abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_20775532
We zitten thuis met een 'probleempje', m'n ouders hebben een jaar of 6 geleden zelf de badkamer afgemaakt, en de toilet hebben ze betegeld met zwart/grijze mozaieksteentjes, (van die kleine vierkante dus)...en nu HAD er eigenlijk wit voegmiddel tussen gemoeten, maar m'n eigenwijze vader heeft er destijds zwart voegmiddel tussen gestopt..
Nu ben je dus dat hele mozaiek effect kwijt Terwijl het er juist zo gaaf uit had kunnen zien met witte voegen!!

Is het ook mogelijk om die voegen op de een of andere manier weer licht (wit!) te krijgen? Of zouden we dan alles ertussenuit moeten bikken?

Ik heb bij de blokker ooit wel es voegwitter in een flesje gezien, maar volgens mij is dat alleen voor witte voegen die een beetje beschimmeld zijn door vocht ed.
(:
pi_20775930
verven?
pi_20776506
tipp-ex?

volgens mij zul je dan toch echt alle voegen eruit moeten breken, en weer opnieuw voegen. Het voegspul wordt namelijk gemengd met een bepaald soort kleurstof.
Als je gaat verven zullen óf alle randen van de tegeltjes onder de witte verf zitten, óf de verf slijt er na een weekje weer af.
pi_20776586
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 22:50 schreef chillv het volgende:
tipp-ex?

volgens mij zul je dan toch echt alle voegen eruit moeten breken, en weer opnieuw voegen. Het voegspul wordt namelijk gemengd met een bepaald soort kleurstof.
Als je gaat verven zullen óf alle randen van de tegeltjes onder de witte verf zitten, óf de verf slijt er na een weekje weer af.
waarom zou het eraf slijten? kwestie van goede verf gebruiken, en van netjes verven.
pi_20776689
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 22:54 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

waarom zou het eraf slijten? kwestie van goede verf gebruiken, en van netjes verven.
Er bestaat voegenverf.

Makkelijk gewoon over de tegels en voegen en dan laten drogen.
Naderhand kan je met een doekje de overtollige verf verwijderen en dan heb je dus witte voegen

succes
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_20777584
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 22:58 schreef prupke het volgende:

[..]

Er bestaat voegenverf.

Makkelijk gewoon over de tegels en voegen en dan laten drogen.
Naderhand kan je met een doekje de overtollige verf verwijderen en dan heb je dus witte voegen

succes
is dat dat voegwitter wat ik bij de Blokker zag? Of heet het ook echt "voegenverf"? En kan ik dat gewoon bij een bouwmarkt halen dan? En en en en schijnt het zwarte niet door? Of kan ik het desnoods 2 keer oververven?


hehe
Misschien moet ik t anders maar es in een bouwmarkt vragen
(:
pi_20777634
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 23:34 schreef nein het volgende:

[..]

is dat dat voegwitter wat ik bij de Blokker zag? Of heet het ook echt "voegenverf"? En kan ik dat gewoon bij een bouwmarkt halen dan? En en en en schijnt het zwarte niet door? Of kan ik het desnoods 2 keer oververven?


hehe
Misschien moet ik t anders maar es in een bouwmarkt vragen
Je kan het beste naar een bouwmarkt gaan voor dat soort dingen
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_20777710
Om voegen wit te maken kun je speciale voegenverf gebruiken (van Alabastine, oranje pot dus), maar 'gewone' (dekkende) witte zijdeglanslak gaat ook prima
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_20778008
Zenks!! moet ik ook een speciaal klein kwastje gebruiken of iets speciaals? of zit het bij de pot inbegrepen?
(:
pi_20778132
HG Voegenverf, te koop op mn werk (Gamma, anders is het voeg er uit halen en opnieuw voegen, het makkenlijkste is dan een dremel met voegfreesset
pi_20778307
sja, voeg eruit halen is gewoon onmogelijk, met die rottige ministeentjes...dus t moet sowieso geverfd worden. Ik ga morgen even naar de bouwmarkt dan! Ben erg benieuwd!
*zal voor en na fotos maken*
(:
pi_20809044
Als de voeg diep genoeg is kan je ook gewoon met witte voegmortel eroverheen gaan

3 mm is genoeg
  vrijdag 23 juli 2004 @ 15:24:28 #13
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_20809202
Voegenwit. Het is alleen wel een helse klus... wees gewaarschuwd!
  vrijdag 23 juli 2004 @ 15:25:20 #14
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_20809229
Ga je het trouwens als verrassing doen, of met toestemming van je ouders??
pi_20809686
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 15:25 schreef Christine het volgende:
Ga je het trouwens als verrassing doen, of met toestemming van je ouders??
pi_20809838
3 mm...denk niet dat ik dat ga redden nee, dan moet ik ze alsnog uit gaan bikken :/

mwhehehe, ik zie het al voor me:

Ik 2 dagen lang opgesloten in de wc/douche..en mn ouders zich maar afvragen of alles ok is..en dan na 2 dagen..."VERRASSING!!"
Nee, dat gaat niet lukken ben ik bang
(:
pi_20811316
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 15:52 schreef nein het volgende:
3 mm...denk niet dat ik dat ga redden nee, dan moet ik ze alsnog uit gaan bikken :/

mwhehehe, ik zie het al voor me:

Ik 2 dagen lang opgesloten in de wc/douche..en mn ouders zich maar afvragen of alles ok is..en dan na 2 dagen..."VERRASSING!!"
Nee, dat gaat niet lukken ben ik bang
Je kan ook de tegeltjes schilderen zodat ze bij de voegen passen
pi_20814773
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 17:00 schreef Conflict het volgende:

[..]

Je kan ook de tegeltjes schilderen zodat ze bij de voegen passen
omg!! DAT IS HET!!
Ik ga de rest van m'n vakantie een stuk of 1000 tegeltjes van 2 cm2 schilderen!!!!
Dank je voor dit geniale idee.


*gaat stilletjes huilen in een hoekje*





Denk dak 't toch maar bij voegwitverf ga houden, conflict! Maar bedankt voor je creatieve tips en inzichten
(:
pi_20816375
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 19:39 schreef nein het volgende:

[..]

omg!! DAT IS HET!!
Ik ga de rest van m'n vakantie een stuk of 1000 tegeltjes van 2 cm2 schilderen!!!!
Dank je voor dit geniale idee.


*gaat stilletjes huilen in een hoekje*





Denk dak 't toch maar bij voegwitverf ga houden, conflict! Maar bedankt voor je creatieve tips en inzichten
Het was ook een grapje, vandaar de smilie aan het einde van de zin. Die smilie posten de mensen op het forum als ze een beetje hard moeten lachen
pi_20821961
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 20:48 schreef Conflict het volgende:

[..]

Het was ook een grapje, vandaar de smilie aan het einde van de zin. Die smilie posten de mensen op het forum als ze een beetje hard moeten lachen
shhh!! Dat wist ik...ik ging alleen nog even door met je grapje, maar m'n gevoel voor humor kwam niet echt over denk ik..

*gaat maar weer stilletjes in een ander hoekje huilen*


(:
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')