abonnement Unibet Coolblue
pi_20676756
Ik heb al ongeveer sinds vorige week donderdag behoorlijke kiespijn dus slik dan wat paracetamol op een dag (terwijl ik eigelijk anti pillen ben enzo).

Afgelopen woensdag dan een wortelkanaalbehandeling gehad, met goede verdoving, hierna was ik superblij want ik voelde geen pijn meer.....tot de verdoving ging uitwerken natuurlijk. Nu is het vrijdag avond en heb k nog steeds pijn, dus weer een paracetamol...maar ik baal dr echt van. Want door die kiespijn heb ik nergens zin in, ben ik chagrijnig en dat terwijl ik juist veel moet doen, kga op vakantie en bij efteling werken enzo..

....weet iemand hier hoe lang het nog kan duren (tandartsen zijn er op dit uur van de dag niet meer).
Ik heb trouwens een tijdelijke vulling gehad, over 3 weken gaat mn tandarts m nog es schoonmaken en normale vulling in doen ofzo...
pi_20677557
Je hebt nu je tijdelijke vulling?Zet je dan maar schrap voor het tweede gedeelte....dezelfde napijn.
Ik heb na mn wk-behandeling ibuprofen geslikt en werd alleen maar moe maar de pijn bleef,heb daarnaast nog aspirine geslikt.
Niks hielp bij mij,heb het gewoon uitgezeten,,,,sorry...

euhmm...nee,aan mij heb je niks
  vrijdag 16 juli 2004 @ 23:29:57 #3
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_20677599
Ik geloof 7 maanden.

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_20677728
Bij mij duurde het 4 dagen .
pi_20677856
Ik heb bij 2 tanden een behandeling gehad, maar die waren dan ook alle2 dood. Ik heb er daarna geen last meer van gehad.. Dus ik weet ook niet hoelang het normaal duurt.
pi_20678719
Bij mij was de pijn vrij snel weer verdwenen, na een paar dagen zeker. Als de pijn echt aanhoudt wel zsm aan de bel trekken, want dan kan het zo zijn dat de tandarts z'n werk niet goed heeft gedaan en je dus binnen no time wederom met een ontsteking zit.
pi_20678916
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 23:28 schreef Yskonijn het volgende:
Je hebt nu je tijdelijke vulling?Zet je dan maar schrap voor het tweede gedeelte....dezelfde napijn.
als het goed is niet hoor, want je zenuwen zijn dan dood dus kan je niks meer voelen. Tenzij de boel is gaan ontsteken
pi_20678990
De pijn moet binnen een paar dagen over zijn. De zenuw is dood gemaakt, soms zelfs verbrand.

[ Bericht 0% gewijzigd door Yosomite op 17-07-2004 08:58:17 ]
pi_20680463
Toen ik mijn beugel er een paar maanden uit had, heb ik een blikje tegen mijn tand aangehad (iemand tikte er per ongeluk tegen aan terwijl ik aan het drinken was).. hij verkleurde toen langzaam en toen kwam de tandarts tot de conclusie dat-ie dood was. De wortelkanaalbehandeling op zich deed geen pijn, maar aangezien ze de tand eerst moeten schoonmaken met chloor, kreeg ik daarna toch nog pijn , omdat de tand niet helemaal schoon bleek te zijn. Hij is 3x opnieuw schoongemaakt.. 2 weken last van gehad ongeveer..

Daarna een paar maanden later, van iemands rug gevallen en men 2 voortanden eruit.. ook allebei een wortelkanaalbehandeling gehad, omdat ze er allebei nog voor de helft in te zetten waren. Daar heb ik geen last meer van gehad. Het is maar net hoe goed ze de tand schoonmaken en hoe erg hij ontstoken is, bij mij duurde het toen i i g 2 weekjes.. Maar de verkleuring daarentegen ben je altijd blijven zien, desondanks heb ik liever een iets verkleurde tand (beetje lichtblauw:P) dan geen voortanden hehe..
pi_20694396
ik heb er 2 gehad... en had nergens last van
pi_20701486
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 00:14 schreef Xennia het volgende:

[..]

als het goed is niet hoor, want je zenuwen zijn dan dood dus kan je niks meer voelen. Tenzij de boel is gaan ontsteken
Nou dat dacht ik dus ook, dat het hele zooitje gewoon dood zou zijn,maar volgens mij waren die van mij uit de dood herrezen !Het deed echt heel veel pijn!Heb me nog nooit zo ellendig en zielig gevoeld...of toch die keer da.....nee nog nooit!
  zondag 18 juli 2004 @ 16:19:57 #12
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_20702134
bij mij was het direct over ik ging d'r heen met enorme pijn en ik kwam d'r weg en de verdoving was uitgewerkt en nergens geen last van, ik heb trouwens nog nooit gehoord van een tijdelijke vulling die ze d'r in doen? want in principe als ze de zenuw dood maken is je kies ook dood en mag je nix voelen
  woensdag 18 augustus 2004 @ 12:32:20 #13
68726 Versie1
Goede winden..
pi_21369308
Heb het ook net gehad en ben nu nog verdoofd. Heb ook een tijdelijke vulling. Volgens mij doen ze dat dus om te voorkomen dat je alles dicht gooid en er toch nog een ontsteking ontstaat. Ben benieuwd of ik wat ga voelen....
  woensdag 18 augustus 2004 @ 15:38:55 #14
68726 Versie1
Goede winden..
pi_21373784
Nou het is nu enige uren later en de verdoving is uitgewerkt. Het enige wat ik een beetje voel is de plek waar de verdoving in is gegaan. Voor de rest voel ik helemaal niets. Super dus! Stelt allemaal geen fuck voor.

http://www.beautydent.nl/infoboek/Wortelkanaalbehandeling.htm
  woensdag 18 augustus 2004 @ 15:40:10 #15
92279 N.icka
Windforce 11
pi_21373826
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 15:38 schreef Versie1 het volgende:
Nou het is nu enige uren later en de verdoving is uitgewerkt. Het enige wat ik een beetje voel is de plek waar de verdoving in is gegaan. Voor de rest voel ik helemaal niets. Super dus! Stelt allemaal geen fuck voor.
Wacht maar
  woensdag 18 augustus 2004 @ 15:41:43 #16
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_21373877
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 22:34 schreef BadderAapje het volgende:
ik heb er 2 gehad... en had nergens last van
ik ook, alleen dan heb ik er inmiddels iets van 5 gehad.
pi_23049631
Heb net mijn eerste wortelkanaalbehandeling gehad. Ik was al twaalf jaar niet meer naar de tandarts geweest, en had inmiddels een gat in mijn kies waar je een hele erwt in kon duwen. Ben altijd redelijk bang geweest voor de tandarts, dus heb de nacht ervoor slechts 3 uurtjes geslapen. Maar vreemd genoeg heeft ie nooit pijn gedaan, waardoor ik er ook zo lang mee heb gewacht. Maar toen op een gegeven moment een hele zijkant afbrak besloot ik dat het toch maar eens tijd werd.
De tandarts is een uur bezig geweest met uitboren en schoonnmaken, uiteraard mét verdoving: drie prikjes waarvan alleen de laatste een beetje venijnig aanvoelt.
Het is nu inmiddels ruim vier uur later, en de verdoving is al lang en breed uitgewerkt. En wonder boven wonder heb ik niet eens napijn
Behalve dat grote gat waren er nog vijf hele kleine gaatjes die moesten worden gevuld, maar vindt ik nogsteeds een goeie score voor 12 jaar zonder tandartsbezoek.
life's a bitch, then you die.
pi_23050476
Ik heb verschillende ervaringen...

Bij de eerste wortelkanaalbehandeling aan kies #1 heb ik maar eventjes napijn gehad, dat was makkelijk te bestrijden met ibro 600mg, maar na 2 weken kreeg ik weer erge last aan diezelfde kies... uiteindelijk ben ik voor die kies 4 keer terug geweest naar de tandarts en was ik 2 maanden verder... na iedere tandartsbezoek ging het weer 2 weken ofzo goed, maar ik kreeg de pijn steeds terug.

Uiteindelijk kreeg ik veel meer pijn als al die keren ervoor en heb ik hem laten trekken.

Paar weken erna ging een andere kies ontsteken, hopla weer kanaalbehandeling...
Toen ik aan kies #2 was geholpen heb ik helemaal geen last meer gehad, ik ben zelfs niet meer terug geweest naar de tandarts. Begin December wordt kies #2 dichtgemaakt.

b.t.w. Volgens mijn huisarts werkt paracetamol niet voor kiespijn, ook al staat het op de verpakking. het beste is ibro...
pi_23050508
mn vriendin had gister haar 1e wk beh. gehad (ze had 4 maanden rondgelopen nadat de vulling eruit was gevallen agv een gaatje onder die vulling). boren deed pijn dus toch maar verdoofd, en daarna helemaal geen pijn meer, ook niet toen de verdoving uitgewerkt was.
ben benieuwd voor over 2 weken: dan moet ie opnieuw en ook nog 3 andere gaatjes

ps. en dan te bedenken dat ik 1x in mn leven een gaatje heb gehad, nog in mn melktanden (ik ga 1x/2-3jaar naar de TA)
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_23053673
quote:
Op zondag 18 juli 2004 16:19 schreef Grimm het volgende:
bij mij was het direct over ik ging d'r heen met enorme pijn en ik kwam d'r weg en de verdoving was uitgewerkt en nergens geen last van, ik heb trouwens nog nooit gehoord van een tijdelijke vulling die ze d'r in doen? want in principe als ze de zenuw dood maken is je kies ook dood en mag je nix voelen
Dat is alleen wanneer er een ontsteking is/was, of er risico is op een ontsteking. De tand kan dan genezen. Mocht een ontsteking terugkomen, dan is een tijdelijke vulling eenvoudig te verwijderen om het nogmaals schoon te maken. Als er geen gevaar voor ontsteking meer is, wordt er een definitieve vulling ingezet. In sommige gevallen kan dit direct, en is er geen tijdelijke vulling nodig.
  woensdag 3 november 2004 @ 17:13:30 #21
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_23053912
hehe ok
pi_23058025
quote:
Op woensdag 3 november 2004 14:54 schreef So_Addictive het volgende:
ibro...
ibro? ibuprofen bedoel je?
pi_23058207
afkorting weet je mên...
pi_23058647
zeg dan "ibu"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')