent music scene for over 10 years, have announced that they are to amicably disband. The reason has been put down to the departure of their bass player Stewart Henderson who informed the band in the New Year that he did not wish to make another album. The Delgados have always been known as uniquely collaborative songwriters and as such, it was decided that the band could not continue without all of its original members.
The Delgados leave behind them 5 critically acclaimed albums including The Great Eastern, Hate and last year's Universal Audio. Their two principal songwriters Emma Pollock and Alun Woodward will be pursuing individual projects and drummer Paul Savage will continue production duties at the band's Chem19 Studios in Hamilton.

The four friends will continue to run their record label Chemikal Underground in this, its 10th Anniversary year, with releases scheduled for Malcolm Middleton, Mother & The Addicts and Arab Strap. They are extremely grateful to everyone who has supported The Delgados over the course of their career.

http://www.delgados.co.uk/
1,000,000 demons can't be wrong...
  maandag 11 april 2005 @ 10:31:10 #152
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  woensdag 13 april 2005 @ 19:55:13 #153
64792 Mryc
play me one more song
pi_26203273
Volgens mij nog niet genoemd: Aimee Allen



http://www.last-beautiful-girl.com/aimee/aimee.html

clip Revolution: http://www.blastro.com/ms_asx/aimeeallenrevolution*wmv_300*.asx?gateway=sudafedpe&pk=-1610030646

(eerste 15 sec is alleen een irritante reclame)
  woensdag 13 april 2005 @ 22:57:04 #154
11502 nipeng
The last ride is free
pi_26208723
quote:
Aub dit soort legale tracks direct vanaf de site van de artiest/band/recordlabel linken. Links via rapidshare of yousendit zijn niet te controleren.
  donderdag 14 april 2005 @ 08:04:34 #155
64792 Mryc
play me one more song
pi_26214007
quote:
Op woensdag 13 april 2005 22:57 schreef nipeng het volgende:

[..]

Aub dit soort legale tracks direct vanaf de site van de artiest/band/recordlabel linken. Links via rapidshare of yousendit zijn niet te controleren.
Dan nog zijn deze tracks legaal. De band heeft de nummers zelf aangeboden als gratis mp3 toen ze de band hebben opgeheven op moreclean.com. Check gerust even de site op het 'web archive'.
Als de site moreclean.com nog had bestaan (wat dus niet meer het geval is omdat de band al 2 jaar opgeheven is...), had ik ze echt wel direct gelinkt
  donderdag 14 april 2005 @ 12:51:38 #156
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_26219505
Tracy Bonham, met The Burdens... steevast vertegenwoordigd in m'n eeuwige 100, heeft eindelijk ( Down here is al weer van 200 ) weer een volledige plaat uitgebracht. En hij is weer fijn.

Blink the Brightest
pi_26219949
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:51 schreef pfaf het volgende:
Tracy Bonham, met The Burdens... steevast vertegenwoordigd in m'n eeuwige 100, heeft eindelijk ( Down here is al weer van 200 ) weer een volledige plaat uitgebracht. En hij is weer fijn.

Blink the Brightest
Hij is erg lekker. Luister hem nu via de luisterpaal.
  donderdag 14 april 2005 @ 14:15:44 #158
13973 ranja
image means nothing
pi_26221539
Mocht het nog iemand ontgaan zijn: Bis is terug maar heet nu Data Panik.
  donderdag 14 april 2005 @ 22:10:08 #159
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_26234046
Data Panik... in de categorie 'foute bandnamen'

Ongetwijfeld hier al eens genoemd, maar door mij net ontdekt en verslavend lekker luchtig: The So and So's.
1,000,000 demons can't be wrong...
  vrijdag 15 april 2005 @ 00:14:45 #160
13973 ranja
image means nothing
pi_26237834
quote:
Op donderdag 14 april 2005 22:10 schreef DaisyDuke het volgende:

Ongetwijfeld hier al eens genoemd, maar door mij net ontdekt en verslavend lekker luchtig: The So and So's.
Zie 25 oktober en 16 november Absoluut mijn nieuwste favorite band.
  donderdag 28 april 2005 @ 16:47:46 #161
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_26573748
Hoorde gisteren pas de all girl summer fun band.
Erg okay. Beetje lief/zoete zang, maar wel okay.

Bovendien beschik ik sinds kort over Cat Power - You are free, bere sterke plaat.
pi_26574032
All Girl Summer Fun Band en Cat Power zijn wel bekend bij ranja lijkt mij zo. en je Aroah ranja? Niet helemaal in jouw straatje denk ik maar een nummer als 'Katharine Says' kan jij ook wel waarderen lijkt mij, prachtig nummer...
Aldus.
  donderdag 28 april 2005 @ 17:00:37 #163
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_26574089
quote:
Op donderdag 28 april 2005 16:58 schreef Z het volgende:
All Girl Summer Fun Band en Cat Power zijn wel bekend bij ranja lijkt mij zo. en je Aroah ranja? Niet helemaal in jouw straatje denk ik maar een nummer als 'Katharine Says' kan jij ook wel waarderen lijkt mij, prachtig nummer...
Was ook niet echt een "bekendmaak" post. Meer een algemene mededeling.

AGSFB staat al in de OP, en Cat Power was al door DD genoemd, hoewel die überhaupt niet echt onbekend zijn.
  donderdag 28 april 2005 @ 17:04:37 #164
13973 ranja
image means nothing
pi_26574202
quote:
Op donderdag 28 april 2005 16:58 schreef Z het volgende:
All Girl Summer Fun Band en Cat Power zijn wel bekend bij ranja lijkt mij zo.
Maakt niet uit, het gaat hier niet alleen om mij (al lijkt dat soms wel zo )
Aroah ken ik niet...
pi_26574331
Aroah is Spaans. http://www.aroah.net/
Aldus.
  donderdag 28 april 2005 @ 17:16:17 #166
13973 ranja
image means nothing
pi_26574488
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 18:50 schreef ranja het volgende:
Rilo Kiley - More adventurous

Al een paar keer genoemd in dit topic maar nog niks over gezegd nadat ik het album heb binnengekregen.
Met reden trouwens, ik wilde het eerst een paar keer horen voor ik er wat over ging zeggen.
De eerste 3 nummers zijn erg goed, met als hoogtepunt toch opener en single It's a hit. Daarna wordt het wat wisselvalligermaar komen er ook nog steeds goeie nummers voorbij. Helaas ook wat mindere, vind ik dan. Op een Aimee Mann achtig nummer van hun zit ik bijvoorbeeld niet te wachten.
Hm, hier even op terugkomen. Ik heb het album een paar weken geleden op m'n mp3 speler gezet en nu hoor ik het regelmatig in de trein. Toch wel een erg goed album hoor! Favoriete nummer is nu "Portions for foxes". Het is wel af en toe wat rustiger dan een hoop muziek die ik gewend ben maar dat is helemaal niet erg. Overigens geldt dat rustigere wel voor meer nieuwe bands, ook bv The so and so's hebben wel aardig rustige dingen er bij zitten.
pi_26574536
Aroah is leuk. Vorig jaar heeft ze een nieuwe plaat gemaakt, die erg leuk is. Allemaal korte liedjes.

Maar haar beste is toch wel Flavour Of The Month, die je kunt downloaden hier:
http://www.epitonic.com/artists/aroah.html
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
  donderdag 28 april 2005 @ 17:20:20 #168
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_26574611
quote:
Op donderdag 28 april 2005 17:16 schreef ranja het volgende:

[..]

Hm, hier even op terugkomen. Ik heb het album een paar weken geleden op m'n mp3 speler gezet en nu hoor ik het regelmatig in de trein. Toch wel een erg goed album hoor! Favoriete nummer is nu "Portions for foxes". Het is wel af en toe wat rustiger dan een hoop muziek die ik gewend ben maar dat is helemaal niet erg. Overigens geldt dat rustigere wel voor meer nieuwe bands, ook bv The so and so's hebben wel aardig rustige dingen er bij zitten.
!
Je raadt nooit welk album ik op het moment draai?!? !

hint: Het Grote 'Voeg Een Nummer Toe' topic - deeltje 3
pi_26574999
Verder even wat muzieknieuw. Ik weet niet wat ik al eerder gepost heb, en wat niet. Maar dat maakt niet uit:

Ik ben vorige week naar 50 Foot Wave geweest, die net zo lang geleden ook hun eerste volledige studioplaat hebben uitgebracht, genaamd "Golden Ocean". Live zijn ze heel sterk, vooral de drummer. Maar Kristin heeft ook gewoon een prachtige stem. Er waren maar 30 mensen, en daarna kwam de band nog op het podium zitten en ik heb mijn CD laten signeren, de setlist gekregen en nog een dik kwartier met Kristin zitten praten, wat heel leuk was.

Verder komt Imogen Heap met een nieuw album dit jaar, als alles goed gaat. Ook Sleater Kinney's nieuwste plaat "The Woods" komt in Mei uit, en de nieuwste video "Entertain" is te zien op hun website.


Ook Queen Adreena komt met een nieuw album, genaamd "Butcher And The Butterfly", en de eerste single is "FM Doll", wat al een oud nummer is, maar wel met een nieuwe videoclip komt.


Andere bands die onlangs wat hebben uitgebracht die ik aanraad: Eisley met Room Noises, Ida met Heart Like A River en Garbage met Bleed Like Me.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
  donderdag 28 april 2005 @ 17:38:19 #170
13973 ranja
image means nothing
pi_26575093
Ik ben ook naar 50 foot wave geweest In Paradiso, kleine zaal, waren ook maar erg weinig mensen. Maar wel een erg gaaf concert.

Imogen Heap zegt me zo even niks Van Sleater kinney ben ik wel benieuwd... vorige haalde het niet helemaal bij het oudere werk.

Queen Adreena ik heb sinds kort de 'oude' uitgave FM doll, valt nog niet mee om aan die singles te komen. Ik had de hoes nog niet gezien van de nieuwe Er schijnt ook een dvd uit te komen van ze.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 23:54:33 #171
87112 Laxe
weet geen ondertitel
pi_26791937
quote:
Op donderdag 28 april 2005 17:34 schreef Massive het volgende:
Ik ben vorige week naar 50 Foot Wave geweest, die net zo lang geleden ook hun eerste volledige studioplaat hebben uitgebracht, genaamd "Golden Ocean". Live zijn ze heel sterk, vooral de drummer. Maar Kristin heeft ook gewoon een prachtige stem. Er waren maar 30 mensen, en daarna kwam de band nog op het podium zitten en ik heb mijn CD laten signeren, de setlist gekregen en nog een dik kwartier met Kristin zitten praten, wat heel leuk was.
Hé, ik dacht net, is daar niets over gepost, ff zoeken, dus toch wel.
Ik was in Zwolle, de 24ste. Ongelofelijk dat er zo weinig mensen kwamen voor zo'n naam. De band keek hier volgens mij eerst wat afwachtend tegenaan. Het was zo stil toen ze opkwamen dat Kristin zei dat ze bang was dat ze onze oortjes pijn zou gaan doen
Gelukkig bleek de sfeer ok, en ze speelden relaxt en strak hun set. Ze lijken echt puur plezier te hebben in het spelen, dat is toch weer eens wat anders dan die arrogante 'attitude' die je vaak ziet. Hartstikke sympatiek dat ze na afloop uitgebreid de tijd namen om wat na te kletsen en cd-tjes te signeren. Dat was dan een voordeel dat het niet zo druk was. Heb ik tenminste ook eens een gesigneerd cd-tje kunnen bemachtigen
En zoals vaker gaat de plaat ook een stuk meer leven na de live ervaring
pi_26796691
Kennen jullie Jem al? Volgens mij past ze ook wel in dit topic. Ik ken maar twee nummers van d'r (Them en Come on Closer), maar die kinken wel heel erg fijn.
Als je haar flashsite opgaat kun je nummers luisteren. .

[ Bericht 26% gewijzigd door Tom_Tom- op 07-05-2005 10:56:23 ]
pi_26944535
Ranja, Kelly Osbourne heeft een nieuw album!

En haar eerste single, One Word, kun je op haar site luisteren. Het klinkt echt heel anders dan haar vorige album, dit is meer jaren '80 achtig. Maar wel hip.
  donderdag 12 mei 2005 @ 14:26:39 #174
111313 OnaNia
Per seconde bijster
pi_26944962
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 14:15 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ranja, Kelly Osbourne heeft een nieuw album!

En haar eerste single, One Word, kun je op haar site luisteren. Het klinkt echt heel anders dan haar vorige album, dit is meer jaren '80 achtig. Maar wel hip.
Zie ook: Kelly Osbourne - One Word
Het geloof is een stok om op te leunen, niet om anderen mee te slaan.
pi_26945039
quote:
Gereageerd. .
pi_26991305


Juliette and the Licks
E.P. ...Like a bolt of lightning

Full Length You're speaking my language komt 16 mei uit
  vrijdag 13 mei 2005 @ 22:37:31 #177
13973 ranja
image means nothing
pi_26991425
die 'full length' heb ik al een paar weken in pre-order
pi_27064305
ben benieuwd!
pi_27084055
Rilo Kiley op Metropolis, leuk! Daar ga ik wel even naar kijken.
Aldus.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 14:46:26 #180
68176 desintbestaat
= Ben ik Dat? =
pi_27309113
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 22:37 schreef ranja het volgende:
die 'full length' heb ik al een paar weken in pre-order
En ondertussen toch al wel binnen. Toffe plaat! En ook die nieuwe Sleater Kinney mag er zijn! En Scout Niblett ook
  dinsdag 24 mei 2005 @ 16:54:41 #181
64792 Mryc
play me one more song
pi_27313529
de cd van Republica lag voor 5 euro bij de Media Markt in Rijswijk
pi_27317159
Je hebt natuurlijk nog Kidneythieves..maar dat is meer industrial..zal vast niet gerekend worden als gitaarbandje
pi_27320612
Evengoed is Zerospace een heel leuk nummer .
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 22:27:51 #184
11502 nipeng
The last ride is free
pi_27322940
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 16:54 schreef Mryc het volgende:
de cd van Republica lag voor 5 euro bij de Media Markt in Rijswijk
http://forum.fok.nl/topic/661442
  dinsdag 24 mei 2005 @ 23:31:14 #185
13973 ranja
image means nothing
pi_27324825
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 16:54 schreef Mryc het volgende:
de cd van Republica lag voor 5 euro bij de Media Markt in Rijswijk
de 1e? erg goed... ik vind vooral "Drop dead gorgous" erg goed.
pi_27341270
Pitchfork is ook erg te spreken over de nieuwe Sleater-Kinney. Ze hebben één plaat een hoger cijfer gegeven, maar dat is een verzamelaar volgens mij. Ben benieuwd!
Aldus.
  woensdag 25 mei 2005 @ 20:52:18 #187
56724 Wombcat
rent wiel
pi_27352244
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:31 schreef ranja het volgende:

[..]

de 1e? erg goed... ik vind vooral "Drop dead gorgous" erg goed.
Die is idd redelijk briljant.
Ook erg leuk is "Holly"
in a crowd you lose humanity
  woensdag 25 mei 2005 @ 21:31:45 #188
64792 Mryc
play me one more song
pi_27353907
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:31 schreef ranja het volgende:

[..]

de 1e? erg goed... ik vind vooral "Drop dead gorgous" erg goed.
yep, de eerste
  donderdag 26 mei 2005 @ 13:51:37 #189
68176 desintbestaat
= Ben ik Dat? =
pi_27373251
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 15:04 schreef Z het volgende:
Pitchfork is ook erg te spreken over de nieuwe Sleater-Kinney. Ze hebben één plaat een hoger cijfer gegeven, maar dat is een verzamelaar volgens mij. Ben benieuwd!
En terecht!
pi_27373838
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 13:51 schreef desintbestaat het volgende:

[..]

En terecht!
ik ben erg benieuwd. Ik denk twee nummers gehoord te hebben op Soma FM, weet niet 100% zeker of ze van de nieuwe plaat komen maar ik kende ze niet, en die klonken erg goed!
Aldus.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 23:18:36 #191
13973 ranja
image means nothing
pi_27935816
Love Outside Andromeda



Band uit Australie rond broer en zus Jesse en Sianna Lee. Sianna zingt trouwens
Dit is hun eerste volledige album en schijnt uit september 2004 te komen. Waar lijkt het op? Geen idee. Ik heb niet het idee dat het iets is wat niemand anders doet, zeker niet, toch is het lastig een naam te bedenken waar het echt op lijkt. Echobelly? Mwah. Seedling? Soms, zonder het nerveuze.
Is het goed? Heel erg.

http://www.loveoutsideandromeda.com/home/
  dinsdag 14 juni 2005 @ 23:31:19 #192
87112 Laxe
weet geen ondertitel
pi_27936368
Via de onvolprezen Posies mailing list kwam ik aan de cd 'In a sense' van de Daughters of Joy uit Seattle (duh). Leuke plaat, ik hoor er van alles in terug en toch klinkt het origineel. Aanrader voor de doelgroep hier, volgens mij. Op hun site is een link naar cdbaby waar je kunt luisteren (en kopen).
pi_28199870

Vandaag binnengekregen, een women artists and female-fronted bands cover album van Joe Jackson. Erg comfortabel tot dusver en hier te beluisteren .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 19:10:52 #194
13973 ranja
image means nothing
pi_28201783
Gaaf van't weekend maar eens beluisteren.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 19:23:09 #195
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_28202103
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 23:18 schreef ranja het volgende:
Love Outside Andromeda

[afbeelding]

Band uit Australie rond broer en zus Jesse en Sianna Lee. Sianna zingt trouwens
Dit is hun eerste volledige album en schijnt uit september 2004 te komen. Waar lijkt het op? Geen idee. Ik heb niet het idee dat het iets is wat niemand anders doet, zeker niet, toch is het lastig een naam te bedenken waar het echt op lijkt. Echobelly? Mwah. Seedling? Soms, zonder het nerveuze.
Is het goed? Heel erg.

http://www.loveoutsideandromeda.com/home/
Tof!
  zondag 3 juli 2005 @ 09:21:37 #196
64792 Mryc
play me one more song
pi_28437883
Misschien beetje verkeerd topic, maar het schijnt dat The Dustillers uit elkaar zijn

www.deathhouse.org
  dinsdag 5 juli 2005 @ 11:00:44 #197
56724 Wombcat
rent wiel
pi_28504685
Ěs KT Tunstall al genoemd?

Zag een clipje van haar toen ik op vakantie in Italië was: Black Horse and the Cherry Tree, van het album Eye to the Telescope.
in a crowd you lose humanity
pi_28545525
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 11:00 schreef Wombcat het volgende:
Ěs KT Tunstall al genoemd?

Zag een clipje van haar toen ik op vakantie in Italië was: Black Horse and the Cherry Tree, van het album Eye to the Telescope.
Ik zag de clip een paar maanden geleden al op VH-1. Leuk nummer.
pi_28582591
The Shaggs.


http://www.shaggs.com/

Quote van Thinksmall:
quote:
Vorige week heb ik eindelijk eens iets van The Shaggs gekocht. De band, algemeen bekend staand als ‘de slechtste band ooit’, stond om onder meer die reden al een tijdje op mijn verlanglijstje en Slumber Party's cover van Philosophy Of The World (hier te beluisteren) gaf de doorslag. Ik begin echter een beetje te snappen hoe The Shaggs aan hun bijnaam zijn gekomen. Mijn tolerantiegrens wat betreft ‘toonvast zingen’ of ‘in de maat spelen’ ligt normaal erg hoog, maar de drie meisjes weten die toch nog ruim te overschrijden. Maar ergens heeft het daarom ook wel wat en misschien is het wel net zo als met roken, een eikelpiercing of D66 stemmen: na een tijdje gaat het wennen en ga je het nog leuk vinden ook.
Ook een aardige gedachte: als The Shaggs cds kunnen verkopen, dan kan ik de Tour de France rijden. Ik ga maar alvast mijn benen scheren.
http://www.appelstein.com/music/
Aldus.
  donderdag 7 juli 2005 @ 11:40:31 #200
13973 ranja
image means nothing
pi_28583014
Klinkt goed Z

(de recensie dan, zal vanavond eens wat muziek zoeken)
  Licht Ontvlambaar donderdag 7 juli 2005 @ 12:13:38 #201
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_28584174
Bleach03

http://www.highwave.co.jp/bleach/ & http://www.australiancattlegod.com/bleach.htm
quote:
On Bleach03’s eponymous CD—their fifth, following an EP and three full albums—Kanna, Miya and Sayuri waste no time raising Canaan once again, conjuring their barrage of marginally refined garage rock that has earned the girls from Okinawa a small cult following. Like other Asian girl noise-rock outfits before them—most prominently Hang On The Box, Mummy The Peepshow, and Kokeshi Doll—Bleach03 (or just Bleach) shocks with unprecendented aggression: relentless snare drum barrages, banshee wails, cacophonic guitar chordings and mammoth bass distortion. On the drop of a dime, a tastefully melodic guitar solo can appear like a genie (“My Sweet Angel–”), and the vocals aren’t always shrieks (“Sun-Dance–Moon-Dance”). Bassist Miya is the primary vocalist, but her gorgeous guitar-playing cohort Kanna seems to be the one handling the softer sung verses. And yes, that’s what “Challenge” entails, sultry downtempo rock nearly as tasteful as anything by that awesome foursome, Noodles. Chaos is again deferred to via “Lightning~Flowers Don’t Bloom From A Dead Tree”; did anyone imagine three petite girls could make noise so palpably masculine? Miya’s bass tone on “Nils” is so roguishly stout and loud—and she probably doesn’t play with a plectrum, either. “He (Hips)” is another more melodic number; a new voice, that probably belongs to Sayuri. These thirty-four minutes are rushin’ ones…
quote:
Tinymixtapes.com
A hardcore musician, who happened to play very formulaic hardcore, once noted that all music is based on formulas, and he's right. Unfortunately for him, you can only listen to someone do a mediocre imitation of Minor Threat and Black Flag so many times. Granted, much of hardcore's appeal comes from the high-energy live shows, but "energy" too often means "elbow to the face" if not "karate kick to the face." As a result, I must admit my fascination with the genre has diminished and I have begun to fulfill my jones for "the heavy" elsewhere. While a few bands squeak under the radar and end up being worth it, they tend to be pretty far down the "art-core" path, such as The Locust and Melt Banana. What, then, is a fan of "the core" to do when they just want a little fun?

Answer: The first track on Bleach03's self-titled album, which is translated (from Japanese) as "My Sweet Angel and I Considered The Aesthetics of the Black Pen." Having more than just a stunning title, the track is one of the single greatest hardcore tracks I have ever heard. It employs a fantastically inventive rhythmic assault, almost melodic singing, plenty of screaming, and despite all that, it's even catchy. While I can't guarantee that it will get you out of your chair slammin', or even pogo'ing, I do offer a 100% guarantee that you will at least think about it. Afterwards, the band takes a three-track detour starting with an amped up sea shanty "Sun-Dance—Moon-Dance" (think Ted Leo as interpreted by three hardcore girls) and then continues with the terrifically bouncy, beautifully melodic, almost-ska of "Canary Empire Strikes Back." But perhaps the biggest surprise is "Challenge," a slow ballad that actually isn't cheesy. Throughout the rest of the album, though never quite topping the highs of the first four tracks, Bleach03 show the rare ability to play hardcore that is melodically driven without being emo, screamo, or even remotely pop-punk.

On the band's prior album, Three Girls From Okinawa (which conveniently provides a mini-bio), Bleach03 proved that they could keep things interesting playing straight-up hardcore. This time through, they have pushed all the way to the limits of the genre, and in doing so, prove that formulas exist to be bent, twisted, and re-conceived by fantastic songwriters, not followed like an instruction manual. So, just as Sergio Leone revitalized the western, hopefully in the future we can fondly recall the days when Bleach03 revitalized hardcore.


[ Bericht 22% gewijzigd door Uzumaki_Naruto op 07-07-2005 12:23:08 ]
  donderdag 7 juli 2005 @ 22:38:38 #202
13973 ranja
image means nothing
  donderdag 7 juli 2005 @ 22:40:03 #203
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_28605184
Hey Ranja, heb jij KT Tunstall nu al eens beluisterd? En zo ja, wat vind je er van?
  donderdag 7 juli 2005 @ 23:07:30 #204
13973 ranja
image means nothing
pi_28606325
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 22:40 schreef peaceman het volgende:
Hey Ranja, heb jij KT Tunstall nu al eens beluisterd? En zo ja, wat vind je er van?
Mjah, mooie dame maar mij iets te rootsy. Ik leg de grens bij Rilo Kiley en Tegan & Sara en zij gaat er wel overheen
  donderdag 7 juli 2005 @ 23:09:44 #205
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_28606420
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 23:07 schreef ranja het volgende:

[..]

Mjah, mooie dame maar mij iets te rootsy. Ik leg de grens bij Rilo Kiley en Tegan & Sara en zij gaat er wel overheen
Dat kan... Toch was voor mij haar optreden op Werchter indrukwekkender dan dat van Rilo Kiley (wat trouwens ook goed was). Vind het een mooie plaat. Tegan & Sara ken ik nie
  donderdag 7 juli 2005 @ 23:11:52 #206
13973 ranja
image means nothing
pi_28606507
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 23:09 schreef peaceman het volgende:
Tegan & Sara ken ik nie
Wie wel

Tegan & Sara
  donderdag 7 juli 2005 @ 23:14:17 #207
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_28606606
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 23:11 schreef ranja het volgende:

[..]

Wie wel

Tegan & Sara
Ik zal eens wat gaan beluisteren, het klinkt wel interessant...
  Licht Ontvlambaar zondag 10 juli 2005 @ 20:18:09 #208
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
  woensdag 13 juli 2005 @ 00:05:28 #209
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_28755807
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 23:11 schreef ranja het volgende:
Tegan & Sara
werd vandaag op radio 3 gedraaid!
  woensdag 13 juli 2005 @ 00:15:27 #210
13973 ranja
image means nothing
pi_28756082
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 00:05 schreef peaceman het volgende:

werd vandaag op radio 3 gedraaid!
welk nummer? radio3 is raar
  woensdag 13 juli 2005 @ 00:28:26 #211
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_28756412
geen idee... dat kon ik niet horen...collega's die er doorheen praten..., maar vond het wel een leuk liedje... was nota bene bij Gerard Ekdom....
  woensdag 13 juli 2005 @ 11:37:04 #212
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_28763637
En weer op 3fm, iets met Ghosts in de titel..
  woensdag 13 juli 2005 @ 11:46:36 #213
13973 ranja
image means nothing
pi_28763955
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 11:37 schreef peaceman het volgende:
En weer op 3fm, iets met Ghosts in de titel..
Walking with a ghost dus. Was in Canada/US vorig jaar de 1e single (van het 3e album), nu blijkbaar hier uitgebracht.
  woensdag 13 juli 2005 @ 11:49:53 #214
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_28764069
Leuk liedje!
  Licht Ontvlambaar woensdag 13 juli 2005 @ 11:53:45 #215
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_28764189
lama

[ Bericht 91% gewijzigd door Uzumaki_Naruto op 13-07-2005 19:32:52 ]
pi_28777707
Ik heb Walking With A Ghost al meerdere keren op de radio gehoord. Aanstekelijk nummer. .
  woensdag 13 juli 2005 @ 19:33:10 #217
56724 Wombcat
rent wiel
pi_28778076
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 23:07 schreef ranja het volgende:

[..]

Mjah, mooie dame maar mij iets te rootsy. Ik leg de grens bij Rilo Kiley en Tegan & Sara en zij gaat er wel overheen
Ik vind het album toch wel erg leuk moet ik zeggen.
Wel wat langzaam idd, maar da's ook wel prettig zo af en toe.
Ze heeft een prettige stem, die me wel aan iemand doet denken, maar kan er de vinger niet direct op leggen.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 13 juli 2005 @ 19:50:26 #218
56724 Wombcat
rent wiel
pi_28778681
Ranja, heb je het album van Charlotte Hatherly (Grey Will Fade) al. Dat is echt een aanrader.
Ze was bassiste van Ash, maar heeft een eigen album gemaakt.
Lekkere up-tempo nummers, met goede bas- en gitaarlijnen en veel oehs en ahs.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 13 juli 2005 @ 19:55:48 #219
13973 ranja
image means nothing
pi_28778877
Ik maar voorzichtig begonnen met de single Bastardo. Die klinkt wel lekker
  woensdag 13 juli 2005 @ 20:00:58 #220
56724 Wombcat
rent wiel
pi_28779046
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 19:55 schreef ranja het volgende:
Ik maar voorzichtig begonnen met de single Bastardo. Die klinkt wel lekker
Da's wel één van de beste nummers van het album.
Kim Wilde, Paragon, Summer en Why You Wanna? zijn ook zulke nummers.
Het is al een tijdje mijn favoriete album van het moment.
in a crowd you lose humanity
  Licht Ontvlambaar maandag 18 juli 2005 @ 20:25:15 #221
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
  maandag 18 juli 2005 @ 21:01:37 #222
13973 ranja
image means nothing
pi_28921980
quote:
Op maandag 18 juli 2005 20:25 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
en mischien zit er wel wat leuks op het japanse sister label
http://www.sister.co.jp/
van Benten ken ik er al een hoop, heb ik ook een verzamelaar van. Mummy the peepshow, Lolita 18, zeker goed.
  maandag 18 juli 2005 @ 21:10:23 #223
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_28922295
teui-veui-peui
pi_29004011
LUSH

Geweldig!!!!!!!!, jammer dat Chris er niet meer is, anders waren ze nog wel een tijd door gegaan...
  donderdag 21 juli 2005 @ 11:37:51 #225
13973 ranja
image means nothing
pi_29004395
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 11:22 schreef Beat_Nutz het volgende:
LUSH [afbeelding]

Geweldig!!!!!!!!, jammer dat Chris er niet meer is, anders waren ze nog wel een tijd door gegaan...
Inderdaad... ken je wel al Sing-sing? Daarin zingt Emma van Lush...
pi_29006032
ja die ken ik ook. Is ook geweldig!!! maaar....Lush was/is beter miki had ook een nieuw bandje ze had me haar demo cdtje gegeven, dat was ook geweldige muziek!

[ Bericht 11% gewijzigd door Beat_Nutz op 21-07-2005 12:44:32 ]
  Licht Ontvlambaar donderdag 21 juli 2005 @ 13:11:23 #227
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_29007020
quote:
Op maandag 18 juli 2005 21:01 schreef ranja het volgende:

[..]

van Benten ken ik er al een hoop, heb ik ook een verzamelaar van. Mummy the peepshow, Lolita 18, zeker goed.
zou je mij die eens kunnen e-mailen,slsk vind weinig van deze artiesten
pi_29013606
Als er nog mensen zijn met spullen van LUSH (posters of wat dan ook) en die wel weg willen doen / verkopen mail me dan even...
  Licht Ontvlambaar vrijdag 22 juli 2005 @ 15:43:13 #229
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_29042183
@Ranja mischien is Eva O iets voor je

[ Bericht 10% gewijzigd door Uzumaki_Naruto op 22-07-2005 15:49:48 ]
pi_29042340
Eva O ?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 22 juli 2005 @ 15:49:22 #231
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
  vrijdag 22 juli 2005 @ 15:50:46 #232
13973 ranja
image means nothing
pi_29042393
Heb je een linkje ofzo?
en misschien is iemand anders ook wel geinteresseerd hoeft niet alleen naar mij toe hoor.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 22 juli 2005 @ 15:57:35 #233
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_29042589
http://www.evao.com/
http://www.myspace.com/mzevaoandherguns

Sounds Like:Dramatic progressive death rock.

en als ik het goed is is ze christen(ook al zou je dat niet denken)

[ Bericht 20% gewijzigd door Uzumaki_Naruto op 22-07-2005 16:03:50 ]
  vrijdag 22 juli 2005 @ 15:59:44 #234
13973 ranja
image means nothing
pi_29042648
ziet er niet uit als typische 4ad stijl
  Licht Ontvlambaar vrijdag 22 juli 2005 @ 16:00:53 #235
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_29042676
en,ze speelt wel gitaar

of anders kun je altijd haar oudere werk uitchecken
Super Heroines enzo
pi_29045131
Dit is altijd wel leuk om te delen:

De Gratis Mix. Dit zijn allemaal MP3s van allemaal artiesten die wel in dit topic thuishoren, en alle MP3s komen rechtstreeks van de site van de artiest of het label zelf. Legaal, dus. Laat maar eens weten of je er wat leuks uit kan halen:

1)Michelle Cross - "Primitive"
2)Neko Case - "If You Knew" (left click)
3)Deb Talan - "Tell Your Story Walking"
4)Splendid - "Charge"
5)Kathleen Wilhoite - "You Move Me"
6)The Softies - "The Beginning of the End"
7)Paula Frazer - "Think of Me"
8)Devics - "Don't Take It Away"
9)Leah Andreone - "Something I Can Feel"
10)Azure Ray - "Displaced"
11)Lauren Hoffman - "Out of the Sky, Into the Sea"
12)Alice Marie - "The Lipstick Diaries"
13)Fisher - "The Life"
14)Jess Klein - "Little White Dove"
15)Tegan and Sara - "Speak Slow"
16)Tuscadero - "Hollywood Handsome"
17)Dressy Bessy - "Ringalingaling" (left click)
18)Aimee Allen - "Too Fucked Up For Love"
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_29168752
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 19:50 schreef Wombcat het volgende:
Ranja, heb je het album van Charlotte Hatherly (Grey Will Fade) al. Dat is echt een aanrader.
Ze was bassiste van Ash, maar heeft een eigen album gemaakt.
Lekkere up-tempo nummers, met goede bas- en gitaarlijnen en veel oehs en ahs.
Ik heb het titelnummer gehoord op een MOJO-sampler, het klinkt als Ash-met-zangeres.
pi_29168999
Ik kom toevallig dit mp3-tje tegen, en ik vind het wel leuk, weet er voor de rest niets over ...

Helen Love "Debbie Loves Joey"
quote:
Awww. So sweet! If Helen Love is the ultimate British twee indie pop band (and I believe that they are), then this must be the ultimate Helen Love song; the one that sums up their aesthetic so perfectly that you can figure out whether or not you'd like, love, or hate the rest of their catalog based on hearing this one track. Amazingly (and luckily, I suppose), this is the very first Helen Love single to be released domestically in the US.
Aldus.
  woensdag 27 juli 2005 @ 13:46:02 #239
13973 ranja
image means nothing
pi_29169046
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 13:44 schreef Z het volgende:
Ik kom toevallig dit mp3-tje tegen, en ik vind het wel leuk, weet er voor de rest niets over ...

Helen Love "Debbie Loves Joey"
[..]
zie ook Gitaarbandjes met zangeres (4AD en zo) Deel 2
pi_29169092
Ah.
Aldus.
  woensdag 27 juli 2005 @ 13:53:42 #241
13973 ranja
image means nothing
pi_29169280
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 13:47 schreef Z het volgende:
Ah.
Overigens zou ik voor Helen Love toch deze aanraden

  vrijdag 29 juli 2005 @ 22:22:26 #242
87112 Laxe
weet geen ondertitel
pi_29249801
Misschien niet helemaal voor dit topic (wel meisjes met flink wat gitaren), maar ik kwam net Puffy Amiyumi tegen. Beetje nep misschien, maar wel heel aanstekelijk! Ze schijnen al een aardig tijdje aan de (Japanse) weg te timmeren ook. Iemand al eens van gehoord? Wat vindt men ervan?
  vrijdag 29 juli 2005 @ 23:20:16 #243
13973 ranja
image means nothing
pi_29252160
Ja, die hebben zelfs een eigen topic op Fok. Alleen is ook die niet terug te vinden

gevonden Puffy Ami Yumi

[ Bericht 37% gewijzigd door ranja op 29-07-2005 23:56:33 ]
  vrijdag 29 juli 2005 @ 23:37:39 #244
64792 Mryc
play me one more song
pi_29252842
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 17:34 schreef Massive het volgende:
Dit is altijd wel leuk om te delen:

De Gratis Mix. Dit zijn allemaal MP3s van allemaal artiesten die wel in dit topic thuishoren, en alle MP3s komen rechtstreeks van de site van de artiest of het label zelf. Legaal, dus. Laat maar eens weten of je er wat leuks uit kan halen:

18)Aimee Allen - "Too Fucked Up For Love"
Heb het al eens over Aimee Allen gehad, vind dit alleen echt het slechtste nummer van haar cd I'd Start A Revolution (If I Could Get Up In The Morning)
Geef mij maar 'A Little Happiness', 'Stripper Friends' of 'In The Sun'. Jammer dat haar cd alleen nooit uitgebracht is . Tis geen Extraordinary Machine-Fiona Apple-achtig materiaal, maar de cd is zeker niet slecht.

pi_29363581
Is Lali Puna wel eens genoemd? Geen gitaren maar volgens mij is het wel wat voor je.
Aldus.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:32:47 #246
13973 ranja
image means nothing
pi_29365726
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 17:03 schreef Z het volgende:
Is Lali Puna wel eens genoemd? Geen gitaren maar volgens mij is het wel wat voor je.
Goed Ik heb ze op Pukkelpop 2000 gezien. Maakte wel indruk toen. Ik heb een album van ze. Beetje soft-electro meestal
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:33:29 #247
13973 ranja
image means nothing
pi_29365734
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 17:34 schreef Massive het volgende:
Dit is altijd wel leuk om te delen:
Ik kom hier nog op terug, eerste indruk is dat het voor mij gemiddeld wat te soft is allemaal.
pi_29434440
Vanavond in het voorprogramma van Brian Setzer de Slaptones gezien. Familiecollectief (vader en drie dochters) die rockabilly met veel countryinvloeden spelen.

[ Bericht 26% gewijzigd door Litpho op 05-08-2005 11:29:48 ]
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_29520477
Henry's Dress! Zeg maar; de voorganger van The Aislers Set. Goed!

http://www.epitonic.com/artists/henrysdress.html
Aldus.
  Licht Ontvlambaar woensdag 17 augustus 2005 @ 21:51:13 #250
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_29732862
The Epoxies


Fronted by the devastating Roxy Epoxy, The Epoxies' punked-up New Wave stylings, fashion forward look and unbelievable stage show have caught the attention and imagination of the music world.

The band blends bouncey hooks and punk energy, with a knack for ultra-tight, pop songwriting. Balancing razor guitars and space age synthesiser sounds against driving beats and the urgent vocal stylings of Roxy Epoxy, The Epoxies music is new wave at it's irresistable best: catchy, upbeat and dancable as hell.

http://www.the-epoxies.com/

lijkt mij ook wel wat voor jou

tof bandje

[ Bericht 8% gewijzigd door Uzumaki_Naruto op 17-08-2005 22:03:53 ]
  woensdag 17 augustus 2005 @ 23:36:20 #251
13973 ranja
image means nothing
pi_29737366
Doet me aan Spillsbury denken, maar dan wat minder puntig en een stuk minder duits
Spillsbury is leuker. Jammer van die ultrakorte mp3's trouwens...
  Licht Ontvlambaar woensdag 17 augustus 2005 @ 23:40:01 #252
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_29737529
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 23:36 schreef ranja het volgende:
Doet me aan Spillsbury denken, maar dan wat minder puntig en een stuk minder duits
Spillsbury is leuker. Jammer van die ultrakorte mp3's trouwens...
ik heb beide albums,kan je wel wat mp3's sturen
  woensdag 17 augustus 2005 @ 23:50:03 #253
13973 ranja
image means nothing
pi_29737975
Nee, hoeft niet Ik kijk wel even verder. Er zijn ook nog videos.
  Licht Ontvlambaar donderdag 18 augustus 2005 @ 21:51:16 #254
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
  donderdag 8 september 2005 @ 00:15:43 #255
13973 ranja
image means nothing
pi_30374782
Inmiddels heb ik het nieuwste album van The Epoxies, en dat is beter dan de website doet vermoeden. Vooral kant 1 (om een of andere reden was de lp bij Amazon goedkoper dan de cd) is erg goed.

Verder heb ik een poosje geleden de cd Dissent (1997)van Linoleum gekocht. Ik leerde ze kennen doordat ze een split single hebben met Sing-sing. Het nummer dat op die single staat vond ik zo goed dat toen ik de cd goedkoop tegenkwam ik die meteen besteld heb. Erg goed. Waar het het meest te vergelijken is is denk ik Veruca salt meets Throwing muses.

[ Bericht 1% gewijzigd door ranja op 08-09-2005 00:44:06 ]
pi_30379983
Voor diegene die zo nog niet kennen: The Superjesus!
Erg fijne gitaarband uit Australië met Sarah McLeod als frontvrouwe Hun laatste album heet 'Rockmusic' en is absoluut het beluisteren waard; mijn persoonlijke favoriete album van hun is 'Jet Age'....
Andere sites zijn:
http://www.warnermusic.com.au/artists/page.asp?artistid=807
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Superjesus
  woensdag 21 september 2005 @ 21:44:13 #257
13973 ranja
image means nothing
pi_30804806
Metric is terug, binnenkort komt een nieuw album maar er is alvast een single (nou ja, ongetwijfeld alleen canadese release) waarvan de de clip kunt bekijken en beluisteren (lage kwaliteit geluid) op hun site http://www.ilovemetric.com/
Voorlopig nog niet zo spannend als hun vorige album maar dat kan ook aan het geluid liggen.

Oh en Numbie, de homepage van The Superjesus doet het niet meer.
pi_30839134
Zijn The Runaways al genoemd? Wel een stukje ouder dan de meest genoemde bands hier maar wel goed!!
pi_31232495
Dit >> http://www.thejaneanchor.com/ << komt net voorbij op de radio, en het lijkt me wel iets voor jou ranja. Er is het één en ander te beluisteren op de site.
Aldus.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 16:01:54 #260
13973 ranja
image means nothing
pi_31232648
Die naam ken ik al, ben alleen nog nergens een bestelbare cd tegen gekomen...
pi_31233460
Ook niet bij de platenmaatschappij of op de site? Of bestel je nooit zo?
Aldus.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 16:47:37 #262
13973 ranja
image means nothing
pi_31233561
Jawel, hm die site is wel aardig veranderd sinds de laatste keer dat ik er was.
Als je niet via de site weet hoeveel verzendkosten je betaalt doe ik het niet. Maar ik zie dat de cd ook bij cdbaby te krijgen is.
Daar binnenkort maar eens weer een bestelling plaatsen dan. Ik wilde toch ook al een keer de nieuwe van The Kimbery Trip hebben en je moet bij cdbaby wel meer dan 1 cd bestellen voor de verzendkosten... al moet je tegelijk weer uitkijken voor de douane kosten...

[ Bericht 28% gewijzigd door ranja op 06-10-2005 16:53:02 ]
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:08:34 #263
107642 lot3
lot laat zich niet leiden
pi_31288550
ik val er zo maar middenin, maar ben zelf altijd nogal weg van The Walkabouts met Carla Togerson als zangeres naast Chris Eckman, Satisfied Mind is één van mijn favo cd's..
het lot bepaalt ,maar het lot laat zich niet leiden...
the sun is shining but it's raining in my heart
  Moderator dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:41:37 #264
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_31359629
Wat vind je van The Heights, Ranja. Met Naomi uit Seesaw. Ze hebben een toch wel erg leuk plaatje uit op Excelsior.



[ Bericht 16% gewijzigd door belsen op 11-10-2005 15:49:39 ]
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:55:21 #265
13973 ranja
image means nothing
pi_31359780
Excelsior samen met je beschijving over lieve kabbelende liedjes doet me vooroordelig denken aan een vrouwelijke Daryl Ann of Johan... maar ik zal het eens proberen.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:26:41 #266
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_31361555
Hij staat nog op de Luisterpaal!
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_31361972
Flyleaf misschien? Of gaat het hier nog echt per genre ofzo?
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:50:54 #268
87112 Laxe
weet geen ondertitel
pi_31367941
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:08 schreef lot3 het volgende:
ik val er zo maar middenin, maar ben zelf altijd nogal weg van The Walkabouts met Carla Togerson als zangeres naast Chris Eckman, Satisfied Mind is één van mijn favo cd's..
Hé, de Walkabouts. Misschien niet echt een gitaarbandje met zangeres zoals hier bedoeld, maar wel mooi! Mijn favo is Devil's Road, maar ik moet toegeven dat ik ze inmiddels wat uit het oog ben verloren. Zal weer eens wat beluisteren, ze schijnen nog actief te zijn.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:20:55 #269
13973 ranja
image means nothing
pi_31368818
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 17:26 schreef DaisyDuke het volgende:
Hij staat nog op de Luisterpaal!
Beluisterd en valt zeker mee. Maar ja, moet wel een drempel over om wat van Excelsior aan te schaffen...
  Moderator dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:41:04 #270
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_31369540
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 22:20 schreef ranja het volgende:

[..]

Beluisterd en valt zeker mee. Maar ja, moet wel een drempel over om wat van Excelsior aan te schaffen...
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_31377037
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 22:20 schreef ranja het volgende:

[..]

Beluisterd en valt zeker mee. Maar ja, moet wel een drempel over om wat van Excelsior aan te schaffen...
Laat het de uitzondering zijn.
Aldus.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 22:30:15 #272
107642 lot3
lot laat zich niet leiden
pi_31422665
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 21:50 schreef Laxe het volgende:

[..]

Hé, de Walkabouts. Misschien niet echt een gitaarbandje met zangeres zoals hier bedoeld, maar wel mooi! Mijn favo is Devil's Road, maar ik moet toegeven dat ik ze inmiddels wat uit het oog ben verloren. Zal weer eens wat beluisteren, ze schijnen nog actief te zijn.
ze zijn zeker nog aktief, heb ze 28 augustus nog gezien in 013
het lot bepaalt ,maar het lot laat zich niet leiden...
the sun is shining but it's raining in my heart
  Licht Ontvlambaar maandag 17 oktober 2005 @ 19:50:06 #273
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_31517008
2 nederlandse bandjes met zangeres

is Educational Chaos(punk rock) wel iets voor jou
van hun laatste mcd stond een goede review in de Live XS

http://www.educationalchaos.tk/

& Labasheeda(Noise Rock)
stond ook een goede review van hun nieuwe mcd in de live xs
http://www.labasheeda.nl/

klinkt alle 2 wel goed,
  Licht Ontvlambaar donderdag 27 oktober 2005 @ 22:14:16 #274
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_31748383
Gister gezien in het voorprogramma van Sufjan Stevens: http://www.mychemicalromance.com/

Erg tof.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 10:30:36 #276
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_31748425
Een bandje wat binnenkort best wel eens in Engeland kan gaan hypen zijn 'The Pipettes'. Het komt op mij nogal conceptueel over, maar ook dat heeft zo z'n charme natuurlijk.

http://www.thepipettes.co.uk/home.html

Op de site is een clipje te downloaden.
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_31750191
Op www.thinksmall.nl is nogal wat te vinden over die Pipettes, hij is een grote fan volgens mij.
Aldus.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:06:25 #278
13973 ranja
image means nothing
pi_31750582
Ze zijn nog al pretentieus op hun eigen site in de biografie
Maar ik zal de muziek eens beluisteren
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:20:37 #279
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_31750892
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:06 schreef ranja het volgende:
Ze zijn nog al pretentieus op hun eigen site in de biografie
Ik denk dat je dat met een flinke moet nemen. Wat ik zal zei, volgens mij is 't nogal conceptueel.
1,000,000 demons can't be wrong...
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:28:13 #281
13973 ranja
image means nothing
pi_31763857
Hm ik zou wel een tracklist willen zien. Grote kans dat ik het meeste al heb.

Ik dacht eerst dat het vergelijkbaar was met de 'Girls in the Garage' serie, met obscuur 60s werk, maar dit lijken toch de bekende artiesten te zijn...
pi_31769404
Ik heb nog geen tracklist kunnen vinden.
Aldus.
pi_31769900
NEEDLE IN A HAYSTACK - The Velvelettes
HE'S GOT THE POWER - The Exciters
NOBODY KNOWS WHAT'S GOIN' ON (IN MY MIND BUT ME) - The Chiffons
I'D MUCH RATHER BE WITH THE GIRLS - Donna Lynn
KEEP YOUR HANDS OFF MY BABY - Little Eva
NOTHING BUT A HEARTACHE - The Flirtations
YOU DON'T KNOW - Ellie Greenwich
BOYS - The Shirelles
BIG BAD WORLD - Cathy Saint
OUT IN THE STREETS - The Shangri-Las
IS IT TRUE - Brenda Lee
PLEASE DON'T WAKE ME - The Cinderellas
I'LL KEEP HOLDING ON - The Marvelettes
OH NO NOT MY BABY - Maxine Brown
MAY MY HEART BE CAST INTO STONE - The Toys
MAGIC GARDEN - Dusty Springfield
I NEVER DREAMED - The Cookies
HE'S A BAD BOY - Carole King
HAPPY, THAT'S ME - Little Frankie
DREAM BOY - Jackie DeShannon
TRY THE WORRYIN' WAY - The Fabulettes
I CAN'T LET GO - Evie Sands
GO NOW - Bessie Banks
YOU'RE NO GOOD - Dee Dee Warwick
OPPORTUNITY - The Jewels
LIFE AND SOUL OF THE PARTY - Mally Page
BREAK-A-WAY - Irma Thomas
WHAT AM I GONNA DO WITH YOU - Lesley Gore
HE DID IT - The Ronettes
BABY THAT'S ME - The Cake
I ADORE HIM - The Angels
THE TRAIN FROM KANSAS CITY - The Shangri-Las
PLEASE GO AWAY - The Shirelles
LET ME GET CLOSE TO YOU - Skeeter Davis
I HAVE A BOYFRIEND - The Chiffons
I'M INTO SOMETHIN' GOOD - Earl-Jean
I'LL COME RUNNING - Lulu
IF THERE'S ANYTHING ELSE YOU WANT (LET ME KNOW) - Roddie Joy
WHEN THE LOVELIGHT STARTS SHINING THROUGH HIS EYES - The Supremes
IT COMES AND GOES - Sadina
BABY, BABY (I STILL LOVE YOU) - The Cinderellas
GIRL DON'T COME - Sandie Shaw
THAT'S WHEN THE TEARS START - The Blossoms
WHAT A LONELY WAY TO START THE SUMMERTIME - The Bitter Sweets
DON'T DROP OUT - Dolly Parton
THE ONE YOU CAN'T HAVE - The Honeys
I'M NOBODY'S BABY NOW - Reparata & The Delrons
YOU'RE SO FINE - Dorothy Berry
WHEN YOU'RE YOUNG AND IN LOVE - Ruby & The Romantics
MY ONE AND ONLY, JIMMY BOY - The Girlfriends
A FRIEND OF MINE - The Geminis
CHICO'S GIRL - The Girls
CAUSE I LOVE HIM - Alder Ray
BYE BYE BABY - Mary Wells
THE FIRST CUT IS THE DEEPEST - P.P. Arnold
I WON'T TELL - Tracey Dey
EGYPTIAN SHUMBA - The Tammys
I SOLD MY HEART TO THE JUNKMAN - The Starlets
WALKING IN DIFFERENT CIRCLES - Goldie & The Gingerbreads
THE HIDEAWAY - The Young Generation
THE TROUBLE WITH BOYS - Little Eva
LOOKIN' FOR BOYS - The Pin-Ups
DREAM BABY - Cher
CONDITION RED - The Goodees
SHOULD I CRY (Alternate Take) - Jackie DeShannon
I'M BLUE (THE GONG-GONG SONG) - The Ikettes
I'VE BEEN WRONG BEFORE - Cilla Black
LOVE'S GONE BAD - Chris Clark
NIGHTMARE - The Whyte Boots
SHE DON'T DESERVE YOU - The Honey Bees
WILL YOU BE MY LOVE - The Four J's
TAKE ME FOR A LITTLE WHILE - Evie Sands
FUNNEL OF LOVE - Wanda Jackson
I'M GONNA DESTROY THAT BOY - The What Four
TERRY - Twinkle
UNTRUE UNFAITHFUL (THAT WAS YOU) - Nita Rossi
SOPHISTICATED BOOM BOOM - The Goodies
SATURDAY NIGHT DIDN'T HAPPEN - Reparata & The Delrons
DON'T EVER LEAVE ME - Connie Francis
DON'T FORGET ABOUT ME - Barbara Lewis
WANNA MAKE HIM MINE - The Emeralds
ONLY TO OTHER PEOPLE - The Cookies
BIG-TOWN BOY - Shirley Matthews
DADDY YOU GOTTA LET HIM IN - The Satisfactions
AFTER LAST NIGHT - The Rev-Lons
HOW CAN I TELL MY MOM & DAD - The Lovelites
TOO HURT TO CRY, TOO MUCH IN LOVE TO SAY GOODBYE - The Darnells
UP DOWN SUE - Luv'd Ones
WHEN I THINK OF YOU - Twiggy
GOOD, GOOD LOVIN' - The Blossoms
WHEN THE BOY'S HAPPY (THE GIRL'S HAPPY TOO) - The Four Pennies
DON'T DRAG NO MORE - Susan Lynne
I'M AFRAID THEY'RE ALL TALKING ABOUT ME - Dawn
THAT'S HOW IT GOES - The Breakaways
SOME OF YOUR LOVIN' - The Honey Bees
PEANUT DUCK - Marsha Gee
THANK GOODNESS FOR THE RAIN - Peanut
STEADY BOYFRIEND - April Young
HE WAS REALLY SAYIN' SOMETHIN' - The Velvelettes
I KNOW YOU LOVE ME NOT - Julie Driscoll
WHATEVER HAPPENED TO OUR LOVE - Maxine Brown
HEART - Petula Clark
I CAN'T GIVE BACK THE LOVE I FEEL FOR YOU - Syreeta Wright
HE MAKES ME SO MAD - Hollywood Jills
I CAN'T WAIT UNTIL I SEE MY BABY'S FACE - Dusty Springfield
CRYING IN THE RAIN - Carole King
WE DON'T BELONG - Sylvan
YOU DON'T LOVE ME NO MORE - Madeline Bell
HEY, TELL ME BOY - Marie Knight
BRINK OF DISASTER - Lesley Gore
WHO DO YOU LOVE - The Sapphires
I'M 28 - Toni Basil
THEY NEVER TAUGHT THAT IN SCHOOL - Gayle Harris
DRESSED IN BLACK - The Pussycats
AIN'T GONNA KISS YA - The Ribbons
EVERY LITTLE BIT HURTS (Del-Fi Version) - Brenda Holloway
MISTER LOVEMAN - Yvonne Carroll
MAKE THE NIGHT A LITTLE LONGER - The Palisades
MIXED UP, SHOOK UP, GIRL (Live) - Patty & The Emblems
GOOD NIGHT BABY - The Butterflys
Aldus.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:16:26 #284
13973 ranja
image means nothing
pi_31770082
Hm een hoop leuks, inderdaad een aantal waarvan ik al een verzamelaar heb (Wanda Jackson, Shangri la's, Breakaways, Jackie de Shannon, Leslie Gore, Sandie Shaw...) . Hm twijfel
pi_31770150
Hij is niet heel duur. Maar ik weet het nooit met dat soort verzamelaars. Een 9,8 is niet misselijk natuurlijk ... En het is een mooi hebbeding!
Aldus.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:20:18 #286
13973 ranja
image means nothing
pi_31770222
80 euro voor 4 cd's noem ik vrij prijzig Maar misschien is-ie elders (amazon ofzo) goedkoper te krijgen
pi_31770246
Hmm, ik dacht dat ie 60 was. Ik laat 'm jou eerst wel kopen, en dan mag je verslag uitbrengen.
Aldus.
pi_31959529
Had je gezien dat Melt Banana in de paradiso staat? Dat vond jij toch leuk?
Aldus.
  vrijdag 4 november 2005 @ 14:03:35 #289
13973 ranja
image means nothing
pi_31959681
Paradiso? Ze staan gewoon morgen in Rotterdam!

[ Bericht 78% gewijzigd door ranja op 04-11-2005 14:13:04 ]
pi_31964073
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:03 schreef ranja het volgende:
Paradiso? Ze staan gewoon morgen in Rotterdam!
Wat is Melt Banana voor iets? (Heb je meer info bedoel ik, want Rotterdam is wel lekker dichtbij, hoewel ik ook een verjaardag heb morgen).
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:48:29 #291
13973 ranja
image means nothing
pi_31964644
Harder dan hard en sneller dan snelst, japanse noisepunk Maar wel met zangeres.
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:51:59 #292
13973 ranja
image means nothing
pi_31964775
Ik kan trouwens iedereen aanraden naar cdbaby.com te gaan en daar de EP van Stephanie Jacobson te kopen. Die is zo goed... het is ook deel beluisterbaar daar.
pi_31965496
The Horrorpops staan in december in de Melkweg. Leuke band vind ik dat.

Spike van Di-rect heeft ze nog ooit aangeraden in de Break Out. .
  vrijdag 4 november 2005 @ 19:11:31 #294
13973 ranja
image means nothing
pi_31968687
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:03 schreef ranja het volgende:
Paradiso? Ze staan gewoon morgen in Rotterdam!
er waren nog kaartjes

Z bedankt voor de tip
  zaterdag 19 november 2005 @ 17:22:19 #295
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_32402089
Ranja, ken jij The Peels?

Hun debuut album staat vol met recht-toe-recht-aan rock 'n roll, maar wel die van het sympathiekste soort. Het leek me wel wat voor jou!
1,000,000 demons can't be wrong...
  zaterdag 19 november 2005 @ 17:30:35 #296
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_32402306
Zelfde verhaal als't bovenstaande geldt voor Moonkat. Als zijn die iets meer lo-fi.
1,000,000 demons can't be wrong...
  Licht Ontvlambaar zaterdag 19 november 2005 @ 18:22:09 #297
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
  zondag 20 november 2005 @ 16:43:36 #298
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_32428367
Twee-pop liefhebbers zullen The Snow Fairies ook wel kunnen waarderen, denk ik.
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_32511582
Mary Lee's Corvette rond singer-songwriter Mary Lee Kortes is ook wel een leuke band om te luisteren. Mij in eerste instantie opgevallen door een interessante cover van Home Town op het all-female Joe Jackson coveralbum Different for Girls blijkt ze ook nog over een leuke eigen discografie te beschikken met als hoogtepunt (wat mij betreft) een live tribute aan het Bob Dylan album Blood on the Tracks .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_32578767
Weer eens iets nieuws ontdekt: The Chalets.
Op hun website www.thechalets.com kun je wat stukje van liedjes vinden, en ook de videos van No Style en Feel The Machine. Beide erg leuke liedjes, wl vrij simpele songs, de vrouwen hebben vrij hoge stemmetjes, het heeft af en toe wat weg van Dressy Bessy. (Vooral No Style doet me erg aan Dressy Bessy denken, waarbij The Chalets wel wat volwassener overkomen).
Ook 2 van de mannen zingen, die hebben in een paar liedjes zelfs de leadzang (dat is dan weer minder.

Het album Check In heb ik net binnen, en vind ik wel een aanrader, erg leuk.


12 Januari spelen ze in Groningen, op het Eurosonic festival.

[ Bericht 5% gewijzigd door Wombcat op 25-11-2005 21:17:05 ]
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 26 november 2005 @ 13:01:15 #301
13973 ranja
image means nothing
pi_32592818
Ik heb net de cd van the Chalets gekocht

en nu is het topic vol en kan ik deel 3 gaan aanmaken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')