abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_20631841
Mwa, ik kreeg 23 juni het volgende mailtje van tmenforce@google.com:
quote:
Via Email to: haaahaha

RE: Domain name infringement: http://www.googel.nl/

Dear haaahaha,

Google is the owner of the well-known trademark and trade name GOOGLE, as well as the domain name GOOGLE.COM. As you are no doubt aware, GOOGLE is the trademark used to identify our award-winning search engine, located at http://www.google.com. Since its inception in 1997, the GOOGLE search engine has become one of the most highly recognized and widely used Internet search engines in the world. Google owns numerous trademark registrations and applications for its GOOGLE mark in countries around the world.

Google has used and actively promoted its GOOGLE mark for a number of years, and has invested considerable time and money establishing exclusive proprietary rights in the GOOGLE mark for online computer services
and a wide range of goods. As a result of its efforts, the GOOGLE mark has become a famous mark and a property right of incalculable value.

You have registered, without Google's permission or authorization, the domain name http://www.googel.nl/ (the "Domain Name"). The Domain Name is confusingly similar to the famous GOOGLE mark, and, by its very composition, suggests Google's sponsorship or endorsement of your website and correspondingly, your activities.

Because the GOOGLE mark is famous, it is protected from users that are likely to dilute the distinctiveness of the mark. Your use of a Domain Name that is confusingly similar to the famous GOOGLE mark constitutes trademark infringement and dilution of Google's trademark rights and unfair competition. Your use of the Domain Name is diluting use because it weakens the ability of the GOOGLE mark and domain name to identify a single source, namely Google. Further, your registration and use of the Domain Name misleads consumers into believing that some association exists between Google and you, which tarnishes the goodwill and reputation of Google's services and trademarks.

Your registration and use of the Domain Name is clearly designed to appropriate the goodwill associated with the famous GOOGLE mark. Your registration and use of the Domain Name is also actionable under the Uniform Dispute Resolution Policy ("UDRP"). Because you are using the Domain Name to attract Internet users to your website for commercial gain, your actions meet the bad faith criteria of Section 4(b)(iv) of the UDRP. Under similar circumstances, Google has prevailed in numerous UDRP actions. These decisions are located online at http://www.icann.org/udrp/udrpdec.htm.

In view of your infringement of our rights, we must demand that you provide written assurances within 14 days that you will:
1. Immediately discontinue any and all use of the Domain Name;
2. Take immediate steps to transfer the Domain Name to Google;
3. Identify and agree to transfer to Google any other domain names registered by you that contain GOOGLE or are confusingly similar to the GOOGLE mark;
4. Immediately and permanently refrain from any use of the term GOOGLE or any variation thereof that is likely to cause confusion or dilution.

Sincerely,

The Google Trademark Enforcement Team
Dus ik help@google.com mailen met de vraag of het emailadres tmenforce@google.com daadwerkelijk door google gebruikt word, omdat ik uit de headers van dat mailtje een ip adres haal, wat me via de whois op deze site brengt: http://global.mci.com/wholesale/
Ik kreeg daarop een mail terug met de melding dat tmenforce@google.com geen mailadres is van google.com, en dat sommige bedrijven mailings versturen met een nep google emailadres.

Ik heb daarop een reactie gestuurd naar tmenforce@google.com met de vraag waar ik die 'written assurance' naartoe moet sturen aangezien er geen adres in dat mailtje stond. Ik heb die reactie verstuurd omdat stel dat het toch een mail is van google, ik achteraf kan zeggen dat ik erop gereageerd heb en het niet links heb laten liggen.

Vervolgens heb ik wat gemaild met de eigenaar van goegel.be die ook eenzelfde mail heeft gehad ( http://www.goegel.be/trademark.html ), en die hetzelfde heeft gedaan als ik, met dat verschil dat ik op 9 juli een antwoord mail kreeg van tmenforce@google.com dat iemand van Alldomains contact met me zou opnemen betreffende het overzetten van googel.nl naar google.com.

Ik heb daarop weer naar help@google.com gemaild met de vraag of dit alles nu echt van google.com afkomt, of dat ik er flink tussengenomen wordt, mailt vandaag ene Senior Trademark Counsel van googel.com me terug dat dit alles echt van google.com afkomt, en met het vriendelijke verzoek of ik mee wil werken met de verhuizing van mijn domein.

Heel apart dat google eerst claimt dat tmenforce@google.com niet door hun gebruikt wordt, maar nu opeens wel.

Dit artikel gaat over een andere domeineigenaar die hetzelfde mailtje heeft gehad:
http://www.webpronews.com(...)TrademarkRights.html

Mwa, tot zover dus mijn googel.nl sitetje, waar ik dagelijks zo'n 8-10000 sessies op had


[ Bericht 0% gewijzigd door haaahaha op 15-07-2004 10:56:33 ]
pi_20631853
Namen zijn wegens persoonlijke redenen gefingeerd.
pi_20632071
Tenzij zij Googel als trademark geregistreerd hebben, hebben ze geen poot om op te staan en kun je flink geld eisen
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_20632111
Jammer voor je...je misbruikte de sitenaam ook niet..maarja verder zal dus niet echt veel veranderen. Toch?
  donderdag 15 juli 2004 @ 00:12:23 #5
27760 Abednegoo
Burning through your firewall
pi_20632122
waarom zou je er op ingaan? voor zover ik zie maak je geen winst op die dingen? of heb je zo'n kliklinkie erin zitten?
wiiiehoe :)
pi_20632129
Lekker laten kopen


Trouwens er staat in het mailtje dat jij gebruik zal maken van hun naam voor commerciele doeleinden?
Verkoop jij searchopdrachten dan?
  donderdag 15 juli 2004 @ 00:12:46 #7
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_20632136
Gewoon wachten tot je een x een brief in de bus krijgt.
  donderdag 15 juli 2004 @ 00:13:08 #8
27760 Abednegoo
Burning through your firewall
pi_20632151
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 00:10 schreef existenz het volgende:
Tenzij zij Googel als trademark geregistreerd hebben, hebben ze geen poot om op te staan en kun je flink geld eisen
en inderdaad.... volgens mij kunnen ze je weinig maken...
wiiiehoe :)
pi_20632198
Ik zou het eigenlijk echt niet weten, aan de ene kant denk ik dat ik hiermee flink geouwehoer kan krijgen, aan de andere kant denk ik van stik maar, je krijgt helemaal niks. Ben benieuwd hoe ik echt erachter kan komen wat ik kan doen en wat m'n rechten zijn, voor zover ik die heb.
pi_20632228
Ik verdien niks met die site overigens, het is puur een afvanger voor al die sukkels die geen google.nl kunnen typen. "t is dan helemaal hylarisch om ook nog te zien dat ze hun zoekopdracht verkeerd intypen, hoewel dat natuurlijk wel weer helemaal in lijn is met het op mijn site belanden.
pi_20632231
op dingen via de mail hecht ik geen waarde...

beschouw het als spam
In de ban van de mods.
pi_20632240
Vreemd, wat wil zo iemand nou met zo'n mailtje bereiken
  donderdag 15 juli 2004 @ 00:19:53 #13
22955 skizmo
#undef BUSH
pi_20632349
poep aan deze email . . je wordt gewoon genaaid. . . zodra jij je domain opgeeft, neem degene die je dit mailtje stuurt het meteen over. . want volgens mij is dat de clue van dit mailtje. .

gewoon doorgaan waar je mee bezig was dus. .
Religion : Mankind's Worst Invention!
pi_20632355
Maar een Senior Trademark Counsel van Google.inc die me terug mailt naar aanleiding van een mail die ik stuur naar help@google.com, dan lijkt me dat google.com hier wel achter zit, wat dus volgens mij betekent dat dit niet 1 of ander bedrijf is wat via slinkse manieren mijn googel.nl domeintje afhandig wil maken.
pi_20632388
Heb dus in totaal 2 mails van tmenforce@google.com ontvangen, en 1 van een counsel knakker van google.
  donderdag 15 juli 2004 @ 00:22:03 #16
27760 Abednegoo
Burning through your firewall
pi_20632410
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 00:20 schreef haaahaha het volgende:
Maar een Senior Trademark Counsel van Google.inc die me terug mailt naar aanleiding van een mail die ik stuur naar help@google.com, dan lijkt me dat google.com hier wel achter zit, wat dus volgens mij betekent dat dit niet 1 of ander bedrijf is wat via slinkse manieren mijn googel.nl domeintje afhandig wil maken.
das wel waar, maar ze weten waarschijnlijk ook niet echt wat je met de site doet... Wat als je uitlegt hoe en wat je met de site doet? Je verdiend er niets aan (zonde!!) en zij ondervinden er ook geen schade van, en daarbij heb je nog eens lol ook.... win-win toch?
wiiiehoe :)
  donderdag 15 juli 2004 @ 00:22:42 #17
22955 skizmo
#undef BUSH
pi_20632426
quote:
Maar een Senior Trademark Counsel van Google.inc. . .
bladiebladiebla. . moet jij eens kijken wat ik allemaal voor mooie titels voor mijzelf bedenken kan, en wat voor stoere logo's en emails ik daar allemaal bij maken kan....
Religion : Mankind's Worst Invention!
  donderdag 15 juli 2004 @ 00:22:51 #18
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_20632429
De naam lijkt genoeg op die van Google, en de site vertoont verder ook nog een grote overeenkomst met Google. Aangezien Google haar merknaam heeft gedeponeerd als trademark, wil dat zeggen dat je daar inderdaad inbreuk op maakt, en Google het volste recht heeft om te eisen dat je die domeinnaam niet langer gebruikt.

Ik ben geen rechten-expert, maar ik weet genoeg van trademarks af om te weten dat je geen poot op hebt om op te staan. Er zijn vele voorbeelden te noemen van o.a. Microsoft en Altavista die succesvol op hun naam lijkende domeinnamen hebben opgeëist om dezelfde reden.
pi_20632438
Ja, die win-win zien zij als ik dat mailtje wat ik in m'n openingspost heb gequote lees dus wel anders..
pi_20632454
zoek eens de zaak netschaap.nl op

had niks met netscape te maken... maar moest hun domein afstaan
In de ban van de mods.
pi_20632455
Ja dat lijkt mij dus ook, leshy. Denk dus dat ik van het domein af ben.
  donderdag 15 juli 2004 @ 00:24:53 #22
17486 Tedkees
Kan gebeuren he...
pi_20632474
Heb je bij die senior trademark counsel de ip-adressen gecontroleerd? En stond er echt counsel?
Just because you're paranoid, doesn't mean they're not after you
  donderdag 15 juli 2004 @ 00:24:55 #23
32422 engessa
Who's dirty?
pi_20632475
Laat ze maar lekker dokken voor je domeinadres.
pi_20632494
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 00:22 schreef skizmo het volgende:

[..]

bladiebladiebla. . moet jij eens kijken wat ik allemaal voor mooie titels voor mijzelf bedenken kan, en wat voor stoere logo's en emails ik daar allemaal bij maken kan....
Dat snap ik, maar het mailtje is een antwoord op het mailtje wat ik verstuur naar help@google.com. Dat vangt 1 of ander nep bedrijf niet af. Dat wilde ik ermee zeggen...
pi_20632506
Ik zou gewoon terugmailen en zeggen dat je het op schrift wil .
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')