Dan zouden Korfbal en Fierljeppen geen sporten zijn.quote:Op maandag 26 juli 2004 14:02 schreef H.Y.L het volgende:
Persoonlijk vind ik iets een sport als het spel internationaal gespeeld word
Maar Korfbal wordt ook in het buitenland gespeeld toch? Nederland speelt op het EK altijd tegen België namelijk. Maar heb je voor darten een erkende kracht nodig? Iedereen kan toch een pijltje op een dartbord gooien? Maar lang niet iedereen gooit een gemiddelde van boven de 100 tijdens een 5 setter. Dus nauwkeurigheid zou je ook als kracht kunnen zien.quote:Op maandag 26 juli 2004 14:10 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dan zouden Korfbal en Fierljeppen geen sporten zijn.
Basisvoorwaarde om iets als sport te kwalificeren is voor mij ook dat speciale vaardigheden (uithoudingsvermogen, fysieke kracht, balgevoel, coordinatie etc.) vereist zijn en dat er sprake is van officieel erkende krachtmetingen.
Ja, okay, in een paar andere landen word korfbal ook nog beoefend, maar a la.quote:Op maandag 26 juli 2004 14:15 schreef H.Y.L het volgende:
[..]
Maar Korfbal wordt ook in het buitenland gespeeld toch? Nederland speelt op het EK altijd tegen België namelijk. Maar heb je voor darten een erkende kracht nodig? Iedereen kan toch een pijltje op een dartbord gooien? Maar lang niet iedereen gooit een gemiddelde van boven de 100 tijdens een 5 setter. Dus nauwkeurigheid zou je ook als kracht kunnen zien.
Valt toch gewoon onder coordinatie? Zou trouwens ook nog iets bij moeten om denksporten er bij te betrekken. Schaken enzo.quote:Op maandag 26 juli 2004 14:15 schreef H.Y.L het volgende:
[..]
Maar Korfbal wordt ook in het buitenland gespeeld toch? Nederland speelt op het EK altijd tegen België namelijk. Maar heb je voor darten een erkende kracht nodig? Iedereen kan toch een pijltje op een dartbord gooien? Maar lang niet iedereen gooit een gemiddelde van boven de 100 tijdens een 5 setter. Dus nauwkeurigheid zou je ook als kracht kunnen zien.
[cynische mode]quote:Op maandag 26 juli 2004 14:15 schreef H.Y.L het volgende:
[..]
Ja, accoord, maar wie bepaalt dat?quote:Op maandag 26 juli 2004 14:17 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ja, okay, in een paar andere landen word korfbal ook nog beoefend, maar a la.
Voor darten heb je oog - hand coordinatie nodig, en dat is dus en vaardigheid.
Misschien een internationale bond of orgaan die het erkend.quote:Op maandag 26 juli 2004 14:19 schreef H.Y.L het volgende:
[..]
Ja, accoord, maar wie bepaalt dat?
Stel dat ik nu een super-inginieus idee heb voor een spel. Hoe kan dat dan een sport worden? Dan moet het toch aan wat meer eisen voldoen dan alleen een erkende krachtmeting lijkt me. Waarom is bowlen anders een erkende sport en kegelen niet?
of zeur ik nu gewoon?
Ik denk niet dat de dikste man ter wereld moeite heeft met 4 uur schaken op één dag. Maar of zijn conditie hierdoor beter word betwijfel ik.quote:Op maandag 26 juli 2004 14:32 schreef okkidude het volgende:
Concentratievermogen vergt ook conditie, zo bekeken kunnen darts en schaken wel meetellen.
Hmmm vreemd, dan zijn pistoolschieten en kleiduifschieten dus ook geen sport.quote:Op maandag 26 juli 2004 14:26 schreef H.Y.L het volgende:
Dit zegt de dikke van Dale:
sport (de ~, ~en)
1 lichamelijke bezigheid ter ontspanning of als beroep met spel- of wedstrijdelement waarbij conditie en vaardigheid vereist zijn, resp. bevorderd worden en waarvoor bepaalde regels gelden
Dan vallen schaken en darten af!
Leg mij eens uit waarom de finale van een afgelopen tournooi NL-Tsjechië was? Dus het wordt wél internationaal gespeeld.quote:Op maandag 26 juli 2004 14:10 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dan zouden Korfbal en Fierljeppen geen sporten zijn.
Juist wel omdat er een wedstrijdelement is waarbij vaardigheid en ook conditie aanwezig is (Spierconditie is ook conditie)quote:Op zondag 8 augustus 2004 16:48 schreef Bruce117 het volgende:
[quote:Op maandag 26 juli 2004 14:26 schreef H.Y.L het volgende:
Dit zegt de dikke van Dale:
sport (de ~, ~en)
1 lichamelijke bezigheid ter ontspanning of als beroep met spel- of wedstrijdelement waarbij conditie en vaardigheid vereist zijn, resp. bevorderd worden en waarvoor bepaalde regels gelden
Dan vallen schaken en darten af!]
Hmmm vreemd, dan zijn pistoolschieten en kleiduifschieten dus ook geen sport.
Oh shit het zijn wel onderdelen van de olympische spelen, wat moeten we nu.
Ja hoor, is het eens een keer niet Nederland - Belgie.quote:Op zondag 8 augustus 2004 17:46 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Leg mij eens uit waarom de finale van een afgelopen tournooi NL-Tsjechië was? Dus het wordt wél internationaal gespeeld.
Dat geldt dan zeker niet voor darten.quote:Op maandag 26 juli 2004 14:43 schreef okkidude het volgende:
Op topniveau schaken vergt enorm veel gestelijke inspanning, die je alleen kunt leveren als je een gezond lichaam hebt. Dus die dikste man van jou die zal dat niet trekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |