quote:
Op woensdag 24 november 2004 00:06 schreef innovative het volgende:
[..]
Alleen moet de partner in dit geval wel die richting in willen. Het is namelijk vaak een soort éénrichtingsverkeer, in twee opzichten. In de eerste plaats is het in dit geval maar één van beide partners die een open relatie wil, wat de boel doet stagneren. In de tweede plaats kun je vaak niet meer terug vanuit een open relatie naar een gesloten relatie. Er is te veel gebeurd, er zijn bepaalde deuren opengegaan die je niet meer kunt sluiten. Daar moet je voor open staan en daar moet je aan wíllen werken.
Je kan zeer zeker terug, ik ken een aantal mensen die dat gedaan hebben, no prob...
Wbt eenrichtingsverkeer, ook dat is alles behalve waar, een open relatie die er is om 1 persoon is gedoemt te mislukken en dat vaak op een hele nare manier, een open relatie kan je alleen hebben als alletwee dat willen, je goed met elkaar kan praten en je echt open tegen elkaar bent.
In een open relatie die slaagt(kan slagen) is er geen druk, je kan en mag doen wat je wil(of binnen een serie afspraken), je kan en mag dus ook kiezen voor nee, als daar moeilijk over gedaan wordt dan is het geen open relatie, want waar is dan het open gedeelte???
quote:
voor mezelf sprekend, ik wíl die kant niet op. Als mij wordt gevraagd die kant op te gaan, zal ik in eerste instantie beleefd weigeren, maar uiteindelijk zal de relatie op zo'n vraag stranden. Een open relatie is niet mijn beeld van een perfecte relatie, dus ik zal daar ook niet naartoe werken. Het zal me niet verbazen als er nog een paar andere mensen zijn die ook zo denken. Je kunt dan nog zo vragen, zeuren, hell, pushen desnoods, uiteindelijk eindigt je relatie er op. Een open relatie werkt alleen als beide partijen er achter staan en er aan willen werken. In alle andere gevallen wordt het een blok aan je been.
Idd, elke andere manier dan dat je er allebei achter staat is er niet, dat brengt alleen heel veel ellende.
Vragen moet kunnen, er een keer over praten ook, maar pushen en zeuren is uit den boze, als iemand niet wil dan wil iemand niet, hou het dan een fantasie....
Ik heb stellen gezien waarvan de 1 de ander wilde plezieren en toch maar meedeed met sex met andere hebben en als je dat ziet, je kijkt zo iemand een keer goed aan dan draait je hart zich een keer om, want het doet otzettend pijn bij iemand om over zijn/haar eigen grensen heen te gaan voor een ander....
1 iemand zal zich moeten wegcijferen dan en dat is alles behalve goed....
quote:
Als je de rest ook even leest... snap je ook dat dit slechts bedoeld is om een bepaalde visie mee te steunen.
In het geval van de ts kan ik hem niet zozeer aanraden een open relatie met zijn huidige vriendin te beginnen, maar als hij perse met een ander wil neuken dan moet hij zijn biezen pakken en iemand zoeken die wel into een open relatie is zodat hij niet meer tegen dit soort dingen aan komt te lopen...
Niet iedereen wil van zijn/haar jaloesie op dat gebied af, er is een verschil tussen heel erg jaloers zijn en er niet tegen kunnen dat je partner het met een ander doet, het eerste is kwalijk, het 2de is echt wel normaal te noemen.
Ik wilde ervanaf, ik was heel erg jaloers en ik wilde graag sex met anderen op ten duur, dus voor mij is dit heel anders gegaan, vanuit mezelf, niet vanuit mijn partner(die heeft het zelfs tegengehouden in het begin omdat hij bang was dat ik het niet zou trekken).