abonnement Unibet Coolblue
pi_20493247
Op de meeste sites zoals deze vind ik alleen maar informatie over aminozuren, niet in welke foerage ze meest voorkomen. Als ik vraag waar ik ze kan vreten, dan adviseren ze mij voedingssupplementen te nemen. Dat wil ik echter niet, ook wil ik mezelf niet spuiten á la Brennie vol met aminozuren. Ik vraag me af of jullie het kennis hebben in welk voedsel de meeste aminozuren voorkomen, en zo ja, in welke voedsel dan?
pi_20494062
Aminozuren zijn de ketens die eiwitten vormen, dus dan moet je aan eiwitrijke producten denken zoals vlees en peultjes. Ik kan je helaas geen volgordes geven....
pi_20494147
Crabsticks...... serieus! Goedkoop, veel eiwit, weinig vet.
Overigens........ extreem veel eiwit nemen is onzin (zeker als je geen anabolen gebruikt)
Enne.... de eiwitten die je vóór je training neemt zijn belangrijker dan die je erna neemt!
Succes met trainen!
Vrijwillig gebanned
pi_20494376
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 18:07 schreef MartinusMagnus het volgende:
Overigens........ extreem veel eiwit nemen is onzin
Ja, idd want het overtollige eiwit wordt óf opgeslagen óf als vet uitgescheiden.
pi_20494536
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 17:21 schreef operator82 het volgende:
Op de meeste sites zoals deze vind ik alleen maar informatie over aminozuren, niet in welke foerage ze meest voorkomen. Als ik vraag waar ik ze kan vreten, dan adviseren ze mij voedingssupplementen te nemen. Dat wil ik echter niet, ook wil ik mezelf niet spuiten á la Brennie vol met aminozuren. Ik vraag me af of jullie het kennis hebben in welk voedsel de meeste aminozuren voorkomen, en zo ja, in welke voedsel dan?
weet niet waarom je het nodig hebt, maar als je het al supplement bij fitness wilt hebben, bij de betere sportzaak verkopen ze ook aminozuren uit een potje, ik heb dat ooit gehaald en dat waren tabletten....
pi_20530524
Bedankt voor de antwoorden, ik ga profijt van nemen. En, neen, ik ga niet trainen. Ik kijk wel of er ergens crabsticks te koop zijn.

Bedankt allemaal.
pi_20530643
Als je niet traint, waarom zou je dan extra eiwitten nodig hebben Krijg je met normale voeding genoeg van binnen.
Vrijwillig gebanned
pi_20803901
Waarom wil je geen supplementen? Aminozuren worden juist het beste opgenomen uit supplementen en dan het liefst op een nuchtere maag voor het slapen gaan.
  vrijdag 23 juli 2004 @ 09:52:16 #9
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20803957
nog aan toe te voegen dat je lichaam een kwartier na het trainen het best in staat is voedingsstoffen op te nemen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_20804016
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 18:07 schreef MartinusMagnus het volgende:
Enne.... de eiwitten die je vóór je training neemt zijn belangrijker dan die je erna neemt!
Succes met trainen!
Mag je mij uitleggen waarom je eiwitshakes ná de training moet nemen
pi_20804129
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 09:52 schreef zoalshetis het volgende:
nog aan toe te voegen dat je lichaam een kwartier na het trainen het best in staat is voedingsstoffen op te nemen.
Ja, dit klopt ook inderdaad. Na het trainen of tijdens de slaap. Maar ik had begrepen dat TS niet traint, dus dan kan hij het beste eventueel een aminozuur supplement voor het slapen gaan innemen.
  vrijdag 23 juli 2004 @ 10:05:15 #12
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20804159
toch zonde om wel aminozuren te nemen en daar dan niet bij te gaan trainen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_20804202
Nou, dat weet ik niet. Aminozuren hebben ook andere functies. Wat doen ze dan precies met je wanneer je traint?
  vrijdag 23 juli 2004 @ 10:09:30 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20804224
het is gewoon altijd goed om een beetje te trainen, dan blijf je lekker energiek.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_20804261
Ja dat snap ik , maar wat doen aminozuren dan voor je tijdens de training? Welke meerwaarde hebben ze? Zorgen ze voor snellere spieropbouw bijvoorbeeld?

Andere functies van aminozuren zijn onder andere overigens het omzetten van vet naar lichaamsmassa (hoe dit in elkaar zit weet ik niet), aanmaak van nitrid oxid (belangrijk voor de bloedvaten) en bij hogere doseringen van bepaalde aminozuren kan dit resulteren in meer groeihormoon (hoewel dit niet echt heel wenselijk is).
pi_20804263
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 10:07 schreef FuifDuif het volgende:
Nou, dat weet ik niet. Aminozuren hebben ook andere functies. Wat doen ze dan precies met je wanneer je traint?
Je spieren worden opgebouwd uit eiwitten. Als je flink traint en te weinig eiwitten binnenkrijgt dan breken je spieren alleen maar af waardoor je een averechts effect krijgt. Door eiwitten te slikken kunnen je spieren groeien bij training.
  vrijdag 23 juli 2004 @ 10:22:32 #17
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20804433
resteert idd de vraag wat het effect van aminozuren op een ongetraind lichaam is.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_20804481
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 10:22 schreef zoalshetis het volgende:
resteert idd de vraag wat het effect van aminozuren op een ongetraind lichaam is.
1 gram eiwit levert 5,7kCal. Als het ongebruikt is zal het opgeslagen worden als vet.
  vrijdag 23 juli 2004 @ 10:29:28 #19
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20804562
dat denk ik dus ook. netzoals je al die uitgezakte coffeeshoppers aan de AA ziet lurken. AA is kort voor after activity...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_20804611
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 09:56 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Mag je mij uitleggen waarom je eiwitshakes ná de training moet nemen
Dat is omdat minstens 60% van wat in het bodybuildingwereldje verteld wordt fabeltjes zijn
Vrijwillig gebanned
pi_20804731
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 10:32 schreef MartinusMagnus het volgende:

Dat is omdat minstens 60% van wat in het bodybuildingwereldje verteld wordt fabeltjes zijn
Deels ook wel eens is hier

In diverse boeken over duursporten etc kan ik alleen maar vinden dat koolhydraatrijke maaltijden gewenst zijn voor trainingen. Bij voeding na trainingen staat hier ook eiwit terwijl dat vóór de training niet genoemd wordt. Mijn vermoeden is dat dit dus weleens bij de resterende 40% kan horen.

En nou ga ik m'n benen scheren
pi_20804846
*bewegingswetenschappen studeert (ter informatie )

Dat je voor een duurinspanning geen eiwit (en vet) moet eten is omdat dat de opname van koolhydraten bemoeilijkt.....
Vrijwillig gebanned
  vrijdag 23 juli 2004 @ 10:59:48 #23
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20805135
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 10:44 schreef MartinusMagnus het volgende:
*bewegingswetenschappen studeert (ter informatie )

Dat je voor een duurinspanning geen eiwit (en vet) moet eten is omdat dat de opname van koolhydraten bemoeilijkt.....
ergo, het klopt dus dat het beter na de inspanning genomen kan worden?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_20805267
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 10:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ergo, het klopt dus dat het beter na de inspanning genomen kan worden?
Bij duurinspanningen wel, bij krachttraining zijn de eiwitten die je van tevoren neemt belangrijk(er).
Vrijwillig gebanned
  vrijdag 23 juli 2004 @ 11:09:17 #25
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20805291
hmmm. en hoe zit het met de overige voedingsstoffen?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')