abonnement Unibet Coolblue
  maandag 12 juli 2004 @ 16:45:35 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_20576410


Badminton staat nog maar sinds Barcelona 1992 op het Olympische programma. Nederland was er vanaf het begin bij, maar in Barcelona en vier jaar later in Atlanta kwamen Nederlandse badmintonners nooit verder dan de tweede ronde. Beter ging het in Sydney 2000. Daar bracht het damesdubbel Nicole van Hooren en Lotte Jonathans het tot de halve finale. Mia Audina en de mixed dubbel Erica van den Heuvel/Chris Bruil bereikten de kwartfinales.

Nederlandse badmintonners konden zich voor Athene nomineren bij de WK in juli 2003 (kwartfinaleplaats) of bij vooraf aangewezen Grand Prix-toernooien (2x kwartfinale). Bij nominatie in 2003 moest een badmintonner in 2004 vormbehoud tonen door één keer bij de eerste 16 van een Grand Prix-toernooi te eindigen. Directe kwalificatie was in 2004 mogelijk tijdens de EK (halve finaleplaats) of aangewezen Grand Prix-toernooien (2x kwartfinaleplaats).

Gekwalificeerde Nederlandse(...) deelnemers:
Jie Yao - enkelspel
Mia Audina - enkelspel
Vrouwendubbel - Mia Audina/ Lotte Bruil
Gemengd dubbel - Chris en Lotte Bruil

De tafeltennissers beginnen op 14 augustus met de voorrondes van het vrouwenenkelspel en het gemengd dubbeltoernooi. Een dag later starten ook de mannen met hun enkel- en dubbelspel. De vrouwendubbels komen vanaf maandag 16 augustus in actie. Van donderdag 19 t/m zaterdag 21 augustus worden de medailles verdeeld.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 juli 2004 @ 18:02:30 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_20602065
Wie weet gaat Audina stunten.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_20689714
Mhoah, ze zal vast wel tegen een Chinese dame eruit gekicked worden...
De Aziaten (voornamelijk Chinezen en Koreanen) domineren de boel enorm de laatste jaren!
pi_21115568
ik hoop dat het veel op tv komt
Klik eens hier???
IK HEB EEN GIGANTISCHE SCHIJTHEKEL AAN DOLF JANSEN!!
Hartkwalen??
pi_21142148
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 10:48 schreef oldenzaaltjuh.nl het volgende:
ik hoop dat het veel op tv komt
Dan zou ik de BBC in de gaten houden (of zitten de OS in Engeland ook al op een of andere commerciële zender?). NOS en badminton gaat niet samen volgens mij.
pi_21142445
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 18:32 schreef hydraulix het volgende:
Mhoah, ze zal vast wel tegen een Chinese dame eruit gekicked worden...
De Aziaten (voornamelijk Chinezen en Koreanen) domineren de boel enorm de laatste jaren!
Ik gok dat Mia er in de kwartfinale uitgaat tegen Camilla Martin (DEN)
Yoa Jie in de kwartfinale eruit tegen Ning Zhang (CHI)
Chris en Lotte in de tweede ronde eruit tegen Kim/Ra (KOR)
Mia en Lotte in de kwartfinale eruit tegen Ra/Lee (KOR)

Zo eens kijken hoeveel er van mijn voorspellingen uitkomen.
pi_21148344
Ja inderdaad! Ik ben trouwens ook benieuwd hoe de Française Pi Hong Yang (oorspronkelijk uit China) gaat spelen. Mia had bij de laatste ontmoeting van haar verloren! Oeh het gaat spannend worden
pi_21152018
ik verwacht wel leuke dingen van nederland
pi_21160038
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 09:51 schreef hydraulix het volgende:
Ja inderdaad! Ik ben trouwens ook benieuwd hoe de Française Pi Hong Yang (oorspronkelijk uit China) gaat spelen. Mia had bij de laatste ontmoeting van haar verloren! Oeh het gaat spannend worden
Mia kan Pi Hongyan pas in de finale tegenkomen, als ze dat haalt is het niet zo heel erg als ze verliest Al zal ze dat zelf wel vinden, zilver heeft ze al een keer gewonnen.
  maandag 9 augustus 2004 @ 20:17:20 #10
73954 No-Li-Ta
can't touch this..
pi_21162541
Idd.. Mia gaat verslagen worden door C. Martin
__-*-__
pi_21249925
Hmm, ik weet het nu niet eigenlijk, aan de andere kant heeft Camilla haar beste dagen al gehad (ze had volgens mij al aangegeven te stoppen met badminton). Denk dat Mia een redelijke kans tegen haar maakt. Aan de andere kant heeft Camilla nog geen Olympische medaille op zak en kan dat een extra motivatie zijn. Mia had vorige OS van Camilla verloren en misschien krijgt ze daardoor wel nare flashbacks
Ik denk wel dat Gong Ruina gaat winnen bij de dames! Whoo zij is echt goed! Haar techniek (ontiegelijk veel variatie!). Zhou Mi speelt dan iets meer op kracht. Bij de heren weet ik het niet eigenlijk. Hopelijk gaat de Indonesiër Taufik Hidayat knallen (vergeleken z'n teleurstellende vorige OS).
Hoe gaat het trouwens met Yao Jie? Heeft ze nog steeds last van blessures? Laatste keren dat ik haar zag spelen was ze nog steeds helemaal ingepakt enzo.
  Trouwste user 2022 vrijdag 13 augustus 2004 @ 19:01:25 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_21264765
De familie Bruil moet onmiddellijk tegen de nummer één van de wereld.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_21278708
Mia Audina makkelijk de eerste ronde door 11-4 11-1; Saunders (jam) exit
Atje zeggen is adje doen!
pi_21278749
Klasse
pi_21284468
Ja, alleen jammer dat ze geen beelden van deze partij lieten zien (correct me if I'm wrong) en alleen maar die f#cking wielrennen (niks negatiefs over wielrenners zelf hoor )
pi_21284477
Ook Yao Jie mag nog een partijtje gaan spelen deze week: 11-6 11-8 tegen de "bijna naamgenoot" Yanmei Jiang (Sin)
Atje zeggen is adje doen!
pi_21284517
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 15:56 schreef hydraulix het volgende:
Ja, alleen jammer dat ze geen beelden van deze partij lieten zien (correct me if I'm wrong) en alleen maar die f#cking wielrennen (niks negatiefs over wielrenners zelf hoor )
De BBC geeft de alternatieve sporten de meeste kans, ik heb een set van een mixed dubbel Britten tegen Jappen (volgens mij) gezien. Voor Nederlanders zullen we even verderop in het toernooi moeten wachten of het met de samenvattinkjes doen, die ze waarschijnlijk wel zullen hebben.
Atje zeggen is adje doen!
pi_21284800
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 09:51 schreef hydraulix het volgende:
Ja inderdaad! Ik ben trouwens ook benieuwd hoe de Française Pi Hong Yang (oorspronkelijk uit China) gaat spelen. Mia had bij de laatste ontmoeting van haar verloren! Oeh het gaat spannend worden
Die Pi Hong Yang ligt er inmiddels al uit........
pi_21285095
!
Dat is wel big news!
  Trouwste user 2022 zaterdag 14 augustus 2004 @ 18:45:21 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_21287370
Goed begin Audina. De kop is er vanaf.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_21287608
heel netjes ja
pi_21295856
Oeh! De Chinese top 3 had het niet bepaald makkelijk:
Zhou Mi vs. Xu Haiwen - 9-11 11-5 11-2
Zhang Ning vs. Marina Andrievskaya - 4-11 11-3 11-7
Gong Ruina vs. Li Li - 11-9 11-4 (eerste set is net aan!)
Ach: in 2004 had Judith Meulendijks ook een 3-setter in de eerste ronde tegen Ye Zhaoying (wie brons veroverde uiteindelijk en als 4e geplaatst stond ofzo).

Morgen zijn er spannende wedstrijden:
gemengd dubbel: NED - KOR (Chris Bruil & Lotte Jonathans vs. Kim Dong Moon & Ra Kyung Min). Zal een hap-slik-weg-partij'tje worden voor de Koreanen. Begint om 9:40 :')
Wow! Dit is al de 3e Olympische Spelen van Ra Kyung Min! Zij is echt een levende legende!
Er is ook een mooie gemengd dubbel van Koreanen tegen Denen

Audina moet tegen Aparna Popat (moet ze wel winnen) 10:30
Yao Jie tegen Wang Cheng (5e geplaatst!) 14:20
Camilla Martin moet tegen Tracy Hallam (dus kans is groot dat dit op BBC te zien is) 10:50
pi_21300566
Audina wint gemakkelijk van Popat en zit in de kwartfinale.
  zondag 15 augustus 2004 @ 13:07:45 #24
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_21300598
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 13:06 schreef SCH het volgende:
Audina wint gemakkelijk van Popat en zit in de kwartfinale.
Nou ja, ze had wel een set verloren, maar op TT stond dat ze werd afgeleid door de baan naast haar, waar Martin verloor.

Dus de volgende ronde zou ze ook moeten kunnen halen, en dan evt tegen de nummer 1 geplaatst.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_21300680
Nou onze chinese vriendin nog. Wordt lastiger
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')