pi_23508432
Het is maar net waar je een probleem van maakt.

Ken je dat gevoel in je buik de eerste keren dat je seks hebt met een nieuw iemand en je heel gespannen bent? Na een tijdje begon ik het te missen, en verrek, mijn vriendin vertelde me dat ze het ook niet meer had.

Na een tijdje is de spanning eraf, en lijk je iets nieuws nodig te hebben. Maar geloof me, dat is echt niet waar .
We'll keep on whispering our mantras.
pi_23508471
lijkt me erg dom als je er je relatie voor op gaat geven voor een x een andere fuck the hebben...

fdsa6tr
Cliffs of Dover
pi_23508488
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 02:14 schreef Dawnbreaker het volgende:
lijkt me erg dom als je er je relatie voor op gaat geven voor een x een andere fuck the hebben...
precies, heel dom zelfs
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  dinsdag 23 november 2004 @ 02:28:16 #154
94241 pandemon
ik heb een pik for girls dirkh
pi_23508543
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 02:05 schreef NiteSpeed het volgende:
Het is maar net waar je een probleem van maakt.

Ken je dat gevoel in je buik de eerste keren dat je seks hebt met een nieuw iemand en je heel gespannen bent? Na een tijdje begon ik het te missen, en verrek, mijn vriendin vertelde me dat ze het ook niet meer had.

Na een tijdje is de spanning eraf, en lijk je iets nieuws nodig te hebben. Maar geloof me, dat is echt niet waar .
dat is dus het dierlijke in je

je verliefdheid gaat weg (dat heeft mama natuur dus meegegeven zodat je je sneller aangetrokken voelt tot iemand) en de christenen hebben er maar van gemaakt dat je monogaam moet blijven.

het is dus inderdaad WEL waar dat je eigenlijk iets nieuws nodig hebt, "normaal" zou dat dus ook normaal zijn en zou het ook ok zijn... alleen in deze tijd is dat niet meer normaal en moet je dat gevoel onderdrukken en krijg je dus het houden van verhaal en daarvan moet jij iets goeds maken.
blaat
pi_23509143
quote:
Op maandag 19 juli 2004 12:57 schreef MikeyMan het volgende:
Tsjah, blijkbaar vind je je vriendin toch niet leuk genoeg om de rest van je leven trouw te blijven... Niemand zegt dat het zo hoort, maar aangezien je beiden tot een relatie besloten hebt, hebben jullie die keus al gemaakt. Er zijn genoeg mensen die een open relatie hebben, maar daar moeten jullie het wel allebei mee eens zijn...
Als persoon is het toch wel erg prettig om meerdere sexpartners te hebben gehad. Als je geen ervaring hebt met meerdere partners zul je altijd nieuwschierig blijven...ik heb dit iig gehoord van twee van mijn vrienden...

Mijn advies is dan ook partnerruil.... Waarschijnlijk kom je er dan ook achter dat je eigen partner het beste bij je past.

Ook JIJ hebt recht op mijn mening!!
pi_23509210
even "my 2 cents"

ik kan in tegenstelling tot de meeste de TS goed begrijpen, zelf zit/zat ik ook in de situatie waarin ik mij afvroeg hoe het met een ander zou zijn, in mijn geval had dit ook te maken met het feit dat mijn huidige vriendin mijn eerste sexpartner was en ik hoe dan ook niet op me 65ste erachter wilde komen dat ik het een en ander gemist had. Dus zo gedacht zo gedaan en ik moet zeggen, de ervaring op zich is perfect, je moet alleen wel vrij gewetenloos zijn om het vervolgens stil te houden. Daar komt bij dat het blijkbaar de natuur van de gemiddelde man is dat als een grens eenmaal is overschreden het de volgende keer makkelijker weer gebeurt, shame on me.

anyway, de motieven die jij aanvoert zeggen mij dat het er toch wel een keer van zal komen. Doe het dan maar liever vroeg als laat, wie weet wat het voor nieuwe inzichten oplevert en de mate waarin je dingen kunt verliezen is nu nog het geringst.
  dinsdag 23 november 2004 @ 09:25:47 #157
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_23509573
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 08:33 schreef lone_wolf het volgende:

[..]

Als persoon is het toch wel erg prettig om meerdere sexpartners te hebben gehad. Als je geen ervaring hebt met meerdere partners zul je altijd nieuwschierig blijven...ik heb dit iig gehoord van twee van mijn vrienden...

Mijn advies is dan ook partnerruil.... Waarschijnlijk kom je er dan ook achter dat je eigen partner het beste bij je past.

Dude... Ik had ondertussen wel dood kunnen zijn joh
Maar ik ben het er zeker wel mee eens dat meerdere partners in het verleden goed is voor je seksuele relaties later in je leven. Gaat toch allemaal wat makkelijker, je weet hoe het werkt, je hebt van iedereen iets geleerd. En het zorgt er ook voor dat je minder nieuwschierig bent naar nieuwe ervaringen.
Maar partnerruil vind ik dan weer een minder idee...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 23 november 2004 @ 09:28:47 #158
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_23509607
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 08:46 schreef temporary het volgende:
even "my 2 cents"

ik kan in tegenstelling tot de meeste de TS goed begrijpen, zelf zit/zat ik ook in de situatie waarin ik mij afvroeg hoe het met een ander zou zijn, in mijn geval had dit ook te maken met het feit dat mijn huidige vriendin mijn eerste sexpartner was en ik hoe dan ook niet op me 65ste erachter wilde komen dat ik het een en ander gemist had. Dus zo gedacht zo gedaan en ik moet zeggen, de ervaring op zich is perfect, je moet alleen wel vrij gewetenloos zijn om het vervolgens stil te houden. Daar komt bij dat het blijkbaar de natuur van de gemiddelde man is dat als een grens eenmaal is overschreden het de volgende keer makkelijker weer gebeurt, shame on me.

anyway, de motieven die jij aanvoert zeggen mij dat het er toch wel een keer van zal komen. Doe het dan maar liever vroeg als laat, wie weet wat het voor nieuwe inzichten oplevert en de mate waarin je dingen kunt verliezen is nu nog het geringst.
Ik vind dit een kutargument moet ik zeggen... Dat het er vroeg of laat toch van gaat komen lijkt mij geen argument om het maar te doen. Als je zoveel van je vriendin houdt en haar niet wilt kwetsen zorg je er in eerste instantie maar voor dat het niet gebeurt. Mocht dat niet vol te houden zijn, wees dan een vent en maak het eerst uit. Hoe begrijpelijk het ook is dat je vroeg of laat de kriebels krijgt van nieuwschierigheid, het is nog geen reden om je vriendin, waarvan je pretendeert te houden, onnodig te kwetsen, omdat je zelf zo'n klootzak bent dat je vreemdgaat en vervolgens niet de ballen hebt om het te vertellen.

Is misschien ook al beter om in het vervolg niet erg makkelijk nog een keer vreemd te gaan, en het met je volgende relatie wél goed aan te pakken...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_23513310
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 02:28 schreef pandemon het volgende:

[..]

je verliefdheid gaat weg (dat heeft mama natuur dus meegegeven zodat je je sneller aangetrokken voelt tot iemand) en de christenen hebben er maar van gemaakt dat je monogaam moet blijven.

het is dus inderdaad WEL waar dat je eigenlijk iets nieuws nodig hebt, "normaal" zou dat dus ook normaal zijn en zou het ook ok zijn... alleen in deze tijd is dat niet meer normaal en moet je dat gevoel onderdrukken en krijg je dus het houden van verhaal en daarvan moet jij iets goeds maken.
Goed punt, ware het niet dat ik graag bij mijn huidige vriendin blijf .
We'll keep on whispering our mantras.
pi_23515517
ik wil ook een keer een vreemd gaan, heb net 3 jaar een relatie.
Begin er steeds meer over te denken, maar of ik het ga doen weet ik nog niet.
hay hay
pi_23515572
Ik vind het eigenlijk vrij slap klinken en niet echt bepaald een voorbeeld van karakter hebben. Zelf heb ik bijna 4 jaar een relatie en het is natuurlijk logisch dat je je weleens afvraagt hoe het weer zal zijn met een ander, maar ik kan het gewoon niet maken om serieus na te denken over vreemd gaan, laat staan het doen.
Dat je er soms even over na denkt, a la, maar je bent echt geen vent als je het echt doet. Je gaat je eigen vriendin toch niet zo vernederen zodat jij even je zaad ergens anders in kan spuiten?
pi_23515834
hier wordt allemaal zo bekrompen gedaan over vreemd gaan.
als je al die onderzoeken moet geloven gaat meer dan de helft vreemd, merk er weinig van hier
hay hay
  dinsdag 23 november 2004 @ 14:30:45 #163
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_23516037
quote:
Op maandag 19 juli 2004 15:32 schreef CrystalMoon het volgende:

[..]

Dat is geen optie…Maar waarom zou je het eerst uit moeten maken omwille van het opdoen van een sexuele ervaring?
Omdat je vriendin het er niet mee eens is misschien

Ik denk niet dat het slim is om te doen, ze is het er niet mee eens en dat heb je te respecteren. Als je echt van haar houdt heb je dat wel voor haar over. Als je het toch wil doorzetten houdt je blijkbaar niet genoeg van haar.
Het moet van 2 kanten kunnen, kan dat niet...dan moet je nagaan of dit nog wel een relatie is die je wil. Een relatie betekend meestal dat je monogaam bent, wil je dat niet dan moet je een vrije relatie aangaan. En iemand zoeken die dat ook wil, jou vriendin is daar lbijkbaar niet 1 van.

Vreemdgaan zonder het haar te vertellen is helemaal geen optie denk ik. Dat gaat toch aan je knagen en je houdt er alleen jezelf mee voor de gek. Vreemdgaan vind ik zowiezo not done, maar goed. Heb dan iig het lef om het eerst uit te maken als zij het niet ziet zitten. Dan kwets je haar er iig niet mee dat je iets achter haar rug om doet.

Maar goed, ik blijf erbij...als je echt van haar houdt zet je die gedachte van een andere vrouw opzij voor haar. Heb je dat niet voor haar over, ga dan bij jezelf na of je de relatie nog wel de moeite waard vind.
01-04-11 Trouwen met Tha_Duck!!
Het bord voor mijn kop hangt ook aan mijn deur !!
Ex-Tilboër http://fotoboek.fok.nl/ivetje
pi_23516619
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 02:28 schreef pandemon het volgende:

[..]

Ik ken anders genoeg atheisten die het vreselijk zouden vinden als hun partner met een ander in bed ligt. Want het mes snijdt aan twee kanten, jij een ander, dan je partner ook een ander. En dat is waar monogamie mijns inziens vandaan komt, uit jaloezie, onzekerheid of de wens om "iets" exclusief te houden. Want zelf wil je misschien wel een ander, maar als je partner een ander krijgt, voel je je vreselijk en belazerd.

Dat het gras aan de andere kant van het hek soms groener lijkt is menselijk. De angst om verlaten te worden voor een ander is even zo goed menselijk. Jaloezie is menselijk. De combinatie van die drie factoren levert een vorm van samenleven op waarbij van partners verwacht wordt dat ze monogaam zijn, maar waar mensen hun éigen driften vaak wat minder onder controle hebben (lees, hun lul achternalopen of geregeld jeuk aan hun kut krijgen).

Tja, als je nu al aankomt met verhalen als "ik kan niet monogaam zijn", pretendeer dat ook niet. Het is niet verplicht, het staat niet in de wet, je gaat ook niet dood als je niet monogaam bent. Maar ga niet je partner voorliegen, ga niet de schone schijn ophouden dat je partner de enige voor je is terwijl je achter zijn/haar rug om anderen neukt. Dat is wat "de samenleving" over het algemeen erger vindt dan een polygaam leven, het liegen, het bedriegen, het kwetsen.
pi_23517628
Idd, ik wil bv niet monogaam zijn, dus ik doe ook niet net alsof ik monogaam ben, stel ik zou single zijn, als ik dan iemand tegenkom die ik interresant vindt, genoeg om een relatie te overwegen dan zal dat persoon weten waar hij/zij aan toe is...

Liegen en bedriegen hoort niet in een relatie vind ik...
Hey dude, you're so uncool but he, that's allright
Like there's no need te get uptight
My eyes reflect the stars and a smile lights up my face
We're on a amazing flight in space
  dinsdag 23 november 2004 @ 19:36:18 #166
22944 Breetai
....Relax....
pi_23523524
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 17:50 schreef GeGs het volgende:
Ik wens je heel veel succes en tot slot nog een website met advies, mogelijk niet van het soort dat je verwacht, maar ach: www.fastseduction.com
UIt de FAQ/slang:
quote:
MLTR
Multiple Long Term Relationships. An acronym and a methodology. Multiple polyamorous sexual relationships. NOT a string of ONSs or an accumulation of FBs, but rather maintaining multiple sexually-centered LTRs at the same time. It is best to inform all the women in your MLTRs that you are polyamorous. Svengali

MLTR2 / MLTR^2
An enhanced form of MLTR where the goal is to accumulate a number of LTRs with chicks that are bisexual, so that they help with the work of finding more chicks for you. Idea for this was picked up from Rick H at a seminar. TokyoPUA / Formhandle
FF snel nog wat opmerkingen van mij. Ook al heb ik nu eigenlijk geen tijd voor.

Naar mijn idee moet het eventueel wel kunnen. Dit zal alleen niet over een nacht ijs gaan. Jij en je vriendin genieten al 4 jaar van jullie relatie en jij wilt eens verder gaan kijken, terwijl zij op dit moment alles nog helemaal oke vind. Ik vind jouw verlangen geen reden om jullie relatie op het spel te zetten, dus ga niet achterbaks achter d'r rug om zoiets doen.

Uit de opmerkingen van Erodome en van wat zij tegen jou verteld schuilt d'r tegenargument voornamelijk aan het gebrek van zelfvertrouwen. Ze wil je niet kwijtraken en sex lijkt haar een goede manier om jou bij haar te houden. Naar mijn idee kan je sex overal krijgen als je eenmaal de juiste vaardigehden hebt. Er zal jullie meer binden dan alleen dan dat jullie sex hebben. Dat jullie elkaar al 4 jaar kennen wil wel wat zeggen.

De route die erodome genomen heeft van jaloers persoon tot zelfverzekerd iemand met een open relatie lijkt mij een goede oplossingsrichting. Alleen gaat dit niet zomaar lukken. Ik zou idd eens wat topics op mASF doorlezen om in ieder geval een beter uitzicht te krijgen op jouw situatie.
Daarna kunnen jullie idd eens naar een parenclub gaan, waarbij je afspreekt dat er helemaal niks hoeft te gebeuren. In ieder geval kom je dan toch in een andere sfeer terecht.

Ik moet nu echt richting kobudo training gaan. Evt. flames zie ik wel op me afkomen.

Je kan het snel, goed of goedkoop krijgen. kies er 2.
Ik zou voor goedkoop en goed gaan de planning ff achterwege laten.
.
  dinsdag 23 november 2004 @ 21:16:31 #167
61288 Duna
Still Going Strong
pi_23526066
quote:
Op maandag 19 juli 2004 12:53 schreef CrystalMoon het volgende:
Hallo,

Ik ben een jongen die nu ruim 4 jaar samenwoont met mijn lieve vriendin, ik hou zielsveel van haar, we hebben een zeer goede relatie, ook op seks gebied, maar ondanks alles zit ik toch met een probleem.
Ik hou van verandering, ik vind het leuk om ervaring op te doen op allerlei gebied, ik wil steeds iets nieuws, anders wordt het voor mij snel een sleur. Steeds meer en meer begin ik te fantaseren over een date met een andere vrouw, gewoon een keer vreemd gaan.
Ik heb mijn probleem ook met mijn vriendin besproken, maar zij vind het maar een vreemd idee wanneer ik een keer buiten de deur ga eten Ze heeft angst dat ik dat meisje leuker zal vinden en haar zal verlaten Ik wil haar ook niet kwetsen.
Maar het verlangen blijft en dat begint steeds meer te knagen Wat is nu erger, je verlangens wegstoppen met het gevolg dat dat verlangen steeds maar erger wordt, of toch gewoon een keer toegeven aan dat verlangen, maar dan stiekem gewoon een keer de sterren van de hemel neuken en vrolijk lachend thuis komen met een geweldige ervaring rijker.
Waarom moet sex/erotiek zich altijd beperken tot één persoon? Wie zegt dat dat zo hoort?
Ik ben toch niemands bezit??

Wat is jullie idee hier over?
Je moet goed bij jezelf te rade gaan of je 1 keertje neuken met een ander het waard vind om je relatie op het spel te zetten.
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
pi_23527378
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 14:53 schreef innovative het volgende:

[..]

Ik ken anders genoeg atheisten die het vreselijk zouden vinden als hun partner met een ander in bed ligt.
Deze openbaring doet haast surrealistisch aan.
quote:
Tja, als je nu al aankomt met verhalen als "ik kan niet monogaam zijn", pretendeer dat ook niet. Het is niet verplicht, het staat niet in de wet, je gaat ook niet dood als je niet monogaam bent. Maar ga niet je partner voorliegen, ga niet de schone schijn ophouden dat je partner de enige voor je is terwijl je achter zijn/haar rug om anderen neukt. Dat is wat "de samenleving" over het algemeen erger vindt dan een polygaam leven, het liegen, het bedriegen, het kwetsen.
Wil je mijn persvoorlichter zijn?
pi_23531703
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 19:36 schreef Breetai het volgende:
De route die erodome genomen heeft van jaloers persoon tot zelfverzekerd iemand met een open relatie lijkt mij een goede oplossingsrichting.
Alleen moet de partner in dit geval wel die richting in willen. Het is namelijk vaak een soort éénrichtingsverkeer, in twee opzichten. In de eerste plaats is het in dit geval maar één van beide partners die een open relatie wil, wat de boel doet stagneren. In de tweede plaats kun je vaak niet meer terug vanuit een open relatie naar een gesloten relatie. Er is te veel gebeurd, er zijn bepaalde deuren opengegaan die je niet meer kunt sluiten. Daar moet je voor open staan en daar moet je aan wíllen werken.

voor mezelf sprekend, ik wíl die kant niet op. Als mij wordt gevraagd die kant op te gaan, zal ik in eerste instantie beleefd weigeren, maar uiteindelijk zal de relatie op zo'n vraag stranden. Een open relatie is niet mijn beeld van een perfecte relatie, dus ik zal daar ook niet naartoe werken. Het zal me niet verbazen als er nog een paar andere mensen zijn die ook zo denken. Je kunt dan nog zo vragen, zeuren, hell, pushen desnoods, uiteindelijk eindigt je relatie er op. Een open relatie werkt alleen als beide partijen er achter staan en er aan willen werken. In alle andere gevallen wordt het een blok aan je been.
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 21:58 schreef Bombie het volgende:
Deze openbaring doet haast surrealistisch aan.
Als je de rest ook even leest... snap je ook dat dit slechts bedoeld is om een bepaalde visie mee te steunen.
pi_23532025
quote:
Op woensdag 24 november 2004 00:06 schreef innovative het volgende:

[..]

Als je de rest ook even leest... snap je ook dat dit slechts bedoeld is om een bepaalde visie mee te steunen.
Bedankt voor de tip.
Ik neem aan dat je wel begrijpt dat ik probeer te zeggen: De zin is net zo triviaal als zeggen: "Ik ken anders genoeg promiscueuze vrouwen die het vreselijk zouden vinden om aids op te lopen."
Alsof atheïsten per definitie moraalloze niksnutten zijn die nergens voor staan, maar dat je voor ze lijkt te willen opkomen door te zeggen dat er toch ook wel positieve uitzonderingen zijn.

Ik vond het wel vertederend.
pi_23537157
quote:
Op woensdag 24 november 2004 00:06 schreef innovative het volgende:

[..]

Alleen moet de partner in dit geval wel die richting in willen. Het is namelijk vaak een soort éénrichtingsverkeer, in twee opzichten. In de eerste plaats is het in dit geval maar één van beide partners die een open relatie wil, wat de boel doet stagneren. In de tweede plaats kun je vaak niet meer terug vanuit een open relatie naar een gesloten relatie. Er is te veel gebeurd, er zijn bepaalde deuren opengegaan die je niet meer kunt sluiten. Daar moet je voor open staan en daar moet je aan wíllen werken.
Je kan zeer zeker terug, ik ken een aantal mensen die dat gedaan hebben, no prob...

Wbt eenrichtingsverkeer, ook dat is alles behalve waar, een open relatie die er is om 1 persoon is gedoemt te mislukken en dat vaak op een hele nare manier, een open relatie kan je alleen hebben als alletwee dat willen, je goed met elkaar kan praten en je echt open tegen elkaar bent.

In een open relatie die slaagt(kan slagen) is er geen druk, je kan en mag doen wat je wil(of binnen een serie afspraken), je kan en mag dus ook kiezen voor nee, als daar moeilijk over gedaan wordt dan is het geen open relatie, want waar is dan het open gedeelte???
quote:
voor mezelf sprekend, ik wíl die kant niet op. Als mij wordt gevraagd die kant op te gaan, zal ik in eerste instantie beleefd weigeren, maar uiteindelijk zal de relatie op zo'n vraag stranden. Een open relatie is niet mijn beeld van een perfecte relatie, dus ik zal daar ook niet naartoe werken. Het zal me niet verbazen als er nog een paar andere mensen zijn die ook zo denken. Je kunt dan nog zo vragen, zeuren, hell, pushen desnoods, uiteindelijk eindigt je relatie er op. Een open relatie werkt alleen als beide partijen er achter staan en er aan willen werken. In alle andere gevallen wordt het een blok aan je been.
Idd, elke andere manier dan dat je er allebei achter staat is er niet, dat brengt alleen heel veel ellende.
Vragen moet kunnen, er een keer over praten ook, maar pushen en zeuren is uit den boze, als iemand niet wil dan wil iemand niet, hou het dan een fantasie....

Ik heb stellen gezien waarvan de 1 de ander wilde plezieren en toch maar meedeed met sex met andere hebben en als je dat ziet, je kijkt zo iemand een keer goed aan dan draait je hart zich een keer om, want het doet otzettend pijn bij iemand om over zijn/haar eigen grensen heen te gaan voor een ander....
1 iemand zal zich moeten wegcijferen dan en dat is alles behalve goed....
quote:
In het geval van de ts kan ik hem niet zozeer aanraden een open relatie met zijn huidige vriendin te beginnen, maar als hij perse met een ander wil neuken dan moet hij zijn biezen pakken en iemand zoeken die wel into een open relatie is zodat hij niet meer tegen dit soort dingen aan komt te lopen...

Niet iedereen wil van zijn/haar jaloesie op dat gebied af, er is een verschil tussen heel erg jaloers zijn en er niet tegen kunnen dat je partner het met een ander doet, het eerste is kwalijk, het 2de is echt wel normaal te noemen.
Ik wilde ervanaf, ik was heel erg jaloers en ik wilde graag sex met anderen op ten duur, dus voor mij is dit heel anders gegaan, vanuit mezelf, niet vanuit mijn partner(die heeft het zelfs tegengehouden in het begin omdat hij bang was dat ik het niet zou trekken).
pi_23539507
quote:
Op woensdag 24 november 2004 11:18 schreef erodome het volgende:
Wbt eenrichtingsverkeer, ook dat is alles behalve waar, een open relatie die er is om 1 persoon is gedoemt te mislukken en dat vaak op een hele nare manier, een open relatie kan je alleen hebben als alletwee dat willen, je goed met elkaar kan praten en je echt open tegen elkaar bent.

In een open relatie die slaagt(kan slagen) is er geen druk, je kan en mag doen wat je wil(of binnen een serie afspraken), je kan en mag dus ook kiezen voor nee, als daar moeilijk over gedaan wordt dan is het geen open relatie, want waar is dan het open gedeelte???
Dat is juist wat ik bedoelde met mijn tweede uitleg van éénrichtingsverkeer, als er maar één partner is die een open relatie wil en de ander niet. Dan moet de één zich onder druk van de ander gaan aanpassen aan iets wat totaal niet strookt met zijn/haar beleving van seks en relaties. Maar één iemand krijgt zijn zin, want in dit geval zijn er geen concessies te doen in de trant van de even weken open en de oneven gesloten oid.

Dit geldt overigens voor beide partners, zowel degene die een open relatie wil als degene die een gesloten relatie wil. Als je het niet eens bent, heb je een gróót probleem, en moet er altijd íemand zich aanpassen. Maar om dan maar te zeggen (als buitenstaander) "ik zie een open relatie als de oplossing voor jullie probleem" (zoals degene die ik quotte), dat kan niet, dat mag je niet van iemand verwachten. Van iemand die een monogame relatie is aangegaan mag je anderzijds wél verwachten dat hij zich daar aan houdt. Dat is namelijk een afspraak die gemaakt is, dat wist je van te voren.
pi_23541600
Idd, helemaal mee eens...
  woensdag 24 november 2004 @ 18:33:02 #174
22944 Breetai
....Relax....
pi_23547191
Na een dagje alle argumenten nog eens door m'n hoofd laten spoken, kan ik het eigenlijk alleen maar eens zijn met Erodome. Ik had gister nog niet alles op een rijtje. (Wie zegt dat ik ze nu wel heb?? ik in ieder geval niet)

De gedachten en overtuigingen van je vriendin veranderen zal niet makkelijk lukken. Als mensen niet willen veranderen, dan zal dat ook niet lukken.

De voorbeelden van MLTR's gingen al vanaf het begin uit van poly-amory. Evt. meiden die dat niet konden accepteren bleven dan ook niet in de buurt hangen.

Als je zonder toestemming eens verder wilt gaan kijken en je vriendin wilt niet meedoen dan ligt de keuze aan jou. Zolang jullie nog bij elkaar zitten heb je op dit vlak geen bewegingsruimte. Beeindig je jullie relatie of blijf je bij haar?

Ga in ieder geval niet achter haar rug om met iemand anders naar bed. D'r bestaan genoeg topics van mensen die vreemdgingen en daar net gelukkig van werden.

Je zei zelf al dat je jezelf de laatste tijd meer ontwikkeld hebt en gegroeid bent. Als het zo ervaart, dan zullen er waarschijnlijk wel meer knelpunten ondertussen ontstaan zijn, of komen ze er nog aan.

Wat wil je? en wat heb je ervoor over?

Ik ken ook mensen die uiteindelijk weer trouwden met hun allereerste vriendinnetje. Dat zegt niet, dat het weer goed zal komen.
.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 23:03:21 #175
16701 scanman01
Today's a good day
pi_25371497
Dit nieuwsbericht is wel een schopje waard dacht ik:

Ik hoorde vanavond dat uit onderzoek is gebleken dat vrouwen vaker vreemdgaan dan mannen. Van de vrouwen gaat 27% vreemd. Onder mannen is dat 25%. Ik vond dat zelf nogal verrassend. Het resultaat van het slippertje is ook verschillend. Mannen zijn eerder geneigd hun vrouw te vergeven dan vrouwen hun man.
My soul is painted like the wings of butterflies
Weekdeals (728x90)
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')