abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 20 juli 2004 @ 23:10:44 #26
6146 SpankSpankeronie
Spankeronie in the Bullpen
pi_20753822
Viniciguerra had in 2000 dezelfde problemen met het Zweeds O.C. en die mocht toen wel naar de spelen
het NOC kennende mag Sluiter mooi thuisblijven
en terecht natuurlijk want die prestatiesvan de Rotterdammer lijken de laatste tijd nergens op
zie uitschakeling 1e ronde challenger Hilversum
don't call to the bullpen
  woensdag 21 juli 2004 @ 00:00:52 #27
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_20754812
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 23:10 schreef SpankSpankeronie het volgende:

het NOC kennende mag Sluiter mooi thuisblijven
en terecht natuurlijk want die prestatiesvan de Rotterdammer lijken de laatste tijd nergens op
zie uitschakeling 1e ronde challenger Hilversum
Onzin.
Hij voldoet aan de internationaal gestelde eisen en wil spelen.
Snap sowieso niet dat het NOC*NCF zich bemoeit met zaken als waar profspelers willen spelen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
  woensdag 21 juli 2004 @ 00:35:13 #28
6146 SpankSpankeronie
Spankeronie in the Bullpen
pi_20755487
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 00:00 schreef golfer het volgende:

[..]

Onzin.
Hij voldoet aan de internationaal gestelde eisen en wil spelen.
Snap sowieso niet dat het NOC*NCF zich bemoeit met zaken als waar profspelers willen spelen.
nix onzin
er zijn wel meer NL sporters die voldoen aan de internationale eis maar niet aan de NOC*NCF eis
NOC*NCF heeft 2 jaar geleden afspraken gemaakt met de tennisbond over de kwalificatieeisen
en als het NOC*NCF daar van gaat afwijken is het hek van de dam en komt er geheid rechtzaak na rechtzaak
en kijk dat de ATP zelfs punten moet gaan uitreiken om het Olympische tennistoernooi interessant te maken voor de profs en danzelfs nog moet terugvallen op de #97 van de wereld om hun startveld van 64 vol te krijgen zegt ook wel genoeg over het waarde van het onderdeel tennis op de O.S.

mister Sluiter kan dus door naar het ATP toernooi in Washington om daar verder aan zijn ranking en banksaldo te werken
don't call to the bullpen
  woensdag 21 juli 2004 @ 03:11:01 #29
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_20757357
quote:
Op zondag 18 juli 2004 15:30 schreef Mark het volgende:

[..]

3? Je dacht toch niet dat ze samen in het dubbel gingen staan, he?
Nee, maar Clijsters en Callens zijn wel sterke dubbelspeelsters hé
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_20758974
Wat ik me afvraag is waarom het noc nsf een strengere eis heeft dan de ATP. Het lijkt me toch alleen maar goed als er een extra Nederlander naar Athene toe gaat?
  woensdag 21 juli 2004 @ 20:06:08 #31
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_20772847
Ik vind het gewoon een debiele manier van selecteren.
Gebruik gewoon de manier van selecteren zoals ze dat ook doen bij de ATP toernooien de Grand Slams.
Dat is duidelijk en werkt prima. Zo krijg je altijd de beste spelers die willen spelen en dus ook het beste toernooi.

Maar Sluiter voldoet daar dus aan.
Nou gaat het NOC-NSF lopen zeiken dat hij niet aan belachelijke eisen heeft voldaan.
Waarom zijn die eisen gesteld???
Wie heeft die eisen bepaald en waarop zijn ze gebaseerd.
Ik vind ze iig belachelijk!!
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_20772960
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 09:29 schreef Remzz het volgende:
Wat ik me afvraag is waarom het noc nsf een strengere eis heeft dan de ATP. Het lijkt me toch alleen maar goed als er een extra Nederlander naar Athene toe gaat?
NOC*NSF stuurt alleen atleten die een reële kans op een medaille hebben. Ze trekken één lijn voor alle sporten.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_20775638
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 20:12 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

NOC*NSF stuurt alleen atleten die een reële kans op een medaille hebben. Ze trekken één lijn voor alle sporten.
Ja kun je doen, maar 50 jaar geleden was het toch nog meedoen is belangrijker dan winnen? Als ik daarbij zat zou ik tenminste voorstellen om gewoon iedereen te laten gaan die aan de eisen van het IOC voldoen. Of gebeurt dit in alle landen?
  woensdag 21 juli 2004 @ 22:16:19 #34
30919 mitt
Michael Corleone
pi_20775716
Sluiter verloor maar van de nummer 518 gister dus wat dat betreft kan hij natuurlijk makkelijk mee in Athene
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  zaterdag 24 juli 2004 @ 00:38:59 #35
6146 SpankSpankeronie
Spankeronie in the Bullpen
pi_20821281
quote:
Ondanks druk van Rogge

Terpstra: Sluiter niet naar Spelen

ROTTERDAM, 23 JULI. Ondanks de tussenkomst van IOC-voorzitter Jacques Rogge houdt het NOC*NSF vast aan het standpunt dat tennisser Raemon Sluiter niet naar de Spelen mag. Dit heeft voorzitter Erica Terpstra in een brief aan het IOC en de Internationale Tennisfederatie (ITF) laten weten.

In tegenstelling tot het NOC*NSF heeft het Duits olympisch comité gisteren besloten de tennisser Florian Mayer alsnog af te vaardigen. Klaus Steinbach, voorzitter van het Duits olympisch comité, laat in een verklaring weten dat voor Mayer ,,een eenmalige uitzondering'' wordt gemaakt uit respect voor de wens van Rogge.

IOC-voorzitter Rogge heeft deze week zowel het Nederlands als het Duits olympisch comité op aandringen van de ITF en de Association of Tennis Professionals (ATP) verzocht hun beslissing over het niet zenden van de tennissers Sluiter en Mayer te heroverwegen. Zowel Sluiter als Mayer heeft aan de internationale criteria voor deelname voldaan, maar beide tennissers wisten zich volgens de nationale eisen niet te kwalificeren voor Atene.

Volgens NOC*NSF-directeur Marcel Sturkenboom heeft de sportkoepel deze week na het verzoek van Rogge opnieuw beoordeeld of Sluiter naar de Spelen zou mogen. ,,Daarbij zijn we tot de conclusie gekomen dat we bij ons standpunt blijven'', aldus Sturkenboom. ,,Onze eisen staan al jaren vast. Nu wordt over de rug van Sluiter een spel om de machtsvraag gespeeld. Het is jammer dat de ITF en de ATP oneigenlijke argumenten gebruiken. We hopen dat deze zaak nu eindelijk gesloten kan worden.''

Door het besluit van het Duits olympisch comité om Mayer alsnog te sturen is Sluiter de enige tennisser die niet naar de Spelen mag ondanks dat hij aan de internationale eisen van het mannentoernooi heeft voldaan. De 26-jarige Sluiter reageerde vanmorgen teleurgesteld. ,,Ik baal hier van. Als ze ondanks een verzoek van Rogge bij hun standpunt blijven dan houdt het op'', zei Sluiter. ,,Toch houd ik nog een kleine hoop omdat ik van de ITF en de ATP heb gehoord dat ze blijven proberen me naar de Spelen te krijgen.''

Davis-Cupcaptain Tjerk Bogtstra stelt dat deze situatie ,,wel heel zuur'' voor Sluiter is. ,,Ik respecteer de regels van het NOC*NSF, maar wat Rogge bij de Duitsers voor elkaar heeft gekregen moet hij toch ook bij Nederland kunnen bewerkstelligen?'', stelt Bogtstra.

De ATP heeft gedreigd tennissers op de Spelen niet meer te belonen met punten als profs die zich volgens de internationale regels hebben geplaatst niet naar Athene mogen. Dat zou betekenen dat het olympische toernooi niet langer interessant is voor topspelers. De ITF wilde vanmorgen nog geen commentaar geven.
tot zover de olympische aspiraties van Sluiter
don't call to the bullpen
pi_20822484
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 22:12 schreef Remzz het volgende:

[..]

Ja kun je doen, maar 50 jaar geleden was het toch nog meedoen is belangrijker dan winnen? Als ik daarbij zat zou ik tenminste voorstellen om gewoon iedereen te laten gaan die aan de eisen van het IOC voldoen. Of gebeurt dit in alle landen?
Het verschilt wel per land en is vooral afhankelijk van het topsportniveau van dat land en de financiële mogelijkheden.
In Nederland wordt geīnvesteerd in topsporters met een A-status, maar er wordt streng gekeken naar de kwalificatie-eisen voor zo'n status.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_20888277
Als de spelen dezelfde ondergrond heeft als de US Open, waarom zeggen sommige spelers dan dat de spelen niet in hun voorbereiding past naar de US Open?
  dinsdag 27 juli 2004 @ 22:09:13 #38
30919 mitt
Michael Corleone
pi_20898265
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 14:09 schreef Chepke het volgende:
Als de spelen dezelfde ondergrond heeft als de US Open, waarom zeggen sommige spelers dan dat de spelen niet in hun voorbereiding past naar de US Open?
omdat ze van de VS naar Griekenland moeten en weer terug
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  dinsdag 27 juli 2004 @ 22:42:24 #39
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_20899022
Henin maakt over een week bekend of ze meegaat of niet.

En ik had al altijd gehoord dat het op gravel was. Dat zeiden ze toch op sporza. Jammer eigenlijk van niet.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 22:43:45 #40
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_20899062
edit
  dinsdag 27 juli 2004 @ 23:20:41 #41
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_20899940
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 22:16 schreef mitt het volgende:
Sluiter verloor maar van de nummer 518 gister dus wat dat betreft kan hij natuurlijk makkelijk mee in Athene
D'r is wel een wezelijk verschil tussen gravel en hard court voor Sluiter.
Daarnaast is spelen voor het land iets wat Sluiter geweldig vind en hij krijgt dan vaak magische krachten ofzo....
Ik zeg niet dat hij een reële kans heeft om te winnen maar ik vind dat die vent er gewoon heen moet omdat het de enige nederlander is die snapt wat vechten voor je land is!
Noujah, Verkerk komt in de buurt...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 27 juli 2004 @ 23:21:46 #42
30919 mitt
Michael Corleone
pi_20899965
Verkerk verliest in de ronde 1, helemaal door zijn blessure..

Eigenlijk absurd dat de NOCNSF een Nederlandse deelname tegenhoudt, die wil toch juist mensen zoals Sluiter daar hebben..

Die stomme regels
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  dinsdag 27 juli 2004 @ 23:35:51 #43
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_20900265
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 23:21 schreef mitt het volgende:
Verkerk verliest in de ronde 1, helemaal door zijn blessure..

Eigenlijk absurd dat de NOCNSF een Nederlandse deelname tegenhoudt, die wil toch juist mensen zoals Sluiter daar hebben..

Die stomme regels
Nee dat begrijp ik dus ook niet.
Ze hebben er blijkbaar helemaal niets van begrepen want hoe meer mensen van je land mee doen aan het toernooi, de meer kans je hebt om te winnen.
Je hebt op dat moment meer troeven in handen.

Daarnaast speelt er bij Sluiter dus nog dat verhaal mee dat hij net een beetje extra heeft als hij voor zijn land uit komt.
Maar eigenlijk mag je het daar niet eens over hebben.
Ik vind gewoon dat je iedere speler die gerechtigd is moet afvaardigen.
Ik zie niet in waarom Sluiter minder kans zou hebben dan Verkerk. Zeker nu Verkerk met z'n blessure zit.
En dan hebben we nog Schalken die wel mag maar niet wil. Laat dan iemand gaan die graag voor zijn land wat wil laten zien!

Zoals gewoonlijk snappen de mensen die er over gaan en menen er verstand van te hebben (maar de hele dag in maatpak lopen omdat ze zich zo belangrijk vinden en ondertussen al 10 jaar geen tennisbaan meer van dichtbij hebben gezien) er weer helemaal niets van. (allemaal kleine Marcella Meskertjes en Ted van der Meertjes )
Dit is bij voetbal zo, bij tennis en eigenlijk bij bijna elke andere sport.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_20938030
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 23:21 schreef mitt het volgende:

Eigenlijk absurd dat de NOCNSF een Nederlandse deelname tegenhoudt, die wil toch juist mensen zoals Sluiter daar hebben..
Niks absurb.
quote:
Die stomme regels
Dat is dan wel zo.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_20938048
Eigenlijk gek dat dit toernooi mij he-le-maal niet trekt, terwijl ik normaal het tennis volg.

Zou je ook niet de Olympisch Kampioen van Sydney kunnen noemen ...
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  donderdag 29 juli 2004 @ 20:01:31 #46
6146 SpankSpankeronie
Spankeronie in the Bullpen
pi_20938854
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 19:21 schreef zjroentje het volgende:


Zou je ook niet de Olympisch Kampioen van Sydney kunnen noemen ...
uit het hoofd
.......
Williams V.
......... & ...........
Williams S. & Williams V.
don't call to the bullpen
pi_20938873
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 20:01 schreef SpankSpankeronie het volgende:

Williams S. & Williams V.
Dat is de enige die ik weet, omdat Boogert en Oremans in de finale stonden.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  vrijdag 30 juli 2004 @ 17:48:20 #48
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_20958846
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 20:01 schreef SpankSpankeronie het volgende:

[..]

uit het hoofd
.......
Williams V.
......... & ...........
Williams S. & Williams V.
en bij de mannetjes????

Waarschijnlijk weten weinig mensen het omdat er ook geen aandacht aan besteed wordt als er geen nederlander in de finale staat. Typisch studio sport enzo....
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_20958906
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 17:48 schreef Komakie het volgende:
Waarschijnlijk weten weinig mensen het omdat er ook geen aandacht aan besteed wordt als er geen nederlander in de finale staat. Typisch studio sport enzo....
Dat is bij mij dus niet zo.

Het gehele jaar volg ik het tennis, maar het toernooi op de OS trekt me helemaal niet. Vreemd eigenlijk.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_20958920
Hetzelfde geldt in mindere mate ook voor het voetbal voor mij.

Misschien omdat dat in mijn ogen niet de echt Olympische sporten zijn.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')